Sivu 1/1

Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 10 Helmi 2006, 17:53
Kirjoittaja Henriikka
Onko kokemuksia Body Shopin hennoista? Katselin niitä eilen kaupassa. Näytti olevan jotain punaruskeaakin, tiedä sitten oliko ihan hennaa.. Incilista oli ainakin tosi lyhyt eikä paljastanut mitään epämääräistä.

Tänne voi kirjoitella yleisiä kokemuksia eri hennatuotemerkeistä, joille ei ole omaa ketjua. -M

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 10 Helmi 2006, 18:17
Kirjoittaja deko
Henriikka kirjoitti: Onko kokemuksia Body Shopin hennoista? Katselin niitä eilen kaupassa. Näytti olevan jotain punaruskeaakin, tiedä sitten oliko ihan hennaa.. Incilista oli ainakin tosi lyhyt eikä paljastanut mitään epämääräistä.
Kalliita ja hieman liikaa "sattumia" (eli oksanpätkiä) minun makuuni. Eikös bodyshopin henna ole valmis henna-seesamiöljyseos mahdollisella indogolisällä?

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 10 Helmi 2006, 18:23
Kirjoittaja Henriikka
deko kirjoitti: Kalliita ja hieman liikaa "sattumia" (eli oksanpätkiä) minun makuuni. Eikös bodyshopin henna ole valmis henna-seesamiöljyseos mahdollisella indogolisällä?
Kalliuteen kiinnitin myös huomiota, siinä oli kuitenkin vähemmän kuin esim. Satvahenna-pakkauksessa ja hintaa oli tuplaten..

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 15:16
Kirjoittaja Chronos
Olen hennaillut jo muutaman vuoden ja ekoilla kerroilla väri oli lähinnä kirkkaan oranssi (peppi pitkätossu)
Väri ei haalistu kuten kävi kaupan punasävyillä.Omistin lasimaiset hiukset ennen blondauksia.
Väri tarttuu hyvin ja on alkanut tummumaan.
Ostan luontaistuotekaupasta Urtekramin hennaa,ja annan vaikuttaa 2-3 tuntia.
Kerran kokeilin hennaseosta missä oli hieman indigoa ja väristä tuli punaisempi/tummempi.Työlästä ja sotkuista värjääminen on mutta eipähän ainakaan haalistu ;)

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 00:06
Kirjoittaja Tuittunen
Olen värjännyt The Body Shopin "charmantic copper" hennavärillä ja olen ollut jo vuoden ajan oikein tyytyväinen  :)

Enkä ole siksi iljennyt vaihtaa tuotetta, koska pelkään ettei jokin muu vastaakaan odotuksia  :-\  Kalliimpihan se on mutta pidemmällä aikavälillä ei niin väliä, tyvivrjäykseen on riittänyt puoli pussia, ja kerran puolessa vuodessa pitää värjätä latvatkin kun väri haalistuu. Sotkuistahan se on jos ei kaveri auttamassa mutta kestän sen kyllä kun tiedän ettei ole niin kauhea hiuksille kuin jokin muu vaihtoehto, kun kerran haluan juuri tällaiset syvän oranssit hiukset :)

Mutta väri kestää hurjan pitkään päässäni ja on kiiltävä pitkään!

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 26 Helmi 2006, 16:39
Kirjoittaja Milandra
0409204
Paintbox Rock Star Hair Colour,
Red corvette
Fudge

"Paintbox RockStar Hair Colour on hennapohjainen, helppokäyttöinen kasviväri, joka kestää hiuksen kunnosta riippuen 4-40 pesukertaa. Toimiva sekä "shokkiväreinä" että tyylikkäänä lisänä hiuksen omaan väriin. Voit sekoittaa värejä keskenään."

Tilasin tänään hairstorelta tuota vain tuon yhden 75ml. Riitääköhän pitkiin hiuksiin? Onko kukaan kokeillut tuota?
Tarttuuuko henna paremmin hyvä- vai huonokuntoisiin hiuksiin?

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 26 Helmi 2006, 19:32
Kirjoittaja Henriikka
Riittävyys riippuu hiusten pituudesta ja paksuudesta. Omiin, n. 65 cm pitkiin hiuksiin tarvitaan esimerkiksi kaksi Color Pulse-pulloa, eli yhteensä 100 ml.
Mutta voi tuo kuitenkin riittääkin, eivät nuo colorpulsetkaan minulla kokonaan menisi, ellen pistäisi niitä oikein runsaasti sitten. :) Ja tietenkin riittävyys on eri asia kuivaan ja märkään hiukseen.

Tuli noista hennasekoitteluista mieleen, kun joskus tuohon lisätään sitruunamehua.. Miksi? :)

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 13:34
Kirjoittaja Chronos
Eilen sain vihdoin värjättyä hiukset.Kokeilin Urtekramin "FieryRed" hennaa kolmen tunnin vaikutusajalla.
Mielestäni parempi kuin se tavallinen punainen.
Joissain kohdissa hiuksen kiilto on sinertävä ja hius on voimakkaan tummanpunainen.
En tiedä mikä sitten on vaikuttanut,että indigo tarttuu vain tiettyihin kohtiin paremmin hiuksissani.
Onnistuin jotenkin värjäämään myös otsani ja korvani :D

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 10 Huhti 2006, 13:40
Kirjoittaja Merial
Ajattelin jos ilmoittelisin minäkin hennakokeilujani tänne.

Kokeilin siis muutama päivä sitten Urtekramin ruskeata seosta alahiuksiin, mutta se ei tarttunut. Nyt onkin Urtekramin Fiery red muhimassa kipossa. Sekoitin siihen oliiviöljyä, sitruunamehua, kuumaa teetä ja kiehuvaa vettä. Katsotaan nyt mitä tulee, annan muhia tuon seoksen iltaan saakka, luultavasti pidän sitten kolmisen tuntia päässä. Kerron tuloksia sen jälkeen. :)

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 12 Huhti 2006, 13:23
Kirjoittaja Merial
Mustikka kirjoitti: Mer, miten kävi?

Mie yritin käyä kattoon luontaiskaupoista indigoa, mutta ei vain löytyny mistään. Eräskin myyyjä sanoi, ettei osaa edes neuvoa mistä sitä nykyisin vielä saisi. ??? Huh En viitti alkaa tilaamaankaan, kun en viitti maksaa 7 euroa postikuluja.
Hiuksista tuli ihan perushennanväriset. :) Vahingossa laitoin ensiksi kahvia teen sijasta ;D, lisäsin teen sitten myöhemmin. Lisäksi pistin oliiviöljyä, kiehuvaa lähdevettä ja sitruunamehua. Olen tyytyväinen tulokseen, vaikka ei tämä väri ihan minua itseään olekaan. Hieman mietitytti että tuleeko väristä epätasainen ku lättäsin sen vain päähäni ja seostakin taisin tehdä liian vähän, mutta tasainen tuli. Annoin hennatahnan muhia hieman alle viisi tuntia, päässä pidin noin kaksi ja puoli tuntia. Väri on luonnollinen, kiiltoa on tullut hieman mutta hiukset tuntuisivat että niitä olisi kaksinverroin enemmän. Jatkan hennailua ehdottomasti, kuitenkin siirtyen ruskean värin aikaansaamiseen, se kun tässä päässä siltä omimmalta tuntuu.

Tosiaan, tuossa lähimmässä luontaistuotekaupassa en ole minäkään nähnyt indigoa, en myöskään Tampereella käydessäni muutamassa luontaistuotekaupassa. Minneköhän hävinneet. ???

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 12:23
Kirjoittaja Mustikka
Joanna kirjoitti: Piti vielä kysellä voisikohan tuohon hennapuuroon sekoittaa suoraväriä? Ja tarttuisiko mitenkään? Kukaan testannu?
Siihen puuroon en menisi sekoittamaan, mutta voihan suoraväriä laittaa sitten kun hennan on pessyt pois. Se ei vältämättä tartu, mutta kannattaa kokeilla.


Mie menin ostaan urtekramin mahongin väristä hennaa. Ei vain sitä indigoa löytyny mistään, niin tyydyin tuohon.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 21:15
Kirjoittaja Mustikka
Nyt kyllä sieppaa. >:( Ostin siis urtekramin chestnut-värin ja tuloksena on taas kirkkaan oranssi tyvi aivan kuten hennan ja indigon kanssa. Ilmeisesti minun tukassa on jotain mikä estää indigoa toimimasta.

Nyt kyllä loppuu hennailut minun osalta joksikin aikaa. Minun juuret on ollu oranssit tammikuusta lähtien. Olis jo aika saaha ruskean väriset hiukset. >:(

Hassua miten teillä kaikilla muilla onnistuu ja itellä sitte menee koko ajan mönkään.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 12:20
Kirjoittaja Mustikka
deko kirjoitti:
Mustikka kirjoitti: ... Ilmeisesti minun tukassa on jotain mikä estää indigoa toimimasta.

... Hassua miten teillä kaikilla muilla onnistuu ja itellä sitte menee koko ajan mönkään.
Eipä meistä varmaankaan ole yviä lukuunottamatta kukaan indigoa testannut, eli älä luovuta ;) jospa oli vain huono erä? Tai siinä seoksessa tosi pieni osa indigoa?  Ehkä sitäkin pitää muutamaan otteeseen kerrostaa että se näkyy paremmin? Hennastakin tulee aluksi monilla lähes keltaoranssi ennen kuin lykkää 3-4 lisäkerrosta päälle...
Mulla niitä kerroksia on jo jonkin verran.
Tympäsee, kun olisi kiva saaha välissä saaha tasasen värinen tukka. Mulla on ollu jo ties kuinka monta kuukautta oranssi tyvi. Kyllä minusta tuntuu, että pidän vähän taukoa hennasta ja laitan itelle ruskeat hiukset takasin, jos se vain onnistuu. Voisin laittaa vaikka cassia obovataa aina värin päälle niin pysyin tukka kunnossa.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 27 Huhti 2006, 21:30
Kirjoittaja Deanna
Mustikka kirjoitti: Mie menin ostaan urtekramin mahongin väristä hennaa. Ei vain sitä indigoa löytyny mistään, niin tyydyin tuohon.
Jos ostit tuon urtekramin hennan jostain kaupasta niin eikö kauppias voi tilata sulle urtekramin indigoa sinne, kun ne kerta tulee samalta tukkumyyjältä? Ajattelin vain. Kumma kun täällä käpykylässä myydään indigoa kahdessakin paikassa, luontaistuotekaupassa ja maailmankaupassa. Ja postimyynnissä sitä on luomunetin lisäksi ekolo.net:issä.

Voin kyllä kuvitella että se oranssi tyvi hieman tympäisee jos tummaa haluaa..  :-\

Itse laitoin vielä uudemman kerran indigoa päähän, tällä kertaa n. 75% indigoa ja 25% hennaa. Tuloksena tumman ruskeat hiukset. Kuvia aikaisemmista värjäilyistä on aikaisemmin tässä ketjussa, nyt tuli siis hieman tummemmaksi. Ainut ongelma mulla on se että harmaisiin hiuksiin henna tarttuu tosi hyvin, mutta indigo ei, eli mulla on hieman oransseja raitoja  ;D. 

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 23 Touko 2006, 18:14
Kirjoittaja marenki
No niin, ostin kaksi pakettia Urtekramin hennaa ja kaapista löytyy Polaric ionipuhdistettu akkuvesi. Teen kohta mössön ja illalla (yöllä) kerron sitten miten kävi.

Enhän mää nyt kämmännyt kun laitoin kuumaa vettä, en kiehuvaa? Mikrossa lämmitin aina lisää ja lisää kun meni vähän huti tuo arviointi... Tuommosen 1-1,5 tuntia ajattelin pitää tuota mömmöä ensin kehittymässä, ja 2-3 tuntia päässä.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 23 Touko 2006, 19:14
Kirjoittaja Mustikka
Tuosta ollaan vähän montaa mieltä, että kannattaako veden olla kuumaa vai kiehuvaa. Kiehuvan veden sanotaan tappavan hennan reaktio ja toisaalta sanotaan, että se vain nopeuttaa sitä.

Hyvin varmasti toimii kuuma vesi.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 23 Touko 2006, 19:19
Kirjoittaja Vivi
Mä olen muutaman viimeisen kerran jopa keittanyt jonkin aikaa sitä töhnää, saa paakut tasoittumaan. En oo huomannut tuloksessa ainakaan huononemista. Eli mä sanoisin, että kuuma nopeuttaa sitä reaktiota. Riippuu varmaan muistakin seikoista ja tietty hiuksista.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 23 Touko 2006, 19:31
Kirjoittaja marenki
Mulla muutes jänskättää ihan hirveästi.  :D
Minähän en ole värjäillyt tukkaani juuri ollenkaan 10 vuoteen! Mitä nyt Color Pulsella leikin ja sain sen jämäytettyä tukkaani, nyt siitä on enää häivähdys jäljellä. Alkoi vaan himottaa tuo hennaus, kun on ollut saman värinen tukka aina. Luonnonporkkana nyt on kuitenkin aika "haalea" ja nyt haluan kunnon punaista. Toivon, että iskee heti kunnolla oranssinpunaiseksi, kun on kerta se peruspunainen pohjalla.

Väliaikatietoja...hengailen varmaan juureksissa seuraavat pari tuntia, mies antoi porttikiellon olohuoneen puolelle. Mies oli mun kampaajana ja lätki aika miehekkäällä tyylillä väriä päähän, roiskeet oli sen mukaisia... Tuosta kahden paketin satsista jäi yli vaan hieman, laitoin sen kuitenkin pakkaseen (jospa käyttäis vaikka hoitsikan kanssa juurikasvuun sitten myöhemmin). Pää painaa tällä hetkellä ihan jumalattoman paljon, varmaan iskee hirveä pääkipu ennen kuin saan pestä tämän pois.

Hmm... Väri riippuu taas kerran valosta, eteisen lampun lähettyvillä oikein kiva väri ja kylppärissä kamalan keltainen ( ja se keltaisuus johtuu ainoastaan siitä valosta, sillä tuo lamppu vetää kaikki punaiset värittömiksi keltaisiksi). Lopputulos vaikuttaa aikalailla siltä, mitä odotinkin. Mun tukka näyttää siltä kuin se olisi hennattu...

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 14 Elo 2006, 14:46
Kirjoittaja Mirkka
Pika kysymys. Eihän Urtekramin tavallinen punainen henna sisällä muuta kun hennaa? Mietin jos kokeilisin sitä kun satva tökkii vähä..

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 14 Elo 2006, 15:37
Kirjoittaja Vivi
Pelkkää hennaa on.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 16 Elo 2006, 13:45
Kirjoittaja Ryövärintytär
Logonan värithän on kasvissekoitevärejä, joissa on hinttunen sitä hennaa seassa, eivät siis varsinaisesti mitään hennoja. Ja kannattaa huomioida, että noilla saa vaan lämpimiä/kellertäviä vaaleita sävyjä. Eivätkä ole kestovärejä.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 16 Elo 2006, 15:07
Kirjoittaja Todia
Ryövärintytär kirjoitti: Logonan värithän on kasvissekoitevärejä, joissa on hinttunen sitä hennaa seassa, eivät siis varsinaisesti mitään hennoja. Ja kannattaa huomioida, että noilla saa vaan lämpimiä/kellertäviä vaaleita sävyjä. Eivätkä ole kestovärejä.
Saksassa muistaakseni tutkin juuri santen ja logonan puteleita, ja niissä kyllä väitettiin värin olevan kestoväri. santesta, joka siis on ihan logonan kaltainen sekoiteväri, olen ihan varma.
Viime värjäys onnistui paljon paremmin kuin ensimmäinen, väri oli tummempi ja erittäin kiiltävä ja kaunis! Pelästyin vähän tuota ryövärintyttären aikaisempaa kommenttia siitä, että karheille hiuksille henna ei ole niin hoitava, mutta onneksi mun karhea pehko tuntui todella pehmeältä ja hoidetulta värin (siis santen kahta eri ruskeaa ja indigoa sekoitettuna) jälkeen. En edes pessyt tai laittanut hoitoainetta hennan jälkeen!
Harmikseni kuitenkin indigoa vaikutti lähteneen aika paljon seuraavalla hiustenpesukerralla. Hoitoaine oli ihan sinistä, ja hiusten värikin vaikutti vähän vaaleammalta. Toivottavasti vain sekoilen... ::)

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 17 Elo 2006, 22:44
Kirjoittaja Ryövärintytär
Todia kirjoitti:
Ryövärintytär kirjoitti: Logonan värithän on kasvissekoitevärejä, joissa on hinttunen sitä hennaa seassa, eivät siis varsinaisesti mitään hennoja. Ja kannattaa huomioida, että noilla saa vaan lämpimiä/kellertäviä vaaleita sävyjä. Eivätkä ole kestovärejä.
Saksassa muistaakseni tutkin juuri santen ja logonan puteleita, ja niissä kyllä väitettiin värin olevan kestoväri. santesta, joka siis on ihan logonan kaltainen sekoiteväri, olen ihan varma.
Viime värjäys onnistui paljon paremmin kuin ensimmäinen, väri oli tummempi ja erittäin kiiltävä ja kaunis! Pelästyin vähän tuota ryövärintyttären aikaisempaa kommenttia siitä, että karheille hiuksille henna ei ole niin hoitava, mutta onneksi mun karhea pehko tuntui todella pehmeältä ja hoidetulta värin (siis santen kahta eri ruskeaa ja indigoa sekoitettuna) jälkeen. En edes pessyt tai laittanut hoitoainetta hennan jälkeen!
Harmikseni kuitenkin indigoa vaikutti lähteneen aika paljon seuraavalla hiustenpesukerralla. Hoitoaine oli ihan sinistä, ja hiusten värikin vaikutti vähän vaaleammalta. Toivottavasti vain sekoilen... ::)
Logonasta (semi-permanent) sanotaan näin : "HOW LONG DOES THE COLOUR LAST?
This is a semi permanent colour and will last between six and eight weeks, dependant on the number of times you wash your hair and the aggressiveness of the cleanser in your shampoo."

Niin siihen hennaan kannattaa karkea/kuivahiuksisen varmaan sekoitella jotain öljyä tai sen jälkeen laittaa kunnon hoitoa päälle. Mutta sitä kerrostumista silti varoisin, ettei koveta liikaa, siitä henna for hairinkin sivuilla varoitellaan. Indigon kanssa voi olla vähän hankalampaa, jos se tuppaa itsepäisesti valumaan pois.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 22 Elo 2006, 16:52
Kirjoittaja Merial
Hmm, tuossa käväisin viimeviikolla etsimässä paikallisesta luontaistuotekaupasta Urtekramin Brown-sekoitusta ja myyjä sanoi, että tätä sekoitusta ei enää ole. Mitäs ihmettä, onko tämä nyt totta? ???

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 22 Elo 2006, 22:06
Kirjoittaja Deanna
Kyllä Urtekramin nettisivuilla (www.urtekram.dk) ainakin mainitaan vielä tuo Brown-väri, tiedä sitten.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 22 Elo 2006, 23:33
Kirjoittaja Merial
Hmm, taisi myyjä sitten puhua vain omiaan kun oli päässyt Brown-paketit loppumaan hyllystä. ;D

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 28 Elo 2006, 17:53
Kirjoittaja Lilja
En värjännyt hiuksia kesällä, mutta nyt elokuussa kokeilin Santen mustaa hiusväriä, joka koostuu pääasiassa hennasta ja indogosta. Lisänä on vähän teetä, kahvia ja muita kasveja. Vihertävä mönjä oli tasaista ja mukavaa levittää. Haju ei ollut hyvä muttei erityisen pahakaan. Annoin värin hautua pyyhkeen alla kaksi tuntia.

Valitettavasti väriä tarttui hiuksiin vain vähän. Epäilen, että oma vaalea keskiruskea väri on liian vaalea kyseiselle hiusvärille. :( Yleensä kaikki värit tarttuvat päähäni riittävästi.

Parin päivän kuluttua liikunnan aiheuttamassa reilussa hikoilussa pää alkoi mielestäni haisemaan porkkanalle. :-X

Olin jo melko toiveikas, että voisin alkaa käyttämään indigoa hiusten värjäämiseen, mutta saa nähdä. Nyyh. *viiltää ranteet auki kammalla*

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 02 Syys 2006, 13:27
Kirjoittaja Deanna
Eilen illalla värjäsin Urtekramin Mahonki hennalla (Inci: lawsonia inermis, catechu nigrum, indigofera tinctoria, guar gum), vaikutusaika n. 2 1/2 tuntia. Tuloksena hehkuvan punainen, aika lailla samanlainen kun pelkällä hennalla, ehkä hieman tummempi. Toteisin että hennan punainen ei edelleenkään sovi minulle  ::), vaikka kaunis väri olikin, ja laitoin aamulla päälle pelkkää indigoa, pidin sitä reilun tunnin päässä. Odotin että tuleeko mustat hiukset vai ei, ja ei tullut. Tuli tummanruskeat, aika lailla samanlainen väri kun hennaa + indigo seoksella, mutta tasaisempi ja peittävämpi. Olen ihan tyytyväinen tähän, vaikka olisi ollut hauska saada kiiltävän mustat hiukset..

Ensi kerralla laitan sitten Urtekramin Brown:in, ja sen jälkeen Brown + indigo seoksen. Mulla on suunnitelma  ;D.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 04 Syys 2006, 11:20
Kirjoittaja Todia
Pitääkö noiden valmiiden sekoituksien antaa "hautua"? Vaikka pakkauksessa lukee, että pitäisi laittaa päähän mahd. kuumana.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 04 Syys 2006, 12:26
Kirjoittaja RockQueen
Me ei anneta hautua oikeastaan sen kauempaa kun mitä kestää että se kiehuva vesi jäähtyy sietolämpöiseksi ja se todettu ihan hyväksi.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 12 Joulu 2012, 21:32
Kirjoittaja AnnIIlona
Löysin Punnitse ja säästästä jotain Henne natur-nimistä kasviväriä, jossa hennaa, indigoa ja toi yksi on ilmeisesti jonkun pähkinän kuorta tms. (pericarpium juglandis) Mulla on tällä hetkellä cassialla käsitelty tukka, tällainen lämmin ja aika mitäänsanomaton, suht vaalea mutta tällainen tunkkainen.

Joten, oon tietoinen että tulos voi olla vaikka minkälainen, mutta pitäiskö tähän nyt laittaa hennaa ensin alle, vai kokeilenko ihan suoraan tuolla kun siinä sitä hennaa kuitenkin on? En löytänyt tosta koko väristä oikeen mistään kokemuksia, ranskankielisiä vaan ja muita...

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 22:57
Kirjoittaja AnnIIlona
Onko kukaan kokeillu Flow Kosmetiikan hennaa? Siellä näytti olevan ihan perus henna, sitten joku intensiivinen punainen, ja indigo. Intensiivisen punaisen inciä en oo vielä päässy näkemään, ihmettelin miten se eroaa siitä perushennasta, joka kyllä sisältää vaan hennaa.

Sillä kiinnostuin kun tässä kotikaupungissa on tuo niitten myymälä ja huomasin että noita myyvät :)

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 18 Marras 2013, 10:14
Kirjoittaja Mena
Mä kaipaisin kokemuksia Punnitse ja Säästä -kaupan hennasta. Läpinäkyvässä pussissa ihan pelkkää hennaa. Onko kukaan testannut tätä? :)

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 21:19
Kirjoittaja Kostajakani
Joanna kirjoitti: Piti vielä kysellä voisikohan tuohon hennapuuroon sekoittaa suoraväriä? Ja tarttuisiko mitenkään? Kukaan testannu?
Minä yleensä teen niin että levitän hennaseoksen ensin juuriin, ja sitten pituuksiin laitettavaan seokseen olen lisännyt "varmuuden varalta" punaista ja/tai oranssia suoraväriä. On hieman vaikeaa sanoa, tarttuuko miten hyvin, mutta ainakin väritulos on ollut joka kerta hyvin kirkas ja miellyttävä ! Ehkä kuitenkin järkevämpää on tosiaan laittaa suoraväriä vasta hennaamisen jälkeen, niin ei ainakaan kalliit mömmöt hukkaan mene. :D

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 19:05
Kirjoittaja Mena
Mena kirjoitti: Mä kaipaisin kokemuksia Punnitse ja Säästä -kaupan hennasta. Läpinäkyvässä pussissa ihan pelkkää hennaa. Onko kukaan testannut tätä? :)
Testasin tätä itse. Aivan kamalaa, ei toiminut mulla yhtään! Henna oli todella karkeaa ja hiekkaisen tuntuista ja valmis seos varisi vaan pitkin kylppäriä ja oli vaikea saada pysymään hiuksessa. Tein kuten aina teen, eli pakastin hennan ensin ja sitten sulatin kuumavesihauteessa ja läiskin päähän, kelmun ja pipon alla 3 tuntia. Lopputulos: Ainoa muutos näkyi juuressa (eikä edes kaikkialla minne sitä laitoin!), maantienharmaasta tuli aavistuksen kellertävä. >:( Ei mitään kunnollista värjäystulosta, taidan vetäistä Karishmalla huomenna uudelleen (uusi satsi on jo pakastumassa) että saan tämän kamalan tyvikasvun piiloon. Karhismalla mulla tulee heti huuhtelun jälkeen kirkkaan oranssi (porkkana) joka tummuu samana iltana kauniin punaiseksi.

Jos joku haluaa testata tätä epäonnista Punnitse&Säästä-hennaa niin mulla olis puolikas pussi (eli noin 50g) jäljellä menossa roskikseen. Onneksi tämä ei ollut kallis huti, 4,90e/100g pussi.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 03 Heinä 2014, 21:32
Kirjoittaja sentent1a
Kokeilin Global Shopista hankittua hennaa. Tein sillä vain tatuointeja, mutta niihin se ainakin toimi hyvin. Merkki oli Royal Henna, INCI oli vähän epäselvä (Ingredients: Pure Henna Powder), mutta muissa saman merkin tuotteissa oli kuitenkin ihan reilusti kerrottu, jos oli PPD:tä tai jotain muuta lisätty hennaan/indigoon. Se oli erittäin halpaa, joten ostin yhden pussukan ja uhrasin oman ihon testaukselle. Ei ainakaan itsellä aiheuttanut mitään iho-ongelmia.

Hinta oli tosiaan vain 2€/90g, joten ajattelin käydä vielä ostamassa sitä muutamat pussukat ja käyttää myös hiuksiin joku kerta :) Nyt on varastossa Pienen Tuoksukaupan Rajasthani -hennaa, jota aion päähäni tunkea kera cassian.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 10 Touko 2015, 09:50
Kirjoittaja Juli
Itse värjäsin tummanruskean kuontaloni santen kastanjalla ja tyvi muuttui oranssiksi  :# :-X Eilen sitten kävin punnitse & säästä kaupassa ostamassa henné natur- merkkistä hennaa kastanjan värissä. Sillä sain vähän onneks taitettua oranssia pois tyvestä. Tuo henna oli tosi sileää jauhetta, mutta päähän laitettaessa valui ärsyttävästi :( kuitenkin kokeilun arvoinen juttu. Seuraavaksi menee kokeiluun khadi Henna :)

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 21:17
Kirjoittaja korkkiruuvi
Itse olen yli vuoden hennannut vaaleat kultaan vivahtavan tuhkaiset hiukseni tummanpunaisiksi Karishma-hennalla. Pienestä tuoksukaupasta ostettu.

Kokeilin Karishmaa ensi värjäykseen ja lämpimään veteen sekoitetulla ja yön yli pakastetulla seoksella tuli vajaan viiden tunnin vaikutusajalla (muutaman päivän tummuttuaan) kirkas lämmin oranssinpunainen, joka pysyi todella hyvin. Muita merkkejä en ole kokeillutkaan, sillä Karishman hinta-laatusuhde on hyvä ja omassa käytössä toiminut toivotusti.

En ole hennannut latvoja ainakaan vuoteen, sillä väri ei ole haalistunut lainkaan ja en tietenkään halua, että tummuu liikaa. 3 kerroksella väri oli tarpeeksi tumma ja intensiivinen punainen. Sävy on joka kerroksella ollut lämmin enkä ole yrittänytkään viileää tavoitella, sillä lämmin sävy sopii hyvin. Tummuusastetta on vaikea arvioida kun väri on vivahteikas kuin omanvärinen hius.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 07:10
Kirjoittaja Mena
^ Oho, ja mä olen kironnut kun joudun pitämään Karishmaa kolme tuntia päässä että tulee hyvä sävy. Ehkä olen jatkossa ihan hiljaa, jos muilla menee jopa viisi tuntia... ::)

Karishma on kyllä <3.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 19:52
Kirjoittaja korkkiruuvi
^ Parilla tunnilla saa tähän tukkaan vaalean oranssinruskean, kolme tuntia riittää sellaiseen porkkanaan. Jos tyytyisin tai jopa tykkäisin väristä, niin sitten riittäisi pari tai kolme tuntia. :) Varmaan pohjavärin vaaleus ja viileys vaikuttaa, mulla on siis lähtötilanne kaukana tavoitteesta.

Viiden tunnin muhittelulla saavutan tavoittelemani intensiivisen tumman punaisen värin. <3 On se sen arvoista ja kun katselen yleensä jotain sarjaa maratonina tai surffailen netissä vaikutusajan, niin ei se aika tunnu pitkältä.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 03 Syys 2016, 07:31
Kirjoittaja jnnfrm
Ruohonjuuren sivuilla tuli vastaan tämmöinen Cultivator's -sarja jossa jopa musta sävy. Värjään joka kuukausi mustalla/sinimustalla markettikotivärillä ja hirvittää se PPD:n ym kemikaalien määrä ihan tosissaan! :( Oisko tässä nyt vastaus, saako oikeesti yhtä mustan ku myrkyillä vai odotanko liikoja? http://kauppa.ruohonjuuri.fi/hiusvari-b ... nGroup=576

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 03 Syys 2016, 19:33
Kirjoittaja korkkiruuvi
^ Kasviväreillä pääsee kyllä mustaan, mutta äärimmäisen epätodennäköistä että kerta tuota (tai muutakaan kasviväriseosta) päähän ja on mustat hiukset. Ellei oma värisi ole valmiiksi tosi tumma eikä sekään välttämättä auta asiaa tarpeeksi. Omat luonnostaan 8-asteiset viileänvaaleat hiukseni olen saanut kerrostettua tosi tummiksi, varmasti mustaankin olisin päässyt mutten ihan "myrkkymustaa" tavoitellut edes. Jos sulla on kesto-/kevytvärejä ja omanvärinen tyvi, kuulemma henna voi irrottaakin keinovärit hiuksista. Sit taas jos ei vaikuta kestoväriin, tyvi voi olla vaaleampi ja eri sävyä.

Itse suosittelisin hennaamaan ensin ja indigoimaan päälle jos musta on tavoitteena. Hendigo (hennan ja indigon sekoitus kuten tuo Cultivator's mustakin on) tarttuu mulle ainakin paljon huonommin kaiketi koska hennan ja indigon optimaaliset olosuhteet ovat erilaiset (henna on hyvä peittää, indigo ei). Hennaa ja indigoa voi sekoitella itsekin ja silloin ainakin tietää, millaisella sekoitussuhteella sai tuloksen ja sen mukaan voi säätää. Jos helpolla haluaa päästä, niin valmista seosta voi käyttää. Tyypillisesti henna kerrostuu paljon nopeammin kuin indigo eli toistuvilla hendigoinneilla väristä tulee yhä punaisempi/punertavampi ruskea ja mustaa varten kannattais ennemmin kerrostaa hennan päälle pelkkää indigoa. Sekoitusta voi toki testata, voi se toimiakin.

Kun kasviväri kerran on tarttunut, ei enää lähde eli värin vaihtaminen radikaalisti ei onnistu helposti jos mitenkään kuin leikkaamalla. Kannattaa lukea henna- ja indigoketjuja ennen aloittamista. Mustan tavoittelussa on ainakin se hyvä puoli, ettei tarvitse pelätä että väri menee liian tummaksi. Hennaa ei kyllä kannata kerrostaa tummanpunaiseksi asti jos neutraalin/viileän mustan haluaa, sellainen porkkana riittänee pohjaksi indigolle tarttua kiinni ja ei kuulla helposti paljon läpi.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 07 Marras 2016, 08:53
Kirjoittaja -j-
Onko muut kokeilleet mehandi.com:n hennaa?

Testailin itse mehandin viittä eri hennaa eilen. Täytyy sanoa, että värjäystulokset oli paljon laimeampia kuin mitä odotin, harmi vaan... Mutta voi olla, että mun pitäisi syväpuhdistaa hiukset, eli metallijäämät voi vaikuttaa lopputulokseen. Ja värihän kai tummuukin tässä muutaman päivän aikana vielä?

Minulla on siis about keskiruskeat omat hiukset, tai vähän tummemmat, en tiedä miten nämä pitäisi luokitella. Kokeilin:
- Rajasthani Twilight henna
- Rajasthani Jasmine henna
- henna kit: Auburn
- henna kit: Fire
- henna kit: Red

Nyt lähinä juuret näyttää oranssihkoilta, pituuksissa on punertavaa ruskeaa joka näkyy selkeimmin ehkä Auburn- ja Red-värien kohdalla. Sekoitin jauheet veteen, jossa oli sitruunamehua joukossa ja pakastin seokset. Annoin vaikuttaa päässä 4,5 tuntia.

Olisiko kenelläkään vinkkiä, miten saisi mahdollisimman voimakkaan kylmän punaisen aikaiseksi hennalla?&nbsp; Onko tähän ratkaisuna vain hullu kerrostaminen, vai olisiko jonkun toisen firman henna parempi mun tarkoituksiin?
Lisäksi: Luin, että Rajasthani-hennoissa monsoon olisi se, jolla saa voimakkaimman punaisen värin. Mutta ainakin tuolla Mehandin sivuilla lukee, että monsoonissa on lawsone-pitoisuus vain 1,7%. jasminessa on 2% ja twilightissa 2,8%. Eikös suurin pitoisuus korreloi voimakkaimman punaisen värin kanssa..?

ETA. Voi hitto, kun huuhtelin hennaa pois, pesin myös shampoolla - ei vissiin olisi pitänyt (luin toisesta ketjusta)..?
ETA2. No nyt väri on hapettunut tarpeeksi, punertavan ruskea on lopputulos mun hiuksissa, sävyerot eri sekoitusten välillä ei ole kovin isoja. Tahtoisin voimakkaampaa punaista.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 15 Marras 2016, 20:38
Kirjoittaja Mena
Nykyään Ruohonjuuresta ja Lifesta ym saa aika kivasti Khadin hennavärejä. Kaveri käyttää sitä puhdasta hennaa ja tykkää, levittyy kuulemma hyvin ja tarttuu nätisti parin tunnin vaikutusajallakin kuumaan veteen sekoitettuna (eli ilman pakastamista). Kiva että nykyään saa ihan kaupoiltakin kunnollista hennaa, nimittäin silloin kun aloittelin hennaamisen niin vaihtoehdot oli joko sikakallis Macurth jostain tyyliin yhdestä paikasta, Prismasta Satva joka ei tehnyt mitään tai sitten tilata netistä. :)

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 25 Marras 2016, 16:18
Kirjoittaja -j-
^Mistä maasta Khadin hennat on peräisin? Ruohonjuuren nettisivuilla sanotaan "alkuperämaa Saksa" - ei oikein vakuuta. ja kiinnostaisi tietenkin, että minkä sävyistä Khadin pelkällä hennalla tulee - lämmintä vai viileää sävyä.

Kokeilin itse asiassa Mehandin hennojen lisäksi McUrthia ja se teki mun hiukset sitruunalla+pakastuksella+4 tunnin vaikutusajalla erittäin oransseiksi. Viileää punaista halusin, mutta onhan oranssinruskeakin ihan kiva oikeestaan?.. :D
Jostain täältä luin, että kasviväristä ei ikinä tule sen sävyinen kuin olit suunnitellut, pätee ainakin mun tapaukseen. Sikaa säkissä vaan!

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 26 Marras 2016, 09:14
Kirjoittaja Mena
En tiedä yhtään hennaa joka antaisi kylmän sävyn? Tuolla Khadilla tulee mun mielestä aika lähelle Karishmaa. Kaveri saa sillä melko vaaleaan tukkaansa ihanan oranssin ja siskoni jolla on sama maantienharmaa kuin mullakin, saa aikaan tummemman "perinteisen" punaruskean.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 01:15
Kirjoittaja Chronos
Punnitse&Säästä-kaupasta ostin paketin. Ei ollut se läpinäkyvä, eikä Henne Natur. Fiery Red luki paketissa. Lopputulos oli kyllä intensiivisempi kuin edellä mainituissa mutta inci paljasti tuotteen sisältävän sodium picramatea eli ilmeisesti metallisuoloja. Hyllyyn jää jatkossa. Suosikkini oli aiemmin Jamila, koostumus lähes voidemainen ja lopputulos omissa hiuksissa intensiivisen tumma oranssinpunainen. Vaihdoin Rajasthanilaiseen hennaan jolla oranssisuus jäi pois.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 31 Tammi 2017, 15:57
Kirjoittaja -j-
^Harmi, tuntuu että aina kun luen intensiivisen värisestä hennasta, mukana on metallisuoloja :(

Mun pitäisi jaksaa kerrostaa hennaa hiuksiini, mutten vaan ole saanut aikaiseksi. Mehandin eri hennoilla tein kokeiluja pieneen osaan hiuksia, sekä päähän että irtotuppoihin, ja sama homma McUrthilla. En huomaa värisävyissä merkittäviä eroja, semmoista punertavaa-oranssihtavaa kaikista tulee. Pari kertaa olen koko hiukset koittanut hennata, ensin Mehandilla ja sitten McUrthilla. Ensin mun hiukset on oranssin sävyiset, varsinkin ohimoilla olevat vauvahiukset tulee ihan oransseiksi, mutta myöhemmin sävy muuttuu "punertavan ruskeaksi". On niin tumma pohjaväri, että on hankalaa :-/ Sitä se oli elumeninkin kanssa ilman vaalennusta, mutta en enää aio vaalentaa koska menee hiukset huonono kuntoon.

Tietääkö joku mitä eroa on McUrthin eri punaisen sävyillä? Myynnissä on ainakin "red" ja fiery red tms. Luontaistuotekaupan myyjä ei osannut tähän antaa vastausta. INCIhän noissa molemmissa on sama, lawsonia inermis.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 01 Helmi 2017, 16:51
Kirjoittaja korkkiruuvi
^ Itse sain niin Karishmalla kuin Rajasthanilla, kumpikin pienestä tuoksukaupasta, todella intensiivisen värin ilman metallisuoloja. Kerrostamista toki vaati punaisuus, mutta jo ekalla hennauksella oli tosi leiskuva porkkana tai siitä vähäsen punertavampi sävy. Mulla pohjaväri on aika vaalea, suunnilleen 8 asteinen, siinä henna näkyy tosi hyvin. Ei tummiin tosiaan oikein saa kasviväreillä selvää värimuutosta ellei niitä ensin vaalenna. Siinä mielessä oma värini oli tosi kiva hennatessa. Juurikasvu olikin sitten ihan eri asia. Nyt kun tämä oman värin kasvatus etenee ihan kivasti kun on sittenkin huvittanut leikata taas kerran, katselen haikeana kuvia hennatuista hiuksistani. ::)
Mena kirjoitti: En tiedä yhtään hennaa joka antaisi kylmän sävyn? Tuolla Khadilla tulee mun mielestä aika lähelle Karishmaa. Kaveri saa sillä melko vaaleaan tukkaansa ihanan oranssin ja siskoni jolla on sama maantienharmaa kuin mullakin, saa aikaan tummemman "perinteisen" punaruskean.


Itse sain tuolla rajasthani-hennalla kylmän punaisen ja kerrostamalla Rajasthani alkoi mennä violettiin suuntaan. Aloitin Karishmalla hennaamaan ja sen päälle kun laitoin Rajasthanin, lämmin punainen viileni selvästi. Rajasthani-hennalla suosittelisin kylmää tavoittelemaan.

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 13 Maalis 2017, 08:36
Kirjoittaja -j-
^Kiitos vinkistä, kokeilen tuota Rajasthania!

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 02 Touko 2021, 13:18
Kirjoittaja Chronos
Löysin netistä testin jossa oli vertailtu baq-laatuisia hennoja. Eli siis värjätty samalta ihmiseltä saadut testitupsut kuudella eri BAQ-hennalla. Lopputuloksessa ei ollut juurikaan eroa. Testin pointti oli osoittaa, ettei ole mitään punaisinta, kuparisinta tms. hennaa. Värimolekyylin sävy on aina sama. Ratkaisevaa on jauheen värinluovutuskyky, joka on baq-laatuisissa yleensä todella hyvä. Ajattelin toteuttaa samanlaisen testin jossa vertaan Cultivator'sia, MacUrhtia, Radicoa, ja muutamaa BAQ-laatuista hennaa (mahdollisesti Jamila baq ja Rajasthani baq)

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 04 Touko 2021, 19:55
Kirjoittaja kuskus
Chronos kirjoitti: Löysin netistä testin jossa oli vertailtu baq-laatuisia hennoja. Eli siis värjätty samalta ihmiseltä saadut testitupsut kuudella eri BAQ-hennalla. Lopputuloksessa ei ollut juurikaan eroa. Testin pointti oli osoittaa, ettei ole mitään punaisinta, kuparisinta tms. hennaa. Värimolekyylin sävy on aina sama. Ratkaisevaa on jauheen värinluovutuskyky, joka on baq-laatuisissa yleensä todella hyvä. Ajattelin toteuttaa samanlaisen testin jossa vertaan Cultivator'sia, MacUrhtia, Radicoa, ja muutamaa BAQ-laatuista hennaa (mahdollisesti Jamila baq ja Rajasthani baq)
Mielenkiintoista! Olen kyllä itsekin vähän ajatellut, että tuskinpa eri hennoissa niin hirveästi sävyeroa on, omissa värjäilyissä suurimmat erot on koskeneet nimenomaan tuota hennan tarttumista / sävyn intensiivisyyttä, mikä kai liittyy nimenomaan tuohon värinluovutuskykyyn. Jos teet itse testin niin jaa ihmeessä tulokset täällä!

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 05 Touko 2021, 08:21
Kirjoittaja Mena
Mä olen aina ajatellut tuon värin vahvuuden liittyvän siihen miten hienojakoista jauhe on. Joskus "hennaurani" alussa kokeilin paria halvempaa, selvästi rakeisempaa hennaa joilla en saanut riittävän vahvaa tulosta pitkälläkään vaikutusajalla. Siirryin heti Karishmaan ja sen kanssa vaikutusaika oli mulla 3h, kun sitten taas sen valmistuksen loppumisen (?) jälkeen ostin Jamilaa jonka kanssa riittikin vain 2h.

Mulla on muuten 2017 erästä 120g Jamilaa jäljellä, vaikka on noinkin vanhaa niin värjäsi kyllä hyvin vielä muutama kuukausi sitten. Olen säilyttänyt jääkaapissa. Itse en usko enää tuota käyttäväni, joten saa tulla hakemaan jos haluaa (pks).

Vs: Kokemuksia hennatuotemerkeistä

Lähetetty: 06 Touko 2021, 07:39
Kirjoittaja Chronos
Baq-laatuisissa on ilmoitettu prosentteina lawsone content, veikkaan sen olevan jauheen pigmenttipitoisuus suomeksi. Baq-laatuisissa se on usein 2% kieppeillä. Hiuslaatuisissa sitä ei ole ilmoitettu. Heikosti värjääviin jauheisiin voidaan lisätä väriaineita, punasavea tai lawsonea jälkikäteen paremman värjäävyyden saamiseksi. Jälkikäteen lisätyn lawsonen ongelma on siinä, että se on jo hapettuneessa muodossa eikä pysty muodostamaan sidosta hiuksen keratiinin kanssa. Tämä aiheuttaa sen että vaikka värillä saa intensiivisen tuloksen, se peseytyy pois ja haalistuu. Sama on tietysti väriaineiden ja punasaven kanssa, niidenkin antama sävy peseytyy pois.