Allergiset reaktiot kasviväreistä

Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Allergiset reaktiot kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Tänne keskustelua aiheen tiimoilta.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Allergiset reaktiot kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mua kiinnostais taas - huokaus  :-* - ehkä värjätä hendigolla.

Jos tekisin indigo- tai hendigojauheella allergia/ärsytystestin - niin voinko luottaa siihen että jos nyt joku käsivarren sisäosa alkaa punottaa tai ei ala että se joko viittaa tai ei viittaa siihen miltä se tuntuu päänahassa ?

Minkälaisia on selkeesti huolestuttavat indigoallergian oireet ? en ole ihan varma olenko sille allerginen; viimeks ku laitoin hendigo-seosta päähäni niin kutitti aika paljon päänahkaa mut se ei ollu sietämätöntä, myös korvien takaa kutitti ja kaulan ja rinnan kohdalla oli jotain punasta ja oisko hengityksessäkin tuntunu vähän jotain - mutta en tiedä tosta punasuudesta kun se saatto johtua jostain muusta ja olin siis ehkä tollaset 4-5 kertaa aiemmin värjänny ko. seoksella ilman että pientä kutinaa lukuunottamatta ois vaikutuksen aikana tai sen jälkeen tullu mitään.

maiskuli

Vs: Allergiset reaktiot kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja maiskuli »

en nyt osaa vastata niin hyvin kun ehkä joku indigoa käyttänyt mutta hennasta olen saanut allergiaa.
Oireet oli aika voimakkaita mutta onneksi meni ohitse ahkeralla pesemisellä ja ajallaan sitä mukaa helpotti.

Oireina oli hengenahdistus(astma),päänsärky,päänahan kutina,korvat oli monta päivää sisältä todella kipeät ja kutisevat, ehkä jotenkin myös turvoksissa,silmiä kutitti.

Noi oireet on varmaan vähän yksilöllisiä mutta kyllähän kutina ja punoitus on myös allergiaoireita.

Todellakaan ei käy mielessä enää värjätä hiuksia :(
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Allergiset reaktiot kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

No eipä hyvältä kuulosta että noinkin voimakkaita oireita voi tulla näistä "täysin turvallisista" kasviväreistä, tosin ei toikaan oireisto oo vielä lähelläkään niitä pahoja ppd-oireita joiden johdosta moni joutuu kärsimään tosi pahoista jutuista viikkokausia, ehkä jopa kuukausia; osa ihmisistä jää jopa yhteiskunnan ulkopuolelle siinä mielessä että terkkareissa tätä oireistoa ei tunneta/tunnisteta/tunnusteta - vaikka mulle ei siis mitään vastaavaa markettien kestoväreistä olekaan tullu, siis puhun noista kamalimmista ppd-oireista, en Maiskulin jutuista - . Ja kun ei oo mitään diagnoosia eikä oikeen tiedetä mistä se kaikki lopulta johtuu, niin ei oo kunnon lääkitystäkään eikä Kelalta saa mitään. Olen kuullu.


Mutta ei noi Maiskulin henna-oireetkaan hyvältä kuulosta. Oletko värjänny Elumenilla ?
Vastaa Viestiin