Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Sagu »

Täällä ollaan palattu takaisin 2.16:een. Olihan mulla punainen tukka omalla mittakaavallani tosi pitkään, yli puoli vuotta samassa värissä! :shock:

On tämä väri aivan ihana <3 Harmi vain, että itse tukka on niin sairaan huonossa kunnossa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Sagu, laita ehdottomasti kuvia :) Elumenia käytit?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Sagu »

^ Ei, ihan Lorealin Ferialla mentiin tällä kertaa! :D
Kunis

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Saakos noita lilahtavia ,mustansävyjä pikimustalla kunnolla peittoon? Tekisi mieli jotain moista kokeilla, mutta kovin pitkäaikaisesti en usko sellaisesta kerralla pitäväni. Tosin mähän olen nykyään vain dippivärjäilijä, että ei sen edes niin tarkkaa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Mä just eilen värjäsin punamustat ja oman tyveni piiloon pikimustalla ja ihan musta siitä tuli, näy mitään muuta sävyä missään ja näin arvelinkin tapahtuvan. Toki aivan musta kaiken peittää allensa, koska musta on aina musta ;)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Kunis

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Muistelin, että musta olisi ainoa 1-sävy, ja kaikki "värimustat" ois aina 2.jotain. Liekö mikä selitys tuo, mutta pätisi ainakin tässä :)
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Liityn joukkoon :)
Eilen oli pakko laittaa Poly Colorin musta päähän, tää vaan on se väri mihin mä aina palaan :)
Mulla on takana useita tumma-vaalea-kokeiluja ja viimeksi huhtikuussa päätin että vaalennan 2-tasoisen mustanruskean omaksi väriksi (7,3). Onnistuihan se, mutta tuo oma väri ei sovi mulle yhtään! Näytän niin valjulta, värittömältä ja vanhalta eivätkä mitkään vaatteeni/meikkini sovi tuohon väriin. Tykkään asusteissa ja vaatteissa paljon kirkkaista väreistä, pinkistä, turkoostista, keltaisesta ja nuo vaativat kontrastikseen mustan.
Mä voin sanoa että olen myös poikkeus suomalaisissa, sillä mulle sopii todella paremmin musta kuin oma väri. Värjään säännöllisesti kulmat ja ripset, käytän itseruskettavaa ja ihoni on vaalea joka näyttää samean harmaalta omassa värissä.

Myös muut kehuvat mua tummana, ja mielestäni näytän nuoremmalta tummassa kuin maantienharmaassa joka tavallaan "imee" kaikkien värien hehkun.

Ja mustaan on niin ihana laittaa kaikkia hiuskoruja, valkoinenkin näyttää paljon puhtaammalta ja värikkäät kirkkaammilta.

En kadu :)

Siksi valitsin tuon PC:n koska mulla vaalennuksia alöla ja hius auki, kokemukseni mukaan tuo tarttuu parhaiten.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
rapsma

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja rapsma »

Heippa kaikki!

Ajattelin tulla kysäisemään vinkkejä tai neuvoja tähän ikuisuusongelmaani.

Pidän tummanvaaleat hiukseni tummanruskeina kestovärjäyksin ja silloin tällöin ylläpitona kevytvärein. Ongelmani on, että jatkuvasti n. 1-2cm tyvestä hiukseni liu'uttaa värit pois hirveän nopeasti, parissa pesussa. Pituuksissa hiuksissani sekä kesto- että kevytvärit pysyvät kiitettävinä kauan, mutta voi pojat tämän hetkessä haalean vaalean tyven kanssa.

Obv en mielelläni olisi värjäämässä sitäkään ihan tuon tuosta.

Onko joitakin niksejä, joilla saisin värin tarraamaan tyveen tiukemmin?

Onko erilaisten hiusvärien välillä tässä merkittäviä eroja?


siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja siili »

rapsma kirjoitti: Onko erilaisten hiusvärien välillä tässä merkittäviä eroja?
Mä oon ainakin omassa sileässä ja liukkaassa hiuslaadussani huomannut että halpismerkki Elea on pysynyt mulla parhaiten. Garnierin mustalle kävi just noin, että se haalistui pois. Lorkun värit on kans pysyneet itselläni ihan ok, tykkään siitä vanhasta kunnon Excellence Cremestä. Koska juuri on hyväkuntoista uutta vaurioitumatonta hiusta, väri ei siihen takerru aina niin hyvin.

Nyt värjäsin Franck Provostin kestovärillä, josta kyllä tykkäsin. Saa nyt sitten nähdä pysyykö ja haalistuuko. Tosin valitsin ensimmäisen kerran 15 vuoteen jotain muuta kuin mustan! Tummanruskea nyt, oikeastaan kylmä mustanruskea. Pituudet on tietysti lähes mustat edelleen, mutta tukka on tällä hetkellä niin pitkä, ettei se mustan ja tummanruskean väriero ole mitenkään hätkäyttävän silmiinpistävä. Oikeastaan tykkäänkin, että olisi vähän raidallinen ja sitä kautta eloisamman näköinen. Saisi olla enemmänkin värierollisia suortuvia.

Sarannan tavoin mulle sopii hyvin pikimusta ja olen luonnostaan mustakulmainen ja -ripsinen. Tummanruskea on lähellä omaa väriäni, ei nyt huono tämäkään. Tosi syvä ja tasainen musta vaatii kuitenkin aika jatkuvaa värjäystä, en jaksa enkä halua värjätä niin usein, joten siksi kokeillaan nyt hiukan luonnollisempaa sävyä.
Viimeksi muokannut siili, 16 Kesä 2013, 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Sagu »

Mulla vähän samaa ongelmaa kuin tuossa yllä, eli väri lähtee tyvestä haalistumaan tosi nopeasti. :# Ja pituudet sitten vastaavasti vetävät aina käytännössä mustiksi, tällä hetkellä päässä 4.15 mutta kakkoseltahan se tukassa näyttää. Haluaisin nätin tumman suklaanruskean, mutta kun ei niin ei. Melkein tekisi mieli vaalentaa koko roska ja heittää väriksi jotain aivan muuta, mutta en ole yhtään varma siitä, että kestäisikö tämä reuhka enää yhtään värinpoistoa. (Tää viesti olisi sopinut kai paremmin värikriisiketjuun... :D)
NinjaKana13

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja NinjaKana13 »

Elikkäs en oikein ymmärrä noista "mokka" väreistä yms.
Mutta päätin nyt kuitenkin kirjoittaa.
Värjäsin hiukset mustaksi. (ennen oli ruskeat)
Jos joku voisi selventää noita sanoja tai vaikka näyttää jonkun sivun jos sellaisia sivuja on.
Kiitos. :O
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Edellisellä sivulla mainittua Poly color tint -väriä löysin Fragrancedirectistä (tilaamani sävy: Natural black). Itse värjäystulos on ihan hyvä, mutta kylläpä jämähti väriä tiukasti päänahkaan! Lisäksi on niin voimakkaan hajuista, että noiden syiden takia jää tilaamatta uudelleen.

Tavallinen Poly color vie voiton ihan 6-0...!
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Noniin, mies sai päähänsä idean värjätä vaaleat hiuksensa mustiksi ja tänään ostettiin Syossin Oleo -"joku" väripakettisatsi perusmustaa. Kysymys kuuluu, tarttuuko tuo nyt sellaiseen harmaanvaaleaan neitsythiukseen? Noita mustia kun ei periaatteessa suositella vaaleille hiuksille...
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Ai kuinka niin mustia värejä ei suositella vaaleille hiuksille?

Kyllä musta hapeteväri tarttuu ihan vaaleaankin hiukseen ja värjää sen mustaksi. Kevyemmät sävytteet on toki eri juttu, niissä kun ei värjäystehoa ole samallalailla, joten lopputulos voi jäädä vähän hailakaksi. Tuo Syossin Oleo on kai kuitenkin kestoväri? Itsekin siis värjäilen hyvin vaaleaa tyveäni mustaksi, ja aina se on kerrasta värjääntynyt. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

^No kun niissä värivalintahiustupsukirjoissa lukee niin&nbsp; ;D Ajattelin, että vetääkö se helposti harmaaksi tai vihreäksi jos lykkää vaaleaan hiukseen, jota ei ole käsitelty aiemmin.

Mutta ilmeisesti ei siis pelkoa siitä :)
Vastaa Viestiin