Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Onpas mielenkiintoinen keskustelu! :) Hieno idea.

Iherb = luonnonkosmetiikkaa markettihinnoilla <3
Ei kukaan kai olekkaan sanonut että luonnonmukaiset tuotteet on automaattisesti parempia toiminnaltaan mutta jos hyvän tuotteen saa ilman lisäaine-säilöntäaine-muoviaine-ekoodia, niin mulle kelpaa. Luonto kiittää myös.
Iherb sattuu oleen vaan hiton hyvä ja halpa nettikauppa.

Suojaavat kampaukset on mulla käytössä koska hiukset takkuuntuu ja tukka on sen verran pitkä ja iso että se olisi hankala esimerkiks työntouhuissa.

Itse oon aikoinani hurahtanut tigiin, varsinkin hehkutettuun oatmeal & honey hoitoaineeseen.. Sen loputtua ei merkki olis voinut enää vähempää kiinnostaa. Innostus taitaa olla yleisesti täällä foorumilla ohi, mutta tigi -hehkutusta en ymmärrä.

Co-pesun ymmärrän hyvin vaikka itse en oikein jaksakkaan sitä harrastaa.

En myöskään ymmärrä miksi ostaa jotain huippukalliita dior, estee lauder, chanel yms.. mitään! Kosmetiikkaa tahi laukkuja.

Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Juhannusruusu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 165
Liittynyt: 08 Huhti 2009, 21:50

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Juhannusruusu »

En ymmärrä täällä tai IRL "hiusten silitysrautoja" ja kaikkien silitysrautojen ykköstä, GHD:tä.. Miksi tukkaa pitää käristellä joka päivä pitkiä aikoja, tai käristää niillä raudoilla kiharat (kun ne sais helpomminkin).

Toki tiedän, että moni saa siten tosi kauniit hiukset eikä kaikkien hius siitä silittelystä kärsi. en vaan ymmärrä

En ymmärrä myöskään hamstrausta, vaikka sorrun siihen itse jatkuvasti. Sitten myyn / jaan / siivoan kamaa pois. Tää ketju on ihan hölmö, tämähän paljastaa ristiriitaisuuksia&nbsp; :-*
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Horros »

Toivottavasti en ilmaissut asiaani liian kärkkäästi, ihan hyväntahtoisesti ihmettelin vain, viitaten lähinnä siihen, että käsittääkseni oma väri on ihan tavallinen asia.&nbsp; :D Mietin tuttavapiiriäni ja varmaan alle puolella on värjätyt hiukset. Kukin tavallaan!&nbsp; ;)
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Avatar
Fishbones
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 20:24

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Fishbones »

Hiusten "hoito", eli kaiken maailman shampoot, hoitikset, jätettävät, rekut yms. Ilmeisesti melkein 8 kk WO-pesua on tehnyt tehtävänsä, enkä vain pysty ymmärtämään, vaikka vielä muutama vuosi sitten olin itse samanlainen. Mutta kukin tyylillään.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Pakko puolustaa tuota WO-pesua vaikka mulla ei mitään herkkyyttä päänahassa olekaan. Käytän siis edelleen shampoota mutta WO-pesulla voin venyttää pesuväliä. Ja joudun pitämään hiuksia kiinni työn takia, niin eivät näytä rasvaisilta. Tukka tuntuu niin hyvältä ja selviää kuin unemlma WO-pesun jälkeen, viehän se tietysti enemmän aikaa kuin shampoopesu.
Tämä ei varsinaisesti ollut villitys, mutta pitkän tukan leikkaaminen lyhyeksi 0_0 Tuli sellainen Nouu!-efekti. Iherbistä meni vähän maku, mutta onneksi sieltä tilaamani tuotteet ovat olleet ihan hyvää tavaraa. Ravintolisiä en varmaankaan tule enää tilaamaan. Kalliiden meikkien ostamista/hamstraamista en ymmärrä mutta eipä mulla ole varaa sanoa, kerään itse kenkiä ja vaatteita ::)
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja riinam »

Itse en ymmärrä, miksi pitkät, siis ne oikeasti pitkät, hiukset on niin haluttuja. Eihän niitä voi oikein laittaakaan. Samalla hiuksia täytyy suojata katkeilulta ihmeellisillä kampauksilla ja tuntuu, että niistä hiuksista ei oikein voi edes nauttia, kun niitä täytyy vain suojata ja varoa. Samaa varomista ja suojaamista en oikein ymmärrä lyhythiuksisillakaan, jos ei voi hiuksia föönata, suoristaa tai mitään, niin voiko niistä hiuksista sitten oikein nauttiakaan. Tottakai hyväkuntoiset hiukset ovat kauniimmat kuin huonokuntoiset, mutta minusta myös laitetut hiukset on nätimmät kuin laittamattomat.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

riinam kirjoitti: Itse en ymmärrä, miksi pitkät, siis ne oikeasti pitkät, hiukset on niin haluttuja. Eihän niitä voi oikein laittaakaan. Samalla hiuksia täytyy suojata katkeilulta ihmeellisillä kampauksilla ja tuntuu, että niistä hiuksista ei oikein voi edes nauttia, kun niitä täytyy vain suojata ja varoa.
Naisellisuus, naisellisuus... ;)&nbsp; Kullakin on oma käsityksensä sen perimmäisestä ominaisuudesta ja ilmenemismuodoista, itselleni siihen sisältyy pitkähiuksisuus. En paheksu toisinajattelevia, mutta itse koen olevani pitkähiuksinen ja haluan ilmentää sitä ulkonaisestikin. Ja kyllä, pitkät hiukset ovat nautittavat, rakastan kutrejani, vaikka niissä puutteita onkin&nbsp; :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Mindela kirjoitti:
Horros kirjoitti: Mua ihmetyttää se, miten jotakuta ihmetyttää oman värin kasvatus. Eikös oma väri ole enemmänkin se "oletustila"? Ei sillä, värjätyt hiukset ovat omaan silmääni ihan jees, kun sopivat kantajalleen, mutta itse en kestovärjäykseen enää ryhdy.
Mä ihmettelen tätä sen takia, koska aika monella suomalaisella se oma väri ei ole kovin kaunis ja pienellä sävytyksellä se tukka näyttää usein paremmalta. Voi tosin olla että kaikkia oman värin kasvattajia peilaa liikaa oman tukkansa väriin... Jos mulla olisi Horros saman väriset hiukset kuin sinulla, niin voisin ihan mielelläni sen kasvatella esiin, mutta tätä perus likaisenmaantienharmaata ei paljoa kiinnosta esitellä, enkä oikein ymmärrä muitakaan jotka haluaa tällaista väriä pitää päässänsä.
No, minä lukeuden näihin omituisiin tapauksiin, jotka mieluummin tyytyvät maantienruskeisiin hiuksiin kuin altistavat päänahkansa vahvoille kemikaaleille ja hengitystiensä myrkkyhöyryille.&nbsp; ;) Kylliksi monta kertaa elämässäni hiuksia värjänneenä / sävyttäneenä olen kuullut tarpeeksi monesti sekä suomalaisten että ulkomaalaisten suusta arvion, että oma väri näyttää kuitenkin paremmalta. Olen jo alkanut uskoa siihen itsekin&nbsp; :D Ehkä näytän tylsän luomulta, mutta ne haaveilemani tummanruskeat kutrit eivät vain istu omaan ihonväriini ja olemukseeni, olen freesimpi omissa hiuksissani...
Joten, en enää katso vaivan olevan lopputuloksen arvoinen. Puhumattakaan rahasta - jos omistaisinkin valtavasti ylimääräistä, niin tietäisin kyllä lukemattomia kohteita joihin investoida, hiustenvärjäämisen sijaan...

Maantienväristen hiuksien tylsyys taitaa olla katsojan silmissä, sillä monissa maissa meidän tylsää hiusväriä pidetään kauniina ja luonnollisena... kukin tyylillään, mutta kyllä minusta on surullista, jos kaikki ei-värjäävät naiset nyt leimataan oudoksi ja vain ne kukertavanpunaiset hiukset ovat muka normaalit...
Viimeksi muokannut NarnianQueen, 07 Syys 2011, 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Kunis

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

En ymmärrä sitä, että joidenkin mielestä (myös juurikassa, mutta paljolti muutenkin) on jyrkkä käsitys siitä, että hiukset ovat kauniita vain auki. Nehän liehuu höpsöisinä ja tulee naamalle. Nukeröiden kireydellä taas voi korostaa olemattomankokoista tai liian suurta takaraivoa tai leukaa jne, jolloin mielestäni tukan kiinnipito on ihan liian aliarvostettua. Moni mieltää ponnaritkin huonon päivän kampaukseksi. Veikkaan, että moni kuitenkin väkertää erikoisempia ponnariviritelmiä mielellään. Kivahan se on, että ihmiset pitää eritavoin.

Ihmetyttää muuten, miten moni tuomitsee esim. oman värin kasvatuksen sillä perusteella, että itsellä saattuu olemaan omasta mielestää ruma omaväri. Se, ettei joku itse kasvata ei saisi tarkoittaa, etteikö moista muille sallisi. Eri tyylejä on kuitenkin paljon. Muutoin ilmiöiden arvostelu ja ymmärtämättömyys on normaalia, mutta ei kai kaikkea voi perustella sillä, että itse tekee toisin?

Kysymys: Mikä on hamstrauksen raja? Itselläni on välillä kymmenen putelia vakihoitoainettani, koska sitä kuluu aikalailla. Toki sitä kannattaa tarjouksesta ostaa, kun edullisesti saa ja tiedän sitä kuitenkin kuluvan tauotta (olen pihi). Miksei suomen kielessä ole erillisiä sanoja näille :>
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Kaarne kirjoitti: Ihmetyttää muuten, miten moni tuomitsee esim. oman värin kasvatuksen sillä perusteella, että itsellä saattuu olemaan omasta mielestää ruma omaväri. Se, ettei joku itse kasvata ei saisi tarkoittaa, etteikö moista muille sallisi. Eri tyylejä on kuitenkin paljon. Muutoin ilmiöiden arvostelu ja ymmärtämättömyys on normaalia, mutta ei kai kaikkea voi perustella sillä, että itse tekee toisin?
Mielestäni on kyllä vähän kärjistettyä puhua siitä että moni perustelee oman värin kasvattamisen outouden sillä, että itsellä on ruma hiustenväri. Minä olen ainoa joka tässä ketjussa edes sanoi että "voi olla että peilaan tätä liikaa omaan luonnolliseen hiustenväriini" - joka ei sekään tarkoittanut että "perustelen kaiken sillä", vaan lähinnä pohdiskelin omaa suhtautumistani asiaan. Ja miten se, että ihmettelee luomuvärin kasvatus intoa, tarkoittaa sitä, ettei sitä salli muille?

Muok. Ja mun mielestä hamstraus ei ole sitä, että ostaa jotain suosikkituotettaan usean varastoon, vaan ihan järkeväähän se on. Käsitykseni mukaan se on enemmänkin sitä kun "nää silkkipaperit oli niin halpoja niin ostin sit joka väriä jos vaikka joskus tarvis.."-tasoista ostelua&nbsp; ;D
Viimeksi muokannut Mindela, 07 Syys 2011, 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kunis

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Mindela kirjoitti: Ja miten se, että ihmettelee luomuvärin kasvatus intoa, tarkoittaa sitä, ettei sitä salli muille?
Tosiaan, älä pahastu, puhuin yleisesti, sillä onhan tuota väri-ihmettelyä muutoinkin kuullut. Ihmettelyä vartenhan tämä ketju onkin :)
Ekku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Marras 2009, 00:08

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Ekku »

En ymmärrä suoristusrautoja tai hiustenkuivaajia (jäkimmäinen vaan hätätapauksessa :)). Ne pilaa tukan, jos usein käyttää, varsinkin suoristusrauta. Hiusten luonnollinen taipuisuus on minusta kaunista.

Oikeastaan kaiken muun hamstrauksen ja hössötyksen hiusasioissa ymmärrän, koska olen itsekin sellainen hiushössö. :P
Ylikasvanut poikatukka omalla värillä, kohti polkkaa mennään nopeaa tahtia.

i <3 my natural hair colour
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja kleio »

Hauskaa ja aika terveellistäkin huomata miten erilaiset ihmiset suhtautuu asioihin! Omituisia perusteluja, ehdottomia mielipiteitä, turhanpäiväistä kauhistelua... Ja näitä omaan siis itsekin. Ihmiset on hassuja. &nbsp;:)

Itse pidän Iherbistä suunnattomasti, mutta kosmetiikkamenoni ovatkin puolittuneet, olen löytänyt sieltä täydelliset hiusten- ja ihonhoitotuotteen ja ystäväkin tuossa muutama päivä sitten sanoi, &nbsp;että näytän hirvittävän hyvinvoivalta ja hiukseni ovat todella upeassa kunnossa. Tästä kaikesta kiitän Iherbiä. Sieltä löytyi sopivat tuotteet hyvin edullisesti. Hennaakin saa polkuhintaan.

Flexeistä olen useimpien kanssa samaa mieltä, vaikka minulla niitä kaksi onkin. Toisen ostin juurekselta kokeilumielessä, enkä pidä sen vekottimen ulkonäöstä, mutta teenkin sillä näppäriä mökki- ja kotikampauksia. Toinen jonka tilasin on ainoa siedettävä malli, yksinkertainen ja ruskea. Sillä saa hyvin gibson tuckin aikaiseksi, ja siihen kampaukseen käykin vähäin koruisampi laite.

Omasta mielestäni perinteinen suomalainen harmahtava maantienruskea ei ole ruma hiustenväri. Tänäänkin näin naisen jolla oli sen värinen tukka, ja se oli hyväkuntoinen ja upea. Aurinko oli siihen vähän raitoja haalistanut, se näytti elävältä ja terveeltä.

Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Takiainen

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Takiainen »

Ihmiset on hassuja, kyllä!

Maantieruskea voi olla todella kaunis, vivahteikas väri. Itse muistelin kuuluvani tähän joukkoon mutta kun nyt en hyvällä tahdollakaan voi sanoa kuuluvani siihen tismalleen olen vähän kade. Hyväkuntoinen maantie on todella mihin tahansa taipuva ja monipuolinen väri. Joillekin suomalaisille se vaan on se paras väri sitä paitsi. Varsinkin ne mustaksi värjätyt näyttää kovin kovalta ja naama on olmin ja sairaan näköinen. Antaisi oman hiusvärin tuoda hehkua tai edes jonkun värin, joka olisi hiukan lähempänä sitä omaa! Tosin osalla se olmimaisuus kai on ihan haettuakin. Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.

Itse olen aika nyyppä totta kai, mutta silti minulle ei vieläkään aukea sellaiset asiat kuin tavarapaljouden hamstraaminen ympärille sekä intomielinen suhtautuminen hiuksiin, siis sellainen, että niitä varjellaan paremmin kuin omia lapsia ja uutta koiranpentua yhteensä. En myöskään kerta kaikkiaan voi uskoa, miten joku voi käyttää useita satoja euroja kuukaudessa kosmetiikkaan, vaikka olisikin hyvin toimeen tuleva. Se ei vaan jotenkin tunnu niin tärkeältä.

iHerbin ymmärrän hyvin, mutta itse en kyllä uskaltaisi tilata ravintolisiä netitse, varsinkaan niitä ihan omituisimpia "blendejä".&nbsp; Kun ei ne kotimaisetkaan luontaistuotteet aina ihan turvallisia ole jokaiselle niin mites sitten kun niitä Atlantin yli kuskaa... Maksa on kyllä moneen taipuva mutta ei sekään ihan kaikkea kestä... Netin kautta tilaamisen ymmärrän minäkin oikein erinomaisesti, säästää rahaa jne. Tosin mieluusti sitä tukisi kotimaisia kauppojakin. Valitettavasti allekirjoittaneella ei sekään aina onnistu kovin hyvin, tänäänkin olin juhlallisesti päättänyt ostaa Anttilasta erään peiteaineen. Kävelin sisään, otin hyllystä aineen ja testasin vielä oikean sävyn. Sitten lähdinkin kiertelemään ja päädyin lopulta kenkäosastolle, jossa laskin peittarin alas sovittaakseni kenkiä... sitten unohdin sen ja kävelin muina naisina liikkeestä ulos. Eli on se netistä tilaaminen meille hajamielisille kyllä parempi vaihtoehto.&nbsp; ;D
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Hamstraus ja luomivärien haalinta on sellaisia, mitä miä en ymmärrä. Ja kynsifriikkeily&nbsp; :D
Ja sen takia, että miä tykkään vaihdella tuotteita enkä käyttää vain sitä samaa. Luomivärit ja kynnet menee varmaan siihen kategoriaan, että en osaa samaistua kun en itse hirveästi niitä käytä.

Miä muuten tykkään miun omasta hiustenväristä, vaikka se onkin sellainen harmahtava tummanruskea. Olin suorastaan ylpeä, kun huomasin, että keinotekoinen väri oli viimeun kasvanut kokonaan pois. Nykyään kun näkee niin harvoin aitoja hiuksia, niin onpahan edes jossakin asiassa harvinaisuus&nbsp; :D
Vastaa Viestiin