Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Tarttuuko cassia värjäämättömiin lasimaisiin hiuksiin?
Viimeksi muokannut Vuhi, 08 Elo 2015, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Kyllä mulla ainakin on tarttunut. Mulla olikin jotain sellaista tosivärjäävää erää, tarttui oikein kunnolla. Hiuksista tuli heinämäinen, keltainen kuiva pehko...  ::)
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Itse käytän cassiaa hiusten hoidossa paljon, aloitin kun oli oma väri päässä. Mielestäni cassia silloin sävytti hiuksia vähän lämpimiksi, mutta tosi huomaamattomasti ja seuraavassa pesussa väri lähti. Ehkä olisi kerrostunut jos olisi useita peräkkäisiä cassiamuhituksia tehnyt, voi olla ettei ja tosiaan eri erissä on eroja niin värjäävyydessä kuin hoitavuudessa.

Sellaisessa polkkamitassa kun oli omanvärinen hiuksisto, niin cassiaa saattoi laittaa pelkästään ja hiukset tuntui pehmeiltä ja hennoilta, mutta näyttivät tuuheilta ja paksuilta. Ihan kuin olisin jonkun tyvikohotuskäsittelyn ottanut. Mulla jo pidemmissä puolipitkissä hiuksissa yksinään käytettynä cassia jättää liian kuivaksi latvat, takkuuntuvat ja törröttävät kuivuuttaan. Olen kehittänyt oman sekoituksen, joka ainakin omassa päässä toimii hyvin pitkässäkin kuontalossa.

Ensin sekoitan cassian lämpimään veteen. Sitten lisään vähitellen hoitoainetta ja tipoittain öljyä, kookosöljyä viime aikoina. Monjästä tulee sekoitettaessa suorastaan vaahtomaista. Määrä kannattaa säätää sen mukaan, miten pitkät ja paksut hiukset ovat. Itselläni cassia ei tartu ihoon eikä kunnolla minnekään, roiskeet on tietty varminta kuurata heti mutta pelkkä cassia lähtee helposti.Yksinään cassia jättää liian kuivaksi latvat, takkuuntuvat ja törröttävät kuivuuttaan. Sellaisessa polkkamitassa kun oli omanvärinen hiuksisto, niin cassiaa saattoi laittaa pelkästään ja hiukset tuntui pehmeiltä ja hennoilta, mutta näyttivät tuuheilta ja paksuilta. Ihan kuin olisin jonkun tyvikohotuskäsittelyn ottanut.

Pelkän cassian haju aiheuttaa mulle migreeniä (henna sen sijaan ei, joillekin sen haju aiheuttaa, mun nenään tuoksuu vaan hyvältä). Kyse on nimenomaan cassian hajusta, sillä voimakkaammin tuoksuva hoitis tai jo hoitiksen ja cassian tuoksujen sekoittuminen ja siten muuttuminen auttaa ongelmaan.

Pelkän cassian pois peseminen oli tuskaisaa, sai kerta toisensa jälkeen hangata hoitoaineella eikä se millään irronnut. Mielestäni selostamani cassiasekoitus lähtee huomattavasti helpommin, mutta risiiniöljyä en suosittele ainakaan oman kokemuksen perusteella käyttämään öljynä, se ei huuhtoudu hiuksistani kuin usealla shampoopesulla jos sittenkään. Jollekin voi tietty toimia, aika jankkia se vaan on ollut. Öljyni kuten cassiani olen ostanut pienestä tuoksukaupasta ja hoitikset ovat iherbistä.
mingtang
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 981
Liittynyt: 14 Marras 2006, 20:36

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja mingtang »

:-\  Alkaa ikää olla sen verran, että harmaa juurikasvu on tosiasia. En jaksa enää käydä värillä luottokampaajallani, kun se on niin hiivatin kallista.

Tutkaillut nettiä, ja ajattelin varovaisesti kokeilla hiuksiini Cassialla. Tukassani on muutama sentti harmaata kaikkialla, ja Elumen-värjäys (kultaan taittuva punertava) muualla. Onko Khadin vai minkä liikkeen väritön henna hyvää?

Ja ketjusta opin sen, että kokeilusuortuva on tehtävä. (Ensiksi ilmiesesti kampaajani poistaa tuon alla olevan Elumenin- se ei siis toiminutkaan niin, kuin kampaaja oletti. Hän, kokenut kampaaja, oletti, että hiusten tyvikasvu on epämääräinen ja siksi harmaa ei häiritse. Ei pitänyt paikkaansa...). Samalla haluaisin tuhtia tunnetta hiuksiini, jotka nyt 57-vuotiaana eka kerran tuntuvat...haurastuneilta.

Hennaa en uskalla edes kokeilla. Cassia-vinkkejä siis, kiitos.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Tuntuu, että cassia on kaikista kasviväreistä se nopeimmin kuluva, eli varsin väliaikainen lopputulos. Pieni tuoksukauppa myi jossain vaiheessa raparperinjuurijauhetta, joka omaan vaaleaan tukkaan antoi erittäin voimakkaan puhtaan, narsissinkeltaisen värin pelkästään käytettynä. Not bad in my case, pohjasävy taittoi värin luonnollisen kultaiseksi, onneksi. Raparperikin kuluu poies, mutta vaikutti kestävän pitempään. Jos saat sitä jostakin käsiisi, kannattaa tehdä kokeiluja cassian ja miksei pienen määrän hyvää hennaa (karishma, rajastjan, jamila) päättääksesi mistä sekoituksesta tykkäät eniten.

Oman kokemuksen perusteella, jos cassiaan haluaa värjäystehoa, kannattaa ensin antaa hautua 6-12 h - samaan tyyliin kuin hennankin kanssa. Harmaaseen hiukseen voi olla ettei cassia tartu kuin vain vähän, päänahkaan voi väriä sen sijaan tarttua enemmän.

Khadin valmiista värisekoituksista saatat löytää mieleisesi - en ole itse testannut niitä, mutta jossakin vaiheessa houkuttelivat melkein jo ostamaan. Siellä näyttäsi edelleen olevan erilaisia vaaleitakin sävyjä. Khadi.de -sivulta saa suht edullisesti niitä suomeenkin tilattua. Khadin puhdasta cassiaa sen sijaan tilasin muutama vuosi sitten suuren määrän, ja kaikki tuli käytettyä - hyvälaatuista tuolloin ainakin oli, eli hienojakoista, kosmeettisesti miellyttävää, hyvin levittyvää.

Onnea matkaan ja kokeiluihin!
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Oisko lisää vinkkejä Cassialla värjäämiseen ja/tai ennen+jälkeen-kuvia  :)?

Itse olen vuosia värjännyt hennalla (tumman punainen), joka nyt kampaajan toimesta vaalennettiin kupariksi. Oma värini on tosi vaalean ruskea/maantienharmaa, ja haluaisin päästä lähemmäs omaa väriäni.

Eniten inhoa juurikasvua ja mietin, että mitenköhän kannattaisi nyt jatkaa? Olisiko pelkkä cassia hyvä vaalentamaan nykyistä hiusta ja miten camomilla auttaisi/vaikuttaisi?
ainokainen

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Cassia ja kamomilla ei kyllä vaalenna hiuksia millään tavalla. Ihan vaaleaan hiukseen cassia voi tehdä hieman kellertävän vivahteen, mutta vähänkään tummemmassa hiuksessa se ei näytä yhtään miltään.

Cassiaa kannattaa kokeilla, jos haluaa hiukseen rakennetta ja volyymia. Jos hiukset ovat valmiiksi kovin huonokuntoiset, en suosittele cassiaa, sille se karheuttaa hiuksia todella paljon. Sen sijaan lötköille, lasimaisille hiuksille se sopii, sillä se jämäköittää hiusta. Cassia ei ole yhtä silottavaa kuin henna, vaan pikemminkin siitä tulee sellainen vähän nahkea, vahamaisen karhea tunne hiuksiin.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Kiitti kommentista ainokainen!

Eli cassiaako käytetään sitten ainoastaan "laimentamaan" hennaa ja sen lisäksi mainitsemiisi tapauksiin?

Eli jos taas päätyisin pitämään vaaleaa punertavaa tukkaa, niin sitten voisin laittaa ihan vähän hennaa cassian joukkoon (eli siis juureen jos kerran näihin latvoihin ei mikään tehoa)?

Mitenkäs se kamomilla vaikuttaa?

Ekokampaajani muuten kyllä vaalensi omaa tukkaansa jollain, hänen juurikasvu oli latvoja tummemmat ja latvat oli ihan blondit...
ainokainen

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Se ekokampaaja oli sitten vaalentanut tukkaansa vetyperoksidilla.  ;D
Luonnonvärit ei vaalenna hiusta.

Cassiaa käytettään tosiaan lähinnä "haalentamaan" hennaa. Eli jos laitat hieman hennaa cassian sekaan, tuloksena on sellainen "strawberry blonde".
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Hahah, nyt alkoi todella kiinnostamaan hänen seoksensa  :o  ;D

Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Mena »

Voiko cassiaa pakastaa?
haney
Haiven
Haiven
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Helmi 2007, 22:23

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja haney »

Vanha ketju, mutta löytyisköhän täältä kuitenkin vastausta... laitoin vaalennettuun, noin 8 sävyiseen hiukseen Cultivator'sin väritöntä cassiaa. Hiuksessa on aika paljon punapigmettiä, ja vaikka myyjä vakuutteli että minkäänlaista väriä tästä ei tule vaan ainoastaan hoitaa, oliin varautunut hieman lämpimään sävyyn. Yllätyksekseni vaalennettu hius tummui asteen verran n. seiskaan, ja sävy oli enemmänkin vähän vihertävä, ei ainakaan lämmin. Oon nyt pessyt jo useamman kerran, yrittänyt hunajavaalennustakin mutta väri ei oo haalistunut juuri nimeksikään. Mietin nyt kampaajalle menemistä ja raitojen ottamista tyveen mutta myös latvojen kirkastamista, koska väri on nyt tunkkainen ja "likainen", mutta kuinka tuo cassia pohjalla mahdollisesti reagoi vaalennukseen? Hius on luonnonkihara ja kuiva.
"Being a crappy bitch is part of my charm!"
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Jos cassia on 100% cassiaa, sen ei pitäisi reagoida vaalennukseen. Niin ja jos kasviväri on sekoitettu ei-metallisin välinein. Kuulemma cassia voi irrottaa kesto-/kevyt-/suoravärejä hiuksista, voisiko tuosta olla kyse tossa tummumisessa, jos hiuksille on tehty muita käsittelyjä joskus?
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Käytän edelleen cassiaa osana omia hoitismuhitussekoituksia. Tuo sellaista kultaisen lämmintä sävyä aavistuksen ja varmaan vuosien toistuttuaan sävy näyttää jämähtäneen. Muutos on tosin tosi pieni, mitään juurikasvua esim. ei tule, et koen olevani omassa värissäni (jos vaikka ottaisin aktiivisesti aurinkoa, hiusväri ainakin paikoitellen muuttuis enemmän kuin cassiasta, joka itse asiassa tuo vähän vastaavaa efektiä).

Oon huomannut myös, että cassiaa sisältävän muhituksen jälkeen hiukset pysyy puhtaina pidempään verrattuna muhitteluun hoitis- ja/tai öljyseoksilla (no pelkkää öljyä en ikinä käytä, ne ei irtoa sitten millään). Hoitisseoksen jäljiltä pesupäivä häämöttää 3-5 päivän päästä, cassiahoistisseoksen kanssa 5-8 päivän. Niin ikään cassian jäljiltä hius rasvoittuu hienovaraisemmin, vähitellen, kun taas ilman sitä saattaa joutua yhtäkkiä havahtumaan sellaiseen rasvakasaan, että pesun kanssa ei ole mitään saumaa alkaa viivyttelemään.

Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Cassia, "väritön" kasvivärjääminen

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Oon vähän järkyttyny.. yritin cassialla värjätä harmaat (eli valkoset) hiukset kellertävämmiksi ja pidin väriä yön yli, ja... Ei mitään vaikutusta harmaitten väriin 0_0

No, pitää viel kattoo josko uus harmaa juurikasvu näyttäs vielä värittömämmältä kuin nää nyt käsitellyt, et tarttuko niihin kumminki jotain... Vaikee varmasti sanoa ku noin sentin juurikasvu kyseessä vain.
Vastaa Viestiin