Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

Tekisi mullakin HIRVEÄSTI mieli testata tuota hennaa... Ikinä en ole sellaista käyttänyt.
Ainoa mietityksen aihe on se, kuinka lopullinen se väri sitten on, jos esim. on hennannut kaksi-kolme kertaa. Eli eikö se sitten haalistu pois ollenkaan, ja eikö voi sitten edes kuukausien jälkeen laittaa muuta väriä päälle?
Kun mullakin on pitkät hiukset, niin siinähän menee sitten monen monta vuotta, ennen kuin väri olisi kokonaan kasvanut pois... ???

Sorry tyhmät kysymykset, tää on ihan uus juttu mulle!  ;D
Viimeksi muokannut Sandaali, 01 Tammi 2013, 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Henna ja kemialliset käsittelyt
Hennaa ja indigoa voi myös käyttää kemiallisen värjäyksen jälkeen (marketti- ja kampaamovärit). Ongelmana voi kuitenkin olla, ettei henna tartu hiukseen. Blondatut hiukset saattavat mennä kellertäviksi. On suositeltavaa odottaa 2-3kuukautta ennen kuin laittaa hennaa, että kemialliset aineet ovat lähteneet ja henna pääse tarttumaan hiukseen.
Jos haluat siirtyä hennasta takaisin muihin hiusväreihin, tee päätös nopeasti. Jokaisella värjäyskerralla hennaa kertyy hiuksiin, joten siitä eroon pääseminen on vaikeaa. Henna voi kulua hiuksista tai sen voi joutua kasvattamaan pois. Odota ainakin pari kuukautta ennen kuin kokeilet värjätä hiukset muulla kuin hennalla. Jos yrität liian aikaisin, hiusväri ei tartu.
Kopsasin oman tekstini tuolta alusta kun olin asiasta jo puhunut ;)

Joillaki tosiaan henna tarttuu heti hiuksiin, mutta esim. mie olen hennannu ja indigoinu tukkani kahdesti ja silti se on haalistunu. On ihan kiinni hiuksista miten henna tarttuu, mutta päälle värjäyksen ei pitäs olla mahdotonta. Ja tosiaan, jos henna on puhdasta, niin se ei reragoi aiemmasta tai päälle laitettavasta väristä. Ainoa ongelma voi olla, että henna tai hennan päälle laitettava väri ei tartu.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

Se juttu vielä, että tuleeko hiukset aina kirkkaamman punaisiksi, mitä useamman kerran hennaa?
Katselin tuolta hiuslaatu-ketjusta Dekon kuvaa hennatuista hiuksista, niin ei ne hirveän punaisilta näyttäneet yhden hennauksen jälkeen. Mulla on myös lähtöväri tällainen keskiruskea.
Ja onko hennassa jokin aika, mikä pitää pitää väliä toiseen värjäykseen? Mulla kuitenkin ois unelmana oikein kirkkaan punaiset hiukset, inhoan sellaisia tylsiä haalistuneen ruosteen punaisen värisiä..  :-X
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Täältä näkyy minkälaisia lopputuloksia on tullu ruskeista vaaleisiin hiuksiin. On todellakin yksilöllistä mikä se lopputulos on. http://www.hennaforhair.com/mixes/hairtable/

Ku mie värjäsin hiukset eka kerran, niin minua neuvottiin pitämään kaksi viikkoa väliä, sitten kuukausi ja sitten voi värjätä oman värjäystahdin mukaan. Mutta kyllä mie olen ymmärtäny niin, että koska henna ei vaurioita hiuksia, niin siinä ei tarvi välissä mitään hiusten kunnostus jaksoa niin kuin tavallisisten hiusvärien kanssa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja deko »

Sandaali kirjoitti: Katselin tuolta hiuslaatu-ketjusta Dekon kuvaa hennatuista hiuksista, niin ei ne hirveän punaisilta näyttäneet yhden hennauksen jälkeen.
Minä sekoittelinkin neutraalia hennantapaista seosta hennan kanssa koska en halunnut vielä ihan täyspunaisia. Saa hennalla punaisemmatkin. Mutta toisaalta keltaisen kautta se pois haalistuu eli se ruosteenpunainen tai oranssi ei ole mitenkään harvinainen väliväri. Mutta henna ei hiusta rasita ja joka kerralla tulee syvempi punainen kun kerrostaa. Hennaa voi lisätä vaikka joka viikko kunnes hyvä punainen on saavutettu.

Se kiilto ja kunnonlisäys on aivan uskomatonta, eli kyllä tässä pitää hennata ihan senkin takia. Kun nyt announ punaiselle pikkusormen ;D

Eikä henna juurikaan tuleviin värjäyksiin vaikuta kunhan ei blondiksi pyri eikä permanenttia halua.
this too shall pass.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Jatka vaan raportointia Mustikka sitä mukaa kun teet uusia havaintoja ja laita kuvia kanssa meille nähtäväksi.  :)

Kyllä tämä foorumi on ihmeellinen paikka, sillä jotenkin henna on ruvennut houkuttelemaan aivan kauheasti. Vaikka tiedän, ettei punertavat/oranssit hiukset sovi minulle ollenkaan, mutta silti tekisi mieli kokeilla. Mihinhän te vielä saatte minut innostumaan?  :D

Edit. Viesti napattu arkistoidusta ketjusta, alun kommentti Mustikalle ei liity tähän ketjuun. -M
Viimeksi muokannut Ananas, 11 Helmi 2013, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja deko »

Ananas kirjoitti: Kyllä tämä foorumi on ihmeellinen paikka, sillä jotenkin henna on ruvennut houkuttelemaan aivan kauheasti. Vaikka tiedän, ettei punertavat/oranssit hiukset sovi minulle ollenkaan, mutta silti tekisi mieli kokeilla. Mihinhän te vielä saatte minut innostumaan?  :D
Kyllä sitä kannattaa kerran kokeilla, kertahennaus lähtee kyllä liukumalla pois pesujen myötä. Antaa lämpöä hiusväriin eli ei tee välttämättä oranssinpunaisia kertalaitolla. Ja se hoitoteho on kyllä kiva boonus ;D Eipä minullakaan tullut 1,5 tunnin vaikutusajalla kuin lämmintä sävyä noin 7-8 pohjaan.
Viimeksi muokannut deko, 11 Helmi 2013, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
this too shall pass.
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Annika »

Miten, mua on pidempään jo houkuttanut hennaaminen, mutta haluaisin vähän kysellä notta millaista punaista saatte yleensä lopputulokseksi, ja miten aika vaikuttaa siihen? Muistikuvien mukaan hennalla saisi aika luonnollisen punaisen lopputuloksen, ja sitä olisin hakemassa. Itselleni ei sovi kylmä punainen ollenkaan, vaan oranssisuus olisi vain hyvästä.

Pohja on valmiiksi mulla aika voimakkaasti punertava keskiruskea, melkein luulen että jo yhdellä hennauksella voisi saada aika kivaa tulosta aikaiseksi. Millaista punaista olette saaneet aikaan Satvalla ja Urtekramilla?
The greatest battles are fought within oneself.
Neiem
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 19:19

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Neiem »

Voi ei! Pitikin tällainen ketju löytää! :-X

Itselläni on luonnostaan vaaleahkon ruskeat kupariin taittuvat hiukset, joita olen värjännyt punaisiksi (5.88) nyt suunnilleen vuoden. Kestovärin olen päähäni laittanut neljä tai viisi kertaa, muutoin päässä on Color Pulsea väriä ylläpitämässä. Nyt olen kuitenkin - yllätys, yllätys - alkanut kyllästyä tähän punaiseen ja tahtoisin oman värini takaisin... Sitäkään ei kovin moni luonnolliseksi usko, on sen verran erikoinen :)

Tarkoitus olisi parin kuukauden päästä (kun olen toivottavasti TÄYSIN varma asiastani, ja olisi rahaakin ::)) marssia kampaajalle ja pyytää värinpoisto ja mahdollisesti päälle sitten mahdollisimman oman värinen kestoväri (todennäköisesti nämä kuitenkin eri päivinä; hiusten kunnosta on tullut sydämen asia!). Nyt alkoi mietityttämään, että henna olisi varmasti kestoväriä hellempi... Ja moni on saanut sillä samankaltaisen värin, mikä minulla on luonnostaan. Tuo henna taitaa kuitenkin tarttua värinpoiston jälkeen aika ärhäkästi, vai miten on?

Hmm... Ehkä pysyn kuitenkin alkuperäisessä suunnitelmassani ja hoivan hiuksiani hennalla vasta syksyllä. Äh, miksi on niin vaikeaa päättää hiuksistaan?? Ja miksi ylipäätään piti se kestoväri päähän saada? :'(
| 1b/c M iii |

Luonnostaan punaruskeat paksuhkot hiukset, pituutta on yli lapaluiden alaosan. Mallista ulos kasvanut otsatukka, jota kasvattelen (kenties?) pois. Latvoissa kerrostusta.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Hmm, onpa ristiriitaisia kokemuksia.  ;D

Omat kaverit, jotka hennaavat, valittivat, että hennalla ei kuulemma saa kunnon punaista ollenkaan, ja tuloksena on melkein "kulahtanut", haalea oranssi. Sellaista en itse tahtoisi missään nimessä itselleni, on koettu ja oli ihan tukkamasis, kun koko väri oli niin kamala.  ::)

Satvaa ajattelin kokeilla, mutta en sitten tiedä, saisinko sillä sellaisen lopputuloksen, kuin haluaisin. Tähtään viininpunaiseen, rubiininpunaiseen tulokseen, eli tummaan punaiseen. Oranssia en todellakaan halua.  :-X

http://www.hennaforhair.com/mixes/kimperrault/

Tämä näyttää kyllä ihan uskomattomalta, todella ihanalta.  :o Pistää miettimään, että voiko hennalla saada tuollaista lopputulosta.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Annika »

Mitä olen tuota sivustoa lukenut, niin aika monet noista väreistä on saatu aikaan sekoittamalla eri hennalaatuja. Hennaseoksen muillakin aineilla on merkitystä lopulliselle värille, kuten tuostakin selostuksesta käy ilmi.
Tuossa kuvan perässähän on yksityiskohtaiset ohjeet miten on saatu aikaan, ainoa että tuota hennamerkkiä tuskin Suomesta saa. Värillä on kuitenkin taipumus syventyä ja kerrostua uusien värjäyskertojen myötä.

Mutta kyllähän hennalla saa vaikka millaista punaista aikaan, seoksista ja omasta tukastahan se on kiinni. Tuo sivusto on kyllä varsin hyödyllinen, sieltä löytyy varmasti hyvin vinkkejä ja tietoa, kunhan ei hermostu siitä ettei samoja merkkejä ole välttämättä mahdollista saada käsiinsä.
The greatest battles are fought within oneself.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Annika kirjoitti: Mitä olen tuota sivustoa lukenut, niin aika monet noista väreistä on saatu aikaan sekoittamalla eri hennalaatuja. Hennaseoksen muillakin aineilla on merkitystä lopulliselle värille, kuten tuostakin selostuksesta käy ilmi.
Tuossa kuvan perässähän on yksityiskohtaiset ohjeet miten on saatu aikaan, ainoa että tuota hennamerkkiä tuskin Suomesta saa. Värillä on kuitenkin taipumus syventyä ja kerrostua uusien värjäyskertojen myötä.

Mutta kyllähän hennalla saa vaikka millaista punaista aikaan, seoksista ja omasta tukastahan se on kiinni. Tuo sivusto on kyllä varsin hyödyllinen, sieltä löytyy varmasti hyvin vinkkejä ja tietoa, kunhan ei hermostu siitä ettei samoja merkkejä ole välttämättä mahdollista saada käsiinsä.
Jep, valitettavasti oma englanti on sen tasoista, ettei meinaa ihan kaikkeen riittää noilla sivuilla.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Merial »

Sanguine kirjoitti:
Annika kirjoitti: Mitä olen tuota sivustoa lukenut, niin aika monet noista väreistä on saatu aikaan sekoittamalla eri hennalaatuja. Hennaseoksen muillakin aineilla on merkitystä lopulliselle värille, kuten tuostakin selostuksesta käy ilmi.
Tuossa kuvan perässähän on yksityiskohtaiset ohjeet miten on saatu aikaan, ainoa että tuota hennamerkkiä tuskin Suomesta saa. Värillä on kuitenkin taipumus syventyä ja kerrostua uusien värjäyskertojen myötä.

Mutta kyllähän hennalla saa vaikka millaista punaista aikaan, seoksista ja omasta tukastahan se on kiinni. Tuo sivusto on kyllä varsin hyödyllinen, sieltä löytyy varmasti hyvin vinkkejä ja tietoa, kunhan ei hermostu siitä ettei samoja merkkejä ole välttämättä mahdollista saada käsiinsä.
Jep, valitettavasti oma englanti on sen tasoista, ettei meinaa ihan kaikkeen riittää noilla sivuilla.
Uskon, että muut täällä (minun lisäkseni) ovat valmiita auttamaan kyllä! :)
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Kiitos, täytyy myöhemmin kopsata sieltä jotain juttuja, jotka eivät millään auenneet.  ;D

Monella muuten tuntuu olevan jotain "luksushennaa". Myyköhän joku hennailija sitä Suomeen? Uskaltaisikohan tilata? Voisi kyllä olla aika kallista lystiä, mutta jostain syystä Satvahenna tuntuu vähän vastenmieliseltä, kun muistuu aina mieleen ne kaverin porkkananoranssit hiukset, jotka eivät sopisi minulle mitenkään.  :-\
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Siirtyisinkö hennaan? Vinkkejä ja vastauksia harkitsijoille ja epäilijöille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Tässä hennan myyjiä:

Saksasta Olgalta: http://www.henna-und-mehr.de/

Englannista Sabrinalta: http://www.renaissancehenna.com/haircol ... prices.htm

Amerikasta löytyy myyjiä paljon, mutta ainakin Kenzi: http://www.kenzi.com/HENNA/HTML/hennapurchase.htm

Indigon myyjiä on vaikea löytää. Tilasin viimeksi Sabrinalta ja hinta oli kyllä melko suolainen.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Vastaa Viestiin