Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Tässä on pari ulkomaista myyjää:

http://www.renaissancehenna.com/
http://www.henna-und-mehr.de/

Molemmat luotettavia ja henna on puhdasta.Näistä ei jääny mutusia. Renaissancehennan Sabrinaan voi ottaa myös yhteyttä, jos on jotain kysyttävää hennasta tai indigosta. Itse kyselin kun en osannut indigoa laittaa oikein.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Deanna

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Deanna »

Mustikka kirjoitti: Urtekamilla(?) on "mustaa hennaa" eli indigoa. Voisin itsekin kokeilla sitä, jos jostakin löytäisin. :-\
Mie olen selaillu eurooppalaisia hennakauppoja, mutta mistään ei tunnu löytyvän indigoa. Ja mulla on suuri epäily nuiden "mustien hennojen" suhteen.
Urtekramin indigoa saa ainakin täältä http://www.luomukauppa.fi/verkkokauppa/
Mulla on paketti tässä pöydällä ollut jo jonkin aikaa, ja punaista hennaa myös, en vaan ole vielä päättänyt värjäänkö vai en.. ostin nuo hetken mielijohteesta. Mutta tuossa Urtekramin paketissa tosiaan lukee Ingredients: Indigofera Tinctoria -nothing else.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja deko »

Mustikka:

Kotimainen Ruohonjuuri ainakin myy postimyyntinä "mustaa hennaa", sinnehän voi ainakin ottaa helposti yhteyttä ja kysyä onko se puhdasta indigoa.
this too shall pass.
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Lettu kirjoitti: Vivi, paljonko henna maksoi etnokaupassa? Huomasitko myytiinkö siellä myös indigoa?
Maksaa 4,50/500 g eli halpaa on. Ostin tänään myös indigoa, joka oli saman hintaista. En ole kokeillut kuin tuota hennaa ja se on ainakin vähintään Urtekramin laatuista. Hienojakoisempaa, joten huuhtoutuu helpommin, mutta sekoittaessa tulee helposti paakkuja. Siellä on kahta laatua hennaa olen vaan toista ostanut. Se toinen oli samoissa pakkauksissa kuin toi indigo (paketissa lukee vaan Svart Henna, mutta pelkältä indigolta se netin kuvien perusteella näyttää). Toivottavasti indigokin on laatukamaa.

Täällä suositusta Satva hennasta en tykkää yhtään, siihen on taidettu jauhaa koko puska mukaan kun on niin tikkuista (ja niitä on hankala saada pois hiuksista). Myös sen värjäävyyteen en ole tyytyväinen. Mutta makuasia.  :)
Oma väri takaisin.
wuchuan

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja wuchuan »

Moikka,
Löysin tämän keskustelupalstan kun yritän epätoivoisesti löytää vielä jostain
Schwarzkopfin Igora Botanic (blant based color) kasvispohjainen väri hiuksille/VEHNÄ.
Tuotteen valmistus on loppunut, mutta uskoisin, että jollain kampaajalla tai nettimyynnissä löytyisi vielä
ko tuotetta. Olisin tosi kiitollinen, jos saisin vinkkiä, mistä vehnä Igora botanicia vielä saisi ostettua/tilattua????
Viimeksi muokannut wuchuan, 26 Marras 2012, 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainokainen

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä olen ostanut Helsingissä hyvää hennaa tosi halvalla Hämeentiellä sijaitsevasta Global Shopista. Jotkut somalit pitää sitä kauppaa. Siellä on lattialla sellainen iso kori, jossa on hennaa muovipusseissa. Arviolta n. 150-200 g tavaraa per pussi. Ja hinta vaivaiset 4€ per pussi! Viimeksi eilen hennasin taas tällä hennalla, ja tulos on todella loistava ja intensiivinen. Suosittelen! 
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Täysin OT mutta minkä näköisiä vaatteita siellä Global Shopissa on ?
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Just kun ehdin laittaa tilauksen Henna-boylle, löysin nettikaupan josta saa eri hennalaatuja (mm. Sojat, Yemen) ilman postikuluja Euroopan ja UK:n alueelle. Hennat on eritelty erikseen BAQ laatuisiin ja karkeampiin vain hiustenvärjäykseen tarkoitettuihin. Hinnat punnissa. Pitää kokeilla tätä seuraavaksi koska vaikuttaa ihan luotettavalta puljulta.
Hennacat.com
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Minä ostan hennani Lushista. Suomesta 325g levy maksaa n. 15€ ja brittinettikaupasta vajaa 10€. Sekoitan siihen lisäks cassiaa fiiliksen mukaisen määrän jonka tilaan pieni.tuoksukauppa.netistä.
Lush levyissä on hennan lisäksi kaakaovoita, luomu sitruunamehua ja joitakin tuoksuöljyjä.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
ainokainen

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

beachbunny kirjoitti: Täysin OT mutta minkä näköisiä vaatteita siellä Global Shopissa on ?
Ei mitään hajua, vissiin jotain afrikkalaisten kaapuja!&nbsp; ;D
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Kuulostaa hyvältä, mä rakastan itämaisia kaapuja, siis sellasia värikkäitä, erityisesti Etu-Aasiasta, en mitään muslimien telttoja. Täyt käydä tsekkaamassa, kuhan rahatilanne tokenee.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen tilannut oman Karishmani täältä:
http://www.thebeautypot.com/karishma-ka ... owder.html
Viimeksi tilasin 17.5oz = n. 500g 7,50£ + postarit 6,51£ = 14,01£. Toimitus taisi olla normi 1-2vk. :)
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mistä sais kaikkein parasta indigoa - mä laitoin viikko sitte Lushin caca brun ja noir sekotusta;noitia tais tulla liian vähän, väri oli heti pesun jälkeen sellanen maitokahvin värinen millaseks sen ei pitäny tulla - Mut yllättävää kyllä tummu parissa päivässä enemmän tumman tuhkanruskeeks - No voinhan mä sitä Lushiakin ostaa lisää, mutta mikä indigo-laatu ois pysyvintä ja haalistumattominta ? Ja mistä, Hennaboy, Pieni tuoksukauppa....
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Tuoksukaupassa oli indigoa, mutta taitaa olla tällä hetkellä kesälomalla. Miten Iherb?

Kunis

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Kunis »

iHerbissä ei toistaiseksi ole pelkkää indigoa, mutta noita Light Mountainin sekoituksia voisi myös kokeilla, ovat edullisia ja pitäneet myös hyvin monella. Tuoksukaupan indigo on Hennaboyn indigoa, joka on kyllä hyvää ja siloista. Sieltä on ainakin monet tilannet hyvin kokemuksin. Minun kokemuksellani ihan MacUrthinkin indigo (Ekolot, Ruohonjuuret , Sokokset jne.) on hyvää, joskin kovin karkeaa ja vähän huonosti poishuuhdottavaa.

Minun tarvii varmaan tilailla noita intialaisten pikkuvalmistajien söpöjä yrttipusseja, niin pääsen sitten kehumaan niitä kans :>

Vastaa Viestiin