Hävettää myöntää, mutta...

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Jessie »

En jaksa selvittää tukkaa joka päivä ja tukka rastoittuu takkuuntumisen myötä aika helposti. Kuinkahan paljon mulla on lähtenyt tukkaa päästä yksistään sen takia, että oon joutunut repimään takkuja auki  ::)
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja lynx »

Mä oon nyt pessyt pari viikkoa kylppäriä Tigin shampoolla :P Se ei vaan lopu oikeasti ikinä, eikä mun päänahkani tykkää siitä ollenkaan. Ihan toi litrahinta ei ole ehkä järkevä siivouskäyttöä ajatellen, mutta ei tuollaista jämäpulloa jaksa alkaa kauppaamaankaan.... Ihan hyvin puhdistuu, mutta toi älytön vaahtoaminen on ehkä hiukan huono ominaisuus!
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Laita sitä shampoota myös käsisaippuaksi pumppupulloon. ;D Ja käyhän se tietysti myös säärien sheivaamiseen.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Mäkin käytän aina huonot shampoot suihkusaippuana.. Tigit kuitenkin tuoksuukin hyvältä, joten mikä jottei sillä kainaloitaan vaahdottelisi :)
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja lynx »

Mä kokeilin tota suihkusaippuanakin, mutta se on niin pesevää että nahka alkaa kiristää :x Jotenki kaikkien kokeilujen jälkeen siirsin sen sitten siivousosastolle. Toisaalta voishan sen ihan vaan heittää roskiin ;D
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Annan kissan pureskella mun hiuksia öisin ja olen huomannut muutamia katkeilleita hiustuppojakin päässäni.. Mutta en vain raaski kieltää sitä, se on vaan niin ihanaa kun korvan juuresta kuuluu tyytyväistä kehräystä&nbsp; <3
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Oon taas ollut päiväkausia harjaamatta hiuksia ja jouduin leikkaamaan kolme rastapalloa irti kun ei niitä olisi saanut mitenkään selväksi. Tilaamani tangle teezer saisi tulla jo! Toivon sen tuovan lisäpuhtia hiusten selvittelyyn. Mulla on paha tapa laittaa takkuiset hiukset vain letille ja lykätä takkujen selvittelyä.
tsupp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Helmi 2012, 14:16

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja tsupp »

Ah, mun syntilista on pitkä, mutta vielä pitempi se olisi tuolla kauneudenhoidon puolella. ::) Listaillaan nyt jotain alkajaisiksi.

- Joitakin vuosia sitten, kun annoin hiusten venähtää pituutta ensimmäistä kertaa sitten ala-asteen, olin ihan täystuho pääkarvastoani kohtaan. En millään tottunut katsomaan, missä ne kutrit milloinkin leijailivat, joten mulla oli hiukset aina jumissa tai kiinni jossain. Niitä sai sitten repiä irti milloin mistäkin. Pari kertaa jätin latvani takin vetoketjunkin väliin ennen kuin opin. Tää tapahtui kerran eräissä juhlissakin, joissa siirryin huomaamattomasti takavasemmalle repimään jumiutunutta vetoketjua auki, että saan hiukset sieltä välistä pois. :D Ai kamala! Nykyään olen toki jo tottunut katsomaan tukkani perään.

- Tykkään kuumista suihkuista. Siis oikeasti kuumista. Hiukset saavat tästä tietty osansa. Olen kyllä yrittänyt opetella huuhtelemaan tukan lopuksi viileällä vedellä, mutta se tuntuu niin inhottavalta, että ihan aina sitä ei millään viitsisi tehdä.

- Olen malttamaton takkujen selvittelijä. Mulla ei ole kovin herkästi takkuuntuva hiuslaatu, joten en ole ikinä joutunut opettelemaan kärsivällisyyttä siinä hommassa. Ne vähän takut sitten runnotaan läpi. Tääkin on sellainen asia, jossa oon kovasti yrittänyt tehdä parannusta. ::)

- Hiplaan hiuksiani koko aika jos ne ovat auki. Jatkuvasti joku suortuva sormen ympärillä pyöriteltävänä ja nyplättävänä. Pahin on varmaan joku tenttiin lukeminen, mä en edes huomaa kun käsi eksyy taas hiuksiin. Luku-urakkaan saa siis varautua laittamalla hiukset kiinni (ponnari ei sitten auta mitään).

- Myös minä harrastan toisinaan kosteilla hiuksilla nukkumista.
Varjotar

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mun huonot shampoo- ja saippuaostokset menee tosiaan kylppärin pesuaineiks. Jos niitä ei enää siinäkää halua käyttää, on roskis seuraava piste. Pitäis kanssa opetella huuhtoo hiukset pesun jälkee aina viileellä.
Meen nukkumaan letti päässä, jotta hiukset pysyy kurissa eikä oo abstraktina taideteoksena seuraavana aamuna.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Horros »

^^Lukioaikoina minulla oli yhdessä vaiheessa niskassa vähän peukalonkynttä isompi rastapallo, jota räpläilin aina kokeissa ja mietiskellessäni.&nbsp; ;D Onneksi niistä ajoista on tultu aika kauas.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Heiku »

- En pyyhekuivaa hiuksia ennen hoitoaineen levitystä, puristelen vain enimmät vedet pois.
- Menen nukkumaan märillä hiuksilla ja aamulla herään takaraivo rastoilla. Pesen hiukseni iltaisin ja koska hiuksillani kestää 4 tuntia kuivua, en yleensä jaksa mennä suihkuun niin aikaisin, että tukka ehtisi kuivua.
- Pesen hiukseni päivittäin ja käytän etutukalle ja päällyhiuksiin suoristusrautaa.
- Vaihtelen hiusväriä surutta fiiliksen mukaan ja muutos on myös saatava heti eli päähän saatetaan lyödä useampi värinpoisto saman päivän aikana. En myöskään voi sietää näkyvää juurikasvua, joten tyvi tulee värjättyä noin kerran kuussa.
-Myös minä annan kissojeni leipoa ja purra hiuksiani yöllä, en vaan raski kieltää niitä kun toiset on niin onnellisia.
- En millään raski leikata hamppulatvoja pois vaan meikkaan ne nätiksi silikonilla. Leikkaan vasta sitten kun jokapaikka on pieniä hiuspätkiä täynnä.
- Harjaan hiukseni märkinä, tosin Tangle Teezerillä mutta kuitenkin. Jos annan hiusten kuivua ja harjaan ne vasta sitten, on tulos ihan kauhea.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

- Käytän harvoin hoitoainetta, mukaan lukien jätettävä hoitoaine
- En värää/värjyytä hiuksiani
- En laita hiuksiani vapaapäivinä, enkä pese aina joka päivä
- Käytän harvoin tehohoitoa
- En osaa föönata hiuksiani oikeaoppisesti
- Vaadin kampaajalta osaamista (ts. olen pahoittanut mieleni, kun tukkani on leikattu huonosti ja palvelu on ollut huonoa)

Minulla on lyhyet hiukset.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 24 Huhti 2012, 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Mulle on tullut joku fiksaatio löytää mahdollisimman halpoja hiustuotteita. Siis laadunkin toki toivoisi olevan edes keskinkertainen, mutta tarttuipa kaupasta Rainbow-hoitoaine jo olemassaolevan Rainbow-shampoon kaveriksi.&nbsp; ;D

Olen vain huomannut, että omat hiukset antaa anteeksi kakkojenkin tuotteiden käytön. Vaalennuksesta huolimatta.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Olen elänyt viimeiset 4-5 vuotta siinä mielikuvassa, että mulla on jotenkin tosi kivat hiukset. Katselin juuri valokuvia 1-5v vuotta vanhoja valokuvia ja voi herranjumala. Mun tukka on ollut hapsuinen, epäsiisti, epäpukevan värinen ja rumasti laitettu! Viimeisen vuoden ne on ollut oikeesti hyvännäköiset, ja ihan hetkittäin on ollut onnistuneita kausia aiemmin. Suurimman osan ajasta ihan kamalat, hassuinta tässä on se, että hiusmakuni ja tavoitteeni on edelleen ihan samanlainen kuin silloinkin...

Miten ihmeessä mä olen oikeesti porskuttanut eteenpäin sillä letillä kolmisen vuotta, ja ollut vielä tyytyväinen?! Apua. Iloista tässä on toki se, että vuosien kärsivällisyys (kasvatus, täydellisen värin metsästys, hoitaminen) on tuottanut tulosta ja todellakin kannatti.
Varis

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Varis »

No, totuuden nimissä on myönnettävä, että mulle ei kukaan kampaaja ole tarpeeksi hyvä :ts Toisin sanoen mulle ei kelpaa juuri mikään. Mä olen se tyyppi, joka lähtee kampaajalta totisena sanoen "Nää on ihan hyvät..", mutta kotona kiroilen ja olen tyytymätön. Nyt kun mun vakikampaaja, joka ei hänkään joka kerta onnistunut ajatusten luvussa, on häipännyt, on tilanne kulminoitunut.
Vastaa Viestiin