Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Okei no toivottavasti olis sitten kunnolla punamusta todellakin! Varmaan vaan helposti menee punainen violetin sävyiseksi, jos siinä on yhtään kylmyyttä mukana.

Ah, ihanaa, mä värjäilen toukokuun puolella sinimustalla pitkästä aikaa!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Enhän minä malttanut olla kokeilematta tuota tilaamaani väriä, lähtötilannehan on jo musta, joten sinänsä mitään suurta muutosta ei ollut odotettavissa, mutta tietyssä valossa taittaa mukavasti sellaiseen, ei nyt ihan punainen, muttei violettikaan, joku purppura ehkä, jos sellaiseksi voi sanoa, tykkään kyllä&nbsp; <3
Kunis

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

^ Kiva kuulla! Toivottavasti pysyy juurikasvussakin.

Nyt kun kevään edetessä pisamat alkavat tummua, olen taas miettinyt josko tukkaa pitäisi vähän vaalentaa. Tuntuu, että pisamille sopisi joku paria astetta vaaleampi ruskea/mahonki. Mutta kun kulmat ja silmät on niin tummat, ja olen jo useamman kerran todennut, että mustanruskea olisi se minun juttu. Toisaalta pisamatkin erottuvat vähän paremmin kun kasvot ovat tukan kontrastina vaaleat eivätkä näytä possunpunaiselta.
Tarvii olla vaikeata.

E: Nyt en ole enää musta, ainakaan hetkeen.
Viimeksi muokannut Kunis, 07 Kesä 2012, 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Virus »

Virus kirjoitti: Määkin saan tulla tänne! Värjäsin vuosien ja vuosien tauon jälkeen tukkani mustaksi. :ts Tarkoitus ei ollut hakea mitään intensiivistä tai lopullista tulosta, vaan vetäisin päähäni yhden paketin mustaa Poly Colorin sävyteshampoota.&nbsp;
Täähän oli loistava tuote! :l Paitsi että peitti hyvin, se haalistui reilussa kuukaudessa pois juuri niinkuin luvattiinkin. Katsotaan jos syksyllä tekisi uusinnan.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Tukka on taas kokomusta. Olo on kuin olis kotiin tullut! ;D Nyt laitoin rehellisen kestovärin että sain varmasti punaisen piiloon. Jatkossa taas Poly Coloria.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Tervetuloa taas kotiin ;D Tiedän niiin tuon tunteen!

Viimeksi värjäsin tyven ja pituudet sinimustalla, Garnierin 100% ja jumakauta täähän on hyvä väri! Edelleen on sinimustana pysynyt, vaikka kolme viikkoa sitten melkein värjäsin. Tyvi mulla tulee aina ihan tummansiniseksi, kun oon niin tosi vaalea :D Mutta ei se haittaa, ihan hauska vivahde ja kun ei se näy, kun pari senttiä tyvestä sinisenä, muuten sinimustana. Tämä ei ainakaan näytä haalistuvan mihinkään. Halpa, hyvä väri. Ei valu ja todella riittoisa, ois riittänyt koko paketti paljon pidempiinkin/paksumpiin hiuksiin. Musta tuntuu, että kaikki muut aina haukuu tätä 100% värisarjaa, mutta mä oon aina tästä sinimustasta tykännyt. Edit. Mutta en muistanut tämän olevan näin hyvä väri.

Seuraavaksi testaan kuitenkin iHerbistä Light Mountainin pari hennaindigoseosta (siis mustaa) ja voin tännekin tulla raportoimaan mitä kävi ja tykkäsinkö. Näitä kokeiluja varten on jo kaapissa varmuuden vuoksi musta kestoväri kaapissa ;D Jos tyvestä tuleekin vihreä tai jotain muuta kamalaa :D Mustaa sen tuloksen ainakin pitää olla, ei mitään ruskeaan meneväää. Mutta tahdon edes pari kertaa kokeilla luonnonmukaisempaa, ei siinä mitään häviä ja hiusten kuntokin parenee :) Lukioikäisenä hennasin vuosia punapäänä, mutta kun mustaan siirryin, niin jämähdin tähän kestoväripahis-linjaan. Ja se kestoväri mikä odottelee kaapissa on Four Reasonsin 1.0 Black Velvet, sain sen avomieheni äidiltä lahjaksi. Mutta jos kasvivärjäys toimii, niin en enää kestoväreihin koske ja annan sitten kestovärin pikkusiskolle. Pikkusisko on onnekas: Värjää mustaksi kaksi kertaa vuodessa, oma väri jonkin sortin ruskea joten tyvikasvu ei näy pahasti ja musta haalistuu aina sen verran, että sulautuu sitten omaan väriin. Tosin mulla tuo nyt ei muutenkaan "toimisi", koska haluan hiusteni olevan täysin mustat.
Viimeksi muokannut Chaos, 09 Kesä 2012, 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Light mountainia ja Rainbow researchia on onneksi mullakin odottamassa epäonnistuneen Sante-kokeilun jälkeen. Nyt tosin värjäsin ihan Cameleo-kestovärillä kun hiuksiin (siis varsinkin juureen) on tullut Surya hennan ja muiden kevyempien värien jäljiltä punertava hohde ja halusin sen peittoon. Edellisestä kestovärjäilystä onkin näköjään kolmisen kuukautta kulunut. Ensi kuussa on tiedossa häät ja luulen että ennen sitä pitää taas kestoväriä (tai ainakin Poly coloria) laittaa ellei nyt jompi kumpi noista iHerbin väreistä yllätä tosi hyvin ja peitä tässä kuukauden aikana puskevaa juurikasvua kunnolla piiloon. Mutta tarkoitus siis jatkossa harventaa kestovärjäilyä korkeintaan muutamaan kertaan vuodessa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Hilippa, kerro ihmeessä täälläkin ketjussa tai vaikka yksärillä mitä tykkäsit Light Mountainista ja Rainbow Researchistä, jos värjäät ennen mua :) Tai henna-ketjussa! Kun se mikä mietityttää/en tykkää kasviväreissä on juuri se punertava hohde, ei kiitos. Mä en edes uskaltanut Santea kokeilla, kun niin monesti olin kuullut huonoa siitä.

Mulla sama tavoite, kun sulla, että kestovärjäily vähentyis muutamaan kertaan vuodessa. Vaikken siis muutenkaan aina tietenkään koko hiuksiin laita sitä. Mutta tämä tarkoittaa sitä, että pitäs löytää kasviväri, jolla saa iha mustan tuloksen. Oon kumminkin niin blondi luonnostaan, että tyvikasvu näkyy niin pahasti, että se on saatava neljän viikon välein värjättyä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

^ Toki raportoin :) Mut menee (toivottavasti) ainakin heinäkuun alkuun ennnen kuin on tarvetta tarttua seuraavan kerran väriin...
Joo ja siis silloin kun kestovärillä värjään, niin laitan mäkin värin vain juurikasvuun. Surya hennaa puolestaan laitan juurikasvun lisäksi joskus pituuksiinkin. Mulla kun onneksi pituuksissa väri pysyy tosi hyvin eli tarvetta sen värjäykseen on tosi harvoin!

Täällä muuten joskus kyselin Biozell intensiivisävytteen (Yötaivaan tumma) käyttökokemuksia, mutta kun niitä ei kuulunut niin ostin sen itse. En ole vaan vielä kerennyt kokeilemaan.. Mutta siis siitäkin on aikanaan multa kommenttia tulossa :)
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Kiitos! Eikä mikään kiire, itse värjäilen vasta sitten, kun iHerbin tilaus tulee ja toivon sen tulevan tämän kuun loppuun mennessä.

Mullakin on tainnut nyt kolmannen kestovärjäyksen jälkeen tarttua hiuksiin musta väri niin, että jatkossa vain pelkkä tyvivärjäys. HUH. Hävetti melkein tuokin kertoa, että joutui kolme kertaa kestoväriä lykkiä, mutta pakko oli, kun oli ihan blondattu latvusto. Mutta nyt selkeästi pysyy! &nbsp;Onneksi. Ja oon onnekas, että jo nyt pysyy näin hyvin, kun olen kuiten blondannut hiuksiani puolen vuoden verran.

Kerro toki millainen on Biozellin Yötaivaan tumma-sävyte! Itse &nbsp;miettinyt sitä myös, mutta ajattelen sen jotenkin violettiin menevänä, niin en siksi ole ostanut. Olis mahtavaa jos meille mustahiuksisillekin tulis joku oikeasti musta suoraväri, jolla vois piristää ja tuoda varsinkin kiiltoa hiuksiinsa!
Viimeksi muokannut Chaos, 09 Kesä 2012, 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^ Tää ainakin on ihan musta hoitoaine: http://www.hairdesignshop.fi/awesome-color-black-p-174.html Käytin tuota mustapäänä yhden tuubin eikä mielestäni ollut sinertävä tai mitään muuta, pelkästään musta.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Kiitos vinkistä! Mutta mun makuun nimenomaan saa olla sitä sinertävää, kun sinimustalla useimmiten värjään. Tuota voisin ehkä silti joskus testata.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Vau, mahtavaa saada uusia vinkkejä mustille hiuksille! Mä oon kans yrittänyt vähentää kestovärjäilyä, henna-indigovärjäyksillä en saanut tarpeeksi mustaa. Jos löytyy joku kasviväri jolla saa mustaa niin mua kiinnostaa kovasti. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja eivor »

Hilippa, minä laitoin kerran viime syksynä kulahtaneeseen mustaan tuota Biozellin yötaivaan tummaa. Se aine oli väriltään tosiaan sellaista tumman violetihtavaa, ja hiuksiinkin tuli mulla violetti hehku, tosin tukka ei silloin ollut enää ihan pikimusta vaan ennemminkin mustanruskea. Kivan kiillon siitä sai kuitenkin :)
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Tummat ja mustat värjätyt hiukset

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Chaos kirjoitti: ^ Tervetuloa taas kotiin ;D Tiedän niiin tuon tunteen!

Viimeksi värjäsin tyven ja pituudet sinimustalla, Garnierin 100% ja jumakauta täähän on hyvä väri! Edelleen on sinimustana pysynyt, vaikka kolme viikkoa sitten melkein värjäsin. Tyvi mulla tulee aina ihan tummansiniseksi, kun oon niin tosi vaalea :D Mutta ei se haittaa, ihan hauska vivahde ja kun ei se näy, kun pari senttiä tyvestä sinisenä, muuten sinimustana. Tämä ei ainakaan näytä haalistuvan mihinkään. Halpa, hyvä väri. Ei valu ja todella riittoisa, ois riittänyt koko paketti paljon pidempiinkin/paksumpiin hiuksiin. Musta tuntuu, että kaikki muut aina haukuu tätä 100% värisarjaa, mutta mä oon aina tästä sinimustasta tykännyt. Edit. Mutta en muistanut tämän olevan näin hyvä väri.

Seuraavaksi testaan kuitenkin iHerbistä Light Mountainin pari hennaindigoseosta (siis mustaa) ja voin tännekin tulla raportoimaan mitä kävi ja tykkäsinkö. Näitä kokeiluja varten on jo kaapissa varmuuden vuoksi musta kestoväri kaapissa ;D Jos tyvestä tuleekin vihreä tai jotain muuta kamalaa :D Mustaa sen tuloksen ainakin pitää olla, ei mitään ruskeaan meneväää. Mutta tahdon edes pari kertaa kokeilla luonnonmukaisempaa, ei siinä mitään häviä ja hiusten kuntokin parenee
Mulla monessa mielessä sama tilanne, vaikka en aikasemmin normiväreillä värjännykkään ihan mustaksi, niin kuitenkin niillä aina pyrin sellaseen violettiin vivahtavaan tai kylmän tummenruskeeseen tai tuhkan-luonnonmustaan.
Nyt sitten kun viime marraskuuhun mennessä olin riittävän monta järkyttävää juttua kuvineen lukenu PPD-syndrooman saaneista pitkine ja jopa pysyvine sairastumisineen, niin sen jälkeen oon vaan hennoilla ja suoraväreillä yrittäny saada jotain aikaseks.
Santeen joku ruskea ja MacUrthin Mahonginruskea ( 2 t vaikutusaika) oli yhtä tyhjän kanssa. Biozellin intensiivisävyte Chocolate anto hiuksiin vaaleeta maitokahvin väriä - ei paljoo naurata&nbsp; 0_0
Jos haluu edes tumman suklaan värin; tietenkin kylmä mustanruskee ois se mitä tavottelen.

Mistäs sitä Biozellin Yötaivasta saa ? Ei ollu ainkaan noissa Lepuskin marketeissa.

Lushin hennapaloilla oon ny 2 kertaa värjänny, Caca Brun ja edellisen kerran oli mukana 2 paloo Noiria, ekalla kertaa tuli sanoisko tumman pähkinänruskeet hiukset ja haalistu 2 viikossa melkeen oman väriseks 15 cm tyvestä, sit laitoin uusiks saman 3 tunnin vaikutusajalla, vähän intensiivisempi mut tyvi edelleen liian vaalee.

Nyt funtsin jos laittais Lushin Caca Noiria joka on kai suurimmaks osaks indigoa, mukana ehkä vähän jotain punertavuutta antavaa ja sit kaakaovoita sun muuta.
Em. caca-hennaus oli kyl viimeks vähän rasittava, se haju siinä on aika karmee, ei tyypillinen hennan ruohon ja maan tuoksu pelkästään vaan joku sellanen eltaantunu siin on mukana. Mut kyl mä sen kestäisin jos tietäisin et lopputulos on hyvä.

Voi olla et tilaan tuoksukaupasta Jamila-hennaa ja Hennaboyn-indigojauhetta, ja teen sen perinteisen kaksosasen hennauksen. Eiköhän sillä menetelmällä jotain synny.
Oikeastaan suurin syy siihen miks ostin noit Lushin hennoja on se että kun niissä on just sitä kaakaovoita niin mä ajattelin et se minimois minimiin mahdollisen indigon aiheuttaman kutinan.
No nyt kutiseen kyllä päänahka jonkun verran vaik oon jo kerran pessy varsinaisen hennattuani pari pv sitte, mutta eiköhän tää parissa päivässä rauhotu, ei mitään hirveetä kutinaa ja aloe veera-geeli
kyl rauhottaa.

Jos - siis vain jos - hennat ei mun hiuksia pysty värjäämään kun on niin lasimainen tukka ja jos tulee lisää kutinaa, niin sitten siirryn kokeilemaan Elumenia. Fenyleenidiamiineja sisältäviä värejä en enää päähäni pistä.

Ja yhtenä vaihtoehtona oon jopa ruveta ajattelemaan että ehkei intensiivisen punaruskea tukka esim voimakkaasti hennattunakaan ois mikään paha vaihtoehto....kunhan siihen sais tummuutta ja hiukan ruskeeta sävyä, ei porkkanaa.
Vastaa Viestiin