Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^ Ei pelkoa, koska hiuksiahan ei ole aiemmin värikäsitelty. Kannattaa myös hankkia joku musta suoraväri, niin väri säilyy hyvänä.  :)
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Noniin, värjäys suorittettu onnistuneesti ja tarttui kyllä menestyksekkäästi sekä tukkaan että ihoon  :P. Miehen hiuksiin sai uppoamaan kaksi purkkia. Hirveän hajuista muuten tuo Syoss, kävi henkeen. Tuli mieleen joku Putki Reiska, vaikka ammoniakkia ei pitäisi ko. värissä olla. Seuraavalla kerralla ostettava jotain muuta, ja tuo suoraväri oli hyvä vinkki!
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Hyvä, että värjäys onnistui :) Joo, suoraväri on ihan ehdoton tummaksi värjätyille hiuksille. Ainakin omalla kohdallani, kun hiukseni ovat 7-asteiset ja lasimaiset, niin tumma hiusväri haalistuu aika nopeasti. Casting Creme Gloss tummat värit on minun mielestä parhaimpia (ja hoitavimman tuntuisia).
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Hih, tää taitaa olla tosi yksilöllistä, ku itsellä 9-10 asteinen lasimainen hius, eikä koskaan tarttenut suoraväriä vaan musta pysyi aina todella hyvin, ei koskaan haalistunut ruskeaksi. Tämä on varmaan ties mistä kiinni :D Joskus huvikseni kokeilin suoraväriä eikä se edes näkynyt missään. Mun mielestä myös Casting Creme Gloss oli tosi hyvä ja ihan kunnon kestoväreistä muutkin L'Orealit.
Viimeksi muokannut Chaos, 20 Tammi 2014, 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Aika jännä, näköjään sit yksilöllistä kaikki  :D Nyt oon kyllä huomannut, kun välissä oon vaalentanut ja palannut takaisin tummaan hiusväriin, että latva on jo niin huokoista että siinä ei väri ainakaan pysy nyt.. suoravärejä aion nyt ostaa lisää. Mm. Biozell Suklaanruskeaa suoraväriä olen käyttänyt, kun sillä saa myös lämmintä sävyä jos alkaa vihertämään. OT, mutta tuolla suoravärillä ei vaan enää ollut hyllypaikkaa Prismassa, kun kävin katsomassa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Juu siis tiedän mustahiuksisia, joilla ei pysy mustana millään ja niitä, joilla pysyy yhtä hyvin kuin mulla pysyi. Enkä siis laittanut joka kerralla latvoihin, välillä vain, tyyliin kesän jälkeen, muuten tyvivärjäys riitti eli olin siitä onnekas :) Aina mulle enemmänkin tuli tosi kylmä sävy, sinertävä siis, josta pidinkin. Mulle riitti myös 20 minuutin vaikutusaika.

En tosin ikävä kyllä tähän ketjuun ole palaamassa tuon hiusväriallergian takia, tyytyväisenä oon omaa väriä kasvatellut pari kuukautta, eipähän ole ikävä näkyvää tyvikasvua, jotain hyvää siis. Ja olinhan mä viimeisen 10 vuoden aikana eniten mustahiuksinen. Jostain syystä silti sitä mustaa hiusta ei ole enää ikävä, vaikka toiisn todella luulin, ehkä siksi, kun niin pahat oireet tuli, ettei sitä vaan voi oikein enää ikävöidäkään. Silti sen verran kokemusta mustasta väristä ja eri merkeistä, että tätä ketjua siksi kurkin välillä ja neuvon, jos joku kyselee eikä silti raasta mun sydäntä :)

Biozellillahan on nyt myös se ihan mustakin suoraväri ja KC Color Maskilla, jos niitä suoravärejä tahtoo testata, ainakin niillä saa hoitoa ja kiiltoa!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Siis ymmärsinkö oikein, että esim. vaaleaa juurikasvua voi värjätä myös kestosävytteillä? Vai puhutaanko tässä nyt vain mustan värin freesaamisesta?
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Molemmista puhutaan :) Suoravärillä voi freesata tummaksi värjättyä hiusta, mutta kuten Chaos sanoi, niin hänellä suoraväri ei vaikuttanut tummaksi värjätyssä hiuksessa. Mulla taas suoraväri on käytössä, koska latva on niin huokoinen tällähetkellä ja väri liukuu muutenkin pois (syynä hiuslaatu ja värikokeilut tummasta vaaleaan.)

Kesto- ja kevytväreillä voi värjätä oman väristä vaaleaa hiusta tummaksi. Suoravärillä ei voi värjätä omaa vaaleaa tyveä tummaksi. KC color Maskit ovat kuulemma todella pigmenttisiä, mutta toimii vain värjättyyn hiukseen.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja bast »

Olen jo huudellut muissakin ketjuissa, mutta jos vielä täälläkin. Haluaisin mustat hiukset, mutta päänahka ei kestä kestovärejä. Vaaleanruskeaa juurikasvua on 15-20cm ja loput värinpoistolla vaalennettua keltablondia. Onko mitään millä tämän saisi kokonaan tummaksi?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

bast kirjoitti: Olen jo huudellut muissakin ketjuissa, mutta jos vielä täälläkin. Haluaisin mustat hiukset, mutta päänahka ei kestä kestovärejä. Vaaleanruskeaa juurikasvua on 15-20cm ja loput värinpoistolla vaalennettua keltablondia. Onko mitään millä tämän saisi kokonaan tummaksi?
Olisiko Henna hiusväri ratkaisu? Elumenilla tuskin saat tummennettua tarpeeksi, kun oma hiusvärisi on niin vaalea.

Minulla ei ole Henna väristä käyttökokemusta, mutta eikö sillä saa kuitenkin tumman/mustan (punertavalla vivahteella?)
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja bast »

Ensin kitisin täällä joka topicissa ja sitten unohdin raportoida mihin päädyin...
Kokeilin ensin testiraidan directionsin suoravärillä. Se tuli kyllä mustaksi blondattuun osaan, mutta neitsyttukkaan tuli joku suohirviön vihreä.
Sitten sorruin marketin värihyllylle ja ostin poly colorin sävyteshampoota. Päättelin, että kun värinpostosta tulee isompi reaktio kun kestoväreistä, niin luultavasti en ole allerginen ppd:lle, vaan se on hapete, joka muuten vaan ärsyttää herkkää päänahkaa ja tuo oli kai hyllyn hellävaraisin vaihtoehto. Laitoin päänahkaan kookosöljyä ja levitin värin tosi varovasti niin että sitä meni mahdollisimman vähän iholle.
Kas kummaa! Ei mitään oireita eikä sulkasatoa! Nyt on sitten musta tukka, vaikka hassun kirjava lähempää tutkittuna. Osittain meni lähes sinimustaksi, mutta paikoin on ruskeampi. Juuriin jäi pari paikkaa oman väriseksi varmaan öljyn takia. Ihan ok. Ostin vielä biozellin ruskeaa color maskia, jos saisi taitettua koko pään siihen luonnollisempaan ruskeanmustaan. Sinimusta ei sovi mun ihonsävyyn yhtään.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja eivor »

^ Jos etsii mahdollisimman mietoa hapetetta, niin Biozellilla ainakin on 2 % hapete, joka ostetaan siis erikseen värituubin kanssa. Itse käytin tummaksi värjätessäni yleensä tuota miedointa hapetetta ja väri tarttui kyllä. Taisin joskus lantrata vielä hoitoaineella hapetetta...
Viimeksi muokannut eivor, 10 Joulu 2015, 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja keesha »

^^ & ^ Hapetetta voi tosiaan myös laimentaa itse joko hoitoaineella tai vedellä (riippuen millaista koostumusta haluaa). Esim. kuivaan tukkaan väriä levittäessä voi olla hyvä laimentaa hapete vedellä, jolloin seos on juoksevampaa ja levittyvyys parempi. Jos taas väri levitetään kosteaan tukkaan, niin hoitoaineella laimenus tekee seoksesta täyteläisempää eikä väri valu niin herkästi. Muistelisin että Poly Colorin "sävyteshampoon" hapete on 4-5% luokkaa. Eli tuosta pystyy kyllä vielä laimentamaan, jos tarkoitus on vain tummentaa.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja bast »

Kiitos vinkeistä. Pitää kokeilla tuota hapetteen laimentamista, vaikka öljy päänahassa näytti auttavan myös. Meinaan pitää värjäysvälin mahdollisimman harvana ja kokeilla juurikasvuun sitä biozellin color maskia, jos sillä saisi venytettyä seuraavaa värjäystä mahdollisimman pitkälle.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja miolla »

Minua on nyt parin kuukauden aikana kutkuttanut kokeilla Lumikki-lookkia, eli värjätä hiukset ja kulmat mustiksi. Tällä hetkellä pituudet ovat vaalennettu n. 10-tasoisiksi (sävy nykyään aika neutraali) ja omaa 8-tasoinen tyvi reilu 5 cm on sävyltään lämmin.


Saisinko kertaheitolla hyvän mustan jollakin markettivärillä? Kuinka suurella todennäköisyydellä saan vihreän sävyn hiukseen?


Aiemmista kokemuksista johtuen pyrkisin välttelemään L'Orealin värejä, CCG:t tai Preferencet eivät koskaan ole tarttuneet tai taittaneet kovinkaan hyvin - kokeillut olen vuosien varrella erityisesti vaaleita, mutta myös kuparinsävyjä ja jossakin vaiheessa myös viileitä keskiruskeita esim. 5.21. Paketit ovat kyllä nättejä, mutta lopputulos on yleensä ollut harmillisen hailakka.


Poly Color on keskivaaleana, tummanvaaleana ja keskiruskeana ollut hyvä aiemmassa elämässä. Olisiko mustakin peittokyvyltään toimiva? Vai Elea/ Live XXL/ joku muu?


Kuva
Vastaa Viestiin