Sivu 1/1

Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Maalis 2006, 22:19
Kirjoittaja EVS
Hei, nyt tarvitsisi apuja... Tein kaksi testiraitaa, yhden hennalla ja yhden indigolla. Huuhtelun jälkeen tukka on ihan saman näköinen kuin ennen raitoja, eli väri ei muuttunut miksikään. Henna sai muhia noin 10 tuntia ennen päähän laittamista ja indigo puolisen tuntia. Lisäsin molempiin vähän sokeria koostumuksen parantamiseksi. Vaikutusaika testitupsuilla oli kuitenkin lähes kolme tuntia, joten siitäkään ei voi kiikastaa. Nyt ei jostain syystä mikään toimi. :-\

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Maalis 2006, 22:34
Kirjoittaja Mustikka
Taitaa, EVS, teidänkin vedessä olla jotain minkä vuoksi henna jättää reagoimatta, indigosta puhumattakaan. :-\ Mullahan ei indigo toimi kunnolla. Siksi suositellaan käytettävän tislattua vettä.
Indigohan ei yksistään saa niin paljoa aikaa, huonolla tuurilla ehkä vähän vihertävää tummaa vaaleaan tukkaan ja sitten mustan sinertävää tummaan.
Sekoita muuten indigoon sokerin sijasta suolaa.

Voithan nyt kerran koittaa mikä on tulos. Jos väri ei tartu, kokeile uutta sekoitusta tislatun veden kanssa. Yksi hennauskerta ei kuitenkaan ole mitenkään lopullinen, että ihan hyvin pitäs tarttua kapuan väri päälle, jos siltä tuntuu.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Maalis 2006, 22:37
Kirjoittaja EVS
Meidän vesi on kyllä tosi rautapitoista, kylppärin lattia on viikossa ihan punainen. Mistä saa tislattua vettä? Huoltsikalta? Apteekista? Huvittaisi jo huomenna hennailla, mutta kauppavalikoima on sunnuntaisin aikas rajoitettu. Ärsyttää, huvittaisi jo värjäillä, nykyinen väri on totaalisen kamala.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Maalis 2006, 22:42
Kirjoittaja Mustikka
Huoltsikalta saa varmaan halvinta mahdollista: akkuvettä. ;D Litra maksaa varmaan jotain  1-1.50 euron välillä.

Voi ku loppuis jo kirjotukset! Minun tukka kaipaa hennaa! :D Vois alkaa kunnolla tutkiin, että miten sen indigon sais reagoimaan.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Maalis 2006, 22:45
Kirjoittaja EVS
Eli täytyy lähteä huomenna aamulla huoltsikalle akkuvettä ostamaan, niin pääsee illemmalla lykkäämään sitä hennaa päähän! Kiitos Mustikka, raportoin huomenna lisää.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Maalis 2006, 22:51
Kirjoittaja Mustikka
Always my pleasure. :)
Kerrohan sitten mitä sait tulokseksi.

edit. Ärsyttää kun huvittaisi osta tuota urtekramin indigoa, mutta postikulut on 7 euroa. Plääh. Pitää yrittää kaupungissa käydessä katsoa jos joissain luomuliikkeissä myytäis..

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 15:18
Kirjoittaja Lara
Onkos kellään hyviä vinkkejä kuinka saada henna tarttumaan paremmin? Kasvatan omaa suht vaaleaa oranssia väriä ja latvat on kuitenkin mustasta vaalennettu. Latvoihin väri ottaa todella kirkkaana kiinni, mutta terveeseen oman väriseen käsittelemättömään tukkaan ei oikeastaan mitenkään. En viitsisi enää vaalennella vaan hennailla vaan.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 20 Huhti 2006, 12:11
Kirjoittaja Suomineito
Lara kirjoitti: Onkos kellään hyviä vinkkejä kuinka saada henna tarttumaan paremmin?
Teetkö syväpuhdistuspesun ennen hennan laittoa? Värin pitäisi tarttua ainakin vähän paremmin kun syväputsaa tukan ensin. Tällaisen vinkin olen saanut, ja itse aina syväputsaan ennen hennausta.

Tänne mun nyt piti tulla kertomaan että ostin eilen Urtekramin tavallisen Red hennan, Chestnutin, ja neutraalin "hennan". Laitan sitten seuraavassa hennauksessa noita sekaisin keskenään. Mun piti oikeasti ostaa ruskea "henna" mutta vahingossa tuli tuo Chestnut. No kyllä tuokin purkki tulee varmasti käytettyä. Ehkä ostan sitä ruskeaakin ennen kesää. Kesällä aion vasta seuraavan kerran laittaa mömmöt päähän.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 20 Huhti 2006, 20:19
Kirjoittaja calypso
Sanguine kirjoitti:
Tislattua vettä täytyy kyllä täältä hakea kissojen ja koirien kanssa.  :-\
Tislattua vettä löytyy jokaiselta huoltoasemalta. Kulkee nimellä akkuvesi ja on yleensä litran muovipulloissa, eikä hintakaan ole paria euroa enempää  ;)

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 20 Huhti 2006, 20:27
Kirjoittaja Lara
Jaahas, laitoin ennen hennausta apteekin hilseshamppoota (kun en parempaakaan kunnon narskuputsaria omista) ja henna todella tarttui nyt paremmin. Kiitosta taas kerran vinkeistä!!

Niin muuten, joku tässä ketjussa neuvoi laittamaan kulmia hennatessa maalarinteippiä siihen päälle ettei väri kuivu ennen aikojaan. Sekin erinomainen vinkki! Pitää vaan laittaa hennaa tosi minimaalisesti ettei se leviä teipin alla, mutta väri tarttuu hyvin, koska vaikutusajan voi venyttää vaikka pariin tuntiin.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 10:53
Kirjoittaja Joanna
Mäkin sit innostuin hennailemaan. Lähtökohtana siis runsain värinpoistoin blondattu  ::) ja sen jälkeen pinkillä suoravärillä värjäiltu hius. Sekoitin hennajauheen (Satva -henna) kiehuvaan veteen ja annoin muhia reilun tunnin. Pesin hiukset syväputsarilla ja iskin sitten hennan reiluksi puoleksitoista tunniksi muovipussin ja pipon alle.

Tuloksena vaaleanruskea  :o aavistuksen keltaiseen/kupariin taittuva. Kaikki pinkki suoraväri kaikkosi. Tosi hyväntuntuinen tukka kuitenkin. Lieko nuo värinpoistot alla vai huono vesi (ihan kraanavettä käytin) vai mikä kun ei tarttunut... Huomasin kyllä jo laittovaiheessa, että hennasta ei jäänyt ihollekaan mitään värjäymiä vaikka vähän sotkin.. Levittäminen sujui musta ihan helposti, pensselillä iskin juuresta latvoihin.

Edit. Piti vielä kysellä voisikohan tuohon hennapuuroon sekoittaa suoraväriä? Ja tarttuisiko mitenkään? Kukaan testannu?

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 16:35
Kirjoittaja deko
Joanna: liian kuuma vesi vähentää hennan punaisuutta, siitä luin jostakin joskus. Eli lämmintä vettä ja annetaan värin kunnolla kehittyä ennen päähän laittoa.

Seuraavaksi minä kokeilen hennagloss-sävytystä eli 50/50 hennapuuroa ja hoitoainetta ja kuiviin hiuksiin. Pitäisi tulla superkiiltävä ja henna helpompi levittää ja vähemmän valuva ja muutenkin hiano. Sitten vähän ennen provinssia on seuraava henna-aika... 

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 22:03
Kirjoittaja Joanna
deko kirjoitti: Joanna: liian kuuma vesi vähentää hennan punaisuutta, siitä luin jostakin joskus. Eli lämmintä vettä ja annetaan värin kunnolla kehittyä ennen päähän laittoa.
Kiitos vinkistä. Laitan miehen ostamaan akkuvettä ;) ja kokeilen sitten ei-niin-kuumalla vedellä. Kauankohan tuon hennan pitäisi antaa tekeytyä? Pussin päällä olevan ohjeen mukaan muistaakseni vain 20 minuuttia? Annoin kyllä viimeksikin olla reilun tunnin..

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 11:44
Kirjoittaja deko
Mustikka kirjoitti: ... Ilmeisesti minun tukassa on jotain mikä estää indigoa toimimasta.

... Hassua miten teillä kaikilla muilla onnistuu ja itellä sitte menee koko ajan mönkään.
Eipä meistä varmaankaan ole yviä lukuunottamatta kukaan indigoa testannut, eli älä luovuta ;) jospa oli vain huono erä? Tai siinä seoksessa tosi pieni osa indigoa?  Ehkä sitäkin pitää muutamaan otteeseen kerrostaa että se näkyy paremmin? Hennastakin tulee aluksi monilla lähes keltaoranssi ennen kuin lykkää 3-4 lisäkerrosta päälle...
Joanna kirjoitti: Kauankohan tuon hennan pitäisi antaa tekeytyä? Pussin päällä olevan ohjeen mukaan muistaakseni vain 20 minuuttia? Annoin kyllä viimeksikin olla reilun tunnin..
Mutuilen lisää... jollain ulkomaisella hennasivulla oli kuvitettu ohje aiheesta, pääpiirteittäin sekoitettiin vesi (ja tee ja sitruunamehu ja gelatiini ja jugurtti ja punkku ja ja ja) hennaan ja annettiin muhia huoneenlämmössä kunnes mössön pinta on muuttunut eri väriseksi kuin loppumössö. Eli puuro on yhä vihertävänruskeaa mutta pinnalla on selvästi punakanruskeahkontyyppinen kerrostuma. Näin minä asian olen käsittänyt ja annan puuron muhia puolesta tunnista tuntiin eli kunnes pinnan väri eroaa edes vähän loppupuuron väristä.

En ota kuitenkaan vastuuta tästä neuvosta eli yritä etsiä itse lisäinfoa jostain ;D ja minäkin kaivelen josko löydän.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 12:15
Kirjoittaja Joanna
;D itseasiassa muistelen nähneeni samantyylisen ohjeen itsekin jossain. Viimeksi ei pinnan väri kyllä poikennut yhtään, tasaisen ruskeaa kokonaan. Tänään saan toivottavasti akkuvettä tuliaisiksi  :P joten pääsee testailemaan jossain vaiheessa..

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 10:37
Kirjoittaja Joanna
Hennasin eilen hiukset uudestaan (2.kerta) käyttäen vähän kädenlämpöä lämpimämpää akkuvettä. Puuro sai muhia n. 45 minuuttia ja päässä sitten pari tuntia.- Sama tulos eli vaalearuskea :( tyveen tuli nätti lämmin punertava sävy mutta muutoin ei mitään. Ilmeisesti ei sitten vaan ota tarttuakseen käsiteltyyn osaan.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 13:21
Kirjoittaja RockQueen
Kun näitä teijän juttuja lukee niin ei voi olla ihmettelemättä kaikkia akkuvesiä sun muita. Meitsi sekottaa kiehuvaa vettä ja hennaa, antaa muhia ja päähän pariks tunniks ja hyvä tulee. Mut mikäs siinä jos tykkää säätää :P

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 13:30
Kirjoittaja Joanna
RockQueen kirjoitti: Kun näitä teijän juttuja lukee niin ei voi olla ihmettelemättä kaikkia akkuvesiä sun muita. Meitsi sekottaa kiehuvaa vettä ja hennaa, antaa muhia ja päähän pariks tunniks ja hyvä tulee. Mut mikäs siinä jos tykkää säätää :P
Noin mäkin tekisin  ;D ja teinkin ekaks.. mut ei toimi ei. Paluu suoravärien pariin.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 02 Heinä 2012, 13:07
Kirjoittaja Suvivilja
Täytyy sanoa etten itse ole koskaan henna-aikoinani pakastanut hennaseosta (ennen käyttöä siis, yli jääneen seoksen usein kyllä ), itse asiassa ensimmäisen kerran kuulin siitä tällä palstalla... Siitä ei ole minusta puhuttu Henna for hair -sivuilla tai muillakaan hennaan erikoistuneilla sivustoilla. Ja aina on väriä hyvin irronnut ;) Joten sanomattakin selvää, että se on minusta aika tarpeetonta lopputuloksen kannalta...

edit: Hennan tarttumiseen liittyviä viestejä keräilty muista ketjuista tähän, joten ketjun kronologia voi hieman mättää.

-lynx

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 02 Heinä 2012, 14:32
Kirjoittaja ainokainen
Mä olen käsittänyt, että hennaa nimenomaan ei pitäisi missään nimessä keittää, koska silloin se menettää tehonsa. Saatan kyllä olla väärässäkin? En ole itse varsinaista keittämistä enkä kyllä pakastamistakaan kokeillut. Olen aina vain lisännyt kuumaa vettä tai teetä, antanut hautua yön yli, ja that's it. Hyvin on toiminut, kertaakaan ei ole hennaaminen epäonnistunut.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 02 Heinä 2012, 19:44
Kirjoittaja mirabell
Henna ei tartu juurikasvuun. Ihan vaaleimmat ohimohapsut tulee haalean oransseiksi, muuten juuri jää oman väriseksi. Oma hius siis 7-asteista. Hennalla ei siis paljon värjäillä :(

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 02 Heinä 2012, 19:50
Kirjoittaja Belle
^ Sama vika. Tyvikasvu pitää värjätä aina markettivärillä.

Mä olen pakastanut tasan yhden kerran hennasössön, muuten olen antanut sen tekeytyä itsekseen yön yli ja lätkinyt päähän. Ei ole tullut mitään eroa pakastetun ja ei-pakastetun sössön värituloksessa. Aina on tullut leiskuvanpunainen.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 02 Heinä 2012, 20:03
Kirjoittaja Suvivilja
Mistähän tuo tyvikasvun tarttumisongelma voi johtua, itselläni (ja kokemusteni mukaan useimmilla muillakin) kun on aina tarttunut mainiosti sinnekin (noin 7-asteiseen)... Oletteko te, joilla ko. ongelma on, pesseet hiukset shampoolla ennen hennausta? Eikä siltikään tartu?  ???

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 02 Heinä 2012, 20:55
Kirjoittaja mirabell
^Mä olen kokeillut sekä kuivaan että syväpuhdistavalla shampoolla pestyyn hiukseen. Ei eroa. Mietin, että saisko sitä väriä kerrostumaan sinne juureen jos värjäis monta kertaa peräkkäin. Mutta aika hankalaksi menis sekin homma pidemmän päälle.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 02 Heinä 2012, 21:14
Kirjoittaja Belle
Olen sekoittanut hennat aina lämpimään veteen, suoraan hanasta. Joskus olen laittanut aamulla tekeytymään ja värjännyt illalla ja on ollut ehkä 8-10h siis muhimassa ja hyvin tarttunut.

Mä luulen että mun tyvikasvuongelma johtuu lasimaisesta hiuksesta, koska tarttumisongelma on ollut myös kevytsävytteiden kanssa, kaikki Wellan Color Touch, Goldwellin Colorance jne. tarttuu tyviosaan hailakasti ja kestää ehkä viikon-kaksi ja sitten tyvi on entisellään maantie-seiskana.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 03 Heinä 2012, 01:40
Kirjoittaja maatis
ainokainen kirjoitti: Mä olen käsittänyt, että hennaa nimenomaan ei pitäisi missään nimessä keittää, koska silloin se menettää tehonsa.
Olen vahingossa keittänyt hennaseokseni, kun sulatin pakastettua hennaa vesihauteessa. Unohdin sen siihen ja se tosiaan keittyi ihan pitemmän aikaa. Värjäystehot eivät ainakaan sillä kertaa heikentyneet, päin vastoin. Hennakeitoksen lemu oli kyllä aika ylenpalttinen.

---Edit:
En kyllä nyt tiedä, miten tuon keittämisen kanssa on. Tosi monella sivulla tosiaan sanotaan, että kuumuus tuhoaa hennan värjäyskykyä. Kuitenkin oma kokemukseni on toinen. Testaisin tätä uudestaan vaikka heti, ellen olisi ihan vasta hennannut (keittämättä ja pakastamatta, kunhan seisotin huoneenlämmössä vuorokauden). Mutta siihen asti varmaan parempi uskoa nettiä kuin mun henkilökohtaisia yhden kerran kokemuksiani. :)

---Edit 2:
Jeps, seison korjattuna, kyllä se keittämällä heikkenee, joskaan ei kuole. Keitin tunnin verran vesihauteessa ja pidin päässä 3h, tulos oli vaalemapi kuin samalla hennalla yleensä.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 08 Heinä 2012, 12:26
Kirjoittaja Mariatar
Tällekin olisi varmaankin ihan hyvä olla oma ketjunsa, kuitenkin aika kyselty aihe... Nimimerkillä "Jotain eloa ja selkeyttä tähän henna-alueeseen, jooko?" ;D

Mulla ei tämä asia ole ollut ongelmana itse, minkä veikkaan liittyvän karheaan hiuslaatuuni ja siihen, että olen aina valmistanut hennaseoksen hyvin tunnollisesti pakastamisineen päivineen ja pitänyt neuroottisesti kiinni kaikista aika- yms. ohjeista.

Tässä siis ketju tälle aiheelle!

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 08 Heinä 2012, 17:40
Kirjoittaja Suvivilja
Aika mielenkiintoista nähdä itse aloittamansa (tai "aloittamansa") ketju, jonka aloittamisesta ei ole mitään muistikuvaa  :D

Mariatar kirjoitti: Mulla ei tämä asia ole ollut ongelmana itse, minkä veikkaan liittyvän karheaan hiuslaatuuni ja siihen, että olen aina valmistanut hennaseoksen hyvin tunnollisesti pakastamisineen päivineen ja pitänyt neuroottisesti kiinni kaikista aika- yms. ohjeista.
Mikään noista ei päde minuun, mutta tarttuvuus ei ole kyllä ikinä ollut minullekaan ongelmana  - paremminkin päinvastoin, tarttuu vähän liiankin hyvin...
Siksi jotenkin niin vaikea kuvitella, että henna ei oikeasti jollakin tartu, mutta kai se uskottava on. ;)


Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 10 Heinä 2012, 22:28
Kirjoittaja beachbunny
Mä oon nyt vajaan parin kuukauden sisään laittanu 3 kertaa Lushin palahennaa, Caca Brun, kerran mukana pari palaa Noiria.
Hiuksista tulee kyllä kivan tuuheet ja värikin on kohtalainen ens alkuun, mutta viikon kuluttua lähtee haalistumaan jo merkittävästi ja kahden viikon kuluttua melkeen niinku ois käyttäny jotain suoraväriä.
Ei nyt ihan täysin lähde pois hiuksista, mutta mitään erityisen intensiivistä noilla Lushin hennoilla ei pitkäks aikaa saa, turha toivo.

Aika helppoa niiden käyttö on eikä juurikaan päänahkaa kutita, ehkä se on se kaakavoi mitä niihin on
lisätty. Indigo pruukkaa kyl kutittaa mun päänahkaa noin muuten.

En kuitenkaan koe kauheen kivana pitää kerran kahdessa viikossa päässäni aika raskaan tuntusta hennapuuroa 3-4 tuntia - ois kiva jos sellasen jälkeen ois edes kuukauden päivät ettei tarttis värjäillä.

Taidan siirtyä Elumeniin - ajatus siitä että kun haluaa värjätä, se ois vaan joku puol tuntia - ah helpotuksen huokaus, jos Elumen sopis mulle. Täytyy kai kokeilla.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 11 Heinä 2012, 13:54
Kirjoittaja Belle
^ Vika on varmaankin Lushin hennoissa. Kuulostaa tosiaan aivan samalta kuin omat kokeiluni Santen sävyjen kanssa - joko ei tarttunut lainkaan tai sitten lähti parissa viikossa veks. Light Mountainin keskiruskea taas tarrasi hiuksiin ja pysyi yli kuukauden haalistuen luonnollisesti ja nätisti. Käytin sitä jonkin aikaa ja siirryin sitten takaisin punaiseen. Ei voi kyllä Santeista ja Light Mountainista puhua samana päivänä.

Jos et halua luovuttaa henna-indigokokeiluja ja siirtyä Elluun ihan vielä, niin kannattaa kokeilla muita merkkejä.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 22:15
Kirjoittaja beachbunny
No tänään oli sitte mun elämäni viimenen hennaussessio Lushin Caca Brunista + vähän Noiria mukana raastamallani mönjällä johon lisäsin tulikuumaa vettä.

Tänään oli jo selkä valmiiks vähän kipee perusteellisen lipaston siivousjutun takia, mut mut - Tänään ton kakan tuoksu, tai siinä oleva eltantuneen kaakaovoin tuoksu ja koko hennan heinämäinen tuoksu tuntu erityisen oksettavalta.

Levittäessäni väriä tippu sinne sun tänne ja nenänpäähän (ei, en ollu kännissä) ja koko ajan sai olla pyyhkimässä vessapaperilla sieltä täältä.
Sitte ku se mönjä oli kauttaaltaan mun päässä mulle tuli joku "valaistuminen" - mä koin et minkä  *****vetin takia mun tarttee tällasella  ****kalla värjätä hiuksiani ja aloin huuhdella sitä saman tien pois.
Huuhtelu oli tällä kertaa raskaamman tuntusta ku aikasempana 3 kertana, shampoota paljon ja 2 -3 kertaa hoitobalsamia ja selkä tuli kipeeks  ***tutti.

Eli nyt päätin sitte siirtyä Elumeniin, hyvästi henna  :T

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Maalis 2020, 19:49
Kirjoittaja Anamaria
Hmm eikö henna peitä kunnolla harmaita?  ???

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 10 Huhti 2020, 19:39
Kirjoittaja Chronos
Bodyart laatuinen peittää. Heikkolaatuisempi jättää tuloksen keltaoranssiksi. Googlen kuvahaulla löytyy aika hyvin kuvia kuinka pelittää harmaaseen hiukseen. Ostin ystävälleni joskus Yemeniläistä baq-laatuista hennaa, hänellä siis harmaantuneet hiukset. Lopputulos oli tumma oranssinpunainen. Sitä en tiedä kuinka esim. Cultivator's toimisi harmaaseen hiukseen.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 08 Elo 2020, 00:13
Kirjoittaja Anamaria
Voiko hennavärin antaa vaikuttaa yön yli? Tekeekö nuo kasvivärit hiujkselle pahaa jossain vaiheessa, jos liian kauan antaa vaikuttaa?

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 08 Elo 2020, 09:36
Kirjoittaja Chronos
Voi antaa, jotkut sillä tavoin värjääkin että jättävät yöksi päähän. Riski tietysti on että lakana värjääntyy tai että yöunet ovat huonot kun päässä on ylimäärätavaraa. Henna ei vahingoita hiuksia. Hiukset kyllä saattavat tuntua kuivilta värjäyksen jälkeen mutta se on väliaikaista, laitan itse jotain selvittävää hoitoainetta perään niin ongelma on ratkaistu.

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 08 Elo 2020, 13:02
Kirjoittaja Anamaria
: TS googlasinkin jo muualta, että näin voi tehdä ja annoin vaikuttaa yön yli. Kivasti kiiltää ja harmaa peittyi paremmin kuin viimeksi hennatessa, ei kyllä täysin silti...

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 08 Elo 2020, 20:34
Kirjoittaja Chronos
Harmaa on ilmeisesti aika resistanssi väreille. Käsittääkseni harmaan peittäminen hennalla on aika hankalaa. Kun hiuksessa ei ole melaniinia (eli pigmenttiä josta hiuksen väri tulee) niin jäljelle jää hennan oma luonnollinen punaoranssi väri. Huonolaatuisessa hennassa on vähän tätä pigmenttiä ja siksi lopputulos on oranssi/keltainen. Hennat joissa tämä lawsone-pigmentin pitoisuus on yli 2,3 % peittävät harmaata paremmin. Mitä hennaa käytät? ja mikä on lopputulos jonka haluaisit?

Vs: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 20 Elo 2020, 19:35
Kirjoittaja Anamaria
Cultivator's -merkkinen...toivoisin kyllä tummanruskeaa ja kyllä tuo harmaa yllättävän hyvin nyt peittyi. Vaikka vaikutti kun annoin vaikuttaa yön yli. Sittemmin olen huuhdellut tukkaa paljon etikalla ja väri tuntuu muuttuneen sitä myötä punaisemmaksi... (No sen huomaa parhaiten muualla kuin juurikasvussa...)

Re: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 23 Heinä 2023, 22:13
Kirjoittaja hipitti
Mitkä on teidän kokemukset eri kaupunkien vesien toimivuudesta hennan kanssa?
Keski-Suomessa hennaseokseen ei saa lisätä mitään hapanta tai värintuotto lakkaa täysin... tosi outoa. Luin ketjusta että akkuveden kokeilu auttaa, pitää ens kerralla kokeilla. Täällä samaten vesi pitää olla tosi kuumaa tai ei tuu mitään. Tänään laitoin tosi lämpimään veteen ja tilkan viinihappoa, oli tavotteena liekinpuna ja sain kuparinruskeat.

Mitkä ominaisuudet vedessä reagoi hennaan noin?

Re: Kun henna ei tartu?

Lähetetty: 25 Heinä 2023, 12:41
Kirjoittaja Mena
Mä en ole edes ajatellut että Suomessa eri alueiden vesi vaikuttaisi. Silloin kun vielä hennasin, tein vaan mössön valmiiksi pakkaseen ja sieltä sulatin kuumavesihauteessa ja länttäsin päähän ja hyvä tuli. ;D Näin homma toimi ainakin pk-seudulla.