Hävettää myöntää, mutta...

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja almiros »

... löysin tukasta taas vaihteeksi 11-haaraisen.  :ts
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja SC »

... palasin taas takaisin hennaan. Ei tätä väriä vaan voita mikään.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja versicolori »

... todennäköisesti en koskaan saa leikattua hiuksista kymmentä senttiä enempää kerralla, koska oon nössö ja takerrun pitkiin hiuksiini kynsin hampain&nbsp; ::)&nbsp; vähän kadehdin ihmisiä, jotka suhtautuvat hiuksiin pelkästään hiuksina ja tekevät spontaaneja hiusmuutoksia vaikka keittiösaksilla, jos äkkiä tuntuu, että lyhyt polkka voisi olla pirtsakka tai otsatukkaa tulikin ikävä. Mulla on naurettavan tarkka mielikuva siitä millaiset hiukset juuri nyt tahdon itselleni ja mulla mieli muuttuu hirveän hitaasti hiusasioissa muutenkin.
moderninainen

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja moderninainen »

...En ole koskaan löytänyt tukastani ainuttakaan kaksihaaraista, vaikka latvat ovat olleet välillä rutikuivat. Näkönihän ei ole aivan huippuluokkaa, mutta luulisin että kaksihaaraisia päässäni olisi. Olen googlannut asiaa, enkä löytänyt kunnolista kuvaa yksittäisestä, haaraisesta hiuksesta.

...Menin viimeyönä nukkumaan hoitismiksaukset suihkulakin alla muhien. Heräsin useaan otteeseen yön aikana, ja mietin, kehtaanko herättää koko perheen ja mennä huuhtelemaan hoitsikat pois. Pelkäsin oikeasti, että tukkani katkeaa jonkun salaperäisen yhdisteen yhteisvaikutuksella kun aine oli tukassa noin 9 tuntia. Nyt nolottaa, kun huomasinkin, ettei tukkani ole pitkiin aikoihin ollut näin pehmeä ja kosteutettu.

Joo terve.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja janniina »

^^Täsmälleen sama. En koske hiuksiini saksilla ilman pitkäaikaista, syvällistä ja filosofista harkintaa. Olisi ihanaa edes uskaltaa värjätä hiukset tästä ihmeen haalean oranssista, siis omasta väristä, johonkin muuhun väriin mutta kun hiukset kärsii siitä yhyy :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
höpönasu

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

.. harjaan hiukset märkinäkin aina hiuspohjasta latvoihin enkä suositellusti toisin päin.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja nima »

- En suojaa hiuksiani mitenkään käydessäni ulkona, oli kesä tai talvi. Rakastan sitä, kun ne nyt pidempinä liehuvat vapaana tuulessa.
- En suojaa hiuksiani myöskään saunassa käydessäni. Onnekseni sentään käyn saunassa vain muutamia kertoja vuodessa.
- Hiuksissani ei ole minkäänlaista mallia, kun en uskalla käydä kampaajalla leikkuuttamassa latvoja. Viime kerrasta on tasan vuosi aikaa ja latvat on
aivan hirveät viimeisen 2-3cm matkalta. En malta leikata kun pelottaa että vaivalla kasvattamani mitta leikataan pois. Hauskaa tässä on sekin, että
olen itsekin kampaaja. Olen hysteerisen tarkka hiusten suhteen, omieni ja muiden.
- Minulla on kylppärissä kymmeniä kampaamotuotteita, joista en tarvitse puoliakaan.
- En jaksa muhitella hoitoiaineita myssyn alla juuri lainkaan.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja bubbs »

En huomaa juuri eroja shampoissa. Pesevyydessä sen verran, että tiedän, onko kyseessä syväpuhdistava vai normaali, niissäkin vain hoitoaineen levittämiseen asti, mutta muuten en juurikaan. Esimerkiksi nyt minulla on käytössä kuiville, vaurioituneille hiuksille suunnattua Joicon K-pak -shampoota ja jotain Wellan Volume -sarjan markettishampoota, jonka lempeys on varmaan mäntysuovan asteella - sokkotestissä erottaisin pesutuloksen enintään tuoksun perusteella. En ikinä osaa sanoa, onko joku shampoo hyvää vai huonoa, kun minusta ne tuntuvat kaikki samalta.

En suojaa hiuksiani säävaihteluilta, paitsi sateelta. En muutenkaan suhtaudu hiuksieni hoivaamiseen mitenkään neuroottisesti, mistä täällä joskus tulee lähes rikollinen olo.. Mutta mitä hyötyä on kauniista, pitkästä ja hyväkuntoisesta hiuksesta, jos sitä pitää jatkuvasti piilossa ja suojattuna? Sama lämpökäsittelyn suhteen, vaikka olenkin sitä ansiokkaasti harventanut. Minulle on kuitenkin tärkeämpää, että hiukseni näyttää hyvältä, kun että se olisi hyväkuntoinen, mutta vähemmän näyttävä, ja ainakin tässä karheassa pörröisessä päässä tavoittelemani näyttävyys vaatii rautakäsittelyä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja evergreen »

En mä itse koe näitä asioita vääriksi tai hävettäviksi, mutta sekin varmaan on yksi häpeän aihe itsessään, koska tiedän rikkovani melkein jokaista hiustenhoidon normia:

- Pesen hiukset (lähinnä päänahan) päivittäin.
- Käytän pesuun ainoastaan sulfaatillisia pesuaineita, ihan tarkoituksella.
- Harjaan/kampaan hiukset aina märkinä.
- En suojaa hiuksia saunassa/pakkasella/missään.
- En käy kampaajalla. Mies leikkaa mun latvat silloin kun pyydän.
- En osaa/jaksa tehdä juuri mitään kampauksia, vaan hiukset ovat lähes aina korkealla ponnarilla (öisin nutturalla).

Olen melko varma, että tähän listaan voisi lisätä vielä paljon, mutta onneksi ei tule juuri nyt mieleen.&nbsp; ;D

Jos jotain hyvää mainitsee vastapainoksi, niin en värjää enkä lämpökäsittele (föönaa, kiharra tms.) hiuksia, käytän hiuslenkkejä joissa ei ole metalliosia, harjana/kampana on TT tai harva selvityskampa, ja lyhennän latvoja melko usein.
1cFii, oma väri.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Olen laiminlyönyt hiustenhoidon lähestulkoon kokonaan. Tukka on aina ponnarilla koska en jaksa edes pestä tai harjata niitä. Pitkästä tukasta ei ole mitään iloa jos se näyttää karsealta. Kärsin uskomattomasta hiustenlähdöstä joka on ilmeisesti hormonaalista (ainakin osittain) luulin että karvakato loppuu kun imetys loppuu.No ei loppunut! Tukka on ohentunut varmaan puolella.&nbsp; En ole myöskään syönyt mitään lisäravinteita joka näkyy myös kynsien kunnossa. Kunnon pätkäisy persmittaisesta lapaluumittaiseksi voisi tehdä terää koska jostain syystä koen näin pitkän tukan lähinnä rasitteena. En käsitä missä vaiheessa näin pääsi käymään että aiempi ilon aihe muuttui taakaksi. ???
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
scarface

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja scarface »

Mullakin liittyy hiustenhoitoon.. en ole jaksanut kautta viittinyt juurikaan tehohoidatella fledaa aikoihin, jotenki se tuntuu "vaikealta" ja "raskaalta" ja "työläältä".. Ja kun tukka on ihan hyvässä kunnossa, ei sillai tunne hoitamista tarpeelliseksikaan.. :D Vaikka oishan tuo varmaan ihan hyvä välillä hutassa tehohoito päähän.
aibu

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja aibu »

Lyhyemmällä tukalla valitin, kun ihanat pitkätukkakaverit piti niitten upeita hiuksia vaan tylsästi aina ponnarilla/sotkunutturalla. Uhosin, että kun kasvatan pitkän tukan, niin teen siihen aina jotain ihania kampauksia. No nyt on&nbsp; pitkä tukka ja 6 päivää seitsemästä pidän sitä sotkunutturalla&nbsp; ;D
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja SC »

Kiharsin eilen märkiä latvoja uimahallissa, koska hiustenkuivauslaite oli maksullinen (en ollut ajatellut, että näin olisi sillä omassa uimahallissa se on ilmainen) eikä tukka meinannut kuivua millään.

Ehkä olisi aika ostaa se oma fööni, sitä kun kuitenkin todella tarvitsisi aina välillä...
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Kunis

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Vähän pelkään että laadukkaan tasaisen latvan kasvattelu toppaa tähän kesään. Pesen alituiseen, ja pidän tukkaa aina vaan hutaisunutturoilla, jotka toki rasitavat ja katkovatkin hiuksia. Ja kun päänahka ei ehdi kuivua pesun jälkeen ennenkuin se hikoontuu uudestaan, ei jotenkin enää jaksa panostaa hoitoonkaan lainkaan. Onneksi kohta alkaa syksyntyä niin voi hieman palailla normaalimpiin tapoihin.

Sitä paitsi muistan, kuinka joitain vuosia sitten pesuvälini oli kesälläkin viidestä kahdeksaan päivään. Miten on ollut mahdollista yhtään millään ruokavaliollakaan tuollainen. Hämmentävää.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

- laiminlyön blondatun latvustoni hoitoa liian usein... pitäisi käyttää hoitoainetta tai latvasuojaa mutta useimmiten en jaksa... en malta odottaa että hiukset kasvavat sen verran että kehtaan pätkäistä koko värjätyn osuuden pois.
- en suojaa hiuksia mitenkään esim. pakkaselta tai kuumuudelta. Föönaan harvoin mutta kun föönaan niin kuumalla vaan ja ilman lämpösuojaa ::)
- en käy kampaajalla vaan napsin itse jotain kuvia latvoja pois silloin tällöin ja tulos on useimmiten tosi epätasainen mutta ei jaksa kiinnostaa ;D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Vastaa Viestiin