Sivu 1/1

Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 17:31
Kirjoittaja Mustikka
Tässä on pari ulkomaista myyjää:

http://www.renaissancehenna.com/
http://www.henna-und-mehr.de/

Molemmat luotettavia ja henna on puhdasta.Näistä ei jääny mutusia. Renaissancehennan Sabrinaan voi ottaa myös yhteyttä, jos on jotain kysyttävää hennasta tai indigosta. Itse kyselin kun en osannut indigoa laittaa oikein.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 00:58
Kirjoittaja Deanna
Mustikka kirjoitti: Urtekamilla(?) on "mustaa hennaa" eli indigoa. Voisin itsekin kokeilla sitä, jos jostakin löytäisin. :-\
Mie olen selaillu eurooppalaisia hennakauppoja, mutta mistään ei tunnu löytyvän indigoa. Ja mulla on suuri epäily nuiden "mustien hennojen" suhteen.
Urtekramin indigoa saa ainakin täältä http://www.luomukauppa.fi/verkkokauppa/
Mulla on paketti tässä pöydällä ollut jo jonkin aikaa, ja punaista hennaa myös, en vaan ole vielä päättänyt värjäänkö vai en.. ostin nuo hetken mielijohteesta. Mutta tuossa Urtekramin paketissa tosiaan lukee Ingredients: Indigofera Tinctoria -nothing else.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 11:48
Kirjoittaja deko
Mustikka:

Kotimainen Ruohonjuuri ainakin myy postimyyntinä "mustaa hennaa", sinnehän voi ainakin ottaa helposti yhteyttä ja kysyä onko se puhdasta indigoa.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 19:09
Kirjoittaja Vivi
Lettu kirjoitti: Vivi, paljonko henna maksoi etnokaupassa? Huomasitko myytiinkö siellä myös indigoa?
Maksaa 4,50/500 g eli halpaa on. Ostin tänään myös indigoa, joka oli saman hintaista. En ole kokeillut kuin tuota hennaa ja se on ainakin vähintään Urtekramin laatuista. Hienojakoisempaa, joten huuhtoutuu helpommin, mutta sekoittaessa tulee helposti paakkuja. Siellä on kahta laatua hennaa olen vaan toista ostanut. Se toinen oli samoissa pakkauksissa kuin toi indigo (paketissa lukee vaan Svart Henna, mutta pelkältä indigolta se netin kuvien perusteella näyttää). Toivottavasti indigokin on laatukamaa.

Täällä suositusta Satva hennasta en tykkää yhtään, siihen on taidettu jauhaa koko puska mukaan kun on niin tikkuista (ja niitä on hankala saada pois hiuksista). Myös sen värjäävyyteen en ole tyytyväinen. Mutta makuasia.  :)

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 21:23
Kirjoittaja wuchuan
Moikka,
Löysin tämän keskustelupalstan kun yritän epätoivoisesti löytää vielä jostain
Schwarzkopfin Igora Botanic (blant based color) kasvispohjainen väri hiuksille/VEHNÄ.
Tuotteen valmistus on loppunut, mutta uskoisin, että jollain kampaajalla tai nettimyynnissä löytyisi vielä
ko tuotetta. Olisin tosi kiitollinen, jos saisin vinkkiä, mistä vehnä Igora botanicia vielä saisi ostettua/tilattua????

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 28 Huhti 2012, 11:43
Kirjoittaja ainokainen
Mä olen ostanut Helsingissä hyvää hennaa tosi halvalla Hämeentiellä sijaitsevasta Global Shopista. Jotkut somalit pitää sitä kauppaa. Siellä on lattialla sellainen iso kori, jossa on hennaa muovipusseissa. Arviolta n. 150-200 g tavaraa per pussi. Ja hinta vaivaiset 4€ per pussi! Viimeksi eilen hennasin taas tällä hennalla, ja tulos on todella loistava ja intensiivinen. Suosittelen! 

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 28 Huhti 2012, 21:13
Kirjoittaja beachbunny
Täysin OT mutta minkä näköisiä vaatteita siellä Global Shopissa on ?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 08 Touko 2012, 22:41
Kirjoittaja Chronos
Just kun ehdin laittaa tilauksen Henna-boylle, löysin nettikaupan josta saa eri hennalaatuja (mm. Sojat, Yemen) ilman postikuluja Euroopan ja UK:n alueelle. Hennat on eritelty erikseen BAQ laatuisiin ja karkeampiin vain hiustenvärjäykseen tarkoitettuihin. Hinnat punnissa. Pitää kokeilla tätä seuraavaksi koska vaikuttaa ihan luotettavalta puljulta.
Hennacat.com

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 13 Touko 2012, 00:00
Kirjoittaja Luscious
Minä ostan hennani Lushista. Suomesta 325g levy maksaa n. 15€ ja brittinettikaupasta vajaa 10€. Sekoitan siihen lisäks cassiaa fiiliksen mukaisen määrän jonka tilaan pieni.tuoksukauppa.netistä.
Lush levyissä on hennan lisäksi kaakaovoita, luomu sitruunamehua ja joitakin tuoksuöljyjä.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 14 Touko 2012, 10:48
Kirjoittaja ainokainen
beachbunny kirjoitti: Täysin OT mutta minkä näköisiä vaatteita siellä Global Shopissa on ?
Ei mitään hajua, vissiin jotain afrikkalaisten kaapuja!  ;D

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 14 Touko 2012, 13:14
Kirjoittaja beachbunny
Kuulostaa hyvältä, mä rakastan itämaisia kaapuja, siis sellasia värikkäitä, erityisesti Etu-Aasiasta, en mitään muslimien telttoja. Täyt käydä tsekkaamassa, kuhan rahatilanne tokenee.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 26 Touko 2012, 09:12
Kirjoittaja Mena
Mä olen tilannut oman Karishmani täältä:
http://www.thebeautypot.com/karishma-ka ... owder.html
Viimeksi tilasin 17.5oz = n. 500g 7,50£ + postarit 6,51£ = 14,01£. Toimitus taisi olla normi 1-2vk. :)

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 29 Touko 2012, 16:25
Kirjoittaja beachbunny
Mistä sais kaikkein parasta indigoa - mä laitoin viikko sitte Lushin caca brun ja noir sekotusta;noitia tais tulla liian vähän, väri oli heti pesun jälkeen sellanen maitokahvin värinen millaseks sen ei pitäny tulla - Mut yllättävää kyllä tummu parissa päivässä enemmän tumman tuhkanruskeeks - No voinhan mä sitä Lushiakin ostaa lisää, mutta mikä indigo-laatu ois pysyvintä ja haalistumattominta ? Ja mistä, Hennaboy, Pieni tuoksukauppa....

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 30 Touko 2012, 16:19
Kirjoittaja Belle
^ Tuoksukaupassa oli indigoa, mutta taitaa olla tällä hetkellä kesälomalla. Miten Iherb?


Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 30 Touko 2012, 16:45
Kirjoittaja Kunis
iHerbissä ei toistaiseksi ole pelkkää indigoa, mutta noita Light Mountainin sekoituksia voisi myös kokeilla, ovat edullisia ja pitäneet myös hyvin monella. Tuoksukaupan indigo on Hennaboyn indigoa, joka on kyllä hyvää ja siloista. Sieltä on ainakin monet tilannet hyvin kokemuksin. Minun kokemuksellani ihan MacUrthinkin indigo (Ekolot, Ruohonjuuret , Sokokset jne.) on hyvää, joskin kovin karkeaa ja vähän huonosti poishuuhdottavaa.

Minun tarvii varmaan tilailla noita intialaisten pikkuvalmistajien söpöjä yrttipusseja, niin pääsen sitten kehumaan niitä kans :>


Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 30 Touko 2012, 17:22
Kirjoittaja Polina
Eikös tämä ole pelkkää indigoa? On tosin OOS juuri nyt, enkä tiedä onko tuo mitenkään erityisen hyvän hintaista.

http://www.iherb.com/Starwest-Botanical ... 1-lb/30031

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 30 Touko 2012, 17:28
Kirjoittaja juuriska
Mä olen käyttänyt vuosikausia Renaissancehennan hennaa ja indigoa ja ne on minusta tosi hyviä. Nyt meinaan kuitenkin värjäämiseen kyllästyneenä palata omaan väriini ja kerkesin tietysti just ennen tätä päätöstä tilata molempia varastoon.  ::) Henna on bodyart-laatua (Pakeezah), eli sitä kaikkein hienojakoisinta ja puhtainta hennaa. Indigo on hyvin hienojakoista luomulaatua. Molempia löytyy avaamattomat paketit, hennaa 100g ja indigoa 200g. Nämä on nyt kaupan puoleen hintaan. Kaupan päälle saa halutessaan n. kuukausi sitten avatut paketit. YV tavoittaa. ;)

Tämän saa siirtää, jos tämä on väärässä osiossa.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 30 Touko 2012, 19:57
Kirjoittaja beachbunny
Kiitos tiedosta ! - Mä kokeilen vielä kerran värjätä Lushin Caca brun ja noir-sekotuksella,laitan tällä kertaa 2/3 noiria ja loput brunia.

Voin sitte tulla vaik täältä kyselemään (jos ne ei tehoo) jonku ajan päästä oisko nois Hennaboyn jutut viel myynnissä, jos ei, ni sit täytyy tilata vaikka Hennaboysta.

Mielestäni MacUrthin henna/indigo-seos oli aika huonoa, 3 kertaa kokeilin - mut en kertaakaan pitäny päässä ku vajaat 2 t, nyt 3,5.

Ruohonjuuressa vois käydä täs joku päivä kyllä muuten.

Minkälaiset post.kulut noilla Hennaboylla ja Renaissance-hennalla on ?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 31 Touko 2012, 19:43
Kirjoittaja deko
Minä ostan nykyään hennani ja indigoni (jos löytyy) Pienestä Tuoksukaupasta. Kotimaisen myyjän kanssa on helpompaa asioida vaikka ulkomailta saisikin ehkä hippusen edullisemmin. Ja tuoksukaupasta löytyy yleensä kaikkea muutakin kivaa öljyä yms paketin täytteeksi ;D

Kannattaa tilata kahvivoita pikkumäärä jos sitä löytyy, on ihanan tuoksuista ja se käy suoraan sekä kasvohoitoon että latvoihin.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 09 Heinä 2012, 12:49
Kirjoittaja Kaplan
Saakohan Seinäjoelta karishmaa tai jemeniä ollenkaan?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 10 Heinä 2012, 00:43
Kirjoittaja hampputukka
^ Mua kiinnostais sama!  :)

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 10 Heinä 2012, 12:04
Kirjoittaja Suvivilja
^^ Ei kai niitä taida Suomessa mistään (IRL-) kaupoista saada? Samoin kuin oikein muitakaan hennalaatuja.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 10 Heinä 2012, 22:14
Kirjoittaja beachbunny
Kyllä noita henna- ja indigojauheita on ainaki pk-seudulla lukemattomissa pienissä tai vähän isommissakin eri maalaisissa ns. eksoottisissa kaupoissa - mut kun niiden laadusta ei aina tiedä. Ja inci on usein arabiaks, et lue sitte siitä.... ???

Männä kuussa kun kysyin yhdestä selvästi indigo-jauhepussista, niin myyjä vaan selitti: Joo, se on hennaa, se on hennaa !
Tarkotti sitä ilmeisesti et se on hennaamiseen eli käsikuviointiin tarkotettua jauhetta muttei tajunnu et mä tarkotin et onks se hennaa vai indigoa pelkästään vai mitä.
Kyseessä oli miesmyyjä joka ei ehkä ollu perehtyny hiusten värjäämiseen, et sille sana "henna" tarkotti mitä tahansa millä tehdään "hennatatuointeja".

Kävin eilen Hakaniemessä jossa ja jonka ympäristössä on tollanen ainakin 15 erilaista etnistä kauppaa mut piti käydä hallissa, etsimässä jotain huonekaluliikettä, Uffissa ja yhesa basaarissa ni ei ollu enää aikaa lähtee mitään hennoja etsimään, mut kyllähän niitä saattais löytyäkin ja mikä ettei vaikka kuinka hyvälaatusia tuotteita - se ois semmonen projekti et pitäis lähteä ihan nimenomaan käymään nää kaikki liikkeet läpi.
Jotenki kyl tuntuu siltä ettei niistä varmaan/välttämättä mitään Jamila,- Karishma, Rajasthani-laatuja löydy - tai sitten löytyy ?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 10 Heinä 2012, 22:46
Kirjoittaja Kunis
Olen ostanut jotain satunnaisia mahonki-hendigopusseja etnisistä kaupoista sellaiseen kyttöön, josta ei ole niin väliksi se sisältö. Muutoin en kyllä uskaltaisi peruskäyttöön riskeerata. Ennemmin hankkisin vaikka sokokselta macurthia, jollei netistä tilaaminen onnistu. Sitä lie valikoimissa kautta maan.

Olen tähän mennessä käyttänyt vain tuoksukaupan karismaa. Tuoksukauppa on mielestni tosi kiva puoti, saa hyvää palvelua nopeailla toimituksilla (pl. lomat, mutta niistäkin infoavat hyvin) ja mulle hennamössöön ehdottoman tärkeitä tuoksuöljyjä ja öljyjä samaan tilaukseen. Käytän ihan noita edullisimpia gracefruitin vaniljatuoksua ja sitten männyntuoksuista (atlasseetri) eo-öljyä peittämään sen nurmikonlöyhkän. Myös gracefruitin ompputuoksu on kiva!

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 11 Heinä 2012, 08:02
Kirjoittaja Kaplan
Niin vähän aattelinkin  :-\  Loppui vaan oma henna ja aattelin seuraavaksi kokeilla karishmaa, kun tuo mac urth ei tunnu oikeen tarttuvan. Tuoksukauppa on tietysti ainoa suom. nettipulju josta sitä saa? Ja on kesälomalla.
Haluun sitä just nyt heti!!!! 

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 11 Heinä 2012, 10:07
Kirjoittaja Suvivilja
Onkohan tämä samaa Karishmaa kuin se Tuoksukaupan? http://www.ebay.co.uk/itm/Karishma-Herb ... 453wt_1397
(Siellä kun ei ole kuvia tuotteista.)
beachbunny kirjoitti: Jotenki kyl tuntuu siltä ettei niistä varmaan/välttämättä mitään Jamila,- Karishma, Rajasthani-laatuja löydy - tai sitten löytyy ?
Tuota juuri tarkoitin; noista etnisistä kaupoista (joita taitaa olla vain pk-seudulla ja täälläkin vähän) saattaa kyllä jotain bulk-hennaa löytyä, mutta ei noita "nimilaatuja", kuten Jemen, Jamila jne.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 11 Heinä 2012, 13:50
Kirjoittaja Belle
^ Mulla on Tuoksukaupan Karishmaa jonka tilasin ihan vasta, olikohan kesäkuun alussa. Mun pussini kyljessä on piirroskuva käsien hennatatuoinnista ja naisen päästä. Olisikohan samaa tavaraa, mutta erilaisessa pussissa vaan?

Mä olen myös miettinyt, uskaltaako niitä etnisten kauppojen pussukoita ostaa, vai olisiko parempi turvautua vaikka Prisman Satvaan. Ainakin tietää vanhasta kokemuksesta, millainen tulos Satvalla tulee. Iherbistä tilaamani Light Mountainin perushenna oli kyllä kelpo kamaa, mutta mulla on vain Visa Electron jolla maksaminen ei viimeksikään onnistunut, niin hankalaa tilata Iherbiltä kun joutuisin taas mankumaan miehen luottokorttia lainaan.


Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 11 Heinä 2012, 17:21
Kirjoittaja Suvivilja
^ Itse suosittelisin ebay:tä tai esim. tätä nettikauppaa: http://hennacat.com, joissa molemmissa voi maksaa Paypalilla :)

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 18 Heinä 2012, 18:26
Kirjoittaja ainokainen
Mä oon ihan surutta ostellut noista etnisistä kaupoista, ja aina on ollut hyvää tavaraa. Tosin mulle ei ole niin väliksi mikä se lopputulos sävyn kannalta on, kun mulla on mustat hiukset. Käytän hennaa siis vain hoitavan vaikutuksen vuoksi.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 14 Elo 2012, 20:04
Kirjoittaja miolla
No tosiaan hennaketjusta löydätte kuvan sekä kuvauksen Global Shopin (Hakaniemi) bulkkihennasta. 200g/ 4€, ihan pakastepusseihin pakattuna vailla etikettiä.

Koin kyseisen hennan erittäin hyvälaatuiseksi ja väriin olen myös tyytyväinen. Olen kokeillut myös Mac Urthin sekä Reilun Kaupan Tähden hennaa. Kaikki ovat värjänneet yhtä hyvin, Global Shopin on kuitenkin halvempi eikä yhtään huonompi.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 14 Elo 2012, 22:53
Kirjoittaja miolla
^ en tosiaan katsonut löytyykö tuolta Global Shopista indigoa, mutta ainakin naismyyjä puhui suomea ja tunsi tietävän hennasta paljonkin. Kävin myös yhessä intialais/pakistanilaises eikä se myyjä ees hiffannu että tosiaan hiuksia haluan värjäta.. ;)

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 17 Marras 2012, 12:27
Kirjoittaja ainokainen
Mä käyn aina tuolla Global Shopissa! Se myyjä on yleensä ollut sellainen nuorehko somalinainen joka puhuu suomea hyvin, ja tuntuu tosiaan tietävän noista tuotteista joten siltä kannattaa kysyä.  

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 29 Joulu 2012, 23:22
Kirjoittaja Antibes
Moikka! Tietäiskö joku että vieläkö tuolta Hennaboysta saa tilata suomeen? Oli tosi selkeet nettisivut, tilauksen kasaaminen helppoa jne mutta kun koitin maksaa luottokortilla niin ruudussa alko pyöriin sellanen latausympyrä ja joku teksti "wait please" tai jotain. Se pyöri siinä tunnin kunnes painoin "edellinen"- nappia ja koitin samaa tilausta mutta maksua miehen luottokortilla. Sama homma. Siinä tilauksen yhteenvetosivulla oli joku teksti mitä en ihan ymmärtäny mutta siinä luki jotain että "huomioithan että emme voi toimittaa tilauksia jonnekin eri postinumero...jne".

Onko joku tilannut sieltä ihan lähiaikoina suomeen? Nyt hirvittää että jos tuli maksettua ulkomaille 2 x 50 puntaa ja mitään ei tuukaan vastineeks.  0_0

Viesti siirretty oikeaan ketjuun. -M

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 30 Joulu 2012, 21:11
Kirjoittaja ainokainen
Mä olen tilannut tuolta OP:n Visa Electronilla ilman mitään ongelmia. Mutta Henna Boyn hinnat on aika suolaisia, ja postikulut vielä suolaisempia. Edullisempiakin vaihtoehtoja löytyy, esim. juuri tuo aiemmin mainittu Pieni Tuoksukauppa. 

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 20 Touko 2013, 00:03
Kirjoittaja almiros
Mä kyllä suosin hennaboyta. Ei musta ole kyllä mitenkään erityisen suolaiset hinnat. Musta on kätevää, että sieltä saa tilattua hennaa useamman sadan gramman eriä, joka tulee loppupeleissä halvemmaksi kuin se että ostaa Suomesta yksittäisiä sadan gramman pakkauksia.

Hennaboy Jamila-henna 200g: n. 16 euroa
Pieni Tuoksukauppa Jamila -henna 100g x 2: 23,8 euroa

Ja sitä halvemmaksi tulee mitä enemmän ostaa kerralla. Esim. 300 gramman satsin ostaessa säästää jo hurjasti enemmän.

Eikä ne postikulutkaan niiiin kalliit ole, varsinkin jos tilaa vaikka puolen vuoden hennat kerralla. Lisäksi valikoimissa on kaikki muitakin ihania yrttejä. Ei saa ymmärtää väärin, tilaan toki Pienestä tuoksukaupastakin usein kaikkia kivoja raaka-aineita, tämä ei siis ollut mikään tuoksukaupan dissaus.  ;) Molemmissa kaupoissa on hyvät puolensa.

edit: tekstiä lisätty

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 18 Heinä 2013, 17:47
Kirjoittaja The Siren
Moi!Myydäänköhän Lempäälän Ideaparkissa Logonan voidemaisia hiusvärejä?Esim Lifessä?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 18 Heinä 2013, 21:25
Kirjoittaja Mena
Kannattaa kysäistä suoraan sieltä Lifen kaupasta, ainakin joskus muinoin vastailivat sähköpostiin aika hyvin jos et uskalla soittaa. :)

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 09 Elo 2013, 12:52
Kirjoittaja Shirley
Kuinka nopeasti ootte saaneet tilaukset Hennacatista?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 05 Maalis 2014, 17:26
Kirjoittaja Suvivilja
Vinkkaisin vain tällaisesta etsy-shopista, jossa on aivan ihania henna -ja kasvivärisekoituksia, muiden hiustuotteiden lisäksi:

https://www.etsy.com/shop/NightBlooming

Itse olen kokeillut tuolta Rusalki Strawberry Blond- ja Devas Fairy Blonde -hennasekoituksia (näytteen verran). Postikulutkaan eivät ole järjettömät (ellei jättimääriä tilaa), vaikka USA:sta. Shopin pitäjä on vieläpä eräs LHC-foorumin (eli Long Hair Communityn) jäsen :)

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 05 Heinä 2014, 22:33
Kirjoittaja sentent1a
Tuolla Global Shopissa kävin minäkin, siellä on vielä niitä muovipusseja ilman INCI:ä/mitään lappusta. En tosin sitä uskaltanut ostaa, kun ei osannut myyjä siitä mitään sanoa. Niiden vieressä oli kuitenkin 90g pussi Royal Henna -merkkistä hennaa. INCI ei ollut mitenkään kovin luotettava, siinä luki vain "Pure Henna Powder", mutta uskaltauduin kuitenkin sitä ostamaan, sillä kaikissa muissa saman merkin tuotteissa oli mainittu ihan reilusti jos oli PPD:tä tai jotain muita aineita mukana.

Testasin tätä itselleni vähän varovaisin mielin, ihan tatuointina siis. Ei ole ainakaan vielä näin neljän päivän aikana tullut mitään oireita ja jälki näyttää iholla ihan hennalta, siis punaruskealta.

Hinta oli vain 2€/90g pussi, eli oli kyllä halpaa sekin. Menen saletisti vielä ostamaan samaa lisää, jos tässä ei parin viikon aikana mitään oireita ilmaannu :) Oli kaikenlisäksi ihan silkkisen samettisen ihanan hienojakoista pulveria, ei yhtään sattumia.

Lisäksi valmiina on odottamassa Pienen Tuoksukaupan Rajasthanit!

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 24 Heinä 2014, 13:07
Kirjoittaja Swan
Kyllästyin hennailuun, joten minulta voi ostaa kaksi avaamatonta Jamila pakettia. Hennat on tilattu viime kesänä Hennacatilta ja ovat kesän 2012 satoa, lawsonia pitoisuus 2,69 %. Yhden paketin käytin glossailuun ja henna on todella sileää ja väriä irtoaa hyvin. Sävy on Jamilalle tyypillinen kuparinen punainen.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 02 Syys 2014, 17:28
Kirjoittaja Auringonkukka
Onko kukaan tilaillut Hennasooqista milloinkaan? Minkälaiset postarit yleensä on/onko tuotteet tulleet ehjänä ja hyvin perille?

Mä koitin noita toimitusehtoja katsella, eikä ollut ainakaan mainintaa että EI toimittaisi Suomeen, joten voisin kuvitella että sieltä saisi tilattua.. Tietysti kivempi olisi joku IRL-kauppa mistä voisi käydä nappaamassa tarvitsemansa jutut, mutta koska en varsinaisesti kaipaile hennaa vaan enemmänkin amlaa, brahmia (cassiaa) yms. niin saatavuus hieman heikompi hennoihin ja indigoihin verrattuna.. Tosin jos joku on noissa etnisissä kaupoissa nähnyt niin saa vinkata, voin käydä sieltäkin kurkkaamassa.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 01 Loka 2014, 21:19
Kirjoittaja satuprinsessa
Sanokaapa että mistä kaikkialta saa ostettua hennaa Treellä? Ruohonjuuressa on Macurthia, mutta olen kuulut ettei se olisi kamalan hyvää :/

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 02 Loka 2014, 15:28
Kirjoittaja Mena
Hyvän hennan saatavuus on ylipäätään aika heikkoa kivijalkakaupoissa. Mutta mikset tilaa esim. Pienestä Tuoksukaupasta? :) Mä tilaan sieltä Karishmaa jolla olen värjännyt jo useamman vuoden.

Punnitse & Säästä -liikkeissä myydään myös hennaa, mutta ainakaan se läpinäkyvässä pakkauksessa oleva pelkkä henna ei vakuuttanut mua.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 02 Loka 2014, 16:11
Kirjoittaja satuprinsessa
^ Pitäisi varmaan tilata, oon vaan enemmän fyysisten kauppojen ystävä : D ja tuo karishma ei oo yhtään paha hinnaltaan

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 09 Marras 2014, 14:43
Kirjoittaja Belle
Mitä hennaa Punnitse & Säästä myy? En ole tiennytkään että sieltäkin voisi saada.

Hätätilanteissa (=ei aikaa odotella nettitilauksia) olen ostanut Tarjoustalosta tai Prismasta Satvaa. Se tarttuu huomattavasti huonommin tyvikasvuun kuin Karishma jota minäkin olen Tuoksukaupasta tilannut. Satva on värin piristykseen ja pieneen tyvikasvun häivytykseen ihan ok jos on tullut nopealla aikataululla edustusmeno ja hiusväri ihan kulahtaneessa tilassa


Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 09 Marras 2014, 15:23
Kirjoittaja almiros
Oletteko muuten huomanneet, että Satvan hinta olisi noussut marketeissa? Viimeksi kun ostin, se oli jotain neljän ja viiden euron väliltä. Muistelisin, että se olisi ollut ennen paljon halvempaa...

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 09 Marras 2014, 16:49
Kirjoittaja satuprinsessa
Belle kirjoitti: Mitä hennaa Punnitse & Säästä myy? En ole tiennytkään että sieltäkin voisi saada.
Kuva

Tällaista henna tuli itse hommattua Punnitse ja Säästä liikkeestä just kuparin sävyisenä, oli myös kastanjan sävyinen vaihtoehto. Itse ainakin tykästyin tähän kupariin, ei ole mitään voimakkainta laatua. Hintaa oli tolla paketilla n. 6 e.

Sitten oli myös pussissa olevaa hennaa, jota en ihmeemmin tutkaillut. Tää pussissa oleva maksoi 5 e.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 10 Marras 2014, 09:06
Kirjoittaja Belle
^ Kiitos tiedosta! Täytyypä käydä tutkailemassa noita. Tulee käytyä Punnitse & Säästä -liikkeessä aina joskus kun mun mies rakastaa sieltä saatavia inkiväärikarkkeja, mutta en ole koskaan tutkinut muuta kuin karkkivalikoimaa. Ei pahan hintaista, Satva maksaa nykyään 4,50 - 5e eli samaa luokkaa. (Minustakin Satva oli ennen lähempänä 3-4e kuin 5...) Varmaan seassa on cassiaa ja jotain muuta jos väreinä on kupari ja kastanja.

Ihan offtopicina, että kastanja on mielestäni yksi epämääräisimmistä punasävyä kuvaavista sanoista, jonkinlainen punertavanruskea (mahonki?) kaiketi?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 10 Marras 2014, 09:40
Kirjoittaja tragedia
^Joo, "kastanjanruskealla" viitataan kyllä aika leväperäisesti keskenään aika erivärisiin hiuksiin, mutta mä oon ymmärtänyt asian vähän niin, että kastanjalla yleensä tarkoitettaisiin lämpimänpunertavaa ja mahongilla viileämpää punertavanruskeaa.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 11 Marras 2014, 11:09
Kirjoittaja Belle
Tragedia, kiitos selvennyksestä, olisikohan juuri noin että mahonki on viileä ja kastanja lämmin punaruskea :). Siinähän ois jo jotain järkeä.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 25 Joulu 2014, 16:04
Kirjoittaja kleio
Onko Global shopissa tai jossain muussa vastaavassa helsinkiläisessä liikkeessä myynnissä hyvää cassiaa?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 25 Joulu 2014, 20:40
Kirjoittaja Horros
Tuo P&S:n henna, josta tuo kuvakin on, on kokemukseni mukaan enemmän punaruskeaan taittavaa kuin kovin oranssia. Olen aiemmin värjännyt osaa hiuksista Santen Flammenrot-värillä (taisi olla suurimmaksi osaksi hennaa), jonka lopputulos on juurikin aika puhtaan oranssi, enemmän keltaiseen kuin ruskeaan taittava, kun taas Punnarin hennassa on sisävalossa vähän sellainen kettua tummempi sävy. Ulkona loistaa oranssimpana, mutta sävy näyttää kuitenkin melko "rauhalliselta".

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 20:03
Kirjoittaja Biohazardos
Venäjällä matkaajat huomio! Minä löysin parhainta hennaa jota olen käyttänyt venäjältä. Nämä myydään karussa paperipusseissa 25g/20snt hintaan, jotka tulee kysyä kassan takaa.
Heti sekoitusastiaan kaataessani huomasin, että tämä on ihmeen tuoretta, sillä jauhe oli ihan kirkkaanvihreää ja todella hienoksi jauhettua. Incissäkin oli vain lawsonia inermistä, eikä mitään ylimääräistä. Lopputuloksena oli _erittäin_ kirkas punaoranssi kiiltävä hius. En voi kun vain suositella halvan hinnan ja laadun takia!

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 21:20
Kirjoittaja Mimi
^
Mistä päin venäjää? Siis ite käyn tankkaamassa svetogorskissa ja olen parissa meikki/koru/hiusväri kaupassa käynyt enkä ole tajunnut kysyä  :o

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 22:33
Kirjoittaja Biohazardos
Svetogorskissa nimenomaan! Jos tiedät missä on apteekki (?) Niin siitä pitää kävellä ''ylöspäin'' kauppaan jossa on myyjä lasivitriinien takana ja näkyvillä on suht reilusti hiusvärejä, vitriineissä koruja, kosmetiikkaa jne jne  ;D
Toivottavasti sait selkoa!  
Ohessa vielä kuva hiuksista märkänä ( pohjalla vitivalkoinen hius):
Kuva

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 22:55
Kirjoittaja Mimi
^ Taidan olla kartalla! Siinä lähellä pienemmässä koru/kalja/vaate kaupasta ostin 10ruplaa/kpl feikki invisibobleja jotka on toiminut yhtä hyvin kuin kalliimmat suomen versiot  ;D Tuolta venäjältä kyllä löytyy välillä tosi kauniita hiuskoruja ym. halvalla!

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 12 Kesä 2016, 11:04
Kirjoittaja Aaa
Olen tilannut luomu hennani aina Pienestä Tuoksukaupasta, jota suosittelen  :ts . Nopeat toimitukset ja hyvänlaatuinen henna (tarttuu hyvin, helppo levittää ja peseytyy erittäin helposti pois).

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 09 Heinä 2016, 21:19
Kirjoittaja Mena
Mistä kannattaisi ostaa cassiaa? Ostin ensimmäisen purkin Ruohonjuuresta Khadin neutral hennan nimellä hintaan 12,50e/100g. Saisiko jostain halvemmalla ja vaikka netistä tilaten?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 10 Heinä 2016, 01:15
Kirjoittaja korkkiruuvi
^ Pieni tuoksukauppa, on vaan kesälomalla 15.8. asti... iherbissä saattaa olla pelkkää cassiaakin, itse muistan nähneeni vaan hennan ja cassian valmiita sekoituksia mutten toisaalta kummemmin etsinyt cassiaa.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 10 Heinä 2016, 10:56
Kirjoittaja Mena
Tuoksukaupan tsekkasin mutta ovat tosiaan lomalla. Tuoksukaupasta tilaan aina Karishmat.
Iherbissä näytti olevan Rainbowlla pelkkää cassiaakin. Onkohan se yhtä hankalasti huuhtoutuvaa kuin saman merkin henna? Kokeilin joskus ja oli kuin rantahiekkaa olisi yrittänyt laittaa päähän, ei meinannut tarttua hiuksiin ja huuhtominen kesti ikuisuuden.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 25 Tammi 2017, 20:18
Kirjoittaja Chronos
Hennaserai on virolainen nettikauppa. Siellä on myynnissä BAQ laatuista hennaa mm. Jamilaa 100g/5,10, Rajasthanilaista sekä Sojat hennaa. Rajasthanilaisesta löytyy myös hiuslaatuista eli karkeampaa. Postikulut 14,90. Mun mielestä ihan kohtuuhintaista jos tilaa enemmän kerralla. Kun monesti paketti BAQ Jamilaa 100g saattaa maksaa 14 euroa. Sivuston saa klikattua myös suomeksi ☺

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 07 Helmi 2018, 16:01
Kirjoittaja irtohius
En oo tilannut nyt viimeksi kuin Hennaseraista - jota Chronos suositteli. Suosittelen itsekin! Aivan alussa, kun vasta ekoja kertoja tein värjäyksiä kasviväreillä käytin Hennaboy.co.uk:n indigoa, samoin sieltä ostin Sojat-hennaa. Tää Sojat on mun mielituote vailla vertaa. Mikä on kun joku brändi kiehtoo enemmän kuin muut? Tiukkaan pakattua, runsaasti väriä antavaa, helppoa ja palkitsevaa - juuri silloin kun maailma on paha paikka asua. Lohtuhennailua sanoisin.

Sit sellainen online-mesta kuin hinterauer.info on saksalainen tai oliko vallan itävaltalainen puoti, josta aina tilaan pakolliset argan- ja jojobaöljyt bulkkitavarana. Täältä ostin kokeeksi kuorman päällimmäiseksi erän hennaa - luomua ja iranilaista. Karkeampaa kuin Sojat, mutta erinomaisesti värjäävää. Mielestäni oranssimpaa kuin kaikki muut lukemattomat hennamerkit. Edullista kaiken kukkuraksi. Postikulut tosin verottavat intoa em. kaupassa.

Justingredients.com on brittiläinen aika uusi toimija etupäässä mauste- ja yrttipuolella. Maahantuo briteissä isoja eriä joten myyvät halvemmalla kuluttajille. Olen maininnut tietyistä kasvijauheista hiustenvärjäystarkoituksiin, näitä siis: kurkuma (voimakas kultamessinki väri), raparperinjuurijauhe (tipunkeltainen / puhdas, voimakas keltainen väri), cassia auriculata (erinomaista ja hienon hienoksi jauhettua - sidosaineena verratonta) ja sit sieltä saa saksanpähkinän kuoria kokonaisina (juglone-molekyylin sisältävää ruskeaa väriä. ja perushennaa ja indigoakin. Kaksi viimeksi mainittua on luokattoman huonoja hiusten värjäämiseen. Värjäystehot asteikolla 1 - 10  n. kaksi tai kolme. Eivät siis suositeltavia.

Ja vielä: hennacat on jostain syystä mennyt alasluisua mitä tulee hyvään bisneksen pitoon. Liian kalliit tuotteet ja kaiken lisäksi VANHAA tavaraa. En ostaisi vuoden 2015 satoa unissanikaan. Mun käsitys tuoreesta tavarasta on ehkä liian tiukka.. me choosy, no??

edit. Hennacat myy vihdoin vuoden 2017 satoa joka on tämän vuoden puolella käsitelty.
En vaan ymmärrä, miten eri kaupalliset instanssit myyvätkään niin erilaisin hinnoitteluin tuttuja hennamerkkejä. Profitit tietty on kuorittava jostakin, mut ilmaa selvästi välissä on.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 14 Tammi 2019, 20:16
Kirjoittaja korkkiruuvi
Olen nykyään tykästynyt cassiaan enkä ilmeisesti ole ainoa, olin eilen tilaamassa lisää mutta onkin tilapäisesti loppunut niin Pienestä tuoksukaupasta kuin Iherbistä (jälkimmäisessä tosin toimitusaika arvelutti muutenkin). Mitään tyyriitä Khadeja tai Cultivatorseja en raaskinut ostaa, niin tulin tänne sitten kyselemään vaihtoehtoja, muttei tarvinnut edes kysellä. :)

Tein eilen tilauksen Hennaseraihin, tänään tuli koodi. Postit oli 100-200 g 4,jotain e, 300-400 g 6,4 e ja 500 g oli 10,jotain. 100 g sennaa eli cassiaa maksoi 5 euroa ja siitä sitten aina vähän edullisempi kilohinta mitä isompi erä, kilo 43 euroa. Ainakin Pienen tuoksukaupan mukaan cassia auriculata/obovata ovat ihan vastaavia, tuolta Hennaseraista tulee jälkimmäistä. Toivottavasti pian ja laadukasta!

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 09 Elo 2020, 23:48
Kirjoittaja korkkiruuvi
Laitan nyt uuden viestin, kun edellisestä on sentään yli vuosi. Henna Serain cassia on ollut käytössä ja mieluista, muutenkin hyvä ostopaikka, mutta nyt siellä ei näy olevan cassiaa ollenkaan. Varastossa mulla vielä, mutta ei ne loputtomiin kestä vaikka pienellä kerta-annoksella mennäänkin. Pienessä tuoksukaupassa ei ole aikoihin ollut. Ekokaupoissa on vaan noita aiemmin mainitsemiani tyyriitä vaihtoehtoja, Khadi tai Cultivator's... Mac Urthinkin cassiaa ilmeisesti on jossain myynnissä, edullisemmin. 

Kai aiemmin myyneisiin voisi yhteydenottoja laittaa. Varmuuden varaksi kysyn jo nyt, tietääkö joku muita hyviä edullisia cassian ostopaikkoja? Tai onko kokemuksia noiden 3 merkin cassioista?

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 10 Elo 2020, 08:42
Kirjoittaja Chronos
Kääk! Siirryin itse cassia/hennavärjäilyyn seoksella 70/30 joten menee kyllä reilusti värjätessä. Sama tilanne että omat varastot on, mutta ei ne ikuisesti kestä. Tein vertailun hennaserain ja hennaboyn välillä. Kun koriin lisää 500g cassiaa ja lisää postit niin Hennaserailla 33,60 (tässä siis käytetty samanhintaista (?) tuotetta koska cassiaa ei ollut) ja HennaBoylla hinnaksi tulee n .35 euroa. Pitäisi varmaan vertailla kuinka paljon postit nousee HennaBoylta tilatessa kun Hennaserain maksimi on 14,90e.

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Lähetetty: 13 Syys 2020, 19:10
Kirjoittaja korkkiruuvi
Hennaseraissa on taas sennaa eli cassiaa kaupan, just tilasin. ;D