Cassialla olen saanut kirkastettua hennaa ihan tahattomasti. Väri "vaaleni" silleen hienoisesti kun muhittelin cassiaa ja hoitista hennatuissa hiuksissani reilut puoli tuntia. Pelkkä hoitismuhittelu ei saanut vastaavaa aikaan, lisäsin cassiaa kun latvakin tuntui kaipaavan rakennepaikkausta mut pelkäsin värin tummuvan liikaa jos ois hennannut koko hiuksiston. Varsinkin juurikasvussa sävymuutoksen huomasi cassian jäljiltä, oli oranssimpi ja värin yleisvaikutelma oli porkkanaisempi kun aiemmin punaisempi ja rusehtava tietyssä valossa.
Hunajavaalennus yleisesti vie vaaleampaan ja lämpimämpään suuntaan väriä eli vois auttaa tekemään väristä punaisemman ruskean sijaan. Itse sain hennatun pohjan indigolla ruskeaksi kun tavoittelin mustaa ja hunajavaalennukset selkeimmin vei ruskeutta pois kun halusinkin (ja sain) hennapunaisen takaisin.
Colour B4 -käsittelyn tein hiuksiini hiljattain kun ajattelin josko alkais taas omaa väriä kasvattaa, kyllä henna vaaleni sillä. Mulla oli siis monta kerrosta paitsi juurikasvussa ja väri tumma punainen, tuli selvästi porkkanaisempi. "Tavallinen" värinpoistokin voi vaalentaa hennaa, itse en ole kokeillut. Mainittakoon ettei noita kannata käyttää jos käytetty henna ei ole ollut puhdasta hennaa (tai kasvivärejä), voi käydä huonosti hiuksille.