Paul Mitchell

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lynnei

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Lynnei »

Siis millaisille hiuksille nuo Awapuhi-tuotteet on tarkoitettu? Aiemmin olin ymmärtänyt, että kyseiset purkit ovat kosteuttavia, mutta ainakin MUA:ssa suositellaan rasvoittuvalle päälle. Tuoko shampoo ilmavuutta, eli sopiiko lättänälle tukalle?
LaPompadour
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 22 Maalis 2008, 22:58

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja LaPompadour »

Awapuhi-shampoon pullossa lukee, että "For all hair types, blah-blah, lush lather and moisturizing, blah-blah, brightens hair by remowing dulling build-up. Suitable for color-treated hair."
Juuri sellaista olen hakenutkin, että olisi suht. pesevä, muttei kuivattava ja pesis esim. muotoiluaineiden jäänteet pois.
Mulla on paljon tukkaa, mutta jos katsoo hiuksia yksittäin, ne on aika hentoja rakenteeltaan. Päänahka ja tyvi rasvoittuu nopeasti. Jos shampoo on liian hoitava, tukkani menee helposti päätä myöten ja näyttää kohta ihan rasvaiselta. Jos taas shampoo on liian pesevä, mun luonnontaipuisa letti on sähköinen ja kuin mikäkin moppi. Nyt tukkani on pitkähkö, reilusti yli olkapään. Käytän muotoilutuotteita päivittäin.
Toi Awapuhi vaikuttaa hyvältä, ainakin tukka on edelleen ilmavan ja freesin näköinen, vaikka oli pipokin päässä ja haron sitä koko ajan (mikä mulla rasvoittaa aina hiuksia hirveästi). Toisaalta saattaa vaikuttaa sekin, että käytin vain kevyttä suihkutettavaa hoitsikkaa.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Minä tykkään kovasti tuosta Awapuhista. Oma tukka on hyvässä kunnossa ja minulle riittää hyvin tuo shampoo ja The Conditioner jätettävä. Jos tukka on tosi kuiva ja huonossa kunnossa en ehkä tuota shampoota suosittelisi ihan ykkösenä, mutta jos on pehko edes kohtuullisessa kuosissa niin luulen että toimii hyvin.
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja garme »

Sekosin vähän Sokoksen hiusviikolla ja ostin kaksi PM-shampoota, The Washin ja Shampoo Onen, vaikkei tätä sarjaa hullusti kehuta ja olen käyttänyt pidemmän aikaa lähes pelkästään silikonittomia shampoita. Oli kuitenkin sen verran edullisia ja lahjakorttikin löytyi että menin ja ostin molemmat samalla.

The Washin testasin äsken. Vaahdotin kahdesti, vaikka varmaan yhdelläkin olisi pärjännyt, mutta hiukset olivat sen verran likaiset että päätin ottaa varman päälle. Normaalisti mulla melkein jokainen shampoo takuttaa ainakin vähän, mutta tämä ehkä silikoniensa ansiosta ei yhtään edes kahdella vaahdotuksella. Tuoksu oli kiva ja todella mieto, lähes huomaamaton. Pesutulosta en ole vielä päässyt kunnolla kun hiukset ovat vielä märät, mutta eivät hiukset erityisen likaisilta ainakaan tuntuneet.

Edit. Märkinä hiukset tuntuivat oikeastaan vähän limaisilta (luultavasti tosin hoitoainesekoilujen vuoksi), mutta nyt kuivina mukavilta ja pehmeiltä. Silikonien lätsäyttävyydestä en tiedä kun muotoilin hiuksia föönillä ja ties millä jonkun verran. Jos päänahka ei tunnu kummemmin ärsyyntyvän, kai ainakin tämä jää ihan vakiokäyttöön jo takuttomuutensakin vuoksi, mutta koska päänahka kyllä välillä hilseilee ja temppuilee, pitää nyt vielä katsoa.
Viimeksi muokannut garme, 24 Huhti 2009, 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iHerb alekoodi: FEW484
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Pitkästä aikaa otin taas käyttöön The Conditionerin ja levitin sitä hiuksiin pesun jälkeen reilun annoksen hierottuani sitä ensin kunnolla käsissä Sokoksen konsultin ohjeiden mukaan... Tuote levittyi hyvin eikä tehnyt hiuksistani yhtään lähmäisiä, eikä juuri vienyt kiiltoakaan, mutta sähköisyys hävisi huomattavasti! Tätä aion käytellä jatkossa enemmän, putelia on vielä reilu puolet jäljellä..

Kiinnostaa kuulla vertailua noista eri shampoista, joten kerrohan garme enemmän kokemuksia, kun olet ehtinyt käytellä molempia  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Herbina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 563
Liittynyt: 19 Touko 2009, 10:58

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Herbina »

Pääsin tänään kokeilemaan Super Skinny Serumia ja olen aivan myyty. Ihanan pehmeät ja sileät hiukset, eikä pörröstä tietoakaan. Ja ihana omenan tuoksu! Onko tiedossa jotain nettikauppaa josta ko. tuotteen saa edullisimmin? Lookfantastic ja HQhair ainakin myyvät.. Päätin jo että nyt riittää hiustuotteiden ostostelut vähäksi aikaa, mutta tää on vielä pakko saada!
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Herbina kirjoitti: Pääsin tänään kokeilemaan Super Skinny Serumia ja olen aivan myyty. Ihanan pehmeät ja sileät hiukset, eikä pörröstä tietoakaan. Ja ihana omenan tuoksu! Onko tiedossa jotain nettikauppaa josta ko. tuotteen saa edullisimmin? Lookfantastic ja HQhair ainakin myyvät.. Päätin jo että nyt riittää hiustuotteiden ostostelut vähäksi aikaa, mutta tää on vielä pakko saada!
Eroaakohan tämä mitenkään muiden merkkien silikonilitkuista? Vai ovatkohan ne kaikki suurin piirtein samanlaisia vain eri tuoksuilla? Onko tuossa alkoholia?
Herbina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 563
Liittynyt: 19 Touko 2009, 10:58

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Herbina »

On jonkin verran alkoholia mutta ei ihan alkuvaiheessa listaa, laitanpa INCIn omaan osioonsa. Yhden käyttökokemuksen perusteella toimii paremmin kuin esim. Tigin After Party, joka oli ihan yhtä tyhjän kanssa (tosin se ei varsinaisesti mikään seerumi olekaan). Moni tuntuu tuolla pitkin nettiä kehuvan tätä parhaaksi siloitteluseerumiksi, ja pitäisi myös lyhentää föönausaikaa. Käyttökokemuksia kaipailisin muiltakin.
Viimeksi muokannut Herbina, 01 Kesä 2009, 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Onko benzyl alcohol kuivattava?
sevivas

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja sevivas »

Minäkin käytän Super skinnyä kampaajani suosituksesta. Heillä kuulemma koko kampaamon hlökunta fanittaa tätä tuotetta ihan täysillä. Mielestäni eritoten tekee hiukset ihan järjettömän liukkaiksi ja silkkisiksi ja toki myös jonkin verran silottaa pörröä ja tuo kiiltoa. Itsellä perussuomalaiseen tukkaan täytyy käyttää varoen, jottei tule lähmää, eli on kyllä varsin riiittoisa tuote. Suosittelen ehdottomasti kokeiluun kaikille, jotka eivät pelkää silareita.
Herbina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 563
Liittynyt: 19 Touko 2009, 10:58

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Herbina »

pinkpepper kirjoitti: Onko benzyl alcohol kuivattava?
Nyt menee jo OT, mutta netistä surffasin tällaista vastausta:
"Benzyl alcohol is a non-volatile alcohol used as a preservative in products. It should not impact the texture or feel of your hair." Kyseessä on siis säilöntäaine, ei kuivattava lyhytketjuinen alkoholi. Monessa nimenomaan kuiville hiuksille tarkoitetuissa hoitotuotteissa on ko. ainesosaa (jota esiintyy myös monissa eteerisissä öljyissä). Kaikki alkoholithan eivät ole suinkaan kuivattavia vaan päinvastoin kosteuttavia. Mm. täältä löytyy lisätietoa: http://community.babycenter.com/post/a650595/good_vs._bad_alcohol_in_hair_products. ja http://www.essentialdayspa.com/forum/viewthread.php?tid=7484
Varmaan näitä on käyty läpi tuolla INCI-keskusteluissa, mutta tulipahan nyt tännekin.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Miten Super Skinny Serum eroaa Paul Mitchell Super Skinny Relaxing Balmista?
Herbina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 563
Liittynyt: 19 Touko 2009, 10:58

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Herbina »

Jaa-a, balm on voidemaista ja serum seerumia eli läpinäkyvää. MUA:n kommenttien perusteella niissä on enemmänkin eroa, eli moni oli kertonut pitävänsä seerumista mutta balm oli pettymys.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Super Skinny Serumista sanotaan näin LF:n sivuilla:
"Its exclusive Super Skinny Complex penetrates deep into the hair shaft where it displaces water and constricts your hair. Its smoother surface and tighter diameter greatly reduce drying time and speed up styling time."

Tämä kuulostaa aika ufolta. Etenkin "displaces water". Eikö se sitten kaiken järjen mukaan kuivata hiuksia, siis että hiusten kunto huononee kun tuotetta käyttää usein.

Paul Mitchell Gloss Drops kiinnostaa. Eroaako miten huomattavasti Super Skinny Serumista?
Viimeksi muokannut pinkpepper, 06 Kesä 2009, 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 20 Syys 2006, 19:47

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

pinkpepper kirjoitti: Paul Mitchell Gloss Drops kiinnostaa. Eroaako miten huomattavasti Super Skinny Serumista?
Mulla on ollut Gloss Dropseja joskus aikoinaan, ja ainakin silloin koostumus oli noissa paksumpi kuin perus silikoniseerumeissa. Kovin tarkkaa muistikuvaa mulla ei noin muuten ole, mutta juuri katselin LF:n sivuilta että voisi kokeilla uudemman kerran. Pullo ainakin näyttää nykyisin kivemmalta. Jos päädyn tilaamaan niin voin laittaa käyttökokemuksia sitten tarkemmin.
1c F ii
Vastaa Viestiin