Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

marsuzioni kirjoitti: Värjäättekö muuten kuinka usein? Ja koko pään vaiko vaan juuren?
Mä värjään kestovärillä vain nelisen kertaa vuodessa, eli noin kolmen kuukauden välein. Levitän värin aikalailla paketin ohjeen mukaan, eli ensin tyveen ja loppuajaksi latvoihin. Kyllähän tuo väri ehtii värjäyskertojen välillä haalistua aika reippaastikin, mutta en kuitenkaan viitsi rasittaa hiuksia/päänahkaa tiiviimmällä värjäystahdilla.

Joskus, jos värin haalistuminen alkaa nyppiä, niin lätkin päähän suoraväriä tai jotain sävytettä. Ja tällä tyylillä onkin menty viimeiset viitisentoista vuotta. :D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mä oon nyt käynyt muutamassa Tarjoustalossa enkä ole missään enää nähnyt Cameleo-merkkiä, harmittaa ihan todella :(
No pitää vaan värjätä muilla edullisilla sävyillä, onneksi niitä on. Toivottavasti Tarjoustaloihin ja vastaaviin tulis joku muu tosi edullinen hiusväri, koska missään muualla en ole törmännyt noin edulliseen ja silti hyvään väriin ja löyty vielä lisäksi se sinimustakin sävy.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mä kun tuossa ylemmässä viestissä harmittelin, että Camelot on kadonnut Tarjoustalosta, niin kävin tänään mieheni kanssa Lahden Kärkkäisellä ja sieltä niitä löytyi, hintaan 4,20 €! Ostin heti neljä pakettia mukaani, kaksi mustaa ja kaksi sinimustaa (2.0). Sinimusta näyttää ihan tummansiniseltä kuvassa vaan :D Mutten välitä, uskon, että se on sinimusta, ei niihin kuviin kannata luottaa ja kyllä sitä pari kertaa ne testaa joka tapauksessa, vaikkei ois yhtä hyvä sinimusta kuin Garnierin 100%. Enhän mä ole testannut vielä tuota mustaakaan, mutta uskon, että mun hiuksissa se toimii yhtä hyvin kuin moni muukin musta. Mulle riittää se, ettei haalistu ja mulla ei yleensä haalistu mikään väri. Mulla on siis ennestään yksi Cameleon väri kaapissa ja värjään kuuden viikon välein tyven niin mulla on nyt väriä yli puoleksi vuodeksi ja halvalla! Pitää siis aina Kärkkäiseltä hamstrata tuota Cameleoa.

Oishan se helpompaa ostaa lähi-Tarjoustalosta, mutta me käydään Kärkkäisellä muutaman kerran vuodessa niin samallahan sieltä ostaa, vinkiksi jos joku siellä päin liikkuu ja tykkää tuosta väristä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Cameleon tummat hiusvärit on kyllä hyvinpysyviä ja niin edullisia.. koitin Vapaa-Valinnasta etsiä sitä, Eleakin olisi käynyt, mutta ei ollut.
Miksi en koskaan opi että tummat hiukset sopii parhaiten mulle :# Eilen tein muka värinpoistoa, ja siihen vaaleanruskea mutta pieleen meni. Olisi pitänyt poistaa väriä enemmän, mutta en raaskinut..
Nyt ei sitten muutakuin tummanruskeaa hiusväriä taas hakemaan ;)

Ps. Itsekin saan kehuja paljon tummasta väristä hiuksissa, mistäköhän johtuu, että joillekin suomalaisille sopii tummat hiukset ja toisille taas ei? Kun puhutaan paljon siitä, että suomalaiset värjäävät liian tummiksi hiuksiaan ja paremmin pukisi joku vaalea sävy jne jne.
Oma värini on 8-asteinen. Ihoni ihan vaalea, ja silmät suht. kirkkaan väriset (vihreä-ruskeat).
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Angelie kirjoitti: Ps. Itsekin saan kehuja paljon tummasta väristä hiuksissa, mistäköhän johtuu, että joillekin suomalaisille sopii tummat hiukset ja toisille taas ei? Kun puhutaan paljon siitä, että suomalaiset värjäävät liian tummiksi hiuksiaan ja paremmin pukisi joku vaalea sävy jne jne.
Kauneushan on katsojan silmässä, kuten usein sanotaan ;) Eli mikä kellekin "sopii", myös omasta mielestään, on aika mielipide/makukysymys.

(Esim. itse olen nykyään sillä kannalla, että lähempänä luonnollista väritystä on aina parempi, mutta aina ei ole ollut näin.)

Totta kyllä on, että tummaksi värjääminen taitaa olla juuri Suomessa yleisempää kuin missään muualla missä ihmisillä ei ole luonnostaan tummat hiukset... Mistäköhän tämä johtuu?
* 1b F ii *
Kunis

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Angelie kirjoitti: Kun puhutaan paljon siitä, että suomalaiset värjäävät liian tummiksi hiuksiaan ja paremmin pukisi joku vaalea sävy jne jne.
Tummakarvaisena sitten rakastan tätä yleistystä.
Mullehan ei vaan alle vitostason sävyt käy ilman, että väjäisin kulmakarvatkin. Ykkös-kakkos-tason väreillä ne näyttää vähän valjuilta jollen tummenna niitä, joten kolmos-nelostason värit ovat kuitenkin ehkä ne parhaimmat. Itse kieltämättä jollain ideaalitasolla arvostaisin, että vaaleahiuksiset pysyisivät siinä omassa värimaalmassaan ja oppisivat todella arvostamaan sitä, niin itse luonnollisentummana en tavallaan hukkuisi värjättyihin juurikasvuineen ja liian kontrastikkaine kasvoineen. Nyt mulla on mustahkot dipit ja nelostasoinen oma tyvikasvu. Ei edes näytä värin poiskasvattelulta, pidän niin <3
Enkä sano tätä mitenkään negatiivisesti, monille teille vaaleillekin kyllä sopii hyvin, joten mikäs siinä.

Mutta ymmätäähän kokeilunhalun, massastapoikkeamisen ja oman identiteetin jne. hakemisen hiusvärillä aivan täysin, ja se myös sallittakoon. Toivottavasti ihmiset vaan oppisivat mahdollisista ylilyönneistään nopeammin kuin muutamassa vuodessa.
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Angelie kirjoitti:
Ps. Itsekin saan kehuja paljon tummasta väristä hiuksissa, mistäköhän johtuu, että joillekin suomalaisille sopii tummat hiukset ja toisille taas ei? Kun puhutaan paljon siitä, että suomalaiset värjäävät liian tummiksi hiuksiaan ja paremmin pukisi joku vaalea sävy jne jne.
Oma värini on 8-asteinen. Ihoni ihan vaalea, ja silmät suht. kirkkaan väriset (vihreä-ruskeat).
Minulla on yksi ystävä, josta ei voisi uskoa, että hänen luonnollinen hiusvärinsä on n. 8-asteinen "perusmaantie". Luulen, että mustanruskea sopii hänelle juuri siksi, että hänen ripset ja kulmakarvat on luonnostaan tummat ja silmät on kirkkaan väriset. Jos taas silmät on tällaiset tiskivedenvihreät (kuten minulla) ja väritys on muutenkin sävyä"sulaudun tapettiin", ei musta välttämättä ole se paras hiustenväri. Tai ainakin tumma hiusväri vaatii kulmien ja ripsien jatkuvaa värjäämistä ja muutenkin meikin pitää olla kunnossa.

Luulenkin, että osittain nuo kommentit tulee siitä, että kaikki tummaksi hiuksensa värjänneet ei ole muistanut päivittää kulmakarvoja ja ripsiä (tai meikkiä ja pukeutumistaan) tummiin hiuksiin sopivaksi.

Edit: jatkettu keskenjäänyttä lausetta.
Viimeksi muokannut Painted Lady, 06 Helmi 2013, 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja octagon »

Angelie kirjoitti:
Ps. Itsekin saan kehuja paljon tummasta väristä hiuksissa, mistäköhän johtuu, että joillekin suomalaisille sopii tummat hiukset ja toisille taas ei? Kun puhutaan paljon siitä, että suomalaiset värjäävät liian tummiksi hiuksiaan ja paremmin pukisi joku vaalea sävy jne jne.
Oma värini on 8-asteinen. Ihoni ihan vaalea, ja silmät suht. kirkkaan väriset (vihreä-ruskeat).
Sama juttu mulla. Olen luonnostani aika neutraalin värinen maantienvärinen, ja näytän hyvin tylsältä ja samealta luonnonvärisen tukan kanssa. Silmätkin näyttää silloin epämääräisen ripulinruskehtavilta. Mutta kun värjään hiukset tummiksi (tällä hetkellä sävy 4.01), silmät alkaa näyttää kirkkaan oliivinvihreiltä ja ihokin näyttää selkeän vaalealta, ei enää epämääräisen sameanbeigeltä kuten luonnonvärisen tukan kanssa. Minä joudun kyllä värjäämään myös kulmakarvoja ja silmäripsiä, koska minulla ne on valitettavasti luonnostaan yhtä vaaleat kuin hiuksetkin. Mutta kun sen teen, niin olen jopa ilman meikkiä paljon paremman näköinen värjätyllä tukalla kuin värjäämättömällä.
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

^ Täysin samat fiilikset täällä&nbsp; :ts Olen ollut kuitenkin jo puolet elämästäni tummissa hiuksissa, paria poikkeusta lukuunottamatta, en edes osaa kuvitella omaan väriin kasvojani.
Ja jotenkin tämä tumma/musta hiusväri sopii myös minun luonteeseen&nbsp; ;D
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mä värjäsin pari viikkoa sitten Cameleon mustalla ja voi että tykkään! Ei ole haalistunut yhtään, värjätessä ei haissut yhtä voimakkaasti kuin monet muut värit ja oli ihan riittoisa väri tyvikasvun värjäilyyn. Tuo sävy 1.0 on mulle riittävän musta joten sillä tuun värjäämään niin pitkään kuin kyseistä väriä vaan löytyy! Seuraavat pari kertaa värjään tosin sinimustalla sävyllä, kun sitä kaapissa on, mutta siitä eteenpäin vain tuolla mustalla, koska tykkään kuitenkin ihan perusmustasta enemmän. On luonnollisempi, mutta silti ihan musta. Tai no niin luonnollinen kuin tämmöisellä kalpeanaamalla luonnostaan blondilla musta voi olla ;D Mutta kyllä sopii meikäläiselle (varsinkin kun ihmisten ilmoille aina meikkaan) ja tärkeintähän on, että itse tykkää.
Luopuisin mustasta vain enää äärimmäisestä pakosta (eli allegian takia) eli toivottavasti saan värjätä siihen asti mustaksi kunnes harmaannun kunnolla, sitten mummona tahtoisin ihan omat harmaat pitää. (Mun mummilla ja äidillä on omat harmaat ja ne on todella kauniit.)
Välillä haaveilen punamustasta väristä, mutta niitä on niin vähän markkinoilla ja huonosti löytää, että en ainakaan vielä. Joskus vois kyllä, koska se on upea sävy myös, mutta silti mustatukkaisena aion olla. Ja jos kokeilisin punamustaa niin ihan vaan alkaisin tyvikasvua sillä värjätä, ei sen takia tarttis värihuuhteluita tosiaankaan tehdä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Tykkäsin myös tuosta Cameleon hiusväristä (tummanruskea). Koko pään värjäykseen tarvitsen kyllä 2 pakettia. Juureen riittäisi kyllä se yksi paketti. Tuossa tuntuu olevan vähemmän väriä kuin muissa. Edullinen kyllä, ja todellakin tarttuu. Casting ei tee yhtä pigmettistä tulosta, mutta on kyllä hellävaraisempi. Rahat muutenkin tiukilla, niin onneksi on tuo Cameleo ;D
-JI-

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja -JI- »

Hei, liityn tähän keskusteluun. Oma hiusvärini on tumma 3 ja 4 väliltä. Mutta halusin kokeilla miltä näyttäisin vaaleana. Minulla on tummanruskeat silmät ja aika tumma iho, olen alkuperältäni Aasiasta. Nyt siirryn takaisin tummaan väriini, kun sain allergisen reaktion viime värjäyksessä, värjätessäni vaaleammaksi. 28. helmikuuta värjäsin hiuksenni Natural& Easy &nbsp;sävyllä 562 vaalea tuhkanruskea. Josta tuli noin 3-tasoinen tummanruskea. Olen aivan tyhmä näissä värjäysasiossa, kun olen käyttänyt aiemmin vain kevytsävytteitä ja hennaa.
Viimeksi muokannut -JI-, 02 Maalis 2013, 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Suomessa ei taidat tätä väriä tai vastaavaa sävyä olla?

http://www.livecolor.com/products/unlim ... t-red-896/

Olis meinaan todella kaunis <3 Oon nyt haaveillut semmoisesta tosi tummasta sävystä, joka valossa näkyis punaisena. En meinaa haalistaa tätä mustaa kyllä ja käytän kaapissa olevat mustat pois, mutta aion joskus kokeilla tommosta tummanruskean punaista, mikä sävy lieneekään. Vai onko Live sävy 96 Electro Red Brunette yhtään lähelläkään sitä?


Kunpa jollakin sävyllä ois oikeasti se punamusta eikä semmonen joka menis violettiin päin!!!

Joku oli täällä testannut tätä: http://www.chemistdirect.co.uk/schwarzk ... 11456.html Millainen punamusta tulos tuosta tulee? Vai taittaako vahvasti violettiin?


Onneksi voin tyvikasvuun testaila sitten joskus, ei voi mennä pahasti pieleen :D Kun aina voi seuraavalla kerralla laittaakin sitä mustaa, jos ei tulos miellytäkään.


Edit. Ostin L'Oreal Casting Creme Glossin sävyssä Blackcurrant, suomeksi luki punamusta! Vähän pelottaa, että menee violettiin päin, mutta pitää sitä kerran testata edes. Ja ihan Tarjoustalosta löytyi.

Hihkaiskaa, jos joku näkee tämän sävyn myynnissä: http://www.loreal-paris.co.uk/hair-colo ... black.aspx Tuo ois aivan täydellinen sävy, vähän kuin tuo Liven sävy minkä perään ekaksi kyselin.

Ja muitakin suosituksia saa sanoa tummista sävyistä, jotka taittaa punaiseen, muttei violettiin :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

^ Sitä samaa hakee tämäkin ! Tuo liven väri näyttää aika mahtavalle&nbsp; :ts

Minä testasin tuota polycolorin väriä, mutta siitä on jo aikaa, muistaakseni melko lähellä sitä mitä halusinkin, tosin pakkauskuva taittaa mielestäni violettiin&nbsp; :-\
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Näin pitkään meni ennen kuin lopulta tulin ostaneeksi mustan KC color maskin vaikka jo viime elokuussa sen perään haikailin...&nbsp; Väri tarttui jo ekalla kerralla levitysvaiheessa tehokkaasti käsiin, joten toivoin yhtä hyvää kestävyyttä hiuksissakin :D (Suojahanskat olivat nimittäin hajonneet kesken värjäyksen ja huomasin sen vähän liian myöhään... ;) )

Tarkoituksena on siis taistella juurikasvua vastaan tämänkin avulla, koska yritän vähentää entisestään kestovärien käyttöä. Sen takia jo ekalla kerralla annoin värin vaikuttaa 40 min. Ihan ok peittyi juurikasvu, mutta selväähän on ettei lopputulos peittävyydessään kestovärille vetänyt vertoja. Juurikasvu tuli siis hyvin tummaksi muttei täysin mustaksi. Ja vajaa viikko käytön jälkeen huomasi että sävytetty juurikasvu on jo jonkin verran haalentunut. On tuo aika ihan hyvä kesto kuitenkin värinaamiolle, joten en minä pettynyt ole! Tiesin toki että kestoväreistä pois siirtyessa värjäysväli tulee lyhenemään.
Vastaa Viestiin