Sivu 1/1

Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 10:14
Kirjoittaja Merial
Onko kellään täällä kokemusta väripoistettujen ja siis väriltään melko epätasaisten hiusten hennaamisesta? Itsellä, nyt kun poistin mustasta, tuli tuollainen ehkä vitosasteinen mahonkikupari (näyttää paljon vaaleammalle ja oranssimmalle valossa), mutta noin sentin juurikasvu blondautui täysin ja on hieman tummempia raitoja näkyy hiuksissa myös. Luonnollinen väri on ehkä noin kutosasteinen kullanruskea.

Luonnollisesti siis odotan sen pari kuukautta ennen kuin menen hennaamaan, älkää siitä huoliko. ;)


Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 11:21
Kirjoittaja deko
Mer kirjoitti: Luonnollisesti siis odotan sen pari kuukautta ennen kuin menen hennaamaan, älkää siitä huoliko. ;)
Miksi? ;D Minä en näistä "varoajoista" juuri piittaa enkä ihan niiden järkeä ymmärrä, muistaakseni hennasin viimeksi kaksi viikkoa preferencen jälkeen eikä tukka tippunut ja tuli hyvin tasainen väri. Piti (ihan pakko) saada lisää lämpöä väriin eikä ollut punaisia suoravärejä kaapissa, mutta hennaa oli...

Tosin näitä hiuksia on 18 vuotta itse värjätty eli tiedän miten nämä mihinkin reagoivat eikä maailma kaadu jos jotain hassua tapahtuu.

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 11:51
Kirjoittaja Mustikka
Ei siinä ole kuin se mahdollinen ongelma, ettei henna tartu tai toinen väri tartu hennan päälle.
Jos tukka sulaa tai menee vihreäksi tms, niin silloin kyseessä ei ole ollu puhdas henna. Melko epätodennäköistä kuitenki. ;)
Kun vaalennettuun hiukseen laitetaan hennaa, on mahdollista, että hiukset menee kellertävään suuntaan. Tämäkin selviää testitupsulla.
Mie kyllä sanoisin, että odota ainakin 2 viikkoa, niin hennaki toimisi paremmin.

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 12:04
Kirjoittaja Merial
Aa, nuo armottoman pitkät varoajat (ihanalla juurikasvulla) sitten voi unohtaa, hyvähyvä ;D

Kokemusta on tosin tuosta värin ei-tarttuvuudesta; olin ollut reilut pari kuukautta värjäämättä kemiallisilla väreillä, mutta silti kokeilemani Urtekramin ruskea ei tarttunut hiustupsuun. Tosin seos taisi olla jotenkin hassua, enkä antanut sen muhia kuin muutaman minuutin ja liian vähänkin aikaa sen taisin hiussuortuvassa pitää.

Muttamutta, palatakseni nykyhetkeen. En tiedä ottaisinko vielä yhden värinpoiston, olisi tukka ainakin saman asteinen kuin sitten oma väri. Katsotaan! Kaapissa kuitenkin odottaa jo sekä yksi laatikko Satvaa sekä Urtekramin ruskeata. :)

Muoks!
Mustikka kirjoitti: Kun vaalennettuun hiukseen laitetaan hennaa, on mahdollista, että hiukset menee kellertävään suuntaan. Tämäkin selviää testitupsulla.
Mie kyllä sanoisin, että odota ainakin 2 viikkoa, niin hennaki toimisi paremmin.
Auttaisikohan tuohon juuriongelmaan sitten, jos vähän aikaa ennen hennausta värjäisi ne kellertävät osat sävytteellä tai jopa kevytvärillä?

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 22:03
Kirjoittaja Sandaali
Mer kirjoitti: Auttaisikohan tuohon juuriongelmaan sitten, jos vähän aikaa ennen hennausta värjäisi ne kellertävät osat sävytteellä tai jopa kevytvärillä?
Mietin myös tuota, että pitäisikö sitten keltaisuuden ehkäisemiseksi laittaa vähän ennen hennausta jotain suoraväriä joka tarttuisi noihin blondattuihin kohtiin..  ???

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 10:40
Kirjoittaja Mustikka
Mie en tiiä nuista suoraväreistä mitään. :-\

Mie vähän tutkiskelin tuota hennan käyttäytymistä vaalennettuihin hiuksiin. Ilmeisesti tukasta voi tulla kirkkaan/räikeän punainen tai sitten ei. Väri voi olla oranssi, oransihtava, kellertävä, punertava, punainen. Värjäämällä useamman kerran saa kuitenkin sen hennapunaisen värin. Tosin mitä useammin värjää hennalla sitä pysyvämpi väri on (joutuu ehkä kasvattamaan värin pois), että kannattaa miettiä kuinka kovasti sitä punaista haluaa.

Minun vaalea juurikasvu muuttui ekalla hennauskerralla ihan mielettömän räikeäksi oranssiksi. ;D Voisin kirjotusten jälkeen laitella kuvia.

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 19:52
Kirjoittaja Henriikka
Sama juttu, omasta juurikasvusta tuli sellainen suht oranssi, vähän kuin 7.40 mitä minulla viime kesänä oli. :) Joskin paljon lämpimämmän oloinen ja ehkä vähän punertavampi.

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 15:22
Kirjoittaja Lintunen
Onko kellään kokemusta ihan vaaleanvaalean tukan hennaamisesta? Pigmenttiä näissä hiuksissa ei kai enää ole juur lainkaan jatkuvan värinpoistamisen ja vaalennuksen seurauksena.. Pakko päästä eroon blondauskierteestä ja henna saattais olla vaihtis kun punasta tukkaa en pelkää..( mutta myös riski?)

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 15:35
Kirjoittaja deko
taika kirjoitti: Onko kellään kokemusta ihan vaaleanvaalean tukan hennaamisesta? Pigmenttiä näissä hiuksissa ei kai enää ole juur lainkaan jatkuvan värinpoistamisen ja vaalennuksen seurauksena.. Pakko päästä eroon blondauskierteestä ja henna saattais olla vaihtis kun punasta tukkaa en pelkää..( mutta myös riski?)
Varaudu tipunkeltaiseen. Ainakin ekan hennauksen jälkeen. Toki hennaa voi upottaa hiukseen vaikka joka päivä kunnes on riittävän punainen. Mutta paluuta vaaleaan ei juurikaan ole jos monta kertaa hennaa.

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 17:13
Kirjoittaja Mustikka
taika kirjoitti: Onko kellään kokemusta ihan vaaleanvaalean tukan hennaamisesta? Pigmenttiä näissä hiuksissa ei kai enää ole juur lainkaan jatkuvan värinpoistamisen ja vaalennuksen seurauksena.. Pakko päästä eroon blondauskierteestä ja henna saattais olla vaihtis kun punasta tukkaa en pelkää..( mutta myös riski?)
Kuinka kauan viimeisestä vaalennuksesta on? Odota niin pitkään kuin mahdollista ennen kuin laitat hennaa, että henna pääsisi kunnolla vaikuttamaan.
Mie sanoisin, että tukasta tulisi aluksi kellertävä vaalea oranssi. Tosin varmuudella kukaan ei voi sanoa minkä väriset hiukset saat. On hyvin mahdollista, että kun/jos laitat hennaa moneen otteeseen vaalennettuun tukkaan, niin henna kans tarttuu siihen ja saatat joutua kasvattamaan sen pois. Kannattaa siis tarkoin miettiä kuinka kovasti haluat ne punaiset hiukset.

Mie en oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla riskillä. Hennasta tulee yleensä aina punaiset/oranssit/kupariset hiukset. ???

edit. Kävin vähän surffailemassa lisää netissä ja löysin kommentteja kuinka blondatusta tukasta on tullu todella todella punaisia. Minun on vaikea uskoa, että keltaisia hiuksia tulee, pikemminkin oransseja. Sitä ei tiedä kuin kokeilemalla..

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 17:56
Kirjoittaja Lintunen
Mustikka kirjoitti:
Kuinka kauan viimeisestä vaalennuksesta on? Odota niin pitkään kuin mahdollista ennen kuin laitat hennaa, että henna pääsisi kunnolla vaikuttamaan.
Mie sanoisin, että tukasta tulisi aluksi kellertävä vaalea oranssi. Tosin varmuudella kukaan ei voi sanoa minkä väriset hiukset saat. On hyvin mahdollista, että kun/jos laitat hennaa moneen otteeseen vaalennettuun tukkaan, niin henna kans tarttuu siihen ja saatat joutua kasvattamaan sen pois. Kannattaa siis tarkoin miettiä kuinka kovasti haluat ne punaiset hiukset.

Mie en oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla riskillä. Hennasta tulee yleensä aina punaiset/oranssit/kupariset hiukset. ???

edit. Kävin vähän surffailemassa lisää netissä ja löysin kommentteja kuinka blondatusta tukasta on tullu todella todella punaisia. Minun on vaikea uskoa, että keltaisia hiuksia tulee, pikemminkin oransseja. Sitä ei tiedä kuin kokeilemalla..
Joo olin vähän väsynyt ja ajattelematon, tuolla "riskillä" lähinnä hain vaaleahiuksisten hennaajien kokemuksia "tukasta tuli ihan hirveen keltanen" yms.. Ois kiva jos oma kielipää riittäis noitten hennaforhair- sivujen lukemiseen, mutta joko se on tää väsymys tai jotain mutta en kyllä jaksa ymmärtää tuota englantia kokonaisissa lauseissa! ;D Alan nyt kallistumaan siihen hennauksen suuntaan, en paljoa menetä kun tarkoitus kuitenkin ensin vaihtaa punaiseen että välttäisin kaikki harmaat/vihreet efektit hiuksissa kun niinkin on käyny blondista tummempaan mentäessä. Ihanaa kun löysin tän hennavaihtiksen:)

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 18:26
Kirjoittaja Mustikka
Surffailin vähän lisää. Hennan laatu ajaa ison osan siitä minkä värinen lopputulos on. Hyvälaatusella hennalla saat punaisemman lopputuloksen.

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 09 Elo 2006, 15:12
Kirjoittaja meriucha
Mä oon ajatellu kokeilevani sitä neutraalia hennaa, tosin arveluttaa kun on nuo vaalennetut hiukset että mitä tuumaaa. Tuliki mieleen että tietääkö kukaan onko vaaleata hennaa olemassa?  ??? Tai siis eihän se hennaa silloin ole, mutta kuitenkin.


Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 11 Elo 2006, 21:30
Kirjoittaja Vivi
Lettu kirjoitti: Vaalennettuihin hiuksiin hennan laittoa ei yleensä suositella. Hiuksista voi tulla vihertävät :o En sitten tiedä koskeeko se myös vaaleita sävyjä. Vihertävä sävy voi olla aika jännä näky. Voit pelästyttää ystäväsi ;D ;D ;D
Indigolla voi tulla sininen/vihreä, mutta pelkällä puhtaalla hennalla (lawsonia) tulee kirkas oranssi/punainen.

Neutraalilla hennallakin voi mielestäni saada hieman kellertävyyttä vaaleaan tukkaan, eli ihan väritön se ei ole.

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 17 Elo 2006, 09:57
Kirjoittaja meriucha
Hmm. Vihreä tosiaan olisi aika mielenkiintoinen. Tietenkin jos ensin etuhiuksiin kokeilisi, mutta ei toisaalta innosta turhaan ostaa. Taidan vaan tyytyä hyviin shampoisiin ja hoitoaineisiin. Tai ehkä sitä neutraalia ainakin tulee joskus kokeiltua.

Mutta mihin vaalea "henna" sitten on tarkoitettu laitettavaksi ellei vaaleisiin hiuksiin  :o

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 17 Elo 2006, 22:32
Kirjoittaja Ryövärintytär
Lettu kirjoitti:
Höperöläisprinsessa kirjoitti: Mutta mihin vaalea "henna" sitten on tarkoitettu laitettavaksi ellei vaaleisiin hiuksiin  :o
Eiköhän se ole tarkoitettu luonnostaan vaaleille hiuksille, joita ei siis ole käsitelty vaalennusaineilla.
Vaalea "henna" eli senna antaa hiukseen lämmintä vivahdetta, eikä vain vaaleisiin. Sitä käytetään hiushoitonakin, mutta sen toimivuudesta voi olla montaa mieltä. Oma kokemus ei yhtään vakuuttanut.
Ja voihan sitä käyttää hennan seassa vähän laimentamaan väriä. 

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 14 Joulu 2012, 12:19
Kirjoittaja Illusia
Ihan hirveästi tekis mieli aloittaa taas hennaus mutta hieman jänskättää että miten käy blondatun tukan? Tuleeko vihreä?

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 14 Joulu 2012, 20:05
Kirjoittaja ainokainen
Ei hennalla mitään vihreää saa aikaiseksi! Jos sulla on blondi tukka ja hennaat sen, tulos on aika räikeän oranssi, todennäköisesti. Useammalla kerroksella saat sitten syvemmän punaista /ruskehtavaa.

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 16 Joulu 2012, 19:44
Kirjoittaja Illusia
Hyvä  :) Oon vaan kuullu kauhutarinoita vihreistä hiuksista hennauksen jälkeen ja mietin et uskallanko ottaa riskin. Lienee siis vaan urbaani legenda  :)

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 16 Joulu 2012, 23:07
Kirjoittaja Kunis
Omasta kokemuksesta: Vihreyttä voi tulla seoksesta, jossa on suhteessa liikaa indigoa. Myös indigon vaalentaminen voi tuoda jänniä yllätyksiä, tällä foorumilla on takavuosina muutamia kokemuksia näistä ollut. Pelkkä henna on kuitenkin yleisesti ihan huolettomaksi todettua, siitä vaan!

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 21:41
Kirjoittaja Illusia
Juu ei tullu vihreä. Juuresta ihana peppi pitkätossu oranssi mutta latvat enemmänkin vaalean ruskeaan vivahtavat. Pitänee sekoittaa uus satsi.

Vs: Blondatun tukan hennaaminen & vihertävät hennahiukset

Lähetetty: 28 Joulu 2012, 20:55
Kirjoittaja Mena
Illusia kirjoitti: Hyvä  :) Oon vaan kuullu kauhutarinoita vihreistä hiuksista hennauksen jälkeen ja mietin et uskallanko ottaa riskin. Lienee siis vaan urbaani legenda  :)
Eikös tää ollut se juttu amlasta joka paljastui indigoksi? ;D

Mulla ei tartu suoravärit, ja tuli testattua reilu vuosi sitten ettei tartu kaupan kestoväritkään hennan päälle. Tai no okei, saattoi tarttua vähän, mutta väri lähti pois ekassa pesussa. Siksi mua vähän naurattikin kun kampaajakaverini suositteli mun kuiville latvoille sävyhoitoainetta, vaikka kerroin boostaavani hoitoainetta öljyllä ja hiukset saavat tehis-öljy-henna-seoksen latvoihin kerran kuussa muutamaksi tunniksi samalla kun hennaan tyven. :) Tuo punaisuus riippuu muuten myös hennasta, mulla Rainbow (iHerbistä saatava) henna teki tosi tummaksi ja ruskeammaksi kuin Karishma joka on mun luottohennani.