Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Mena »

En tiedä yhtään hennaa joka antaisi kylmän sävyn? Tuolla Khadilla tulee mun mielestä aika lähelle Karishmaa. Kaveri saa sillä melko vaaleaan tukkaansa ihanan oranssin ja siskoni jolla on sama maantienharmaa kuin mullakin, saa aikaan tummemman "perinteisen" punaruskean.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Punnitse&Säästä-kaupasta ostin paketin. Ei ollut se läpinäkyvä, eikä Henne Natur. Fiery Red luki paketissa. Lopputulos oli kyllä intensiivisempi kuin edellä mainituissa mutta inci paljasti tuotteen sisältävän sodium picramatea eli ilmeisesti metallisuoloja. Hyllyyn jää jatkossa. Suosikkini oli aiemmin Jamila, koostumus lähes voidemainen ja lopputulos omissa hiuksissa intensiivisen tumma oranssinpunainen. Vaihdoin Rajasthanilaiseen hennaan jolla oranssisuus jäi pois.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja -j- »

^Harmi, tuntuu että aina kun luen intensiivisen värisestä hennasta, mukana on metallisuoloja :(

Mun pitäisi jaksaa kerrostaa hennaa hiuksiini, mutten vaan ole saanut aikaiseksi. Mehandin eri hennoilla tein kokeiluja pieneen osaan hiuksia, sekä päähän että irtotuppoihin, ja sama homma McUrthilla. En huomaa värisävyissä merkittäviä eroja, semmoista punertavaa-oranssihtavaa kaikista tulee. Pari kertaa olen koko hiukset koittanut hennata, ensin Mehandilla ja sitten McUrthilla. Ensin mun hiukset on oranssin sävyiset, varsinkin ohimoilla olevat vauvahiukset tulee ihan oransseiksi, mutta myöhemmin sävy muuttuu "punertavan ruskeaksi". On niin tumma pohjaväri, että on hankalaa :-/ Sitä se oli elumeninkin kanssa ilman vaalennusta, mutta en enää aio vaalentaa koska menee hiukset huonono kuntoon.

Tietääkö joku mitä eroa on McUrthin eri punaisen sävyillä? Myynnissä on ainakin "red" ja fiery red tms. Luontaistuotekaupan myyjä ei osannut tähän antaa vastausta. INCIhän noissa molemmissa on sama, lawsonia inermis.
Viimeksi muokannut -j-, 31 Tammi 2017, 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^ Itse sain niin Karishmalla kuin Rajasthanilla, kumpikin pienestä tuoksukaupasta, todella intensiivisen värin ilman metallisuoloja. Kerrostamista toki vaati punaisuus, mutta jo ekalla hennauksella oli tosi leiskuva porkkana tai siitä vähäsen punertavampi sävy. Mulla pohjaväri on aika vaalea, suunnilleen 8 asteinen, siinä henna näkyy tosi hyvin. Ei tummiin tosiaan oikein saa kasviväreillä selvää värimuutosta ellei niitä ensin vaalenna. Siinä mielessä oma värini oli tosi kiva hennatessa. Juurikasvu olikin sitten ihan eri asia. Nyt kun tämä oman värin kasvatus etenee ihan kivasti kun on sittenkin huvittanut leikata taas kerran, katselen haikeana kuvia hennatuista hiuksistani. ::)
Mena kirjoitti: En tiedä yhtään hennaa joka antaisi kylmän sävyn? Tuolla Khadilla tulee mun mielestä aika lähelle Karishmaa. Kaveri saa sillä melko vaaleaan tukkaansa ihanan oranssin ja siskoni jolla on sama maantienharmaa kuin mullakin, saa aikaan tummemman "perinteisen" punaruskean.


Itse sain tuolla rajasthani-hennalla kylmän punaisen ja kerrostamalla Rajasthani alkoi mennä violettiin suuntaan. Aloitin Karishmalla hennaamaan ja sen päälle kun laitoin Rajasthanin, lämmin punainen viileni selvästi. Rajasthani-hennalla suosittelisin kylmää tavoittelemaan.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja -j- »

^Kiitos vinkistä, kokeilen tuota Rajasthania!
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Löysin netistä testin jossa oli vertailtu baq-laatuisia hennoja. Eli siis värjätty samalta ihmiseltä saadut testitupsut kuudella eri BAQ-hennalla. Lopputuloksessa ei ollut juurikaan eroa. Testin pointti oli osoittaa, ettei ole mitään punaisinta, kuparisinta tms. hennaa. Värimolekyylin sävy on aina sama. Ratkaisevaa on jauheen värinluovutuskyky, joka on baq-laatuisissa yleensä todella hyvä. Ajattelin toteuttaa samanlaisen testin jossa vertaan Cultivator'sia, MacUrhtia, Radicoa, ja muutamaa BAQ-laatuista hennaa (mahdollisesti Jamila baq ja Rajasthani baq)
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Chronos kirjoitti: Löysin netistä testin jossa oli vertailtu baq-laatuisia hennoja. Eli siis värjätty samalta ihmiseltä saadut testitupsut kuudella eri BAQ-hennalla. Lopputuloksessa ei ollut juurikaan eroa. Testin pointti oli osoittaa, ettei ole mitään punaisinta, kuparisinta tms. hennaa. Värimolekyylin sävy on aina sama. Ratkaisevaa on jauheen värinluovutuskyky, joka on baq-laatuisissa yleensä todella hyvä. Ajattelin toteuttaa samanlaisen testin jossa vertaan Cultivator'sia, MacUrhtia, Radicoa, ja muutamaa BAQ-laatuista hennaa (mahdollisesti Jamila baq ja Rajasthani baq)
Mielenkiintoista! Olen kyllä itsekin vähän ajatellut, että tuskinpa eri hennoissa niin hirveästi sävyeroa on, omissa värjäilyissä suurimmat erot on koskeneet nimenomaan tuota hennan tarttumista / sävyn intensiivisyyttä, mikä kai liittyy nimenomaan tuohon värinluovutuskykyyn. Jos teet itse testin niin jaa ihmeessä tulokset täällä!
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen aina ajatellut tuon värin vahvuuden liittyvän siihen miten hienojakoista jauhe on. Joskus "hennaurani" alussa kokeilin paria halvempaa, selvästi rakeisempaa hennaa joilla en saanut riittävän vahvaa tulosta pitkälläkään vaikutusajalla. Siirryin heti Karishmaan ja sen kanssa vaikutusaika oli mulla 3h, kun sitten taas sen valmistuksen loppumisen (?) jälkeen ostin Jamilaa jonka kanssa riittikin vain 2h.

Mulla on muuten 2017 erästä 120g Jamilaa jäljellä, vaikka on noinkin vanhaa niin värjäsi kyllä hyvin vielä muutama kuukausi sitten. Olen säilyttänyt jääkaapissa. Itse en usko enää tuota käyttäväni, joten saa tulla hakemaan jos haluaa (pks).
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Baq-laatuisissa on ilmoitettu prosentteina lawsone content, veikkaan sen olevan jauheen pigmenttipitoisuus suomeksi. Baq-laatuisissa se on usein 2% kieppeillä. Hiuslaatuisissa sitä ei ole ilmoitettu. Heikosti värjääviin jauheisiin voidaan lisätä väriaineita, punasavea tai lawsonea jälkikäteen paremman värjäävyyden saamiseksi. Jälkikäteen lisätyn lawsonen ongelma on siinä, että se on jo hapettuneessa muodossa eikä pysty muodostamaan sidosta hiuksen keratiinin kanssa. Tämä aiheuttaa sen että vaikka värillä saa intensiivisen tuloksen, se peseytyy pois ja haalistuu. Sama on tietysti väriaineiden ja punasaven kanssa, niidenkin antama sävy peseytyy pois.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Vastaa Viestiin