Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Kuinka monen hennaamiskerran jälkeen väri on punainen.Nyt ei ole kuin ihan juuri punainen(oranssi) ja latvoissa vain häivähdys tuota punaisuutta?
Ostin eilen tota hennaa kehitysmaakaupalta.On tansaniasta tuotua ja tajusin vasta sen jälkeen kun olin jo hennaillut että siinä oli maininta jostain muustakin kuin vain tosta lawsonia inermisistä.Hitto kun en muista sitä toista ainetta.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Varmaan on aika yksillöllistä kuinka monta hennausta tarvii. Tässä on aika hyvä hennausoperaatio Elainelta http://www.renaissancehenna.com/productpictures.htm
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Joo ja just hokasin että mulla oli latvasuojaa tukassa,en siis tajunnut pestä hiuksia ensin.Pitää yrittää myöhemmin uudelleen.

Edit.Siinä paketissa minkä ostin oli myös vinkkejä kynsien värjäämiseen hennalla.Enpä ihan äkkiä lähtis kynsiini laittamaan,vois olla koko sormenpäät muuten punaset :D
Viimeksi muokannut Illusia, 02 Helmi 2006, 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Ei saatana (anteeksi). Nyt on hiukset ihan ruskeat. Tai siis ruskeanpunaiset. Taidan siirtyä siihen mustaan takas. Meni oikeasti hermot, tekis mieli repiä hiukset päästä! Mulle ei sovi tämmönen väri ollenkaan.


Kai pitää tyytyä ihailemaan vain punapäitä, ei siinä muu auta :-\
Viimeksi muokannut Chaos, 31 Joulu 2008, 04:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Siis tekikö henna hiuksistasi ruskeat? Miten se on mahdollista? Mitä hennaa käytit?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mustikka kirjoitti: Siis tekikö henna hiuksistasi ruskeat? Miten se on mahdollista? Mitä hennaa käytit?
Siis on näissä punasta, mutta jotenkin ruskeansävyset. Ihan Satva hennaa käytin...Voi olla, että kun alla on noita värinpoistoja, että siinä on tapahtunut joku kemiallinen reaktio :'( Mä oon vaan itkenyt tänään täällä.
Viimeksi muokannut Chaos, 31 Joulu 2008, 04:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Voi harmi :-\
Surffailin vähän, että miten hennan haalistus onnistuu ja löysin Long hair community foorumin sivuilta vinkin, että hunajan ja jogurtin sekoitus haalistaisi hennaa. Kuulemma sitruunanallakin saa haalistumista aikaan, mutta se kuivattaa hiusta. Voithan koittaa myös syväpuhdistusta.

Älä kuiten ihan vielä luovuta. Kyllähän se henna jonkin verran kuitenkin haalistuu. Mulla on on kulunu kokonaan henna ja indigo pois juuresta, vaikka olen värjännyt kahdesti päällekäin.

edit. Hyvän värinen tukka Sandaalilla :)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Älä nyt Chaos hätäänny.
Niin ison duunin teit saadaksesi ne punaisiksi, ettei siitä nyt kannata mustaa tehdä taas.
Muutenhan se kaikki duuni meni hukkaan  ;)
Odotat vähän aikaa ja hengähdät, pahatkin hiuskatastofit tuntuvat paljon paremilta kun vähän aikaa hengähtää.  :-*

Täräytät siihen päälle vaikka jotain aivan puhdasta shokkipunaista, niin ei taitu ruskeaan sillä tavalla.

Tuli muuten mieleen että onkohan kaikilla nyt varmasti selvillä se, minkälaista väriä hennalla voidaan tehdä.
Sehän on kuitenkin kasviväri, ja ainakaan minun käsittääkseni sillä ei voi edes saada aikaan puhasta punaista, vaan se taittuu aina ja vääjämättä ruskeaan ja kupariin jonkin verran.
Hennatut lopputulokset ovat kuitenkin aina hieman "luonnollisen" punaisia, kuin Irlantilaisten hiukset.

Syntettiset ja "puhtaat" shokkivärit jotka ovat vain kirkkaan punaista pigementtiä antavat aivan erilaisen värin. Eli hennalle tuskin voi saada aikaan synteettisen punaista, vaan aina siihen varmaan tahtoo tulla sitä joko ruskeaa tai kuparia taittoa.

Muttra nyt tsemppiä Chaos, kyllä me jotain keksitään  :-*
Jos olen väärässä, niin saa oikaista  ;D
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Kiitos Ishamael :-*
En luovuta siis! Eilen vaan oli ihan kamala olo hiusten kanssa ja ajattelin, etten kestä. Tällanen mä oon... :-\

Mutta tänään siis edessä hiusten värjäilyä kunnon shokkipunasella. Tosin pistän myös mustaa, niin että puolet alahiuksista on siis mustat. Kirjottelin siitä tarkemmin tuonne valitusketjuun, niin sieltä voi lukasta :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

No mullao n sellainen käsitys ollutkin, että hennalla ei pysty täysin PUNAISTA tukkaa saamaan. Mulla onkin haaveena saada oranssi/kupari väri, mahdollisimman kirkas sellainen.
Luulen kyllä että tuo väri olisi jo kolmen hennauksen jälkeen kunnon kupari, mutta kun en kahdella ekalla kerralla saanut mömmöä levitysvaiheessa jäämään paljoakaan päähän, kolmannella kerralla tuli jo parempi tulos.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Tekis mieli saada vähän kirkkaamman punaset hiukset ja mietin siirrynkö kokeilemaan elumenia vai yritänkö piristää hennaa suoraväreillä (esim. fudgen hot chili). Mitäs mieltä juurekset on, kummalla pässee helpomalla/saa paremman lopputuloksen, vai onko ihan tuhoon tuomittu yritys? Vai tuliskohan hennasta kirkas punanen jos vaan ottasin asiakseni värjätä nyt oikein tiheesti sillä?
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
ainokainen

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Jos hennaa kerrostaa, tuloksena on yleensä sellainen ketunruskea. Eli ihan kirkasta tulipunaistahan ei hennalla aikaiseksi saa. Jos sulla on pohjalla vaaleat hiukset, tulos on yleensä 1-3 hennakerroksen jäljiltä kirkkaan oranssi, mutta useammalla värjäyskerralla se lähtee tummenemaan siitä ruskean suuntaan.

Jos haluat ihan kirkkaan punaista, kannattaa kokeilla suoraväriä tai Elumenia (en tosin tiedä, miten Elumen hennattuun hiukseen tarttuu). Suoraväriä voi ihan hyvin käyttää hennattuun tukkaan ja muitakin markettivärejä, vaikka joskus kuulee väitettävän että näin ei muka voisi tehdä. Kyllä voi, ei hennassa ole mitään salaisia ainesosia jotka yhtäkkiä reagoisivat oudosti markettivärien kanssa.
Kunis

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Täällä suoraväri ei ole koskaan oikeen tarttunut hennan kanssa, tai pysyvyys on ollut hyvin huonoa. Tietty sitäkin voi kokeilla, muttei kannata heti ostaa montaa putelia, jos ei vaikka toimikaan :> Itse suosittelisin lisähennausta tai kaupallisia kestovärejä.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Käytän tuoksukaupan karishmaa hennaukseen. Marketin tavallisiin väreihin en haluis palata, kun niissä on niin hirveesti kaikkia myrkkyjä.
Latvoissa miulla on jo useempi hennaus, mutta tyvi ei oo läheskään niin punanen kuin latvat. Tänään kyllä kattelin peilistä, että onhan noi latvat ihan kivan väriset. Miun pitää nyt ottaa tehokuurina hennausta tonne tyveenki ja katsoa sitten uudestaan tilannetta
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hennan kerrostuminen & vinkit kirkkaammanpunaiseen tukkaan

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

ainokainen kirjoitti: Jos hennaa kerrostaa, tuloksena on yleensä sellainen ketunruskea.
Minusta oikein kerrostetusta hennasta on tuloksena ennemminkin burgundinpunainen, siis sellainen suht kylmä tummanpunainen; riippuu ehkä tosin käytetystä hennastakin, mutta intialaisilla (rajasthani) hennoilla ainakin kerrostus johtaa tietämäni mukaan tuohon burgundiin/luumuun.
* 1b F ii *
Vastaa Viestiin