Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Tänne kaikki kysymykset aiheista, joille ei ole omaa ketjua.

Huom! Hennausalueen selvyyden vuoksi ja tämän ketjun sekalaisuuden välttämiseksi tästä ketjusta siirretään säännöllisesti viestejä niille paremmin soveltuviin omiin ketjuihinsa.

Huom2! Ennen kuin laitatte kysymyksenne tähän ketjuun, tarkistakaa, ettei kysymyksellenne ole jo omaa/paremmin sopivaa ketjua! Ei ole tarkoituksenmukaista, että tämä ketju täyttyy viesteistä, joissa kysytään kaikki mieltä askarruttavat kysymykset kerralla. Hennausalueen ideana on toimia muun foorumin tapaan informaatiokanavana ja se onnistuu parhaiten, kun viestit kustakin aiheesta ovat erikseen omissa ketjuissaan. Kiitos!

-Moderaattorit


Voiko tuon hennaseoksen väriä oikeasti muuttaa lisäämällä seokseen jotain? Luin vaan tuolta hennaforhair-sivuilta, että paprikajauheen lisääminen toisi punaisuutta ja neilikan lisääminen ruskeuttaisi.
Viimeksi muokannut Henriikka, 11 Helmi 2013, 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Henriikka kirjoitti: Voiko tuon hennaseoksen väriä oikeasti muuttaa lisäämällä seokseen jotain? Luin vaan tuolta hennaforhair-sivuilta, että paprikajauheen lisääminen toisi punaisuutta ja neilikan lisääminen ruskeuttaisi.
Ei se väri muutu, ainakaan mitenkään mainittavasti.
Diduhan teki myös niitä testejä, mutta väri ei muuttunu.

Voihan sitä tietenkin kokeilla ja raportoida tänne.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

EVS kirjoitti: Lasihiusten omistajat, miten hyvin henna/indigo pysyy päässä tavalliseen kestoväriin tai sävytteeseen verrattuna? Entä tarttuvuus?
Henna jämähti minun päähän paljon paremmin kuin tavalliset hiusvärit, mutta indigon kanssa on vielä ongelmia. Olen kokeillu vasta yhtä indigo merkkiä, joten en osaa sanoa onko vika laadussa vai vedessä.

Aiempi viesti lisätty. -M
Viimeksi muokannut Mustikka, 01 Tammi 2013, 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Nyt on kolme kertaa laitettu hennaa.2 ekaa kertaa laitoin kehityskaupan tansanialaista hennaa ja viimesellä kerralla satva hennaa.Väri on sellanen kastanjanruskea/kuparinen,ihan jees mutta punaisemman tahdon.
Mites teillä muilla,kuinka pitkään toi hennan haju tuntuu hiuksissa? Mulla tuntuu vielä viikonkin jälkeen aina välillä nenään se haju.Satva henna haisee vahvemmalle kuin se kehityskaupan henna,jotenkin pippurisemmalle/mausteiselle.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mulla hiukset haisee aina noin viikon lehmän lannalle. :P Haju ei onneksi leijannu ympäri huoneita, vaan tuntui vain silloin kun nenän työnsi hiuksiin. Haju onneksi peittyy melko hyvin tigin small talkilla..
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja marenki »

Mulla jäi viime hennauksesta jonkun verran puuroa yli ja laitoin sen pakkaseen. Voinko mie sotkea sen valmiin puuron tavalliseen hoitoaineeseen ja lätkästä päähän?
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Kyllä sen pitäisi onnistua samalla lailla. :)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Mala Belen

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Mala Belen »

Hennasta aiemmin tietämättömänä (kokemattomana) utelen vielä pari asiaa:  O:)

-Mistä ja mitä hennaa kannattaa ostaa/tilata jos halajaa ruskean värin tukkaansa?
-Mitä on indigo, ja mitä värejä sillä on mahdollista saada?
-Miten tuo tyvikasvun värjäys hennalla, eli onko kohtuuttoman vaikea saada tarttumaan?
Viimeksi muokannut Mala Belen, 01 Tammi 2013, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja kleio »

^ Tuolta löytyy hyvä perustietopaketti -> http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=8 Myös tämän ketjun alkupäässä on aika hyviä perusjuttuja.

Indigo on kasviväri jolla saa hennan taitettua ruskeampaan suuntaan. Saa sillä myös hiukset aivan mustaksikin.

IHerbistä tilaan itse hennani ja indigoni. Siellä on kaksi hyvää sarjaa, joista molemmista minulla on hyviä kokemuksia. Toimii niin punaiset, ruskeat kuin mustatkin: kaikista on joko omaa tai ystävän kokemusta (niin että olen itse paikalla värjäyshommissa) ja aina on tullut just sellainen väri kuin purkissa luvattiin. Käyttöohjeita pitää vähän säätää, mutta muuten ovat kelpo tavaraa.

http://www.iherb.com/Light-Mountain
http://www.iherb.com/Rainbow-Research

Halpaa on ja ihan laadukasta. Light Mountain on ehkä pikkuisen laadukkaampaa, mutta molemmissa lopputulos on hyvä.

Omaan tukkaani henna tarttuu samalla tavalla sekä tyveen että latvaan. Kaikilla ei tartu. Testaamalla vain saa tietää.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Kunis

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Nyt pitää senverran ristimainostaa, vaikka tuosta henna FAQista löytyisikin ihan hyvin tietoa: Kotimaisen Pienen tuoksukaupan Muut raaka-aineet > kasvit yrtit -osiosta löytyvää Karishma-henna on tosi edullista ja hyvää.
Viimeksi muokannut Kunis, 19 Huhti 2012, 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja naanna »

Olisko mitään vinkkiä, millän hennan tuoksua sais taitettua hieman raikkaampaan suuntaan, ilman että väritulos kärsii?
Huomasin tuossa uutta hennaseosta pakastaessani, että raskauden myötä on hennankin tuoksu alkanut ällöttää.  :P En kovin mielelläni haistelis sitä montaa päivää.

Sitten kysymys nro 2. Mulla on jemmassa Pienen Tuoksukaupan karishmaa ja MacUrthin mahonkia. Voiko näitä (ns. puhdasta ja ei-puhdasta hennaa) sekottaa keskenään? Lähinnä olisin hakemassa tuolle karishmalle hieman tummempaa/ruskeampaa sävyä, mutta en nyt jaksais alkaa tilailemaan indigoa mistään.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Mä sekoitin hennan viimeksi Liptonin sitruuna-teehen. En usko, että tee kovinkaan paljon vaikuttaa värjäystulokseen, joten sekoita johonkin Nordqvistin vahvan tuoksuiseen teehen?

Sitä aiemmin taisin laittaa hennaseokseen kardemummaa ja kanelia :D en tykkää kummankaan tuoksusta oikeastaan, mutta peittivät hiukan niitäkin kamalampaa hennan hajua.
Kunis

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja Kunis »

poppy kirjoitti: Sitten kysymys nro 2. Mulla on jemmassa Pienen Tuoksukaupan karishmaa ja MacUrthin mahonkia.
Toki voi sekoittaa. Saattaa olla, että väritulos muuttuu hieman enemmän (tummenee, haalistuu, emt) ensipäivien aikana, mutta mitään sen radikaalimpaa ristivaikutusta noille ei pitäisi tulla.

Tuoksuongelmaan olen itse aina käyttänyt eteerisiä öljyjä. Niitä riittää pari tippaa ja valittavana on mandariinin tuoksusta pipariin, vaniljaan, kukkasiin tai vaikka männynpihkaan. Yksi pullo ei tietty mikään ihan muutaman euron ostos ole, mutta se kestää kauan. Nekin vaan peittää sitä ruohonhajua, sitä ei kai oikeen vähennettyä saa :(
annetta

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja annetta »

Olen aikalailla hukassa  :o ... sain reaktion kampaamoväreistä. Otin sunnan kohti tuntematonta  ??? kasvisvärjäys. Ekokampaamon kautta otin vauhtia ja sain ohjeitakin, mutta nyt on paljon kysymyksiä.

Hiukseni ovat harmaat, joista sain kampaamoväreillä kauniin oranssin pehkon. Samaa sävyä tavoittelen hennalla.

Santen Flame red ei peitä eikä pysy. Väri kuitenkin heti hennauksen jälkeen kaunis oranssi. MacUrthin voimakkaanpunainen (lisäsin sitruunan mehua puoli desiä ja kurkumaa 2 rkl/100g hennaa) syveni parissa päivässä tummaksi ja sävy oli jo lähellä kylmää.
Pienen tuoksukaupan Jamila (sitruunat & kurkumat mukana) muutti värin entistä kylmempään suuntaan  0_0.

Olen lueskellut netistä hennaus vinkkejä, niin keskustelupalstoilta, kuin kymmeniltä muilta sivustoilta kuitenkin vastauksia vaille jääneenä.

Olen ymmärtänyt, hennaväri kirkastuu sekä saa intensiivisemmän sävyn/hennaus kerta, kun käyttää jotain hapanta-ainetta. Minulla siis sitruuna.
Onko hennavärin värjäävyyteen mitään vaikutusta tuolla happamalla-aineella, vaiko vain em. vaikutuksiin?

Jos jätän sitruunan pois ja käytän esim. Jamilaa, johon lisään kurkumaa, niin saankohan sävystä lämpimämmän ja oranssimman vai kokeilenko sekoittamalla Jamilaa tai Karishmaa ja cassiaa.
Onko kokemuksia ja mikähän olisi sekoitussuhde?

Nyt odotuksessa on, http://www.hennahut.com/sunset_orange_hair_dye

Haen lämmintä oranssia sävyä pysyvämmäksi lopputulokseksi, mutta miten se on yhä hakusessa.
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hennasta ja muista kasviväreistä

Viesti Kirjoittaja naanna »

Kiitos kaikille hennan tuoksutusvinkeistä.  :)

Kaikki teet ja mausteet tuntuu tällä hetkellä myös aika ällöttäviltä, eli ehkä tuo eteerinen öljy vois olla paras vaihtoehto. Mutta mitenkäs tukka ja pääahka reagoi tollaseen? Tietääkseni näitä öljyjä ei kuitenkaan ole tarkoitettu iholle ja niitä varoitellaan jopa ärsyttäviksi.
Vastaa Viestiin