Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Peachtwist kirjoitti:

Juurikasvun tämän hetkisistä innostuksista korealainen kosmetiikka on sellainen, mihin en oikein ole päässyt mukaan. Olen vähän koittanut kurkkia ketjuja, mutta muhun ei vaan oikein kooreakärpänen pure. Se on tietty ihan oma maailmansa mihin pitäisi perehtyä, ja olen jo hyvässä vauhdissa vaihtamassa suurimman osan tuotteista luonnonkosmetiikkaan, niin noi tuotteet ei ehkä siksikään juuri nyt tunnu niin houkuttelevilta. Korres-innostukseenkaan en silloin aikoinaan oikein ehtinyt mukaan, ja silloin tilauksen tekeminen kreikkalaiseen apteekkiin tuntui vähän liian riskialttiilta.  :D Mutta jotenkin on aina hauskaa, kun foorumille tulee joku uusi villitys! kaipailisin vaan sitä samaa innostusta luonnonkosmetiikkaketjuihinkin, kun niihin olisi itselläkin jotain sanottavaa. :)
^Kukaanhan ei estä sinua kantamasta omaa korteasi luonnonkomsetiikkaketjuihin  :)

Jännittävää nähdä, miten kauan korealaisaalto kestää ja mihin se johtaa..
Totta, se Korres-innostus aikoinaan oli hellyttävää!  :D Tilaisin mielelläni ko. merkin vartalotuotteita ja shampoita edelleen, mutta postikulut ovat kaikissa kreikkalaisnettikaupoissa niin korkeat ..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja lynx »

Koreaketjulaisille iso kiitos siitä, että käytte tosi aktiivista keskustelua :D Foorumin hiljentymisestä on aina välillä pientä napinaa ja surua, mutta just tuon kaltaiset innostukset ja keskusteluinto ovat erittäinkin tervetulleita :ts Sinne luonnonkosmetiikkaketjuun vaan huutelemaan kanssa, jos tuntuu että on sanottavaa. Ikivanhoja ketjuja saa myös nostella!
Peachtwist
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1103
Liittynyt: 22 Loka 2006, 18:20

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Peachtwist »

Mun mielestä toi koreaketju on jotenkin samalla tavalla symppis kuin se Korres-huuma aikoinaan. Mä olen tosiaan koittanut luonnonkosmetiikkaa koskeviin ketjuihin kirjoitella ja on siellä nyt kevään tullen alkanut olla enemmän viestejä. Kivempi vaan mitä enemmän on keskustelijoita, itse kun en vielä ole ehtinyt testata niin monia tuotteita, että osaisin esim. kattavasti antaa tuotevinkkejä.

Vinkatkaa muuten joku, jos tiedätte missä päin nettiä hyvät luonnonkosmetiikkaa koskevat jutut nykyään sijaitsee. ??? Blogeissa on paljon juttua, mutta kun ne on aina jotain sponsoroitua sisältöä enkä ihan luota sellaiseen. Hehkutetaan maasta taivaaseen joku viiden kympin käsivoide, joka on varmaan hyvä, mutta ei mulla tulisi mieleenkään sellaista ostaa, kun en usko, että saan rahalle vastinetta. Jonkun verran olen löytänyt kivaa juttua youtubesta, mutta sieltä sitä on vähän hankalampi etsiä, ja siellä pätee vähän samat lait kuin blogeissa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Triina »

Nämä kausittaiset innostukset ovat mun mielestä yksi parhaita piirteitä foorumissa ja elävöittävät muuten niin hiljaiseksi käynyttä keskustelua -- vaikka niitä ei aina itse ymmärtäisikään.

Lämmöllä muistaen Pure Luxet, Tigin, MACin, iHerbin, Korresin, Konadin ja toverinsa&nbsp; <3
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

^iHerb elää edelleen, ei ole minnekään hautautunut&nbsp; :D
Ajankohtaisempi kuin koskaan, ainakin itselleni... niin loistavaa lisäravinne-, pähkinä-, kosmetiikka-, ja teepussivalikoimaa ei ole missään muussa paikassa. Tarkkana saa tosin olla kiellettyjen/sallittujen aineiden ja hintarajojen suhteen, mutta siinäkin vain oppii aina uutta...&nbsp; ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minä en oikein ymmärrä sitä, että tällä foorumilla ei vastata kysymyksiin.
Olen mukana hirmu monella foorumilla, jossa vastauksen saa niin asiallisiin kuin asiattomiin ja tyhmiinkin kysymyksiin, mutta täällä tuntuu olevan ihan erilainen keskustelukulttuuri. Ketjuissa on lukuisia vastaamattomia kysymyksiä ja toiset ovat esittäneet kysymyksensä useaan kertaan saamatta vastausta.

Yritän kantaa omaa korttani kekoon vastaamalla kaikkeen, mistä tiedän edes jotain. Olis tosi kiva nähdä muidenkin tekevän sellaista kasvavissa määrin.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Eihän juurikasvulaisilla ole mitään velvollisuutta vastata kysymyksiin, jos ei hotsita. Lisäksi monesti huomaa, että tuoreet juurekset kysyvät niitä samoja vanhoja, jo aiemmin kysyttyjä kysymyksiä, joihin foorumilta löytyy jo vastaukset, jos vain hiukkasen jaksaisi vaivautua hakemaan foorumin haulla. Ei jo vastattuihin kysymyksiin jaksa kuitenkaan vastata useaa kertaa.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Musta tuo on vähän törkeä kommentti ja just sitä, mikä mua on joskus täällä ärsyttänyt ja karkoittaa uusia foorumilaisia.&nbsp;

Ei tietenkään ole velvollisuutta vastata, mutta ei ole taatusti kovin tervetullut olo jos kysymyksiin kehoitetaan vaan käyttämään hakua ja siinä samalla epäsuorasti haukutaan laiskaksi ja tyhmäksi, kun ei viitsi/älyä hakua käyttää. ::)

Musta tuntuu, että syy on siinä kun vanhat foorumilaiset on ehkä jo tietyllä tapaa kyllästyneet hius- ja kosmeetiikkahömppään. Juuri siksi tänne myös tarvitsisi niitä uusia foorumilaisia, ettei koko foorumi kuivu kasaan, mutta kuka tänne haluaa aktiiviseksi jäädä kun vastaanottoa ei ole joko ollenkaan (viesteihin ei vastata) tai monessa tapauksessa on juuri tuota "käytä hakua".
3b F ii
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Yksi syy vastaamattomiin kysymyksiin voi olla keskustelujen suuri määrä ja se, että jäsenet seuraavat vain tiettyjä keskusteluja. Minä ainakin seuraan vain muutamaa keskustelua, jotka kiinnostavat eniten ja katselen muita vain, jos etsin vastausta johonkin ongelmaan.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Mä en voi vastata kuin omasta puolestani, mutta ainakin itse pyrin avaamaan sanaisen arkkuni, jos osaan sanoa jotain josta on kysyjälle oikeasti apua. Musta on itse asiassa ihan hyväkin, että täällä ei ole tapana kirjoitella kysymyksiin mitään turhia "en kyl tiiä" -vastauksia tai jotain ihan päin honkia meneviä arvauksia. Ehkä tuolla vastaamattomuudella on myös tekemistä sen kanssa, että Juurikasvu ei kuitenkaan ole joihinkin muihin foorumeihin verrattuna kauhean aktiivinen.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Triina »

Olen Memmuuhin kanssa samoilla linjoilla. Foorumi ei ole kovin vilkas paikka enää (vaikka soisin sen kovasti sitä olevankin) ja hius-sekä kosmetiikka-aiheisia ketjuja luetaan pidempiaikaisen käyttäjäkunnan keskuudessa aika vähän, ne on tavallaan loppuun jo kaluttu. Lukukertoja näillä on paljon, mutta ylivoimaisesti eniten rekisteröimättämien vieraiden taholta.

Taustalla varmasti tuntuu myös tiukasti moderoidun palstan painolasti, jolloin viestiä ei tule kirjoitettua/lähetettyä, ellei se täytä tiettyjä laatukriteerejä sisällöltään -- siis ole informatiivinen ja huoliteltu. Tästä olisi itse kunkin hyvä pyristellä eroon, vaan eihän se niin helppoa ole. On kiva, jos Aivina jaksaa kirjoitella :)

Ellenin viesti oli minunkin korvaani hieman ikävän sävyinen, vaikka siinä totuutta piileekin.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Käytä hakua-asenne on mulle tuttu lukuislta muilta foorumeilta, samaten vanhojen käyttäjien tietty ylimielisyys uusia jäseniä kohtaan. Täällä kuitenkin olen ensimmäisen kerran törmännyt siihen ilmiöön, että kun on lukenut koko ketjun läpi, niin sieltä löytää lukuisia vastaamattomia kysymyksiä, jotka välttämättä eivät edes ole sellaisia, joihin kukaan ei osaisi vastata. Toki uudet jäsenet (minä mukaanlukien) kyselevät ajoittain tyhmiä, mutta se ei mielestäni ole syy olla huomioimatta kenenkään kysymystä, johon kirjoittaja kaipaa vastausta.
Hyvä keino lopettaa kaikenlaiset keskustelut on olla huomioimatta toista. Ja foorumien yleiseen olemukseen nyt kuuluu porukan vaihtuvuus. Eli meitä juuresnoviiseja tulee aina olemaan tyhmine ja moneen kertaan toistettuine kysymyksineen.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja lynx »

Mä voisin vähän visualisoida tuota foorumin hiljenemistä datan kautta. Eli tsekkailin vähän meidän tilastojamme, ja ne puhuvat aika karua kieltä. Vuosia sitten foorumin ollessa kuumimmillaan, kirjoittelimme yli 20 000 viestiä kuukaudessa. Nykyään saatamme jäädä alle 3000:n viestiin kuukaudessa. Toi on aika selvä merkki siitä, miksi kysymykset jäävät vastaamatta.

Toi on ihan hirveä harmi, että aktiivisille uusille käyttäjille tulee tuollainen olo. Mutta mä neuvoisin, ettei siitä ainakaan mitään henkilökohtaista suuttumusta kannata ottaa. Etenkin noissa hius- ja kosmetiikkaketjuissa moni kirjoitteli sanottavansa vuosia sitten, ja nyttemmin asia ei ole enää niin lähellä sydäntä. Itsellekin usein tulee sellainen olo, että huomaa kyllä kysymyksen, muttei viitsi vastata koska ei ole enää niin kovasti seurannut esim uutuuksia jne. Joku mielessä oleva tuote voi olla lakkautettu vuosia sitten, eikä sitä jaksa tarkistaa onko sitä vielä ja niin edelleen. Sen lisäksi täällä menee sellaisia trendejä ja villityksiä, joihin kaikki eivät ole lähteneet. Sanotaan nyt vaikkapa omasta puolesta, että vaikka olenkin tosi aktiivinen täällä, en tiedä oikein mitään luonnonkosmetiikasta enkä kyllä iHerbin valikoimastakaan, joten nämä suhteellisen suositut aiheet jäävät lukematta.

Se on tosi tärkeää, että uudet tyypit jaksavat nostella vanhojakin ketjuja, ja toivoisin että ihmiset uskaltavat tehdä niin jatkossakin! Kiitokset vaan sinullekin Aivina :) Pahoittelut jos välillä iskee turhautuminen hiljaisissa ketjuissa, mutta voin kertoa että kyllä toi hiljentyminen meitä "vanhojakin" häiritsee. Ikävähän niitä aktiivisia aikoja on, mutta paha se on ketään pakottaakaan kirjoittelemaan enemmän....
Viimeksi muokannut lynx, 05 Kesä 2015, 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Mä komppailen Aivinaa. Näin "uutena" (=vähän viestejä suhteessa siihen kuinka kauan olen ollut foorumilla) mulla on usein sellainen ilkeäkin fiilis foorumilla, että mihin ketjuun sitä uskaltaa kirjoittaa? Mitä uskaltaa kysyä? Kun kuitenkin tulee sanomista tai käsketään käyttää hakua (foorumin hakutoiminto on melko surkea btw).

Usein olen jo ollut kirjoittamassa jotain ja sitten päättänyt etten viitsikään, kun vaihtoehdot yleensä on se, että viesti ignoorataan, tai se että saan piikikkään vastauksen kun en ole itse onnistunut löytämään etsimääni asiaa. Toki olen saanut myös vastauksia kysymyksiini ja apua pulmiini, mutta se ei poista sitä tunnetta että kynnys kysyä yhtään mitään on todella korkea.

Lisäksi tuntuu (tämä on siis tosiaan ihan mutua), että täällä käyttäjä aletaan huomioida vasta kun viestimäärä on tarpeeksi korkea. Juttelin tästä kerran yhden kauemmin foorumilla olleen juureksen kanssa, ja hän sanoi huomanneensa samankaltaisen kuvion. Aluksi ignoorataan, mutta sitten kun viestejä alkaa olla se yli 500 on ilmeisesti päässyt osaksi "salaista kuppikuntaa" tai jotain, ja sitten aletaan kohdella kuin ihmistä. Siis kärjistetysti näin. Mutta kyseisenlainen kuvio on kuitenkin havaittavissa, eikä yksinomaan minun päässäni koska joku muukin on sen huomannut.

Ymmärrän siis hyvin mistä Aivina puhuu, koska itsellä on välillä samanlainen fiilis täällä foorumilla - tunnelma on jotenkin sellainen, että uudet eivät ole tervetulleita, ne vaan kyselee tyhmiä jne. Tietenkään kenelläkään ei ole velvollisuutta vastata, mutta uusille foorumilaisille olisi paljon mukavampaa ja vastaanottavampaa että joku edes huomioisi kysymyksen. Nyt tuntuu siltä että kysyt jotain ja sen jälkeen ketju painuu unholaan kolmossivulle tms. Tietysti tähän vaikuttaa se, että viestien kokonaismäärä on hurjasti alhaisempi kuin aiempina vuosina. Mutta kuitenkin se kysymys käydään lukemassa? Olen joskus painanut mieleeni ketjun "katsottu"-numeron kun olen kysynyt siellä jotain. Seuraavana päivänä ketjua on saatettu käydä lukemassa kymmeniä kertoja siitä kun olen kysynyt, ja vastausta tai minkäänlaista kommenttia ei silti ole tullut... Toki voi olla että ketjua ovat käyneet lukemassa vain sellaiset ihmiset joilla ei ole vastausta tai kommentoitavaa asiaan, mutta silti jää ikävä fiilis, että kysymyksiä kuitenkin luetaan mutta ne "ignoorataan" vaikka ketjua luetaankin.

Tiukat moderointisäännöt vaikuttavat myös omalta osaltaan siihen, että tämä foorumi on todella vaikeasti lähestyttävä. Millään muulla foorumilla en ole miettinyt, että uskallanko postata jonkun asian, onko tässä nyt tarpeeksi asiaa, onko teksti tarpeeksi hyvin hiottu ja kieliopillinen--? Juurikasvussa tuollainen mietintä on päivittäistä. Siksi olenkin enimmäkseen tyytynyt jäämään taustailijan rooliin. Minulla on suunnaton määrä ketjuja joita seuraan ja joihin voisi ehkä olla sanottavaakin, mutta edellämainitun kuppikuntakuvion ja moderoinnin vuoksi olen katsonut paremmaksi olla hiljaa. (Ehkä tämä ulottuu muihinkin, ja siksi ketjuja luetaan mutta niihin ei vastata? Hmm...)

Tarkoitukseni ei ole vain kritisoida Juurikasvua ja sanoa, että koko foorumi on ihan kauhea ja ihmiset täällä kamalia. Yllä kirjoittamani on vain hieman kärjistetysti kuvailtu kertomus siitä millaista on olla uusi tällä foorumilla. Koska ehkä jotkut ovat olleet täällä niin kauan, että ovat unohtaneet millaista se on. Tai sitten tämä foorumi ei ollut niin sisäänpäinlämpeävä silloin kuin he ovat aloittaneet kirjoittelun.

Tässä foorumissa on myös paljon hyvää, ja kuten kirjoitin jo aiemmin, olen saanut täältä apua ja neuvoja kun olen niitä pyytänyt. Mutta tunnelma tällä foorumilla on todella erilainen verrattuna muihin foorumeihin joilla pyörin, juurikin yllä kuvaamieni asioiden vuoksi.

(Mietin muuten todella pitkään uskallanko kirjoittaa tätäkään viestiä...)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mun aikani uutena juureksena on mennyt iäisyys sitten, enkä nyt juuri muista jätettiinkö ihmisille vastaamatta, mutta ainakin oli tapana huomauttaa hakutoiminnosta ystävällisesti ja ehkä vinkata suuntaa johonkin toiseen ketjuun. Etenkin jos joku oli aloittanut ihan uuden keskustelun aiheesta mikä meni sujuvasti jonkun jo olemassaolevan keskustelun alle. Käsittääkseni näin toimitaan edelleenkin, ja modet siivoavat kysymykset oikeitten ketjujen alle joka tapauksessa.
Itse rakastan foorumin siisteyttä ja sitä että asiat ovat järjestyksessä. Siihen en kaipaa muutosta missään tapauksessa, inhoan sekavia foorumeita missä tiedon etsiminen tuottaa harmaita hiuksia väkisinkin.

Salaisen kuppikunnan esiinveto alkoi vähän naurattaa. :D Itse en tunne olevani osa minkäänlaista kuppikuntaa, vaikka täällä olen muhinut jo ties kuinka monta vuotta ja viestejäkin on kertynyt. Tokihan nimimerkit tulee tutuksi vuosien aikana ja joittenkin juuresten kanssa ajatukset osuvat enemmän yksiin kuin toisten, mutta siinä se sitten oikeastaan onkin. Tietty ydinporukka täällä tuntuu olevan olemassa, mutta käsittääkseni kyse on ihmisistä jotka ovat vuosia turisseet keskenään, eikä mistään muusta.

Viestien hiomisesta on puhuttu jo joskus aiemminkin, mutta siihen ei lopulta löydy mitään muuta lääkettä kuin se, että itse vaan uskaltaa kirjoittaa. Ei täällä kukaan kiukuttele kielioppisäännöistä niin kauan kunhan viesteistä saa selvää ja teksti pysyy asiallisena, ilman turhaa kiroilua ja rähjäämistä. Tiedän kyllä tuon itsesensuurin iskevän turhan helposti, mutta siihen ei tosiaan auta kuin se että kirjoittaa siitä huolimatta.

Myönnän kyllä että olen jättänyt vastaamatta joihinkin uusien, tai miksei vanhojenkin kysymyksiin vaikka olen tiennyt vastauksen. Ehkä olen kuvitellut että joku muu hoitaa tilanteen paremmin. ::) Voisin jatkossa yrittää olla ahkerampi vastailija niissä asioissa joista tiedänkin jotain.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Vastaa Viestiin