Santé

Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Santé

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Tänne kaikki keskustelu Santen kasviväreistä.
Viimeksi muokannut Mariatar, 26 Marras 2012, 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
kristalli

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja kristalli »

Noniin, kyselenpäs täältä hieman neuvoja tai vinkkejä tuon Santen mustan kanssa. Eli olen värjännyt vuosia pitkiä hiuksiani mustanruskeiksi ihan markettiväreillä. Muutaman kerran nyt olen värjännyt Herbatintin 2N:llä ja siitä kyllä tykkään kovasti, mutta haluaisin siirtyä täysin luonnonmukaiseen värjäilyyn, eli kasviväreihin. Santen mustaa olen nyt käyttänyt kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla ei tullut juurikaan tulosta, tosin vaikutusaika oli lyhyt. Toisen kerran laitoin Santen pari päivää sitten ja annoin vaikuttaa 2,5h. Lisäsin myös hieman suolaa seokseen, ja väriä irtosikin huomattavasti paremmin. Eli olin hyvin tyytyväinen tähän toiseen tulokseen, mutta silti ihan hiusten juuret ovat himpun verrran sinertävät, ja vaaleammat. Kokonaiskuva on siis musta, mutta jos oikein luonnonvalossa tihrustaa, niin kyllä erottuu sinertävänä tyvi.. höh! Hiusten luonnollinen väri on keskiruskea, eli ei pitäisi olla liian vaalea tähän kyseiseen väriin.

Onko kellään mitään kikkoja värin parempaan tarttuvuuteen, nimenomaan tuon luonnonhiuksen kannalta. Olen lukenut, että parhaan tuloksen saisi ensin hennaamalla hiukset, jonka jälkeen indigo päälle. Te, jotka näin teette, kertokaas vähän kokemuksia :) Mulla on nyt paketti tuota Santen mustaa vielä jäljellä, joten voisiko sen alle kokeilla ensin hennausta? Ja heti tuo Santen musta perään.. Varmaankin sitten jatkossa kannattaisi tehdä ihan hennalla ja indigolla tuo sama, pääsisi halvemmalla.

Nää on vähän uusia juttuja mulle, joten paljon on kyseltävää :) Kiitoksia jo etukäteen!

ainokainen

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Santen musta on kokonaan indigoa, se ei siis tartu neitsythiukseen juurikaan.

Eli jutun juju indigon kanssa on siinä, että hiukset on ensin värjättävä hennalla, ja vasta sitten indigo tarttuu. Eli ns. kaksivaihevärjäys.

Toinen vaihtoehto on värjätä henna-indigoseoksella. Tällöin hennaseos tehdään normaalisti esim. vuorokautta aiemmin, ja indigo lisätään kylmänä seokseen vasta juuri ennen hiuksiin levitystä (lämpö ja liottaminen heikentävät indigon tehot pois).
kristalli

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja kristalli »

Kiitos paljon! Eli voisin tosiaan käyttää tuon jäljellä olevan Santen mustan niin, että värjään ensin hiukset hennalla ja sitten tuo sante päälle, vai kannattakohan unohtaa koko Sante ja käyttää pelkkää indigoa hennan päälle? Mitenköhän, kun Santen pakkauksessa lukee, että sekoitetaan kuumaan veteen? Onko tosiaan niin, että indigo tulisikin sekoittaa kylmään veteen? Huh, onpas tämä monimutkaista touhua näin alkuun ainakin..  ;D
ainokainen

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Siis se Santen musta on lähes puhdaasta indigoa. Mun mielestä se kannattaa kyllä sekoittaa kylmään veteen. Liian kuuma vesi "tappaa" indigon.
chernyy

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja chernyy »

Mä ajattelin värjätä tolla santen mustalla pian, sillä luulin että se ei ole pelkkää indigoa.. Kun oon nyt värjäillyt vaan 100% indigoseoksella, lopputulos on hyvä ollut aina, mutta sinertävyys on jotenkin liian voimakas makuuni. Eli jos haluan vähemmän sinertävät, onko sante hyvä siihen? Vai mitä kannattaa tehdä
ainokainen

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Santen musta hiusväri on mielestäni pelkkää indigoa. Laita vähän hennaa sekaan, niin sävy taittuu enemmän ruskean suuntaan. Samalla parannat indigon tarttuvuutta ja kestoa.
Hennaseos pitää tehdä vuorokautta ennen, ja indigoseos tehdään sitten vasta juuri ennen käyttöä. Ja sitten juuri ennen hiuksiin levittämistä seokset yhdistetään.
Nan
Haiven
Haiven
Viestit: 22
Liittynyt: 23 Loka 2010, 20:47

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja Nan »

Hei, osaisitteko juurekset auttaa minua? Minulla on nyt vaaleanoranssi - tai strawberry blonde sävy hiuksissani, hennalla aikaansaatu, mutta myös vaalennettu. Oma hiusväri on joku perinteinen 7. maantienvaalea. Nyt haluaisin päästä mahdollisimman lähelle omaa sävyä, pieni punaisuus ei kuitenkaan haittaa. Eli, mikä (jos mikään) Santen väri sopisi tarkoitukseeni? Ehdotuksia? Miten tumma terra on? Entä chesnut? Kiitos avusta!
3 a M ii/iii
ainokainen

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Terra on oikeasti tosi kiva, vaalea ja vähän tuhkaan vivahtava beige. Se saattaisi olla just sun sävy.
Chestnut on lähes pelkkää hennaa, eli hyvin oranssi/punainen joten en suosittele, jos sun tavoite on oma väri takaisin!
merituulis

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja merituulis »

Onko kukaan kokeillut Santen uutuutta, Sante Color Cream Hiusvärejä?

Värjäsin muutaman kerran Santen jauhemaisilla väreillä ja hiukseni menivät todella huonoon kuntoon ja olen nyt ollut värjäämättä jonkin aikaa, mutta juurikasvu alkaa olla aika näyttävä... Mietin, että olisivatkohan nämä voidemaiset värit hieman hellävaraisempia ja hoitavampia, kuin jauhemaiset? Olen värjännyt Santen sävyllä Natural Red, mutta väri on haalistunut melkoisesti ja haluaisinkin nyt punaisen/oranssin sävyn, joka olisi hieman lähempänä omaa sävyäni eli blondia, jolloin juurikasvu ei erottuisi niin radikaalisti. Pidän punaisista hiuksista, mutta kirkkaan punaiset vaativat paljon hoitoa ja värjäystä näyttääkseen hyvältä, enkä halua/jaksa käsitellä hiuksiani niin paljon ja usein  ::) Santen voidemaisissa väreissä ei ole kovin kirkasta punaista, joten ajattelin kokeilla sävyä Honey Mahogany. Mitä sanotte, onko se liian vaalea värjättäväksi alunperin Natural Redin (nyt jo paljon haalistuneen!!) päälle?

Jos jollakulla on kokemuksia kyseisistä väreistä, kertokaa ihmeessä!
sentent1a

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja sentent1a »

Nyt lähtee ensimmäistä kertaa kokeiluun valmiiksi sekoitettu henna, eli Santen Flaming red. Jännityksellä odotan, mitä tästä tulee nyt, alla kuitenkin tummempaa kuparinpunaista!

Välillä niin kyllästyttää se kokonaisen päivän tai parikin vielä värjäyssessio, niin josko tällä sais välillä apua laiskuuden iskiessä. :D
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja naanna »

Osaisiko joku sanoa mikä Santén sävy olis lähimpänä puhdasta hennaa?

Tuolla Flaming Red/Flammenrot -sävyllä olen nyt värjäilly ja se on just nappi. Haluaisin nyt kuitenkin siirtyä halvempaan ja puhtaampaan hennaan, mutta vähän epäilyttää, että tuleeko värisävyyn sitten samalla suurta muutosta.  :-\
sentent1a

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja sentent1a »

^Pelkästään henna saattaa helposti mennä tummemmaksi kuin flaming red, mutta jos esim. sekoitat siihen cassiaa tai lyhennät vaikutusaikaa, niin saattaa melko samanlainen väri onnistuakin! Jos päädyt käyttämään pelkkää hennaa, suosittelen kokeilemaan ensin vaikkapa 3-4h vaikutusaikaa. Jos jää liian vaaleaksi, niin aina voi värjäillä uudestaan päälle :) Ja tietystihän voit tehdä testikiehkuran vaikka korvan taakse, johon kokeilet ja niin se vaikutusaikakin selviää sitten! Suosittelen jättämään seoksesta liiat hapot pois, koska ne irrottavat hennasta enemmän pigmenttiä ja täten saa helpommin tummemmat ja punaisemmat hiukset.

Ja nyt vielä pikkupätkä omasta ensikosketuksesta Santen väreihin; rakastuin juurikin flaming rediin aivan hullunlailla. Nyt vain ankara kasvatusprojekti, että suurinosa hiuksista näyttäisi yhtä ihanan oranssilta, eikä vain 10cm juurista!
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Värjäsin vajaa pari viikkoa sitten hiukset Santen sävyllä Mahogany Red. Alla oli useampi värjäys pelkällä hennalla. Tykkäsin sävystä kovasti, selkeästi mahonkisempi yleisilme kuin pelkällä hennalla värjätessä, mutta kuitenkin auringossa hiukset säihkyvät hennanpunaisina. Ainoa ero, jonka huomasin pelkkään hennavärjäykseen verrattuna oli se, että väri ei tarttunut aivan yhtä hyvin juuriin: pelkällä hennalla värjätessä juurikasvu värjäytyy tosi hyvin, nyt jäi vähän vaaleammaksi kuin muu hius.

Minulla hennan pohjalla siis noin 6-asteinen ruskea oma hius, jossa henna on niin kerrostunutta, että näyttää joissain valaistuksissa jopa tummanliilalta, sekä n. 8 asteiset blondiksi alun perin värjätyt latvat, joissa henna näkyy luonnollisesti kirkkaampana ja punaisempana.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Santé

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Mtenkäs tuollainen voidemainen Cognac blond tarttuu värjäämättömään lasimaiseen tukaan? Luin Ruohonjuuren ruskean sävyisen kommenteista, että ei tartu ja rahat meni hukkaan. Ehdotettiin laittamaan joukkoon etikkaa, että auttaisi tarttumaan?
Vastaa Viestiin