Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Säihke

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Mua kiinnostaa tuo Cassia. Mulla on luonnostaan ruskeat hiukset, yksittäinen hius on ohut ja lievästi luonnonkihara. Olisin onnellinen jos saisin hiuksiin paksuutta ja "jämäkkyyttä". Lisäksi minulla on muutamia harmaita hiuksia, en pistäisi pahakseni jos ne saisivat jotain muuta sävyä.  ;D Selailin nettiä ja tummaihoisten käyttökokemuksia löytyi paljonkin, mutta mitä cassia tekee suomalaiselle hiuslaadulle? Onko jollain omakohtaista kokemusta? Miten usein käsittely pitää toistaa? Kuivattaako hiusta jos latvat ovat jo valmiiksi kuivat?
Viimeksi muokannut Säihke, 26 Marras 2012, 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elisa-katriina
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Touko 2010, 19:27

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja elisa-katriina »

Itse ajattelin tänään kokeilla cassiaa mun tummanvaaleisiin hiuksiin. Mulla on yksi 4kk vanha Sante-värjäys hiuksissa, mutta muuten käsittelemättömät hiukset. Santehan on siis kasvivärisekoitus, itse laitoin sävyn strawberry blonde (jossa siis ainakin hennaa ja cassiaa), joka on nyt jo haalistunut eikä juurikasvu juurikaan erotu. Enkä kyllä sen yhden kasvivärjäyskerran jälkeen saanut mitään jämäkkyyttä mun pörröisiin, lenteleviin hiuksiini, mutta voin raportoida huomenna, mitä cassia teki hiuksilleni. Että tuliko jämäkkyyttä tai väriä...
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Hitsi. :( Oisi se hennan rakennepaikkaava vaikutus houkutellut, mutten halua tähän kuontaloon enää mitään puna- tai keltasävyä, vaan mahdollisimman lähelle oman värin. Ja eipä sitä kai saavuta muulla kuin kärsivällisyydellä. Mulla tosin on vasta pari kolme senttiä juurikasvua ja tukalla on mittaa kuitenkin se lähemmäs 60 cm. 0_0 Saattaapi tulla pitkä odottelu.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
ainokainen

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Jos haluat vain sitä rakennepaikkaavuutta, kokeile cassiaa! Siitäkin saattaa tosin tulla ihan inasen kellertävä sävy tukkaan, mutta se lähtee varsin nopeasti.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Hmm, mistä muualta mahtais saada cassiaa kuin iherbistä? Mun ruskeassa tukassa on tälläkin hetkellä vähän keltaista, josta en yhtään tykkää, mutta ehkä sen cassian kestäis, jos se kerran menee pois aika nopeesti. Ja jos budjetois vaikka hopeashampooseen hätistelemään sitä keltaista pois.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Olen tilannut cassiani nykyään Hennaboylta.
Hyvin vaalea, käsittelemätön tukkani saa sillä vahvan kultaisen sävyn tunnin vaikutusajalla, eikä se ainakaan shampoopaloilla pestessä ehdi haalistua kokonaan pois ennen seuraavaa hoitokertaa (1-2 krt / kk). En osaa sanoa, kuinka se värjäisi tummempaa / käsiteltyä tukkaa, mutta täysin "väritöntä" se ei ole. Mitä rakennepaikkaukseen tulee, en ole valitettavasti huomannut mainittavia tehoja (tukkani ei ole jäntevöitynyt tai karheutunut halutulla tavalla, eli samoin, kuin joskus aikoinaan hennalla ja indigolla värjätessäni), mutta pesuväli pitenee päivän verran hoidon jälkeen. Jostain syystä (Matrixin) hopeashampookaan ei tunnu vaikuttavan tuohon cassian keltaisuuteen omalla kohdallani, johtuneeko siitä, ettei hiuksiani ole käsitelty kemiallisesti lainkaan. Kenties pitäisi kokeilla järeämpiä laatuja.
ainokainen

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mulla cassia teki hiukset aina ihan helkkarin karheiksi ja takkuisiksi, jotenkin "karstaisen" tuntuisiksi. Siksi luovuinkin siitä. Ei cassialla ole kauhean paljon mun mielestä annettavaa hiustenhoitomielessä, siis ainakaan hennaan verrattuna.&nbsp;
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Minusta cassia taas tekee hiukset ihanan paksun tuntuisiksi, hiukan karheiksi toki, mutta se ei minua niin haittaa. (En vain oikein jaksa sitä sotkua joka siitä tulee, siksi en käytä kovin usein ;))

Jossain (taisi olla Hennaforhair) näin muuten kuvan jossa jonkun harmaat hiukset oli värjätty vain pelkällä cassialla, tulos oli todella kaunis, aivan vaalea kullanvaalea <3 Hyvä tietää tulevan varalle (sitten kun joskus alkaa harmaita hiuksia tulla) ;)
Viimeksi muokannut Suvivilja, 02 Joulu 2012, 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
AnnIIlona

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Mä kokeilin myös ekaa kertaa pari päivää sitten cassiaa ja tykkäsin kyllä, oma superhento ja vauvamainen hiukseni tuntuu selvästi jämäkämmältä. Varmaan just tällaisille hiuksille sopiikin, itse en ainakaan kaipaa yhtään lisää silkkisyyttä päähäni&nbsp; :D
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Tavoittelen tässä omaa väriä, mutta ärsyttää kun juurikasvu on liukas ja lentelevä, valuu pitkin päätä eikä asetu millään; ja mietin tässä millaista jälkeä saisi ajoittaisella Cassia-käsittelyllä? Oma väri on 8-9 -tason tuhkaan taittava, juurikasvua on nyt about 7cm ja loput asteen verran vaaleampaa blondia. Jos tähän lätkäisee Cassiaa, tuleeko ihan keltainen? Haluaisin hiukan tuuheutta ja jämäkkyyttä hiuksiin samalla lailla kuin värjäämällä saa, mutta en kuitenkaan halua (ainakaan suuria ja pysyviä) värimuutoksia... Ymmärsin siis että se "yleisin" Cassia on Cassia obovata, mutta ilmeisesti Cassia auriculata ajaa saman asian? Ainakin Pienen Tuoksukaupan sivuilla sanotaan, että "Cassia auriculata on ominaisuuksiltaan täysin vastaava kuin cassia obovata."

En ole koskaan laittanut kasvivärejä päähäni joten ei ole mitään kokemusta niistä. Eli kaikki kommentit ja vinkit ovat kovin tervetulleita! :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Suosittelen kyllä kokeilemaan, ja tuskin siitä keltaista tulee, varsinkaan jos et odota ns. dye release'a (en edes tiedä mikä tuo olisi suomeksi ;)) vaan laitat sen suht pian sekoittamisen jälkeen päähäsi. Keltaisuutta saattaa näkyä lähinnä vain aivan vaaleissa hiuksissa, ja joka tapauksessa se lähtee kyllä pois.

Cassia auriculatasta ei omia kokemuksia, mutta uskon kyllä jos Pienessä tuoksukaupassa on noin sanottu :)
* 1b F ii *
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja kaarina »

scoundrel kirjoitti: Oma väri on 8-9 -tason tuhkaan taittava, juurikasvua on nyt about 7cm ja loput asteen verran vaaleampaa blondia. Jos tähän lätkäisee Cassiaa, tuleeko ihan keltainen?
Voi olla että tulee, tai voi olla että ei. Ehkä kannattaa tehdä testisuortuva, jos kultaisuus/keltaisuus on täysin ei-toivottua. Erilaisista kokemuksista päätellen cassiassakin saattaa hennan tapaan olla eroja. Minulla käsittelemätön, ysiasteinen hiuksisto värjäytyi selvästi kellertäväksi, vaikka en tosiaan antanut seoksen tekeytyä ennen levitystä. Käytin cassia obovataa.

Onpa tukkani kerran värjäytynyt "cassiasta" tummanvihreäksikin, joka ei lähtenyt kuin saksilla, joten siksikin suosittelisin ensin testaamaan, miten kasvi käyttäytyy omassa tukassa. (Kohdallani oli ilmeisesti kyse siitä, että cassiana myyty jauhe olikin indigoa.)
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mulla on Pienen Tuoksukaupan cassiaa nyt tuossa pöydällä odottamassa, ja henkisesti asennoidun kokeilemaan... Ensimmäinen kerta ikinä kun minkään valtakunnan kasvivärejä omaan päähän käytän, ei haittaa lisäkultaisuus ollenkaan, päinvastoin, ja lähtökohta on nyt aika sekavärinen kun omaa (vaaleaa) tyveä n.2-2,5cm, ja siitä eteenpäin ehkä 7-8-asteista vaaleahkoa pehkoa vaaleammilla ja tummemmilla raidoilla, kaikki melko lailla kultaa/kultakuparia mutta yleisilme kuulema "shampanjan värinen". Mulla on väripoistettu aika kärsinyt puolipitkä tukka tällä hetkellä, joka ei osaa päättää miten kasvaa ja kihartuu, mutta nyt etenkin öljyjen käytön myötä alkanut kihartumaan enemmänkin, ja kun pahimmasta rääkistä muutenkin selvinnyt.

Olisin muuten käyttänyt nesteeksi kamomillateetä, mutta koska en tiedä miten tukka tuohon reagoi ajattelin nyt sotkea hunajaa ja amla-viikuna-manteliöljyä tuon jauheen kanssa... Yritän taktikoida ettei värimuutoksia ehkä kauheasti näin ekalla kerralla tulisi että näen kuinka käyttäytyy omassa päässä, vaikka toisaalta mä nyt olen tunnetusti lämpöisten kultasävyjen ystävä, joten se ei sikäli haittaa... Oma väri kasvaessaan on yleensä lämpimähkö, ja ajattelin ihme kyllä kerrankin jos se saisi sieltä pikkuhiljaa kasvaa raidoituksen seassa, mutta lyhyessä tyvessä nyt kaikki tuntuu näyttävän harmaalta.. Jos tuo käsitelty osa kirkastuu, niinkuin monilla tuntunut tekevän, aina parempi, koska raitoja pitäisi virkistellä muutenkin koska yleisilme tullut tunkkaisemmaksi etenkin päältä. Hyvällä tsägällä pärjään kasviväreillä tulevaisuudessa jos päätän pysyä luonnollisessa sävyssä, cassian kultasävy sopii loistavasti oman virkistämiseen.

Nyt siis kerään rohkeutta ja toivon etten ole mönjälle allerginen, ja koitan saada operaation jopa tänä iltana tehtyä.. Mä olen myös vakaasti päättänyt että haluan testata cassian ominaisuuksia "exälle" jolla on reipas puolipitkä afro, ja youtubessakin monet videoista tuntuu olevan juurikin afrohiuksisten tekemiä, se myös jopa ihme kyllä tunnisti aineen kun nakkasin pussin pöydälle, joten ei ehkä ole mahdoton missio saada sitä koekaniiniksi (tiedän kyllä että tekemistä siinä on, hyviä neuvoja ylipuhumiseen otetaan siis vastaan), ja senkin kuontalo on ihan kamalassa kuosissa nyt..

Tiivistettynä siis: Cassiaa -IIK! ;D
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Mulla on pyörinyt tuolla pari pientä pussia cassiaa, jotka on tulleet ilmaistuotteina Tuoksukaupan tilausten mukana. Käytin eilen toisen ja levitin sen hiusten pituuksiin. Tarkoitus oli kokeilla, saisko sillä hieman rakennetta lisää tukkaan. Huuhtelin massan ensin pois vedellä ja laitoin sitten reilusti hoitista, annoin vähän aikaa vaikuttaa ja pesin pois. Hiusten kuivuessa huomasin, että hiukset tuntuu tosi vahamaisilta ja lähmäisiltä.&nbsp; ???

Tänään pesin hiukset kunnolla shampoon kanssa, toivottavasti tuo vahamaisuus katoaa. Vielä en oikeen osaa sanoa, kun hiukset on märät. En taida toisten kokeilla cassiaa. Sen sijaan henna sopii mun hiuksille hyvin.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
ainokainen

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Tuo vahamaisuus on tuttu tunne cassian kanssa. Se lähtee aika nopeasti, kestää ehkä muutaman pesun.
Vastaa Viestiin