Satva

Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Jos sitä hennaa tulee tehtyä likaa, niin sen voi kyllä pakastaa ja se pysyy useamman kuukauden hyvänä. Ei tarvitsisi huolehtia tuleeko ostattua liian vähän.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

Mulla on nyt kolmas hennaus menossa, ja se saa sitten riittää  :)
Mutta tähän mennessä väristä ei ole vielä tullut sellaista kuin haluaisin, eli kunnolla punaista/oranssia. Luonnonvalossa näyttää tosiaan (ja kuvissa) paljon punaisemmalta, kun taas sisäällä näyttää ihan vaan ruskealta joka on punertava.

Mulla oli tuota Satvaa jäljellä noin paketillisen verran, ja nyt sain sen ängettyä kokonaan päähäni. Levitys onnistui ja hennan PÄÄSSÄ pysyminen paljon paremmin kuin ennen. Johtuisiko siitä, että lisäsin hieman hunajaa siihen seokseen, niin siitä tuli vähän sellaista emulsiomaisempaa kuin pelkän veden kanssa.

Myöskin kulmakarvoihin sudin vähän ainetta, mut en antanut sen olla kuin ehkä 5min, kun pelkäsin että se jämähtää ihoon kiinni.. ;D Eli eihän siitä väriä sitten ehtinyt tarttua. Taidan värjätä tuolla tavallisella ruskealla huomenna.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Laitoin hiuksiin kaapista löytyneen satva hennan hoito tarkoituksessa. Hiuksista tuli huuhtelun jälkeen karheahkot ja vaativat silottavan hoitiksen perään (Frantsilan yrttihoitis sopii tähän täydellisesti).
Kiiltoa hiuksiin kyllä tuli jonkun verran, mutta mitään muuta erikoista en huomannut.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
ainokainen

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Ostin hätäpäissäni Sokokselta kaksi pakettia wanhaa perinteistä Satva-hennaa, kun en muutakaan käsiini saanut. Kahdesta paketista (á 100 g) riittää riittoisasti pitkien hiusteni muhitteluun. (Hiukseni ovat mustat, joten käytän hennaa vain rakennepaikkaavuuden ja kiillon vuoksi.)

Liotin hennan edellisenä päivänä teehen, kuten aina, ja lisäsin hunajaa (koostumuksen vuoksi), kuten aina. Annoin vaikuttaa päässä aika pitkään, noin 8 tuntia.

Olin positiivisesti yllättynyt! Ohimon hennoista hiuksista näki, että henna oli tarttunut todella hyvin kiinni ja vaaleassa juurikasvussa näkyi aivan lähestulkoon tulenpunainen hehku.
Enpä olisi uskonut Satvasta!  :o
Yleensähän tällä saa aikaiseksi vain tosi laimeaa oranssia. Olisiko tuo pitkä vaikutusaika sitten tehnyt tempun?
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Mulla on tosta Satvasta vain hyviä kokemuksia! En tiedä, enkä oikeastaan kaipaakaan, mitään erikoisreseptejä tai muita hienouksia, joten olen tehnyt massan ihan vain ohjeella "lisää (kiehunut) vesi, sekoita ja käytä lähes heti, anna vaikuttaa tunti pestyissä hiuksissa pyyhkeen alla". Laimensin hennaa cassialla suhteessa 1/3. Lopputulos: vaalea, kemiallisesti käsittelemätön tukkani värjäytyi tällä yhdellä, lyhyellä käsittelyllä leiskuvan liekinoranssiksi, eikä haalistunut myöhemmissä pesuissa. Rakennepaikkausominaisuudet ihan loistavat. Myöhemmin, kun toistin käsittelyn koko tukkaan samalla reseptillä, tukka tummui omenanpunaiseksi (mutta onneksi sävy palautui oranssimmaksi parin shampoopalapesun jälkeen).
Mainittakoon, että tuo oranssi oli tavoiteltu sävy, punainen-punainen lopputulos olisi ollut pettymys. En ole kokeillut muita hennoja.

Ajattelin kertoa tästä kokemuksestani, koska Satvaa käsittääkseni yleisesti pidetään jotenkin laimeana tai tarttumattomana?
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Hei, osaisiko kukaan sanoa etukäteen, että millainen värjäystulos tulee Satvalla tällaiseen 7-asteiseen (tai ehkä ihan hieman vaaleampaan) toffeenruskeaan? Tein tänään B4-käsittelyn ja ylihuomenna laitan hennat päähän. Ideana oli saada B4:llä tukkaa vähän vaaleammaksi, jolloin hennalla tulisi oranssimpi lopputulos mutta B4 ei poistanutkaan väriä niin paljoa, mitä kuvittelin. Tavoitteena on kupari/oranssi, eli en halua punaista tai punaruskeaa. Toivottavasti henna ei nyt mene liian tummaksi tai ruskeaksi, peukut pystyyn! :)
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Hennasin tänään Satvalla n. 7-asteisen ruskean pohjan, tulos on tosi kiiltävä luonnollinen kupari. Seikoitin hennan kuumaan veteen, annoin olla muhia tunnin jonka jälkeen levitin ja annoin vaikuttaa melkein neljä tuntia. Mulla oli juurikasvua joku 4cm ja se kuultaa hieman läpi  ja latvat on vähän vaaleammat mutta yleisilme on tasainen. Ihanaa olla taas punapää :) Nyt vaan pitäisi päättää mitä tähän laittaa seuraavaksi, lisää hennaa vai suoraväriä vai värjäänkö tuon tyven kestovärillä että se ainakin peittyisi kunnolla. Satvailen kuitenkin jatkossakin koska haluan juuri sitä kuparioranssia :)
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Mulla toi Satva ei pysynyt kuparioranssina, kun alkoi kerrostua. Kuten jo tuolla ylempänä olen kirjoittanut, jo toisella kokopäänkäsittelyllä väri tummui punaiseksi (ja haalistui sitten alkuperäistä kylmemmäksi oranssiksi), ja kolmannen kerran jälkeen tulos ei enää sitten haalistunutkaan kultakupariksi ollenkaan, vaan väri oli sellainen viileähkö punakupari, josta en tykännyt yhtään, kun olisin mieluummin halunnut sitä kellanoranssia kultakuparia. Edes keltainen suoraväri ei onnistunut lämmittämään sävyä sopivaksi. Pohjalla oli käsittelemätön vaalea tukka, noin ysiasteinen, tummui prosessissa seiskaan saakka.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Okei, pitääkin sitten miettiä vielä että kannattaako kerrostaa ollenkaan. Oon joskus vuosi sitten hennannut kahdesti Satvalla ja mulla oli silloin pohja vähän tummempi kuin nyt niin se oli mun makuun liian tumma silloin enkä ollut varma johtuiko vain pohjasta vai tummuiko Satvalla. Toivottavasti tähän tarttuu suoraväri kun kestoväriä en haluaisi laittaa muuten kuin äärimmäisessä hädässä. On tämä kuparinkaipuisen ihmisen elämä vaikeaa, ei saa tulla tumma eikä ruskea eikä punainen eikä neonoranssi... :D
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja SC »

^ Vinkkinä tuohon suoravärin tarttumiseen sanoisin, että mulla hennan päälle tarttui parhaiten tuo Crazy Color. Directions ei tarttunut hennaan kovinkaan hyvin ja lähti pois parissa pesussa.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja almiros »

Tuli kokeiltua Satvaa myös kun en jaksanut tähän hätään tilata netistä "kunnonllista" hennaa. Olin vähän varuillani enkä uskonut lopputuloksesta tulevan kovin hyvää. Plussaa kyllä kunnollisesta koostumuksesta, oli helppo levittää eikä seos ollut hiekkainen tai sisältänyt mitään oksanpalasia toisin kuin esim. Mac Urth.
Mutta kuten arvelinkin, Satva ei peittänyt täydellisesti juurikasvua vaan oma väri jäi kuultamaan läpi. Värikin oli jotenkin likainen, sekoitus oranssia ja ruskeaa. Normaalisti saan muilla hennoilla aina heti juurikasvusta ketunpunaisen. Valmistelin kyllä seoksen samalla tavalla kuin muutkin käyttämäni hennat ja annoin vaikuttaa suurin piirtein yhtä kauan.

Lopputulos jäi vähän harmittamaan, koska hennaaminen on kuitenkin aina aikamoinen urakka johon kuluu useita tunteja.

En ostaisi mielelläni uudestaan.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja octagon »

Jewely, ei se Satva-henna tummenna oikeastan yhtään, tulee vaan oranssihtava sävy siihen nyt olevaan tummuusasteeseen.
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Saako Satva päässä mennä saunaan ajan kuluksi?Ajattelin takahiuksista tupsun kokeilla värjätä,koko tukkaa en yritä vielä,kun en tiedä,osaanko käyttää hennaa.
ainokainen

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Totta kai voi. Kuumuus tehostaa hennan tarttumista, eli on suositeltavaa.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Värjäsin monen vuoden tauon jälkeen hiukset Satva-hennalla ja ai että tuli hyvä väri! Alkujaan luovuin hennaamisesta kun se kerrostui pitkiin hiuksiini rusehtavana. Nyt mulla on polkkapituinen tukka joten se ei ehdi kerrostua niin kovin, ja aiemmin oli varmaan värjätty pituudetkin aina... Vitosen kun tuo paketti maksaa ja siitä värjää 4-6 kertaa koko pään niin kyllä on edullistakin! :ts
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Vastaa Viestiin