Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Belle »

Mitä hennaa Punnitse & Säästä myy? En ole tiennytkään että sieltäkin voisi saada.

Hätätilanteissa (=ei aikaa odotella nettitilauksia) olen ostanut Tarjoustalosta tai Prismasta Satvaa. Se tarttuu huomattavasti huonommin tyvikasvuun kuin Karishma jota minäkin olen Tuoksukaupasta tilannut. Satva on värin piristykseen ja pieneen tyvikasvun häivytykseen ihan ok jos on tullut nopealla aikataululla edustusmeno ja hiusväri ihan kulahtaneessa tilassa

almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja almiros »

Oletteko muuten huomanneet, että Satvan hinta olisi noussut marketeissa? Viimeksi kun ostin, se oli jotain neljän ja viiden euron väliltä. Muistelisin, että se olisi ollut ennen paljon halvempaa...
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
satuprinsessa
Haiven
Haiven
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 17:17

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja satuprinsessa »

Belle kirjoitti: Mitä hennaa Punnitse & Säästä myy? En ole tiennytkään että sieltäkin voisi saada.
Kuva

Tällaista henna tuli itse hommattua Punnitse ja Säästä liikkeestä just kuparin sävyisenä, oli myös kastanjan sävyinen vaihtoehto. Itse ainakin tykästyin tähän kupariin, ei ole mitään voimakkainta laatua. Hintaa oli tolla paketilla n. 6 e.

Sitten oli myös pussissa olevaa hennaa, jota en ihmeemmin tutkaillut. Tää pussissa oleva maksoi 5 e.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Kiitos tiedosta! Täytyypä käydä tutkailemassa noita. Tulee käytyä Punnitse & Säästä -liikkeessä aina joskus kun mun mies rakastaa sieltä saatavia inkiväärikarkkeja, mutta en ole koskaan tutkinut muuta kuin karkkivalikoimaa. Ei pahan hintaista, Satva maksaa nykyään 4,50 - 5e eli samaa luokkaa. (Minustakin Satva oli ennen lähempänä 3-4e kuin 5...) Varmaan seassa on cassiaa ja jotain muuta jos väreinä on kupari ja kastanja.

Ihan offtopicina, että kastanja on mielestäni yksi epämääräisimmistä punasävyä kuvaavista sanoista, jonkinlainen punertavanruskea (mahonki?) kaiketi?
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^Joo, "kastanjanruskealla" viitataan kyllä aika leväperäisesti keskenään aika erivärisiin hiuksiin, mutta mä oon ymmärtänyt asian vähän niin, että kastanjalla yleensä tarkoitettaisiin lämpimänpunertavaa ja mahongilla viileämpää punertavanruskeaa.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Belle »

Tragedia, kiitos selvennyksestä, olisikohan juuri noin että mahonki on viileä ja kastanja lämmin punaruskea :). Siinähän ois jo jotain järkeä.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja kleio »

Onko Global shopissa tai jossain muussa vastaavassa helsinkiläisessä liikkeessä myynnissä hyvää cassiaa?
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Horros »

Tuo P&S:n henna, josta tuo kuvakin on, on kokemukseni mukaan enemmän punaruskeaan taittavaa kuin kovin oranssia. Olen aiemmin värjännyt osaa hiuksista Santen Flammenrot-värillä (taisi olla suurimmaksi osaksi hennaa), jonka lopputulos on juurikin aika puhtaan oranssi, enemmän keltaiseen kuin ruskeaan taittava, kun taas Punnarin hennassa on sisävalossa vähän sellainen kettua tummempi sävy. Ulkona loistaa oranssimpana, mutta sävy näyttää kuitenkin melko "rauhalliselta".
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Biohazardos

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Biohazardos »

Venäjällä matkaajat huomio! Minä löysin parhainta hennaa jota olen käyttänyt venäjältä. Nämä myydään karussa paperipusseissa 25g/20snt hintaan, jotka tulee kysyä kassan takaa.
Heti sekoitusastiaan kaataessani huomasin, että tämä on ihmeen tuoretta, sillä jauhe oli ihan kirkkaanvihreää ja todella hienoksi jauhettua. Incissäkin oli vain lawsonia inermistä, eikä mitään ylimääräistä. Lopputuloksena oli _erittäin_ kirkas punaoranssi kiiltävä hius. En voi kun vain suositella halvan hinnan ja laadun takia!
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^
Mistä päin venäjää? Siis ite käyn tankkaamassa svetogorskissa ja olen parissa meikki/koru/hiusväri kaupassa käynyt enkä ole tajunnut kysyä  :o
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Biohazardos

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Biohazardos »

Svetogorskissa nimenomaan! Jos tiedät missä on apteekki (?) Niin siitä pitää kävellä ''ylöspäin'' kauppaan jossa on myyjä lasivitriinien takana ja näkyvillä on suht reilusti hiusvärejä, vitriineissä koruja, kosmetiikkaa jne jne  ;D
Toivottavasti sait selkoa!  
Ohessa vielä kuva hiuksista märkänä ( pohjalla vitivalkoinen hius):
Kuva
Viimeksi muokannut Biohazardos, 08 Helmi 2015, 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^ Taidan olla kartalla! Siinä lähellä pienemmässä koru/kalja/vaate kaupasta ostin 10ruplaa/kpl feikki invisibobleja jotka on toiminut yhtä hyvin kuin kalliimmat suomen versiot  ;D Tuolta venäjältä kyllä löytyy välillä tosi kauniita hiuskoruja ym. halvalla!
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Olen tilannut luomu hennani aina Pienestä Tuoksukaupasta, jota suosittelen  :ts . Nopeat toimitukset ja hyvänlaatuinen henna (tarttuu hyvin, helppo levittää ja peseytyy erittäin helposti pois).
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mistä kannattaisi ostaa cassiaa? Ostin ensimmäisen purkin Ruohonjuuresta Khadin neutral hennan nimellä hintaan 12,50e/100g. Saisiko jostain halvemmalla ja vaikka netistä tilaten?
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^ Pieni tuoksukauppa, on vaan kesälomalla 15.8. asti... iherbissä saattaa olla pelkkää cassiaakin, itse muistan nähneeni vaan hennan ja cassian valmiita sekoituksia mutten toisaalta kummemmin etsinyt cassiaa.
Vastaa Viestiin