Hävettää myöntää, mutta...

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Hävettää myöntää, mutta tässä mun nykyinen tärkeysjärjestys hiusten osalta
1. Pituus
2. Kunto
3. Väri

:(  ollaan aika hyvässä mitassa, mutta pitäisi tasoittaa latvoja kunnolla kun ei nämä näytä hyvältä tässä kunnossa ja pituudessa. Mutta en saa aikaiseksi varata aikaa kampaajalle. Toisaalta haluan ja kuitenkaan en  ;D kampaajalle marssimista tosin hankaloittaa se ettei ole enää vakikampaajaa enkä osaa päättää, että kelle uskaltaisin luottaa hiusteni leikkuun (terveisin kampaajakammoinen).
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja calypso »

- En ikinä pyyhekuivaa hiuksiani ennen hoitoaineen levittämistä
- En harjaa hiuksiani koskaan, edes föönatessa (eivät silti takkuunnu onneksi, kampaa käytän kyllä kampauksien tekoon mutta en silloinkaan selvitä koko päätä)
- Annan juurikasvun kasvaa aivan järkyttäviin mittoihin värjäysten välissä
- Samoin kuin annan otsatukankin rehottaa miten sattuu, käyn kampaajalla vain 2-3 kertaa vuodessa
- Joskus leikkaan otsista itse jos se on aivan hallitsematon ja silmillä jatkuvasti
- Pesuvälit venyy toisinaan hävettävän pitkiksi, pyrin pesemään parin päivän välein mutta joskus en muka jaksa/kerkeä
- Föönaan ihan liian usein, ja suoristan otsatukan joka pesun jälkeen
- Minulla on niskavilloissa ikitakku jolle en jaksa tehdä mitään, ja joka estää niskahiusten kunnollisen kasvun
- En ole muhitellut hoitiksia/tehiksiä vuosikausiin (tässä kohtaa pitäisi kyllä ryhdistäytyä)
- Käytän liian harvoin hattua, huivia tai jotain pakkaselta tai auringolta suojaavaa päähinettä
- Tupeeraan hiuksia aivan liian usein, mutta kun hiukseni on pitkät ja painavat niin mikään muu ei niihin saa nostetta
- Pidän hiuksia miltei aina ponnarilla, ja ponnaria samassa kohdassa
- Jos takkuja pääsee syntymään, revin ne aivan liian kovakouraisesti auki niin että hiukset katkeilee
- Jos bongaan haarahiuksen (minulle tulee niitä hyvin harvoin) leikkaan sen ensimmäisellä käteen osuvalla teräaseella pois, vaikka sivuleikkureilla jos näkökentässä ei muutakaan ole
- Käytän liikaa hiuslakkaa, ja liian vähän lämpösuojia
- Pidän hiuksiani aina samalla tylsällä tavalla, en jaksa aamulla väkertää mitään uutta tai erilaista
- En ole koskaan värjäyttänyt hiuksia kampaajalla (jos yhtä hiusmallikertaa ei lasketa)
- Yökampaukseni ei todellakaan taida olla se hiuksia säästävin
- En koskaan odota lämpösuojan kuivumista ennen suoristamista/kihartamista
- En pese tukkaa edes hikiliikunnan jälkeen jos se ei muuten tunnu likaiselta (okei, en oikeastaan hikoa mutta silti)
- Hiplaan ja pyörittelen hiuksiani usein tietokoneella istuessani tai muuten vain ajankuluksi

Olen ennen ollut paljon tunnollisempi hiustenhoitaja, mutta jotenkin lipsunut tälle tielle. Osa näistä asioista on kyllä ollut aina tällä tolalla.. Hävettävän pitkä lista..  ::)
felka

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja felka »

Eli oikasti kannattaisi pestä tukka niin ajoissa että pääsisi kuivalla tukalla nukkumaan? Eli heti kotia päästyä letti pesuun? Oh.
Pulla
Haiven
Haiven
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Marras 2012, 11:24

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Pulla »

-Olen päättänyt kasvattaa hiuksiani siilitukasta, nyt kun kaikki hiukset yltävät ponnarille, näky on kamala. Värjättyä kärsinyttä tukkaa on vajaa kymmenen senttiä, mutta en raaski luopua sentistäkään. Näytän pikkupoikahevarilta luonnonkiharalla sekavalla pehkolla. Noo, jos sit vähän myöhemmin tasottelisi pikkuhiljaa tuota värjättyä punaruskeaa pois..

-Olen ostanut paljon hiustuotteita, ihan kuin hiukseni olisivat pidemmätkin. Hyi rahanmenoa.

-Olen käynyt kerran elämässäni kampaajalla. Seitsemän vuotiaana. Onneksi sentään olen vielä vajaa kolmekymppinen, ehkä sitten juhlavuotena voisi testata sitäkin hommaa.  ;D
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Täällä moni kirjoittaa, että on synti mennä nukkumaan märillä hiuksilla. Miksi se on pahasta? Kärsiikö hius tästä niin paljon? Joskus harvoin teen tätä itsekin ja haluaisin tietää syyt ja seuraamukset, josko pitäisi kokonaan lopettaa tämä tapa :)
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

^Mä en tiedä, mutta hautuuko siinä tukka/päänahka jotenkin, hiukset saattaa venyä? Itse en tykkää nukkua edes kostealla tukalla, kun aamulla on tuhannen pörröä pää täynnä ja kyllähän nuo jotenkin kärsineiltä vaikuttaa. Muutenkin ärsyttää nyt talvella, kun sojottaa irtonaisia hiuksia sieltä sun täältä päästä, tosi huolitellun näköinen :P.

Ja voin kyllä myöntää sen asian, että oon tosi laiska perehtymään siihen miten hiuksia pitäis huoltaa ja mitkä aineet sille on hyväksi, siltä se sit varmaan näyttääkin... ::)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^^ En tiedä, kärsiikö hiukset, mutta tosi kamalan näköiset (takkuja, painuneita kiharia ja mutkia  :ts) ne aamulla ainakin on. Sen sijaan tyynylle märät hiukset ei ainakaan tee hyvää, jollei tyyny pääse kunnolla kuivumaan päivän aikana.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Ok, ajattelin asiaa, koska joskus teen niin, että pesen hiukset illalla, laitan kosteisiin hiuksiin jätettävää ja sitten nukkumaan (pyyhe pään ja tyynyn välillä kuitenkin). Tällä tavalla aamulla herätessäni hiukset no, on yllätys miten ovat, mutta pointti on, ne eivät ole sähköiset, kuivan näköiset röllikiharat, vaan kiiltävät ja laineilla  ;D
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja kleio »

^ Minulle sopii parhaiten kostealla tukalla nukkumaan meno. Laitan hiukset löysähkölle nutturalle pään päälle nukkumaan mennessä. Aamulla nutturan sisus on yleensä vielä kostea, mutta voi kuinka upeat, kiiltävät ja raskaan kostean oloiset ne hiukset on! Jotenkin se kosteus imeytyy sinne tukkaan yön aikana ja koko seuraavan päivän mun hiukset näyttää suunnilleen samalta kuin kaikissa shampoomainoksissa: raskaat, tasaiset aaltokiharat... Hiukset myös tuntuvat ja näyttävät runsaammilta ja paksummilta.

Harmi vaan että inhoan käydä suihkussa / pestä tukkaa illalla. Tuo on siis harvinaista herkkua mulle, ehkä kerran kuussa jaksan illalla pestä tukan. Olen aamusuihkuttelija.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Punapää
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Loka 2012, 21:38

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Punapää »

Mun tukka on ihan täynnä kakshaarasia koska vielä vuosi sitten typeränä suoristelin liikaa, tupeerasin usein ja vaihtelin hiusväriä vuoden välein.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

..en suojaa tukkaani pakkasilla, enkä juuri myöskään kovalla auringonpaisteella. Mä vaan niin inhoan kun ensin hoitaa kotona tukkansa niin priima kuntoon ja sitten lähes vuoden ympäri sitä joutuisi suojata ja piilotella. No thanks!  >:(
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Kunis

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Pidän nykyään yöllä niskalettiä, ja joskus tylsyyksissäni saatan kulkea kolmekin päivää samalla letillä. Oikeastaan vähän aukeentunut sottaletti voi olla aika kaunis ja kiva kun etuhiuksetkin karkaavat vähän ja kaartuvat reunustamaan kasvoja kivasti. Avaan letin ja kampaan sentään jopa välillä.
Maasha
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 11:24

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Maasha »

.. Harjaan hiukset märkänä. Nyt ostin sentäs Tangle Teezerin, jos se hieman lieventäisi syntiäni.
.. Harvemmin saunassa muhitellessa suojaan hiukseni suihkumyssyä kummemmin.
.. Joskus kiireessä, toki erittäin harvoin, tulee vedettyä riittämättömällä lämpösuojalla + GHD:llä hiukset läpi.
Lisääkin löytyisi hiusten laiminlyöntejä, vaan nyt ei mieleen tule.
2b M iii
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Hiukseni ovat kuivemmat ja huonokuntoisemmat kuin vuosiin, koska olen hoitanut niitä laiskasti viimeaikoina ja unohtanut muhittelut, jätettävät ja öljyt. Kierointa tässä on se, että oikeasti tykkään näistä paljon enemmän näin&nbsp; hamppuisempina kuin hyväkuntoisina ja silkinsileinä.&nbsp; ::)
1bMii, vaalennettu.
Selleri

Vs: Hävettää myöntää, mutta...

Viesti Kirjoittaja Selleri »

1. Olen pilannut todella, todella hyväkuntoiset hiukseni ihan itse liioilla värinpoistoilla. Nyt ollaan siinä pisteessä, että väri on kyllä ihana, mutta hiusten kunto varsinkin märkinä aivan kamala.

2. Teen mitä tahansa välttääkseni föönin käyttöä. En kuitenkaan halua mennä märällä tukalla nukkumaan, joten yleensä hiustenpesupäivinä pyrin pesemään hiukseni noin viisi - kuusi tuntia ennen nukkumaanmenoa. Niin ja hiukseni kuivuvat todella hitaasti.

3. En halua mennä kampaajalle, koska pelkään saavani a) satikutia b) kauhistelua c) pilkkaa huonokuntoisista hiuksistani.
Vastaa Viestiin