Sivu 1/1

Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 23:12
Kirjoittaja Sandaali
Tekisi mullakin HIRVEÄSTI mieli testata tuota hennaa... Ikinä en ole sellaista käyttänyt.
Ainoa mietityksen aihe on se, kuinka lopullinen se väri sitten on, jos esim. on hennannut kaksi-kolme kertaa. Eli eikö se sitten haalistu pois ollenkaan, ja eikö voi sitten edes kuukausien jälkeen laittaa muuta väriä päälle?
Kun mullakin on pitkät hiukset, niin siinähän menee sitten monen monta vuotta, ennen kuin väri olisi kokonaan kasvanut pois... ???

Sorry tyhmät kysymykset, tää on ihan uus juttu mulle!  ;D

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 23:32
Kirjoittaja Mustikka
Henna ja kemialliset käsittelyt
Hennaa ja indigoa voi myös käyttää kemiallisen värjäyksen jälkeen (marketti- ja kampaamovärit). Ongelmana voi kuitenkin olla, ettei henna tartu hiukseen. Blondatut hiukset saattavat mennä kellertäviksi. On suositeltavaa odottaa 2-3kuukautta ennen kuin laittaa hennaa, että kemialliset aineet ovat lähteneet ja henna pääse tarttumaan hiukseen.
Jos haluat siirtyä hennasta takaisin muihin hiusväreihin, tee päätös nopeasti. Jokaisella värjäyskerralla hennaa kertyy hiuksiin, joten siitä eroon pääseminen on vaikeaa. Henna voi kulua hiuksista tai sen voi joutua kasvattamaan pois. Odota ainakin pari kuukautta ennen kuin kokeilet värjätä hiukset muulla kuin hennalla. Jos yrität liian aikaisin, hiusväri ei tartu.
Kopsasin oman tekstini tuolta alusta kun olin asiasta jo puhunut ;)

Joillaki tosiaan henna tarttuu heti hiuksiin, mutta esim. mie olen hennannu ja indigoinu tukkani kahdesti ja silti se on haalistunu. On ihan kiinni hiuksista miten henna tarttuu, mutta päälle värjäyksen ei pitäs olla mahdotonta. Ja tosiaan, jos henna on puhdasta, niin se ei reragoi aiemmasta tai päälle laitettavasta väristä. Ainoa ongelma voi olla, että henna tai hennan päälle laitettava väri ei tartu.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 23:54
Kirjoittaja Sandaali
Se juttu vielä, että tuleeko hiukset aina kirkkaamman punaisiksi, mitä useamman kerran hennaa?
Katselin tuolta hiuslaatu-ketjusta Dekon kuvaa hennatuista hiuksista, niin ei ne hirveän punaisilta näyttäneet yhden hennauksen jälkeen. Mulla on myös lähtöväri tällainen keskiruskea.
Ja onko hennassa jokin aika, mikä pitää pitää väliä toiseen värjäykseen? Mulla kuitenkin ois unelmana oikein kirkkaan punaiset hiukset, inhoan sellaisia tylsiä haalistuneen ruosteen punaisen värisiä..  :-X

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 11:11
Kirjoittaja Mustikka
Täältä näkyy minkälaisia lopputuloksia on tullu ruskeista vaaleisiin hiuksiin. On todellakin yksilöllistä mikä se lopputulos on. http://www.hennaforhair.com/mixes/hairtable/

Ku mie värjäsin hiukset eka kerran, niin minua neuvottiin pitämään kaksi viikkoa väliä, sitten kuukausi ja sitten voi värjätä oman värjäystahdin mukaan. Mutta kyllä mie olen ymmärtäny niin, että koska henna ei vaurioita hiuksia, niin siinä ei tarvi välissä mitään hiusten kunnostus jaksoa niin kuin tavallisisten hiusvärien kanssa.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 10:41
Kirjoittaja deko
Sandaali kirjoitti: Katselin tuolta hiuslaatu-ketjusta Dekon kuvaa hennatuista hiuksista, niin ei ne hirveän punaisilta näyttäneet yhden hennauksen jälkeen.
Minä sekoittelinkin neutraalia hennantapaista seosta hennan kanssa koska en halunnut vielä ihan täyspunaisia. Saa hennalla punaisemmatkin. Mutta toisaalta keltaisen kautta se pois haalistuu eli se ruosteenpunainen tai oranssi ei ole mitenkään harvinainen väliväri. Mutta henna ei hiusta rasita ja joka kerralla tulee syvempi punainen kun kerrostaa. Hennaa voi lisätä vaikka joka viikko kunnes hyvä punainen on saavutettu.

Se kiilto ja kunnonlisäys on aivan uskomatonta, eli kyllä tässä pitää hennata ihan senkin takia. Kun nyt announ punaiselle pikkusormen ;D

Eikä henna juurikaan tuleviin värjäyksiin vaikuta kunhan ei blondiksi pyri eikä permanenttia halua.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 21:39
Kirjoittaja Ananas
Jatka vaan raportointia Mustikka sitä mukaa kun teet uusia havaintoja ja laita kuvia kanssa meille nähtäväksi.  :)

Kyllä tämä foorumi on ihmeellinen paikka, sillä jotenkin henna on ruvennut houkuttelemaan aivan kauheasti. Vaikka tiedän, ettei punertavat/oranssit hiukset sovi minulle ollenkaan, mutta silti tekisi mieli kokeilla. Mihinhän te vielä saatte minut innostumaan?  :D

Edit. Viesti napattu arkistoidusta ketjusta, alun kommentti Mustikalle ei liity tähän ketjuun. -M

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 10:16
Kirjoittaja deko
Ananas kirjoitti: Kyllä tämä foorumi on ihmeellinen paikka, sillä jotenkin henna on ruvennut houkuttelemaan aivan kauheasti. Vaikka tiedän, ettei punertavat/oranssit hiukset sovi minulle ollenkaan, mutta silti tekisi mieli kokeilla. Mihinhän te vielä saatte minut innostumaan?  :D
Kyllä sitä kannattaa kerran kokeilla, kertahennaus lähtee kyllä liukumalla pois pesujen myötä. Antaa lämpöä hiusväriin eli ei tee välttämättä oranssinpunaisia kertalaitolla. Ja se hoitoteho on kyllä kiva boonus ;D Eipä minullakaan tullut 1,5 tunnin vaikutusajalla kuin lämmintä sävyä noin 7-8 pohjaan.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Maalis 2006, 00:28
Kirjoittaja Annika
Miten, mua on pidempään jo houkuttanut hennaaminen, mutta haluaisin vähän kysellä notta millaista punaista saatte yleensä lopputulokseksi, ja miten aika vaikuttaa siihen? Muistikuvien mukaan hennalla saisi aika luonnollisen punaisen lopputuloksen, ja sitä olisin hakemassa. Itselleni ei sovi kylmä punainen ollenkaan, vaan oranssisuus olisi vain hyvästä.

Pohja on valmiiksi mulla aika voimakkaasti punertava keskiruskea, melkein luulen että jo yhdellä hennauksella voisi saada aika kivaa tulosta aikaiseksi. Millaista punaista olette saaneet aikaan Satvalla ja Urtekramilla?

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 12 Huhti 2006, 14:39
Kirjoittaja Neiem
Voi ei! Pitikin tällainen ketju löytää! :-X

Itselläni on luonnostaan vaaleahkon ruskeat kupariin taittuvat hiukset, joita olen värjännyt punaisiksi (5.88) nyt suunnilleen vuoden. Kestovärin olen päähäni laittanut neljä tai viisi kertaa, muutoin päässä on Color Pulsea väriä ylläpitämässä. Nyt olen kuitenkin - yllätys, yllätys - alkanut kyllästyä tähän punaiseen ja tahtoisin oman värini takaisin... Sitäkään ei kovin moni luonnolliseksi usko, on sen verran erikoinen :)

Tarkoitus olisi parin kuukauden päästä (kun olen toivottavasti TÄYSIN varma asiastani, ja olisi rahaakin ::)) marssia kampaajalle ja pyytää värinpoisto ja mahdollisesti päälle sitten mahdollisimman oman värinen kestoväri (todennäköisesti nämä kuitenkin eri päivinä; hiusten kunnosta on tullut sydämen asia!). Nyt alkoi mietityttämään, että henna olisi varmasti kestoväriä hellempi... Ja moni on saanut sillä samankaltaisen värin, mikä minulla on luonnostaan. Tuo henna taitaa kuitenkin tarttua värinpoiston jälkeen aika ärhäkästi, vai miten on?

Hmm... Ehkä pysyn kuitenkin alkuperäisessä suunnitelmassani ja hoivan hiuksiani hennalla vasta syksyllä. Äh, miksi on niin vaikeaa päättää hiuksistaan?? Ja miksi ylipäätään piti se kestoväri päähän saada? :'(

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 19:03
Kirjoittaja Sanguine
Hmm, onpa ristiriitaisia kokemuksia.  ;D

Omat kaverit, jotka hennaavat, valittivat, että hennalla ei kuulemma saa kunnon punaista ollenkaan, ja tuloksena on melkein "kulahtanut", haalea oranssi. Sellaista en itse tahtoisi missään nimessä itselleni, on koettu ja oli ihan tukkamasis, kun koko väri oli niin kamala.  ::)

Satvaa ajattelin kokeilla, mutta en sitten tiedä, saisinko sillä sellaisen lopputuloksen, kuin haluaisin. Tähtään viininpunaiseen, rubiininpunaiseen tulokseen, eli tummaan punaiseen. Oranssia en todellakaan halua.  :-X

http://www.hennaforhair.com/mixes/kimperrault/

Tämä näyttää kyllä ihan uskomattomalta, todella ihanalta.  :o Pistää miettimään, että voiko hennalla saada tuollaista lopputulosta.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 21:29
Kirjoittaja Annika
Mitä olen tuota sivustoa lukenut, niin aika monet noista väreistä on saatu aikaan sekoittamalla eri hennalaatuja. Hennaseoksen muillakin aineilla on merkitystä lopulliselle värille, kuten tuostakin selostuksesta käy ilmi.
Tuossa kuvan perässähän on yksityiskohtaiset ohjeet miten on saatu aikaan, ainoa että tuota hennamerkkiä tuskin Suomesta saa. Värillä on kuitenkin taipumus syventyä ja kerrostua uusien värjäyskertojen myötä.

Mutta kyllähän hennalla saa vaikka millaista punaista aikaan, seoksista ja omasta tukastahan se on kiinni. Tuo sivusto on kyllä varsin hyödyllinen, sieltä löytyy varmasti hyvin vinkkejä ja tietoa, kunhan ei hermostu siitä ettei samoja merkkejä ole välttämättä mahdollista saada käsiinsä.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 23:10
Kirjoittaja Sanguine
Annika kirjoitti: Mitä olen tuota sivustoa lukenut, niin aika monet noista väreistä on saatu aikaan sekoittamalla eri hennalaatuja. Hennaseoksen muillakin aineilla on merkitystä lopulliselle värille, kuten tuostakin selostuksesta käy ilmi.
Tuossa kuvan perässähän on yksityiskohtaiset ohjeet miten on saatu aikaan, ainoa että tuota hennamerkkiä tuskin Suomesta saa. Värillä on kuitenkin taipumus syventyä ja kerrostua uusien värjäyskertojen myötä.

Mutta kyllähän hennalla saa vaikka millaista punaista aikaan, seoksista ja omasta tukastahan se on kiinni. Tuo sivusto on kyllä varsin hyödyllinen, sieltä löytyy varmasti hyvin vinkkejä ja tietoa, kunhan ei hermostu siitä ettei samoja merkkejä ole välttämättä mahdollista saada käsiinsä.
Jep, valitettavasti oma englanti on sen tasoista, ettei meinaa ihan kaikkeen riittää noilla sivuilla.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 23:34
Kirjoittaja Merial
Sanguine kirjoitti:
Annika kirjoitti: Mitä olen tuota sivustoa lukenut, niin aika monet noista väreistä on saatu aikaan sekoittamalla eri hennalaatuja. Hennaseoksen muillakin aineilla on merkitystä lopulliselle värille, kuten tuostakin selostuksesta käy ilmi.
Tuossa kuvan perässähän on yksityiskohtaiset ohjeet miten on saatu aikaan, ainoa että tuota hennamerkkiä tuskin Suomesta saa. Värillä on kuitenkin taipumus syventyä ja kerrostua uusien värjäyskertojen myötä.

Mutta kyllähän hennalla saa vaikka millaista punaista aikaan, seoksista ja omasta tukastahan se on kiinni. Tuo sivusto on kyllä varsin hyödyllinen, sieltä löytyy varmasti hyvin vinkkejä ja tietoa, kunhan ei hermostu siitä ettei samoja merkkejä ole välttämättä mahdollista saada käsiinsä.
Jep, valitettavasti oma englanti on sen tasoista, ettei meinaa ihan kaikkeen riittää noilla sivuilla.
Uskon, että muut täällä (minun lisäkseni) ovat valmiita auttamaan kyllä! :)

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 17 Huhti 2006, 15:10
Kirjoittaja Sanguine
Kiitos, täytyy myöhemmin kopsata sieltä jotain juttuja, jotka eivät millään auenneet.  ;D

Monella muuten tuntuu olevan jotain "luksushennaa". Myyköhän joku hennailija sitä Suomeen? Uskaltaisikohan tilata? Voisi kyllä olla aika kallista lystiä, mutta jostain syystä Satvahenna tuntuu vähän vastenmieliseltä, kun muistuu aina mieleen ne kaverin porkkananoranssit hiukset, jotka eivät sopisi minulle mitenkään.  :-\

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 21:18
Kirjoittaja Mustikka
Tässä hennan myyjiä:

Saksasta Olgalta: http://www.henna-und-mehr.de/

Englannista Sabrinalta: http://www.renaissancehenna.com/haircol ... prices.htm

Amerikasta löytyy myyjiä paljon, mutta ainakin Kenzi: http://www.kenzi.com/HENNA/HTML/hennapurchase.htm

Indigon myyjiä on vaikea löytää. Tilasin viimeksi Sabrinalta ja hinta oli kyllä melko suolainen.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 20 Huhti 2006, 18:57
Kirjoittaja Sanguine
Kiitos linkeistä, Mustikka.  :)

Kenzin henna näytti ihan hyvältä, täytyy miettiä. Jostain syystä olen todella skeptinen hennan suhteen, olen melkein varma, ettei toimi minun päässä. Olisi kurjaa nähdä vaivaa ja maksaa, jos hiuksille ei tapahtuisikaan mitään. Täytyy vielä harkita. Voisihan siihen hennan päälle (jos menee ihan pilalle) kokeilla laittaa color pulsen sykkivää punaista. Luulisin, että tarttunee ihan hyvin. Täytyy ostaa varastoon, ihan varmuudeksi.

Tislattua vettä täytyy kyllä täältä hakea kissojen ja koirien kanssa.  :-\

// Nyt tiedossa  typerä kysymys. Pakko pelata varman päälle, en halua ottaa mitään riskejä. :D Kuinka paljon te laitoitte vettä henna-seokseenne?

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 13:37
Kirjoittaja deko
Kävin vieraissa, lhc:n foorumilla on järjetön määrä hennatietoa kunhan enkku sujuu:
http://forums.longhaircommunity.com/sho ... hp?t=35188

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 03 Kesä 2006, 23:49
Kirjoittaja marenki
Mulla on tämä hennaus haalistunut jo nyt toosi paljon, nyt on vasta 11 päivää hennauksesta ja voisi jo erehtyä luulemaan omaksi väriksi. Lopputulos ei tosin ollutkaan lopulta lainkaan keltainen, vaan tosi punainen, ehkä jopa Tuittusen tasoa. Nyt siis oma väri "tuunattuna". Nytkin vielä lähti hoitiksen huuhtelussa lievästi kuparinen vesi.

Mulla on mieli vaihdellut tämän projektin kanssa ääripäästä toiseen. Aluksi olin ihan lovena, muutaman päivän päästä tajusin mitä olin tehnyt (eli kauhuissani), nyt mietin pitäisikö vaan antaa haalistua pois, siis sen minkä haalistuu, vaiko laittaa uusinta kierros hennaa... Tiistaina ostin 4 pakettia Satvaa, löysin halpiskaupan alekorista 0,50e paketti! Siihen hintaan voi hamstratakin. :D Onko muuten tietoa vanhentuuko henna? Luulenpa, että halpiskaupan alehenna ei ole viime viikon kuormasta...

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 16:51
Kirjoittaja Mustikka
Minun kahdessa ulkomailta ostetussa hennassa on  parasta ennen-päiväys. Toisessa oli vuosi ja toisessa puolitoista jäljellä. Toki mitään valmistuspäivämäärää ei ollut, joten vaikea sanoa vain vanhentumispäivämäärän mukaan kuinka kauan henna säilyy. Saattoihan minun hennat olla jostain varaston perimmäisestä nurkasta haetut.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 09:54
Kirjoittaja Vivi
Mä olen ostanut etnokaupasta muovipussissa myytävä hennaa ja siinä on pakkaus ja parasta ennen päivät. Niillä on eroa 2 vuotta.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 14:41
Kirjoittaja Ryövärintytär
Kyllähän se henna vanhentuu menettämällä värjäystehoaan, mutta hoitavuuden käsittääkseni pitäisi säilyä.
Urtekramin vanhat pakkaukset olivat siitä parempia, että olivat täysin umpinaisia, eli paremmin valolta suojattuja. Lisäksi paketin ulkoinen koko oli pienempi, vaikka sisältöä oli enemmän, ja hinta pienempi.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 19:01
Kirjoittaja Todia
haluaisin vähän tummentaa ruskeita hiuksia,ja ajattelin kokeilla hennaa tähän tarkoitukseen. lähinnä olen harkinnut valmiita sekoituksia, TBS:n tai Urtekramin. onkos kukaan näitä kokeillut? onko ylipäänsä mahdollista saada hennalla ei-punertavaa ruskeata sävyä? haen kyllä ihan sellaista lämmintä, muttei punertavaa ruskeaa. En ainakaan itse rupea sekoilemaan eri hennojen/indigojen kanssa, eli valmis sekoitus on haussa.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 20:01
Kirjoittaja Vivi
Todia kirjoitti: onko ylipäänsä mahdollista saada hennalla ei-punertavaa ruskeata sävyä? .
Ilmeisesti on:
http://www.hennaforhair.com/mixes/katharineg/

Omaa kokemusta ei ole kuin pelkästä hennasta. Eilen katselin kaupassa Urtekramin hennoja, chesnut (jonkin sortin ruskea?) oli hennaa ja indigoa, taisi olla vielä jotain muutakin.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 23:12
Kirjoittaja Todia
aah, tällasen värin jos sais...http://www.hennaforhair.com/mixes/kitty/
aivan upea mielestäni!! :o :P

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 06 Elo 2006, 16:10
Kirjoittaja pinkfrank
Hmm, tekisi kauheesti mieli koittaa hennaa... En haluaisi kuitenkaan ihan punaista, että pitäis varmaan ostaa joku tommonen valmis ruskea sekoitus. Ei jaksa ruveta säätämään monen eri pussukan kanssa  :P

Oonko mä nyt sit ymmärtäny ihan oikein, että jos nyt laittaisin hennaa päähäni ja en sit pitäisikään väristä, niin siihen päälle ei voi värjätä noilla kemikaaliväreillä? Että sit pitäs vaan jaksaa hennailla lisää/kasvattaa väri pois/kuluttaa väriä vähitellen pois?

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 06 Elo 2006, 17:57
Kirjoittaja deko
pinkfrank kirjoitti: Oonko mä nyt sit ymmärtäny ihan oikein, että jos nyt laittaisin hennaa päähäni ja en sit pitäisikään väristä, niin siihen päälle ei voi värjätä noilla kemikaaliväreillä? Että sit pitäs vaan jaksaa hennailla lisää/kasvattaa väri pois/kuluttaa väriä vähitellen pois?
Teoriassa näin väitetään, käytännössä hyvinkin tuoreen hennan päälle onnistuu normivärjäys ihan hyvin kunhan ei haaveile vaalennuksesta. Ja kunhan tuntee hiustensa käytöksen eikä järkyty pikkuisista ylläreistä.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 07 Elo 2006, 11:15
Kirjoittaja pinkfrank
Kiitos Mustikka ja deko  :)
Ehkä uskaltaudun heti seuraavan palkkapussin saatuani vähän henna-ostoksille  8)

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 17 Elo 2006, 23:01
Kirjoittaja Iida
Voi elämä! Olen just saanut oman värin kasvatettua esiin ja nyt menin lukemaan tämän ketjun..  ::) Himottaa suunnattomasti laittaa hennaa! Yritän kyllä pitää näppini erossa väreistä, mutta taidan lipsahtaa..

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 28 Elo 2006, 20:55
Kirjoittaja andel
Iida kirjoitti: Voi elämä! Olen just saanut oman värin kasvatettua esiin ja nyt menin lukemaan tämän ketjun..  ::) Himottaa suunnattomasti laittaa hennaa! Yritän kyllä pitää näppini erossa väreistä, mutta taidan lipsahtaa..
Ihan kuin mun näppikseltä n. puoli vuotta sitten... todellakin sitten lipsahdin hennaamaan, ja täytyy sanoa että nyt kaduttaa. Olin jotenkin onnistunut unohtamaan millasta tuskaa juurikasvun piiloon värjäily tällaiselle peruslaiskalle ihmiselle on, ja tuntuu että hennanpunaisissa hiuksissa se vaaleanruskea juurikasvu on vaan niin kamalan näköinen, kaljuusefektistä puhumattakaan. Eli nyt taas omaa väriä kasvattamaan hartiamittaisiin hiuksiin, montahan kertaa sitä saa hakata päätänsä seinään ennen kuin oppii  ::) 

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 29 Elo 2006, 00:19
Kirjoittaja marenki
andel kirjoitti:
Iida kirjoitti: Voi elämä! Olen just saanut oman värin kasvatettua esiin ja nyt menin lukemaan tämän ketjun..  ::) Himottaa suunnattomasti laittaa hennaa! Yritän kyllä pitää näppini erossa väreistä, mutta taidan lipsahtaa..
Ihan kuin mun näppikseltä n. puoli vuotta sitten... todellakin sitten lipsahdin hennaamaan, ja täytyy sanoa että nyt kaduttaa. Olin jotenkin onnistunut unohtamaan millasta tuskaa juurikasvun piiloon värjäily tällaiselle peruslaiskalle ihmiselle on, ja tuntuu että hennanpunaisissa hiuksissa se vaaleanruskea juurikasvu on vaan niin kamalan näköinen, kaljuusefektistä puhumattakaan. Eli nyt taas omaa väriä kasvattamaan hartiamittaisiin hiuksiin, montahan kertaa sitä saa hakata päätänsä seinään ennen kuin oppii  ::) 
Marenki tunnustaa vihaavansa juurikasvua ja sitä, että luki tämän kirotun ketjun ja hennasi tukkansa keväällä... Olihan se aluksi kiva, mutta kun ei ole ikinä värjännyt tukkaansa säännöllisesti ja ollut kierteessä, niin kele. Aurinko on kesällä haalistanut latvat  ja pituudet oman väriseksi, eli luonnolliseksi punaiseksi, mutta ongelmana on päälaen hiukset, jotka ovat jääneet tummemmaksi. Jos on luonnon punainen tukka, niin miksi siihen piti mennä laittamaan hennaa!!!

Ja lisäyksiä: tajusin sen miksi hennasin, koska olin niin täydellisen kyllästynyt tukkaani ja halusin siitä punaisemman. Ymmärsin myöskin, että se hennattu voimakkaampi punainen taitaa sopia mulle paremmin kuin se oma punainen. Tykkään kyllä molemmista, mutta päätin jatkaa hennailua hyvillä mielin.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 22 Huhti 2013, 14:34
Kirjoittaja Miska
Itse olen miettinyt hennalla värjäämistä, mutta kampaaja varoitti sen huonontavan hiusta. Kampaaja puhui, että hennavärit ei sinällään vahingoita hiuksia, mutta ne sisältää paljon metalleja, jotka voivat olla vahingollisia hiuksille etenkin jos hiuksia värjätään myöhemmin muilla väreillä.

Itselläni on ollut ongelmana hiusten todella voimakas katkeilu värjäämisen(tai vaalennusvärin) yhteydessä ja jouduin lopettamaan värjäämisen kokonaan. Asiaan ei paljon auttanut c-vitamiini pesut, liekkö metallit/calcium niin pahasti kerrostuneet. Katkeilun syynä on todennäköisesti ollut jokun kemiallinen reaktio metallejen/calsiumin vuoksi (meidän vesijohto vedessä luultavasti paljon molempia).

Toisaalta tällä ja muilla foorumeilla puhutaan, ettei hennaus olisi vahingollista hiuksille vaan voi jopa saada näyttämään ne paksummilta. Kuitenkin löysin blogin, jossa blogin pitäjä ihmettelee, kun hennaamisen yhteydessä katkeilee hiuksia. On kylläkin no-poo joka itsekin olen: http://yukoshi.blogspot.fi/2010/07/suun ... uutos.html

Osaako kukaan kampaaja tai hennaväreistä enemmän tietävä arvioida, onko turvallsista värjätä hennalla hiusten kuntoa ajatellen jos hiuksissa on metalli/calsium jäämiä?

Siirretty sopivampaan ketjuun. -M.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 22 Huhti 2013, 21:53
Kirjoittaja miolla
^ Koskee ainoastaan niitä hennasekoituksia, hennaan pohjautuvia hiusvärejä, jotka eivät ole puhtaita, vaan niihin on sekoitettu esim. metallisuoloja ym jotka käyttäyvät arvaamattomasti kun niitä ruvetaan vaalentamaan.

100% puhtaasta, jauhetusta henna-kasvista mitään metalliongelmia ei tule, tai sitten ne eivät johdu siitä hennasta, vaan vanhoista hiusvärijäänteistä tai vedestä.

Enkuksi asiasta puhutaan ensimmäisessä kappaleessa esim. täällä: http://www.hennaforhair.com/science/

Edit. Henna rakennepaikkaa hiusta, minulla se teki hiukset todella karheiksi ja takkuisiksi ja siloittavat tuotteet olivat ihan must. Linkkaamasi bloginkirjoittaja kirjoittaa, että se on varmasti tämä hennan poispesu ja takkuvaihe joka aiheuttaa hiusten katkeilun, ei niinkään itse henna. Vaikeahan se on tuon tytön on selvittää takkuja kun kirjoittaa käyttävänsä water only-pesua, eli pelkkää vettä suomeksi sanottuna.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 03:12
Kirjoittaja Miska
Henna taitaa olla väärin ymmärretty kampaajienkin keskuudessa juuri näitten ei puhtaiden hennojen vuoksi. Tuolla hennasivuilla puhutaan ilmeisesti ei puhtaan hennan haitasta vaalennuksen yhteydessä, mutta jos metalleja on ennestään hiuksissa/vedessä voiko hennauksesta olla haittaa vai ilmeneekö haitta vasta myöhemmin jos erehtyy vaalentamaan hiuksia? ???

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 04:27
Kirjoittaja Kunis
Kampaajat voivat tietysti olla sekä tietämättömiä, että puhua asiakkaan jäämään itselleen. Hmm.
Hyvin harvalla on pelkkää tavallista puhdasta hennaa käyttäessä tullut mitään ongelmia. Ei värjätessä eikä vaalennuksessa tahikka värinpoistossa, oli alla sitten vanhoja värjäyksiä tai ei. Monet esimerkiksi värjäävät tukkansa punertavaksi kaupallisin värein ja sitten ylläpitävät väriä ja hiuksen kuntoa hennaamalla, vuoronperään kumpaakin.
Yleinen neuvo on kuitenkin kaikenlaisten sekoituksien - niin indigon, kuin muidenkin "valmishennojen" - välttäminen alkuun.

Näistä ei kuitenkaan koskaan voi täysin sanoa, sillä saattavat olla hieman laadultaan vaihtelevia kasvuajasta ja keräyspaikasta riippuen, ja koska niitä ei-teollisina ei säännöllisesti tarkisteta, joten pieni varaus on aina. Suosittelen tekemään ns. testiraidan johonkin takatupsuun ennen koko pään värjäämistä. Ja kunhan tiedostat, että se tarttuu, eikä lähde itsestään pois ja vaalennus huonontaa aina hiuksen kuntoa, sen suhteen henna ei ole poikkeus. Hennan luoma suojakalvo katoaa hiuksesta vaalennsaineen myötä.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 04:46
Kirjoittaja Miska
Pahoittelen, muotoilin kysymyksen hiukan väärin. Tarkoituksena ei ole myöhemmin siirtyä vaalentamaan hiuksia, en uskalla enää sen kärähdys session jälkeen vaikka olisi metallinpoistot tehty. Mietin lähinnä, voiko henna tehdä hiuksille pahaa jos hiuksissa on ennestään metallinjäämiä? Eli olenko turvassa, jos päätän olla vaalentamatta hiuksia, ainoastaan hennaisin vai voiko henna + vanhat metallinjäämät aiheuttaa hiuksille sellaisenaan haittaa? Tilasin hennajauhetta, jonka pitäisi olla tuotetietojen mukaan puhdasta. Sen lisäksi tilasin cassiajauhetta ja ajattelin sekoittaa näitä itse. Näiden ei käsittääkseni pitäisi ainakaan lisätä metallijäämiä.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 05:06
Kirjoittaja Kunis
Koitin vain olla tosi spesifi, anteeksi, jos hoin turhaan :)
Hyvinkin todennäköisesti ei käy mitään cassiankaan kanssa, mutta teethän ensin testiraidan sellaiseen osaan tukasta, joka vastaa keskivertoa/ kahteen kohtaan, hyvän ja huonon kuntoiseen hiukseen, jotta voit turvassa sitten laittaa koko päähän jos näihin onnistui! Sitten kun on näihin mömmöihin tutustnut enemmän, niin voi vähän muuttaa oman harkinnan mukaan sävyä indigosekoituksilla tummemmaksi niin halutessaan. Onnea kokeiluun!

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 11:00
Kirjoittaja Suvivilja
LHC:lla mainittiin sellainenkin "sopiiko henna minulle -testi", että ellei oranssi sovi hyvin vaatevärinä, ei kannata hennata...

Mitä mieltä täällä ollaan? Itse en oikein tiedä tuosta, oranssia en ole ikinä käyttänyt ja olen aina ajatellut ettei se sovi minulle, mutta hennannut olen (aiemmin) vuosia. Onhan se totta, että henna on aina aluksi oranssinhehkuista, varsinkin juurikasvussa, joka on kasvoja lähinnä (ja auringossa aina myöhemminkin). Siksi ehkä jätinkin hennauksen (ainakin toistaiseksi)...

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 11:14
Kirjoittaja Chaos
^ No mun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että mulle ei sovi oranssi missään muodossa ja kun aikoinaan hennasin pitkään, niin mun iho näytti kellertävältä. Jopa siinä määrin, että mut lähetettiin verikokeisiin, jossa tarkistettiin maksa-arvot :D Kun värjäsin siitä mustaksi, keltaisuus kasvoistakin katosi enkä näyttänyt kummalliselta. Eli eihän se oranssi vaan kaikille sovi, varsinkin, jos on tosi selkeästi kylmäsävyinen.

Mutta mä oon sitä mieltä jos jostakin sävystä kovasti tykkää niin mitä sitten vaikkei sopisikaan, jos osaa sen "kantaa".

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 16:39
Kirjoittaja Miska
Täytyy tosiaan tehdä pari testiraitaa ennen värjäystä. Samalla voisin kokeilla miltä hiusväri näyttää cassia/henna sekoituksessa ja pelkästään hennalla. Indigoa en ole vielä ainakaan laittamassa, mutta tuli mieleen kysyä mitä haittaa siitä mahdollisesti voi olla? Voiko se vahingoittaa hiuksia tai aiheuttaa muuta haittaa herkemmin kun cassia/henna?

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 16:57
Kirjoittaja Suvivilja
Miska kirjoitti: Indigoa en ole vielä ainakaan laittamassa, mutta tuli mieleen kysyä mitä haittaa siitä mahdollisesti voi olla? Voiko se vahingoittaa hiuksia tai aiheuttaa muuta haittaa herkemmin kun cassia/henna?
Ainakin sen, että mahdollisesti myöhemmin vaalentaessa tulos on vihreä ;) Mutta sen ehkä jo tiesitkin.
Chaos kirjoitti: ^ No mun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että mulle ei sovi oranssi missään muodossa ja kun aikoinaan hennasin pitkään, niin mun iho näytti kellertävältä. Jopa siinä määrin, että mut lähetettiin verikokeisiin, jossa tarkistettiin maksa-arvot :D Kun värjäsin siitä mustaksi, keltaisuus kasvoistakin katosi enkä näyttänyt kummalliselta. Eli eihän se oranssi vaan kaikille sovi, varsinkin, jos on tosi selkeästi kylmäsävyinen.

Mutta mä oon sitä mieltä jos jostakin sävystä kovasti tykkää niin mitä sitten vaikkei sopisikaan, jos osaa sen "kantaa".
Niin, itsekin olisin sen ns. värianalyysiteorian mukaan kylmäsävyinen (kesä), mutta olen alkanut kallistua sille kannalle että tuon koko värianalyysiteorian voisi heittää romukoppaan ;) Mitkään kylmät hiusvärisävyt eivät nimittäin sovi minulle ollenkaan, sen olen jo vihdoin oppinut tajuamaan, vaikka väriteorian mukaan pitäisi. Eivät tosin liian oranssisetkaan ;) Eli jotain siltä väliltä. Vaatteissa kyllä kylmemmät sävyt sopivat, vaikkeivät liian kylmät. Mutta kulta/hopea-testissä kulta sopii ihon sävyyn ehdottomasti paremmin. Eli ota tuosta nyt sitten selvä, parasta ilmeisesti tosiaan unohtaa koko kylmä/lämmin-jaottelu! :D

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 17:20
Kirjoittaja Chaos
^ No sulla varmaa vaikuttaa tuo, kun olet kesä, mä olen talvi ja ei vaan sovi oranssi ja monetkaan lämpimät sitten millään ja koruissa ehdottomasti hopeat sopii. Voihan ne värijaottelut heittää romukoppaan, mutta on niissä jotain perää ja suuntaa antavaa kuitenkin.

Eniten kannattaa kuunnella itseään ja mikä peilistä näyttää hyvältä :) Mua taas auttoi värijutuissa tajuamaan sen verran just tuo kylmäsävyinen talvi, niin aloin esim. meikeissä löytää ne itselle sopivimmat sävyt. Tosin nykyään onnistuneesti käytän myös neutraaleja sävyjä kylmän ohella meikissä, mutta liian lämpimään ei tosiaankaan saa mennä.

Joo, nyt kyllä meni ihan OT. Tuli vain mieleen tuosta, että kaikille se oranssi vaan ei sovi ja joillekin se näyttäis (hennatut hiukset siis) olevan kuin luonnonväri, niin kuin mun isosiskolla!

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 18:36
Kirjoittaja Kunis
Suvivilja kirjoitti:
Miska kirjoitti: Indigoa en ole vielä ainakaan laittamassa, mutta tuli mieleen kysyä mitä haittaa siitä mahdollisesti voi olla? Voiko se vahingoittaa hiuksia tai aiheuttaa muuta haittaa herkemmin kun cassia/henna?
Ainakin sen, että mahdollisesti myöhemmin vaalentaessa tulos on vihreä ;) Mutta sen ehkä jo tiesitkin.
Tähän lisäksi mainittakoon, että indigo tekee tukasta usein hieman kuivemman oloisen, mutta jos sitä käyttää seoksessa vain vähän tuomaan tummuutta, ei sen pitäisi haitata merkittävästi. Jos indigoa laittaa niin paljon, että sillä vetää mustaksi, ero on huomattavampi. Eikä se kuitenkaan haurasta hiusta haperoksi. Indigoa myös saattaa lähteä pesussa hieman, joten jos tahtoo todella tasaisen värin, sitä täytyy laitella säännöllisesti. Pelkkä henna ei oikeastaan huuhtoudu pois. Ja vaikka cassian hoitava vaikutus saattaa ajan kanssa lähteä, ei hennacassian tuoma väri useimmiten haalistu ajan kanssa.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 13 Tammi 2014, 10:33
Kirjoittaja pikkudevil
Värituuliviiri miettii täällä kovasti, että jos alkaisi hennata hiuksiaan. Pohjalla siis vaalea jota oranssiksi värjätty jotain 4 kertaa ja color maskia käytetty värin ylläpitoon.
Oranssi väri pitäisi saada ja toiveena olis myös, että tuo oma väri tyvessä myös värjäytyisi.

Luin nää vinkit ja nyt alan etsiä sitten kauppaa josta hennaa tilata.

Mulla on huono kokemus kasvivärjäämisestä vaalennetun päälle (maahantuoja väitti että ei haittaa blondattu pohja ja värjäyksen jälkeen mulla oli turpeenruskeanvihreä pää :/) ja siks jännittää. Tuo väri oli tosin Santen sävy mutta silti vähän hirvittää :D

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 00:55
Kirjoittaja kaarina
^ Tuli mieleen sellainen mahdollinen ongelma, että kerrostuessaan hennan oranssisuus syvenee ja viilenee punaisen, tai jopa ruskean, suuntaan. Porkkanapäänä ei kovin kauaa todennäköisesti säily - tai tällainen omakohtainen kokemus minulla on. Suosittelen harkitsemaan mieluummin henna-cassia-sekoitusta pidemmällä tähtäimellä.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 02:22
Kirjoittaja Luscious
^^Ensimmäinen lauseesi jossa sanoit olevasi värituuliviiri..
Vastaus: älä hennaa. Se ei lähde pois.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 19 Tammi 2014, 09:10
Kirjoittaja SC
^^^ Olen niin monesti poistanut hennan hiuksista enkä suosittele kenellekään jos on epävarmuutta siitä kuinka kauan haluaa hennaväriä päässänsä pitää. Onhan väri toki todella kaunis ja luonnollinen, mutta jo kolmea värjäyskertaa on hirveätä irrottaa tukasta niin että kunto säilyisi edes kikkakolmosilla. Poikkeuksetta olen aina hennan poistamisen jälkeen joutunut leikkaamaan hiukset lyhyeksi vaikka olen rakennepaikannut, jättänyt lämpökäsittelyistä suurimman osan pois, pessyt vain tarvittaessa ja käyttänyt värinpoiston alla kookosöljyä (viimeisimmässä operaatiossa). Kannattaa ihan suosiolla siis pysytellä suora- ja kestoväreissä.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 20:55
Kirjoittaja pöllö
Moi !  Miä kaipaisin nyt vähän neuvoo, miun hiukset on värjätty punasiks ja nyt viime värjäyskerran jälkee turpos silmä, joten en enää meinaa kestovärejä käyttää. Oon tosi kiinnostunu täst hennaamisesta, mut onk sillä mahollista saada semmonen kunnon  vähä kylmän punanen vai tuleeko kaikist semmonen oranssihtava ? Tarttuuko suoraväritcsiihen päälle? Ja mikä olis kaikkein paras merkki ja mistä sitä saa? :)  Kiitos paljon jos joku viittii auttaa, oon lueskellu näit ketjuja mut en oo löytäny oikein selvii vastauksii :D

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 21:18
Kirjoittaja Shirley
Hennalla ei kyllä saa valitettavasti kylmänpunaista lopputulosta, vaan sen oranssiin taittavan. Omakohtaista kokemusta löytyy hennan ja Elumenin (suoraväri) käytöstä vuorotellen ja ainakin Elumen on minulla tarttunut myös hennan päälle ja päinvastoin.

Itse oon nyt tilaillut hennat Hennacatista Englannista ja käyttämäni henna on ollut premium organic rajasthania, mistä oon tykännyt. Aiemmin olen myös tilannut hennaa Pienestä tuoksukaupasta. Sieltä ostettu edullinen Karishma toimi myös hyvin. Hirveästi mulla ei ole kokemusta eri hennalaaduista, mutta kyllä eron huomaa esimerkiksi tuon Hennacatin rajasthanin ja täälläkin kaupoissa myytävän Satvan välillä. Satva on tosi karkeaa, kun taas tuo rajashtani on hienojakoista ja peseytyy hyvin pois.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 22:28
Kirjoittaja pöllö
Okeiii, saiskohan sillä juurikasvun piiloo ja sit directionsin suoraväreillä vähä muokattuu sitä sävyy ? Ku niitä miul on kaappi täys ..Kiitos avusta :)

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 17 Helmi 2014, 07:13
Kirjoittaja Shirley
Näin mä oon toiminut tässä viimeisten parin vuoden aikana, kun lopetin tavallisten värien käytön. Nytkin juurikasvu on värjätty pelkästään hennalla, kun en ole jaksanut alkaa laittaa ellua päälle. Onhan siinä hieman sävyeroa pituuksiin nähden, mutta ei minusta nyt niin paljon, että olisi aivan kamala. ;D Mutta suoraväreillä saa kyllä väriä taitettua kylmempään suuntaan.

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 07 Huhti 2014, 22:47
Kirjoittaja Kaoka
Heips vaan kaikille! Täälläkin harkitaan hennaukseen siirtymistä, mutta muutama asia askarruttaa.
Olen värjännyt hiuksiani vuosikaudet markettien mustilla hiusväreillä, ja oma luonnollinen värini on maantienharmaa. Täydelliseen mustaan ei taida kasviväreillä päästä, mutta tumma ruskeakin minulle riittäisi.

Mitenkähän hennaan + indigoon siirtyminen kannattaisi käytännössä aloittaa? Jos haluan vain tummentaa juurikasvuani, tarvitseeko/kannattaako henna ja indigo levittää koko päähän? Suortuvatestiä pohdin myös, sillä kun värjättävänä on vain juurikasvu, on vähän hankala värjätä vain yhtä suortuvaa kokeeksi  ???

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 15 Touko 2015, 11:47
Kirjoittaja Arvokas
Itse olen värjäillyt tukkaa hennalla ja tuli kaunis punertava hohto ruskeaksi värjättyyn tukkaan. Juurikasvusta tuli porkkanainen mutta indigon lisääminen päälle teki hiuksista mukavan mahonkiset. En ole muilla kuin Lushin hennalla värjäillyt ja tulos oli hyvä, tosin sen tummemman sävyn hankkiminen vie aikaa.
Kyllä kuulemma indigolla pääsee ihan mustaankin asti jos tekee oikein.  Jos ei itse tahdo onnistua niin kannattaa mennä eko- tai luonnonkampaajalle, tietävät varmasti paremmin miten omaan tukkaan vaikuttaa.
Itse aion taas värjätä hennalla ja nämä sivustot ovat olleet avuksi:

hennablogspot.com
hennasooq.com
sites.google.com/site/hennafinland

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 21:47
Kirjoittaja Mena
Mä olen kuullut että mustaan pääsee kun vetää ensin hennan ja sen päälle indigon. Omakohtaista kokemusta ei ole, koska käytän pelkkää hennaa.
Hennailua aloittaessa kannattaa tasoittaa sävy samanlaiseksi kestovärillä ja sen jälkeen jatkaa sillä hennalla/kasviväreillä. Pääsee helpommalla kuin tekemällä miljoona kerrostusta joiden kanssa ei ehkä siltikään pääse vanhan ja uuden värin rajasta eroon. Mä laitan hennat vaan tyveen ja joskus hoitikseen sekoitettuna vähän latvoihin. Yleensä valelen latvat vaan hoitoaine-öljy-seoksella, saa tehohoidon samalla kun tyvi värjäytyy. :)

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 19:27
Kirjoittaja Guru Ananda
Jos haluaa erittäin kauniin ja pysyvän punavärin niin hennan käyttäminen on hyvä vaihtoehto. Ainoat huonot puolet ovat ne, että silikonipitoisten shampoitten ja hoitoaineitten säännöllinen käyttö pitää lopettaa ja jos haluaa voimakkaan punavärin yhdellä värjäyksellä, silloin pitää jaksaa istua se hennatökötti päässä monta tuntia. Itse sain aikaan täydellisen mustanpunertavan värin värjäämällä ensin tummilla kylmänpunaisilla kestoväreillä hiukseni ja siirryin sitten hennaan ja väristä tuli vielä täydellisempi. Jos hennan vaikutuksen haluaa maksimoida ja käyttää tavallista luonnonhennaa. Silloin pitää valmistella hennaseos edellisenä päivänä. Vahvistaakseen hennan vaikutusta se pitää tehdä veden sijasta vahvaan lämpimään, mutta ei kiehuvan kuumaan mustaan teehen ja laittaa seosastiaan kelmu päälle ja antaa seistä 12–24 tuntia. Sen jälkeen se on valmis käytettäväksi. Hiukset on pestävä silikonittomalla shampoolla, mielellään jollain syväpuhdistavalla. Savishampoo on paras. Hoitoainetta ei kannata käyttää, edes silikonitonta, koska se saattaa ehkäistä hennan tarttumista. Hiukset pitää pyyhkiä osittain kuiviksi pyyhkeellä. Tämän jälkeen pään ympärille kannattaa kääriä vain joku vanha pyyhe tai punaisen tai tumman värinen pyyhe jonka on valmis uhraamaan. Muovikelmua tai edes suihkumyssyä ei kannata laittaa pään ympärille, koska henna värjää nimenomaan kuivuessaan todella hitaasti. Sen jälkeen suosittelen istumaan hennatökötti päässä vähintään 3 tuntia. 6 tuntia on minulle kaikista paras ja tehokkain maksimiaika.