Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Me, jotka omistamme tummanpuhuvat hiukset, tarvitsemme myös oman ketjun, kun blondeilla, punapäillä ja oman värin kasvattajillakin on 8) Vaikka onhan täällä toki markettiväri-keskusteluita ja muita värikeskusteluita, niin ajattelin, että erikseen tämmöinen olisi hyvä, jossa vertailua kauppojen tummista hiusväreistä ja kokemuksia niistä. Varsinkin, kun suht moni täällä tummiksi kutrejaan värjäilee. (Itselläni vaikuttaa just nyt Garnier Nutrisse Mousse, sävy Deep Black, ajatus tästä ketjusta tuli siis värjäillessä :D) Itselläni on ainakin mennyt hermot, jos joutuu etsiä kokemuksia, vaikka Parhaat markettivärit-ketjusta, kun siellä kuitenkin kaikista sävyistä puhutaan.

Kirjoittelen itse myöhemmin kokemuksiani mustista kaupan väreistä. Laitoin tämän vain jo pystyyn valmiiksi!

Eli antaa mennä :) Toivottavasti tänne tulisi keskustelua!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Vuosia on jo hiukset olleet mustat, joten onhan tässä vuosien varrella tullut vaikka mitä mustia värejä kokeiltua :)
Tämän hetken suosikkeja on Poly color ja iHerbin Surya henna cream. Poly color siis pysyy mulla yhtä hyvin kuin kestoväri ja Suryaa taas käytän Poly Color -värjäilyjen välissä. Mulle tärkeintä mustassa värissä on se, että se nimenomaan on neutraali musta eikä esim. sinertävä.

Viimeisin kokeiluni oli Wella color fresh, kun juurikasvu oli sitä luokkaa, että piti se jo saada edes hetkeksi peittoon. Värin laitoin kolme päivää sitten joten vielä en pysty arvioimaan sen pysyvyyttä omissa hiuksissani. 

Aiemmin olen käytettänyt mm. Lorkun Excell 10':ä ja Preferenceä, mutta niistä tuli siirryttyä Poly coloriin (Juurikasvustahan minä tuosta Poly colorista aikoinaan luin hyviä kommentteja ja niiden perusteella sitä kokeilin :) ). Tosin ainoa huono puoli Poly Colorissa on sen mukana tuleva hoitoaine, joka ei mun hiuksia valitettavasti siloita ollenkaan.
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Poly Coloria käytän minäkin, viimeksi tosin tuli heitettyä päähän Nutrissen musta väri, se on värinä muuten hyvä mutta tahtoo aiheuttaa mun päänahkaan kutinaa. Poly Colorilla ei tätä ikävää kutinaa oo tullut. Vähän mietityttää että johtuuko kutina ppd:stä, olisiko Poly Colorissa sitä vähemmän... Jatkossa pitää kyllä meikäläisen välttää Nutrissea.

Musta on kyllä se väri johon tulee aina palattua. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Kunis

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Olen myös kokeillut hyvin monenmerkkisiä värejä, enkä varmaan muistakaan kaikkea. Jossakin vaiheessa tajusin olla ostamatta kerran kuussa kympillä kaupan väriä ja tilasin parillakympillä Poly Color Tint 45:ia pitemmän ajan tarpeisiin. Tuo on minusta ollut hinta-laatusuhteeltaan ihan paras luonnollisenmusta väri. Haalistuu täysmustasta melkoisan nopsaan ruskeanmustaksi ja pysyy siinä.
Monilla monilla väreillä kun oli liikahaalistumisen ongelmaa. Värjään aina vaan tyven ja laitan värjäyksen ajaksi latvoihin hoidetta, joten kerrostumisesta en osaa sanoa muuta, kun että itselläni ei ole moista päässyt käymään. Eihän tuo yhtä hyvältä tuoksu kun Nutrisse, mutta se on pieni juttu.

Minullahan on luonnostaan jo hyvin tummat hiukset, mutta toistaiseksi värjään mustanruskealla peittääkseni oman punapigmenttisyyden. Välillä toisaalta kasvattelin omaa tyveä, mutta nyt tuntuu taas tämä sävytety omemmalta. En edes värjää tarkasti kuukausittain sävyjen samankaltaisuuden vuoksi.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mä oon ollut pikipää melkein kahdeksan vuotta, värjännyt milloin milläkin mutta nyt viime aikoina Elealla. Mulla on luonnostani platinanvaaleat hiukset, joten juurikasvu on värjättävä n. kerran kuukaudessa etten näytä kaljuuntuvalta.  ;D Mutta mulla mikään musta väri ei ole ikinä lähtenyt haalistumaan, joten olen laittanut värin aina vaan tyveen enkä pituuksiin ollenkaan. Juuri pari viikkoa sitten ihmettelin kaverin mustaa tukkaa kun oli haalistunut tumman ruskeaksi. Mikäköhän mulla on kun väri pysyy niin lujassa, mutta toisaalta eipä ole ollut valittamista.  :)

Nyt ensimmäistä kertaa värjään hiukseni muun värisiksi, nimittäin kauan haaveilemani siniseksi/turkoosiksi. Vähän hirvittää miten suostuu musta väri lähtemään pois alta ja mitä tulee värjäystuloksesta, mutta lohduttaudun sillä että voinhan aina värjätä takaisin mustaksi.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
ainokainen

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Hienoa, oma ketju meille!  ;D

Mä olen ollut mustahiuksinen lähes koko elämäni, joitain kokeiluja lukuunottamatta. Musta on mulle ehdottomasti se juttu. Värjään hiukset noin kerran kuussa, mutta en koskaan koko pituuksia, vaan ainoastaan juuret. Käytän juurikasvun värjäämisessä vaihtelevasti indigoa ja markettivärejä. Koko pituuksiin teen hennakäsittelyn noin kerran kuussa, ihan vaan siksi että tykkään siitä tuuheuttavasta vaikutuksesta. Ja henna antaa myös mustalle punaisen hehkun, joka näkyy päivänvalossa. 
Tällä hetkellä on tavoitteena kasvattaa hiukset suunnilleen kyynärpääpituuteen, eli ehkä noin 15-20 cm vielä.

Tässä kuvaa mun hiuksista:
Kuva
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

^Jestas, miten ihanat hiukset sulla.

Itse olen pitkään pähkäillyt, uskaltaisinko väräjätä hiukset kerran elämässä kunnolla tummiksi, mutta vielä ei ole rohkeus riittänyt.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Kunis

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

^ Kannattaahan sitä kokeilla, jos kunnolla mieli tekee. Ennemmin ehkä nyt kun kymmenen suotta vanhempana, väittäisin.

Mikä tyylivalinta se muuten on, kun mustien hiusten vaaleata n. sentin juurikasvua värjätään räikeänpunaisella tai violetilla? Hirveetä. Luulin sen ensin olevan joku goottijuttu, mutta sitä tuntuu näkevän vähän kaikissa yhteyksissä.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Ilahduttaa, että täällä on jo miten keskustelua! En ymmärrä, miksen aiemmin ole tätä perustanut.

Kaarne, oon miettinyt tuota samaa :D Tosin itsekin kerran kokeilin violettia tyvikasvua, mutta se oli niin tumma, että hädin tuskin erottui edes auringonvalossa. En silti kokeilisi toiste. Ja mä kokeilin tuota vain siksi, kun tahdoin testata sopisiko mulle violetit hiukset (ei sovi ;D). Voisikohan tuossa olla joku semmoinen juttu, että halutaan vaihtaa väriä ja tehdään se noin eli aletaan vaan tosta vaan värjätä eri värillä. Ainakin oon tainnut itse kuulla tuommoisen, että jotkut ei tahdo tehdä värinpoistoja, niin keksii sitten tuommoisen keinon. Tuo sopii silloin, jos musta on todella haalistunut ja sitä punaista tai violettia on jo tarpeeksi pitkältä matkalta tyvestä eikä vain se sentti pari.

Kokemuksiani mustista väreistä (en kyllä kaikkea tule muistamaan). Silloin 10 vuotta sitten värjäsin ensimmäisen kerran 18-vuotiaana mustiksi ja rakastuin heti mustaan väriin ja mun perhe äitiä myöden ihmetteli, miksen ole aikaisemmin värjännt mustiksi, kun kerran sopii paremmin kuin oma platinanvaalea :D (Ja tätä mieltä edelleen on koko perha ja avomieheni myös.) Silloin värjäsin pitkään L'Oreal Excellencellä, sävy oli tosiaankin musta ja pysyi erittäin hyvin. Luovuin tästä sitten hinnan vuoksi. Poly Colorin mustalla jatkoin sitten tuosta ja se oli myös hyvä väri ja tarpeeksi musta, mutta kestävyys ei tainnut olla ihan paras. Nyt en ole aikoihin tuota käyttänyt, mutta parin kuukauden päästä pääsee testiin. Schwarzkopfilta käytin pitkään sinimustaa mitä jäi todella ikävä silloin aikanaan, oli tosi hyvä väri, mutta lopetettiin :( Myöskin välillä käytin L'Oreal Recitalin sinimustaa. Olisin tahtonut kokeilla punamustaa ja violettimustaakin (niillä oli se mustasarja), mutta ehtivät perkules lopettaa sen sarjan, se harmittaa edelleenkin.

Mulla ei myöskään ole ongelmia mustan värin pysymisen kanssa, kun se oma väri on niin vaalea. Veikkaisin tällä olevan jotain tekemistä asian kanssa. Ja jokaisella nyt vain sattuu pysymään eri tavalla hiusvärit. Nyt, kun kuukausi sitten palasin mustaan, se toki haalistui tummanruskeaksi, koska kovat blondaukset oli alla enkä esipigmentoinut mitenkään, olin ihan äimistynyt kuinka hyvin kuitenkin pysyi. Eli värjäsin Garnier Nutrisse Moussella, Deep Black. Aivan ihana väri käyttää! Erittäin riittoisa koko hiuksistoon, helppo levittää. Mun pisimmät hiukset ovat siis olkapäille, lyhyimmät leukaan ja mulla on hyvin paljon hiuksia. Yleensä koko pään värjäykseen oon tarvinnut aina kaksi pakettia, nyt riitti yksi! Ennenkuulumatonta! Väri on todellakin kunnon musta, sinertävä jopa. Tykkään todella ja varmasti tulen käyttämään tätä uudestaankin. Tällä värjäsin nyt viimeksikin viikonloppuna. Mieto tuoksu myöskin, ei ota henkeen, mistä suuri plussa. Kaapissa odottelee vielä seuraavaa värjäyskertaa (kun ostin ota 3 maksa 2) Garnierin 100% sinimusta, sitäkin oon käyttänyt moneen kertaan ja tykännyt paljon. Mulla sinimusta pysyy kolme viikkoa sinisenä, siksi tykkään todella :-* Ainoa vaan, että tyvi on semmoinen tummansininen ja latvat sen täydellisen sinimustat, kun tuolla värjää, mutta hei, väriä elämään ;) Eikä se maailmaa kaada, kun kuitenkin muuttuu mustaksi.

Mä siis nimittäin, toisin kuin Hilippa, haluan kylmää mustaa sävyä eli sinertävää. Mulle ei sovi lainkaan ihonsävyyn ruskeaan taittava musta. Mä siis vuorottelen mustan ja sinimustan välillä, riippuen ihan alennuksista ja fiiliksistä :) En siis ole merkkiuskollinen väreissä ellei sitten Poly Color yllätä, mieluiten alle kympillä ostaisin värini, kun joka kuukausi on tyvi värjättävä. Tyven siis yleensä vain värjään ellei ole haalistunut jostain syystä. Toki kesä haalistuttaa sysimustaa jonkin verran, muttei mulla läheskään niin usein kuin monella (enkä edes viihdy auringossa).

Kysymyksiä: Hilippa: Mitkä värit on sulla neutraalin mustia, niin osaan välttää niitä, kun tahdon sinertävää mustaa? :D Mai: onko tuo Elean väri kunnolla musta eikä ruskeaan menevä? ainokaisen hiuksia oon ennenkin ihastellut, todella ihanat <3 Vielä mullakin on jonain päivänä tuollaiset yhtä pitkät! Mitkä on sun lempparimarkettiväri mustasta?

Entä onko kellään kokemusta Liven mustasta ja sinimustasta? Meinasin nekin joskus testata, kun ovat usein tarjouksessa. Kun niitä joko rakastetaan tai vihataan (siis tuota Liveä.)

Jaksoikohan kukaan edes tätä mun sepustusta lukea...olisin jaksanut höpistä mustista väreistä vaikka kuinka vielä, haha, mutta jätetään seuraaviin viesteihin...
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Yksi mustapää joukkoon&nbsp; :) Oma väri lienee jotain seiska tasoa, sellainen kultaan vivahtava. Tosin nykytilanteesta ei ole hajua.

Hiusten värjäämisen aloitin n. 14 vanhana, nyt ikää 26.

Värjäsin tuosta teini ikäisestä lähtien tuolla chaoksen mainitsemalla lorealin punamustalla, niin kaun kunnes sen valmistus tosiaan lopetettiin, ja se väri on ollut kaunein mitä olen koskaan nähnyt, harmikseni vastaavaa ei enää marketeissa ole&nbsp; :(
Tuon punamustan lopettamisen jälkeen taisin vaihtaa lorealin tummanruskeaan kolmoseen ja siinä on pysytty liki pitäen aina.
Vuosiin mahtuu kaksi/kolme vaalentamista, toissa kertainen blondi olikin aivan todella viileä ja vaalea, jossa taisin muutaman kuukauden pysyä, kunnes taas hiljaksiin se meni aina tummemmaksi. ::)

Viimeisin blondaus yritys on tältä vuodelta, ja vaikka kuinka kampaajalle tehtiin, pieleen meni ja pahasti&nbsp; :-[
Siispä joku aika takaperin laitoin päähäni lorealin kakkosen, mustanruskea, ja viimeksi tyven käsittelyn yhteydessä koko päähän poly colorin musta.

Sen punamustan kun vielä saisin, niin&nbsp; <3
Hennaamisella se saattaisi olla mahdollista(ko) vaan en ole hennaa koskaan käyttänyt ja en tiedä uskallanko aloittaakaan. ;D
Kunis

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

DiiDii; mun on pakko suositella PCtintsiä, vaikka tätä punamustaa en itse olekaan kokeillut. Ei kuitenkaan ole kallis kokeiltava, ja mun ruskeanmusta on niin hyvä.

Tykkäisin myös hennaamisesta, sillä saa ihanan rakenteen, mutta kyllästyin hyvin nopeasti siihen auringossa tulevaan liekinosanssii leimuun. Sisävalaistuksessahan siitä ei mitään tullut. Hennalla ja ingigolla sai sellaista hieman kirsikantyylistä sävyä. Se oli myös kaunis, mutta vaati jonkunverran ylläpitoa.
Varjotar

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mun suosikki kaupan mustista väreistä oli ehdottomasti&nbsp; Schwarzkopf Live XXL:n Cosmic Blue. Purkista riitti väriä reilusti vähän runsaamallekin juurikasvulle. Kivantuoksuiset, riittoisat hoitoaineet. Väriä lähti pesuissa tosi pitkään, mutta väri ei kuitenkaan haalistunut hiuksista eikä sininen kadonnut edes latvoista.
Schwarzkopfin Natural & Easy väreistä musta on ihan kiva perusmusta, pysyy kyllä, mutta kulahtaa nopeammin.
Garnier 100% Color Tummanruskea on kaunis tummanruskea, mutta väriä on purkeissa vähän ja hoitoaineet on kyllästetty silikoneilla.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^^ Mun pitääkin tuota punamustaa ehkä joskus kokeilla, pelkäänpä vain, että tyveen tulee lähinnä tummanpunaisena, niin siksi en tado, mutta kiitos Kaarne, kun suosittelit tuota Poly Color Tint-väriä, katselin, että eBayssä on posteineen päälle 6 €, niin pitää joskus Raven Black testiin tilata :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Varjotar kirjoitti: Mun suosikki kaupan mustista väreistä oli ehdottomasti&nbsp; Schwarzkopf Live XXL:n Cosmic Blue.
Tämä on munkin tämänhetkinen suosikkini. Schwarzkopfin Vision-kestovärit pysyivät vielä tätäkin paremmin, mutta tietysti ne mentiin lopettamaan jo useampi vuosi sitten.

Mä värjään tosiaan aina mieluiten sinimustalla, koska mun hiuksissani on niin paljon punapigmenttiä, että tavallisella mustalla tuloksena on punertavan ruskea, josta mä en tykkää sitten yhtään. Sinimustakin mulla tosin haalistuu punaiseksi, mutta hitaammin kuin muut mustat.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Suuri kiitos Kaarne, on muuten pakko tilata &nbsp;:l
Noihin väreihin en ole aijemmin tutustunutkaan !

Marketeissa ja muissakaan väreissä en tosiaan ole löytänyt vastaavaa, garnierillahan on tuo 2.60, sitä käytin kerran, mutta on se tosiaan niin lilaan vivahtava etten tykkää. Tosiaan ihan rehellinen punainen sen olla pitää eikä mitään kirsikkaa tmv.
Tints of naturella on taas se dark henna red, mutta se on ehkä liian vaalea, ja kallistakin on&nbsp; :-\
Viimeksi muokannut DiiDii, 11 Huhti 2012, 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin