Sivu 1/1

Biozell-värit

Lähetetty: 02 Kesä 2012, 22:41
Kirjoittaja tipitii
Bongasin Vapaavalinnasta Biozellin uutta hiusvärisarjaa. Juureksia ilahduttavasti sarja luottaa kotivärjääjien kampaajankykyihin myymällä hapetteet erikseen. Tarjolla on 2:n, 6:n ja 9:n prosenttisia hapetteita, joiden avulla voi säädellä värjäyksen voimakkuutta kevytväristä erittäin intensiiviseen kestoväriin. Mukava ideo, sillä muista kaupan väreistä kehitteen vahvuutta voi usein vain arvuutella.

Tarjolla oli myös vaalennusjauhe ja kirjava joukko "ammattimaisia" värjäysvälineitä kuten siveltimiä ja kulhoja.
Värisävyjä on mustasta lämpimään tuhkan vaaleaan (10/13) saakka.

Värien ohessa oli tarjolla lehdykäinen, jossa neuvottiin erilaisia värjäystekniikoita, jotka löytyvät myös netistä: http://www.biozell.fi/

Onko kukaan kokeillut sarjaa? Itseäni kiinnostaisi erityisesti vaalennusjauhe. Ajatus purkeista, joista seosta voi sekoittaa vain tarpeen mukaisen määrän kuulostaa hyvältä näin tyvikasvun värjäystä ajatellen. Säästöä se on pienikin säästö! :ts

Kertokaahan kokemuksianne!

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 11:32
Kirjoittaja Suvivilja
Näistä oli vähän juttua tuolla Kotivärjäyskeskustelu-ketjun sivuilla 65-66 (ei tosin vielä tainnut käyttökokemuksia olla); voisikohan ne viestit mahdollisesti yhdistää tähän ketjuun? :)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 16:56
Kirjoittaja tipitii
Huomasin muuten juureksien kauhuksi Biozellin sivuilta, että vanhan kunnon Rialin valmistus on lopetettu ja nämä uudet värit korvaavat tuotteen.  :o

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 14 Kesä 2012, 19:46
Kirjoittaja deko
tipitii kirjoitti: Huomasin muuten juureksien kauhuksi Biozellin sivuilta, että vanhan kunnon Rialin valmistus on lopetettu ja nämä uudet värit korvaavat tuotteen.  :o

KÄÄÄÄÄÄK!!!  :#

Kävin sitten paikallisessa halpakaupassa hakemassa pari pakettia varmuuden vuoksi kotiin ja saatan toistaa hamstrauksen ensi viikolla  ;D

Iso Kiitos tiedosta tipitii  :-*

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 16 Kesä 2012, 13:40
Kirjoittaja Sinimusta
Onko kukaan bongannut näitä vielä mistään? Kiersin tänään Maksimakasiinin, Anttilan, Sokoksen ja Prisman. Missään noista ei vielä ollut. Harmi, kun olisin niin halunnut sen 8/13 sävyn.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 16 Kesä 2012, 15:20
Kirjoittaja Jenje
Mä olen nyt tässä tunnin verran istunut suihkumyssy päässä ja muhitellut Biozellin Yötaivaan tumma -sävytettä päässäni. Meinasin tuolla vähän ehostaa haalistunutta mustaa väriä illaksi, mutta pahasti alkaa näyttää siltä, että lopputulos tulee olemaan jotakuinkin harmaanpunertavanvioletti mummosävy. Great. :#


// Hah. Kun huuhtelin värin pois, se tosiaankin huuhtoutui pois. Eli juurikaan minkäänlaista vivahdusta ei jäänyt jäljelle. Ehkä paskoin testaamani suoraväri.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 16 Kesä 2012, 16:15
Kirjoittaja Suvivilja
Sinimusta kirjoitti: Onko kukaan bongannut näitä vielä mistään? Kiersin tänään Maksimakasiinin, Anttilan, Sokoksen ja Prisman. Missään noista ei vielä ollut. Harmi, kun olisin niin halunnut sen 8/13 sävyn.
Ei näitä taideta myydä muualla kuin Tarjoustalossa, en ole ainakaan itse muualla bongannut :) Niin ja ketjun 1. viestissä mainittiin Vapaavalinta (sellaisia ei tosin täälläpäin olekaan). (Ks. myös tuo viestini yllä.)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 16 Kesä 2012, 16:22
Kirjoittaja Jenje
^ Nuo Tarjoustalo ja Vapaavalintahan on molemmat Tokmannin kauppoja, eli kyseisen ketjun paikallisesta myymälästä voisi löytyä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 16 Kesä 2012, 16:25
Kirjoittaja Sinimusta
^Joo Maksiin ei vielä tänne ollut tullut ainakaan... Pitää kytätä ja yrittää selvitä Poly Colorilla sinne asti.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 13:07
Kirjoittaja Salamanteri
Mitä vahvempi hapete, sitä enemmän hius vaalenee ja lämpimiä sävyjä tulee esiin, jolloin lopputulos on luonnollisesti lämpimämpi. Jos pohjasi on jo siellä 8-korvilla, et tarvitse 6-prosenttista hapetetta.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 22 Kesä 2012, 10:31
Kirjoittaja lynx
Onko joku nähnyt jossain isoa valikoimaa noita Biozellin intensiivisävytteitä, vai millä nimellä se suoraväri nyt kulkeekaan? Mä etsin sitä kullanvaaleaa (joo, tämä friikki haluaa lisää keltasuutta tukkaansa..), mutta kaikkialla on vaan tuota tuhkaa noista vaaleista väreistä. Kannattaisiko raahautua esim jonnekin automarketille, kun näissä keskustan kaupoissa ei ole kuin muutamaa sävyä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 15:37
Kirjoittaja vilmalotta
http://www.pretty.fi/hiukset-hiusvarit- ... 7_269.html Sekä värejä että sävytteitä saa ainakin Pretty.fistä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 30 Kesä 2012, 18:00
Kirjoittaja DiiDii
Näitä oli nyt paikalliseen maksiin, meinasin kulkea ohi kun eivät olleetkaan hiusvärihyllyssä vaan erillisessä pienemmässä telineessä.
Pitihän se ostaa kakkosen hapete ja mustatuubi, ihan vaan varuiksi  :)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 14 Heinä 2012, 14:19
Kirjoittaja Sinimusta
Minäkin löysin näitä paikallisesta Maksimakasiinista. Olivat kyllä niin piilossa, että meinasin mennä ständin ohi. Ostin 9% hapetteen ja 8/13 värin. Pitää ensin hieman raidoittaa tätä. On nimittäin asteen liian tumma  >:( Harmittaa, kun en ostanut sitä mittalasia ja sekoitiskippoa.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 14 Heinä 2012, 20:29
Kirjoittaja Kathy
^Mä vaalensin hiuksia 2% hapetteella ja jauheella, tuloksena aivan järkyttävä ja katkeileva hamppukasa. Jopa Poly Blonde L1++ tuntui hellävaraisemmalta, eli suosittelen varomaan jos yhdeksänprosenttista käytät. En muutenkaan tykännyt vaalennusaineesta, koska sitä oli vaikea levittää ja tuntui, että ainetta kuluu ihan hitosti.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 14 Heinä 2012, 20:38
Kirjoittaja Sinimusta
^Pidin tuota max 10min päässä, kun en uskaltanut pitää pidempään vaalennetussa pohjassa, että ei heitä taas tummaksi. Minustakin tuo tuntui aika vahvalta. Minulla kävi henkeen, vaikka marketin muut 9% ei käy. Tuo väri oli myös aika tuhkainen, joten voi olla, että etsin ensi kerraksi jonku toisen jossa on enemmän kullan vivahdetta.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Heinä 2012, 01:17
Kirjoittaja Hue
Miksi muuten valitsit noin tujun hapetteen? Vaalennettuun pohjaan olisi helposti riittänyt se 2% hapete ja se olisi antanut enemmän työstöaikaa ja tasaisemman tuloksen.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Heinä 2012, 09:55
Kirjoittaja Sinimusta
^Koska en tajunnut sitä kaupassa. Tajusin vasta kotona. Ajattelin juurikasvun värjäystä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 00:24
Kirjoittaja Sagu
Millaiseen värimuutokseen 2% hapete siis riittää? Mä haluaisin tukkaan tasaisen kolmosasteisen, kun nyt on epätasainen väri, paikoittain pikkuisen haaleampi.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 00:26
Kirjoittaja Hue
Olet kuitenkin tummemmaksi värjäämässä? 2% hapetteen pitäisi riittää kyllä usean asteen tummennukseen (eli melkeimpä tummennukseen kuin tummennukseen) ellei kyse ole voimakkaasti harmaantuneista tai voimakkaasti lasimaisista hiuksista.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 01:22
Kirjoittaja Sagu
^ Joo, tummemmaksi :) Kiitos.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 19 Heinä 2012, 23:36
Kirjoittaja Sagu
Kävin sitten tänään ostamassa 3.0 värivoiteen, 2% hapetteen ja värjäyskulhon+mitan. Värjäsin koko pään niin värivoidetta meni se tuubillinen, hapetetta jäi vähän yli. Laitoin väriä ja hapetetta suhteella 1:2 (käyttöohjeen mukaan "kevytvärjäys", "kestovärjäyksen" taas saa 1:1 suhteella).

Levittyi hyvin, annoin olla 30 min, ei haissut kamalasti, peseytyi pois nätisti, ei mitään valittamista. Tykkään tuosta konseptista kyllä valtavasti, jos tämä osoittautuu hyväksi niin harrastanpa jatkossakin omien värieni sekoittelua. Tulee helpommaksi ja halvemmaksi, kun voi sekoittaa vain pienen määrän väriä ja laittaa loput talteen odottamaan sitä, kun seuraavan kerran tarvitsee vaikkapa värjätä tyvi. :)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 18 Elo 2012, 00:30
Kirjoittaja witura
Tässä olisi minun käyttökokemukseni. Jouduin laimennetulla väripoistolla poistamaan latvoista punaista suoraväriä, ja alta paljastui sitten tipunkeltainen vihreähköllä vivahteella ( :-X ). En halunnut lykkiä päähäni hapetteellisia värejä, koska aiheuttaisin siitä todennäköisesti vielä suuremman hiuskriisin itselleni, joten etsin punertavan ruskeaa suoraväriä. Valinnan kohteeksi sitten päätyi Biozell Hiekan vaalea -sävyssä vaikkakin aikaisemmin blondina kokeilemani Viileän vaalea -sävy ei todellakaan vakuuttanut.. Pikkuisen tuo Hiekan vaalean -sävyn nimi on harhaanjohtava..  ::) Tuolla nimellä luulisi saavan neutraalin beigeä tukkaansa. Kuitenkin tarkistin kaupassa sävyn, ja näytti hyvältä, joten sitä sitten ostettiin nimestä huolimatta. Laitoin kuiviin hiuksiin pienissä erissä kammaten osioita välillä, jotta väri tosiaan levittyisi kaikkialle. Annoin olla tukassa ehkä tunnin.. En ottanut aikaa, mutta tunnista kahteen.

Sitten huuhdeltuna, ja kuivana tukka paljastui kivaksi. Tästä tuli ~7 -asteinen punertava ruskea. Aika punertavaa kyllä on, kun miettii, että pohjana oli vihertävähkö hius ja silti tuli nähtävissä oleva punertava lopputulos. Ihan hauskasti menee kyllä oman värisen juuren kanssa (kasvatan omaa väriä pikkuhiljaa). Tasainenkin tuli.  Kestosta sitten pesujen myötä.. Kerran olen pessyt, ja ei kyllä irronnut väriä ainakaan näkyvästi veden mukana. Olen tyytyväinen tähän.  :)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Loka 2012, 22:12
Kirjoittaja Ilyasviel
Värjäsin juuri sävyllä 7.444 / Hehkuva punainen. Väri on ihan nappi mutta joko riittoisus on huono tai mulla tosi paljon tukkaa, kun se 60ml tuubi meni kokonaan pelkän juurikasvun värjäämiseen.  0_0 värjäsin sillä 2% hapetteella.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 27 Loka 2012, 23:22
Kirjoittaja naanna
Onko joku bongannut näitä Jyväskylästä? Tokmannista kannattais varmaankin aloittaa etsintä, vai kuinka?

Mitä mieltä värejä jo kokeilleet ovat värikartan oikeellisuudesta? Vastaako värjäystulos luvattua vai meneeko helposti esim. tummemmaksi tai onko värien kirkkaus liioteltua purkkien kuvissa?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Loka 2012, 09:44
Kirjoittaja Ilyasviel
^ Näitä ei vissiin saa muualta kuin Tokmanneista/Tarjoustaloista/saman firman puljuista?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Loka 2012, 09:56
Kirjoittaja Belle
Ainakaan meidän Maksi Makasiinissa ei ole näitä eli ilmeisesti koko paikkakunnalta ei saa mistään :(. Hiusvärivalikoima muutenkin siellä surkea. Harmittaa, koska kiinnostaisi kokeilla ja olisi paljon helpompaa ostaa valmiiksi 2% hapete eikä lähteä arvuuttelemaan normivärien hapetteita, niitä laimentaessa kun ei tarkkaan tiedä mitä tulee. (Vain Eleassahan on prosentit mainittuina.)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Loka 2012, 12:23
Kirjoittaja eveleen
^ Näitä värejä on näköjään myynnissä myös kyseisen halpaketjun nettikaupassa sekä pretty.fi:n sivuilla, postarithan toki tietysti sitten tulevat hintaan päälle.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Marras 2012, 17:10
Kirjoittaja karenne
Melko tymäkkää tosiaan toi vaalennusaine. 2% hapetteen laimensin vielä hitusella hoitista. Liukuvärjäystä parilla raidalla koitin toteuttaa, mutta pieleenhän tuo meni. Aivan liian vaaleaksi veti jo 5min. Yritän nyt sitten osio kerrallaan saada väriä liukumaan tuon tönkön värirajan sijaan vähän vaalennuspesun tyyppisesti, eli väri vaan käy hiuksessa ja huuhtelu alta minuutin. Ehkä tästä vielä hyvä tulee, mutta tiedä sitten onko vaivan arvoista... Pari tuntia jo operoitu  ;D

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 31 Joulu 2012, 00:13
Kirjoittaja Lizine
Mulla on elumenilla kirkkaanpunaiseksi värjätyt hiukset (kk/rr) Nyt opiskelujen myötä rahat ei oikein enää riitä kampaamokäynteihin ja mietin josko uskaltaisi kokeilla värjäystä itse kotona.
Kampaaja tekee mulle yleensä vaalennuspesun juuriin ja vaalennuksen jälkeen lyö elumenit. Ajattelin nyt
itse hoidella juurikasvua vaalennuspesulla ja sitten perään suoraväriä tai elumenia jos saan sitä tilattua..

Haluaisin siis kokeilla tuota vaalennuspesua biozellin vaalennusjauheella. Eli siis vaalennusjauhetta,shampoota ja kuumaa vettä ja sörsselit päähän. Mutta biozellin sivuilla ei lukenut tuosta vaalennusjauheesta sen tarkempia tietoja, kehotettiin vaan käyttämään 6% tai 2% kehitettä riippuen hiuksista.  Mutta entä pelkkä jauhe? Onko pelkkä vesi-shampoo-vaalennusjauhe-kombo tarpeeksi hellävarainen vaalennus? Ettei heitä ihan tuksublondia tyveen.. Oma hius on perus maantienharmaata ja tavoitteena lähinnä rikkoa sitä hiusta jotta suoraväri tarttuu, pieni vaaleneminen on toki ihan OK.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 31 Joulu 2012, 12:45
Kirjoittaja nukka
Voiko noita värejä käyttää sellaisenaan ilman hapetetta? Eli öö niinkuin suoravärinä?

Mulla on tuhkainen vaaleanruskea väri tällä hetkellä ja ajattelin värjäyttää kampaajalla elumenilla. Pystyisikö tuolla biozellin värillä ylläpitämään väriä elluvärjäysten välillä? Eli käyttämällä vähän niinkuin hiusnaamion tyyliin ennen pesua? Jos voi niin mikähän olisi paras sävy siihen tarkoitukseen? En ole vielä kaupassa noita nähnyt ja mun kone vääristää niin paljon värejä, etten oikein saa käsitystä noista sävyistä tällä koneella.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 03 Tammi 2013, 15:17
Kirjoittaja Selleri
Moni on sanonut täällä, että vaalennusaine oli todella tymäkkää, mutta itse olen kyllä aivan eri mieltä! Vaalensin koko pääni vaalennusjauheella + 6% hapetteella ja koskaan eivät ole hiukseni väriainetta pois pestäessä tuntuneet yhtä siloisilta  0_0 Kai se on hiustyypistä kiinni, mutta itse olen tähän vaalennusaineeseen kyllä aivan totaalisen rakastunut. Ja tulee toki halvemmaksikin kuin tavallisten kotivärien kanssa värjäillessä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 00:40
Kirjoittaja Llaama
Te, jotka ette millään ihmeellä löydä omasta Tarjoustalosta tai sellasesta Biozell:in värejä, kehitteitä, vaalennusjauheita ja muita, niin te voitte tilaa sielt TokNet:istä niitä värejä.  :)

Mutjoo, ostin tänää Tarjoustalosta Biozellin vaalennusjauheen ja sen 6% kehitteen.

Mä aattelin tehä raitoja... onko kellään kokemuksii tosta blondausaineesta?

Saa kertoo  :ts

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 19 Tammi 2013, 17:22
Kirjoittaja tsupp
Itsekin bongasin näitä kaupasta ja kiinnostuin. Näitä voi siis ilmeisesti käyttää myös suoravärin tavoin ilman hapetetta? Onko väriasteikko miten luotettava?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 16:14
Kirjoittaja Suvivilja
^ Siis ne suoravärit (pyöreissä puteleissa) ja kestovärit ovat sarjassa kyllä erikseen, niitä ei taideta myydä edes samoissa kaupoissa (kestovärejä vain Tokmanni-ketjun myymälöissä, tietääkseni). Jos tuota tarkoitit? ;)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 30 Tammi 2013, 07:58
Kirjoittaja Monty
Jes, löysin Prismasta Yötaivaan tummaa intensiivisävytettä. Levitin sen pyyhekuiviin hiuksiin ja annoin vaikuttaa noin tunnin. Plussaa siitä että ei juuri tahrinut ihoa, miinusta siitä että värjäysteho ei ole kummoinen.  :-\ (korppua latvaa, joka vaalennettu ja nyt värjätty mustaksi, päältä puskee tummanruskea oma väri). Sävy ehkä syventyi piirun verran muttei kovinkaan paljon.

Mutta hoitotuotteena tuntui mainiolta, tukka on nyt sileä, kiiltävä ja pehmeä... Jos ei muuten niin ainakin hoitotarkoituksiin voin käyttää uudelleenkin&nbsp; <3 (ja jos sieltä kaksi väripigmenttiäkin edes vähän tarttuisi.) Ensi kerralla levitän kuivaan tukkaan.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 20:31
Kirjoittaja Venin
Ovatko muut hoksanneet ilouutisen? :D

http://www.biozell.fi/artikkelit-rial.html

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 21:53
Kirjoittaja Jewely
^Oi jes! Oon etsinyt jotain ainetta joka vaalentaisi vähäsen mun värjättyä tukkaa niin tää tuli kyllä kuin tilauksesta! Ostan kyllä heti kun löydän :)

Edit.&nbsp; Jännä vaan että tän hinta on tuplattu.. Vaikka ainetta onkin enemmän niin silti!

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 08 Huhti 2013, 21:33
Kirjoittaja Hermione
^ 6,90 oli hinta tämänpäiväisessä Tarjoustalon lehtisessä (tarjoushinta, norm. 7,59).

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 09 Huhti 2013, 14:48
Kirjoittaja Jewely
^Kiitos tiedosta, kävin hakemassa tänään Tokmannista :)
Saa nähdä millon lätkäsen päähän, tarviikohan tää laittaa kaikki kun hiukset on vähän yli bsl?

Edit. Uudistunut Rial vaalensi kerran hennattua tukkaa n. asteen ja tietty juurikasvu + ennen hennaa ollut 5cm juurikasvu on vaaleammat, lähinnä&nbsp; keltaiset :D Mutta tykkäsin tästä kyllä eikä tuntunut tekevän tukalle mitään pahaa, pidin melkein 50min päässä :)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 17 Huhti 2013, 13:04
Kirjoittaja tirsi
osaako kukaan sanoa pelittääkö vaalennusjauhe 2% hapetteen kanssa?
äsken posti toi vaalennusjauheen ja siin purkissa lukee että vaatis 6% hapetteen toimiakseen.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 17 Huhti 2013, 14:22
Kirjoittaja Nadyosh
Jewely kirjoitti: Edit. Uudistunut Rial vaalensi kerran hennattua tukkaa n. asteen ja tietty juurikasvu + ennen hennaa ollut 5cm juurikasvu on vaaleammat, lähinnä&nbsp; keltaiset :D Mutta tykkäsin tästä kyllä eikä tuntunut tekevän tukalle mitään pahaa, pidin melkein 50min päässä :)
Yhtä positiivisia kokemuksia täällä! Pidin 50 minuuttia hiuksissa ja vaalensi tehokkaasti omaa luonnollista hiusväriäni tyvestä ja samoin vanhaa tummemmanruskeaa muusta pituudesta. Hiukset ei tuntuneet kärsivän yhtään. Toistan vielä käsittelyn uudelleen kun tahdon tuota vanhaa väriä enemmän vielä pois ja hieman vielä vaaleammaksi tuota omaa näkyvää väriä juuresta.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 17 Huhti 2013, 14:54
Kirjoittaja muori Pippuri
tirsi kirjoitti: osaako kukaan sanoa pelittääkö vaalennusjauhe 2% hapetteen kanssa?
äsken posti toi vaalennusjauheen ja siin purkissa lukee että vaatis 6% hapetteen toimiakseen.
Aika pieni hapete... ei varmaan vaalennuksessa toimi.


Mutta vieläkö tuo Rial haisee ihan helv..sti ammoniakille? En sitä alkuperäistä pystynyt laittamaan kuin vähän vain latvoihin, kun alkoi käydä henkeen se löyhkä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 17 Huhti 2013, 20:12
Kirjoittaja Jewely
^Minusta ei haissut millekään eikä siinä ole mitään hajusteitakaan, tukka tuoksui vain ihanan puhtaalle tuon jälkeen :D Nehän muutti sen koostumusta niin tuskin siinä enää on ammoniakkia.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 17:16
Kirjoittaja tirsi
2% hapete toimi vaalennusjauheen kanssa. n. 20 min meni kun juuri oli vitivalkonen ja muu latvusto oranssia

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 02 Syys 2013, 11:54
Kirjoittaja Jenniferia
Vaalennusjauheesta oma kokemus, että 6% hapete ja 50-55 min on hyvä raidoittamaan mun hiuksia. Muutenkin ihan lempparituote raitojen laittoon&nbsp; :l

Noista kesto- ja kevytvärjäykseen tarkotetuista väreistä sitten.. Kuinka hyvin pitää paikkansa noi paketeissa ja esitteessä olevat "malli"värit... Pisti silmään vaan kun esimerkiks 7/0 on paljon 8/0 vaaleampi tossa värikartassa... 5/0 hitusen vaaleampi kuin 6/0.. Meneekö ihan erivärisiks päässä sitten?

Niin ja onko tietoa mitkä noiden taittovärien numerokoodien merkitykset on ku eivät tunnu vastaavan normaaleja..&nbsp; ::)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 03 Syys 2013, 19:39
Kirjoittaja Jewely
Löysin Anttilasta Biozellin uusia Color maskeja, 8 eri sävyä ja 150ml tuubi maksoi 9,50. Näytti aikalailla samantyylisiltä kuin KC Color maskit ja sävytkin oli melkein samat. En ostanut koska mulla on vielä KC Color maskeja jäljellä mutta seuraavaksi taidan ottaa nämä kokeiluun! :)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Syys 2013, 12:47
Kirjoittaja Jenje
Onkohan kukaan vielä ehtinyt kokeilemaan noita Biozellin Color Maskeja?

Mua kyllä kiinnostaisi, etenkin kun hinta on huomattavasti huokeampi kuin KC:n vastaavissa. Noiden värjäysteho vaan vähän epäilyttää, koska Biozellin intensiivisävytteellä ei ollut mitään vaikutusta mun päähäni, ja noiden Color Maskien kai pitäisi olla vielä vähemmän värjääviä. Kuitenkin KC Color Maskilla olen saanut taitettua punertavaksi haalistuneen hiusvärin takaisin mustaksi, ja jopa vaalea tyvi on värjäytynyt mustan harmaaksi.

Ennen kuin itse viitsin ostaa testiin, niin kiinnostaisi kuulla, ovatko nuo yhtä tehokkaita kuin KC:n vastaavat.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 06 Syys 2013, 15:21
Kirjoittaja Jewely
Mulla olikin KC Mandarin lopussa niin ostin nyt tuon Biozellin Mandarinin kokeiluun! Kokeilin sitä jo äsken, pesin tukan syväputsarilla ja levitin ihan reilusti ainetta joka paikkaan ja annoin olla etiketin 3-5min ohjeesta huolimatta noin 10min. Ei muuten sotkenut yhtä paljon kuin KC Colormaskit ja siksi mietin että onkohan tässä tarpeeksi pigmenttiä. Märkänä tukasta ei oikeastaan nähnyt onko väri muuttunut mutta nyt kuivana eron kyllä huomaa,&nbsp; kultakupari kirkastui kupariksi ja tukka kiiltää! Tuossa aineessahan on silikonia niin teki kyllä tukasta toodella liukkaan ja sileän, nyt kuivana tukka tuntuu tosi kevyeltä ja laskeutuvalta, saankohan tehtyä illaksi edes mitään kampausta tähän päähän :D Plussaa siitä että levittyi tasaisesti, varsinkin KC Currylla mulla jää läikkiä. Jos muuten vertaa KC:een niin muistuttaa enemmän Mandarinia sävyltään, mutta tässä on hieman vähemmän pigmenttiä. Tuubissa sanottiin että riittää 2-3 kertaan puolipitkälle tukalle ja mun pitkään tukkaan meni kyllä varmasti alle kolmasosa. Tykkään!

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 12 Syys 2013, 12:24
Kirjoittaja ainokainen
Kiitos kokemuksesta! Mua kiinnostaisi sävyt cappucino ja silver, onko kukaan ehtinyt kokeilla? Näitä muuten ilmeisesti saa Anttilasta nykyään, kuvastosta bongasin.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 12 Syys 2013, 13:44
Kirjoittaja Jenje
Kiitokset Jewely! Näin mä vähän veikkasinkin, että ovat vähemmän pigmenttisiä kuin KC Color Maskit. Voipi olla, että jää multa testaamatta, kun mun lasimaiseen hiukseen tarttuu väri sen verran heikosti, että pigmenttiä pitää olla reippaasti.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 14 Syys 2013, 22:45
Kirjoittaja Valfreyja
Ostin testimielessä Biozellin Color Maskin sävyssä Chocolate, kun sattui tulemaan Citymarketissa vastaan. En ollut ihan hirveän vakuuttunut lopputuloksesta. Pidin muistaakseni tätä hiuksissani 20 minuuttia, mutta latvojen punertavuuteen ei vaikuttanut oikeastaan mitenkään. Ainoastaan päänahkaan sain hieman tarttumaan väriä. En tiedä, onko vikaa käyttäjässä vai color maskissa, varmaan vähän molemmissa. Toista kertaa en taida ostaa tätä, sillä omiin latvoihin ja käyttötarkoitukseen sopii paremmin KC Color Maskin sävy Coffee. Mutta plussaa siitä, ettei tämä sotke yhtä pahasti kuin KC:n vastaava tuote!

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Syys 2013, 13:41
Kirjoittaja Chaos
Tuolta näkee kaikki sävyt:

http://www.biozell.fi/colormask.html

Ehdottomasti testaan mustaa, koska lukee kuvauksessa "sinimusta". Ja voisin punaista ja violettiakin kokeilla mustan päällä, jos näkyis vaikka auringossa vivahteena, sen enempää en tahdo edes näkyvän.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Syys 2013, 15:41
Kirjoittaja Shirley
Ostin Color Mask Chocolate-sävyn. Saa nähdä, onko tuosta mitään iloa. Tarkoitus oli ostaa KC:n vastaava, mutta kun tuo oli edullisempi, niin lähti sitten mukaan. Entuudestaan löytyy kaapista KC:n Pepper, niin ajattelin, että sekoittaisin sitä pikkaisen tuon Biozellin joukkoon. Tuskin siitä mitään haittaa on?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 29 Syys 2013, 08:00
Kirjoittaja Milly
Mulla on Color Mask sävyssä Chocolate. Mitään päätä huimaavaa tuo ei tee. Kyllähän tuolla saa väriä eloisammaksi, mutta pigmenttistä se ei ole. Käytän kyllä varmasti loppuun, kun kyllä tuolla saa juuret vähemmän silmiinpistäväksi.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 30 Syys 2013, 14:33
Kirjoittaja Monty
Värjäysteholtaan plus miinus nolla (Biozellin musta suoraväri). Ainoa plussa että ei tahraa ihoa/paikkoja (kuten muut suoravärit) ja hoitoteho on aika kiva, tukka tuntuu hoidetulta. menee siis enemmän tehohoitona...

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 04 Loka 2013, 11:30
Kirjoittaja Katariina
Mulla on tummahko mahongin värinen, latvoista tummempi väri päässä ja ostin Color mask Chili pepperin pitämään punaista vivahdetta yllä. Mulla punainen tarttui ainakin hyvin hiukseen kiinni. Kesti kirkkaana noin 3 pesua, sitten alkoi haalistumaan. Kyllä tykkään.

Edit. Sävy on tuubista ulostullessa ihan peruspaloauton punainen/joulunpunainen. Ei tumma, hyvin kirkas.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 04 Loka 2013, 16:02
Kirjoittaja Rosilda
Minkä sävyinen tuo Chili pepper -sävy mahtaa olla? Lähinnä siis että kuinka kylmä tai tumma se on sävyltään? Tai osaako joku verrata KC:n Curry-sävyyn? Yhtään sen tummempaa en välttämättä haluaisi. :)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Loka 2013, 16:20
Kirjoittaja Mirkku
Kyselin kevyt/kestovärin sävykoodeista asiakaspalvelusta:
7 ruskea (B)
4 punainen (R)
1 tuhka (A)
3 kulta (G)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 06 Loka 2013, 22:02
Kirjoittaja Kristiina
Laitoin hiuksiin Biozell intensiivisävytettä suklaanruskea. Sekoitin tehohoitoon, koska tuo ei ole kovin hoitava sävyte. Annoin vaikuttaa vain 5 min ja silti tuli intensiivinen ja huomattava tulos. Laitoin keskiruskean kevytvärin päälle tämän.
Jännä, miten ihmisillä toimii tuotteet eri tavoin :) kun tämäkään ei kaikilla toimi, osa sanoo ettei vaikutusta.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 14 Loka 2013, 18:53
Kirjoittaja Penny
Kokeilin myös Color Maskia sävyssä Cappucino ja annoin vaikuttaa 10 min, tukasta tuli kyllä todella pehmeän ja hoidetun tuntuinen, mutta pigmenttiä ei tuntunut tosiaan olevan juuri nimeksikään eikä sävy tarttunut kovinkaan hyvin omanväriseen juureen. Yleensä käyttänyt KC:ta joka tarttuu mulla hyvin juurikasvuunkin, sen rinnalla tuo Biozell oli vähän pettymys. Tulee varmaan käytettyä lähinnä tehohoitona jatkossa. Plussaa kylläkin tuotteen tuoksuttomuudesta ja ekstrapehmeästä tunteesta jälkeenpäin.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 21 Joulu 2013, 17:56
Kirjoittaja kms
Mulla on vaaleanruskeat hiukset, joissa on punertavaa/kellertävää sävyä, joten ostin tuon Color Mask Silverin. Ei tuo mitään eroa sävyyn, vaikka olen käyttänyt useamman kerran ja pidin yliaikaakin. Toisaalta ei tuonut sekään, kun muhittelin eilen hoitsikkaa, johon olin sekoittanut runsaasti hopeashampoota. Nyt yritän vielä kerran, ennen kuin luovutan. Ostin äsken Plum sävyn tosta Color Maskista ja kohta kokeillaan, toimiiko se yhtään paremmin.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 21 Joulu 2013, 19:23
Kirjoittaja Puf
^ Mun kokemukseni mukaan hiusten pitää olla aivan vaaleankeltaiset että hopeatuotteet (eli violetti) auttais sävyyn mitenkään. Jos väri taittaa vähänkin oranssiin niin sävyä saa tasoittumaan sinisellä värillä. Tai jos se on ihan selkeästi punainen niin vihreällä :) Mulla oli pitkään hiuksissa oranssia, johon auttoi ainoastaan sininen elintarvikeväri jota sekoitin hoitoaineeseen. Sen jälkeen pesin sekoituksen pois ja käytin vielä hopeashampoota, ja hiukset olivat ihan platinanvaaleat.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 21 Joulu 2013, 20:17
Kirjoittaja kms
^ Elintarvikeväri, wou, enpä ole tullut ajatelleeksikaan ;D Nyt tosiaan laitoin ton Plum-sävyn ja se oli aika pinkki mielestäni, vaikka liilaa toivoin.. Mutta tarttui sentään jonkun verran :) Nyt alko tekee mieli shokkivärejä, täytyypä selvittää onko ihan toivoton yritys laittaa sellasia vaaleanruskeaan tukkaan...

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 31 Tammi 2014, 20:03
Kirjoittaja Vivianna
Penny kirjoitti: Kokeilin myös Color Maskia sävyssä Cappucino ja annoin vaikuttaa 10 min, tukasta tuli kyllä todella pehmeän ja hoidetun tuntuinen, mutta pigmenttiä ei tuntunut tosiaan olevan juuri nimeksikään eikä sävy tarttunut kovinkaan hyvin omanväriseen juureen. Yleensä käyttänyt KC:ta joka tarttuu mulla hyvin juurikasvuunkin, sen rinnalla tuo Biozell oli vähän pettymys. Tulee varmaan käytettyä lähinnä tehohoitona jatkossa. Plussaa kylläkin tuotteen tuoksuttomuudesta ja ekstrapehmeästä tunteesta jälkeenpäin.
Mua kiinnostaisi myös tuo Cappucino. Onko sulla minkäväriset hiukset? Kaipaan lähinnä kokemuksia vaaleeseen hiukseen? Tuleeko liian tumma? Onko tuo verrattavissa esim. KC:n caramel sävyyn/ Crestolin vaaleeseen beige sävyyn?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 31 Tammi 2014, 21:36
Kirjoittaja Kristiina
Biozell Intensiivisävyte on kai poistumassa kaupoista, kun Prismassa oli tuotetta Hiekanvaalea puoleen hintaan. Eikä uutta hyllypaikkaa enää. Sinänsä ei harmita, koska nyt on vaaleat hiukset. Tummahiuksisena tykkäsin siitä Suklaanruskea-intensiivisävytteestä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Maalis 2014, 15:10
Kirjoittaja Saranna
Voiko vaalennusjauhetta + hapetetta käyttää siis ihan värinpoiston asemasta? Mulla on värinpoisto tehty, mutta tummempia osia pitäisi ihan ekana vaalennella lisää. Vastaako Biozell vahvemmalla hapetteella ihan värinpoistoja/vaalennuksia?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Maalis 2014, 17:11
Kirjoittaja Suvivilja
^ Siis se "perinteinen" värinpoistohan on juuri vaalennusjauhe + hapete (vahvahko sellainen) :)
(Colour B4 -tyyppiset pelkistävät värinpoistot ovat sitten taas aivan eri asia.)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 07 Maalis 2014, 10:40
Kirjoittaja Saranna
Tiedän toki tämän, mutta onko värinpoistossa yleensä vahvempi kuin 6% hapete? Biozellin sivuja tutkaillessa huomasin että tämä on vahvin (joskin vahvahan tuokin on eikä varmaan vahvempaa voisi tyveen laittaakaan) Kampaajani viimeksi selitti että tummastani on paras purkaa väriä mahdollisimman vahvalla hapetteella joten mietin että pureeko tuo.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 07 Maalis 2014, 14:43
Kirjoittaja Kristiina
^Värinpoistoissa on mun muistaakseni 12% hapete.
Edit. Kyllä 6% hapetekin puree tummiin hiuksiin, mutta ei poista väriä niin rajusti kerralla. Hellävaraisinta on tehdä miedolla hapetteella monta värinpoistoa. Tietty 12% hapetteellakin voit tehdä, mutta lämmintä pigmenttiä pukkaa enemmän hiuksissa esille silloin.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 07 Maalis 2014, 14:56
Kirjoittaja Saranna
Kiitos asiantuntevasta vastauksestasi Kristiina! Taidan tehdä miedolla hapetteella useamman.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 18 Maalis 2014, 12:33
Kirjoittaja arkkibakteeri
Tarkoitus oisi kokeilla Color Maskia, se Chili Pepper vai mikä tarkalleen ottaen olikaan sen paloauton punaisen värin. Oon testaillut pariin suortuvaan, ei se nyt ainakaan oo paloautonpunaisiksi niitä suortuvia vetänyt (mitä pelkäsin, näitä värjätty niin paljon, että nää imee kestoväriä ainakin aina turhan innokkaasti), pitää ostaa ainakin aste vaaleampi mitä tavoittelee, koska tää imee sen värin niin tehokkaasti. Joten jos uskaltaisi tänään kokeilla koko päähän tota Color Maskia. Tässä mun hiuspehkossa on nyt kuparinsävyä, jota oisi kiva saada vähän pirteämmäksi.&nbsp;

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 27 Maalis 2014, 08:42
Kirjoittaja sv1
Lisää kokemuksia kellään tuosta Color Mask Plumista? Fudgen superhyvä violettishampoo on loppumassa ja aattelin että olisko tuosta Plumista hetken korvaajaksi, kun pitäis noita pituuksia viileämmäksi sävytellä. Kuivattaa niin pirusti toi shampoo. :-\ Silveriä en lähde ees kokeilee, KC:n vastaava ei mun hiuksessa tehnyt mitään eroa.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 27 Maalis 2014, 13:39
Kirjoittaja eivor
^ Olen muistaakseni joskus kokeillut samaan tarkoitukseen tuota Plumia, ja sellaiset muistikuvat on että tuloksena oli ei-toivotut punertavat hiukset. Mun kokeilusta on kyllä jo aikaa, eli en tiedä millaista Plum nykyään on... :)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 27 Maalis 2014, 14:06
Kirjoittaja sv1
^Hmh, en sitten lähde edes kokeilemaan, tuolla aiemmin joku muukin saanut punertavan lopputuloksen.. Ei viitsi sitä vajaata kymppiäkään tuhlata kokeiluun, jos on riski että on ihan hyödytön tuote. ;D

On se kyllä harmi, ettei noita violetti/hopeatuotteita ole (tarpeeksi tehokkaina!) tarjolla enempää, marketeissa siis.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 11 Touko 2014, 15:43
Kirjoittaja nima
^ Ei kai kaikkia tuotteita voi markettiinkaan tuoda, että jää kampaamoihinkin jotain? :) Entä jos kävisit tiedustelemassa kampaamoista, jotkut tuotteet ovat suht edullisiakin :)

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 14 Touko 2014, 20:33
Kirjoittaja Saranna
Mahtaako Biozellin Silver mask olla yhtä hyvää kuin KC:n vastaava?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 17 Touko 2014, 14:46
Kirjoittaja Liselle
Tein just värinpoiston Biozellin vaalennusjauheella ja 6% kehitteellä ja ei kyllä vakuuttanu. Kyllä tuolla siis vaaleemmaks tuli, mut miun hiuksiin meni KOKO kehite ja massaa oli tosi vaikee levittää vaikka käytin sutia. Olis pitäny laittaa vaikka vettä sinne sekaan niin olis ollu helpompi levittää. Tuskin ostan kuitenkaa uudestaa.
Vaalennusjauhetta jäi vielä ja teenki varmaan vaalennuspesuja sillä lopulla. Ehkä jo tänään jos hiukset ei kuivana vaikuta kauheen kärsineiltä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 06 Heinä 2014, 20:24
Kirjoittaja Liselle
Oon kokeillu. Kyllä se vähän vaalensi miun mielestä

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 24 Heinä 2014, 15:26
Kirjoittaja NiinaP
Olin menossa mielenkiinnosta hypistelemään noita värejä tarkemmin kun joskus ohimennen sattunu silmään, niin tietääkö joku eikai ne oo menossa pois myynnistä tai jotain ?&nbsp; ???
Malmin tarjoustalossa oli värilaatikot 4kpl/1€ !!&nbsp; :o (eihän siellä ollu jäljellä ku pari kehitepulloo ja 3 mustaa väriä&nbsp; ;D )

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 03 Elo 2014, 08:54
Kirjoittaja Vivianna
Vaalensin hiuksia Blonden tujuimmalla platinum värillä ja kyllähän se siitä vaaleni.
Laitoin sitten Biozellin Silver naamiota ja annoin vaikuttaa aika kauan ja hyvin vei sitä enempää keltaisuutta pois.
Tuossa Blonden vaalennuksessa on itsessään aika tujua ainetta se violettinaamio vaalennuksen jälkeen, mutta annoin ehkä vaikuttaa liian vähän aikaa.
Narrasin poikia, että mulla on nyt violetit hiukset ;D.
Kaiken kaikkiaan ihan kelpo ainetta tuo Biozellin Silver naamio ja hintakaan ei ole niin paha.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 03 Elo 2014, 09:30
Kirjoittaja Kristiina
^^Minun muistaakseni Biozell Rial hapetteen vahvuus on ollut ainakin ennen 6 %.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 01 Helmi 2015, 18:45
Kirjoittaja ongelma
Mitenkähän käy jos vaalennettuun hiukseen laittaisi osion/raitoja sillä colour mask rasberryllä.. Tarttuu varmaan eikä varmaan lähde kulumalla pois mutta leviääköhän väri pestessä koko päähän..?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Huhti 2015, 00:13
Kirjoittaja greenlife
Värjäsin tummanmaantienharmaan noin 6 cm juurikasvun Biozellin kevytvärisekoituksella. Tuli ihan ok. Harmaita ei tosin värjännyt, mikä oli oletettavaakin.

Muut osa hiuksia, pitkät, on useaan kertaan kestovärjätty. Väri keskiruskea.

Nyt haluan tehdä itse raitoja hiuksiini koko pituudelta. Auttoiko tämä juuren kevytvärjäys siihen, että raidat juuressa ei pamahda supervaaleiksi verrattuna kestoväriosan raitoihin? Miten raidat kannattaisi värjätä, että raita olisi about samanvärinen ja vahvuinen niin kevytvärjätyssä juuressa kuin kestovärjätyssä latvassa? Juurikasvua oli jo niin paljon, että sinnekin sitä raita ois hyvä saada.

Ja miten tulevaisuudessa, jos haluan sekä värjätä juurikasvua että vaaleat raidat? Koko hiusten värjäys ei enää onnistu, tai raidat tummenevat? Lievä kriisi päällä, kun en osaa päättää, alanko kasvattaa erittäin tummaa väritöntä omaa väriä raitojen kera, vai mitä teen..

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Huhti 2015, 09:34
Kirjoittaja Kristiina
^Tyvi on vähemmän käsitelty väreillä, ja se, että laitoit tyveen nyt yhden käsittelyn tummemmalla värillä, ei auta tilannetta paljon mitään. Latvaa on värjätty oletettavasti monta kertaa tummemmaksi värillä, joten väri on sinne pinttynyt, ja tulos ei mitenkään voi olla sama tyvessä ja latvassa raitojen suhteen. Jos haluaisit samanväriset tyven ja latvan raidoista, niin joutuisit pitämään raita-ainetta kauemmin latvassa, ja vasta viime hetkillä levittämään väriä juureen- en tiedä miten onnistuu. Tai vastaavanlaisesti laittamaan vahvemman hapetteen raita-aineelle, jolla teet latvoihin raitoja. Minun mielestäni raidoitus on se osa-alue, jossa menisin kampaajalle suosiolla :D. Varsinkin, kun lähtökohta on vähän haastavampi hiuksissasi.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Huhti 2015, 12:24
Kirjoittaja greenlife
Kiitos vastauksesta. Taisin kirjoittaa epäselvästi, eli latvaa on vaalennettu 2-3 astetta, tumma juurikasvu on todella tummaa ei-minkäänväristä suomalaista maantieharmaata.

Näin arvelinkin, että kevytväri juuressa ei paljon vaikuta, mutta ehkä nimellisesti kuitenkin.

Olen jo kerran kokeillut tehdä kevyitä raitoja vaalennusaineella (paitsi juureen), tuli ihan mukavat, tosin pidin hyvin vähän aikaa varmuuden vuoksi. Rahatilanne on niin huono oikeasti, että kampaajalle en voi mennä, plus että tulevaisuudessa kuitenkin haluan itse vaalentaa, koska kampaajalla en voi käydä 4-6 viikon välein jatkuvasti.

Ajattelinkin kokeilla tosiaan sitten tuota vaikutusaikaeroja, eli juureen asti ulottuvat raidat yksinkertaisesti ovat päässä selvästi vähemmän aikaa. Täytyy tehdä vähän testejä eri ajoilla. 2% hapetetta ajattelin ainakin aluksi muutenkin käyttää, jotenkin tuntuu turvallisemmalta amatöörille. Ja raidat saavat olla melko huomaamattomia, niin että hiukset vaalenevat hitaasti ja vähitellen useamman raidoituskerran jälkeen. Värjätyssä osassa pitäisin vaikka noin 15-20 minuuttia ja juuressa ensin vain noin 2-4 minsaa ekassa testissä. Siitähän sen sitten näkee :).

Kun sanotaan, että vaalentumista pitää "tarkkailla" ettei vaikutusaika ole liian pitkä, ja se on hiuskohtaista, mitä ja miten pitää tarkkailla? Mistä tietää, milloin vaalennus on "valmis"? Tämähän se yksi isoin ero on ammattilaisen ja amatöörin välillä...?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Huhti 2015, 14:08
Kirjoittaja ZEN
^Teitkö nuo aikaisemmat raitasi 2% hapetteella? Se on sen verran mieto värinpoistoon, ettei se minun ymmärtääkseni tule purkaamaan väriä lainkaan. Mutta jos on kokemusta että toimii, niin hyvä niin, mun tieto perustuu vaan netistä löytämistäni väitteistä, että vaalentaessa hapetteen on oltava vähintään 3%, mielellään 6%. Vaalennusta tarkkaillessa kyse on lähinnä hiuksen vaalenemisesta. Jos on voimakas värinpoisto päässä, niin sitä ei välttämättä tarvitse pitää sitä 45 minuuttia päässä, vaan hius saattaa vaaleta tarpeeksi jo lyhyemmässä ajassa.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Huhti 2015, 16:54
Kirjoittaja greenlife
Tein aiemmat, ekat ja ainoat raidat tähän asti todella vain kokeilumielellä ja äärimmäisen varovasti. Siinä oli 1 osa vaalennusjauhetta 1 osa 6% hapetetta ja 1 osa vettä. Ja päässä ne olivat vain noin 5-10 minsaa. Eli tulos oli hyvin kevyt mutta silti sen huomasi.

Biozellin sivuilla on ohje hapetteista. 2% suositellaan amatööreille ja 6% ammattilaisille tai asiansa osaaville. Ja koska en hae mitään isoa, 4-6 asteen vaalennusta vaan noin paria astetta, ajattelin ensin kokeilla tuolla 2% seuraavan kerran, 1:2 suhteella. Värjättyyn latvaan ehkä jossain vaiheessa kun kokemusta on tullut kokeilen tuolla 6% hapetteella uudestaan, mutta juureen kyllä taidan aloittaa tuolla 2% hapetteella. Mieluummin liian loiva tulos kuin katastrofi... Olen mm. lukenut, että joku on tehnyt tuolla 6% hapetteella, pitänyt ainetta päässä noin 45-60 minsaa, tuloksena hiukset katkenneet päästä...

http://www.biozell.fi/vaalennusjauhe.html

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 19 Kesä 2015, 15:39
Kirjoittaja Mir
Mä vaalensin hiuksiani Biozellin vaalennusjauheella ja 2% kehitteellä. Tein siis kaksi vaalennuspesua noin viikon erotuksella. Päässä pidin ekalla kerralla noin 10 minuuttia (ehkä lyhyemmänkin aikaa) ja huuhtelin nopsaa pois. Tukka näytti vaahdon alla tosi vaalealta ja pelästyin että sain täysblondin karvaston, vaikka täältä luinkin aiemmin jo ettei tolla 2% kehitteellä saa radikaalia värinmuutosta. :D Väri muuttui ehkä ihan hitusen, muttei huomattavasti. Tokalla kerralla pidin vaahtoa päässä noin 20 minuuttia ja sillä saikin jo tukkaa vaaleammaksi halutulla tavalla. Veikkaisin parin asteen vaalennusta, juuri sopivasti siis. Ekalla kerralla laitoin vaahdon märkään tukkaan, tokalla taas kookosöljyttyyn kuivaan hiukseen. Mulla oli täysin käsittelemätön maantienharmaa lähtökohtana. Seoksen tein ohjeen mukaan, eli 1 lusikallinen jauhetta, 2 kehitettä ja noin lusikallinen shampoota.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 06 Syys 2015, 12:10
Kirjoittaja enna
Kellään kokemusta Biozellin Frozen Mocha -sävytteestä? Tekisiköhän mitään 7-8 asteiseen osaksi omaväriseen ja osaksi värjättyyn tukkaan?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 14 Syys 2015, 22:59
Kirjoittaja 476
enna kirjoitti: Kellään kokemusta Biozellin Frozen Mocha -sävytteestä? Tekisiköhän mitään 7-8 asteiseen osaksi omaväriseen ja osaksi värjättyyn tukkaan?
Ainakin Biozell facebook sivuilla on kuva jossa sävyte "keskiruskeassa n 7 tummuusasteisessa lähes käsittelemättömässä pohjassa."

https://www.facebook.com/biozellprofess ... =1&theater

Minä en ole vielä löytänyt näitä uutuuksia mistään kaupasta. Hot copper kiinnostaisi. Sävytän kirkkaan punaiseksi hiuksiani mutta tuo sävy olisi paljon luonnollisempi ja ei vaatisi joka viikko uutta sävytystä. Biozell maskeissa olen huomannut suurta eroa eri värien pigmenttisyydessä, violetti ei vaihtanut hiusteni väriä yhtään, kun taas sinisellä sain värjättyä lähes mustaksi lyhyellä vaikutusajalla.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Syys 2015, 07:03
Kirjoittaja enna
^Ahaa, kiitos linkistä, en olisi itse tajunnut facebooksivuilta katsoa!

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Marras 2015, 19:41
Kirjoittaja ElleWoods
Tänään kokeilin sekoittaa Plumia Silveriin, kun ei Silver taittanut yhtään keltaisuutta. Tuloksena vaaleanpunainen tukka. Ei ihan suunniteltua, ehkä se joskus lähtee pois.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 19:14
Kirjoittaja muori Pippuri
Mahtaakohan nuo Biozellin tummanruskeat color maskit tarttua vaalennettuun hiukseen... Ei viitsisi niin lopullista ratkaisua tehdä, että laittaisi päähän semi-kestot. Kymmenen euroa on kuitenkin aika kova hinta yhdestä putelista.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 20:31
Kirjoittaja Memmuuh
^ Kokeile Cameleonin sävyteshampoota. Sitä saa sellaisessa pienessä 40ml pussissa, maksaisikohan jotain 3 euroa (vai vähemmän, en muista...), Prismasta ainakin saa. Tarttuu tosi hyvin, mutta lähtee myös pois muutamassa pesussa. :)

Edit. Cameleonille on oma ketju, jossa kokemuksia ja sieltä poimittu hinta 1,30. Miten mä muistelin, että tuplasti ainakin.. ;D

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 22:22
Kirjoittaja muori Pippuri
^Aa! Kiitti vinkistä. Pitääpä katsella löytyykö täältäpäin tuollaista.&nbsp; :D

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 26 Joulu 2015, 13:18
Kirjoittaja purppura
Onkohan kukaan testaillut täällä Biozell Color Maskia sävyssä Raspberry värjäämättömään maantienharmaaseen hiukseen?&nbsp; :D

Tiedostan, ettei pinkihtävä sävy tartu välttämättä hiuksistooni ollenkaan, mutta kovasti haluaisin testata josko tuo antaisi sellaisin vähän tummahkon pinkin sävyn. Vaalennusta en halua tehdä, koska pidän kuitenkin omasta maantienharmaastani ja lisäksi olen todella laiska edes aloittamaan mitään kunnon värjäysrumbaa. Tämä olisi siis tällainen kokeilu, mutta luuletteko, että on turha lähteä ostamaan tuota tuotetta?&nbsp; :D

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 26 Joulu 2015, 19:53
Kirjoittaja balleroona
^ Itellä ei oo kokemusta tosta Raspberrystä, mutta kaveri värjäili maantienharmaata (vaaleaa sellaista) tolla parisen kuukautta, ja oli tosi sievä pinkki. :) Ei mitenkään räikeä, mutta selkeesti vaaleenpunanen. Vähän semmonen marjapuuro. Hällä tosin oli vaalennetut latvat, mut tarttu se väri värjäämättömäänkin osioon. Lähti kuulemma ihan parissa pesussa pois. Vois kuvitella, et riippuu paljon siitä omasta sävystä, onko lopputulos kiva vai ihan hirvee. :D

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 27 Joulu 2015, 13:53
Kirjoittaja ainokainen
Hei, noihin Biozellin Color Maskeihin on tullut uutuutena sävy Sof Ice. Onko kukaan vielä ehtinyt kokeilemaan? Onko tuo saman tyyppinen kuin KC Color Mask Pearl?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Tammi 2016, 00:06
Kirjoittaja karpobulli
Tänään laitoin päähäni Biozellin Color Maskin värinä Frozen Mocha ja hyvin tarttui tuohon kärsineeseen latvustoon.Oma väri sai ehkä vähän syvyyttä ja ainakin kiiltoa.
Mutta siitä vähän yllätyin että ainakin omassa päässä sävy on punertavan ruskea,ainakin keinovalossa.Pitää vielä huomenna luonnonvalossa koittaa tihrustaa.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 28 Tammi 2016, 11:04
Kirjoittaja ainokainen
Biozellin Color Maskit on ihan kuraa KC Color Maskeihin verrattuna. Sävyt on ihan päin prinkkalaa, Cappuccino-sävyllä mun hiuksista tuli lähes oranssit. Mä kierrän nämä nykyään kaukaa.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 23 Helmi 2016, 15:01
Kirjoittaja Midnight
Onko kukaan laittanut tuota Night Skyta käsittelemättömään hiukseen?
Kiinnostais, tuleeko mitään, jos heitän sävytteen päähän?

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 10:12
Kirjoittaja Kristiina
Biozell suoraväri Suklaanruskea on toimiva, yksi luottotuotteista. Toimii ainakin minulla, ja on tarpeeksi pigmenttinen. Sekoitan aina hoitoaineeseen tätä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 16:42
Kirjoittaja Mimi
^Mieki tykkään tuosta. Värjäät sillä kerran vaalennettua, kuparia elumenia, violettilla suoravärillä ja goldwellin br vaahtosävyllä värjätty latvaani ruskeaksi ja tykkään! Kasvatan omaa väriä ja tää peittää tuota kovasti puskevaa punaisuutta pois. Pitäisi vaan laittaa tuota useammin.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 08 Syys 2016, 16:54
Kirjoittaja Triina
Ostin kokeeksi Biozellin hopeashampoon ja Color Maskit Silver ja Soft Ice, toivon niiden tekevän edes hiukan tulosta.

Mulla on siis lämpimän kullansävyinen suunnilleen 8 ja 9 välillä oleva sävy, sellainen hiukan mansikkaan taittava kultablondi, miten tätä kutsuisi. Garnierin Nutrisse 9:llä siis värjätty maantienvärinen hius ja omassa päässä tulos on tuollainen. Tykkään sävystä, mutta se on helposti vähän liian oranssi riidellen ihon sävyn kanssa ja haluan taittaa sitä viileämmäksi (mansikkaa, toffeeta...) noilla hopeatuotteilla. Tähän asti kokeilussa ollut Cutrin tekee hiukan toivomaani jälkeä, mutta tahdon lisää. Kunhan ei tule vihreää tai muuta oksennusta...

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 03 Loka 2016, 14:58
Kirjoittaja Neriana
Onko nuo Biozellin Color Maskit kaikki vähän punertavaan taittavia?&nbsp; 0_0 Googletin Cappucinoa ja Frozen Mochaa, niin löysin jotain käyttökokemuksia sekä kuvia, niin kaikissa näytti vetäneen testaajien sävyn punertavaksi..&nbsp; ::) Itsellä vaaleanruskeat hiukset vaaleilla raidoilla ja olisin kaivannut beigen ruskeaa sävytystä.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 03 Loka 2016, 19:09
Kirjoittaja eivor
^ Olen pari tuubia käyttäny tuota Frozen mochaa ja ei se väriä kyllä ainakaan viilennä. Minulla ei punertanut selkeästi mutta lämmin sävy tuli kuitenkin. Mulla se toimi tosin hyvin kun piti taittaa vihertävän turkooseja latvoja neutraalimman sävyisiksi, tuli aika perus vaaleanruskea tukka.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Loka 2016, 09:54
Kirjoittaja Kristiina
Neriana kirjoitti: Onko nuo Biozellin Color Maskit kaikki vähän punertavaan taittavia?&nbsp; 0_0 Googletin Cappucinoa ja Frozen Mochaa, niin löysin jotain käyttökokemuksia sekä kuvia, niin kaikissa näytti vetäneen testaajien sävyn punertavaksi..&nbsp; ::) Itsellä vaaleanruskeat hiukset vaaleilla raidoilla ja olisin kaivannut beigen ruskeaa sävytystä.
Ikävä kyllä ovat punertavaan taittavia. Varsinkin Frozen Mocha, kaveri sai sillä oranssiin taittavat hiukset (alla neutraali vaalea.) Sävyte tarrasi kiinni oikein kunnolla, piti haalistella oranssia useaan kertaan pois. :D

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Loka 2016, 15:26
Kirjoittaja ainokainen
Neriana kirjoitti: Onko nuo Biozellin Color Maskit kaikki vähän punertavaan taittavia?&nbsp; 0_0 Googletin Cappucinoa ja Frozen Mochaa, niin löysin jotain käyttökokemuksia sekä kuvia, niin kaikissa näytti vetäneen testaajien sävyn punertavaksi..&nbsp; ::) Itsellä vaaleanruskeat hiukset vaaleilla raidoilla ja olisin kaivannut beigen ruskeaa sävytystä.
Kyllä nimenomaan. Se Frozen Mochakin on ihan ruosteenpunaista, vaikka sävyn nimi antaa ymmärtää muuta.

Jos haluat viileitä sävyjä, suosittelen KC Color Mask -tuotesarjaa. Biozellin sävyt on kaikki just niitä lämpimiä, eli varmaan punatukkaisille tosi jees, mutta muille nou-nou.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Marras 2016, 03:03
Kirjoittaja calypso
Myydäänkö noita vaalennusjauheita ja hapetteita ihan marketeissa? Suunnittelen tässä vaalennuspesua jotta saisin hiuksia asteen pari vaalemmaksi ja punavärin kirkkaammaksi, enkä viitsisi alkaa tilailemaan aineita mistään tai kovin kauheasti rahallisesti panostamaan tähän kokeiluun.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Marras 2016, 07:09
Kirjoittaja enna
^Ei mun mielestä ihan missä tahansa marketissa, mutta tokmanneilla ainakin.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 15 Marras 2016, 08:56
Kirjoittaja calypso
enna kirjoitti: ^Ei mun mielestä ihan missä tahansa marketissa, mutta tokmanneilla ainakin.
Löysinkin kaappien kätköistä jonkun vanhan raitapaketin missä on jauheet ja hapete, kokeilen ehkä niitä jos tohdin. Mutta kiitoksia tiedosta, suuntaan Tokmannille jos en tohdi tuota raita-ainetta käyttää.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 04 Tammi 2017, 21:01
Kirjoittaja Morrigan
Mistä biozellin hapetetta saa ostettua? Olen Tampereella etsinyt kahdelta tokmannilta mutta ei ole ollut vaikka sitä vaalennusjauhetta on löytynyt.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Tammi 2017, 09:47
Kirjoittaja Henriikka
^ Muakin kiinnostaa tämä, sillä en kaikista hyvistä yrityksistä huolimatta löytänyt myöskään oikein mistään kivijalkakaupoista tuota hapetetta syksymmällä :( Vaalennusjauhetta kyllä oli monissa paikoissa myynnissä.

Päädyinkin tilaamaan Biozellin omasta nettikaupasta hapetteet.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Tammi 2017, 17:14
Kirjoittaja enna
Mullakin on vastaavanlaiset kokemukset, eli en ole nähnyt Tokmanneilla niitä hapetteita, vaikka vaalennusjauhetta myydäänkin. Myydäänköhän niitä ylipäätään (enää) missään kaupoissa? Mäkin olen tilannut http://proshop.biozell.fi/fi/

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 05 Tammi 2017, 21:47
Kirjoittaja Morrigan
Citymarketissa ja prismassakaan ei ole. Mitä hiton järkee on myydä vaalennusjauhetta jos ei ole hapetetta. Vai kulkeeko toi vaalennusjauhe sitten vaan vaalennuspesujen tekijöiden keskuudessa?

Tuntuu tyhmältä tilata 3euron pullo johon tulee 6euron postikulut kun olisi ollut niin kiva vaan noukkia pullo nopeasti kaupasta.

Vs: Biozell-värit

Lähetetty: 18 Huhti 2017, 18:10
Kirjoittaja Monty
Tuli vaihtelunhalu ja kävin värjäyttää latvoja oranssihtavaksi. Perkele kun oli vielä 5cm punaista ellua jäljellä, meinasi vetää turhankin punaiseksi mutta onneksi kampaaja sai taitettua väriä ja leikkasi punaisimpia kohtia pois .

Jatkoa ajatellen tarttisi jotain värinaamiota ylläpitämään "poltettu oranssi" sävyä, olisiko thän esim k colormaskin orange tai copper parempi, taikka joku biozelli?
Ei siis liian punainen mielellään...

http://aijaa.com/TEtpTb