Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Millä tuotteilla hoidatte hennattua tukkaanne? Mä kaipailisin jatkuvasti kosteuttavia hoitiksia, koska henna vetää vähän ylikuntoon mun tukkani ja tuntuu, että mitään korjaavaa ei voi käyttää ikinä, kosteutta sen sijaan pitäisi olla koko ajan tarjolla.

Muutenkin yleisesti olisi kiva saada listausta tuotteista, jotka olette kokeneet toimivimmiksi hennatun tukkanne kanssa. :)
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
ainokainen

Vs: Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä olen tykännyt ihan vaan Pantenesta, jos on tuntunut siltä että hius on liiallisen rakennepaikkauksen jäljiltä karheaa. Varsinaista "ylikuntoon" menemistä en ole hennaamisen seurauksena havainnut, enemmänkin pulmana on ollut tuo karheus, johtuen siitä että olen hennannut liikaa.

Indigolla onnistuin räjäyttämään hiukseni ihan kunnolla, varmaan osaksi senkin vuoksi että sekoitin indigoon aina suolaa. Suolahan vetää kosteutta ulos hiuksesta, joten tuloksena oli ihan kamala hamppukasa joka oli lopulta pakko leikata. Nykyään olen varovaisempi indigon kanssa ja käytän sitä vain tyveen.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulla toimii parhaiten Gliss Liquid Silk ja muut silikonipommit (nyt taitaa olla Avonin AT värjättyjen hiusten hoitis) ja sitten ihan kosteutukseen MOP C-System Hydrating Conditioner ja Giovanni Smooth as Silk.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja kleio »

Itse muhittelen IHerbistä tilaamallani Nature's Gaten Aloe Vera -hoitiksella. Sitä boostailen satunnaisesti samaisesta paikasta tilatuilla glyseriinillä ja aprikoosinsiemenöljyllä. Myös EHS:n mustikka on ihan mahtavaa mun mielestä, siinä on silikonia muttei aivan kauheasti. Sillä myös onnistuu hyvin co-pesu, varsinkin mökillä merivedellä. Se mustikka on myös hyvä sulkeva pikahoitis muhittelun perään, varsinkin talvipakkasilla. Mustikkahoitis on myös hyvä heti hennan perään, huuhtelen hennat pois vedellä, sitten muljutan koko päähän mustikkahoitista ja huuhtelen huolella pois.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Mulla on toiminut parhaiten Alba Botanican jätettävä takkuisuuteen ja karheuteen hennaamisen jälkeen. Pesuvaiheessa en ole enää aikoihin käyttänyt hoitoainetta apuna, enkä myöskään shampoota. Joudun pitämään hiuksia lähes aina letillä niin hennaamisesta tuleva karheus ei haittaa. Letti asettuu paremmin, eivätkä hiukset luiskahda sormien välistä letitysvaiheessa. Huomasin myös että Lorealin Nutri-gloss naamio poistaa karheutta, mutta tästä vinkistä ei taida kauheasti olla hyötyä koska kyseisen aineen valmistus on lopetettu >:(
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Kunis

Vs: Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Halpatuotteilla mennään täälläkin. Hoitoaineita tulee läträttyä senverran paljon, että pitää koittaa säästää. Mulla on pitkään ollut suuri kiintymys hiuksia ihanasti pehmentävään XZ:n melko öljymäiseen Tyrni-hoitsikkaan CWC-esimuhihoitona. Yleisimmin annan vaikuttaa vartista tuntiin. Pesen pääni noin neljän-kuuden päivän välein. Garnierin Nutri-Repair ei myöskään ole liian rakennepaikkaava ja sopii aika kivasti.
Alban jätettävä on latvoille paras toistaiseksi löytämäni. Onko joku kokeillut hennattuun päähän Giovannin Frizz Be Gonea? Varmaan jostain iHerb-ketjun syövereistä löytyisi, mut.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä oon viime kerralla laittanut joicon moisturea mutta ehkäpä kuitenkin parhaan tuloksen antoi kun laitoin vielä perään silikonista lanzaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja deko »

Minä olen tykästynyt Avalon Organics'in grape seed kosteuttavaan hoitikseen. Toimii myös lyhyehköllä vaikutusajalla mutta paremmin tietysti pitemmällä muhituksella (kylvyn ajan myssyllä peitettynä). Oikeasti tuoksuton eli silkkaa plussaa. Perään sitten mietosilikoninen hoitis sulkevaksi.&nbsp;
this too shall pass.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Sama resepi mulla. Tilasin samaisen Avalonin Grape Seedin sekä Giovannin Smooth As Silkin iHerbista ja ne toimivat mulla kosteuttavina (joskaan ei siloittavina) ja selvittävänä js sulkemassa on vapaavalintainen silikonihoitis. Enemmän ko hoitisten tehoista iHerbi-ketjussa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Parhaat kosteuttavat tuotteet hennaajille

Viesti Kirjoittaja Mena »

Kaarne kirjoitti: Alban jätettävä on latvoille paras toistaiseksi löytämäni. Onko joku kokeillut hennattuun päähän Giovannin Frizz Be Gonea? Varmaan jostain iHerb-ketjun syövereistä löytyisi, mut.
Alba Botanicaa minäkin käytän, ja perään aika usein Bonacuren latvasuojaa (värjättyjen hiusten versio). Frizz be gone on mulla tilauksessa ja matkalla, koitan muistaa raportoida sitten kun pääsen käyttämään.

EDIT:
Giovanni Frizz be gone toimii tässä tukassa. Laitoin ensin koko pumppauksen verran, tuli ihan liikaa ja lähmäsi. Eilen kokeilin laittaa puolikkaan herneen verran ja tuli kyllä kiiltoa ja pehmeyttä eikä lähmännyt. :)
Viimeksi muokannut Mena, 10 Elo 2012, 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin