Alterna

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Minako
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 572
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 13:31

Vs: Alterna

Viesti Kirjoittaja Minako »

Alternan sivuilta löytyy nykyään heidän kaikkien tuotteiden INCI:t http://www.4alterna.com/
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Alterna

Viesti Kirjoittaja slala »

Nostan elottoman keskustelun, kun Beauty Baysta tuli yllätyksenä tilauksen mukana näytteet Alternan Life Solutions -sarjan Volume Restore -shampoosta ja -hoitiksesta. Pitihän niitä sitten kokeilla. Ovat siis tuuheuttavaa sarjaa ja mainospuheissa kerrotaan, että sisältävät sekä hiusten lähtöä estäviä että hiusten kasvua edistäviä ainesosia. Uskoo ken tahtoo, mutta monensorttista ainesosaa nuo ainakin sisältää, kun kävin Alternan sivuilta katsomassa INCI:t. Äkkiseltään laskettuna shampoossa oli hiukan vaille 90 ainesosaa, hoitiksessa samaa luokkaa, mikä on musta hurjan paljon. :o Shampoo on sulfaatiton (näin sanottiin sivuilla ja pikavilkaisu inciin näyttäis vahvistavan). Hoitiksesta en äkkiseltään silikoneja bongannut (saattoi jäädä mun tulkintataidoilla hyvinkin huomaamatta), mutta shampoossa näkyi jotain olevan, tosin ei alussa.

Tuoksu on aika ok, mukavan mieto, aika kevyt, makea tuoksu. Shampoo oli koostumukseltaan jotenkin jämäkän limaista, vaahtosi helposti ja pesi tehokkaasti. Hoitis oli aika sellaista paksua ja täyteläistä ja levittyi hiuksiin helposti. Tuntui aika riittoisalta. Pesun jälkeen tukka tuntui vähän karhealta ja kuivalta (verrattuna normaaliin pesuun, esim. MOP hydrating shampoo + O&H hoitis) ja imaisikin itseensä reilusti jätettävää. Vaikka mun hiukset kaipais tuuheuttakin, käytän yleensä tosiaan kosteuttavia tuotteita, joten tulos ei ollut yllätys. Tukka on tuon pesun jäljiltä ollut vähän hasottava, enkä huomannut yhdessä pesussa mitään tuuheuttavaa efektiä, joten en innostunut. En sitten tiedä, voisiko pidempiaikaisella käytöllä olla jotain ihme-efektejä?

Tällä kokemuksella en keksi yhtään syytä ostaa noita, varsinkaan kun eivät tosiaan oo mitään edullisia.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Alterna

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Alternan Caviar Seasilk Volume Shampoossa ja Caviar Seasilk Moisture Shampoossa ja hoitiksissa on ihanat pullot. Tekisi ihan vain niiden pullojen takia mieli tilata  ::) Jollain kokemuksia ko tuotteista?
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Alterna

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Olipas Alternan ketju tippunut alas...

Olen viime kesästä asti käyttänyt Caviar cc cream 10-in-1 complete correctionia. Tämän 10 lupausta siis ovat:
moisture, shine, smoothness, softness, anti-breakage, heat protection, light hold, UV protection, manageability, strength.

Tuotteesta olen tykännyt, mutta lupauksista en allekirjoita kiiltoa, kevyttä pitoa enkä käsiteltävyyttä. Luvatun UV suojankin toimiminen käytännössä on ollut aika vaikea huomata. Tämän rinnalla, vuorotellen, jätettävänä hoitoaineena on nykyään Macadamia nourishing leave-in cream, jonka hinta on murto-osa caviar CC voiteen hinnasta, toimii vähintään yhtä hyvin ja tuoksu on aivan taivaallinen. Eli vaikka Alternaan olenkin ihan tyytyväinen, niin sen noin kolmenkympin hinta on vähän liikaa kun vastaavaa - ja ehkä jopa himpun verran parempaakin - on myös markkinoilla.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Alterna

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Olen tullut kesän aikana ostaneeksi pari Alterna-tuotetta. 3 minute shine booster ei suositellulla kolmen minuutin vaikutusajalla tee juuri mitään. Olen kokeillut pidempääkin muhitussaikaa, mutta valitettavasti ei silläkään lopputulos parantunut. Onneksi en sentään täyttä hintaa tuotteesta maksanut... Oli suorastaan pettymys.

Bamboo smooth kendi intense moisture masque on onneksi edellistä parempi. Kolme minuuttia pitäisi ohjeen mukaan tälläkin riittää, mutta olen antanut vaikuttaa pidempään. Aika pieni määrä riittää kerrallaan. Huuhtelun jälkeen ei takkuja ole ja kuivuttuaan hiukset ovat pehmeämmät ja hieman kiiltoakin antaa. Tätä käyttää ihan mielellään!
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Alterna

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Nostelen vanhaa ketjua kun tulin ostaneeksi Caviar transformation kitin:

Overnight hair rescue oli kevyen tuntuinen jätettävä, jota käytin välillä myös päivisin. Ei kuitenkaan tehnyt mitään näkyvää tai tuntuvaa hiuksille ja tiedän monta paljon parempaakin tuotetta.

Anti-aging working hair spray - Käytän hiuskiinnettä yleensä vain otsatukkaan ja siinä toimi ihan ok, mutta tämä haisee niin pahalta, etten varmasti ostaisi täysikokoista pulloa.

Replenishing moisture shampoo + hoitoaine oli sen sijaan ihan hyvän tuntuinen kombo. Shampoo on sulfaatiton ja pesuteho on juuri sopiva olematta kuivattava. Luvattua kiiltoa en huomaa tuovan hiuksiin, mutta en minä sitä yleensä shampoolta odotakaan. Hoitoaine on ihanan paksua. Olin säästellyt näitä kahta tuotetta, koska en viitsinyt niitä tuhlata pitkiin hiuksiini, jotka olivat jo niin kärsineet, ettei minkään tuotteen silotus/kostetutustehot enää tuntuneet riittäviltä. Tiesin käyväni kesälomalla kampaajalla leikkauttamassa lyhyemmän mallin ja nyt kun kuivat ja kärsineet latvat/pituudet on poissa, saan (näistäkin) tuotteista varmasti enemmän irti. Kolmenkympin hinta shampoosta ja hoitoaineesta on kuitenkin tosi korkea, joten se hillitsee ostohaluja...
Vastaa Viestiin