Hävettää myöntää, mutta...

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja purppura »

Yksi hiuksia rasittava tapa minulla on käyttää pinnejä hyvin holtittomasti. Mytystelen hiuksia vaikka kuinka monella pinnillä sopivaksi kyhäelmäksi ja niiden poistaminen ei tietenkään aina onnistu kovin hellävaraisesti.  ::)
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Heiku kirjoitti: - En pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitoaineen levitystä, puristelen vain enimmät vedet pois.
- Menen nukkumaan märillä hiuksilla ja aamulla herään takaraivo rastoilla. Pesen hiukseni iltaisin ja koska hiuksillani kestää 4 tuntia kuivua, en yleensä jaksa mennä suihkuun niin aikaisin, että tukka ehtisi kuivua.
- Pesen hiukseni päivittäin ja käytän etutukalle ja päällyhiuksiin suoristusrautaa.
- Vaihtelen hiusväriä surutta fiiliksen mukaan ja muutos on myös saatava heti eli päähän saatetaan lyödä useampi värinpoisto saman päivän aikana. En myöskään voi sietää näkyvää juurikasvua, joten tyvi tulee värjättyä noin kerran kuussa.
-Myös minä annan kissojeni leipoa ja purra hiuksiani yöllä, en vaan raski kieltää niitä kun toiset on niin onnellisia.
- En millään raski leikata hamppulatvoja pois vaan meikkaan ne nätiksi silikonilla. Leikkaan vasta sitten kun jokapaikka on pieniä hiuspätkiä täynnä.
- Harjaan hiukseni märkinä, tosin Tangle Teezerillä mutta kuitenkin. Jos annan hiusten kuivua ja harjaan ne vasta sitten, on tulos ihan kauhea.

Tähän vanhaan syntilistaani voisin lisätä pari uutta syntiä:
- Olen saanut hiukseni kasvatettua jo ihan kivan mittaisiksi, joten "palkitsen" itseni siitä suoristamalla hiukset joka pesun jälkeen. Tämä siis tapahtuu noin joka kolmas päivä mutta on varmaan kohta entiset kivan mittaiset hiukset kun latvat alkaa murentua.
- Suoristamisesta johtuen tupeeraan myös päällyhiukseni päivittäin ja käytän kilokaupalla lakkaa
- Pidempään pesuväliin siirryttyäni en jaksa muhittaa enää tyyliin koskaan. Tuhma tuhma minä!
chai

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja chai »

Föönaan hiukset joka pesun jälkeen. Käytän kyllä lämpösuojaa ja hiusten kunto on latvoista parempi kuin vielä muutama kuukausi sitten, mutta ei se varmaankaan hyvää tee. Tätä polkkaa ei kyllä voi pitää föönaamatta, latvat ovat varsin kurittomat ilman muotoon kuivaamista.
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Katselin n. neljän vuoden takaisia valokuvia...sitä on tepasteltu ihan tyytyväisenä semmosessa reilun 5cm juurikasvussa, mustassa hiuksessa ei se vaalea tyvi kovin imartelevalta näytä ( eikä ole koskaan ollut aikomukseni kasvattaa omaa väriä, eli ei vaan ole ollut tarvetta värjätä  :o )  ;D
Bristow

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Bristow »

-en suojaa hiuksia saunalta, auringolta tai fööniltä
-en pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitoainetta
-käytän välillä kuminauhapompuloita
-olen pihi enkä raaski ostaa kampaamotuotteita
-olen käynyt kampaajalla viimeeksi 10 vuotta sitten  ;D
-jos on takkuja en monesti jaksa harjata niitä vaan väännän nutturalle hiukset
-selvittelen takut turhan reippaalla kädellä
-kun palasin omaan hiusväriin tein värinpoiston 8 päivänä peräkkäin  0_0

apua mikä lista, nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja hemmotella hiuksia! Ihme että mun rintsikkapituiset hiukset ei näytä kärsineiltä  ::)
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

En ole käyttänyt hoitoainetta vähään aikaan, siis en huuhdeltavaa enkä myöskään jätettävää  ;D
Olen säästellyt vettä ja halunnut, että hiukset on tuuheat.

Hiukset ei vaan ole tuntuneet siltä, että niihin olisi ihan pakko jotain laittaa. Pesen siis Glissin Volume -shampoolla ja hiukset on pariin kertaan vaalennetut vieläpä.  ::)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Mena »

En ole käytellyt voidemaista jätettävää kuin pari kertaa viimeisen reilu kuukauden aikana. Toinen käsi kipsissä ei niitä paljoa levitelty, olen laittanut suihkun jälkeen vaan XZ muumisuihketta ja kammannut harvalla kammalla. Nyt kun on toimivat kädet niin kokeilin Alba Botanicaa pitkästä aikaa ja sain heti lähmättyä. :-[ Ääh.
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Louna »

Olen hankkinut erilaisia hiusharjoja joiden pitäisi olla hellävaraisia hiuksille, mutta silti käytän mieluiten sellaista halpaa, muovista perusharjaa jossa on ne repisviksi haukutut nystyrät piikkien päissä.

Mulle on vaikeaa saada varatuksi aikaa kampaajalle, ja käynkin kampaajalla ehkä kerran vuodessa - pisin tauko on ollut kai neljä vuotta. Leikkaan kyllä itse tai annan mieheni leikata huonoja latvoja.

Mulla on kiva, pitkä tukka jota hoidan hyvin, mutta silti laitan sen yleensä vain hiuslenkillä sykeröksi niskaan niin että hiukset eivät todellakaan pääse oikeuksiinsa, vaan voisivat olla melkein millaiset tahansa. Mulla on kaapeissa kalliita muotoilutuotteita ja -välineitä enimmäkseen vain pölyyntymässä.

Olen nykyään laiskistunut siinä mitä kampojen ja harjojen pesemiseen tulee. Lapsi alkoi 1-vuotiaana repiä hiukset pois mun harjoista ja olen siitä asti antanut lapsen hoitaa pääasiassa harjojen "puhdistamisen"  ;D (kerran yhdesta harjasta lähti hiusten lisäksi myös joka ikinen piikki)
2c F ii
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Crysania »

L kirjoitti: Mulla on kaapeissa kalliita muotoilutuotteita ja -välineitä enimmäkseen vain pölyyntymässä.
Sama täällä!  :D Olen todella laiska laittamaan hiuksiani, mutta muotoilutuotteita ja muita hiusjuttuja hankin kyllä silti säännöllisesti siltä varalta "jos nyt oikeasti innostuisin".
rosmarin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 167
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:12

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja rosmarin »

purppura kirjoitti: Yksi hiuksia rasittava tapa minulla on käyttää pinnejä hyvin holtittomasti. Mytystelen hiuksia vaikka kuinka monella pinnillä sopivaksi kyhäelmäksi ja niiden poistaminen ei tietenkään aina onnistu kovin hellävaraisesti.  ::)
Kuin myös ;D

Hiukset ja päänahka huutaa välillä hoosiannaa, mutta silti tulee laitettua hervoton määrä pinnejä pitämään päivän frisyyriä koossa. Mitenhän tästä ikävästä tavasta oppisi pois...?
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Mai »

...nykyään harjaan hiukseni melkein aina märkinä, teezerillä tosin mutta silti. Jos annan hiusten kuivua kampaamatta ne takkuavat helposti ja pään päällä olevat töyhdöt töhöttävät mikä minnekin ilmansuuntaan. Okei, jälkimmäinen on painavampi syy siihen että kampaan tukan märkänä, mutta kun töyhdöt ovat vakava ongelma.  ::)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Mai kirjoitti: ...nykyään harjaan hiukseni melkein aina märkinä, teezerillä tosin mutta silti. Jos annan hiusten kuivua kampaamatta ne takkuavat helposti ja pään päällä olevat töyhdöt töhöttävät mikä minnekin ilmansuuntaan. Okei, jälkimmäinen on painavampi syy siihen että kampaan tukan märkänä, mutta kun töyhdöt ovat vakava ongelma.  ::)
Mulla sama juttu. Jos odotan, että hiukset kuivaa ja harjaan vasta sitten, näytän kirjaimellisesti Jörö Jukalta :D Silloin ei enää auta myöskään mitkään hoitoaineet tai muut hiusmömmelit. Mun on ihan pakko laittaa AINA kaikki jätettävät hoitoaineet märkiin tai kosteisiin hiuksiin ja sitten harjata ne, ennen kuin hiukset kuivuu. Muuten... poof! Kuin afro.

Koitan kuitenkin aina olla varovainen harjatessa ja hellä. Mun harja on joku tosi halppis jonka ostin 5 vuotta sitten, mutta siinä on tosi pehmeät muoviset piikit jotka ei revi hiusta.
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Louna »

Kalevalatar kirjoitti: Mulla sama juttu. Jos odotan, että hiukset kuivaa ja harjaan vasta sitten, näytän kirjaimellisesti Jörö Jukalta :D Silloin ei enää auta myöskään mitkään hoitoaineet tai muut hiusmömmelit. Mun on ihan pakko laittaa AINA kaikki jätettävät hoitoaineet märkiin tai kosteisiin hiuksiin ja sitten harjata ne, ennen kuin hiukset kuivuu.
Mun täytyy myös harjata hiukset kosteina/märkinä, tai ne on ihan kamalat, ja tilanteen pelastaa ainoastaan motoilurauta tai hiusten suihkiminen kosteiksi ja föönaaminen  ;D Uskoisin että se kosteana varovaisesti harjaaminen on hiuksille vähemmän rankka käsittely kuin kuuma rauta joka pesun jälkeen, joten ihan hyvällä omallatunnolla harjailen  ;)
2c F ii
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

- En tiennyt, että harrastamani asiat ovat suuria tukkasyntejä ennen kuin luin tätä ketjua.
- Menen hyvin usein märillä hiuksilla nukkumaan.
- Kampaan hiukset märkinä (luulin että vain märkänä harjaaminen on pahasta, mutta ilmeisesti ei  :o). Mutta luonnonkiharan jämiä ei VOI kammata kuivina, ja joskushan niidenkin täytyy kampa nähdä.
- Leikkelen kaksihaaraisia kynsisaksilla.
- Olen hyvin väkivaltainen takkujenselvittäjä.
- Kampaukseni taitavat tehdä enemmän vahinkoa kuin miltä ne suojaavat, koska jos tukassa ei ole metallia niin siellä on pinnejä (jotka ovat muuten metallia...).
- En ole käynyt kampaajalla yli vuoteen enkä suostu menemään, vaikka latvat sitä kaipaisivat.
- En tajunnut suojata tukkaani auringolta ja nyt kärsin seurauksista.
- Olen toivoton tekemään kampauksia. En osaa tehdä edes siistiä tavallista lettiä! Edes toiselle... ::)
- En pese tukkaa läheskään aina hikiliikunnan jälkeen, koska silloin saisin pestä sen kolme-neljä kertaa viikossa hyvin epäloogisina päivinä.
- En värjää tukkaani, vaikka se on äärimmäisen tylsä ja ruma maantienvärinen.
Viimeksi muokannut Nemilie, 03 Marras 2012, 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Kauris »

- Menen aina välillä nukkumaan kostealla tukalla.
- En käytä lämpösuojaa föönatessani, föönään ehkä keskimäärin kerran viikossa (muita lämpökäsittelyjä en harrastakaan).
- Selvitän tukan aina märkänä tai kosteana, ennen luonnonharjasharjalla ja nyt Tangle Teezerillä.
- En ole käynyt vuosiin kampaajalla, hiukset on leikannut kaverini, en tiedä ovatko sakset olleet kovin terävät.
- En käytä erillistä latvasuojaa, vaikka kaksihaaraisia ja rakennevaurioita on riittämiin.
- Muhittelen laiskasti.
- Käytän tavallisia ponnarilenkkejä (sellaisiakin, joissa on se metalli), metallista linnunnokkaa ja metallisia pinnejä.
- En oikein osaa suojata hiuksia rasitukselta.

Tulipa lista. 0_0
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Vastaa Viestiin