Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Kiitos linkeistä, Mustikka.  :)

Kenzin henna näytti ihan hyvältä, täytyy miettiä. Jostain syystä olen todella skeptinen hennan suhteen, olen melkein varma, ettei toimi minun päässä. Olisi kurjaa nähdä vaivaa ja maksaa, jos hiuksille ei tapahtuisikaan mitään. Täytyy vielä harkita. Voisihan siihen hennan päälle (jos menee ihan pilalle) kokeilla laittaa color pulsen sykkivää punaista. Luulisin, että tarttunee ihan hyvin. Täytyy ostaa varastoon, ihan varmuudeksi.

Tislattua vettä täytyy kyllä täältä hakea kissojen ja koirien kanssa.  :-\

// Nyt tiedossa  typerä kysymys. Pakko pelata varman päälle, en halua ottaa mitään riskejä. :D Kuinka paljon te laitoitte vettä henna-seokseenne?
Viimeksi muokannut Sanguine, 20 Huhti 2006, 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja deko »

Kävin vieraissa, lhc:n foorumilla on järjetön määrä hennatietoa kunhan enkku sujuu:
http://forums.longhaircommunity.com/sho ... hp?t=35188
this too shall pass.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja marenki »

Mulla on tämä hennaus haalistunut jo nyt toosi paljon, nyt on vasta 11 päivää hennauksesta ja voisi jo erehtyä luulemaan omaksi väriksi. Lopputulos ei tosin ollutkaan lopulta lainkaan keltainen, vaan tosi punainen, ehkä jopa Tuittusen tasoa. Nyt siis oma väri "tuunattuna". Nytkin vielä lähti hoitiksen huuhtelussa lievästi kuparinen vesi.

Mulla on mieli vaihdellut tämän projektin kanssa ääripäästä toiseen. Aluksi olin ihan lovena, muutaman päivän päästä tajusin mitä olin tehnyt (eli kauhuissani), nyt mietin pitäisikö vaan antaa haalistua pois, siis sen minkä haalistuu, vaiko laittaa uusinta kierros hennaa... Tiistaina ostin 4 pakettia Satvaa, löysin halpiskaupan alekorista 0,50e paketti! Siihen hintaan voi hamstratakin. :D Onko muuten tietoa vanhentuuko henna? Luulenpa, että halpiskaupan alehenna ei ole viime viikon kuormasta...
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Minun kahdessa ulkomailta ostetussa hennassa on  parasta ennen-päiväys. Toisessa oli vuosi ja toisessa puolitoista jäljellä. Toki mitään valmistuspäivämäärää ei ollut, joten vaikea sanoa vain vanhentumispäivämäärän mukaan kuinka kauan henna säilyy. Saattoihan minun hennat olla jostain varaston perimmäisestä nurkasta haetut.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Mä olen ostanut etnokaupasta muovipussissa myytävä hennaa ja siinä on pakkaus ja parasta ennen päivät. Niillä on eroa 2 vuotta.
Oma väri takaisin.
Ryövärintytär
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 06:30

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Ryövärintytär »

Kyllähän se henna vanhentuu menettämällä värjäystehoaan, mutta hoitavuuden käsittääkseni pitäisi säilyä.
Urtekramin vanhat pakkaukset olivat siitä parempia, että olivat täysin umpinaisia, eli paremmin valolta suojattuja. Lisäksi paketin ulkoinen koko oli pienempi, vaikka sisältöä oli enemmän, ja hinta pienempi.
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Todia »

haluaisin vähän tummentaa ruskeita hiuksia,ja ajattelin kokeilla hennaa tähän tarkoitukseen. lähinnä olen harkinnut valmiita sekoituksia, TBS:n tai Urtekramin. onkos kukaan näitä kokeillut? onko ylipäänsä mahdollista saada hennalla ei-punertavaa ruskeata sävyä? haen kyllä ihan sellaista lämmintä, muttei punertavaa ruskeaa. En ainakaan itse rupea sekoilemaan eri hennojen/indigojen kanssa, eli valmis sekoitus on haussa.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Todia kirjoitti: onko ylipäänsä mahdollista saada hennalla ei-punertavaa ruskeata sävyä? .
Ilmeisesti on:
http://www.hennaforhair.com/mixes/katharineg/

Omaa kokemusta ei ole kuin pelkästä hennasta. Eilen katselin kaupassa Urtekramin hennoja, chesnut (jonkin sortin ruskea?) oli hennaa ja indigoa, taisi olla vielä jotain muutakin.
Oma väri takaisin.
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Todia »

aah, tällasen värin jos sais...http://www.hennaforhair.com/mixes/kitty/
aivan upea mielestäni!! :o :P
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
pinkfrank
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 14:45

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja pinkfrank »

Hmm, tekisi kauheesti mieli koittaa hennaa... En haluaisi kuitenkaan ihan punaista, että pitäis varmaan ostaa joku tommonen valmis ruskea sekoitus. Ei jaksa ruveta säätämään monen eri pussukan kanssa  :P

Oonko mä nyt sit ymmärtäny ihan oikein, että jos nyt laittaisin hennaa päähäni ja en sit pitäisikään väristä, niin siihen päälle ei voi värjätä noilla kemikaaliväreillä? Että sit pitäs vaan jaksaa hennailla lisää/kasvattaa väri pois/kuluttaa väriä vähitellen pois?
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja deko »

pinkfrank kirjoitti: Oonko mä nyt sit ymmärtäny ihan oikein, että jos nyt laittaisin hennaa päähäni ja en sit pitäisikään väristä, niin siihen päälle ei voi värjätä noilla kemikaaliväreillä? Että sit pitäs vaan jaksaa hennailla lisää/kasvattaa väri pois/kuluttaa väriä vähitellen pois?
Teoriassa näin väitetään, käytännössä hyvinkin tuoreen hennan päälle onnistuu normivärjäys ihan hyvin kunhan ei haaveile vaalennuksesta. Ja kunhan tuntee hiustensa käytöksen eikä järkyty pikkuisista ylläreistä.
this too shall pass.
pinkfrank
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 14:45

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja pinkfrank »

Kiitos Mustikka ja deko  :)
Ehkä uskaltaudun heti seuraavan palkkapussin saatuani vähän henna-ostoksille  8)
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Iida »

Voi elämä! Olen just saanut oman värin kasvatettua esiin ja nyt menin lukemaan tämän ketjun..  ::) Himottaa suunnattomasti laittaa hennaa! Yritän kyllä pitää näppini erossa väreistä, mutta taidan lipsahtaa..
andel
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:21

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja andel »

Iida kirjoitti: Voi elämä! Olen just saanut oman värin kasvatettua esiin ja nyt menin lukemaan tämän ketjun..  ::) Himottaa suunnattomasti laittaa hennaa! Yritän kyllä pitää näppini erossa väreistä, mutta taidan lipsahtaa..
Ihan kuin mun näppikseltä n. puoli vuotta sitten... todellakin sitten lipsahdin hennaamaan, ja täytyy sanoa että nyt kaduttaa. Olin jotenkin onnistunut unohtamaan millasta tuskaa juurikasvun piiloon värjäily tällaiselle peruslaiskalle ihmiselle on, ja tuntuu että hennanpunaisissa hiuksissa se vaaleanruskea juurikasvu on vaan niin kamalan näköinen, kaljuusefektistä puhumattakaan. Eli nyt taas omaa väriä kasvattamaan hartiamittaisiin hiuksiin, montahan kertaa sitä saa hakata päätänsä seinään ennen kuin oppii  ::) 
Jonakin aikaisena aamuna Nuuskamuikkunen heräsi teltassaan Muumilaaksossa ja huomasi että ilmassa oli syksyn ja lähtemisen tuntu.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja marenki »

andel kirjoitti:
Iida kirjoitti: Voi elämä! Olen just saanut oman värin kasvatettua esiin ja nyt menin lukemaan tämän ketjun..  ::) Himottaa suunnattomasti laittaa hennaa! Yritän kyllä pitää näppini erossa väreistä, mutta taidan lipsahtaa..
Ihan kuin mun näppikseltä n. puoli vuotta sitten... todellakin sitten lipsahdin hennaamaan, ja täytyy sanoa että nyt kaduttaa. Olin jotenkin onnistunut unohtamaan millasta tuskaa juurikasvun piiloon värjäily tällaiselle peruslaiskalle ihmiselle on, ja tuntuu että hennanpunaisissa hiuksissa se vaaleanruskea juurikasvu on vaan niin kamalan näköinen, kaljuusefektistä puhumattakaan. Eli nyt taas omaa väriä kasvattamaan hartiamittaisiin hiuksiin, montahan kertaa sitä saa hakata päätänsä seinään ennen kuin oppii  ::) 
Marenki tunnustaa vihaavansa juurikasvua ja sitä, että luki tämän kirotun ketjun ja hennasi tukkansa keväällä... Olihan se aluksi kiva, mutta kun ei ole ikinä värjännyt tukkaansa säännöllisesti ja ollut kierteessä, niin kele. Aurinko on kesällä haalistanut latvat  ja pituudet oman väriseksi, eli luonnolliseksi punaiseksi, mutta ongelmana on päälaen hiukset, jotka ovat jääneet tummemmaksi. Jos on luonnon punainen tukka, niin miksi siihen piti mennä laittamaan hennaa!!!

Ja lisäyksiä: tajusin sen miksi hennasin, koska olin niin täydellisen kyllästynyt tukkaani ja halusin siitä punaisemman. Ymmärsin myöskin, että se hennattu voimakkaampi punainen taitaa sopia mulle paremmin kuin se oma punainen. Tykkään kyllä molemmista, mutta päätin jatkaa hennailua hyvillä mielin.
Viimeksi muokannut marenki, 29 Elo 2006, 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin