Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Sagu »

Chaos kirjoitti: ^^ Todellakin mahtavaa! Mistäs liikkeistä noita nyt saikaan? Siis sekä netistä, että "oikeista" kaupoista? ;D
Sokokset ja Emotionit lienee varmimpia paikkoja metsästää :)
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Vihdoin sain aikaiseksi kokeilla mustaa Light mountain natural hair color & conditioneria.
Valmistelu oli vielä ihan helppoa, mutta heti sen jälkeen alkoi jo tökkiä... :

- paha haju (joka jää hiuksiin vielä parin päivän ja pesun ajaksi)
- haasteellinen levittää: muruja tippuu ympäri lavuaaria
- pitkä vaikutusaika (ohjeessa mainitaan ainakin 45 minuuttia, itse pidin 1,5 tuntia mutta varsinkin lopputuloksen nähden tuntui ajan haaskaukselta...)
- vaikutusaikana hiuksista myssyn alta valuva vesi ärsyttää
- kestää aikansa huuhdella kaikki muruset pois hiuksista
- hoitavuutta en hiusten kuivuttua huomannut lainkaan

Vaikka juurikasvun ja värjätyn hiuksen raja hieman tasoittuikin, niin juurikasvun kyllä erottaa edelleen silti.
Hinta on varsin hyvä ja tietenkin kaupan kestoväreihin verrattuna luonnollisuus myös, mutta onpa vain todettava että olen liian mukavuudenhaluinen käyttämään tämäntyylisiä värejä (ainakin säännöllisesti). :P

Aiemmin kokeiltu Sante siis oli pettymys niin kuin Light mountainkin, ja vielä kaapista löytyisi Rainbow reseach. Ennakkoluuloisena en kuitenkaan tule pitämään kiirettä sen testaamisessa :P
Viimeksi muokannut Hilippa, 08 Syys 2012, 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Jee, mahtava juttu jos Color Maskia löytyy mustana! Punaista Pepperiä on tullu käytettyä monta pulloa  ja muutamaa muutakin, nyt mietin vain ostanko Coffeen vai Blackin, kun tukka on tällä hetkellä tummanruskea. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Suomalainen KC Color Mask ? Ei oo tullu vastaan - mahtaiskohan siitä tulla vähän vihertävä jos hiukset ei oo lähtökohtasesti tummanruskeet ?
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Tukka alkoi olla aika kulahtanut punainen mustilla alahiuksilla, nyt heitin päähän Casting Creme Glossin punamustan 262 (Black currant). Tykkäilen kyllä, ainakin omaan silmään kaunis sävy. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

aaaw...löysin aivan ihanan sävyn natural & easy, 3.88
Nyt menee vaahtoväri neitsyys  ;D
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Tummat hiukset on niin kauniit, etenkin vaaleaihoisilla. Tykkään paljon. Olen saanut läheisiltäkin paljon palautetta tummasta hiusväristäni, että tämä sopii minulle tosi hyvin. Joskus pidin vaaleitakin hiuksia, mutta kuulin kaverin kautta että kyllä nuo tummat sopii paljon paremmin  ;D Hyvä vaan, että tummat hiukset sopii; hiukset eivät rasitu niin paljoa ja väri on suht helppo. Paitsi juurikasvun värjäilyn osalta  ;) parhaat tummat sävyt on mielestäni CCG:lla.
marsuzioni

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja marsuzioni »

nyt iski maaaaaaaailman kovin himo värjätä hiukset JET BLACK värillä! Siis ihan mustiksi! Mut taas että jos siitä haluaa pois niin se on pitkän tien takana. Mutta toisaalta olen viimeisen 3kk katsellut pelkkiä mustia hiuksia ja ne tuntuisi olevan omaa tyyliä niin miksei....
Onko teistä kukaan perehtynyt siihen mikä musta sopii millekin ihon sävylle? Esim omani on hieman punertava niin pitäisikö kääntyä sinertävien mustien sekaan vai ei?
Viimeksi muokannut marsuzioni, 09 Tammi 2013, 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Toki omakin ihon väri vaikuttaa, mutta myös se oma mieltymys. Itse pidän kunnon mustasta väristä ja tosi paljon myös sinimustasta. Välillä siis värjään tyvikasvuni pikimustalla ja välillä sinimustalla, mutten koskaan mustanruskealla, koska tykkään, että se väri on ihan täysin yön musta ja se sopii parhaiten mun ihon sävyyn, joka on kylmä ja oon muutenkin sävymaailmaltani talvi. Se on vielä hauska, kun sinimustalla värjää ihan vaalean tyvikasvun, niin se näkyy tummansinisenä auringossa/valossa ja muuten sinimustalta ja mulla se sinisyys ei edes heti katoa, vasta ehkä kolmen viikon päästä. Siksikin kiva värjätä sinertävällä mustalla, kun se haalistuu mustaksi eikä ruskeaan päin. Ruskea ei vaan pue mua hiussävyissä yhtään.

Viimeksi kaksi viikkoa sitten, kun palasin takas mustaan värjäsin tutulla L'Orealin Casting Creme Glossilla, koska siihen oli tullut uusi sävy, 100 Licorice ja oli tosiaankin todella pikimusta ja on sitä edelleen, ei ole haalistunut ja hiukset kiiltää. Tällä oon aina onnistunut. Ja oli vielä alle 10 € Tarjoustalossa. En kovin mielelläni yli sitä maksa hiusväristä, koska musta on aina mustaa, yleensä 8) Haluaisin kokeilla Poly Colorin mustaa, ehkä mä joskus kokeilenkin tyvikasvun värjäämiseen, mutta pelkään, että se haalistuu nopeasti ruskeaan päin. Hinta vaan ois mukavan edullinen. Tosin eihän sitä tiedä ennen kuin testaa. Voihan se olla, että onkin kunnon musta, kun niin vaalea oon.

Vielä odottaa kaapissa yksi Cameleo, ihan 1.0 siis. Mä sitä viimeksikin kovasti metsästin, koska hintahan on tooosi edullinen, tästä täällä on puhuttukin, mutta meidän Tarjoustalossa nämä oli poistolaarissa ja musta sävy jo loppu. Onko kellään tietoa, onko tämä Cameleo siis lopetettu vaiko vaan paketteja vaihtamssa tms? Harmi, jos lopetetaan, koska tällä merkillä ois sekä sinimusta, että musta niin oisin vaan jatkossa voinut tyveäni värjäillä vaihdellen noita kahta ja pysyä samassa merkissä. Jos tuota ei enää ole, niin perusmustaa pitää sitten joltakin muulta. Elea on kans halpa ja hyvä, pysyy kuin tauti ja on ihan musta. Sinimustalla ennen värjätessä oon käyttänyt Garnierin 100% ja se on tosi hyvä ja halpa myös. Harmi vain, kun sinimustia ei paljoa ole paitsi sitten sillä Livellä Schwarzkopfilta, sitä en olekaan koskaan testannut. En mustaa enkä sinimustaa. Kunpa Cameleo ois vielä!!!

Edit. Mun piti vielä kirjoittaa semmoisesta, kun moni aina kuvittelee, että kun on mustat hiukset niin parhaiten sopis mustat kulmat. Mun kohdalla näin ei todellakaan ole, koska en halua kovaa vaikutelmaa, itselläni on niin vaaleat kulmat ja pitkään mietin mikä ois sopivin sävy kulmiin mustahiuksisena, kun en myöskään tahdo niistä liian piirretyn näköisiä vaan luonnolliset. Sitten testasinkin harmaata kulmiin ja sepäs sopii todella hyvin! Olin yllättynyt, koska ajattelin sen olevan outo sävy kulmiin, muttei ole lainkaan. Sopii ainakin itsellä hyvin mustien hiusten kanssa. Nyt mulla siis kulmavärinä NYX Auto Eyebrow Pencil, Charcoal ja tuota tulen taatusti käyttämään jatkossakin! Pitkään käytin harmaanruskeaa ja sekin oli ok, mutta tämä harmaa sävy on paljon parempi. Tavallaan pehmeämpi musta :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
marsuzioni

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja marsuzioni »

mulla on vähän punertava keltainen pohja omassa ihossa. Nyt kamppailen vaan sen välillä et lyönkö eka tummanruskean tähän vai sen koko mustan. Koko musta on niin nätti kun kattoo Katy Perry ja Amy Lee. Jotenki se musta korostaa kasvonpiiretitä ja silmien väriä tosi paljon. Mutta toisaalta tumman ruskea kuin Zooey Deschanel on pehmeämpi eikä niin "raju"... pohdiskellaan et kumpi :DD
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Jos mietityttää kumpi parempi värjää eka tummanruskealla, saathan sä sen seuraavalla kerralla mustaksi, jos tuntuu, että se ois kumminkin parempi. Eikä ehkä kannata miettiä miltä ne julkimot näyttää vaan miltä itse näyttää tai miltä itse tahtoo näyttää ja pitää semmosia hiuksia sitten :)
Viimeksi muokannut Chaos, 10 Tammi 2013, 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

marsuzioni kirjoitti: mulla on vähän punertava keltainen pohja omassa ihossa. Nyt kamppailen vaan sen välillä et lyönkö eka tummanruskean tähän vai sen koko mustan. Koko musta on niin nätti kun kattoo Katy Perry ja Amy Lee. Jotenki se musta korostaa kasvonpiiretitä ja silmien väriä tosi paljon. Mutta toisaalta tumman ruskea kuin Zooey Deschanel on pehmeämpi eikä niin "raju"... pohdiskellaan et kumpi :DD
Laita ensin se tummanruskea. Totuttelet siihen, ja vastavärjättynähän se on melkein kuin musta!  ;) Ainakin itselläni. Tulee tummempi tulos alkuun..
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Chaos kirjoitti: Harmi vain, kun sinimustia ei paljoa ole paitsi sitten sillä Livellä Schwarzkopfilta, sitä en olekaan koskaan testannut. En mustaa enkä sinimustaa.
Suosittelen kyllä testaamaan tuota Livea. Ainakin mun päässäni se pysyy paljon paremmin kuin esim. Lorkun värit ja on vielä tarjouksesta ostettuna aika edullistakin. :) Se sinimusta (Cosmic Blue) näyttää siinä paketin kuvassa tosi siniseltä, mutta kyllä se vaaleahkossa hiuksessakin ihan musta on, sellaisella sinertävällä vivahteella.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mä värjään 4-6 viikon välein riippuen miten jaksaa ja vain tyven, koska muualta musta väri ei onneksi haalistu. Tosin ehkä pari kertaa vuodessa joutuu latvoihin väriä laittamaan, jos kesällä aurinko haalistaa, mutta ei muuten. Mulla on niin vaalea oma väri, että tyveä siksi pitää noin usein värjätä, mutta oon tyytyväinen, että oon saanut vähän venytettyä värjäysväliä, ettei tartte ihan sentäs kerran kuussa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
marsuzioni

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja marsuzioni »

toi vaalea juurikasvu on kyl ärsy näissä tummissa hiuksissa. Siis nytkin ku olin 3kk värjäämättä ja lätsäsin värin päähän niin tietenki se juuri on ny vaaleampi ku muu osa hiuksesta  :-\  Mut täytyy kyllä sanoo et on paljon freesimpi olo nyt ja tummempi väri tuo omaa ihon sävyä esiin ja silmien väriä :) Täytyy ens kerralla kun värjää katsoa et värjäiskö vaan juuren tällä samalla värillä ja laittan sitä kans tähän mikä on nyt vaaleampi jahka se tasottais vähä. Tai sit vaan otan sen mustan ;)
Vastaa Viestiin