Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

pöllö
Haiven
Haiven
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Helmi 2014, 00:32

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja pöllö »

Ainii tietyst..  :-\ En tiiä onk noi sit niin vaaleet kuiteskaa.. Sit oon miettiny sitä et tuleekohan siit helposti semmonen rusehtava kun sitä en tahtois ollenkaa? Ääh on niin hankalaa.  En sit taas tiiä mitä teen jos en rupeekkaa tähän.  Olis vaan niin hyvä just sen hoitavuuden ja hinnankii takia. Enkä tiiä uskallanko mitää noit kaupan myrkkyvärejä enää laittaa eikä suoravärit tartu miul juurikasvuu..
MarjoM

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja MarjoM »

Kumpi parempi, herbatintin valmis väri, vai puhdas henna, sitä hennan punaista tavoittelen  ???
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Herbatint on normaali kestoväri ja henna on luonnontuote, joten niiden vertailu tavallaan melko helppoa; kyseessä on aivan erilaiset tuotteet. Kannattaa lähteä tutkimaan asiaa siltä pohjalta, mitkä ovat omat muut tavoitteet hiustenhoidossa sen värisävyn lisäksi.

Suosittelen lukemaan esim. Kemikaalikimarasta jutun Herbatintin harhaanjohtavasta mainonnasta (viherpesty tuote), mikäli aihe ei ole jo tuttu: http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2012 ... varia.html

Sen lisäksi täällä Juurikasvussa on ketju, jossa pohditaan hennaansiirtymisen eri puolia: http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=5

Minä ainakin ehdottomasti valitsisin hennan, mikäli sen antama sävy on tavoitteena ja olet "sitoutunut" punapääksi. :)
MarjoM

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja MarjoM »

Kiitos vastauksestasi, päädyin punapääksi sitten ihan normi väreillä  ;D

Mulla olisikin Logonan Henna red väri myytävänä jos joku haluaa, 5e+pk
Nan
Haiven
Haiven
Viestit: 22
Liittynyt: 23 Loka 2010, 20:47

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Nan »

Huoh näitä mun hiuksia. Mulla on nyt pituudet värjätty mac urthin mahongin punaisella, joka siis sisältää indigoa, ja siihen sitten olen hennaillut päälle. No, sen jälkeen olen laittanut pelkkää hennaa juurikasvuun, joka on n. 7 tasoista maantieblondia. Eli pituudet on ruskeanpunaiset ja juuri loistaa kirkkaan punaoranssina. Haluan edelleen pitää hiuksissani punertavan sävyn, ja ajattelinkin värjätä seuraavan kerran juurikasvun jonkinlaisella henna/cassiaseoksella. Kysymys kuuluu, missähän suhteessa ja minkälaisella vaikutusajalla tuota henna/cassiaa kannattaisi laittaa, ettei väri tummenisi heti 6 -tasoiseksi, kuten minulla yleensä pelkällä hennalla käy?
3 a M ii/iii
funkylala
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 14:13

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja funkylala »

Pidin päässä Mac urthin kastanjanpunaista ja vaikka latvat saivat ihan kivan pikku sävyn (aika pienen siihen verrattuna, että aine oli päässä 6 h...) niin juurista tuli hailakan oranssit. Ihan kauhea väri minulle, saa naaman näyttämään vaaleanpunaiselta ja kaikki muutkin värit ihan vääriltä... voiko olla niin, että jauheessa ollut indigo ei ottanut juuriin? Pitäisikö laittaa parin päivän päästä samaa väriä? Luin siis että Indigo tarttuu paremmin jo hennatun hiuksen päälle.
sentent1a

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja sentent1a »

^Kannattaa joo kokeilla laittaa uudelleen, monilla ei indigo tartu ollenkaan ennen hennausta. Ja tietysti jos sulla oli juurikasvua edellisestä väristä, niin värjäystulos on juurissa ja latvoissa eri. :)
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Satva-hennan ohjeissa sanotaan, että henna säilyy aktiivisena kolme tuntia. Kuitenkin täällä ja myös muualla netissä kehotetaan antaa hennan tekeytyä jopa useita tunteja (ja pakastaa). Kuulostaa jotenkin ristiriitaiselta, mikä tässä olisi ideaali tapa toimia?
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja almiros »

^ Mä olen normaalisti aina pakastanut hennan ja sitten sulattanut ja iskenyt päähän. Viime kerralla olin laiska, enkä jaksanut pakastaa. Tein seoksen, ja annoin seistä reilun tunnin. Mössö ehti siinä ajassa muuttua vihreästä ruskeaksi, joka on siis hyvä juttu. Laitoin hennan päähän ja annoin olla melkein kolme tuntia. Hyvä tuli! Käytössä oli nimenomaan Satva. Tuloksesta tuli huomattavasti oranssisempi tällä tavalla, kun taas pakastus antaa selkeästi kylmemmän punaisen värin.

(Itse olenkin kyllästynyt tähän punaiseen, ja yritän saada tästä nyt oranssimpaa. Eli taidanpa jatkossa jättää pakastukset väliin.)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
satuprinsessa
Haiven
Haiven
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 17:17

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja satuprinsessa »

Miten muuten saa oranssisemman hennatuloksen? Cassiaa ja hennaa sekoittamalla? Mikä pitäisi olla sitten niiden suhde ???
sentent1a

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja sentent1a »

^Mä jo tuosta kerroinkin tuolla http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=959950#p959950, mutta siis pähkinänkuoressa:

-jätä hapot (sitruuna, etikka) pois seoksesta.
-älä muhita hennaseosta liian pitkään, vain siihen asti, kunnes alkaa vapauttaa väriä
-anna värin vaikuttaa päässä lyhyemmän aikaa, mulla meni 5h ja värjäystulos oli ihana kuparinen oranssi
-lisää seokseen cassiaa, mulla oli 1:2 eli yksi osa cassiaa (40g) ja kaksi osaa hennaa (90g, okei vähän enemmän kuin kaksi mutta silti)

Jos pelottaa, niin tee testitupsu :)
satuprinsessa
Haiven
Haiven
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 17:17

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja satuprinsessa »

^Tyhmä minä,olisinhan voinut tutkia ton topicin ekana :-[ ja kiitos vinkeistä! Luin jostain että sitruunamehu nimenomaan tekisi oranssisemmat hiukset, mutta onneksi ei ole niin, hiukset ei varmaan tykkäisi kovinkaan hyvää :D
sentent1a

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja sentent1a »

^ Tuo uskomus varmaan juontaa juurensa siitä, että sitruunamehu vaalentaa ainakin joillain luonnollista väriä, esim. blondia tms. :) Hennassa se kuitenkin auttaa väriä vapautumaan, jolloin väristä tulee tummempi punainen/rusehtava.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja nukka »

Kiinnostaisi hirveästi kokeilla jonkinlaista kasvivärjäystä, mutta en oikein tiedä että mitä. Olen kasvattanut oman värin hiuksiin ja tällä hetkellä ovat varmaan jotkut keskiruskeat. Haluaisin ehkä aavistuksen tummempaa näihin tai sitten vain ihan värittömän värjäyksen.

Selailin iherbin valikoimaa ja onko tämä nyt sitä väritöntä eli cassiaa(?)ko? Ja onko tuossa purkissa siis jauhetta ja siitä sekoitetaan itse väri? http://eu.iherb.com/Rainbow-Research-Pe ... null&ic=27

Jos on suositella jotain hyvää kasviväriä tähän mun tarkoitukseen niin linkkejä otetaan mielellään vastaan!
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
sentent1a

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja sentent1a »

^Tuo kyllä vaikuttaa ihan valmismössöltä, eikä luottamusta herätä sekään, että mainostetaan hennana ja värittömänä samassa lauseessa. Cassia ei ole hennaa, eikä henna ole väritöntä paitsi todella pienissä määrissä.

Kasviväreistä suosittelen sulle cassiaa, koska jos haluat vain vähän tummempaa, on seosta vaikea saada oikeanlaiseksi. Siihen tarvitset hennaa ja indigoa ja tuloksesta tulee yleensä tummempi ruskea ja punertava. Vassia ei välttämättä vaikuta väriin mitenkään, mutta saattaa lämmittää väriä hieman. Cassiaa tilaisin mielummin Pienestä Tuoksukaupasta kuin ulkomailta, ellen tietäisi tarkkaan mitä ja mistä etsiä :)

Yksi vaihtoehto on myös amla, sillä jotkut saa hieman tummennusta hiuksiin :)
Viimeksi muokannut sentent1a, 09 Loka 2014, 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin