Hävettää myöntää, mutta...

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja kiwi »

- Harjaan hiukseni aina suihkun jälkeen, samoin föönaan.
- En ole varmaan koskaan pyyhekuivannut hiuksiani ennen hoitista
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Kampaan hiukseni märkinä.
En ole antanut kampaajan koskea hiuksiini kahteen vuoteen.
Leikkaan etuhiukseni itse ( ja siltä se näyttääkin)
Suoristan etuhiukset ilman lämpösuojaa
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Nuorempana olin niin tyhmä, että halkaisin lukuisat kaksihaaraiseni ronskisti pituussuunnassa niin että koko hius halkesi ja oheni pitkältä matkalta  :o  siis sen sijaan, että olisin leikannut haaroittuneen osan nätisti pois terävillä saksilla... sittemmin musta onkin tullut tunnollinen ja ahkera S&D:n harrastaja.
Tiusku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 15:20

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Tiusku »

Tulipa mieleeni yksi juttu, jota oikeasti koitan aina tehdä muilta salaa: föönaan hiukseni kuivaksi myös kesämökillä saunan jälkeen! Tätä varmaan sukulaiset pitäisivät turhamaisuuden huippuna. ::) Mutta inhoan vain märkien hiusten tuntua niskassa, ja mökillä kun vielä tulee aina saunan jälkeen huideltua ulkona, olen sitten tosi viluinen jos hiukset ovat märät!
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett
phoola

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja phoola »

Täällä toinen fööniriippuvainen ;D Hävetti mökkivierailullakin hienovaraisesti tiedustella saunan jälkeen mahdollista hiustenkuivaajaoptiota ::) Ja ei, en ole sitä luokkaa ihmisiä, jonka pitää paklata itsensä täyställinkiin joka tilanteessa. Se märkä ruoska niskassa on vaan niin nihkeä (kirjaimellisesti) ja kuivuu ainakin (no vähintään!) puoli vuosisataa. Kaiken kukkuraksi mielellään säkkäröityvät ohuet kiehkurani villiintyvät aivan täysin (tuloksena päätä nuoleva ja mielikuvituksellisiin ilmansuuntiin sojottava söhero, joka tuntuu etenkin puolikosteana kohtalaisen raivostuttavalta).

Olen kyllä kovasti psyykkaillut itseäni eroon tästä tukankuivatusneuroosista ja lisännyt ostoslistalle isot rullat, joilla tämän reuhkan saisi ehkä kuivattua nopeasti ja irti päänahasta. Mökkiskenaariota ajatellen rullat päässä hilluminen saattaisi kyllä näyttää vielä naurettavammalta vaihtoehdolta :D
Viimeksi muokannut phoola, 14 Tammi 2012, 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Kronia »

-Leikkaan etutukan yleensä itse
-En käytä latvasuojia
-En käytä mitään lämpösuojaa 

>:D
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja deko »

Jos menisin pyyhekuivilla hiuksilla nukkumaan niin ne olisivat kosteat vielä aamullakin. Minun lettini vaati ainakin neljä tuntia ilmavaa oleilua kuivumiseen ellen käytä fööniä (ja sitä en käytä ellei ole pakko).

Ja koska työmatkat mennään fillarilla myös pakkasella niin kosteat hiukset jäätyisivät matkalla = ei hyvä. Talvella hiukset pestään aikaisin niin että ne ehtivät kuivua riittävästi ennen nukkumaanmenoa.

Kesällä tällä ei ole mitään merkitystä, 30 asteen helteellä luomuföönaus on vain positiivinen juttu.

this too shall pass.
Keira

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Keira »

... En ole koskaan löytänyt kaksihaaraista hiusta, vaikka olen ettinyt. Siis kuinka puusilmä ihminen voi olla? Miksen minä huomaa niitä millään? Valikoiva näkö?  :D

En myöskään koskaan pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitista. Ei vain millään viitsi.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Manna »

felka kirjoitti: Mitä harmia on märillä tai kosteilla hiuksilla nukkumisesta?
Mulla on lievä psoriaasi, jota esiintyy korvien yläpuolella ja niskassa. Jos mene kovin märillä hiuksilla nukkumaan niin ne psoriläikät villiintyvät ja mun pitää laittaa useammin kortisoniliusta päänahkaan.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Horros »

Iherbin jätettävistä puhuttaessa olen jotenkin käänteismustasukkainen, kun kyse on Beauty Without Crueltyn jätettävästä, joka sopii hiuksilleni kuin hanska käteen (heh). Alba Botanicalle taas en ihmeemmin lämmennyt, ja täällä näytön edessä murahtelen hiljaa mielessäni, jos jollekin suositellaankin Albaa tai Suryaa tai jotain sopivammaksi tai muuten paremmaksi tai kehutaan. Eihän se nyt käy päinsä kun BWC on aivan absoluuttisesti parhain!  ::) ;)
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja deko »

^ja jos oikein mietitäään niin BCW ei ole mitenkään vallan hyvä jätettävä. Jopa monet pikahoitikset pesevät sen teholtaan. Ja siinä on ihan liian voimakas tuoksu vakituiseen käyttöön.

Phyto9 on ainut oikea & The Perfect.
Täysin tuoksuton, sopii kuiviin ja kosteisin, riitoisa, luomu.

:)
this too shall pass.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mäpä otin nyt itseäni niskasta ja aion etsiä/tilata oikeat kunnolliset hiustenleikkuusakset enkä enää nyrhi kaksihaaraisia tylsillä kynsisaksilla joka ainoastaan pahentaa tilannetta. Mua niin ottaa päähän nuo muutamat mitkä on ilmaantuneet kesän latvojenleikkauksen jälkeen ja koska en aio mennä vielä niitä uudestaan kampaajalle lyhentämään, niin metsästän ne itse ja leikkaan kunniallisesti oikeilla terävillä saksilla.  8)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
scarface

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja scarface »

En ole jaksanut enää panostaa tukan hoitooni kuten joskus hysteerisimpinä aikoinani..  :-[ Plus menen aika usein -varsinkin jos olen käynyt illalla treenaamassa- nukkumaan hiukset märkinä..
Viimeksi muokannut scarface, 31 Tammi 2012, 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Rakastan hiusten kampaamista ja harjaamista, ja teen sitä ihan liikaa. Huuhtelen/CO-pesen myös hiukseni joka päivä, koska nautin hiusteni ja päänahkani kastelemisesta. Synniksi kai voisi laskea myös sen, että kävin kampaajalla viimeksi vuonna 2009, mutta jotenkin vain luotan enemmän omaan käteeni kuin kampaajaan...
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Eihän tuo ole synti, vaan asia josta olla ylpeä :D Itse olen käynyt viimeksi kampaajalla joskus vuonna 2003...

Itse en keksinyt hiustenhoidossani mitään mitä häpeäisin, vaikka yritin kovasti miettiä :) No, ehkä sen, että olen parhaillaan tekemässä pitkille, huolella hoidetuille hiuksilleni kunnon tappokuuria, eli 2 värinpoistoa tehty ja vielä kestoväriä tulossa (ks. allekirjoitus)... Tavallaan sotii aiempia periaatteitani vastaan, mutta hoidan ja aion hoitaa hiuksiani kyllä todella huolella tämän jälkeen(kin), että toivottavasti damage jää mahdollisimman pieneksi, enkä menetä kauhesti pituutta.
* 1b F ii *
Vastaa Viestiin