Sähköiset hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Metku »

Onko muilla talviongelmana ilmennyt hiusten sähköisyyttä?

Omat pituudet villiintyivät nyt värjäysoperaation jälkeen täysin. Tuntuu, että ne leijailevat ja rätisevät ihan urakalla nyt. Joltain muistan kuulleeni, että hiusten sähköisyys liittyisi jotenkin niiden kuivuuteen - onko näin? Mitä keinoja sähköisyyden poistamiseksi olisi hyvä tehdä pitkällä tähtäimellä? Onko kenelläkään hyviä ensiapukeinoja  (muita kun hiusten kostuttaminen vedellä) sähköisyyden poistoon tilanteissa, jolloin ei tarjolla ole mitään muuta kun ne välineet mitä käsilaukusta löytyy?

(Ja jos tämä sopii johonkin jo olemassa olevaan ketjuun niin siirtäkäähän modet ystävällisesti tämä sinne)
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Avena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 919
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:11

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Avena »

Mulla on sama ongelma ja olen yrittänyt kosteuttaa ja kosteuttaa, mutta ei auta. Hätätilanteessa käytän muumisuihketta ja nyt kun ostin Wellan Shock Waves kiiltosuihkeen, niin sekin kyllä poistaa sähköisyyttä. Mutta noi on vaan sellaisia tilanteen korjauskeinoja, ne ei poista itse ongelmaa. Mäkin haluaisin tietää, mitä voisi tehdä, että niitä sähköisiä hiuksia ei tuliskaan. Antistaattiset kammat auttavat vähän, mutta musta tuntuu, että niistäkin menee se antistaattinen ominaisuus aika äkkiä pois.
1bFi
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Sähköisten hiusten korjaamiseen tarvitaan rutkasti kosteutta. Tänä talvena ei ole kertaakaan, edes kovimmilla pakkasilla ollut sähköisyyttä. Olen viime aikoina hoitanut hiuksiani paljolti kosteuttavilla tuotteilla ja jättänyt värjäilyt pois. Kunnon paraneminen on näkynyt parhaiten sähköistymisen puuttumisella. Siis kunnon kosteuttavat tuotteet kehiin  :-*

Pika-apua saa kosteuttavilla hoitosuihkeilla. Käsilaukusta löytyvä hätäapu, joka on miljoona kertaa pelkkää vettä parempi on vanha kunnon käsivoide. Rasvaisilla käsillä sipaisu hiusten pintaa estää lentelyä. Kuten kaikessa, kohtuus tässäkin paikallaan  ;)
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Ice »

kuivat hiukset ovat sähköiste, eli kosteuttavia tuotteita, esim o&h hoitis ja silikonia pinnalle estämään leijailua :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
~vail~

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Mulla on auttanut sähköistymiseen juuri nuo kunnon hoitoaineet. Mutta tässä vasta huomasin, että liian pesevä shampoo saa hiukset lentämään näillä ilmoilla myös vaikka hoitis on parasta laatua. Juuri kun ajattelin, että alkaisi päästä jatkossa halvemmalla kun pihistelisi shampoossa... ::)

Mutta mulla noin yleisesti auttaa pesujen välillä suihkittava jätettävä eli Misti ja sitten Wella Shockwavesin muotoiluvoide (purkissa). Tuossa Wellan Frizz Free Creamissa on sopivasti silikonia että se estää lentelyn, mutta silti se on paljon kevyempää kuin pulloissa ja putkiloissa olevat silikonimössöt (joita en tohdi laittaa kuin latvoihin ettei ala näyttää likaiselta). Wellan Wonder Waxia käytän etuhiuksien nostatuksessa mutta muuten laitan tuota muotoiluvoidetta, etenkin päälaelta nouseviin uusiin pikkuhiuksiin.

Tykkään voiteesta siinäkin mielessä, että sen saa kohdistettua paremmin kuin suihkeen. Tosin suihkeenkin saa tasaisesti jos vaikka suihkaisee sitä ensin kampaan ja sitten vetää hiusten läpi :)
rolla

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja rolla »

Ng hoitonaamio vei mun sähköisyyden  :D Lisänä olen läträillyt xz ja ehs hoitisten kanssa eli ei kalliiksi ole kuitenkaan tullut.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Mietin tässä juuri, että tämä on ensimmäinen talvi kun hiukset ei sähköisty ollenkaan. Eli eron huomaa kun on vihdoin kunnon hoitotuotteet käytössä. Jätettävien olen huomannut myös auttavan.
Avena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 919
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:11

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Avena »

Käytän hoitoaineena useimmiten OH:ta, joskus Altimaa ja joskus niiden sekoitusta. Jätettävänä käytän Joicon Color Endurancea ja latvasuojana Bonacuren latvasuojaa. Silti ovat välillä aika sähköiset.Varmaan hiuslaatukysymyskin. Mutta Muumisuihke on kyllä ihan ykkönen tilanteen korjaamiseksi.
1bFi
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Metku »

Rolla kirjoitti: Ng hoitonaamio vei mun sähköisyyden  :D Lisänä olen läträillyt xz ja ehs hoitisten kanssa eli ei kalliiksi ole kuitenkaan tullut.
Mullakaan ei ole koko talvena moista aiemmin esiintynyt ja ajattelin tosiaan, että NG:llä on siihen ollut vaikutusta. Harmikseni kuitenkin värjäyksen jälkeen NG ei ole tehonnut alkuunkaan. Tänään läträsin sitten aamulla hieman Nexxusin Humea kuiviin hiuksiin ja kas - problem solved.  ;)
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
tiivitaavi

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja tiivitaavi »

Sama ongelma täälläkin. Lähinnä ongelma "hoituu" pitämällä hiukset kiinni, koska aukinaisina ahistavat tosi pahasti... Tylsä homma! Ei oikein vielä ole löytynyt sellaisia tuotteita, joilla sähköisyyden olisi kuriin saanut, mutta en tässä kauaa
olekaan vielä testaillut näitä vähän parempia tuotteita. Mutta jospa tässä saisi hankittua kunnon kosteuttavat aineet
ja hoitaisi hiukset kuntoon, niin ehkä ensi talvena sähköisyys olisi poissa.

Tämän foorumin (ja HS:n) lueskelun perusteella oon tullut siihen tulokseen, että Tigi O&H, MOP Hydrating shampoota (& ehkä hoito?), noita Nexxuksia (humectress, luxxtress) ja Joico Altimaa pitäisi ainaskin hankkia. Joicon moisturizeria olen käyttäny tässä kohta yhden putkilon, mutta siitä ei kyllä mitään suurempaa hyötyä tähän tukkaan ole ollut, ainakaan tuon sähköisyyden suhteen, vaikka se ihan kivaa muuten onkin. Nutri-Gloss-naamio on kanssa ollut muuten ihana (1 purkki käytetty), mutta ei sekään sähköisyyttä ole poistanut.

Iso lasku taitaa tulla. Pitää varmaankin hankkia luottokortti, että saisi tilattua ulkomailta, tai koittaa kikkailla jotain tuon visa electronin kanssa... Mutta saa silti ehdottaa lisää super-kosteuttavia tuotteita!  ;D
heijji
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 309
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 13:55

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja heijji »

Mulla sähköisyys lähti heti kun aloin käyttämään O&H hoitoainetta ja jätettäväksi Joicon ALTimaa ja välillä K-pak hoitovaahtoa. Ennen kun oli huonommat tuotteet käytössä niin hiuksetkin lentelivät miten sattuu  :(
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.
Avena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 919
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:11

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Avena »

Pidin toissapäivänä yli tunnin Altiman ja OH:n sekoitusta, laiton jätettävää ja latvasuojaa... ja hiukset ovat olleet sähköisemmät kuin aikoihin. Eli sähköisyysongelma ei kyllä ole poistunut mihinkään, vaikka aineet syksyllä vaihdoinkin kampaamotuotteisiin.
1bFi
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

Mun hiukset on kyllä olleet järkyttävän sähköiset viime aikoina.  :( Vaikka käytän kyllä hyviä kampaamotuotteita ja laitan tehohoitoa pari kertaa viikossa, niin eipä tunnu mitään voivan. Ei vaan viitsi yhtään pitää tukkaa auki kun sojottaa joka suuntaan. Harjana mulla on luonnonharjasharja jossa on puuvarsi, ja hiukset selvitän pesun jälkeen muovisella harvapiikkisellä kammalla.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Sandaali kirjoitti: Harjana mulla on luonnonharjasharja jossa on puuvarsi, ja hiukset selvitän pesun jälkeen muovisella harvapiikkisellä kammalla.
Mulla sähköisti hiuksia tuollainen puinen harja. En kyllä tiiä mitä materiaalia ne harjakset oli. Citymarketista aikoinaan ostin.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Sähköiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Rory »

Olen kokeillut sähköiseen tukkaan kaikenlaisia hiusvoiteita, varsinkin silloin kun tukkani vielä oli pitkä(on lisäksi luonnonkihartuva). Paras keinoni oli Schwarzkopfin Osis+ twist curl activator kiharan virkistäjä.Siinä on hieman jotain pitoakin. Toinen aine, mitä kaapista tuohon hätään löytyy on Matrix essentials glossifier hair polish.
Vastaa Viestiin