Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Eli, Juurikasvussakin näkyy aina jos jonkinlaisia hiusinnostuksia ja "hömpötyksiä" - mikä on sellainen innostus mitä sinä et ymmärrä? Ei ole pakko olla mikään juurikasvulaisten oma keksintö, mutta joku täällä esiintyvä ilmiö silti!

Ja huomio! Ketjun ei ole tarkoitus olla mikään "kaikki öljyjä käyttävät on idiootteja"-taisteluareena vaan ihan hymyssä suin käytävä keskustelu :)

Minä aloitan. Itse en ymmärrä pitkähiuksisten "hiuksia suojaavia kampauksia" jotka on vissiin usein lettejä tms, joita käytetään siis muutenkin kuin öisin - eikö pitkissä hiuksissa ole ihanaa juuri se kuinka kauniita ne on, ja eihän ne oikein etuuksiinsa pääse nutturalla  ??? Jotenkin tuntuu ihan höpsöltä se että hiusten kuntoa vaalitaan kovasti, mutta sitten niitä pidetään suurimman osan ajasta kiinni ettei ne vaan vahingoitu? Voi olla että olen ymmärtänyt koko jutun ihan väärinkin  ;D
Viimeksi muokannut Mindela, 04 Tammi 2012, 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kunis

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Mukava ketju!

Minä en ymärrä sitä, kuinka jostakin tuoteideasta täytyy olla jokaisen valmistajan oma puteli erikseen. Tai kaikki saatavilla olevat tuoksut samantehoisesta aineesta, tai vähintään jokaista eri pakkauskokoa. Just because I can.

Lisäksi olen ihmetellyt, miltä jossakin satunnaisessa ulkomaisessa nettikaupassa työskentelevistä tuntuu, kun yhtäkkiä tulee pienestä Suomesta läjä ainakin osin samansisältöisiä tilauksia. Tämä ei tosin ole moite juurikkaa kohtaan. Vaikka joskus innostukset tuntuvatkin leviävän hieman turhankin pelottavasti.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja salute »

Taitaa riippua hiuslaadusta, onko suojaaville kampauksille tarvetta. Joillakin hius voi oikeesti haarautua ja rikkoutua, jos tukkaa pidetään auki. Omassa päässä en käytä nimenomaan latvojen tuhoutumisen pelossa kampauksia. Mutta hiukset auki ei oikeastaan sovi mulle, ei ole sopinut edes teinikasvoilla tai lyhyempänä. Tämän vuoksi pidän hiuksia aina kiinni, koska kasvojeni muoto näyttää näin paljon paremmalta. Hiuslaatuni näyttää myös karmealta vapaana ollessaan, se ei ole laineikas mutta ei kyllä piikkisuoraakaan. Vain epämääräisen taipuisa. En ymmärrä siis, miten auki olevat hiukset voisivat lähtökohtaisesti aina tai edes usein näyttää parhailta. Mielestäni pitkien hiusten kauneus tulee ilmi sekä auki että kiinni, riippuu henkilöstä, kumpi sopii paremmin.

Itse en myöskään ymmärrä täällä, TLHC:ssa tai muissa piireissä oman värin kasvatusepidemiaa. Tai ei siis mulla mitään sitä vastaan, että joku haluaa palata juurilleen, mutta. :) Oma valintahan se on. Ehkä sitten vain kyllästyn nopeasti hiusväreihin ja haluan vaihtelua useimmin, enkä kestä sitä neitsythiuksen liukkautta. Mutta voisin olla toista mieltä, jos värjäys tekisi hallaa omani hiukseni rakenteelle. :) Myös se ylpeys, jota oman värin kasvatuksesta koetaan, menee multa täysin ohi. Mitä ihmeellistä/vaikeaa/jumalaista on juuri siinä oman värin kasvatuksessa? Oma väri on mielestäni monella toki kaunis, mutta samalla tasolla kuin mikä tahansa muukin väri.
Viimeksi muokannut salute, 05 Syys 2011, 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Kaarne kirjoitti: Lisäksi olen ihmetellyt, miltä jossakin satunnaisessa ulkomaisessa nettikaupassa työskentelevistä tuntuu, kun yhtäkkiä tulee pienestä Suomesta läjä ainakin osin samansisältöisiä tilauksia. Tämä ei tosin ole moite juurikkaa kohtaan. Vaikka joskus innostukset tuntuvatkin leviävän hieman turhankin pelottavasti.
Joo! Muistan kun Juurikasvussa alettiin höpisemään "Pure Luxe"-mineraalimeikeistä, joiden samplet oli ilmaisia/tosi edullsia. Ja tuntui että kaikki tilasivat aivan hullut määrät Pure Luxe -luomivärinäytteitä.

T. Käytän lähes aina beigeä luomiväriä ja meikkiboxini on edelleen täynnä erilaisia turkooseja ja vihreitä PL sampleja  ;D

Edit. Ja en kyllä tiedä mistä nämä innostukset tulevat, mutta mä lähden ainakin niihin aina niiiin helposti mukaan!
Viimeksi muokannut Mindela, 05 Syys 2011, 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Horros »

Nuo suojakampaukset, satiinityynyliinat ja muut vastaavat eivät ole ihan minun juttuni: hiukseni haaroittuvat todella helposti, vaikken edes suoristaisi, mutta tykkään niistä vapaista hiuksista kuitenkin sen verran, etten aina niitä jollain sykeröllä pidä. Kuitenkin nukun hiukset "juuresnutturalla" tai letillä ja pyöräilen hiukset kiinni, koska muuten menisivät hirvittävään takkuun.

Flexi-8. Totta puhuen minun makuuni yleisesti ottaen aika hirvittävän näköisiä viritelmiä. Pikkutyttöprinsessamaisia ja tätimäisiä yhtä aikaa yhdistettynä vielä johonkin imelään new age-fantasiahenkisyyteen.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Uskoakseni juurikasvuun on kerääntynyt vaikka mitä hamstraajia keskimääräistä enemmän, enkä vain ymmärrä kuka todella tarvitsee 50 hiustuotetta, tai kaikki Diorin viisikot. Ymmärrän kyllä kokeilunhalun jne. mutta eikö jossain vaiheessa vain ala ahdistaa se että tuotteen vanhenevat, ja omistaa jo niin paljon tuotteita, ettei edes kaikkea ehdi käyttää, eikä siis ole tarvetta uusillekaan. Varsinkin kun miettii rahamääriä, on hankalaa ymmärtää näin minimalistina, miksi kukaan haluaisi ympärilleen niin paljon kaikkea turhaa  :) En tosin ymmärrä posliinipatsaidenkaan keräilyä...
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja kleio »

^ Mä olen miettinyt samaa. Itsellä yksi Lumenen luomiväriduo riittää ainakin kymmenen vuotta (nyt heitin pois kun kyllästyin eikä se niin laadukkaaltakaan enää tuntunut), enkä tajua miten joku ostaa itselleen kymmeniä luomivärejä, ripsareita, poskipunia yms... Milloin niitä kaikkia ehtii käyttää? Itsellä ollut kymmenen Meow Cosmeticsin luomivärisamplea käytössä puoli vuotta, ja riittävät vielä ainakin vuodeksi.

Toisaalta, en ole täällä tuomitsemassa, itsellä on joitain kirjoja kahtena, kolmenakin erilaisena painoksena, sen lisäksi englanniksi ja kuuntelen niitä vielä äänikirjoinakin (sekä suomeksi että englanniksi)...

Viimeksi muokannut kleio, 05 Syys 2011, 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

En ihan suoraan sanottuna ymmärrä IHerb-innostusta. Koetin epätoivoisesti pitää näistä luomutuotteista ja löysinkin Giovannin 50:50, SaS, sekä Surya Henna-jätettävän mutta kaikki muut ovat olleet täysejä floppeja, ennemmin tai myöhemmin. Minusta hoitoaineet sekä shampoot ovat keskinkertaisia jos sitäkään. Sorry..  :-[
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Virus »

Horros kirjoitti: Flexi-8. Totta puhuen minun makuuni yleisesti ottaen aika hirvittävän näköisiä viritelmiä. Pikkutyttöprinsessamaisia ja tätimäisiä yhtä aikaa yhdistettynä vielä johonkin imelään new age-fantasiahenkisyyteen.
Aamen tälle! En olis täällä kehdannut sitä näin suoraan sanoa, mutta allekirjoitan. :D

Ääni myös satiinityynyliinahifistelylle, muotoilutuotteiden arsenaalille, yli kaksi ja puoli euroa maksaville shampoille ja hoitoaineille sekä noin ylipäänsä runsaalle erilaisten kemikaalien lotraamiselle.

Ja yli 10 eri luomivärisävyn omistaminen tuntuu tosi tarpeettomalta. Omasta meikkipussista taitaa se kymmenisen MAC-nappia löytyä ja niillä saa sutattua jo ihan minkälaisen sotamaalauksen tahansa. Tarpeettoman tavaran omistaminen on puhtaasti vain ahdistavaa.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
Kunis

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Kylläpä mua nyt kummastuttaa:
salute kirjoitti: Itse en myöskään ymmärrä täällä, TLHC:ssa tai muissa piireissä oman värin kasvatusepidemiaa.
Tämä on ilmeisesti kampaajienkin mukaan ollut suuri trendi muutaman vuoden. Onhan jotkut tätä aina tehneet tietenkin, mutta ehkä joitakin vuosia sitten on ollut valalla niin kovia sävyjä, että väki tahtoo irtautua jo siitä teemasta. No, itse pääsin mustasta eroon kun sai vertaistukea, mutta nyt epäilyttää, tahdonko ihan omaan asti edetä kuitenkaan.

Kieltämättä luomupäähänpinttymät ihmetyttävät myös usein. Itse tykkään tilata tiettyjä juttuja iHerbistä koska se on edullinen ja kama tuodaan suoraan kotiovelle, mutta muutoin en ymmärrä sitä, että kaiken on oltava tiukasti luomua. Sulfaatittomuus ja silikonittomuus sekä muut hellävaraisuuden hinkuamiset toki ymmärtää, mutta jos vaihtoehtona on tukkaa rastoittava pH-arvoltaan kumma tuote, niin en ole ihan vakuuttunut.
SSpiegel

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

Ehkä tuota luomuhinkua sivuten, en ymmärrä juuri sellaista äärimmäisyyksiin menemistä, kuten esimerkiksi pelkällä vedellä pesemistä. Yleisestikin sellainen kemikaalipelko tuntuu jännältä, ellei sitten tosiaan ole jotain allergioita tai yliherkkyyttä.
Jollain tavalla ymmärrän sellaista tavarahamstrausta siinä mielessä, että itsellänikin on kova kokeilunhalu ja no, tykkään vaan ihan hulluna tavarasta. Mutta ehkä en tajua sitä, että on useita tosi samanlaisia tuotteita (esim. 20 beigeä luomiväriä  ;)) tai vaikka samaa tuotetta monta purkkia.

Oman värin kasvattaminen on tietääkseni ollut ihan trendikästä jo useamman vuoden. Itsekin olen samaa yrittämässä, en siksi että pitäisin omaa väriäni mitenkään erikoisena, vaan siksi etten halua enää värjätä. Rahan vuoksi ehkä päällimmäisenä, mutten jaksa sitä vaivaakaan enää. Pitkätukkaisille tämä prosessi minusta on ihan kamalin, kun hiusten leikkaaminen ei ole vaihtoehto, mutta  kontrasti värjätyn ja luonnollisen värin välillä voi olla huomattavakin. En nyt tiedä onko oman värin kasvattajat mitään sankareita, mutta ei se kyllä helppoa ole.
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Luciana »

Horros kirjoitti: Flexi-8. Totta puhuen minun makuuni yleisesti ottaen aika hirvittävän näköisiä viritelmiä.
Ääni tälle. Tilasin kaksi ja käyttämättä jäivät, juurikin ulkonäkönsä takia.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mena »

- Flexi-8
- Satiinityynyliinat
- Suojaavat kampaukset ihmisten ilmoilla
- Diorin viisikot
- mineraalisamplet x 100
- silikonikammo
- CO-pesu ja pelkkä vesipesu

Ja kyllä, mäkin olen miettinyt että mitä ne mahtaa esim iHerbin pakkausosastolla ajatella kun samaa hoitoainetta tilataan yhtäkkiä 200 kpl johonkin Suomeen joka on kärpäsenkakan kokoinen paikka "jossain kaukana" niiden jenkkien silmissä. :D

Mä en muuten ajatellut mitään luomujuttuja ennen iHerbiä ja sieltäkin tilaan vain siksi että on niin älyttömän halpaa eikä tarvitse lähteä kaupasta metsästämään jotain. Luomusta on tullut kyllä ajan myötä iso plussa.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja wilma »

lynx kirjoitti: Hehe, tästä ketjusta voi tulla aika jännä ;)

No sanotaan nyt vaikka toi iHerb täältäkin. Mä en millään jaksaisi tilailla ihan kaikkea netistä. Etenkään iHerbistä, jonka sivut ovat kyllä aikasta hirveät. Joskus vähän tympäisee, jos pyytää suosituksia niin saa vastaukseksi tusinan iHerb-vinkkejä ja just sieltä en haluaisi tilata ;D
Samaa mieltä! Tulipas helpottunut olo kun joku muukin ajattelee samalla tavalla.  :D Ja miksi ihmeessä shampoota ja hoitoainetta pitää tilata ulkomailta asti?  0_0 Liian usein lukee näitä että pullot on rikki tms. Mun mielestä on ihan turhaa laittaa rahaa siihen että saa pienen jämätilkan kassin pohjalta, kun kaupasta voisi löytää melkein vastaavan tuotteen paaaljon halvemmalla ja pienemmällä vaivannäöllä.
Flexi-8 ulkonäkö puistattaa myös mua, liian mummomaisia ja kaikki "mallit" mitä olen nähnyt, on mun makuuni tosi rumia.

Kosmetiikan hamstraaminen on myös mun mielestä vähän outoa. En ymmärrä mitä iloa on kasasta kosmetiikkaa mitä ei voi käyttää joko siitä syystä että "keräilee" sitä, tai siitä syystä että se ehtii homehtua kaapissa vuositolkulla kun edelliset tuotteet on vielä käyttämättä.
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja purppura »

Välillä kieltämättä tuntuu siltä, ettei muusta mainita kuin IHerbin tuotteista. Ymmärrän kyllä paikan suosimisen, mutta tällaisen huomion olen tehnyt kun itse lähinnä kyselen kokemuksia ihan peruskauppojen valikoimiin liittyen.  :D

Vastaa Viestiin