Sivu 1/1

Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 04 Tammi 2012, 20:53
Kirjoittaja Tiusku
...en ikinä pyyhekuivaa hiuksiani ennen hoitoainetta. :-[

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 04 Tammi 2012, 21:52
Kirjoittaja Kiivi
...föönaan hiukset joka aamu märkinä heti suihkun jälkeen.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 04 Tammi 2012, 22:07
Kirjoittaja catjuska
..en muista ikinä käyttää hoitoainetta tai jätettävää  :-[

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 04 Tammi 2012, 23:00
Kirjoittaja zzww
Kiivi kirjoitti: ...föönaan hiukset joka aamu märkinä heti suihkun jälkeen.
Ei tuollaista kannata hävetä...  :) Teen itsekin niin ja monet kaverinikin föönaavat hiukset märkinä oli aamu tai ilta

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 04 Tammi 2012, 23:11
Kirjoittaja Kunis
En yleensä harjaa hiuksiani. Leikkasin siilitukan joskus yli kymmenen vuotta sitten, eikä siitä kasvatettuja lyhyitä oikeen tarvinnut kammata. Minulla on ollut kerran tässä välillä bsl ja kohta on jo taas, mutten oikeen ole oppinut uudelleen. Ei tangle teezer onneksi ihan yksinäinen ole, joskus muistan käyttääkin.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 12:17
Kirjoittaja Jeyzie
..ostan aina hirveät määrät tehohoitoja ja jätettäviä, mitä en juurikaan muista koskaan käyttää + en tee nykyään enää muhittelu-juttuja (paitsi jos sauna on käytössä), koska vihaan suihkussa käymistä niin paljon, etten viitsi käydä kahta kertaa samana päivänä.  :-[

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 12:27
Kirjoittaja Mena
Tiusku kirjoitti: ...en ikinä pyyhekuivaa hiuksiani ennen hoitoainetta. :-[
Samis!

Mä haalin kasvohoitoja ja meikkejä joita tulee käytettyä ehkä pari kertaa vuodessa. Samoin kenkiä, käytän aina samoja tennareita ja mulla on viime kesänä ostettuja kenkiä joita olen käyttänyt 0-5 kertaa.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 13:09
Kirjoittaja Elluli
Mena kirjoitti: Mä haalin kasvohoitoja ja meikkejä joita tulee käytettyä ehkä pari kertaa vuodessa. Samoin kenkiä, käytän aina samoja tennareita ja mulla on viime kesänä ostettuja kenkiä joita olen käyttänyt 0-5 kertaa.
Samis  ;D Hävettää kyllä  :-[ Haalin aina kaikkea mielestäni ihanaa ilman mitään järkevää syytä enkä sitten välttämättä käytä niitä kovin paljoa. Esim. just kenkiä. Syksyisin ja talvisin kuljen usein samoissa tamineissa kun en vaan viitsi miettiä mitä laittais päälle/jalkaan.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 16:17
Kirjoittaja kuku
Tiusku kirjoitti: ...en ikinä pyyhekuivaa hiuksiani ennen hoitoainetta. :-[
Tämä on mun mielestä hyvä juttu? Ainakin tuntuu että jos pyyhekuivaa hiukset ennen hoitista, niin sitä hoitoainetta joutuu laittamaan paaaljon enemmän hiuksiin. Ja varmaan hiuksenkin kannalta parempi ettei pyyhekuivaa, kun käsittääkseni hoitoaine lukitsee sen kosteuden hiukseen (tms. :D).

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 20:07
Kirjoittaja chai
Leikkelen kaksihaaraisia kynsisaksilla ja joskus nypin niitä irti sormin.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 20:12
Kirjoittaja almiros
Jeyzie kirjoitti: ..ostan aina hirveät määrät tehohoitoja ja jätettäviä, mitä en juurikaan muista koskaan käyttää + en tee nykyään enää muhittelu-juttuja (paitsi jos sauna on käytössä), koska vihaan suihkussa käymistä niin paljon, etten viitsi käydä kahta kertaa samana päivänä.  :-[
Sama! Inhoan suihkussa käymistä niin ei todellakaan houkuttele toistamiseen sinne vielä saman illan aikana raahautua.
Ja tehiksiä kertyy nurkkiin...

Ja mitä tulee siihen pyyhekuivaukseen ennen hoitoainetta, niin harrastaako ihmiset muka oikeasti sitä?  ???  :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 20:42
Kirjoittaja chai
^ o/ Minä harrastan! Puristan pyyhkeellä vedet pois latvoista ennen hoitoaineen levittämistä, muuten hoitoaine tuntuu valuvan veden mukana ihan hukkaan. Tiedä sitten, onko sillä mitään merkitystä...

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 21:04
Kirjoittaja Manna
almiros kirjoitti: Ja mitä tulee siihen pyyhekuivaukseen ennen hoitoainetta, niin harrastaako ihmiset muka oikeasti sitä?  ???  :D
Minä-minä! Muuten hoitis ei imeydy kunnolla vaan tuntuu kuin jäisi lillumaan hiuksen pintaan veden päälle :)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 21:05
Kirjoittaja almiros
^^ ja ^ , pitääpä joskus jaksaa kokeilla.  :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 21:10
Kirjoittaja Neriana
haa! tää on ketju mulle ;D

-en kuivaa hiuksia pyyhekuiviksi ennen hoitoainetta
-en käytä hoitoainetta läheskään aina ja teen sen tietoisesti
-harjaan hiukset märkinä
-käyn kampaajalla leikkauttamassa latvat max. 2krt vuodessa
-käyn nukkumaan hiukset kosteina..

....tässä vaan osa mun hiusrikoksista ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 21:43
Kirjoittaja Tristy
...harjaan hiukset aina märkinä (jätettävän hoitiksen jälkeen).
...olen kasvattanut hiuksiani noin polkkapituisesta nyt reilusti yli olkapäämittaiseksi käymättä kertaakaan leikkauttamassa niitä. 8) Tähän on siis mennyt ainakin yli vuosi.
...en enää jaksa muhitella. Omistankin tällä hetkellä vain jämät yhdestä tehiksestä.
...lämpökäsittelen hiuksiani vähintään joka toinen päivä.

En mäkään jaksa pyyhekuivata hiuksia ennen hoitista, mutta puristelen niistä enemmät vedet pois. Vähän kuivempiin hiuksiin hoitis tuntuu juurikin imeytyvän paremmin.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 22:18
Kirjoittaja wilma
Manna kirjoitti:
almiros kirjoitti: Ja mitä tulee siihen pyyhekuivaukseen ennen hoitoainetta, niin harrastaako ihmiset muka oikeasti sitä?  ???  :D
Minä-minä! Muuten hoitis ei imeydy kunnolla vaan tuntuu kuin jäisi lillumaan hiuksen pintaan veden päälle :)
Sori mun on pakko tarttua tähän, kun kinattiin ihan ystävänkin kanssa että mitä se pyyhekuivaaminen tarkoittaa. ( ei anneta sen pyyhe sanan hämätä, vaan ajatellaan lopputulosta)  ;D Eli mieltääkö ihmiset pyyhekuivaamisen siten että : hiukset kirjaimellisesti kuivataan pyyhkeellä
vai hiuksista vain puristellaan käsin suurin osa vedestä pois. ?

Itse siis puristelen tmv. suurimman osan vedestä aina pois, ennenkuin laitan hoitoainetta. Hiuksista tulee lähestulkoon yhtä kuivat kuin nopealla pyyhekuivaamisella. Mun hiuksista ei siis tipu vettä kun laitan hoitoainetta hiuksiin vaikka tukka onkin märkä.

Tämän keskustelun takia on pakko varmaan kokeilla kunnollista pyyhekuivausta ja litimärkään tukkaan hoitoaineen laittoa.  :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 22:24
Kirjoittaja Tiusku
^ No kampaaja ainakin vain painelee enimmät vedet pois, ja kampaajahan se osaa. ;) Tiedä sitten, onko hiukset pyyhkeellä painelun jälkeen paljonkaan kuivemmat kuin niin että puristelee vedet pois. Täytyy sanoa että oon yllättynyt kuinka moni täällä ei pyyhekuivaa, tukkafoorumilla kun ollaan, minä kun olin luullut että se on oikeaoppisen hiustenhoidon kulmakiviä... :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 22:28
Kirjoittaja Tristy
Mulla on taas kampaajalla monesti kuivattu pyyhkeellä ennen hoitiksen levitystä. Siitä ainakin itse ajattelin, että se on oikeaoppinen tapa. :D Mutta lähes yhtä kuivaksi ne tosiaan saa pelkällä käsinpuristelullakin.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 22:36
Kirjoittaja wilma
Jes, eli kahden kommentin perusteella voisin sanoa että minäkin siis pyyhekuivaan hiukseni ennen hoitoaineen laittoa. En siis käytä pyyhettä, mutta lopputulos ratkaisee.  :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 22:38
Kirjoittaja Tiusku
^^^ Tarkennus, kampaaja siis painelee pyyhkeellä kuivaksi. Ihan yksi pikku sana jäi siis vain tuolta puuttumaan... ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 22:40
Kirjoittaja almiros
Niin siis tarkennuksena vielä, että siis kyllähän mäkin tietysti puristelen vesiä pois, eihän se hoitoaine siinä ollenkaan muuten pysyisi.  :D Sovitaan, että me kaikki "pyyhekuivataan".  ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 22:40
Kirjoittaja RockQueen
chai kirjoitti: ^ o/ Minä harrastan! Puristan pyyhkeellä vedet pois latvoista ennen hoitoaineen levittämistä, muuten hoitoaine tuntuu valuvan veden mukana ihan hukkaan. Tiedä sitten, onko sillä mitään merkitystä...
Juu, mäkin :) Joskus jossain yleisissä suihkutiloissa muut kattoo vähän ihmeissään kyllä mutta oon siihen tottunut... Mä en keksi mitään noloa tukkatunnustusta muuta kuin että mun juurikasvu on joku 4cm ennenkuin teen sille mitään, mutta väriero ei ole kauhean suuri että eipä se pomppaa silmillekään.

Edit. Mun mielestä pyyhkeellä puristelu tekee aivan eri tuloksen kuin käsin vesien poispuristelu. Tietty käsinkin parempi kun ei mitään :)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 22:45
Kirjoittaja Manna
Mun kuivausrutiini menee niin, että ensiksi puristan enimmät vedet pois ihan käsin ja sitten loput vedet puristan pyykeeseen. Jos kuivaisin suoraan pyyhkeeseen niin siihen tarvittaisiin joku lakana, on meinaan tuota hiusta siunaantunut jonkun verran :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 22:58
Kirjoittaja deko
- En tällä hetkellä juurikaan käytä jätettäviä. Ehkä kerran - pari viikossa nypin jotain latvoihin.

- Välillä käytän pesussa pelkkää shampoota, ei mitään hoitista.

- Harjaan hiukseni (tangleteezer) ehkä pari kertaa viikossa. Tai harvemmin. Muu aika mennään takkulatvoilla ja nutturalla.

Hyi minä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 01:13
Kirjoittaja Lauramainen
Mä rutistelen kans tukan kuivaksi, annan olla hetken ja odotan että ne loputkin vedet valuu latvoihin ja puristan uudelleen. :P Ehkä myös kolmannen kerran, kuitenkin niin että hoitis jää kivasti tukkaan.

Mutta.. mä en käytä läheskään aina lämpösuojaa. Lämpökäsittelen todella vähän tukkaani, ehkä 1-2 kertaa kuussa. Nykyään olen oppinut ihan kaksi viikkoa sitten välillä föönaamaan tukan kuivaksi jos on kiire, mutta en käytä föönin kanssa lämpösuojaa. :S Okei, kahdesti olen föönannut, mutta en usko että muistan laittaa tulevinakaan kertoina.
Mä en usko että se tukka siitä niin kamalasti miksikään menee, paitsi noi kököt latvat jotka on kököt muutenkin, mutta tää normaalikuntoinen hius ei siitä hätkähdä, ja kuumalla käsitteleminen on aika harvinaista.

Niin, määkin harjaan useinkin märät  hiukset. Pyrin käyttämään pelkkää luonnonharjasharjaa, mutta eipä siinä yleensä pysytä. Koitan olla hellävarainen, enkä repiä.. niinkun pienenä kun oli "ärsyttävä, pitkä ja takkuuntuva tukka".

Täälä mainittiin aikaisemmin myös tehohoitojen hamstraus, joita ei kuitenkaan käytä.  Jeiii, no en nyt hamstraa, mutta killuu tuola pari purkkia, minkä käyttöön ei kärsivällisyys riitä. Inhoan suihkusta tulemista "kylmään maailmaan" ja sitä märkää ja nihkeää ihoa.. saatikka että kävisin välissä parikytminsaa istumassa olkkarissa ja UUDESTAAN! :D Suihkussakaan en kovin usein kymmentä minuuttia pidempään viihdy.

Käyn myöskin nukkumaan märällä/kostealla tukalla. En tiedä mitä väärää siinä sitten olisi? Aamulla voi olla vähän eksoottista lainetta pää täynnä ja todella vahvantahtoisia taideteoksia, jotka eivät kampaamalla suoristu.
Mutta mun perusrutiini on illalla suihkuun, jotta kun aamulla herää, on puhdas tukka. Ei puhettakaan, että lavuaaripesua kummempaan kykenisin aamusta.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 01:34
Kirjoittaja Lapanen
-nukun märällä tukalla hiukset auki
-harjaan hiukset märkinä/kosteina
-unohdan nykyään usein laittaa jätettävää hoitoainetta
-en jaksa muhitella tehohoitoja tai muitakaan hoitoaineita, kerran viikossa laitan saunaan naamion saunamyssyn alle
-mulla on kaapissa jätettäviä hoitoaineita ja muotoilutuotteita, joita ei tule käytettyä. Muotoilutuotteita käytän harvoin ja oon hamsrtannut joskus tukkainnostuksen alussa, jätettävät taas ovat (ainakin mun tukalle) huonoja, joten ne lojuu kaapissa ja käytän omalle tukalle sopivampia.


Ennen hoitoaineen laittamista mä puristelen ensin enimmät vedet pois ja sitten taputtelen pyyhkeellä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 14:03
Kirjoittaja Ilyasviel
- annan juurikasvun venyä useampaan senttiin ennen värjäämistä
- saatan olla yli viikon pesemättä tukkaa ja vedän vaan pipon päähän :D onnistuu vain talvella. Normaalisti pesen joka toinen päivä, mutta välillä laiskottaa.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 17:02
Kirjoittaja Kunis
...luotan juurikasta saatuihin suosituksiin jonkin verran ja olen hankkinut joitain tuotteita sokkona kerralla useamman tarjouksen tai muun hyvän tilaisuuden sattuessa. En ole onneksi kovin verisesti pettynytkään, kun olen ensin lähdehenkilöiden tarpeita verrannut omiini.

...saatan kulkea päiviä limaletillä, koska en "ihoni vuoksi" jaksa käydä useammin suihkussa. Olen siis myös laiska, mutta tulehdun myös läpikotaisin kastuessani.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 18:41
Kirjoittaja Mimiya
...käytän kiharrinta/suoristusrautaa liian usein ja joskus ilman lämpösuojaa
...en jaksa harjata tukkaa kunnolla ja pahimmat takut onkin lopulta usein lähes revittävä auki. Se sattuu vähemmän, jos hoidan homman itse. Poikaystävän "apu" on todettu raastavaksi. Itse pidän hiuksia kädellä kiinni keskiosasta, jotta ikävä latvojen harominen ei tuntuisi päänahassa asti. Poikaystävän tekniikka on enemmän sellainen rivakka, auts  ;D
...harjaan hiuksia märkänä, tosin yleensä Tangle Teezerillä
...lykkään pesua laiskuuttani ja peittelen likaisuutta kuivashampoolla ja/tai nutturalla
...en jaksa muhitella pitkiä aikoja
...nukun toisinaan kosteilla hiuksilla
...kesäisin en muista suojata tukkaa auringolta

Aika pitkä syntilista, onneksi on kohtalotovereita!

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 18:45
Kirjoittaja Chaos
Manna kirjoitti: Mun kuivausrutiini menee niin, että ensiksi puristan enimmät vedet pois ihan käsin ja sitten loput vedet puristan pyykeeseen. Jos kuivaisin suoraan pyyhkeeseen niin siihen tarvittaisiin joku lakana, on meinaan tuota hiusta siunaantunut jonkun verran :D
Juuri näin täälläkin :)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 19:30
Kirjoittaja chai
^ Ja täällä.

Syntilista jatkuu:

- harjaan hiukset kosteina (TT:lla tosin) ja teen jakauksen kosteisiin hiuksiin kammalla
- en jaksa muhittaa varttia pidempään
- menen joskus nukkumaan kosteilla hiuksilla
- en aina jaksa käyttää latvasuojaa, vaikka tarvetta olisi

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 20:46
Kirjoittaja muori Pippuri
Toivon että mies-mulletit tulee muotiin, ja jos mulla joskus on poika niin kasvatan sille kunnon hiirenhännän.
Siis sillä lapsellahan ei toki ole sananvaltaa siinä asiassa  ;D ;D

(olen katsonut liikaa kasari-musiikkivideoita)

Ainin, ja harjaan hiukset kaksi kertaa viikossa, pesun jälkeen. Ja sen ehkä huomaa.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 20:57
Kirjoittaja cenadra
-täälläkään ei koskaan pyyhekuivata ennen hoitoainetta
-ennen muhittelin hoitoaineita joka pesussa, nyt en edes muista milloin viimeksi olisin muhitellut
-hiukset tietty harjataan aina märkänä
-olen käynyt kampaajalla leikkauttamassa latvoja viimeksi  2-3 kolme vuotta sitten
-en käytä jätettäviä hoitoaineita, ainoastaan silikonisia ei-hoitavia seerumeita
-nautin hiusten pesemisestä niin paljon, että pesen tukkani nykyään joka päivä, vaikkei sitä tarvitsisikaan

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 22:32
Kirjoittaja Jenje
Mä kyllä pyyhekuivaan hiukset ennen hoitista, mutta niin pikaisesti puristellen, että vettä valuu hiuksista vielä senkin jälkeen. Ei siis varmaan ihan pyyhekuivaukseksi lasketa. :P

Mitäs muuta..
- menen usein kosteilla/märillä hiuksilla nukkumaan. (Oliko tämä siis jotenkin väärin? ???)
- juurikasvu venyy usein pariin senttiin ennen värjäystä
- baari-illoiksi väsään kampauksia täysin hiusten hyvinvoinnista välittämättä tupeeraten, lämpöraiskaten ja kilolla hiuslakkaa kuorruttaen. (Ja yöllä kotiin tultua sitten puoliväkivalloin raastan päästäni lisäkkeet, pinnit ja muut härpäkkeet. ::))

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 09:55
Kirjoittaja Vince
-En pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitista, ajatus tuntuu kauhean vaivalloiselta.
-En nykyään jaksa muhitella kovin usein.
-En jaksa aina laittaa jätettävää hoitista.
-Käyn kampaajalla nykyään ihan törkeän harvoin, en muista koska viimeksi olisin käynyt. Hyvällä tuurilla tulee käytyä ehkä kerran vuodessa.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 12:45
Kirjoittaja bast
Jenje kirjoitti:
- menen usein kosteilla/märillä hiuksilla nukkumaan. (Oliko tämä siis jotenkin väärin? ???)
Voisiko joku valaista mikä tässä on vikana kun niin moni sitä häpeää? Mä pesen aina tukan illalla ja menen nukkumaan. Olen kuvitellut, että se on hyvä juttu kun sitten ei tarvitse föönin kanssa riehua.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 14:28
Kirjoittaja lynx
Mä käytän poninhäntiin ja nutturoihin pieniä kumilenkkejä. Niissä on vaan paras pito :ts

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 14:51
Kirjoittaja Lapanen
bast kirjoitti:
Jenje kirjoitti:
- menen usein kosteilla/märillä hiuksilla nukkumaan. (Oliko tämä siis jotenkin väärin? ???)
Voisiko joku valaista mikä tässä on vikana kun niin moni sitä häpeää?
Mä teen tota ja mulla menee välillä hiukset aika takkuun yön aikana ja kun on kihartuva tukka niin aamulla saattaa hiukset sojottaa miten sattuu kun kuivuvat kummaan asentoon. Varsinkin leukapituisen tukan kanssa toi oli tosi ärsyttävää. Ei tossa varmaan muuten mitään pahaa ole. :) Niin ja tyyny ei välttämättä tykkää kun kastuu usein.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 17:16
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Chaos kirjoitti:
Manna kirjoitti: Mun kuivausrutiini menee niin, että ensiksi puristan enimmät vedet pois ihan käsin ja sitten loput vedet puristan pyykeeseen. Jos kuivaisin suoraan pyyhkeeseen niin siihen tarvittaisiin joku lakana, on meinaan tuota hiusta siunaantunut jonkun verran :D
Juuri näin täälläkin :)
Ja täällä. :) Näyttää monet pitkähiuksiset/sellaiset haluavat vakkarit pitäytyneen tässä hyvässä käytännössä.  O:)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 20:05
Kirjoittaja tnn
^^Mulla on suorat hiukset, mutta niistä tulee inhottavat tuntoiset jos nukun hiukset märkinä. Sellaiset karheat ja takkuiset.. Siispä menen nukkumaan aina kuivilla hiuksilla vaikka se useamman tunnin kuivattelun vaatiikin. Lisäksi tyyny kastuu ja samaten iho menee inhan nihkeäksi.

Mun tunnustus voisi olla, että en taas muista milloin olisin käyttänyt tehistä. Tai oikeastaan viimeisetkin tehikset ovat loppu, O&H:tä on ehkä vielä tippa purkin pohjalla ::) Voin sanoa että tehikselle voisi olla tarvetta kun tein viime keväällä operaation Elumenin punaisesta blondiksi, ja ei ole karvat ihan priimakunnossa :ts

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 20:39
Kirjoittaja Crysania
- Vaikka olisi latvojen kunnon kannalta ihan jees, niin en käytä juuri koskaan jätettäviä. Ehkä kerran viikossa tulee föönattua tukkaa jolloin kyllä yleensä laitan lämpösuojat latvoihin jne. mutta noin muuten en käytä oikeastaan ikinä. Syytän nykyisiä jätettäviä, jotka eivät tee yhtään mitään tukalleni ja ovat niin pirun riittoisia etten varmaan tällä kulutustahdilla saa niitä ikinä loppuun.

- Tukka märkänä sitä tulee joskus nukuttua, aamulla useimmiten närkästyttää lopputulos...

- Joululomalla unohdin rakkaan Tangle Teezerini kotiin ja piti reissussa ostaa itselle tavallinen leveä harja. Tuntuu ihan hirveältä synniltä käyttää nykyään semmoista harjaa, jossa on nystyt. Tosin kyllä päänahka on kyllä selkeästio herkistynyt tuon Tangle Teezerin takia, kun ei tarvitse enää riuhtoa niitä takkuja voimalla auki (kolmas tukkasyntini).

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 21:43
Kirjoittaja BlueBerry
Leikkasin kuivimpia latvoja tänään pois Fiskarsin kynsisaksilla  ;D (lieventävänä asianhaarana pitää myöntää, että olivat ihan uudet ja tosi terävät)

Mun tulee myös usein mentyä nukkumaan ei nyt märillä, mutta hieman kosteilla hiuksilla. En jaksa kuivattaa niitä yleensä ihan kokonaan kun illalla yleensä pesen. Annan yleensä kuivua itsekseen max. 2 tuntia ja sitten väsy voittaa. En ole tosin huomannut mitään haittaakaan.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 22:01
Kirjoittaja Mai
- Harjaan hiukset aina märkinä. Tai niinkuin kosteina. Joskus annan kuivua ensin mutta sitä tapahtuu hyvin harvoin.

- Jos käyn suihkussa illalla ja tahdon kunnon kiharapilven aamuksi, letitän hiukset kosteina pään päälle yhdelle tai useammalle letille. Muutoin kyllä kuivaan hiukset aina ennen nukkumaan menoa.

- Napsin kaksihaaraisia ensimmäisenä käteen sattuvilla saksilla vaikka ne olisi ihan tylsät ja saan pahempaa vahinkoa aikaan!

- Kun tahdon villin kampauksen, en silloin välitä millaista vahinkoa teen hiuksilleni vaan tupeeraan ja raastan ja suihkuttelen vain..  :-X

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 22:54
Kirjoittaja purppura
- Menen ilman mitään tunnontuskia nukkumaan hiukset märkinä. Hiuksiini ei puolikosteina muodostu takkuja tai ne ei ole niin pitkät, että mitään haittaa siitä syntyisi.

- Pesen hiukseni yllättävän usein shampoolla enkä laita perään enää hoitoainetta. Jotain jätettävää sitten laitan latvoihin.

Hurja minä.  ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 08 Tammi 2012, 12:12
Kirjoittaja Luscious
En käytä lämpösuojaa riittävästi. Laitan sitä aina varmaankin määränä liian vähän, mutta yleensä arkisin kun suoristan vaan etuhiukset ja kasvojen vieressä olevat teen sen kokonaan ilman suojaa. Kyllä se mua hirvittää, mutta ei mulla oo aikaa odotella et se suihke kuivuu..
Laitan hiuksiani aivan liian vähän. Hiukset on yleensä 5/7 päivää viikossa ihan kamalasti. Rempsahtanut letti tai pörrööntynyt puikkonuttura.
En ole edes tiennyt ettei kosteilla hiuksilla ole hyvä mennä nukkumaan.. Teen sen lähes joka suihkukerran jälkeen! Okei, hiukset on yleensä sellaisina aamuina ihan hirveät söheröt.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 08 Tammi 2012, 20:14
Kirjoittaja Elluli
Mä nukun aina märillä hiuksilla jos pesen ne illalla. Luulen, että kuivaajan käyttö rasittais enemmän?

En myöskään jaksa laittaa hiuksiani, vaan mulla on aina joku sotkuinen ponnari/nutturantapainen. Toisaalta tykkään just semmosista huolettomista laittamattomista hiuksista  :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Tammi 2012, 12:23
Kirjoittaja Arnella
- Käyn kampaajalla noin kerran vuodessa.
- Mikä tahansa kampaus, mitä yritän päättyy yleensä lopulta hätäponnariin.
- Annan kissan leipoa tukkani öisin takkuun, kun se tulee kainaloon nukkumaan.
- Hamstraan muotoiluvälineitä ja tuotteita, mutta en koskaan käytä niitä.


Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Tammi 2012, 13:05
Kirjoittaja zzww
Arnella kirjoitti: - Käyn kampaajalla noin kerran vuodessa.
- Mikä tahansa kampaus, mitä yritän päättyy yleensä lopulta hätäponnariin.
- Hamstraan muotoiluvälineitä ja tuotteita, mutta en koskaan käytä niitä

komppaan täysin... Laitoin jopa ristiäisiin pelkän ponnarin kun olin ensin pähkäillyt pääni puhki miten laitan hiukset.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Tammi 2012, 15:48
Kirjoittaja Firestarter
Lämpökäsittelen tukkaani lähestulkoon joka päivä, suojan kanssa kyllä mutta silti. Laittamatta nämä ovat ihan hirveät :-X Yritän kompensoida tätä latvasuojalla ja hyvällä hoidolla. Kampaajallakin pitäisi varmaan joskus käydä, en muista milloin olisin pistäytynyt siellä viimeksi. Leikkelen itse latvojani muutaman kuukauden välein, mutten koskaan raaski ottaa paljoa vaikka ehkä pitäisi.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Tammi 2012, 17:29
Kirjoittaja Antur
Hävettää myöntää etten ole edes tajunnut että pitäisi hävetä monia täällä esitettyjä asioita... ::) Minulla ei ole koskaan tullut mieleenkään että joku ei puristaisi hiuksista enimpiä vesiä pois ennen pyyhkeeseen siirtymistä? Ainakaan jos on viittä senttiä pitemmät hiukset ;D


Ainakin seuraaviin tulee syyllistyttyä säännöllisesti:

-Nukun kosteilla hiuksilla ja pidän tosi tylsästi hiuksia arkipäivisin. En lämpökäsittele enkä laita hiuksiani juuri koskaan nyt kun taas kasvattelen, minulle riittää ihan hyvin että saan ne päivän ajaksi sivuun pannalla tai klipsillä (piru kun yltäisivät ponnarille jo!). Hiusten laittamista voi alkaa harkita taas sitten kun ylettyvät fiksusti kiinni ja niille saa tehtyä jotain, tunnustettakoon nyt myös että en osaa enkä jaksa yhtään laittaa "puolipitkiä" hiuksia vaan minulla on oltava joko ihan lyhyet tai tosi pitkät hiukset.

-En ole käynyt kampaajalla viime kevään jälkeen enkä luultavasti aio mennä seuraavaan useampaan vuoteen. Tämä on näistä tunnustuksista ainoa joka ehkä oikeasti vähän hävettääkin, mutta sitenpä kasvattelin hiukseni viimeksikin vyötärölle asti, itse tasailin ajoittain mitä nyt näin tarvetta mutta pääsääntöisesti mentiin ihan luomulatvoilla ::) Onneksi sen verran on silmiä päässä ettei tule ihan hirveäksi siimaksi päästettyä ja hiuslaatu on anteeksiantava.

-Olen siistinyt niskatukkaa karvojenajeluhöylällä silloin, kun kasvatus oli ihan alkuvaiheessa

-Hamstraan niin ikään muotoilutuotteita, muttei niitä oikeasti tule ikinä käytettyä ;D Onneksi nyttemmin on saanut sitä puolta hillittyä ja ylimääräisistä on vähän päässyt eroon...

-En todellakaan pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitista. Puristelen enimmät vedet pois jos muistan. En myöskään käytä yleensä muita kuin pikahoitiksia nykyään koska en vaan muista tai saa aikaiseksi ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Tammi 2012, 17:43
Kirjoittaja Elluli
Antur kirjoitti:
-En ole käynyt kampaajalla viime kevään jälkeen enkä luultavasti aio mennä seuraavaan useampaan vuoteen. Tämä on näistä tunnustuksista ainoa joka ehkä oikeasti vähän hävettääkin, mutta sitenpä kasvattelin hiukseni viimeksikin vyötärölle asti, itse tasailin ajoittain mitä nyt näin tarvetta mutta pääsääntöisesti mentiin ihan luomulatvoilla ::) Onneksi sen verran on silmiä päässä ettei tule ihan hirveäksi siimaksi päästettyä ja hiuslaatu on anteeksiantava.

-
Samis  ;D Mä kävin viimeksi huhtikuussa 2011 kampaajalla, joilloin mun hiukset pilattiin täysin. Halusin pysyä polkkapituudessa ja ohuita vaaleita raitoja ruskean sekaan.. Lopputulos oranssi pää ja tosi lyhyet hiukset!! Olin niin järkyttynyt että päätiin kasvattaa pitkät ja leikkailla itse välillä latvoja ym. Myös värjäykset teen itse. Olen huomannut että itse tekemällä saan juuri sitä mitä haluan, kampaajalla yleensä en ole ollut täysin tyytyväinen. Olen TEE-Se-ITSe -tyttö  ;D Toisaalta vähän hävettää kun ilmeisesti jokaisen itsestään huolehtivan kuuluisi käydä kampaajalla ja kosmetogilla ym. säännöllisesti.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Tammi 2012, 18:47
Kirjoittaja Tiusku
Arnella kirjoitti:- Annan kissan leipoa tukkani öisin takkuun, kun se tulee kainaloon nukkumaan.
Ihana! :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Tammi 2012, 22:04
Kirjoittaja bast
^^ Mä olen viimeksi käynyt kampaajalla joskus 2002-2004, eikä edes hävetä  ;D Leikkelen itse silloin kun on tarvetta.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 10 Tammi 2012, 19:00
Kirjoittaja felka
Mitä harmia on märillä tai kosteilla hiuksilla nukkumisesta?

En yleensä ehdi saada hiuksiani ihan rutikuiviksi ennen nukkumaanmenoa, pesen illalla koska aamulla en ehdi. Onko tässä syy ajoittaiseen hilseeseen ja kuiviin latvoihin?

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 10 Tammi 2012, 19:09
Kirjoittaja BlueBerry
^Märkänähän hius vaurioituu ja venyy helpommin kuin kuivana. Märillä hiuksilla nukkumisella on siis varmaan vähän sama vaikutus kuin märkien hiusten harjaamisella --> hius vaurioituu herkemmin. Näin mä päättelisin...

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 10 Tammi 2012, 19:37
Kirjoittaja Ilyasviel
^ Noin minäkin olen ajatellut. Varsinkin selän alle joutuessaan venyy varmaan paljon, kun kääntyilee ja vääntyilee unissaan.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 10 Tammi 2012, 21:35
Kirjoittaja Bamboo
Minä tykkään nukkua vähän kosteilla hiuksilla, koska aamulla hiukset ovat tuuheammat kuin normaalisti  ;D. Aika harvoin niin tulee kuitenkin tehtyä, kun pesen hiukset yleensä jo noin kasin aikaan.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Tammi 2012, 12:25
Kirjoittaja ellen
Mun ainoa tukkasynti taitaa olla tällä hetkellä se, että harjaan hiukset aika monestikin märkinä, vaikka olenkin laittanut hiuksiin jätettävää ja vaikka harjaus tapahtuukin Tangle Teezerillä. En silti usko pahoinpiteleväni hiuksia kamalasti, kun ei TT revi tai venytä hiuksia.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Tammi 2012, 13:29
Kirjoittaja naanna
- Harjaan hiukseni kerran viikossa ja silloinkin märkänä (TT:llä). Hiukset kihartuvat kauniimmin, kun niitä ei harjaa auki. Tukkani ei juurikaan takkuunnu ja jätettävien huolellinen levittely + sormilla auki harominen riittää vallan hyvin selvittämään tämän tukan.

- Käytän tehohoitoja hävettävän harvoin, vaikka niitä löytyy varastoista monen monta putelia. Kihara tukka kaipaisi kosteutusta, mutta aina ei vaan jaksa.

- En ole enää perillä uusimmista trendeistä ja huipputuotteista. Mun kylppäristä löytyy niitä vanhoja hyväksi havaittuja tuotteita L'Anzalta, Joicolta, MOPilta ja Nexxukselta. Luomuihin ja öljyihin en ole edes jaksanut tutustua.

- Suoristan otsiksen aika usein niin, että alle suihkuttelemani  lämpösuoja on vielä kostea. Tiedän, ettei näin saisi tehdä, mutta aina ei vaan ehdi odottelemaan. Ja sehän on vaan otsis, joka uusiutuu nopeasti.  ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 12 Tammi 2012, 20:44
Kirjoittaja kiwi
- Harjaan hiukseni aina suihkun jälkeen, samoin föönaan.
- En ole varmaan koskaan pyyhekuivannut hiuksiani ennen hoitista

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 12 Tammi 2012, 23:56
Kirjoittaja EllaBella
Kampaan hiukseni märkinä.
En ole antanut kampaajan koskea hiuksiini kahteen vuoteen.
Leikkaan etuhiukseni itse ( ja siltä se näyttääkin)
Suoristan etuhiukset ilman lämpösuojaa

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 06:21
Kirjoittaja versicolori
Nuorempana olin niin tyhmä, että halkaisin lukuisat kaksihaaraiseni ronskisti pituussuunnassa niin että koko hius halkesi ja oheni pitkältä matkalta  :o  siis sen sijaan, että olisin leikannut haaroittuneen osan nätisti pois terävillä saksilla... sittemmin musta onkin tullut tunnollinen ja ahkera S&D:n harrastaja.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 17:40
Kirjoittaja Tiusku
Tulipa mieleeni yksi juttu, jota oikeasti koitan aina tehdä muilta salaa: föönaan hiukseni kuivaksi myös kesämökillä saunan jälkeen! Tätä varmaan sukulaiset pitäisivät turhamaisuuden huippuna. ::) Mutta inhoan vain märkien hiusten tuntua niskassa, ja mökillä kun vielä tulee aina saunan jälkeen huideltua ulkona, olen sitten tosi viluinen jos hiukset ovat märät!

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 19:46
Kirjoittaja phoola
Täällä toinen fööniriippuvainen ;D Hävetti mökkivierailullakin hienovaraisesti tiedustella saunan jälkeen mahdollista hiustenkuivaajaoptiota ::) Ja ei, en ole sitä luokkaa ihmisiä, jonka pitää paklata itsensä täyställinkiin joka tilanteessa. Se märkä ruoska niskassa on vaan niin nihkeä (kirjaimellisesti) ja kuivuu ainakin (no vähintään!) puoli vuosisataa. Kaiken kukkuraksi mielellään säkkäröityvät ohuet kiehkurani villiintyvät aivan täysin (tuloksena päätä nuoleva ja mielikuvituksellisiin ilmansuuntiin sojottava söhero, joka tuntuu etenkin puolikosteana kohtalaisen raivostuttavalta).

Olen kyllä kovasti psyykkaillut itseäni eroon tästä tukankuivatusneuroosista ja lisännyt ostoslistalle isot rullat, joilla tämän reuhkan saisi ehkä kuivattua nopeasti ja irti päänahasta. Mökkiskenaariota ajatellen rullat päässä hilluminen saattaisi kyllä näyttää vielä naurettavammalta vaihtoehdolta :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 21:27
Kirjoittaja Kronia
-Leikkaan etutukan yleensä itse
-En käytä latvasuojia
-En käytä mitään lämpösuojaa 

>:D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 22:30
Kirjoittaja deko
Jos menisin pyyhekuivilla hiuksilla nukkumaan niin ne olisivat kosteat vielä aamullakin. Minun lettini vaati ainakin neljä tuntia ilmavaa oleilua kuivumiseen ellen käytä fööniä (ja sitä en käytä ellei ole pakko).

Ja koska työmatkat mennään fillarilla myös pakkasella niin kosteat hiukset jäätyisivät matkalla = ei hyvä. Talvella hiukset pestään aikaisin niin että ne ehtivät kuivua riittävästi ennen nukkumaanmenoa.

Kesällä tällä ei ole mitään merkitystä, 30 asteen helteellä luomuföönaus on vain positiivinen juttu.


Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 15 Tammi 2012, 14:06
Kirjoittaja Keira
... En ole koskaan löytänyt kaksihaaraista hiusta, vaikka olen ettinyt. Siis kuinka puusilmä ihminen voi olla? Miksen minä huomaa niitä millään? Valikoiva näkö?  :D

En myöskään koskaan pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitista. Ei vain millään viitsi.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 23:23
Kirjoittaja Manna
felka kirjoitti: Mitä harmia on märillä tai kosteilla hiuksilla nukkumisesta?
Mulla on lievä psoriaasi, jota esiintyy korvien yläpuolella ja niskassa. Jos mene kovin märillä hiuksilla nukkumaan niin ne psoriläikät villiintyvät ja mun pitää laittaa useammin kortisoniliusta päänahkaan.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 00:04
Kirjoittaja Horros
Iherbin jätettävistä puhuttaessa olen jotenkin käänteismustasukkainen, kun kyse on Beauty Without Crueltyn jätettävästä, joka sopii hiuksilleni kuin hanska käteen (heh). Alba Botanicalle taas en ihmeemmin lämmennyt, ja täällä näytön edessä murahtelen hiljaa mielessäni, jos jollekin suositellaankin Albaa tai Suryaa tai jotain sopivammaksi tai muuten paremmaksi tai kehutaan. Eihän se nyt käy päinsä kun BWC on aivan absoluuttisesti parhain!  ::) ;)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 00:24
Kirjoittaja deko
^ja jos oikein mietitäään niin BCW ei ole mitenkään vallan hyvä jätettävä. Jopa monet pikahoitikset pesevät sen teholtaan. Ja siinä on ihan liian voimakas tuoksu vakituiseen käyttöön.

Phyto9 on ainut oikea & The Perfect.
Täysin tuoksuton, sopii kuiviin ja kosteisin, riitoisa, luomu.

:)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 02:17
Kirjoittaja Mai
Mäpä otin nyt itseäni niskasta ja aion etsiä/tilata oikeat kunnolliset hiustenleikkuusakset enkä enää nyrhi kaksihaaraisia tylsillä kynsisaksilla joka ainoastaan pahentaa tilannetta. Mua niin ottaa päähän nuo muutamat mitkä on ilmaantuneet kesän latvojenleikkauksen jälkeen ja koska en aio mennä vielä niitä uudestaan kampaajalle lyhentämään, niin metsästän ne itse ja leikkaan kunniallisesti oikeilla terävillä saksilla.  8)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 03:10
Kirjoittaja scarface
En ole jaksanut enää panostaa tukan hoitooni kuten joskus hysteerisimpinä aikoinani..  :-[ Plus menen aika usein -varsinkin jos olen käynyt illalla treenaamassa- nukkumaan hiukset märkinä..

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 14:31
Kirjoittaja kaksisarvi
Rakastan hiusten kampaamista ja harjaamista, ja teen sitä ihan liikaa. Huuhtelen/CO-pesen myös hiukseni joka päivä, koska nautin hiusteni ja päänahkani kastelemisesta. Synniksi kai voisi laskea myös sen, että kävin kampaajalla viimeksi vuonna 2009, mutta jotenkin vain luotan enemmän omaan käteeni kuin kampaajaan...

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 14:40
Kirjoittaja Suvivilja
^ Eihän tuo ole synti, vaan asia josta olla ylpeä :D Itse olen käynyt viimeksi kampaajalla joskus vuonna 2003...

Itse en keksinyt hiustenhoidossani mitään mitä häpeäisin, vaikka yritin kovasti miettiä :) No, ehkä sen, että olen parhaillaan tekemässä pitkille, huolella hoidetuille hiuksilleni kunnon tappokuuria, eli 2 värinpoistoa tehty ja vielä kestoväriä tulossa (ks. allekirjoitus)... Tavallaan sotii aiempia periaatteitani vastaan, mutta hoidan ja aion hoitaa hiuksiani kyllä todella huolella tämän jälkeen(kin), että toivottavasti damage jää mahdollisimman pieneksi, enkä menetä kauhesti pituutta.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 20:52
Kirjoittaja SSpiegel
... kampaan ja harjaan luonnonkiharia hiuksiani laittoman paljon. Hävettää joka kerta.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 15:50
Kirjoittaja Mjau
- Pesen hiukseni joka päivä, koska en voi sietää edes hitusen likaista tukkaa
- Käytän metallisia hiuspinnejä pitämään otsiksen pois silmiltä (kasvatan siis otsista pois), vaikka ne pinnit eivät ole kovin hiusystävälliset
- En myöskään pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitista, yleensä puristelen vaan enimmät vedet pois
- En jaksa suojata tukkaani saunoessa

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 20:29
Kirjoittaja wilma
... Tajusin äsken koiran kanssa ulkoillessa, että mun tukka on ihan jäässä.  Mulla oli tasan kaksi vaihtoehtoa, ottaa hanska pois ja laittaa latvat hupun sisään tai olla tekemättä mitään. Olin tekemättä mitään.  Oli niin kylmä! ;D Ei nyt sinänsä mikään paha, mutta tämä toistuu useasti päivän aikana, unohdan aina suojata pituudet kovalta pakkaselta. Jälkeenpäin kyllä aina harmittaa. Pitänee alkaa käyttää buffia taas enemmän niin tukka suojautuu automaattisesti.  :D

Mua tosin epäilyttää, että se jäätynyt kerros tukassa on jotain jätettävää, koska tukka itsessään on kuiva eli periaatteessa siinä ei pitäisi olla mitään jäätyvää? En taaskaan osaa selittää mitä tarkoitan, toivottavasti joku ymmärtää.  ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 22:30
Kirjoittaja Sassy
1. En leikkuuta latvojani, kun löydän ensimmäiset kaksihaaraiset, vaan odottelen siihen että kampaajasta on kulunut 5-6 kk. Tämä siis tarkoittaa useampaa kuukautta haaroittuneella latvalla.

2. En koskaan pyyhekuivaa hiuksiani ennen hoitoainetta, vaan puristelen vedet pois käsin ja annan hiusten kuivua hetken suihkun ulkopuolella.

3. Olen jaksanut vain kerran muhittaa öljyjä hiuksissani ennen suihkua, enkä ole kokeillut öljyllä tehisten buustaamista koskaan.

4. Pesen hiukseni vasta kun ne ovat oikeasti likaiset. Viimeisenä päivänä tukka näyttää siis poikkeuksetta ihan kamalalta.

5. Kampaan tukan lähes aina läpi ennen kun se on täysin kuivunut, sillä lopputulos on sileämpi

6. Luovuin CO-pesuista vain koska en ole jaksanut / raaskinut ostaa jälleen uutta hoitoainetta ja nykyisitä tuotteistani mikään ei sovellu kys. tarkoitukseen.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 22:48
Kirjoittaja bast
wilma kirjoitti:
Mua tosin epäilyttää, että se jäätynyt kerros tukassa on jotain jätettävää, koska tukka itsessään on kuiva eli periaatteessa siinä ei pitäisi olla mitään jäätyvää? En taaskaan osaa selittää mitä tarkoitan, toivottavasti joku ymmärtää.  ;D
Mulla ainakin hengityksestä tuleva kosteus huurtuu hiuksiin, jos niitä ei laita piiloon. Yllättävän pienestä tulee se valkoinen jäätynyt kerros tukkaan. Koitan nykyään pitää kuontalon pipon alla turvassa pakkasella.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 22:55
Kirjoittaja Kunis
Pesin edellisen viikon hiukseni lainaamallani EHS Tervalla käyttämättä mitään hoitoja (kun tuo suihkehoitiksenikin osoittautui sudeksi) ja olin tytyväisempi hiuksiini kun nyt kotona omien mömmöjeni kanssa. Tarvinee päivittää omia tuotetottumuksia.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 31 Tammi 2012, 14:44
Kirjoittaja muutettu
Olen viime aikoina laiskuuttani nukkunut usein märällä tukalla. :-[ Mulla tukka kuivuu ja takuttuu paljon enemmän noin kuin föönatessa. Pitää yrittää jatkossa ujuttaa tukanpesu aamurutiineihin tai yrittää jaksaa föönata se illalla valmiiksi...

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 02 Helmi 2012, 21:05
Kirjoittaja deko
^kumpi on hiuksille pahempi?

Föönaus vai kosteilla hiuksilla nukkuminen?

Pitääkö etsiä hiustenkuivain (jostain kaapista) vai saanko mennä kosteilla hiuksilla tapojeni mukaan nukkumaan? Jos aion nukkua ihan rutikuivilla hiuksilla niin pesu pitää tehdä heti töistä tultuani, en aina ehdi/jaksa/viitsi.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 02 Helmi 2012, 21:41
Kirjoittaja Crysania
^Oon aina ajattellut, että ei kai siinä märillä hiuksilla nukkumisessa ole oikein muuta ongelmaa kuin, että joillakin (esim. minulla) se tukka menee nukkuessa ihan käsittämättömäksi harakanpesäksi. Märän hiuksenhan kyllä sanotaan olevan herkempi vahingoittumaan, mutta en nyt tiedä sitten onko sillä niin paljon vaikutusta  ???

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 03 Helmi 2012, 08:05
Kirjoittaja -j-
Minä menen märällä tukalla nukkumaan ja sillä tavalla saan parhaat kiharat aikaiseksi :)
Eikä hiukset mene takkuun. Enkä minä saa flunssaa. Ei siis hävetä, mutta piti vaan kertoa, kun asiasta oli puhetta.

Sen sijaan se kyllä vähän hävettää, että en jaksa/ ehdi pestä hiuksia tarpeeksi usein... Olen siis silloin tällöin rasvalettinä ja ihan julkisella paikallakin. Illat jotenkin venähtää pitkiksi ja kun piti mennä jo tunti-pari sitten nukkumaan, ei enää voi mennä suihkuun... Aamulla en pysty pesemään hiuksia.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 03 Helmi 2012, 14:13
Kirjoittaja zzww
armi kirjoitti: Olen viime aikoina laiskuuttani nukkunut usein märällä tukalla. :-[ Mulla tukka kuivuu ja takuttuu paljon enemmän noin kuin föönatessa. Pitää yrittää jatkossa ujuttaa tukanpesu aamurutiineihin tai yrittää jaksaa föönata se illalla valmiiksi...
Iltaisin kun menen nukkumaan kosteilla hiuksilla niin itselleni on paljon helpompi harjata hiukset ja laittaa ne kiinni. Jos menen kuivilla hiuksilla nukkumaan niin aamulla ne on nii takussa ettei meinaa saada harjattua kunnolla auki ja joutuu lattamaan pään alas ja harjaamaan "niskahiuksista" ennen kuin takut alkaa aukeamaan.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 04 Helmi 2012, 21:48
Kirjoittaja Mustikka
deko kirjoitti: ^kumpi on hiuksille pahempi?

Föönaus vai kosteilla hiuksilla nukkuminen?

Pitääkö etsiä hiustenkuivain (jostain kaapista) vai saanko mennä kosteilla hiuksilla tapojeni mukaan nukkumaan? Jos aion nukkua ihan rutikuivilla hiuksilla niin pesu pitää tehdä heti töistä tultuani, en aina ehdi/jaksa/viitsi.
Mulla ei ole tähän vastausta, kun en föönaa, mutta mulla pörrööntyy tukka (erityisesti kruunualueelta) tosi kamalaksi eikä sitä saa millään tökötillä tai kastelemalla enää tasoitettua. Hiukset menee myös hirveän takkuisiksi eikä niitä saa hellästi selvitettyä. Eli hiuslaadusta kiinni. Mulla toimii parhaiten, kun pesen hiukset aamulla tai niin aikaisin illalla, että ovat kuivat.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 17:52
Kirjoittaja purppura
Olen taas mennyt siihen, etten viitsi kammata hiuksia päivän päätteeksi. Aamuisin vain korjailen vanhaa tupeerausta. Parin päivän ajan mahdolliset muotoiluaineet ja etenkin lakka lähinnä kertyy hiuksiin. Turha lakkaakaan on harjata pois hiuksista pesuvälien aikana. Vähän jotain suortuvaa saatan avata harjalla, mutta koko päätä en harjalla selvitä enää.

Kulutan lakkaa varmasti todella paljon. En käytä pahemmin muita muotoiluaineita, lakan lisäksi vain muotovaahtoa ja välipäivinä kuivashampoota.

Hiukset varmasti kiittää.  ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 04 Maalis 2012, 11:58
Kirjoittaja La

-pesen hiukseni joka päivä talvisaikaan(ihmettelen, että miten ne ovat vielä päässäni).
-en suojaa hiuksia, kun olen saunassa.
-harjaan hiuksia välillä märkänä.
-nukun märällä tukalla ja en jaksa myöskään nykyään letittää hiuksia ennen nukkumaan menoa, joten aamulla hiustentilalla on suuri takkurastapallo..

Tuossa oli jo muutamia. En viitsi kaikkia kertoa, koska lista venyisi tavattoman pitkäksi.  ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Maalis 2012, 18:48
Kirjoittaja Horros
En aina pese hiuksiani kunnon hikiliikunnan jälkeen. Kunhan siitä on vähän kuivunut ja palautunut, ne ovat ihan ok, eikä päänahka tunnu mitenkään vastenmieliseltä. Pesuvälini saattaa olla siis jotakuinkin se viikko liikuntoineen kaikkineen.
Tuosta liikunnan jälkeen pesemättömyydestä olen kuullut ihmettelyä, mutta jos ei ole mikään lismakasa sen jälkeen ja kuitenkin vartalonsa pesee, se on minusta ihan ok.  :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Maalis 2012, 19:23
Kirjoittaja Jessie
En jaksa selvittää tukkaa joka päivä ja tukka rastoittuu takkuuntumisen myötä aika helposti. Kuinkahan paljon mulla on lähtenyt tukkaa päästä yksistään sen takia, että oon joutunut repimään takkuja auki  ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Maalis 2012, 19:40
Kirjoittaja lynx
Mä oon nyt pessyt pari viikkoa kylppäriä Tigin shampoolla :P Se ei vaan lopu oikeasti ikinä, eikä mun päänahkani tykkää siitä ollenkaan. Ihan toi litrahinta ei ole ehkä järkevä siivouskäyttöä ajatellen, mutta ei tuollaista jämäpulloa jaksa alkaa kauppaamaankaan.... Ihan hyvin puhdistuu, mutta toi älytön vaahtoaminen on ehkä hiukan huono ominaisuus!

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 12 Maalis 2012, 09:25
Kirjoittaja Mena
^ Laita sitä shampoota myös käsisaippuaksi pumppupulloon. ;D Ja käyhän se tietysti myös säärien sheivaamiseen.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 12 Maalis 2012, 12:30
Kirjoittaja Mindela
Mäkin käytän aina huonot shampoot suihkusaippuana.. Tigit kuitenkin tuoksuukin hyvältä, joten mikä jottei sillä kainaloitaan vaahdottelisi :)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 12 Maalis 2012, 12:57
Kirjoittaja lynx
Mä kokeilin tota suihkusaippuanakin, mutta se on niin pesevää että nahka alkaa kiristää :x Jotenki kaikkien kokeilujen jälkeen siirsin sen sitten siivousosastolle. Toisaalta voishan sen ihan vaan heittää roskiin ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 12 Maalis 2012, 17:47
Kirjoittaja BlueBerry
Annan kissan pureskella mun hiuksia öisin ja olen huomannut muutamia katkeilleita hiustuppojakin päässäni.. Mutta en vain raaski kieltää sitä, se on vaan niin ihanaa kun korvan juuresta kuuluu tyytyväistä kehräystä&nbsp; <3

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 20:44
Kirjoittaja Eiffe
Oon taas ollut päiväkausia harjaamatta hiuksia ja jouduin leikkaamaan kolme rastapalloa irti kun ei niitä olisi saanut mitenkään selväksi. Tilaamani tangle teezer saisi tulla jo! Toivon sen tuovan lisäpuhtia hiusten selvittelyyn. Mulla on paha tapa laittaa takkuiset hiukset vain letille ja lykätä takkujen selvittelyä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 27 Maalis 2012, 11:49
Kirjoittaja tsupp
Ah, mun syntilista on pitkä, mutta vielä pitempi se olisi tuolla kauneudenhoidon puolella. ::) Listaillaan nyt jotain alkajaisiksi.

- Joitakin vuosia sitten, kun annoin hiusten venähtää pituutta ensimmäistä kertaa sitten ala-asteen, olin ihan täystuho pääkarvastoani kohtaan. En millään tottunut katsomaan, missä ne kutrit milloinkin leijailivat, joten mulla oli hiukset aina jumissa tai kiinni jossain. Niitä sai sitten repiä irti milloin mistäkin. Pari kertaa jätin latvani takin vetoketjunkin väliin ennen kuin opin. Tää tapahtui kerran eräissä juhlissakin, joissa siirryin huomaamattomasti takavasemmalle repimään jumiutunutta vetoketjua auki, että saan hiukset sieltä välistä pois. :D Ai kamala! Nykyään olen toki jo tottunut katsomaan tukkani perään.

- Tykkään kuumista suihkuista. Siis oikeasti kuumista. Hiukset saavat tästä tietty osansa. Olen kyllä yrittänyt opetella huuhtelemaan tukan lopuksi viileällä vedellä, mutta se tuntuu niin inhottavalta, että ihan aina sitä ei millään viitsisi tehdä.

- Olen malttamaton takkujen selvittelijä. Mulla ei ole kovin herkästi takkuuntuva hiuslaatu, joten en ole ikinä joutunut opettelemaan kärsivällisyyttä siinä hommassa. Ne vähän takut sitten runnotaan läpi. Tääkin on sellainen asia, jossa oon kovasti yrittänyt tehdä parannusta. ::)

- Hiplaan hiuksiani koko aika jos ne ovat auki. Jatkuvasti joku suortuva sormen ympärillä pyöriteltävänä ja nyplättävänä. Pahin on varmaan joku tenttiin lukeminen, mä en edes huomaa kun käsi eksyy taas hiuksiin. Luku-urakkaan saa siis varautua laittamalla hiukset kiinni (ponnari ei sitten auta mitään).

- Myös minä harrastan toisinaan kosteilla hiuksilla nukkumista.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 27 Maalis 2012, 11:54
Kirjoittaja Varjotar
Mun huonot shampoo- ja saippuaostokset menee tosiaan kylppärin pesuaineiks. Jos niitä ei enää siinäkää halua käyttää, on roskis seuraava piste. Pitäis kanssa opetella huuhtoo hiukset pesun jälkee aina viileellä.
Meen nukkumaan letti päässä, jotta hiukset pysyy kurissa eikä oo abstraktina taideteoksena seuraavana aamuna.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 27 Maalis 2012, 16:04
Kirjoittaja Horros
^^Lukioaikoina minulla oli yhdessä vaiheessa niskassa vähän peukalonkynttä isompi rastapallo, jota räpläilin aina kokeissa ja mietiskellessäni.&nbsp; ;D Onneksi niistä ajoista on tultu aika kauas.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Huhti 2012, 18:25
Kirjoittaja Heiku
- En pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitoaineen levitystä, puristelen vain enimmät vedet pois.
- Menen nukkumaan märillä hiuksilla ja aamulla herään takaraivo rastoilla. Pesen hiukseni iltaisin ja koska hiuksillani kestää 4 tuntia kuivua, en yleensä jaksa mennä suihkuun niin aikaisin, että tukka ehtisi kuivua.
- Pesen hiukseni päivittäin ja käytän etutukalle ja päällyhiuksiin suoristusrautaa.
- Vaihtelen hiusväriä surutta fiiliksen mukaan ja muutos on myös saatava heti eli päähän saatetaan lyödä useampi värinpoisto saman päivän aikana. En myöskään voi sietää näkyvää juurikasvua, joten tyvi tulee värjättyä noin kerran kuussa.
-Myös minä annan kissojeni leipoa ja purra hiuksiani yöllä, en vaan raski kieltää niitä kun toiset on niin onnellisia.
- En millään raski leikata hamppulatvoja pois vaan meikkaan ne nätiksi silikonilla. Leikkaan vasta sitten kun jokapaikka on pieniä hiuspätkiä täynnä.
- Harjaan hiukseni märkinä, tosin Tangle Teezerillä mutta kuitenkin. Jos annan hiusten kuivua ja harjaan ne vasta sitten, on tulos ihan kauhea.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Huhti 2012, 18:47
Kirjoittaja Marie Corelli
- Käytän harvoin hoitoainetta, mukaan lukien jätettävä hoitoaine
- En värää/värjyytä hiuksiani
- En laita hiuksiani vapaapäivinä, enkä pese aina joka päivä
- Käytän harvoin tehohoitoa
- En osaa föönata hiuksiani oikeaoppisesti
- Vaadin kampaajalta osaamista (ts. olen pahoittanut mieleni, kun tukkani on leikattu huonosti ja palvelu on ollut huonoa)

Minulla on lyhyet hiukset.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Huhti 2012, 20:33
Kirjoittaja muori Pippuri
Mulle on tullut joku fiksaatio löytää mahdollisimman halpoja hiustuotteita. Siis laadunkin toki toivoisi olevan edes keskinkertainen, mutta tarttuipa kaupasta Rainbow-hoitoaine jo olemassaolevan Rainbow-shampoon kaveriksi.&nbsp; ;D

Olen vain huomannut, että omat hiukset antaa anteeksi kakkojenkin tuotteiden käytön. Vaalennuksesta huolimatta.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Huhti 2012, 00:37
Kirjoittaja Mindela
Olen elänyt viimeiset 4-5 vuotta siinä mielikuvassa, että mulla on jotenkin tosi kivat hiukset. Katselin juuri valokuvia 1-5v vuotta vanhoja valokuvia ja voi herranjumala. Mun tukka on ollut hapsuinen, epäsiisti, epäpukevan värinen ja rumasti laitettu! Viimeisen vuoden ne on ollut oikeesti hyvännäköiset, ja ihan hetkittäin on ollut onnistuneita kausia aiemmin. Suurimman osan ajasta ihan kamalat, hassuinta tässä on se, että hiusmakuni ja tavoitteeni on edelleen ihan samanlainen kuin silloinkin...

Miten ihmeessä mä olen oikeesti porskuttanut eteenpäin sillä letillä kolmisen vuotta, ja ollut vielä tyytyväinen?! Apua. Iloista tässä on toki se, että vuosien kärsivällisyys (kasvatus, täydellisen värin metsästys, hoitaminen) on tuottanut tulosta ja todellakin kannatti.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Huhti 2012, 14:58
Kirjoittaja Varis
No, totuuden nimissä on myönnettävä, että mulle ei kukaan kampaaja ole tarpeeksi hyvä :ts Toisin sanoen mulle ei kelpaa juuri mikään. Mä olen se tyyppi, joka lähtee kampaajalta totisena sanoen "Nää on ihan hyvät..", mutta kotona kiroilen ja olen tyytymätön. Nyt kun mun vakikampaaja, joka ei hänkään joka kerta onnistunut ajatusten luvussa, on häipännyt, on tilanne kulminoitunut.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 08 Touko 2012, 12:27
Kirjoittaja scarface
.. en ole piiiitkiin aikoihin ostanut mitään hiuksiin liittyvää arvokkaampaa tuotteistoa - so. shampoita, hoitoaineita, jätettäviä hoitoja tvast. Olen pärjäillyt jollain markettien shampoilla, joista viimeisimmän taisin ostaa tammikuussa Cittarista alelaarista ovh. 5 e (Tresemmen hyvä shampoo, eipä silti :D )

Ja minä kun olen tavallisesti kovakin tyttö tuhlaamaan Tigeihin ym. kalliimpiin merkkeihin..

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 10 Kesä 2012, 13:43
Kirjoittaja Hallonnikas
...en ole pitkään aikaan käyttänyt hoitoainetta.
Mun tukkaani ei ole rääkätty millään hapetteellisella aineella, vaan värjätty kerran, pari hennalla. Jos käytän hoitoainetta niin tästä tulee ihan ylihoidetun ja liiskaisen tuntuinen. Joten, hoitoaine pois, ja mulla on sopivan karhea kuontalo missä ei ole takun takkua.

Käytän kuitenkin nykyään taas shampoota ja palasaippuaa vuorotellen tukkani pesemiseen, silloin tällöin lutraan myös päänahanhoitomömmöjen kanssa ja teen viinietikkahuuhteluita (jotka myös lässäyttävät tukkani superliukkaaksi&nbsp; 0_0)

Ehkä joskus tulevaisuudessa kun karvastoni on pitempi, voin alkaa käyttää hoitista latvoihin...

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 10 Kesä 2012, 15:11
Kirjoittaja Luurankka
^ Niin sulla ei ilmeisesti tule mitään lähmäongelmaa palasaippuavuorottelun kanssa? Kokeilin aikanaan jotain palasaippuaa, joka oli muuten kiva, mutta siitä jäi hiuksiin ihan hillitön lähmä, joka vaan lisääntyi ajan ja uusien pesujen myötä. Loppui se kokeilu aika nopsaan siihen (kymmenisen kertaa pesin, en tiedä olisiko ongelma poistunut jos olisin sinnikkäästi jatkanut pesuja). Houkuttelee vaan ajatus kuohkeasta ja sileästä tukasta, mutta en tiedä onko sellaista mahdollista saada tästä karvastosta millään palasaippualla pesten.

Sori OT.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 10 Kesä 2012, 16:04
Kirjoittaja Hallonnikas
^ Mulla on käytössä LUSHin Godiva palashampoo ja Aamumaan palasaippuoista joko porkkana tai mustikka-minttu, eikä mulla ole kumma kyllä mitään lähmäongelmaa... Ei muuten ole tullut edes mieleen että voisi olla lähmääntymistä, vaikka Punatukka teki munkin päähän aikoinaan hirveän tahman (ja hilseilyn..). Tiedä sitten mikä on tämän onnistuneen vuorottelun takana, henkimaailman hommia, sanon minä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 00:14
Kirjoittaja deko
... käytän hoitoainetta ehkä kerran viikossa, pesen joka toinen päivä, tehis ehkä kerran viikossa ja joku jätettävä / öljy / tms ehkä joka toinen viikko.

Paha paha deko!!!!

Sentään pidän nutturaa töissä eli latvat eivät rasitu ihan määrättömästi.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 10:23
Kirjoittaja BlueBerry
Olen pahasti lipsunut hiustenhoidossa. Esim. ennen pesin hiukset 3 kertaa viikossa, nykyään joka päivä, koska en halua otsatukan näyttävän likaiselta. Ennen mulla ei ollut kyllä otsistakaan.. En aina jaksa tehdä hiusta säästävää kampausta töihin (ihan kuin nutturapuikon laittamiseen menisi kauan, mutta sen etsimiseen saattaisi mennä...&nbsp; ::) ) vaan olen pitänyt monta kuukautta melkein päivittäin hiuksia ponnarilla.

Hoitoainetta käytän, mutta muhittamista en ole harrastanut varmaan puoleen vuoteen kun ennen muhittelin varmaan kerran viikossa...

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 15:44
Kirjoittaja Gekko
Syntilistani on pitkä, mutta ainakin nämä tulevat heti mieleen:

- En pyyhekuivaa hiuksiani ennen hoitoaineen laittamista.
- En useinkaan muhittele hoitoaineita.
- Saatan läträtä öljyillä liikaa ja sitten piilottelen lähmälatvoja nutturassa.
- En suojaa hiuksia saunassa enkä auringolta.
- Kampaan hiukset märkinä heti suihkun ja jätettävien jälkeen. Tukkani on tosin niin liukas ja selviää helposti, etten usko tästä pahemmin olevan haittaa.
- Tukkatuotteiden ja aivan erityisesti shampoopalojen hamstraus.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 18:10
Kirjoittaja Kunis
- Minua ei kyllä kiinnosta tuo märällä tukalla nukkumisen vaikutus tukan kuntoon juurikaan, sensijaan se, että hiusten kastellessa tyyny tulee flunssainen olo. Sitten onkin koko seuraava päivä pilalla. Lisäksi tukkani ei vaan kuivu yöllä länässä. Koitankin pestä tukkani ennen neljää - mielellään kahta, ja joskus sopivia päiväpesupäiviä odotellessa saatan kulkea limaletillä. Se on pienempi vaiva.
- Olen tosi epäsosiaalinen hiusteni vuoksi. En vaan viitsi lähteä spontaanisti ulos märällä tukalla, vaikka olisi tullut kuinka kiva kutsu.
- Minäkään en ole käynyt vuosiin kanpaajalla. Ostin juuri omat vähän hintavammat hiussakset. Harmi, tavallaan sitä tukisi mielellään käsityöläisammattia, mutta mun päähänhän ei kosketa :>
- Vaalensin hiljattain tukkaa mustasta rusehtavaksi ja tämä on nyt joissain valaistuksissa suoraansanottuna aika kamala, mutta kuljen näillä latvoilla nyt iloisesti niin kauan kun kehtaan, sillä tiedän että pilaisin nää kuitenkin jos laittaisin vielä jotain tököttiä. Ehkä kaikkien muidenkin rumat hiukset ovat vain kasvatuspehkoja. En arvostele enää kenenkään tukkaa ikinä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 14 Kesä 2012, 22:46
Kirjoittaja Mai
... taidan harjata hiuksiani liikaa. Aina kun kävelen peilin ohi tai tiizeri on tarttumisetäisyydellä, harjaan hiukset. Vaikkei ne olisi sen tarpeessakaan. Enkä edes tietoisesti aio tehdä sitä, vaan niin vain tapahtuu.&nbsp; ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 18:37
Kirjoittaja Varjotar
Kiharoiden teko muotoiluraudalla ei olekaan ihan niin yksinkertaista ainakaan mun hiuksiin kuin miltä näyttää.. 0_0

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 18 Kesä 2012, 09:32
Kirjoittaja wilma
...Nypin hiuksia.&nbsp; ;D Mua häiritsee jos laitan tukan nutturalle/ponnarille ja jossain törröttää ylimääräinen hius joka ei päässyt mukaan. Missään nimessähän sitä ponnaria/nutturaa ei voi laittaa uudelleen, vaan se hius on pakko nyppäistä. Mä en aina edes tajua tekeväni tätä, jos esim. katson telkkaria ja samalla laitan tukkaa, niin se nyppiminen menee kuin itsestään. Tuli vaan vklp havahduttua taas tähän ongelmaan, kun nyppäisin kunnon tukon kerralla ja otti sen verran kipeää että jatkossa pakko muistaa olla nyppimättä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 19 Kesä 2012, 20:59
Kirjoittaja garme
- Pesen harjoja ja kampoja hävyttömän harvoin (sama meikkisiveltimien kanssa, mutta niitä sentään vähän useammin). Nyppäilen pois irtokarvoja siitä päältä kun alkavat häiritä, mutta ihan pesuoperaatioon en viitsi ryhtyä kovinkaan usein. Mulla kulkee mukana aina kampa, ja se pyöriikin ties missä sairaalan vessan lattialla ja taskujen pohjalla, enkä siltikään jaksa sitä edes huuhtoa kovin usein. Nyt kyllä vasta viime viikolla nappasin töistä ihan uuden kamman käyttöön kun vanha alkoi näyttämään riittävän ällöttävältä.
- Kampaan hiukset märkänä. Otsista ei saa muuten kuriin, ja samalla menee muukin pää.
- Suoristan hiukset melkein joka pesun jälkeen (joskus vapaalla en) eli suunnilleen kolmesti viikossa. Tämän lisäksi föönaus silloin tällöin on pakollinen, kun harrastan aamusuihkuja eikä ainakaan ennen aamuvuoroa ole mahdollista odottaa niiden luonnollista kuivumista. Joskus myös elättelen toivoa siitä, että hiukset saisi järkevän näköiseksi pelkällä föönillä eikä sitten tarvitsisi vielä suoristaa, mutta yleensä suoristan kuitenkin.
- Aikoinaan harrastin kaksihaaraisten leikkelemistä ties millä saksilla, yleensä tylsistyneenä esim. koulussa. Nykyään ei ole kaksihaaraisia samaan tapaan, muuten tekisin sitä varmaan vieläkin.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 21 Kesä 2012, 17:17
Kirjoittaja Crysania
Minun ei pitänyt enää kasata hirveitä jemmoja tukanhoitoaineita kotiini, mutta jotenkin jännästi sitä vaan vilahti kolme pullollista XZ:n hoitoainetta, kun noita purkkeja uudistetaan ja halvalla sai! Pohdin myös, että napsisiko vielä shampoopulloja kanssa, mutta onneksi sentään järki voitti. Nyt minulla on taas vaihteeksi 5 pönikkää hoitoainetta, vaikka todellisuudessa pärjäisin aivan hyvin ehkä kahdella tai kolmella.&nbsp; :ts

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Kesä 2012, 22:43
Kirjoittaja Elna H
Rakastan leikata lettien päät tasaisiksi&nbsp; :D Olen rajoittanut tätä jo hyvin ja paljon, sillä yritän kasvattaa hiuksiani.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 04:22
Kirjoittaja Elluli
Gekko kirjoitti: Syntilistani on pitkä, mutta ainakin nämä tulevat heti mieleen:

- En pyyhekuivaa hiuksiani ennen hoitoaineen laittamista.
- En useinkaan muhittele hoitoaineita.
- Saatan läträtä öljyillä liikaa ja sitten piilottelen lähmälatvoja nutturassa.
- En suojaa hiuksia saunassa enkä auringolta.
- Kampaan hiukset märkinä heti suihkun ja jätettävien jälkeen. Tukkani on tosin niin liukas ja selviää helposti, etten usko tästä pahemmin olevan haittaa.
- Tukkatuotteiden ja aivan erityisesti shampoopalojen hamstraus.
Mulla on tosi monta samaa kuin Gekko:lla &nbsp;:D Ainostaan tuo kohta kaksi, minä muhittelen hoitoaineella lähes aina (ennen pesua). Öljyillä läträän myös ihan liikaa ja välillä on hiukset ihan rasvaisen näköiset &nbsp;::) Nytkin on vaikka juuri pesin. Pitäis varmaan jättää öljyt välillä tauolle mutta pelkään että hiusten kunto kärsii jos jätän öljyt pois..

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 12:25
Kirjoittaja purppura
Yksi hiuksia rasittava tapa minulla on käyttää pinnejä hyvin holtittomasti. Mytystelen hiuksia vaikka kuinka monella pinnillä sopivaksi kyhäelmäksi ja niiden poistaminen ei tietenkään aina onnistu kovin hellävaraisesti.&nbsp; ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 22:23
Kirjoittaja Heiku
Heiku kirjoitti: - En pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitoaineen levitystä, puristelen vain enimmät vedet pois.
- Menen nukkumaan märillä hiuksilla ja aamulla herään takaraivo rastoilla. Pesen hiukseni iltaisin ja koska hiuksillani kestää 4 tuntia kuivua, en yleensä jaksa mennä suihkuun niin aikaisin, että tukka ehtisi kuivua.
- Pesen hiukseni päivittäin ja käytän etutukalle ja päällyhiuksiin suoristusrautaa.
- Vaihtelen hiusväriä surutta fiiliksen mukaan ja muutos on myös saatava heti eli päähän saatetaan lyödä useampi värinpoisto saman päivän aikana. En myöskään voi sietää näkyvää juurikasvua, joten tyvi tulee värjättyä noin kerran kuussa.
-Myös minä annan kissojeni leipoa ja purra hiuksiani yöllä, en vaan raski kieltää niitä kun toiset on niin onnellisia.
- En millään raski leikata hamppulatvoja pois vaan meikkaan ne nätiksi silikonilla. Leikkaan vasta sitten kun jokapaikka on pieniä hiuspätkiä täynnä.
- Harjaan hiukseni märkinä, tosin Tangle Teezerillä mutta kuitenkin. Jos annan hiusten kuivua ja harjaan ne vasta sitten, on tulos ihan kauhea.

Tähän vanhaan syntilistaani voisin lisätä pari uutta syntiä:
- Olen saanut hiukseni kasvatettua jo ihan kivan mittaisiksi, joten "palkitsen" itseni siitä suoristamalla hiukset joka pesun jälkeen. Tämä siis tapahtuu noin joka kolmas päivä mutta on varmaan kohta entiset kivan mittaiset hiukset kun latvat alkaa murentua.
- Suoristamisesta johtuen tupeeraan myös päällyhiukseni päivittäin ja käytän kilokaupalla lakkaa
- Pidempään pesuväliin siirryttyäni en jaksa muhittaa enää tyyliin koskaan. Tuhma tuhma minä!

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 22:35
Kirjoittaja chai
Föönaan hiukset joka pesun jälkeen. Käytän kyllä lämpösuojaa ja hiusten kunto on latvoista parempi kuin vielä muutama kuukausi sitten, mutta ei se varmaankaan hyvää tee. Tätä polkkaa ei kyllä voi pitää föönaamatta, latvat ovat varsin kurittomat ilman muotoon kuivaamista.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 01 Heinä 2012, 20:53
Kirjoittaja DiiDii
Katselin n. neljän vuoden takaisia valokuvia...sitä on tepasteltu ihan tyytyväisenä semmosessa reilun 5cm juurikasvussa, mustassa hiuksessa ei se vaalea tyvi kovin imartelevalta näytä ( eikä ole koskaan ollut aikomukseni kasvattaa omaa väriä, eli ei vaan ole ollut tarvetta värjätä&nbsp; :o ) &nbsp;;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 12:08
Kirjoittaja Bristow
-en suojaa hiuksia saunalta, auringolta tai fööniltä
-en pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitoainetta
-käytän välillä kuminauhapompuloita
-olen pihi enkä raaski ostaa kampaamotuotteita
-olen käynyt kampaajalla viimeeksi 10 vuotta sitten &nbsp;;D
-jos on takkuja en monesti jaksa harjata niitä vaan väännän nutturalle hiukset
-selvittelen takut turhan reippaalla kädellä
-kun palasin omaan hiusväriin tein värinpoiston 8 päivänä peräkkäin &nbsp;0_0

apua mikä lista, nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja hemmotella hiuksia! Ihme että mun rintsikkapituiset hiukset ei näytä kärsineiltä &nbsp;::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Elo 2012, 20:02
Kirjoittaja muori Pippuri
En ole käyttänyt hoitoainetta vähään aikaan, siis en huuhdeltavaa enkä myöskään jätettävää&nbsp; ;D
Olen säästellyt vettä ja halunnut, että hiukset on tuuheat.

Hiukset ei vaan ole tuntuneet siltä, että niihin olisi ihan pakko jotain laittaa. Pesen siis Glissin Volume -shampoolla ja hiukset on pariin kertaan vaalennetut vieläpä.&nbsp; ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Elo 2012, 19:36
Kirjoittaja Mena
En ole käytellyt voidemaista jätettävää kuin pari kertaa viimeisen reilu kuukauden aikana. Toinen käsi kipsissä ei niitä paljoa levitelty, olen laittanut suihkun jälkeen vaan XZ muumisuihketta ja kammannut harvalla kammalla. Nyt kun on toimivat kädet niin kokeilin Alba Botanicaa pitkästä aikaa ja sain heti lähmättyä. :-[ Ääh.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 28 Loka 2012, 22:25
Kirjoittaja Louna
Olen hankkinut erilaisia hiusharjoja joiden pitäisi olla hellävaraisia hiuksille, mutta silti käytän mieluiten sellaista halpaa, muovista perusharjaa jossa on ne repisviksi haukutut nystyrät piikkien päissä.

Mulle on vaikeaa saada varatuksi aikaa kampaajalle, ja käynkin kampaajalla ehkä kerran vuodessa - pisin tauko on ollut kai neljä vuotta. Leikkaan kyllä itse tai annan mieheni leikata huonoja latvoja.

Mulla on kiva, pitkä tukka jota hoidan hyvin, mutta silti laitan sen yleensä vain hiuslenkillä sykeröksi niskaan niin että hiukset eivät todellakaan pääse oikeuksiinsa, vaan voisivat olla melkein millaiset tahansa. Mulla on kaapeissa kalliita muotoilutuotteita ja -välineitä enimmäkseen vain pölyyntymässä.

Olen nykyään laiskistunut siinä mitä kampojen ja harjojen pesemiseen tulee. Lapsi alkoi 1-vuotiaana repiä hiukset pois mun harjoista ja olen siitä asti antanut lapsen hoitaa pääasiassa harjojen "puhdistamisen"&nbsp; ;D (kerran yhdesta harjasta lähti hiusten lisäksi myös joka ikinen piikki)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 29 Loka 2012, 00:37
Kirjoittaja Crysania
L kirjoitti: Mulla on kaapeissa kalliita muotoilutuotteita ja -välineitä enimmäkseen vain pölyyntymässä.
Sama täällä!&nbsp; :D Olen todella laiska laittamaan hiuksiani, mutta muotoilutuotteita ja muita hiusjuttuja hankin kyllä silti säännöllisesti siltä varalta "jos nyt oikeasti innostuisin".

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 29 Loka 2012, 09:18
Kirjoittaja rosmarin
purppura kirjoitti: Yksi hiuksia rasittava tapa minulla on käyttää pinnejä hyvin holtittomasti. Mytystelen hiuksia vaikka kuinka monella pinnillä sopivaksi kyhäelmäksi ja niiden poistaminen ei tietenkään aina onnistu kovin hellävaraisesti.&nbsp; ::)
Kuin myös ;D

Hiukset ja päänahka huutaa välillä hoosiannaa, mutta silti tulee laitettua hervoton määrä pinnejä pitämään päivän frisyyriä koossa. Mitenhän tästä ikävästä tavasta oppisi pois...?

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 29 Loka 2012, 16:43
Kirjoittaja Mai
...nykyään harjaan hiukseni melkein aina märkinä, teezerillä tosin mutta silti. Jos annan hiusten kuivua kampaamatta ne takkuavat helposti ja pään päällä olevat töyhdöt töhöttävät mikä minnekin ilmansuuntaan. Okei, jälkimmäinen on painavampi syy siihen että kampaan tukan märkänä, mutta kun töyhdöt ovat vakava ongelma.&nbsp; ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 29 Loka 2012, 19:00
Kirjoittaja Kalevalatar
Mai kirjoitti: ...nykyään harjaan hiukseni melkein aina märkinä, teezerillä tosin mutta silti. Jos annan hiusten kuivua kampaamatta ne takkuavat helposti ja pään päällä olevat töyhdöt töhöttävät mikä minnekin ilmansuuntaan. Okei, jälkimmäinen on painavampi syy siihen että kampaan tukan märkänä, mutta kun töyhdöt ovat vakava ongelma.&nbsp; ::)
Mulla sama juttu. Jos odotan, että hiukset kuivaa ja harjaan vasta sitten, näytän kirjaimellisesti Jörö Jukalta :D Silloin ei enää auta myöskään mitkään hoitoaineet tai muut hiusmömmelit. Mun on ihan pakko laittaa AINA kaikki jätettävät hoitoaineet märkiin tai kosteisiin hiuksiin ja sitten harjata ne, ennen kuin hiukset kuivuu. Muuten... poof! Kuin afro.

Koitan kuitenkin aina olla varovainen harjatessa ja hellä. Mun harja on joku tosi halppis jonka ostin 5 vuotta sitten, mutta siinä on tosi pehmeät muoviset piikit jotka ei revi hiusta.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 29 Loka 2012, 20:12
Kirjoittaja Louna
Kalevalatar kirjoitti: Mulla sama juttu. Jos odotan, että hiukset kuivaa ja harjaan vasta sitten, näytän kirjaimellisesti Jörö Jukalta :D Silloin ei enää auta myöskään mitkään hoitoaineet tai muut hiusmömmelit. Mun on ihan pakko laittaa AINA kaikki jätettävät hoitoaineet märkiin tai kosteisiin hiuksiin ja sitten harjata ne, ennen kuin hiukset kuivuu.
Mun täytyy myös harjata hiukset kosteina/märkinä, tai ne on ihan kamalat, ja tilanteen pelastaa ainoastaan motoilurauta tai hiusten suihkiminen kosteiksi ja föönaaminen&nbsp; ;D Uskoisin että se kosteana varovaisesti harjaaminen on hiuksille vähemmän rankka käsittely kuin kuuma rauta joka pesun jälkeen, joten ihan hyvällä omallatunnolla harjailen&nbsp; ;)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 03 Marras 2012, 20:57
Kirjoittaja Nemilie
- En tiennyt, että harrastamani asiat ovat suuria tukkasyntejä ennen kuin luin tätä ketjua.
- Menen hyvin usein märillä hiuksilla nukkumaan.
- Kampaan hiukset märkinä (luulin että vain märkänä harjaaminen on pahasta, mutta ilmeisesti ei&nbsp; :o). Mutta luonnonkiharan jämiä ei VOI kammata kuivina, ja joskushan niidenkin täytyy kampa nähdä.
- Leikkelen kaksihaaraisia kynsisaksilla.
- Olen hyvin väkivaltainen takkujenselvittäjä.
- Kampaukseni taitavat tehdä enemmän vahinkoa kuin miltä ne suojaavat, koska jos tukassa ei ole metallia niin siellä on pinnejä (jotka ovat muuten metallia...).
- En ole käynyt kampaajalla yli vuoteen enkä suostu menemään, vaikka latvat sitä kaipaisivat.
- En tajunnut suojata tukkaani auringolta ja nyt kärsin seurauksista.
- Olen toivoton tekemään kampauksia. En osaa tehdä edes siistiä tavallista lettiä! Edes toiselle... ::)
- En pese tukkaa läheskään aina hikiliikunnan jälkeen, koska silloin saisin pestä sen kolme-neljä kertaa viikossa hyvin epäloogisina päivinä.
- En värjää tukkaani, vaikka se on äärimmäisen tylsä ja ruma maantienvärinen.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 03 Marras 2012, 22:17
Kirjoittaja Kauris
- Menen aina välillä nukkumaan kostealla tukalla.
- En käytä lämpösuojaa föönatessani, föönään ehkä keskimäärin kerran viikossa (muita lämpökäsittelyjä en harrastakaan).
- Selvitän tukan aina märkänä tai kosteana, ennen luonnonharjasharjalla ja nyt Tangle Teezerillä.
- En ole käynyt vuosiin kampaajalla, hiukset on leikannut kaverini, en tiedä ovatko sakset olleet kovin terävät.
- En käytä erillistä latvasuojaa, vaikka kaksihaaraisia ja rakennevaurioita on riittämiin.
- Muhittelen laiskasti.
- Käytän tavallisia ponnarilenkkejä (sellaisiakin, joissa on se metalli), metallista linnunnokkaa ja metallisia pinnejä.
- En oikein osaa suojata hiuksia rasitukselta.

Tulipa lista. 0_0

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 15 Marras 2012, 16:38
Kirjoittaja versicolori
Hävettää myöntää, mutta tässä mun nykyinen tärkeysjärjestys hiusten osalta
1. Pituus
2. Kunto
3. Väri

:(&nbsp; ollaan aika hyvässä mitassa, mutta pitäisi tasoittaa latvoja kunnolla kun ei nämä näytä hyvältä tässä kunnossa ja pituudessa. Mutta en saa aikaiseksi varata aikaa kampaajalle. Toisaalta haluan ja kuitenkaan en&nbsp; ;D kampaajalle marssimista tosin hankaloittaa se ettei ole enää vakikampaajaa enkä osaa päättää, että kelle uskaltaisin luottaa hiusteni leikkuun (terveisin kampaajakammoinen).

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 25 Marras 2012, 00:37
Kirjoittaja calypso
- En ikinä pyyhekuivaa hiuksiani ennen hoitoaineen levittämistä
- En harjaa hiuksiani koskaan, edes föönatessa (eivät silti takkuunnu onneksi, kampaa käytän kyllä kampauksien tekoon mutta en silloinkaan selvitä koko päätä)
- Annan juurikasvun kasvaa aivan järkyttäviin mittoihin värjäysten välissä
- Samoin kuin annan otsatukankin rehottaa miten sattuu, käyn kampaajalla vain 2-3 kertaa vuodessa
- Joskus leikkaan otsista itse jos se on aivan hallitsematon ja silmillä jatkuvasti
- Pesuvälit venyy toisinaan hävettävän pitkiksi, pyrin pesemään parin päivän välein mutta joskus en muka jaksa/kerkeä
- Föönaan ihan liian usein, ja suoristan otsatukan joka pesun jälkeen
- Minulla on niskavilloissa ikitakku jolle en jaksa tehdä mitään, ja joka estää niskahiusten kunnollisen kasvun
- En ole muhitellut hoitiksia/tehiksiä vuosikausiin (tässä kohtaa pitäisi kyllä ryhdistäytyä)
- Käytän liian harvoin hattua, huivia tai jotain pakkaselta tai auringolta suojaavaa päähinettä
- Tupeeraan hiuksia aivan liian usein, mutta kun hiukseni on pitkät ja painavat niin mikään muu ei niihin saa nostetta
- Pidän hiuksia miltei aina ponnarilla, ja ponnaria samassa kohdassa
- Jos takkuja pääsee syntymään, revin ne aivan liian kovakouraisesti auki niin että hiukset katkeilee
- Jos bongaan haarahiuksen (minulle tulee niitä hyvin harvoin) leikkaan sen ensimmäisellä käteen osuvalla teräaseella pois, vaikka sivuleikkureilla jos näkökentässä ei muutakaan ole
- Käytän liikaa hiuslakkaa, ja liian vähän lämpösuojia
- Pidän hiuksiani aina samalla tylsällä tavalla, en jaksa aamulla väkertää mitään uutta tai erilaista
- En ole koskaan värjäyttänyt hiuksia kampaajalla (jos yhtä hiusmallikertaa ei lasketa)
- Yökampaukseni ei todellakaan taida olla se hiuksia säästävin
- En koskaan odota lämpösuojan kuivumista ennen suoristamista/kihartamista
- En pese tukkaa edes hikiliikunnan jälkeen jos se ei muuten tunnu likaiselta (okei, en oikeastaan hikoa mutta silti)
- Hiplaan ja pyörittelen hiuksiani usein tietokoneella istuessani tai muuten vain ajankuluksi

Olen ennen ollut paljon tunnollisempi hiustenhoitaja, mutta jotenkin lipsunut tälle tielle. Osa näistä asioista on kyllä ollut aina tällä tolalla.. Hävettävän pitkä lista..&nbsp; ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 05 Joulu 2012, 22:38
Kirjoittaja felka
Eli oikasti kannattaisi pestä tukka niin ajoissa että pääsisi kuivalla tukalla nukkumaan? Eli heti kotia päästyä letti pesuun? Oh.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Joulu 2012, 13:03
Kirjoittaja Pulla
-Olen päättänyt kasvattaa hiuksiani siilitukasta, nyt kun kaikki hiukset yltävät ponnarille, näky on kamala. Värjättyä kärsinyttä tukkaa on vajaa kymmenen senttiä, mutta en raaski luopua sentistäkään. Näytän pikkupoikahevarilta luonnonkiharalla sekavalla pehkolla. Noo, jos sit vähän myöhemmin tasottelisi pikkuhiljaa tuota värjättyä punaruskeaa pois..

-Olen ostanut paljon hiustuotteita, ihan kuin hiukseni olisivat pidemmätkin. Hyi rahanmenoa.

-Olen käynyt kerran elämässäni kampaajalla. Seitsemän vuotiaana. Onneksi sentään olen vielä vajaa kolmekymppinen, ehkä sitten juhlavuotena voisi testata sitäkin hommaa. &nbsp;;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Joulu 2012, 15:49
Kirjoittaja Kalevalatar
Täällä moni kirjoittaa, että on synti mennä nukkumaan märillä hiuksilla. Miksi se on pahasta? Kärsiikö hius tästä niin paljon? Joskus harvoin teen tätä itsekin ja haluaisin tietää syyt ja seuraamukset, josko pitäisi kokonaan lopettaa tämä tapa :)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Joulu 2012, 15:53
Kirjoittaja Od3ssa
^Mä en tiedä, mutta hautuuko siinä tukka/päänahka jotenkin, hiukset saattaa venyä? Itse en tykkää nukkua edes kostealla tukalla, kun aamulla on tuhannen pörröä pää täynnä ja kyllähän nuo jotenkin kärsineiltä vaikuttaa. Muutenkin ärsyttää nyt talvella, kun sojottaa irtonaisia hiuksia sieltä sun täältä päästä, tosi huolitellun näköinen :P.

Ja voin kyllä myöntää sen asian, että oon tosi laiska perehtymään siihen miten hiuksia pitäis huoltaa ja mitkä aineet sille on hyväksi, siltä se sit varmaan näyttääkin... ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Joulu 2012, 00:12
Kirjoittaja Painted Lady
^^ En tiedä, kärsiikö hiukset, mutta tosi kamalan näköiset (takkuja, painuneita kiharia ja mutkia&nbsp; :ts) ne aamulla ainakin on. Sen sijaan tyynylle märät hiukset ei ainakaan tee hyvää, jollei tyyny pääse kunnolla kuivumaan päivän aikana.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 09 Joulu 2012, 08:01
Kirjoittaja Kalevalatar
Ok, ajattelin asiaa, koska joskus teen niin, että pesen hiukset illalla, laitan kosteisiin hiuksiin jätettävää ja sitten nukkumaan (pyyhe pään ja tyynyn välillä kuitenkin). Tällä tavalla aamulla herätessäni hiukset no, on yllätys miten ovat, mutta pointti on, ne eivät ole sähköiset, kuivan näköiset röllikiharat, vaan kiiltävät ja laineilla&nbsp; ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 10 Joulu 2012, 07:12
Kirjoittaja kleio
^ Minulle sopii parhaiten kostealla tukalla nukkumaan meno. Laitan hiukset löysähkölle nutturalle pään päälle nukkumaan mennessä. Aamulla nutturan sisus on yleensä vielä kostea, mutta voi kuinka upeat, kiiltävät ja raskaan kostean oloiset ne hiukset on! Jotenkin se kosteus imeytyy sinne tukkaan yön aikana ja koko seuraavan päivän mun hiukset näyttää suunnilleen samalta kuin kaikissa shampoomainoksissa: raskaat, tasaiset aaltokiharat... Hiukset myös tuntuvat ja näyttävät runsaammilta ja paksummilta.

Harmi vaan että inhoan käydä suihkussa / pestä tukkaa illalla. Tuo on siis harvinaista herkkua mulle, ehkä kerran kuussa jaksan illalla pestä tukan. Olen aamusuihkuttelija.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 14 Joulu 2012, 22:04
Kirjoittaja Punapää
Mun tukka on ihan täynnä kakshaarasia koska vielä vuosi sitten typeränä suoristelin liikaa, tupeerasin usein ja vaihtelin hiusväriä vuoden välein.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 14:10
Kirjoittaja peachvodka
..en suojaa tukkaani pakkasilla, enkä juuri myöskään kovalla auringonpaisteella. Mä vaan niin inhoan kun ensin hoitaa kotona tukkansa niin priima kuntoon ja sitten lähes vuoden ympäri sitä joutuisi suojata ja piilotella. No thanks!&nbsp; >:(

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 15 Joulu 2012, 15:01
Kirjoittaja Kunis
Pidän nykyään yöllä niskalettiä, ja joskus tylsyyksissäni saatan kulkea kolmekin päivää samalla letillä. Oikeastaan vähän aukeentunut sottaletti voi olla aika kaunis ja kiva kun etuhiuksetkin karkaavat vähän ja kaartuvat reunustamaan kasvoja kivasti. Avaan letin ja kampaan sentään jopa välillä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 10:53
Kirjoittaja Maasha
.. Harjaan hiukset märkänä. Nyt ostin sentäs Tangle Teezerin, jos se hieman lieventäisi syntiäni.
.. Harvemmin saunassa muhitellessa suojaan hiukseni suihkumyssyä kummemmin.
.. Joskus kiireessä, toki erittäin harvoin, tulee vedettyä riittämättömällä lämpösuojalla + GHD:llä hiukset läpi.
Lisääkin löytyisi hiusten laiminlyöntejä, vaan nyt ei mieleen tule.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 17:51
Kirjoittaja Arnella
Hiukseni ovat kuivemmat ja huonokuntoisemmat kuin vuosiin, koska olen hoitanut niitä laiskasti viimeaikoina ja unohtanut muhittelut, jätettävät ja öljyt. Kierointa tässä on se, että oikeasti tykkään näistä paljon enemmän näin&nbsp; hamppuisempina kuin hyväkuntoisina ja silkinsileinä.&nbsp; ::)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 14 Tammi 2013, 22:18
Kirjoittaja Selleri
1. Olen pilannut todella, todella hyväkuntoiset hiukseni ihan itse liioilla värinpoistoilla. Nyt ollaan siinä pisteessä, että väri on kyllä ihana, mutta hiusten kunto varsinkin märkinä aivan kamala.

2. Teen mitä tahansa välttääkseni föönin käyttöä. En kuitenkaan halua mennä märällä tukalla nukkumaan, joten yleensä hiustenpesupäivinä pyrin pesemään hiukseni noin viisi - kuusi tuntia ennen nukkumaanmenoa. Niin ja hiukseni kuivuvat todella hitaasti.

3. En halua mennä kampaajalle, koska pelkään saavani a) satikutia b) kauhistelua c) pilkkaa huonokuntoisista hiuksistani.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 15 Tammi 2013, 15:45
Kirjoittaja Shirley
2. Teen mitä tahansa välttääkseni föönin käyttöä
Mut tuohan on vaan hyvä juttu hiusten kunnon kannalta. :) Itsekin lopetin föönin käytön ihan kokonaan.

Mua hävettää, että nyt kun oon saanut vähän pituutta enemmän, niin en malta pitää näppejä erossa hiuksista. Pitää näprätä koko ajan ja harjata ihan liian usein&nbsp; ::)&nbsp; Pitämällä hiuksia nutturalla pystyy sentään onneksi vähän vähentämään tätä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 16 Tammi 2013, 12:04
Kirjoittaja Varjotar
Vihaan lyhyitä hiuksia, mutta keesin hankkiminen on niin valtavan houkuttava ajatus. Tuliskohan siitä kiharoilla hiuksilla yhtikäs mitään? Ainakin saisin järkytettyä ihmiset ja sit ku ei jaksais enää, ni se kasvatus :S
Toisaalta pitkät hiukset on mun juttu, mutta... :#

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 18 Tammi 2013, 09:43
Kirjoittaja tiita
Eilen salitreenin päätteeksi suihkussa pesin hiukset (päänahan) ja vartalon samalla Palmoliven suihkugeelillä, enkä käyttänyt hoitoainetta. Tämän jälkeen harjasin hiukset märkänä (Tangle Teezer) sekä föönasin ne kuiviksi, ilman minkäänlaista lämpösuojaa.

Treenikassi on muutenkin aina niin täynnä tavaraa, etten jaksa alkaa kuljettelemaan montaa eri purnukkaa matkassa. Jatkossa jonkun lämpösuojan voisi tietysti sujauttaa kassiin.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 18 Tammi 2013, 09:55
Kirjoittaja Miiia
mä olen kanssa monta kertaa pessyt hiukset suihkugeelillä enkä edes huomaa mitään eroa shampooseen&nbsp; ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 18 Tammi 2013, 12:52
Kirjoittaja Missy
Kannattaa vaihtaa sulfaatittomaan shampooseen niin aivan varmasti huomaa eron. ;) Suihkugeelissä ja normi-shampoossa ei varmaan hirveästi eroa edes ole...

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 18 Tammi 2013, 21:12
Kirjoittaja Kathy
Olen laiskistunut todella paljon hiusjutuissa... :( Tukkani kun on malliton ja epämääräisesti kerrostettu, latvasta ohut rotanhäntä niin kauhealtahan se näyttää, laitoin siihen mitä tahansa. En edes muista, milloin viimeksi olisin muhitellut mitään tehohoitoa. :-X Pitäisi leikata, mutta en ihan vielä raaski.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 19 Tammi 2013, 13:21
Kirjoittaja -JI-
Hiusten latvat vaatisivat leikkausta, mutta minulla ei ole ns. vakikampaajaa, joten en uskalla mennä kampaajalle.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Tammi 2013, 17:07
Kirjoittaja Crysania
En useastikaan talvisin suojaa hiuksiani mitenkään kylmältä. Useasti ne törröttävät ihan huolettomasti pipon ja takin alta, kun se vaan näyttää kivemmalta niin...&nbsp; :-[

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Tammi 2013, 17:12
Kirjoittaja Od3ssa
^OT, mutta täältä luettuani, että hiukset pitää/kannattaa suojata pakkaselta, niin oon alkanut pitämään hiuksia suojassa ja katsomaan säälivästi muita naisia, joiden ihanat pitkät hiukset liehuu alttiina pakkaselle&nbsp; ::).

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Tammi 2013, 18:13
Kirjoittaja Elsinen
^^Hävettää myöntää, kun en ole tuollaisesta kuullutkaan! Pidän onneksi huppua melkein aina ulkona :)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Tammi 2013, 18:50
Kirjoittaja Pepper
Hävettää myöntää, että joskus paukupakkasillakin voin käydä ulkomaailmassa märillä hiuksilla, toki pipo päässä ja hiukset sykeröllä niskassa.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 15:24
Kirjoittaja muori Pippuri
Head and shouldersin sitruunashampoo on yksi parhaimmista markettipesuaineista, mitä olen päähäni lykkinyt&nbsp; ;D Ja ehkä parhaimman tuoksuinenkin.
Hiuksista tulee todella pehmeät ja tuuheat, silikonista huolimatta. Sen tuuheuttavan ominaisuuden tuntee jo huuhteluvaiheessa. Normaalihiusten versio lätsäytti ja jätti hieman limahiukset, vaikka noiden kahden shampoon inci on lähes identtinen.

Pesin tässä välissä "silikonipuhdistusmielessä" Fructiksen silikonittomalla ja eron kyllä huomaa. Hiukset on sellaista söhröä ja menevät päätä myöten.

Vaihdan kyllä heti johonkin muuhun, jos alan havaitsemaan hiustenlähtöä&nbsp; ;D Mutta toistaiseksi olen yllättynyt silikonin voimasta.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 02 Maalis 2013, 18:50
Kirjoittaja anilliini
En osta uutta ripsaria vaikka se olisi mennyt vanhaksi. Vaihdan ehkä kerran vuodessa. Sitten kun se on kuivunut.

Minäkin menen joskus pakkasella ulos kosteissa hiuksissa, mutta tietysti suojaan ne.

En ole muistanut sitoa hiuksia hellävaraisesti, vaan yhä liian kireä ponnari pipon alla liian usein. Pitäisi oikeasti laittaa vaikka letille.

Minua ei kauheasti hävetä mennä kampaajalle vaikka olisin onnistunut jotenkin sössimään hiukseni. Se kauhistelu kyllä vähän ärsyttää. Mietin vain mielessäni että joo joo oma on pääni. Kampaajan kerran ihmetellessä lyhyempää hiustupsua kerroin sen menneen tuttavani taideteokseen. Mikä oli ihan totta.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 02 Maalis 2013, 19:03
Kirjoittaja julietjones
Tapoin muutamassa päivässä hyväkuntoisen tukkani, vaikka tiesin riskit. Kuvittelin sen kestävän paremmin. Eikä aikaansaatu väri ole edes hyvä, vaan suunnittelen iskeväni huomenna punaisen color maskin päälle. Voi elämä. Joko nyt oppisin etten vaalenna enää ikinä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Maalis 2013, 11:06
Kirjoittaja Huuhkaja
Olen viime vuoden lokakuusta asti ollut käyttämättä minkäänlaista hoitoainetta hiuksissani pesujen yhteydessä. Eli yhdellä sampoopullolla on menty. Ainoa hoitotoimenpide nykyään on syväöljyäminen 1-2 krt/kk.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 30 Maalis 2013, 14:16
Kirjoittaja almiros
... löysin tukasta taas vaihteeksi 11-haaraisen.&nbsp; :ts

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 06 Huhti 2013, 21:54
Kirjoittaja SC
... palasin taas takaisin hennaan. Ei tätä väriä vaan voita mikään.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 17 Joulu 2013, 20:45
Kirjoittaja versicolori
... todennäköisesti en koskaan saa leikattua hiuksista kymmentä senttiä enempää kerralla, koska oon nössö ja takerrun pitkiin hiuksiini kynsin hampain&nbsp; ::)&nbsp; vähän kadehdin ihmisiä, jotka suhtautuvat hiuksiin pelkästään hiuksina ja tekevät spontaaneja hiusmuutoksia vaikka keittiösaksilla, jos äkkiä tuntuu, että lyhyt polkka voisi olla pirtsakka tai otsatukkaa tulikin ikävä. Mulla on naurettavan tarkka mielikuva siitä millaiset hiukset juuri nyt tahdon itselleni ja mulla mieli muuttuu hirveän hitaasti hiusasioissa muutenkin.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 02 Tammi 2014, 17:41
Kirjoittaja moderninainen
...En ole koskaan löytänyt tukastani ainuttakaan kaksihaaraista, vaikka latvat ovat olleet välillä rutikuivat. Näkönihän ei ole aivan huippuluokkaa, mutta luulisin että kaksihaaraisia päässäni olisi. Olen googlannut asiaa, enkä löytänyt kunnolista kuvaa yksittäisestä, haaraisesta hiuksesta.

...Menin viimeyönä nukkumaan hoitismiksaukset suihkulakin alla muhien. Heräsin useaan otteeseen yön aikana, ja mietin, kehtaanko herättää koko perheen ja mennä huuhtelemaan hoitsikat pois. Pelkäsin oikeasti, että tukkani katkeaa jonkun salaperäisen yhdisteen yhteisvaikutuksella kun aine oli tukassa noin 9 tuntia. Nyt nolottaa, kun huomasinkin, ettei tukkani ole pitkiin aikoihin ollut näin pehmeä ja kosteutettu.

Joo terve.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2014, 22:11
Kirjoittaja janniina
^^Täsmälleen sama. En koske hiuksiini saksilla ilman pitkäaikaista, syvällistä ja filosofista harkintaa. Olisi ihanaa edes uskaltaa värjätä hiukset tästä ihmeen haalean oranssista, siis omasta väristä, johonkin muuhun väriin mutta kun hiukset kärsii siitä yhyy :D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 07 Tammi 2014, 22:51
Kirjoittaja höpönasu
.. harjaan hiukset märkinäkin aina hiuspohjasta latvoihin enkä suositellusti toisin päin.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 13:06
Kirjoittaja nima
- En suojaa hiuksiani mitenkään käydessäni ulkona, oli kesä tai talvi. Rakastan sitä, kun ne nyt pidempinä liehuvat vapaana tuulessa.
- En suojaa hiuksiani myöskään saunassa käydessäni. Onnekseni sentään käyn saunassa vain muutamia kertoja vuodessa.
- Hiuksissani ei ole minkäänlaista mallia, kun en uskalla käydä kampaajalla leikkuuttamassa latvoja. Viime kerrasta on tasan vuosi aikaa ja latvat on
aivan hirveät viimeisen 2-3cm matkalta. En malta leikata kun pelottaa että vaivalla kasvattamani mitta leikataan pois. Hauskaa tässä on sekin, että
olen itsekin kampaaja. Olen hysteerisen tarkka hiusten suhteen, omieni ja muiden.
- Minulla on kylppärissä kymmeniä kampaamotuotteita, joista en tarvitse puoliakaan.
- En jaksa muhitella hoitoiaineita myssyn alla juuri lainkaan.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 28 Helmi 2014, 14:47
Kirjoittaja bubbs
En huomaa juuri eroja shampoissa. Pesevyydessä sen verran, että tiedän, onko kyseessä syväpuhdistava vai normaali, niissäkin vain hoitoaineen levittämiseen asti, mutta muuten en juurikaan. Esimerkiksi nyt minulla on käytössä kuiville, vaurioituneille hiuksille suunnattua Joicon K-pak -shampoota ja jotain Wellan Volume -sarjan markettishampoota, jonka lempeys on varmaan mäntysuovan asteella - sokkotestissä erottaisin pesutuloksen enintään tuoksun perusteella. En ikinä osaa sanoa, onko joku shampoo hyvää vai huonoa, kun minusta ne tuntuvat kaikki samalta.

En suojaa hiuksiani säävaihteluilta, paitsi sateelta. En muutenkaan suhtaudu hiuksieni hoivaamiseen mitenkään neuroottisesti, mistä täällä joskus tulee lähes rikollinen olo.. Mutta mitä hyötyä on kauniista, pitkästä ja hyväkuntoisesta hiuksesta, jos sitä pitää jatkuvasti piilossa ja suojattuna? Sama lämpökäsittelyn suhteen, vaikka olenkin sitä ansiokkaasti harventanut. Minulle on kuitenkin tärkeämpää, että hiukseni näyttää hyvältä, kun että se olisi hyväkuntoinen, mutta vähemmän näyttävä, ja ainakin tässä karheassa pörröisessä päässä tavoittelemani näyttävyys vaatii rautakäsittelyä.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 01 Maalis 2014, 19:25
Kirjoittaja evergreen
En mä itse koe näitä asioita vääriksi tai hävettäviksi, mutta sekin varmaan on yksi häpeän aihe itsessään, koska tiedän rikkovani melkein jokaista hiustenhoidon normia:

- Pesen hiukset (lähinnä päänahan) päivittäin.
- Käytän pesuun ainoastaan sulfaatillisia pesuaineita, ihan tarkoituksella.
- Harjaan/kampaan hiukset aina märkinä.
- En suojaa hiuksia saunassa/pakkasella/missään.
- En käy kampaajalla. Mies leikkaa mun latvat silloin kun pyydän.
- En osaa/jaksa tehdä juuri mitään kampauksia, vaan hiukset ovat lähes aina korkealla ponnarilla (öisin nutturalla).

Olen melko varma, että tähän listaan voisi lisätä vielä paljon, mutta onneksi ei tule juuri nyt mieleen.&nbsp; ;D

Jos jotain hyvää mainitsee vastapainoksi, niin en värjää enkä lämpökäsittele (föönaa, kiharra tms.) hiuksia, käytän hiuslenkkejä joissa ei ole metalliosia, harjana/kampana on TT tai harva selvityskampa, ja lyhennän latvoja melko usein.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 18 Maalis 2014, 08:43
Kirjoittaja Chronos
Olen laiminlyönyt hiustenhoidon lähestulkoon kokonaan. Tukka on aina ponnarilla koska en jaksa edes pestä tai harjata niitä. Pitkästä tukasta ei ole mitään iloa jos se näyttää karsealta. Kärsin uskomattomasta hiustenlähdöstä joka on ilmeisesti hormonaalista (ainakin osittain) luulin että karvakato loppuu kun imetys loppuu.No ei loppunut! Tukka on ohentunut varmaan puolella.&nbsp; En ole myöskään syönyt mitään lisäravinteita joka näkyy myös kynsien kunnossa. Kunnon pätkäisy persmittaisesta lapaluumittaiseksi voisi tehdä terää koska jostain syystä koen näin pitkän tukan lähinnä rasitteena. En käsitä missä vaiheessa näin pääsi käymään että aiempi ilon aihe muuttui taakaksi. ???

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 22 Huhti 2014, 18:39
Kirjoittaja scarface
Mullakin liittyy hiustenhoitoon.. en ole jaksanut kautta viittinyt juurikaan tehohoidatella fledaa aikoihin, jotenki se tuntuu "vaikealta" ja "raskaalta" ja "työläältä".. Ja kun tukka on ihan hyvässä kunnossa, ei sillai tunne hoitamista tarpeelliseksikaan.. :D Vaikka oishan tuo varmaan ihan hyvä välillä hutassa tehohoito päähän.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 15 Touko 2014, 13:17
Kirjoittaja aibu
Lyhyemmällä tukalla valitin, kun ihanat pitkätukkakaverit piti niitten upeita hiuksia vaan tylsästi aina ponnarilla/sotkunutturalla. Uhosin, että kun kasvatan pitkän tukan, niin teen siihen aina jotain ihania kampauksia. No nyt on&nbsp; pitkä tukka ja 6 päivää seitsemästä pidän sitä sotkunutturalla&nbsp; ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 17 Touko 2014, 21:31
Kirjoittaja SC
Kiharsin eilen märkiä latvoja uimahallissa, koska hiustenkuivauslaite oli maksullinen (en ollut ajatellut, että näin olisi sillä omassa uimahallissa se on ilmainen) eikä tukka meinannut kuivua millään.

Ehkä olisi aika ostaa se oma fööni, sitä kun kuitenkin todella tarvitsisi aina välillä...

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 11 Elo 2014, 01:11
Kirjoittaja Kunis
Vähän pelkään että laadukkaan tasaisen latvan kasvattelu toppaa tähän kesään. Pesen alituiseen, ja pidän tukkaa aina vaan hutaisunutturoilla, jotka toki rasitavat ja katkovatkin hiuksia. Ja kun päänahka ei ehdi kuivua pesun jälkeen ennenkuin se hikoontuu uudestaan, ei jotenkin enää jaksa panostaa hoitoonkaan lainkaan. Onneksi kohta alkaa syksyntyä niin voi hieman palailla normaalimpiin tapoihin.

Sitä paitsi muistan, kuinka joitain vuosia sitten pesuvälini oli kesälläkin viidestä kahdeksaan päivään. Miten on ollut mahdollista yhtään millään ruokavaliollakaan tuollainen. Hämmentävää.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 12 Elo 2014, 13:39
Kirjoittaja scoundrel
- laiminlyön blondatun latvustoni hoitoa liian usein... pitäisi käyttää hoitoainetta tai latvasuojaa mutta useimmiten en jaksa... en malta odottaa että hiukset kasvavat sen verran että kehtaan pätkäistä koko värjätyn osuuden pois.
- en suojaa hiuksia mitenkään esim. pakkaselta tai kuumuudelta. Föönaan harvoin mutta kun föönaan niin kuumalla vaan ja ilman lämpösuojaa ::)
- en käy kampaajalla vaan napsin itse jotain kuvia latvoja pois silloin tällöin ja tulos on useimmiten tosi epätasainen mutta ei jaksa kiinnostaa ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 13 Elo 2014, 08:17
Kirjoittaja Unnu
Föönaan ja käytän suoristusrautaa lähes päivittäin. Eikä edes hävetä!&nbsp; >:D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 18 Elo 2014, 17:11
Kirjoittaja arianna
- en ole koskaan käyttänyt hiuksissa lämpösuojaa. Toisaalta, en föönaa kuin harvoin.
- jätän usein hiukset harjaamatta pesun jälkeen. Hiukseni ovat luonnostaan niin suorat ja liukkaat, ja olen aika laiska hiusten laittamisen suhteen&nbsp; ;D
- käytän hoitoainetta suunnilleen joka toinen pesu, hiuksiin jätettäviä en lainkaan.
- minäkään en käytä mitään aurinkosuojia tms.
- annan juurikasvun kasvaa liian pitkäksi värjäysten välillä
- vaikka tarkoituksena olisi laittaa hiuksia enemmän, jäävät ne yleensä rennolle nutturalle tai letille. Laiskana ajattelen hiusten kihartuvan / menevän laineille, jos avaan ne myöhemmin. Tuloksena heikot laineet n. vartiksi.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Elo 2014, 15:00
Kirjoittaja muori Pippuri
Olen niin innostunut hiuslakan käytöstä, että olen pitänyt viikkotolkulla sellaista juhlavan sekaista lettiä ja aukonut sen vain pesua varten joka kolmas päivä. Lakka pitää sen kuosissaan yötä päivää.&nbsp; ;D Mutta voi sissos sitä irtohiusten määrää, kun letin aukaisee...

(En edes halua ajatella, minkälaisena tönkkökampauksena muut tämän hienon letin näkevät. Omasta mielstäni tämä on sairaan hieno&nbsp; ;D )

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Elo 2014, 16:17
Kirjoittaja bubbs
^Laita kuva!&nbsp; :)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Elo 2014, 16:25
Kirjoittaja Kalevalatar
Haha mulla on välillä sama homma tän luonnonkiharan kanssa, se näyttää paljon paremmalta kun en edes harjaa, laitan vain jätettävää pesun jälkeen, sitten puristelen hiukset että kihara/laine saa vähän jämäkkyyttä ja isken nutturalle. Jos harjaan, hiukset näyttää kuivalta kreppiraudan läpi käyneeltä pehkolta&nbsp; ;D

Mutta tuokin on ihan tuurista ja hiuspäivästä kiinni. Joskus säkällä hiukset näyttää seksyltä kiharapilveltä nutturalla, useimmiten näytän kuitenkin pultsarilta joka ei ole harjannut hiuksiaan 5 vuoteen. Sanomattakin selvää, että käytän huiveja ja erilaisia kangaspantoja aika usein...

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Elo 2014, 17:02
Kirjoittaja purppura
^^^ Tuommoiset muutaman päivän pöhöttyneet lettikampaukset näyttää minunkin mielestä usein paremmilta kuin vastatehdyt. Ainakin itse olen huomannut asian jos olen jättänyt yön yli milkmaid braid -mallisen lettikampauksen hiuksiin. Toki jonkun silmissä se vain näyttää pöhöttyneelle, mutta itse toki ajattelen sen näyttävän vain hienostuneen pöhöttyneelle.&nbsp; :D

Itse pöhötän/pöyhin tukkaani aina jo valmiiksi hiuspuuterilla, mutta kyllä se päivän pesemätön tukka eilisillä muotoiluaineilla tuntuu usein näyttävän paremmalle, varsinkin jos tekee ponnaria tmv. Mutta, tuohan on jo ollut aikoja sitten kampaajienkin vinkki, että vähän likaisempaan tukkaan saa paremmat kampaukset.

Vaikka tosiaan, irtohiusten määrä on kyllä jotain kun noita parin päivän kampauksia lähtee aukomaan. Omalla kohdalla harmittaa vain se, etten voi pitää samaa kampausta kun vain sen päivän-pari kun hiukset pitää pestä vähintään joka toinen päivä.&nbsp; ::)&nbsp; ;D

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Elo 2014, 18:30
Kirjoittaja Eudokia
Minäkin opettelen käyttämään hiuslakkaa hiusten karheuttamiseen ja kiharoihin. Pesen hiukset tosiaan reilun viikon välein. Nytkin on paksuntuntuiset, jämäkät ja karkeat hiukset lakan ja sykeröiden jäljiltä. Tehohoidot luovutin pikkusiskolle, kun en jaksa antaa niiden itsellä vaikuttaa.&nbsp; ::)

Värjääminenkin olis ihan kiva tälle juurikasvulle, mutta en ole jaksanut. Voisin siis silkasta laiskuudesta antaa oman värin kasvaa.&nbsp; :D En osaa enkä jaksa päättää mitä teen värille, ainoa varmuus on, että annan kasvaa vyötärömittaan.

Nutturatkin on muuten parhaimmillaan kun laittaa illalla, eikä korjaa aamulla.&nbsp; <3

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 23 Elo 2014, 20:08
Kirjoittaja Hilippa
Aiempaan "syntilistaani" (joka onkin jo vuodelta 2012) lisäyksenä: kampaan aina hiukseni märkänä heti suihkun jälkeen. Ihan joka kerta.

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Elo 2014, 14:11
Kirjoittaja arianna
Hoitoaineen levitän lähes märkään tukkaan (aina ei viitsi puristaa tukkaa kuivaksi), ja huuhtelen sen pois melkein heti, vaikutusaikaa n. 20 sekuntia).&nbsp; :-[&nbsp; Mitä 2 minuutin vaikutusaikana muka tekisi?&nbsp; :o

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Elo 2014, 18:53
Kirjoittaja Auringonkukka
...mulla on ollut teipit päässä nyt varmaan pidempään kun laki sallii&nbsp; :-X :-[ Sitkeästi kyllä pysynyt, mut eipä ne kovin kauniilta näytä. En ole vaan saanut aikaiseksi ottaa pois kun ahdistaa olla lyhyemmällä hiuksilla ja ajattelin että teen muutamat kunnon hoidot kun saan lisää teippiä ja nuo vaihdettua, muutenkin kun on päässyt itsestä huolehtiminen retuperälle niin pitää kai olla sit ees "jotain mistä pitää kiinni" = hiukset. Kampaajakaverille kerroin kauan ne oli ollut ja mut nähdessään oli yllättynyt kun ei silleen huomaa ellei ala tarkempaan katsoa, mutta itsehän mä tiedän tän kuitenkin. Mutta nää kylläpysyy kuin tauti, tehokkain teippi varmaan ikinä.

Hoitotuotteet saisi myös olla selkeästi paremmat, tehistäkään en ole käyttänyt.. en edes muista milloin viimeksi. Argh. Harjailen alustavasti myös liian usein märkinä (vaikkakin mahdollisimman hyvin pyyhekuivattuina).

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Elo 2014, 19:13
Kirjoittaja Kalevalatar
enna kirjoitti: ^Jos ideat loppuvat kesken, niin yleensä mä pesen kropan sitten siinä välissä, kun hoitoaine vaikuttaa. Joskus tosiaan mäkin vain levitän hoitsikan ja pesen samoin tein pois, aina ei jaksa alkaa miettimään pesujärjestystä suihkussa :D
Mä teen tämän joka kerta kun pesen hiukset, eli ensin shampoopesu, sitten hoitsikka päähän, saippuoin kropan ja sitten huuhtelen hoitsikan hiuksista ja saippuan kropasta. Ei tartte kauheesti miettiä :)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Elo 2014, 19:15
Kirjoittaja ZombieQueen
^Mulla ihan sama.&nbsp; :)

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Lähetetty: 24 Elo 2014, 19:41
Kirjoittaja Auringonkukka
^Mulla myös sama rutiini :) Eka shampoopesu, sit pyyhekuivaan tukan pikaisesti, sit hoitsikka päähän ja muut, sit pesut jne. ja viimeiseksi huuhtelen hoitoaineen. Kokenut kaikista näppärimmäksi tavaksi, ja tulee edes vähän vaikutusaikaa hoitoaineelle.

Tehohoidot yleensä pyrin tekemään samalla periaatteella, ajoitan ne silloin kun sheivaa/kuorii kroppaa/tmv&nbsp; että tulee pidempi vaikkari ja eka huuhtelen sit tehiksen pois, pikahoitis päähän ja sit loput saippuoinnit tai jos jotain tarvii vielä tehdä ja pikahoitis pois. Vaikka munkin hiustenhoito aika retuperälle on päässyt muuten, en varmaan osaisi ihan samantien huuhdella hoitoainetta pois vaikka kuinka pikahoitoainetta olisikin. :P