Biozell-värit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Pidin tuota max 10min päässä, kun en uskaltanut pitää pidempään vaalennetussa pohjassa, että ei heitä taas tummaksi. Minustakin tuo tuntui aika vahvalta. Minulla kävi henkeen, vaikka marketin muut 9% ei käy. Tuo väri oli myös aika tuhkainen, joten voi olla, että etsin ensi kerraksi jonku toisen jossa on enemmän kullan vivahdetta.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Hue »

Miksi muuten valitsit noin tujun hapetteen? Vaalennettuun pohjaan olisi helposti riittänyt se 2% hapete ja se olisi antanut enemmän työstöaikaa ja tasaisemman tuloksen.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Koska en tajunnut sitä kaupassa. Tajusin vasta kotona. Ajattelin juurikasvun värjäystä.
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Sagu »

Millaiseen värimuutokseen 2% hapete siis riittää? Mä haluaisin tukkaan tasaisen kolmosasteisen, kun nyt on epätasainen väri, paikoittain pikkuisen haaleampi.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Hue »

Olet kuitenkin tummemmaksi värjäämässä? 2% hapetteen pitäisi riittää kyllä usean asteen tummennukseen (eli melkeimpä tummennukseen kuin tummennukseen) ellei kyse ole voimakkaasti harmaantuneista tai voimakkaasti lasimaisista hiuksista.
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Sagu »

^ Joo, tummemmaksi :) Kiitos.
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Sagu »

Kävin sitten tänään ostamassa 3.0 värivoiteen, 2% hapetteen ja värjäyskulhon+mitan. Värjäsin koko pään niin värivoidetta meni se tuubillinen, hapetetta jäi vähän yli. Laitoin väriä ja hapetetta suhteella 1:2 (käyttöohjeen mukaan "kevytvärjäys", "kestovärjäyksen" taas saa 1:1 suhteella).

Levittyi hyvin, annoin olla 30 min, ei haissut kamalasti, peseytyi pois nätisti, ei mitään valittamista. Tykkään tuosta konseptista kyllä valtavasti, jos tämä osoittautuu hyväksi niin harrastanpa jatkossakin omien värieni sekoittelua. Tulee helpommaksi ja halvemmaksi, kun voi sekoittaa vain pienen määrän väriä ja laittaa loput talteen odottamaan sitä, kun seuraavan kerran tarvitsee vaikkapa värjätä tyvi. :)
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja witura »

Tässä olisi minun käyttökokemukseni. Jouduin laimennetulla väripoistolla poistamaan latvoista punaista suoraväriä, ja alta paljastui sitten tipunkeltainen vihreähköllä vivahteella ( :-X ). En halunnut lykkiä päähäni hapetteellisia värejä, koska aiheuttaisin siitä todennäköisesti vielä suuremman hiuskriisin itselleni, joten etsin punertavan ruskeaa suoraväriä. Valinnan kohteeksi sitten päätyi Biozell Hiekan vaalea -sävyssä vaikkakin aikaisemmin blondina kokeilemani Viileän vaalea -sävy ei todellakaan vakuuttanut.. Pikkuisen tuo Hiekan vaalean -sävyn nimi on harhaanjohtava..  ::) Tuolla nimellä luulisi saavan neutraalin beigeä tukkaansa. Kuitenkin tarkistin kaupassa sävyn, ja näytti hyvältä, joten sitä sitten ostettiin nimestä huolimatta. Laitoin kuiviin hiuksiin pienissä erissä kammaten osioita välillä, jotta väri tosiaan levittyisi kaikkialle. Annoin olla tukassa ehkä tunnin.. En ottanut aikaa, mutta tunnista kahteen.

Sitten huuhdeltuna, ja kuivana tukka paljastui kivaksi. Tästä tuli ~7 -asteinen punertava ruskea. Aika punertavaa kyllä on, kun miettii, että pohjana oli vihertävähkö hius ja silti tuli nähtävissä oleva punertava lopputulos. Ihan hauskasti menee kyllä oman värisen juuren kanssa (kasvatan omaa väriä pikkuhiljaa). Tasainenkin tuli.  Kestosta sitten pesujen myötä.. Kerran olen pessyt, ja ei kyllä irronnut väriä ainakaan näkyvästi veden mukana. Olen tyytyväinen tähän.  :)
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Värjäsin juuri sävyllä 7.444 / Hehkuva punainen. Väri on ihan nappi mutta joko riittoisus on huono tai mulla tosi paljon tukkaa, kun se 60ml tuubi meni kokonaan pelkän juurikasvun värjäämiseen.  0_0 värjäsin sillä 2% hapetteella.
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja naanna »

Onko joku bongannut näitä Jyväskylästä? Tokmannista kannattais varmaankin aloittaa etsintä, vai kuinka?

Mitä mieltä värejä jo kokeilleet ovat värikartan oikeellisuudesta? Vastaako värjäystulos luvattua vai meneeko helposti esim. tummemmaksi tai onko värien kirkkaus liioteltua purkkien kuvissa?
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ Näitä ei vissiin saa muualta kuin Tokmanneista/Tarjoustaloista/saman firman puljuista?
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Belle »

Ainakaan meidän Maksi Makasiinissa ei ole näitä eli ilmeisesti koko paikkakunnalta ei saa mistään :(. Hiusvärivalikoima muutenkin siellä surkea. Harmittaa, koska kiinnostaisi kokeilla ja olisi paljon helpompaa ostaa valmiiksi 2% hapete eikä lähteä arvuuttelemaan normivärien hapetteita, niitä laimentaessa kun ei tarkkaan tiedä mitä tulee. (Vain Eleassahan on prosentit mainittuina.)
Avatar
eveleen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Heinä 2009, 23:36
Paikkakunta: United Kingdom

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja eveleen »

^ Näitä värejä on näköjään myynnissä myös kyseisen halpaketjun nettikaupassa sekä pretty.fi:n sivuilla, postarithan toki tietysti sitten tulevat hintaan päälle.
2b F ii
karenne
Haiven
Haiven
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Syys 2012, 15:04

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja karenne »

Melko tymäkkää tosiaan toi vaalennusaine. 2% hapetteen laimensin vielä hitusella hoitista. Liukuvärjäystä parilla raidalla koitin toteuttaa, mutta pieleenhän tuo meni. Aivan liian vaaleaksi veti jo 5min. Yritän nyt sitten osio kerrallaan saada väriä liukumaan tuon tönkön värirajan sijaan vähän vaalennuspesun tyyppisesti, eli väri vaan käy hiuksessa ja huuhtelu alta minuutin. Ehkä tästä vielä hyvä tulee, mutta tiedä sitten onko vaivan arvoista... Pari tuntia jo operoitu  ;D
Lizine

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Lizine »

Mulla on elumenilla kirkkaanpunaiseksi värjätyt hiukset (kk/rr) Nyt opiskelujen myötä rahat ei oikein enää riitä kampaamokäynteihin ja mietin josko uskaltaisi kokeilla värjäystä itse kotona.
Kampaaja tekee mulle yleensä vaalennuspesun juuriin ja vaalennuksen jälkeen lyö elumenit. Ajattelin nyt
itse hoidella juurikasvua vaalennuspesulla ja sitten perään suoraväriä tai elumenia jos saan sitä tilattua..

Haluaisin siis kokeilla tuota vaalennuspesua biozellin vaalennusjauheella. Eli siis vaalennusjauhetta,shampoota ja kuumaa vettä ja sörsselit päähän. Mutta biozellin sivuilla ei lukenut tuosta vaalennusjauheesta sen tarkempia tietoja, kehotettiin vaan käyttämään 6% tai 2% kehitettä riippuen hiuksista.  Mutta entä pelkkä jauhe? Onko pelkkä vesi-shampoo-vaalennusjauhe-kombo tarpeeksi hellävarainen vaalennus? Ettei heitä ihan tuksublondia tyveen.. Oma hius on perus maantienharmaata ja tavoitteena lähinnä rikkoa sitä hiusta jotta suoraväri tarttuu, pieni vaaleneminen on toki ihan OK.
Vastaa Viestiin