Biozell-värit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja nima »

^ Ei kai kaikkia tuotteita voi markettiinkaan tuoda, että jää kampaamoihinkin jotain? :) Entä jos kävisit tiedustelemassa kampaamoista, jotkut tuotteet ovat suht edullisiakin :)
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Mahtaako Biozellin Silver mask olla yhtä hyvää kuin KC:n vastaava?
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Tein just värinpoiston Biozellin vaalennusjauheella ja 6% kehitteellä ja ei kyllä vakuuttanu. Kyllä tuolla siis vaaleemmaks tuli, mut miun hiuksiin meni KOKO kehite ja massaa oli tosi vaikee levittää vaikka käytin sutia. Olis pitäny laittaa vaikka vettä sinne sekaan niin olis ollu helpompi levittää. Tuskin ostan kuitenkaa uudestaa.
Vaalennusjauhetta jäi vielä ja teenki varmaan vaalennuspesuja sillä lopulla. Ehkä jo tänään jos hiukset ei kuivana vaikuta kauheen kärsineiltä.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Oon kokeillu. Kyllä se vähän vaalensi miun mielestä
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
NiinaP

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja NiinaP »

Olin menossa mielenkiinnosta hypistelemään noita värejä tarkemmin kun joskus ohimennen sattunu silmään, niin tietääkö joku eikai ne oo menossa pois myynnistä tai jotain ?  ???
Malmin tarjoustalossa oli värilaatikot 4kpl/1€ !!  :o (eihän siellä ollu jäljellä ku pari kehitepulloo ja 3 mustaa väriä  ;D )
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Vaalensin hiuksia Blonden tujuimmalla platinum värillä ja kyllähän se siitä vaaleni.
Laitoin sitten Biozellin Silver naamiota ja annoin vaikuttaa aika kauan ja hyvin vei sitä enempää keltaisuutta pois.
Tuossa Blonden vaalennuksessa on itsessään aika tujua ainetta se violettinaamio vaalennuksen jälkeen, mutta annoin ehkä vaikuttaa liian vähän aikaa.
Narrasin poikia, että mulla on nyt violetit hiukset ;D.
Kaiken kaikkiaan ihan kelpo ainetta tuo Biozellin Silver naamio ja hintakaan ei ole niin paha.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^^Minun muistaakseni Biozell Rial hapetteen vahvuus on ollut ainakin ennen 6 %.
ongelma

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja ongelma »

Mitenkähän käy jos vaalennettuun hiukseen laittaisi osion/raitoja sillä colour mask rasberryllä.. Tarttuu varmaan eikä varmaan lähde kulumalla pois mutta leviääköhän väri pestessä koko päähän..?
Viimeksi muokannut ongelma, 01 Helmi 2015, 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
greenlife

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja greenlife »

Värjäsin tummanmaantienharmaan noin 6 cm juurikasvun Biozellin kevytvärisekoituksella. Tuli ihan ok. Harmaita ei tosin värjännyt, mikä oli oletettavaakin.

Muut osa hiuksia, pitkät, on useaan kertaan kestovärjätty. Väri keskiruskea.

Nyt haluan tehdä itse raitoja hiuksiini koko pituudelta. Auttoiko tämä juuren kevytvärjäys siihen, että raidat juuressa ei pamahda supervaaleiksi verrattuna kestoväriosan raitoihin? Miten raidat kannattaisi värjätä, että raita olisi about samanvärinen ja vahvuinen niin kevytvärjätyssä juuressa kuin kestovärjätyssä latvassa? Juurikasvua oli jo niin paljon, että sinnekin sitä raita ois hyvä saada.

Ja miten tulevaisuudessa, jos haluan sekä värjätä juurikasvua että vaaleat raidat? Koko hiusten värjäys ei enää onnistu, tai raidat tummenevat? Lievä kriisi päällä, kun en osaa päättää, alanko kasvattaa erittäin tummaa väritöntä omaa väriä raitojen kera, vai mitä teen..
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Tyvi on vähemmän käsitelty väreillä, ja se, että laitoit tyveen nyt yhden käsittelyn tummemmalla värillä, ei auta tilannetta paljon mitään. Latvaa on värjätty oletettavasti monta kertaa tummemmaksi värillä, joten väri on sinne pinttynyt, ja tulos ei mitenkään voi olla sama tyvessä ja latvassa raitojen suhteen. Jos haluaisit samanväriset tyven ja latvan raidoista, niin joutuisit pitämään raita-ainetta kauemmin latvassa, ja vasta viime hetkillä levittämään väriä juureen- en tiedä miten onnistuu. Tai vastaavanlaisesti laittamaan vahvemman hapetteen raita-aineelle, jolla teet latvoihin raitoja. Minun mielestäni raidoitus on se osa-alue, jossa menisin kampaajalle suosiolla :D. Varsinkin, kun lähtökohta on vähän haastavampi hiuksissasi.
greenlife

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja greenlife »

Kiitos vastauksesta. Taisin kirjoittaa epäselvästi, eli latvaa on vaalennettu 2-3 astetta, tumma juurikasvu on todella tummaa ei-minkäänväristä suomalaista maantieharmaata.

Näin arvelinkin, että kevytväri juuressa ei paljon vaikuta, mutta ehkä nimellisesti kuitenkin.

Olen jo kerran kokeillut tehdä kevyitä raitoja vaalennusaineella (paitsi juureen), tuli ihan mukavat, tosin pidin hyvin vähän aikaa varmuuden vuoksi. Rahatilanne on niin huono oikeasti, että kampaajalle en voi mennä, plus että tulevaisuudessa kuitenkin haluan itse vaalentaa, koska kampaajalla en voi käydä 4-6 viikon välein jatkuvasti.

Ajattelinkin kokeilla tosiaan sitten tuota vaikutusaikaeroja, eli juureen asti ulottuvat raidat yksinkertaisesti ovat päässä selvästi vähemmän aikaa. Täytyy tehdä vähän testejä eri ajoilla. 2% hapetetta ajattelin ainakin aluksi muutenkin käyttää, jotenkin tuntuu turvallisemmalta amatöörille. Ja raidat saavat olla melko huomaamattomia, niin että hiukset vaalenevat hitaasti ja vähitellen useamman raidoituskerran jälkeen. Värjätyssä osassa pitäisin vaikka noin 15-20 minuuttia ja juuressa ensin vain noin 2-4 minsaa ekassa testissä. Siitähän sen sitten näkee :).

Kun sanotaan, että vaalentumista pitää "tarkkailla" ettei vaikutusaika ole liian pitkä, ja se on hiuskohtaista, mitä ja miten pitää tarkkailla? Mistä tietää, milloin vaalennus on "valmis"? Tämähän se yksi isoin ero on ammattilaisen ja amatöörin välillä...?
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Teitkö nuo aikaisemmat raitasi 2% hapetteella? Se on sen verran mieto värinpoistoon, ettei se minun ymmärtääkseni tule purkaamaan väriä lainkaan. Mutta jos on kokemusta että toimii, niin hyvä niin, mun tieto perustuu vaan netistä löytämistäni väitteistä, että vaalentaessa hapetteen on oltava vähintään 3%, mielellään 6%. Vaalennusta tarkkaillessa kyse on lähinnä hiuksen vaalenemisesta. Jos on voimakas värinpoisto päässä, niin sitä ei välttämättä tarvitse pitää sitä 45 minuuttia päässä, vaan hius saattaa vaaleta tarpeeksi jo lyhyemmässä ajassa.
Cogito ergo doleo.
greenlife

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja greenlife »

Tein aiemmat, ekat ja ainoat raidat tähän asti todella vain kokeilumielellä ja äärimmäisen varovasti. Siinä oli 1 osa vaalennusjauhetta 1 osa 6% hapetetta ja 1 osa vettä. Ja päässä ne olivat vain noin 5-10 minsaa. Eli tulos oli hyvin kevyt mutta silti sen huomasi.

Biozellin sivuilla on ohje hapetteista. 2% suositellaan amatööreille ja 6% ammattilaisille tai asiansa osaaville. Ja koska en hae mitään isoa, 4-6 asteen vaalennusta vaan noin paria astetta, ajattelin ensin kokeilla tuolla 2% seuraavan kerran, 1:2 suhteella. Värjättyyn latvaan ehkä jossain vaiheessa kun kokemusta on tullut kokeilen tuolla 6% hapetteella uudestaan, mutta juureen kyllä taidan aloittaa tuolla 2% hapetteella. Mieluummin liian loiva tulos kuin katastrofi... Olen mm. lukenut, että joku on tehnyt tuolla 6% hapetteella, pitänyt ainetta päässä noin 45-60 minsaa, tuloksena hiukset katkenneet päästä...

http://www.biozell.fi/vaalennusjauhe.html
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mä vaalensin hiuksiani Biozellin vaalennusjauheella ja 2% kehitteellä. Tein siis kaksi vaalennuspesua noin viikon erotuksella. Päässä pidin ekalla kerralla noin 10 minuuttia (ehkä lyhyemmänkin aikaa) ja huuhtelin nopsaa pois. Tukka näytti vaahdon alla tosi vaalealta ja pelästyin että sain täysblondin karvaston, vaikka täältä luinkin aiemmin jo ettei tolla 2% kehitteellä saa radikaalia värinmuutosta. :D Väri muuttui ehkä ihan hitusen, muttei huomattavasti. Tokalla kerralla pidin vaahtoa päässä noin 20 minuuttia ja sillä saikin jo tukkaa vaaleammaksi halutulla tavalla. Veikkaisin parin asteen vaalennusta, juuri sopivasti siis. Ekalla kerralla laitoin vaahdon märkään tukkaan, tokalla taas kookosöljyttyyn kuivaan hiukseen. Mulla oli täysin käsittelemätön maantienharmaa lähtökohtana. Seoksen tein ohjeen mukaan, eli 1 lusikallinen jauhetta, 2 kehitettä ja noin lusikallinen shampoota.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Biozell-värit

Viesti Kirjoittaja enna »

Kellään kokemusta Biozellin Frozen Mocha -sävytteestä? Tekisiköhän mitään 7-8 asteiseen osaksi omaväriseen ja osaksi värjättyyn tukkaan?
Vastaa Viestiin