Paul Mitchell

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja marenki »

No niin, moraali nosti jälleen päätänsä. Luin Trendin jutun eläinkokeettomasta kosmetiikasta ja siellä se Paul Mitchellin puteli koreili kuvassa. Itselläni ei kokemusta PM tuotteista ole, joten kokemukset kehiin! Ja jos tietää muita eläinkokeettomia härpätinmerkkejä, niin saa vinkata niitäkin.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Ice »

lanza, myös tigi taitaa olla eläinkokeeton, samoin mop

itse en mitchelleihin saa edelleenkään makua hoitamisen kannalta, ihan kivoja shampoot ovat, eli peseevät ja siihen se jääkin, mutta hoitoaineet eivät vaan tehoa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja marenki »

Nonnih! Siihen se pankkitili sitten kaatuukin jos mopit ja tigitkin todella on eläinkokeettomia. Mulla tosin aina välillä on tosi tarkkaa eläinkokeiden kantilta, välillä taas haluaa sulkea silmänsä :( Esim. NG oli ensimmäinen Loreal-konsernin tuote n.7 vuoteen! Ja aina mulla on vähän morkkis kun sitä käytän...  ( Hups. Nyt jälkikäteen muistin myös muut Loreal lipsahdukset eli Color pulse ja Maybellinen meikkivoide.)

Onkos kukaan käyttänyt Super strong daily-sarjaa? Ja mitä sanotte tähän: Kampaaja suositteli minun piikkisuoralle pitkälle tukalleni Super skinnyjä? Sanoi niiden silottavan pitkää tukkaa ??? Samaan hengenvetoon totesi, etteivät PM:t hänen omasta mielestään älyttömän hoitavia ole. Ja Bonacurea yritti myydä aluksi >:( Jäin ihmettelemään kampaajan jokaista kommenttia, enkä ostanut mitään ;)
Viimeksi muokannut marenki, 02 Maalis 2006, 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Älä osta Super Skinnyjä.

No tässä kokemukseni Pauleista:

Shampoo One: Tästä tykkäsin, ihana kookoksen tuoksu ja mukava lopputulos.
Detangler: käy edellisen pariksi mainiosti, tykkäsin myös
Conditioner: En pitänyt ja pullo lensi pian roskiin, kauheaa tahmaa. Tämä oli siis se jätettävä.
Taming Spray: Tykkäsin, ei latista ja hyvä selvittäjä. Sopivan kevyt.
The masque: Huono tehis. Ei mitään hoitoa ja joutuu läträämään kauheasti että saa leviämään hiuksiin. 125 ml:n tuubista riitti peräti 4 kertaan. Karheat ja pörröiset hiukset jäivät käytön jälkeen.
Tea Tree shampoo: Tämä oli kiva shampoo, löysin joskus 10 markalla kampaamon alelaarista. Myös mieheni ihastui. Kysyi aina saanko taas pestä sillä kylmällä shampoolla.
Super Skinny shampoo: Huono. Aluksi tuntui että ok, mutta viikon käytön jälkeen hiukset alkoivat tuntua kuivilta ja hamppuisilta.
Super Skinny hoitis: kts. shampoo
Seal & Shine: en pitänyt

Miksihän kampaajat nykyään suosittavat mullekin jolla on suorat hiukset että kannattaa käyttää silottavia? Olen huomannut silottavista sen että alkuun tuntuvat hyvälle, mutta sitten tukka rupaa tuntumaan kuivalle. Mistähän mahtaa johtua?
Viimeksi muokannut Jonsu, 23 Helmi 2006, 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Omat kokemukset Paul Mitchelleistä ovat pääasiassa huonoja.

Instant moisture shampoo: Ei vaahtoa, takuttaa ja päänahka kutiaa tuon jäljiltä usein. Välillä tuntuu hieman kosteuttavalta, mutta usein tulos on ärsyttävän nahkea.
Instant moisture hoitoaine: Ihme tahnaa, ei levity tukkaan. Kosteutusteho todella huono, latvat jäävät normaalia kuivemmiksi ja pörröisemmiksi.
Awapuhi shampoo: Raikas tuoksu, mutta ei vaahtoa ja päänahkakaan ei oikein tunnu pitävän. Hiukset jäävät tälläkin nahkeiksi.
The detangler: Ihan jees pikahoitis, mutta aika kevyttä litkua. Hiukset tarvitsevat normaalia enemmän jätettävillä silottelua ja kosteutusta, sillä muuten hiukset jäävät pörröisiksi ja takkuisiksi.
The conditioner: Suht pehmeä tulos, mutta mun latvoihin kosteutus ei riitä. Jäävät kuivan tuntuisiksi ja silti jotenkin tahmaisiksi. Välillä toimii ihan jees.
Awapuhi moisture mist: Huonoa, tuntuu hiuksissa vedeltä, eikä selvitä ja liukasta, kuten jätettävän suihkeen toivoisin tekevän. Toimii välillä, useimmiten ei.

Kaapista löytyisi vielä Heat seal, mutta en sitä ole vielä edes avannut. En ymmärrä miksi olen tuon aikoinaan ostanut ja pahoin pelkään, että jääkin kaappiin. Mutta jospa sillekin joku käyttötarkoitus löytyisi.
Mischa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 286
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 09:55

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Mischa »

Animalian kosmetiikkalistalta löytyy lisää noita merkkejä: http://www.animalia.fi/Default.aspx?tabid=1407

Lista elää aina välillä, nytkin huomasin että L'anza puuttuu (ja muutamia suomalaisia yrityksiä) mutta ehkä ne tulevat jossain vaiheessa takaisin ;)? Eli tuo ei välttämättä tarkoita sitä ettäkö firma testaisi eläimillä.
1b M ii
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja deko »

Mischa kirjoitti: Lista elää aina välillä, nytkin huomasin että L'anza puuttuu (ja muutamia suomalaisia yrityksiä) mutta ehkä ne tulevat jossain vaiheessa takaisin ;)? Eli tuo ei välttämättä tarkoita sitä ettäkö firma testaisi eläimillä.
Ehkäpä jotkut yritykset eivät halua puunhalaaja-listalle... imagokysymyksistähän tämäkin on kiinni. Ja jotkut eivät pääse kytköksien takia vaikka muuten olisi ihan säännönmukainen. Häviäväthän ne kalliimmat eläinkokeet joka tapauksessa käytöstä kun korvaavia menetelmiä saadaan käytöön.
this too shall pass.
Nove

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Nove »

En oo ollut tyytyväinen yhteenkään PM:n tuotteeseen.

Instant Moisture Shampoo: Liian pesevä, jättää hiukset narskuviksi ja takuttaa, johon ei moni shampoo pysty.
Super Charged Moisturizer: Sulkevana pikahoitiksena tehiksen jälkeen menettelee, muuten ihan turha tuote. Pidempi vaikutusaika ei myöskään tehonnut.
Hair Repair Treatment: Käsittämättömän kallis ja teho Bonacuren luokkaa. Jätti hiukset kuivan ja pörröisen tuntuisiksi.
The Masque: Sama kuin yllä.
Awapuhi Moisture Mist: Ei mitään vaikutusta, kauheaa ainetta. Niin kuin Ananas jo sanoikin, tuntuu vedeltä ja tehokin on sen mukainen.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Hyvät kokemukset:
Instant moisture shampoo: Ihan hyvä perusshampoo, tuntui ihan kosteuttavalta
Instant moisture daily conditioner: Toimii vain pitkällä vaikutusajalla. Jos malttaa pitää vähintään puoli tuntia ja vaikka saunassa, tekee tukan pehmeäksi ja sileäksi. Pikahoitiksena ei tee oikein mitään.
Awapuhi moisture mist: Tykkään, parhaita suihkutettavia jätettäviä. Selvittää hyvin muttei tee tukkaa raskaaksi.
Extra Body Root boost: Paras tyvikohottaja, tällä saa tosi tuuhean tukan kun suihkii kosteaan tukkaan ja föönaa.

Huonoja:
Extra Body shampoo ja hoitis: Eivät tuuheuta eivätkä tee mitään muutakaan. Hoitis jätti tukan limaiseksi vaikka kuinka huuhtelisi.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mä en muista mitä Paulin shampoita ja hoitiksia olen kokeillut (jotain muitakin kuin super skinnyjä), mutta en ole tykännyt niistä mistään.

Paulin muotoilutuotteet on sen sijaan mun makuun. :)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Ice kirjoitti: lanza, myös tigi taitaa olla eläinkokeeton, samoin mop
Myös Joico on ilmeisesti eläinkokeeton, ainakin IHT:n purkissa on maininta "No animal testing".
silkkitukka

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja silkkitukka »

Mun mielestä PM:ssä on hyviä perusshampoita ja pikahoitiksia, mutta tehohoidoissa ei pärjää esim. L'anzalle.

Shampoo One: Hyvä, mieto perusshampoo, tuoksuu ihanasti kookokselle
Detangler: Selvittää hyvin, riittoisa, tekee tukan pehmeäksi, tykkään  :)
The Conditioner: Älyttömän riittoisa jätettävä hoitis, joka kosteuttaa hyvin
Tea Tree shampoo: Ihanan virkistävä päänahalle, sopivan pesevä, ei jätä mitään silikoni- tms. jämää hiuksiin
Tea Tree hoitis: Ihan ok, mutta ei tarpeeksi hoitava kosteuttava ainakaan mun tukalle
Hair Repair: Ihme tahnaa, ei vakuuta...
Awapuhi shampoo: Ihana tuoksu, kosteuttaa, jos on yhtään katkenneita hiuksia, niin tämän jälkeen ne pätkät törröttävät pystyssä
Awapuhi moisture mist: Tykkään, kosteuttava mutta kevyt, hyvä tuoksu
Taming spray: Kuten ed.
Muotovaahto (en muista nimee, mutta se joka tuoksuu kookokselta): Hyvä, kevyt, ei jätä hiuksia koviksi
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja marenki »

Tässä tämänhetkinen harkintalista:
-Super sculpt muotoiluneste
-The conditioner
-the detangler
-shampoo one
-baby don't cry

Jonsu: mikä siinä Seal&shinessa oli vikana?
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

marenki kirjoitti: Jonsu: mikä siinä Seal&shinessa oli vikana?
No ensinnäkin se haisi pahalle. Ja tukkaa föönatessa harja ei meinannut mennä läpi eli tukka jäi sellaisen lähmäisen oloiseksi ja sitten kun sai lopulta tukan näyttämään lähmättömältä se kuitenkin tuntui siltä. En muista sisälsikö tämä alkoholia.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Noista eläänkokeettomuuksista sen verran, että kun tuolla Animalian sivuilla on sellainen että voi ilmoittaa jos tietää jonkun eläinkokeettoman merkin joka ei ole listalla, siitä voi ilmoittaa. Mä kirjoitin niille Tigistä ja he vastasivat että Tigi ei täytä kaikkia vaatimuksia mitä he vaativat että pääsee listalle. Että vaikka putelissa lukee niin niin saattavat esim. raaka-aineet testata...
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Vastaa Viestiin