Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Aridith »

NarnianQueen kirjoitti:
Aridith kirjoitti: Mulle ei käynyt edes mielessä, että ne on sertifioitua luonnonkosmetiikkaa, koska a) halpa hinta ja b) siellä ne oli kaiken muun seassa sulassa sovussa. Jotenkin kai jäänyt luonnonkosmetiikasta se kuva, että se on kamalan kallista ja aina jotenkin fancysti pakattua. Nuo kun on ihan tavallisen näköisiä puteleita ja tosiaan ei ne montaa euroa maksa.
Koska Keski-Euroopan markkinat ovat niin valtavat, niin siellä kannattaa valmistaa luontaiskosmetiikkaa joka hintaluokassa - juurikin tuo simppeli pakkaustyyli mahdollistaa alhaiset hinnat, mutta onhan siellä sertifioitujen sarjojen joukossa monia 'luksus'-vaihtoehtojakin. Aika lailla hintaviakin ...
Joo, sepä se. Mutten osannut noita aika simppeleitä tuotteita yhdistää luonnonkosmetiikkaan, jotenkin se luonnonkosmetiikka suomen leveysasteella melkein aina = kallis, luksus.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä yhdessä vaiheessa halusin kovasti käyttää luonnonkosmetiikkaa. Lopputulos? Allergiset reaktiot ja rupikonnaiho, ja rahaa paloi kalliisiin huteihin vaikka yritin poimia sieltäkin hellävaraisimpia. Hajusteettomien valikoima on aika surkea ja akneen taipuvainen iho ei yhtään edesauta asiaa. Joten pysytään sitten synteettisissä. ::)
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja enna »

Peachtwist kirjoitti:Suomessa ollaan mun mielestä vielä ihan lastenkengissä luonnonkosmetiikan kanssa ja vallalla on tosi kahtia jakautunut ajattelutapa, niin että luonnonkosmetiikka jotenkin sulkisi pois synteettisen kosmetiikan käytön. Mä tykkään tosi paljon esimerkiksi saksalaisesta tyylistä, siellä on kaikissa kemppareissa luonnonkosmetiikka ja synteettinen vierekkäin, ja monen naisen kosmetiikkavarastosta löytyy molempia. Siellä on toki markkinatkin isommat, mutta ajattelutapakin on erilainen, kun luonnonkosmetiikkaa ei tarvitse lähteä etsimään mistään erikoisliikkeistä eikä se ole sen kalliimpaa kuin synteettinenkään.
Tämä on totta, miksikäs sitä pitäisi alkaa rajoittaa käyttämäänsä kosmetiikkaa pelkästään vaikka merkin perusteella, kun voisi etsiä vain ne itselleen parhaiten sopivat tuotteet. Myönnän jossain vaiheessa ajatelleeni luonnonkosmetiikan kenties olevan ratkaisu iho-ongelmiini, mutta eiköhän itse kukin tiedä mitä jonkin vaivan tuoma epätoivo voi saada aikaan.
Peachtwist kirjoitti:Olen ennen kaikkea sitä mieltä, että kosmetiikan ainesosia pitäisi tutkia kunnolla, ja kuluttajien tulisi kyseenalaistaa sitä, mitä he ovat iholleen valmiit laittamaan, oli kyse luonnonmukaisista tai synteettisistä tuotteista.
Olen tässäkin samaa mieltä, ensisijaisesti tulisi varmistaa ettei kosmetiikassa olisi terveydelle haitallisia aineita/pitoisuuksia.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja elly »

Mulla ei riitä osaaminen kommentoimaan siihen onko luonnonkosmetiikka ihmiselle parempaa vai huonompaa. Haluaisin suosia luonnonkosmetiikkaa ja etenkin biohajoavia tuotteita, mutta oon joutunut vaikean ihotyypin vuoksi vähentämään kriteereitäni. Ihottumattoman ja kivuttoman ihon joutuu laittaa muiden seikkojen edelle, vaikka luontoarvot minulle tärkeitä ovatkin.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Tämä ei koske pelkästään Juurikasvua, mutta en ymmärrä granny hair-ilmiötä. Miksi joku haluaa mummohiukset, kun yleensä ajattelen harmaiden hiusten löytymisen olevan traumaattista naisille? En ymmärrä enää shokkivärejäkään, vaikka itselläni on ollut joskus fuksian värinen tukka. Se kävi kyllä minulle ja tykkäsin siitä. Muuten värjääminen on ok, vaikka itse en enää värjääkään hiuksiani.

En tykkää myöskään skunkkivärjäyksestä.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 17 Joulu 2015, 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Oi, mie taas niin innolla odotan, että mun hiukset alkaisivat harmaantua :-*  ja olisin kovin iloinen, jos hiukset olisivat jo harmaat. Haluaisin niin kovasti hopeanharmaat hiukset ;D !
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Lohtuna on se, että vaaleassa tukassa se harmaa ei näy niin hyvin. Harmaan tukan kanssa on sama ongelma kuin vaalean, eli siinä näkyvät kaikki veden epäpuhtaudet. Se minua pelottaakin, että onko tukka sitten kellertävän tai vihertävän harmaa  :-X.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Mäkin koen tuon grannyhair-ilmiön tosi outona. Harmaa tukka on niin vanhentavan näköinen, ja useimmat naiset (sori yleistyksestä) kai mielummin näyttäisivät nuoremmalta, mummohius mummouttaa aikatavalla varsinkin yli kaksikymppisiä. Mun silmääni harmaa tukka ei miellytä muutenkaan, mutta harvaa se värjättynä tuntuu mun mielestäni erityisesti pukevankaan, usein se tekee vähän kolkon näköiseksi.

Mietityttää vaan, onko tämä taas niitä asioita, että parin kuukauden kuluttua alankin lämpenemään näille ja kevääseen mennessä omakin pää on harmaa..  ;D
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Mä oon miettinyt ihan samaa. Muistissa on hyvin pillifarkut, jotka olivat siis rumimmat ja yököttävimmät ikinä ja nyt kun vihjaillaan leveälahkeisempien tulevan takaisin, niin en haluaisi mitenkään luopua näistä  :D
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minä olen  varma, etten lämpene mummotyyliin, vaikka olen pillihousut jossakin mäörin hyväksynytkin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Kunis

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Grannyhair ei ihan ole saanut minua puolelleen, mutta itse kaipaisin just sellaisia perinteikkäitä suomalaisia pahvilaatikon/perunankuoren/maantien värisiä hiuksia. Eipä vaan mitenkään kannata alkaa värjäten sellaista tavoittelemaan, kun omassa mustanruskeassa tukassa on niin hiivatisti punaa. Pysytään sit luomupikinä.

Mutta että siinä, missä moni ei ymmärtäisi ihastustani tummanvaaleaan harmaanruskean tukkaan, en oikein voi grannyjakaan pahistella. Ja mielestäni se sopiikin monelle. Riippuu ihonväristäkin, eihän tuo edes näytä korostavan kaikilla finnejä tms.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mäkään en harmaita hiuksia itselleni ihan vielä tässä iässä ottaisi, mutta muuten mun mielestä toi on ihan freesi ilmiö nimenomaan sen takia että nuoruutta ihannoidaan niin paljon jo yleensäkin. Ei ne vanhenemisen merkit naisilla saisi olla niin demonisoituja! ;D
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Tuo on kyllä ehdottomasti totta.

Vastaavasti luomuvärien nyt pari vuotta jatkunut nousukausi on ilmiönä tosi kiva, vaikka varmasti jokaista silmää eivät maantievärit viehätä yhäkään. Kuitenkin se, miten tuon sanoisi, yleinen hyväksyntä - että voi olla luonnollisudessaan ihan hip ja cool ja että yhtäkkiä vuosikymmeniä parjatuja maantievärejä tavoitellaan värjäämälläkin - jotenkin palauttelee uskoa siihen, että ei pelkästään niin, että voit olla sellainen kuin olet, vaan voit ihan luvan kanssa olla ylpeä siitä millainen luonnollisesti olet. Jos grannytukkatrendi vähentää yhdenkään naisen omasta ikääntymisestään tuntemaa mielipahaa, niin ihan mahtavaa.
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

bubbs kirjoitti: ^Tuo on kyllä ehdottomasti totta.

Vastaavasti luomuvärien nyt pari vuotta jatkunut nousukausi on ilmiönä tosi kiva, vaikka varmasti jokaista silmää eivät maantievärit viehätä yhäkään. Kuitenkin se, miten tuon sanoisi, yleinen hyväksyntä - että voi olla luonnollisudessaan ihan hip ja cool ja että yhtäkkiä vuosikymmeniä parjatuja maantievärejä tavoitellaan värjäämälläkin - jotenkin palauttelee uskoa siihen, että ei pelkästään niin, että voit olla sellainen kuin olet, vaan voit ihan luvan kanssa olla ylpeä siitä millainen luonnollisesti olet. Jos grannytukkatrendi vähentää yhdenkään naisen omasta ikääntymisestään tuntemaa mielipahaa, niin ihan mahtavaa.
Tästä olen nii-in samaa mieltä, vaikka en noin hyvin olisi tuntemuksiani osannut sanoiksi pukeakaan.&nbsp; <3
Virkistävän uppeeta on se, että ainaisen peittelyn sijaan harmaa voi olla myös korostettava juttu.
(Joo, vähän olen alkanut poltella granny hair omaankin päähän.&nbsp; ;D)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Tuosta näkökulmasta katsottuna se onkin hyvä asia. Itse en kuitenkaan haluaisi harmaita hiuksia ennen aikojaan ja muutenkin välttelen hiusten värjäämistä. On ihan ok olla luomublondipahvilaatikkovärinen&nbsp; :D.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin