Sivu 1/1

Herbatint

Lähetetty: 26 Marras 2012, 15:19
Kirjoittaja Mariatar
Tänne kaikki keskustelu Herbatint-tuotteista.

Vs: Herbatint

Lähetetty: 11 Tammi 2013, 10:12
Kirjoittaja maiskuli
Sisältääkö Herbatint muuten Hennaa?

Vs: Herbatint

Lähetetty: 12 Tammi 2013, 13:44
Kirjoittaja Suvivilja
^ Ei vähääkään; itse asiassa Herbatint ei mitenkään erityisemmin eroa muista kemiallisista kestoväreistä, joten ihmetyttää miksi se on kasvivärien osastossa.  :-\

Vs: Herbatint

Lähetetty: 12 Tammi 2013, 13:56
Kirjoittaja Kauris
Ei varmaan olekaan kasviväri, mutta ainakin mä huomasin eron normiväreihin. Mulla on siis yhteen kertaan Herbatintilla värjätty pää, eikä värjäystilanteessa tuntunut mitään pistelyä tai kuumotusta, joita mulla tavallisilla väreillä värjättäessä aina tuntui. Hajukaan ei ollut niin karmea, peruskestovärien haju alkaa tosi nopeesti särkeä ja pistää mun nenää. Oli siis ihmisystävällisempi värjäysvaihtoehto, mutta ei kai niin hyvä kuin kasvivärit olisivat.

Vs: Herbatint

Lähetetty: 12 Tammi 2013, 18:03
Kirjoittaja Suvivilja
^ Herbatintin aineosat eivät kuitenkaan mitenkään merkittävästi eroa normiväreistä, kuten sanoinkin; ammoniakkia siinä ei ole, mutta ei ole nykyään enää kaikissa normiväreissäkään, ja resorsinolia ei taida myöskään olla. Mutta mm. PPD:tä kyllä.  Tuo pisteleekö, kirveleekö jne. on niin yksilöllinen asia, eihän kaikkia kirvele normiväritkään. Hyvin ovat onnistuneet markkinoinnissa kyllä, kun ekokaupat näitä myyvät, ja monet pitävät melkein kasvivärien veroisena ;)

Vs: Herbatint

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 21:47
Kirjoittaja octagon
Eihän tuo Herbatint mikään kasviväri ole, mutta millään värillä en ole saanut yhtä kiiltävää ja hyväkuntoista tukkaa kuin sillä. Eli jotain eroa siinä täytyy noihin markettien perusväreihin olla. Minä siirryin siihen aikanaan L'Orealin Recital Preference 4.01:stä, joka toimi niin että viikon oli kiiltävät hiukset, sitten tuli samea väri ja kiilto katosi. Siirryin Herbatintin sävyyn 4N, ja sillä kiiltävyys pysyy koko 4 viikon värjäysvälin. Mulle ei myös tule Herbatintilla lainkaan sitä efektiä kuin tuli muilla väreillä, että varsinkin jos väriä meni korvan taustoihin, iho ikään kuin "paloi" ruville.

Vs: Herbatint

Lähetetty: 02 Touko 2013, 19:48
Kirjoittaja Varjotar
Herbatint- väreistä, jotka ovat ihan tavallisia kaupan kestovärejä kaikkine samoine myrkkyineen:
http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2012 ... varia.html

Ingredients Herbatint™ Improved Formula - Vegan

Laureth-5
Propylene Glycol
Aqua
Peg 2 Oleamine
Ethanolamine
p-Phenylenediamine
Aloe Barbadensis Extract
Hamamelis virginiana extract
Betula Alba leaf extract
PEG-75
Meadowfoarm Seed oil
2-methylresorcinol
p -Aminophenol
Tetrasodium EDTA
Cetrimonium Chloride
Sodium metabisulfite


http://www.herbatint.co.uk/herbatint/us ... dients.php