Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

ainokainen

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

En mä usko, että se henna voisi reagoida noin. Ei hennassa ole mitään kemiallisia yhdisteitä, jotka voisivat reagoida vetyperoksidin kanssa tuolla tavalla. Mulle tulee lähinnä mieleen, että jos olet rakennepaikannut hiustasi vuosikausia hennalla, ja sitten ne hennat kuoritaan siitä pois, niin sieltä alta paljastuu se oma huonokuntoinen hius. Ja kyllähän vetyperoksidi aina räjäyttää hiukset, ei siitä mihinkään pääse.

Mä en sitten malttanut olla kokeilematta värinpoistoa, kun halusin niin kovasti saada tätä hiusta vaalennettua edes pari astetta. Lähtökohta oli siis yönmusta melko hyvässä kunnossa oleva hius, jossa vuosien kerrostumat indigoa ja hennaa. Loppujen lopuksi tähän tarvittiin kolme värinpoisto-operaatiota, eikä lopputulos ole vieläkään tasainen.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Oma hius kun ei ennen hennausta hirveän huonokuntoinen ollut. Voihan olla että olin vain saanut feikattua hiuksen parempi kuntoiseksi mitä se olikaan ja tukka kärähti  ;D Mutta vaikutus kun 2min niin ihmettelen niin nopeaa "räjähdystä" No kyllä meinasin vielä uskaltaa hennata päätäni jos joskus meinaan tämän oman värin peittää, vanhoja hennoja on vielä jäljellä, meneekö ne muuten vanhaksi? Jos siis ne on tiiviissä pussissa pimeässä laatikossa?  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja miolla »

Mysteeristä kertakaikkiaan. Jotenkin minustakin loogisin vaihtoehto olisi valmistusvirhe hapatteessa, eli 3% sijaan tuli se 12% tjtn.

Itse olen meinaan kaksi kertaa vaalentanut hennaa ja alla ollut ekalla kerralla varsin huonokuntoiset hiukset, eikä mitään tuohon viittaavaakaan ole minulle sattunut. Ekassa vaalennuksessa käytin kuitenkin Elean värinpoistoa, joka on tujua tavaraa.

Minua taas puolestani kummastuttaa se, että minun hiukset menivät aivan korpuksi suoraväristä, jonka laitoin hennan päälle. Kaiken logiikan mukaan mitään huonoa suoravärin ei pitäisi tehdä, mutta värjäyksen jälkeen hiukset olivat rutisevan kuivat.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mun mielestä kaunis väri kuvasta päätellen ( ja kaakelitkin sopii styleen  :D ) - mutta tosiaan, itse leikkaisin tossa vaiheessa ehkä 5 cm latvoista.
AnnIIlona

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Hennasin hiukset ensimmäistä kertaa joulukuussa, ja kyllä, olen saanut tarpeekseni. Tiedän, olen idiootti  ;D Tiedän kyllä että hennausta pitäisi harkita tarkkaan yms. ja harkitsinkin, luulin olevani varma. Mutta kuinka kävikään. Luonnonvaaleana (nykyisin lähinnä hiirimäisenä tuhkansävyisenä tummanvaaleana) en koekaan olevani lainkaan oma itseni näin räikeän erivärisenä.

Joten, nyt olen koettanut ahkerasti haalistella hennaa ja siihen päälle pari kertaa läntättyä kylmemmänsävyistä crestol color glossia. Väri onkin haalistunut, ja alkaa olla jo aika kulahtaneen näköinen, ruskehtavampi  ja ei enää yhtä tummakaan. Juuresta alkaa puskea harmaata, ja koska inhoan vaaleampaa juurikasvua, kysyisinkin nyt mitä kannattaisi tehdä.

A) Ryhtyä vaalentamaan. Kokeilin leikkaamaani testitupsuun, ja kyllä siitä vaalean oranssi tuli, kuten on ennenkin tummaa/punaista vaalentaessa tullut.  Ei myöskään savunnut tms. kauhukuvien mukaista, eli puhdasta hennaa ilmeisesti tosiaan ollut.  Hiusteni kunto on hyvä (nähdäkseni) mutta en tietysti haluaisi tuhota niitä peruuttamattomasti.

B) Värjätä tähän päälle jollain ruskealla tms. jolloin tukka olisi ainakin siistimmän näköinen kuin tämä kulahtanut, ja yrittää vaikka tulevaisuudessa raidoittaa hieman vaaleaksi.

Onko joku selvinnyt vaalennuksesta hiusten menemättä täysin kelvottomiksi? Tuo vaalea olisi se unelmani mutta sänkitukka on liian kova hinta  :D
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Mulla on BSL-pituiset hiukset joita olen hennanut ensin joku neljä kertaa, sitten värjäsin kolmisen kertaa tummanruskeiksi ja sitten aloitin vaalennuksen. Näissä hiuksissa on nyt käynyt kaksi värsinpoistoa, kaksi voimakasta vaalennusta ja kolme kevyttä vaalennusväriä tasaamaan värinpoiston jälkeistä oranssia ja vielä mulla on hiukset päässä :D Vaalennusproggiksen aloitin tuossa joulun tienoilla ja välissä hiukseni olivat jonkun kuukauden 7-8 tasoiset kuparinvaaleat, kunnes nyt lähdin taas vähän aikaa sitten vaalentamaan.

Okei, mulla on vahvat hiukset (yllättävän vahvat itse asiassa), mutta vain uloimmat latvat n. 5-10cm ottivat selkästi nokkiinsa ja niitä sais lilluttaa hoitoaineessa kun en ole vielä ennättänyt kampaajalla käymään. Mulla hennaus selkästi rakennepaikkasi hiusta, mutta toisaalta sulla on vain kerran hennattu hius? Ei ehkä ehtinyt rakennepaikata hiusta niin paljon ja voi siten vahingoittua vaalennuksesta enempi. Sitten olen ihan vaan huvikseen käyttänyt täältä lukemaani kikkakolmosta, eli uittanut hiuksia kookosöljyssä kauttaaltaan ennen vaalennusta. Ei mielestäni ole vaikuttanut värjäystulokseen, enkä nyt tiedä kuinka paljon oikeasti auttoi estämään vahingoittumistakaan, mutta muuten en saa kulutettua tuota öljyä joten annoin mennä.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Minähän tuota kookosöljy-kikkakolmosta olen tainnut täällä mainostaa ;) Voin kyllä sanoa että se on ehdottomasti suojannut hiuksiani vahingoittumiselta; näitä on värjätty ties kuinka monta kertaa, ensin hennanpoisto-operaation vuoksi ja vähän muutenkin, ja ovat kyllä uskomattoman hyvässä kunnossa siihen nähden! (Käytän kyllä usein muutenkin kookosöljymuhittelua ennen pesua.) Luultavasti se sinullakin, miolla, on auttanut pitämään hiuksia kunnossa :)
* 1b F ii *
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Voi tosiaan olla, että on vaikuttanut hiusten kunton, eikä siitä ainakaan haittaa ole :) Pelkissä muhituksissa kookosöljy ei ole päässäni toiminut toivotulla tavoilla, joten pakko saada öljy käytettyä ku ruoanlaittookaan siitä ei ole.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Mena »

AnnIIlona kirjoitti: B) Värjätä tähän päälle jollain ruskealla tms. jolloin tukka olisi ainakin siistimmän näköinen kuin tämä kulahtanut, ja yrittää vaikka tulevaisuudessa raidoittaa hieman vaaleaksi.
Mä kokeilin tuota päälle värjäämistä kestovärillä tilapäisessä mielenhäiriössä ja punainen paistoi tosi pahasti läpi. Kestoväri ei pysynyt mulla kuin 1-2 pesua, sitten väri vaan valui pois. Eli kannattaa ottaa huomioon että edes tumma kestoväri ei välttämättä tartu hennattuun hiukseen.
Kunis

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

^Ja jos tarttuu ja pysyy, niin tuloksena on melkeenpä aina tosi räikeän punaisen tummanruskea, ei ikinä kullertava ruskea tai natraalihko ruskea. Joillekinhan se sellainen vahva tumma punaruskea käy, ja mikäs siinä. Itselleni kuitenkin kävi vielä honommin, kun osasin uumoilla.
Ja ikävä kyllä mustakaan ei aina tosiaan pysy ihan vaan mustana. Joten harkitsethan huolella, miten lähdet etenemään välttyäksesi todella pitkältä ja tukkaa kuluttavalta ruljanssilta. Ja onnea kovasti :)
AnnIIlona

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Kiitos paljon vastauksista! :) Ehdin siis kyllä tosiaan useamman hennakerroksen laittaa, siksi olenkin vähän huolissani. Kun alussa halusin nimenomaan saada sen kerrostumaan  :# Hyvä minä!  ;D

Onneksi varoititte tuosta tummaksi värjäämisestä, olin nimittäin juuri päätymässä siihen epätoivoissani! Hmm. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin yrittää sitä värinpoistoa tai kärsiä juurikasvusta ja haaleasta väristä :D
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja SC »

Koska aivan kaikkea pitää kokeilla aloitan huomenna operaation kasvivärit pois hiuksista. Päässä on kerros hennaa ja kerros indigoa, värinä tasainen tummanruskea. Aloitan operaation testaamalla hunaja- sekä askorbiinihappo vaalennusta joiden jälkeen kuvioihin tulee myös Color B4 ja lisää hunaja/askorbiinihappovaalennusta jos jompikumpi niistä sattuu toimimaan. Kunnon värinpoiston laittamista vältän viimeiseen asti. Tavoitteena on päästä takaisin omaan blondiin.

edit. Colour B4 käytän jos siis vielä löydän sellaisen jostain kaupasta. Muuten menee pakosti kunnon värinpoistoksi.
Viimeksi muokannut SC, 31 Maalis 2013, 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

^ehkä OT, mutta ainakin Stockalla (Helsingin Itäkeskus) vasta tällä viikolla näkyi Color B4-purnukoita! että ainakin siellä jos ei muualla... mutta toki varmasti muualtakin löytyy.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Kunis

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

^ Onpa tosiaan tasainen.&nbsp; :l&nbsp; Ja onneksi vihreitäkin tuli vaan latvoihin kuitenkin, että sai helposti pois. Sitten vaan läträilemään hoidoilla, ja paljon.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja SC »

Ensimmäisen värinpoiston (Garnier Nutrisse Truly Blond L+) jälkeen hiuksista tuli kauttaaltaan 6-7 asteiset sinertävällä ja vihertävällä lisäyksellä. Pakko sitä oli aloittaa jo tänään kun lähikauppa sattui olemaan auki. Huomenna laitan toisen värinpoiston (jos uutta mainostettua värinpoistoa on jo myynnissä tai tyydyn Blondissimo värinpoistoon) ja jätän värjäyksen sikseen. Sinertävä/vihertävä värilisä on mielenkiintoinen ja melko tasainen eikä siis yhtään pahannäköinen. Kuvaa tulee vasta seuraavan värinpoiston jälkeen. Alussa siis oltiin 2-3 asteisessa tummanruskeassa (kerros hennaa ja indigoa).
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Vastaa Viestiin