Sivu 1/1

Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 25 Elo 2011, 19:09
Kirjoittaja Mindela
Olisi kiinnostavaa tietää, että kuinka samankaltaiset hiukset teillä on muiden perheenjäsenienne kanssa? Vaikuttaa siltä, että joskus hiukset peritytyy hyvinkin suoraan ja joskus tulee aaaivan täysiä poikkeuksia. Entä hiusmaut, meneekö ne yhtään yksiin vaikka äidin tai sisarusten kanssa?


Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 25 Elo 2011, 19:41
Kirjoittaja Vivianna
Mulla on aivan erilaiset hiukset kuin esimerkiksi mun äidillä. Mulla on luonnostaan punaiset, mutta kelläkään meidän perheenjäsenistä ei ole luonnostaan punaisia hiuksia. Olen perinyt ne kumminkin varmaan äidin puolelta sukupolvien takaa. Ja muutenkin olen niiin erityylinen kuin vain voi olla. Kikkailen paljon hiusten kanssa ja suoraväreilllä ym. kevytväreillä saan tummennettua haluamaani suuntaan tai toiseen.Mulla on vaalennetut/kullanruskeat alta, siis takaa vain, mutta loppujen lopuksi aika luonnollisen väriset hiukset(koko ajan menossa aitoon hiusväriin päin) ja tykkään pitää niitä erilaisilla hiuspinneillä ylhäällä. On kukkapinnejä, klipsejä, yms. Äitini on taas,et lyhyt sen pitää olla ja siisti. Serkut taas isän puolelta, niin meissä on paljon samaa. Isän siskon lapset ovat blondeja ja meitä on monesti sanottu samannäköisiksi. Poikani on ihan aito blondi ja häntä sanotaan isän näköiseksi ehkä enemmän, mutta saanut jo paljon vaikutteita minulta, et mikä väri sopii minkäki kanssa ja sanoo et noi on ihan minun näköiset vaatteet/kengät ;). Ja poika on 5 v. Taitaa tulla minuun ;D.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 25 Elo 2011, 19:50
Kirjoittaja Manna
Mindela kirjoitti: Olisi kiinnostavaa tietää, että kuinka samankaltaiset hiukset teillä on muiden perheenjäsenienne kanssa? Vaikuttaa siltä, että joskus hiukset peritytyy hyvinkin suoraan ja joskus tulee aaaivan täysiä poikkeuksia. Entä hiusmaut, meneekö ne yhtään yksiin vaikka äidin tai sisarusten kanssa?
Isälläni on mustat ja luonnonkiharat hiukset (tai oli, nyt on siis aika harmaat ja harventuneet luonnollisesti, kun ikää on 86,50-vuotta). Äidilläni oli paksut ja myös taipuisat hiukset, ne oli yleensä leikattu polkkatukaksi ja pituus oli maksimissaan leukaan asti.

Mulla näkyy se luonnonkiharuus hyvin vähän hiuksissa, joku kampaaja löysi aikoinaan sellaisia aivan siksakattuja hiuksia päästäni ja kertoi, että yleensä silloin jollain lähisukulaisella on luonnonkiharaa. Äidiltäni olen perinyt hiusten runsauden.

Siskollani on tyystin erilainen tyyli hiuksissa kuin mulla, rikottua ja kerrostettua mallia useimmiten versus mun pitkä ja suora BSL-mittainen reuhkani :)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 25 Elo 2011, 22:25
Kirjoittaja Kunis
Isällä on tiiviihkö tumma kikkara, vain yksi kapoinen sormeni mahtuisi yhden kierroksen sisään. Äidilläni on tumma laineikas ruskea ja hänellä on paljon hiuksia, joskaan yksittäiset eivät ole niin paksuja. Pitkätukkaisena nuoruuskuvissa oli hyvin samanlainen kuin oma pääni. Kummallakin vanhemmalla on harmaantuminen alkanut 60 vuoden paikkeilla. Veljistä toisella on melkeen musta ja toisella vähän omaani valeampi, mutta kuitenkin melko tumma ruskea. Mustanruskeatukkaisella veljellä oli nuorempana noin olkamittainen kasvusto, niin komea ja paksu! Kaikilla meillä on kuitenkin melko jäykät, mutta kiiltävät jouhet.

Isällä ja tällä vaaleampihiuskisella veljellä on keskiruskea parta, mustahiuksisella musta ja peri ärhäkkään kasvava risukko, mikä on vähän ilkeä kun tyyppi tahtoisi pitää sängen lyhyenä. Ollaan siis kaikki tällaisia ei_etnisiä kalpeaihoisia tummapäitä. Meillä kaikilla on myös melkoisan tummat ihokarvat.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 26 Elo 2011, 05:59
Kirjoittaja Kronia
Mulla on selkeesti hiukset äitini puolelta (luojan kiitos), vaikka muuten olenkin ulkoisesti enemmän isääni tullut. Äidillä on paljon tukkaa, joka tosin nuoruuden jälkeen on aina ollut lyhyt, pitkänä oli hyvin samanlainen kuin omani. Väritykseltään äitini on kuitenkin tummempi, oikealta väriltään tuhkainen keskiruskea. Äidin puolelta sukua tulee kuitenkin oma vaalea hiusvärini, vaikka äiti ei vaalea olekaan.

Isäni on pitkälti kaljuuntunut ja ajaa jäljellä olevat hiuksensa lyhyeksi siiliksi. Silloin kun hänellä on tukkaa ollut, on se hyvin hentoa ja aivan suoraa, väriltään vaaleanruskeaa.

Veljelläni on ollut hiuksisto samaa laatua kuin itselläni ja äidilläni, mutta valitettavasti parin viime vuoden aikana pälvikalju on vienyt häneltä suurimman osan hiuksista, kulmakarvat, ripset ja parrankin  :-\ Jäljelle jääneet vähät hiukset veljeni ajaa pois. Käy sääliksi, koska tiedän, ettei veljeni viihdy kyseisessä tyylissä...

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 26 Elo 2011, 09:59
Kirjoittaja malic
Äidin kanssa on monesti puhuttu tästä :D Sillä on ollut nuorempana pitkä ja piikkisuora tukka, mutta nyt se on lyhyt ja permanentattu. Äidillä on myös joskus noin 40 vuoden iässä alkanut hiukset vaalentua - ei siis harmaantua, vaan muuttuivat ihan kokonaan valkoisiksi. Tukka oli siis aika tumma ruskea ennen. En tiedä, mikä tuollaista aiheuttaa, sillä äiti on ihan perusterve. On varmaan joskus ollut puhetta siitä, oliko äidin vanhemmilla samaa, mutta enhän mä muista enää. Äidin tukassa kummaa on sekin, ettei siihen tarttunut aikoinaan väri, kampaajallakaan. Putket äidillä ovat kuparisia ja vanhoja, joten äidin tukassa näkyy joskus aikamoinen viherrys.

Isän puolelta mulle tulee siis taipuisuutta tukkaan, vaikka isällä itse sitä ei näy. Sen puolen suvun naisilla on kuitenkin monesti ihan kunnolla kiharaa tukkaa. Isä on nyt reilu viisikymppinen ja hänen tukkansa on alkanut jo ohentua huimasti, lisäksi se on nykyään sellaista pehmeää, kuin vauvantukkaa. Isän isällä on jämäkämmät hiukset :D Isän äidin puolelta varmaan tulee sitten tuo kaljuuntuminen.

Siskoni tukka on ymmärtääkseni aika samanlainen kuin minun, taipuisa ja keskiruskea. Nyt sillä taitaa olla blondausta tukassa ja se on jossain n. vajaassa olkapäämitassa. Veljellä taas on melkein aina ihan lyhyttä tukkaa, en ole ikinä siis päässyt näkemään, miten se taipuisi. Väriltään se on hieman meidän siskojen tukkaa vaaleampi.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 26 Elo 2011, 10:09
Kirjoittaja Ekku
Äidillä ja isällä on molemmilla tummanruskeat melkein mustat kiiltävät hiukset luonnostaan, molemmilla normaalipaksuiset hiukset. (Heillä on vaalea iho ja vaaleat silmät, joten hauska yhtäkö luonnostaan tumman tukan kans.) Meitä on kolme lasta, kaksi veljeä ja minä joista toinen veli sai syntymälahjakseen upean paksun, tuuhean ja kauniin kiiltävän tummanruskean miltei mustan tukan. Minä ja toinen veljeni ollaan keskenämme samanvärisiä; maantienharmaita eli tummanvaaleita. :) Tasan ei aina mene geenit! :D

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 26 Elo 2011, 11:38
Kirjoittaja Chronos
Isäni hiuksista ei ole oikein tietoa, mutta äidilläni on aika pehmeä hiuslaatu. Kiharat tarttuvat hyvin ja kampaukset pysyvät. Normaalipaksuinen, puoleen selkään ulottuva. Väriltään puhtaan ruskea. Itselläni taas on suht paksut hiukset ja lasimainen hius. Ei tartu kiharat eikä kampaukset. Joten villi veikkaus on että isääni muistutan enemmän. Ainakin mitä on valokuvia uskominen.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 26 Elo 2011, 12:41
Kirjoittaja siili
Isällä hyvin tumma miltei mustanruskea paksu hiuslaatu. Nykyään kyllä huomattavasti vaaleantunut, ohentunut ja harmaantunut harmaanruskeaksi. Tukka on aina lyhyt ja siisti, varmaan johtuen siitä että se olis ihan kauhea epäsiisti reuhka yhtään pidempänä.

Äidin oikeaa hiusväriä en tiedä.  ;D Joku vaaleanruskea kai se on, sillä on miltei aina eriväriset hiukset kun näemme. Äidin hiuslaatu on lasimaisempi, yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on paljon. Mutsin tukka ei kasva kasvattamisellakaan pitkäksi, max.mitta on polkka.

Mulla on äidin hiuslaatu ja isän väri, broidilla toisinpäin. Broidin tukka näyttää kans ihan kauheen epäsiistiltä pehkolta jos se on yhtään pidempi, joten sillä on aina lyhyet hiukset. Mulla on aina taas pitkät hiukset, BLS on ehkä paras pituus mulle, nykyinen alaselkä-mitta tuntuu jo liiankin pitkältä ja on aina tiellä.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 26 Elo 2011, 15:22
Kirjoittaja Lazara
Minua ärsyttää oikeastaan oma onneni hiusten kanssa. Viimeisimmällä kampaajakäynnilläni kampaaja kommentoi, että "joo, on sulla määrällisesti paljon tätä tukka, mutta aika ohutta..." eli tulen hiuslaadultani oikeastaan äidinäitiin, kun ympärilläni kukkii (äiti, sisko, velipuoli jne.) tyyppejä joilla on tukkaa ihan pirusti. Paksuuden ja määrän kannalta. Olenko sitten tästä porukasta ainoa joka tahtoo pitkää tukkaa? Tottakai olen.  >:( Väri kuitenkin tulee ilmeisesti isältä. Itse en ole tähän asiaan niinkään kiinnittäny huomiota, mutta tuo mainittu veli kommentoi viimekuussa, että minun kuontalo on oikeastaan saman värinen kuin iskällä.

Periaatteessa ei kuitenkaan ole valittamista hiuksissa, koska hiukset ovat sileät eivätkä kuitenkaan sinällään ohuet, vaikka yksittäiset hiukset eivät paksuudella loistakaan. Myös tähän omaan, luonnolliseen väriin olen tytyväinen. :)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 26 Elo 2011, 17:43
Kirjoittaja vilmalotta
Isällä on ohut, suora, mattainen vaaleanruskea hius. Harmaantui kuusissa kymmenissä.
Äidillä on keksipaksu, tummanvaalea taipuisa tukka, jonka pitää nykyään tosi lyhyenä ja vaalentaa 10-asteiseksi. Ekat harmaan tuli jo 40 jälkeen.

Sisko on perinyt isän hiukset, ohut haitula, luonnostaan tummanvaalea jonka pitää puolipitkänä ja blondaa niin vaaleaksi kuin mahdollista. Ollut samanlaiset jo varmaan 15 vuotta.
Mulla on aavistuksen paksummat hiukset, ohuet silti ja itsekin viihdyin blondissa puolipitkässä/pitkässä kymmenisen vuotta. Nyt tukka on ruskea ja siinä tarkoitus pysyä. Oma väri tuhkainen maantie.

Mun äidin vanhemmilla on molemmilla tummanruskea, paksu kihara hius. Äidin veli peri tumman värin kun taas kaikki siskot on vaaleahkoja, mun siskontyttö peri villit kiharat ilmeisesti isoisovanhemmiltaan, väri on kuitenkin omilta vanhemmilta saatu tummanvaalea.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 26 Elo 2011, 18:25
Kirjoittaja hiirenhäntä
Täältä löytyy äidin hiukset omasta päästä. Eli ohuet ja vaaleat. Äidillä tosin muuttuivat alta kolmikymppisinä maantienvärisiksi, joten siihen suuntaan kai itsekin menen... Isälläni on musta tukka ja hiuslaatu "hevosenjouhta" (hmm.. mikähän mahtaakaan olla oikea taivutusmuoto...)

Omat lapseni ovat ilmeisesti perineet tukkansa minulta, tosin lasten isä on ristiverinen, joten meidän hiuslaatujen ero ei ole niin suuri kuin mitä vaikka omilla vanhemmillani on. Itse olin lapsena vähähiuksinen (ja ei tuota tukkaa näin aikuisenakaan ole ainakaan muille jakaa) pellavapää ja omat tytöt jatkavat (valitettavasti) samaa linjaa. Kyllä olen muutamaan otteeseen kattonut muiden samanikäisten lapsien pitkiä ja paksuja poninhäntiä kateellisena  :-\

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 30 Elo 2011, 12:04
Kirjoittaja Chronos
Mua voi odottaa harmaantuminen jo neljänkympin tienoilla. Äiti on 45 ja harmaata on jo tosi reippaasti. Äidillä oli aikoinaan aina lyhyet hiukset ja otsatukkaa. Viimeisin hiusmalli oli kleopatra-polkka violetinmustana. Siitä alkoi kasvatus, eikä kuontalo ole kampaajaa nähnyt sen jälkeen. Kummaa kyllä, nykyisin meillä kummallakin on samanlaiset hiukset: pitkät ja hennavärjätyt. Tämäkin on käynyt huomaamatta :D Toivon että äiti ei leikkaa hiuksia lyhyeksi ja laita permistä ::) Hienoa olisi jos olisivat täysharmaat ja pitkät sitten joskus. Onko muilla juureksilla huomattavissa samantyyppistä hiusmallia tai väriä kuin vanhemmillaan? Eli jos äidillä on ollut aina lyhyet hiukset niin itselläkin on aina ollut?

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 31 Elo 2011, 15:55
Kirjoittaja kaksisarvi
Äidillä on tosi vaaleat hiukset, väriasteikolla ehkä 9. Yksittäinen hius on tosi ohut ja hiukset saattaa kärähtää aivan täysin normaalista auringossa oleilusta. Isän tukka oli lapsena ihan valkoinen, teini-iässä se oli samanlainen kun mulla nyt, tuhkainen vaaleanruskea ja suora. Nyt isällä on ihan musta tukka. Oma tukkani tuskin enää tästä tummenee, mutta kovin samalta se tosiaan näyttää kun isän hiukset vanhoissa kuvissa. Sisko peri äidin vaalean tukan, ja siinä on vähän lainetta (1c ehkä), ja hius on vähän paksumpaa kun äidillä.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 31 Elo 2011, 16:09
Kirjoittaja Neriana
Isällä on perus lasimaiset, suorat suomihiukset jotka ovat kastanjanruskeat (ihan sellainen luonnoton ruskea, näyttää värjätyltä) hiukset ovat myös paksuudeltaan aika normit, eivät kovin ohuet mutta kaukana paksusta.

Äidillä on karheat ja taipuvat hiukset jotka on tosi paksut ja hän saakin jatkuvasti kuunnella kampaajien päivittelyjä hiuksistaan. Väri on perus maantienruskea/harmahtava.

Minä: paksut hiukset kuten äidillä, mutta ei yhtä karheat vaan yksittäinen hius on melko ohut ja lasimainen kuten isällä mutta ei ihan niin pehmeä joten rakenteeseen on tullut vähän jäykkyyttä äidiltä. Omat hiukset kihartuvat paljon enemmän kuin esim. äidillä jonka jäykkä hiuslaatu vain taipuu. Hiusten väri on lämmin vaalea ja kultaan/ruskeaan taipuvainen, eli olettaisin sen tulevan isän puolelta. Aika tasainen sekoitus siis kummaltakin, paitsi paksuus joka tulee suoraan äidiltä.


Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 31 Elo 2011, 16:27
Kirjoittaja scarface
Oli muuten mahtava topic, pakkohan tätä on kommentoida omalta osinkin :D

Isällä on ohuet ja tummat, lähes mustat hiukset. Äidillä paksut ja vahvat, pitkät, ruskeat. Siskoista minulla ja kahdella muulla on paksut ja vahvat hiukset, neljännellä taasen isän perintönä ohuet ja katkeilevat. Väreinä meille kahdesta siskoista on tullut äidin puolen maantienruskeat hiukset, yhdelle kullankeltaiset (aito blondi) ja yhdelle siis isän puolen liki musta kuontalo.

:)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 02 Syys 2011, 12:34
Kirjoittaja lumimansikka
Isällä perus maantie-tummanvaalea, melko pehmeä, ohuehko ja suora tukka. Nuorena kullanblondi, vähän punertava, ja punaisen sävyinen parta.

Äidillä luonnonvaalea paksu ja lievästi laineelle vetävä, mutta kuitenkin suora tukka, karkeaa tukkaa ja paljon. Edelleen mahtava puoleen selkään ulottuva letti, vaikka on 50+ ikää.

Mulla on vähän äidin hiusta pehmeämpi hiuslaatu, mutta paksuutta ja tuuheutta riittää ja lievää lainetta, ja isän värinen eli punertava maantie. Siskolla oma väri selkeästi blondi (värjännyt tosin mustaksi jo yli 5v) ja yhtä tuuhea ja karhea kuin äidillä. Veli on vaalein ja edelleen blondi, lapsena kihara mutta sittemmin suoristunut, äidin värinen mutta muuten isän hiuslaatu, eli ei niin karhea kuin meillä perheen naisilla.

Mun pojalla on tuuhea tuhkakullan vaalea ja aivan suora tukka. Isänsä on nimittäin jukolatukkainen blondi.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 02 Syys 2011, 14:23
Kirjoittaja Unnu
Iskällä on melkeen mustat, suorat ja aika pehmeät hiukset. Tosin iskä alkoi kaljuuntua jo joskus parikymppisenä ja tukkaa ei ole kauheasti.  :(
Äidillä on hyväkuntoinen keskipaksu hiuksisto, omalta väriltään maantie mutta on sävytetty pikkaisen tummemmaksi ja muutamia raitoja joukossa.
Omat hiukseni ovat kaikkiaan keskipaksut mutta yksittäinen hius on ohuehko. Oma väri on mulla sama kuin äidillä, harmi ettei tullut mustia niinkuin iskällä.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 02 Syys 2011, 14:48
Kirjoittaja Eiffe
Äidillä 8-asteinen tuhkainen hiuksisto, määrällisesti paljon hiuksia, mutta yksittäinen hius ohut. Hiuksissa on vähän taipuisuutta samoin kuin isällä. Isällä on keskiruskeat lämpimänsävyiset hiukset, jotka ovat jo kuuteenkymppiin mennessä harventuneet, vaikka nuorempana olivat tuuheat. Äiti yrittää kovasti kasvattaa hiuksia, mutta vaallennusraidat, permikset ym. eivät ainakaan auta kasvatusprosessissa katkeilevalla hiuslaadulla. Äidillä on ollut permis jostain 70-luvun lopulta lähtien ja koska ei osaa juurikaan laittaa hiuksia, pitää permistä ainoana vaihtoehtona tuuheuden saavuttamisessa. Molemmilla veljilläni on paksut keskiruskeat hiukset ja toisella on paljon taipuisuutta. Omaan kuopustukkaani väri loppui kesken ja hiukset ovat 7-asteiset, sekoitus tuhkaa ja kultaa, paljon tukkaa mutta ohutta ja katkeilevaa. Äidiltä peritty väri ei sovi minulle ja paremmin varmaan sopisi jos olisin perinyt isän tukan värin.

Miehellä on tummanruskea paksu jouhitukka ja pian 5-kuukautisella tytöllämme on kullansävyinen tummanvaalea tukka, joka on paksu ja pitkä verrattuna muiden samanikäisten tukkaan. Tutut ja tuntemattomat kommentoivat tukan perusteella peikkotytöksi, sillä tukka on aina pystyssä.  :)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 05 Syys 2011, 18:19
Kirjoittaja Aleese
Äidilläni on tummat ja melko paksut hiukset. Ne ovat tosin kärsineet permanenteista ja värjäilyistä, mutta esim. nuoruudessa hänellä on ollut pitkät ja erittäin paksut suorat hiukset. Äitini hiuslaatu on karkea ja hieman jouhimainen.

Isälläni on erittäin ohuet ja lasimaiset huitulahiukset. Sävyltään ne ovat jo harmaantuneet, mutta nuorena hänellä on ollut vaaleahkot hiukset, jotka ovat tummuneet iän myötä. Täysin tavalliset suomalaiset hiukset siis.

Veljelläni on vaaleat, karkeat  ja superpaksut hiukset. Veljeni hiuksissa on myös pientä laineikkuutta, joten hänellä on sellainen oikein perinteinen surffitukka ilman mitään suolasuihkeita. :D Hän on siis perinyt isältämme hiusten värin ja äidiltämme paksuuden.

Minä olen perinyt isäni ohuen harmahtavan vaalean huitulaletin kaikkine ominaisuuksineen. ;D En ole ytään kateellinen veljelleni en. ;)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 05 Syys 2011, 19:46
Kirjoittaja Mai
Mä olen meidän perheen kummajainen hiustenkin suhteen.  :D Äidillä on luonnostaan tummanvaaleat, hieman laineikkaat hiukset, isällä oli ruskeat ja suorat ennenkuin otti ja kaljuuntui.  ;D

Isosiskolla luonnostaan ruskeat laineikkaat hiukset, pikkuveljellä samat tummanvaaleat kuin äidillä mutta tosi tuuheat ja laineikkaat, toisella veljelläni suorat hiukset jotka ovat nyt vaaleanruskeat, alun alkaen ne olivat ihan vaaleat.

Minulla taas on piikkisuorat hiukset ja luonnolliselta väriltään aivan platinanvaaleat, melkein valkoiset. Se on tietenkin kaunis väri jos sattuu tykkäämään, mutta olen värjännyt hiuksiani mustiksi noin seitsemän vuoden ajan ja juurikasvu on erittäin rasittava ja äärimmäisen tyhmännäköinen - näytän siltä kuin kaljuuntuisin ja hiusraja vetäytyisi.  ;D

Toisaalta olen hiukan kateellinen toiselle veljelleni jonka tukka on tosi tuuhea ja kuohkea ja karhea, ah mitä joskus olisinkaan valmis tekemään tuuheista hiuksista, mutta pidän kyllä ihan suorista hiuksistani - yleensä.

Kaikilla on aika samanlainen paksu tukka, minun hiuslaatuni vain taitaa olla kaikkein silein, eli liukkain, eli hyvin usein raivostuttava.  8)
scarface kirjoitti:
Isällä on ohuet ja tummat, lähes mustat hiukset.

Voi aina olen haaveillut että oma kuontaloni olisi luonnostaan musta!  :)

Muoks virheet!

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 12 Syys 2011, 12:16
Kirjoittaja pitkätukka
^Täällä on toinen perheensä hiuskummajainen.

Isälläni ja äidilläni on (ollut, nyt ovat jo harmaita) luonnostaan tummanruskeat hiukset, jotka ovat karheudeltaan M tai isällä jopa C. Paksut hiukset toki molemmilla.

Minulle tuli vaaleammat ja hienommat hiukset: vaaleanruskeat/tummanvaaleat F/M-tyyppiset. Paljonhan niitäkin kyllä lukumäärällisesti on...

7,5 kk tyttärestäni ei vielä tiedä, mutta näyttäisi jo nyt minua vähän tummemmalta ja suorahiuksisemmalta. Hiukset ovat tietysti vielä vauvan hienot.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 15 Syys 2011, 09:46
Kirjoittaja Fishbones
Isällä on sellaset aika perus ohkaiset sileät hiukset. Muistan pienenä ihmetelleeni kuinka ne on melkein mustat, mutta nykyään ne on kyllä jo aika harmaantuneet.

Äidillä taas on todella samanlainen tukka kuin mulla. Paljon paksuja hiuksia ja hiusten värikin taitaa olla aikalailla sama. Äidillä on jo pikkaisen harmaita hiuksia, mutta sillä on myös ihan vitivalkoinen raita hiuksissa. Äidillä on ollut pälvikaljua(niin se mulle ainakin sanoi), ja siltä lähti pari vuotta sitten tukoittain hiuksia stressin takia. Mun suureksi riemuksi yhteen kaljuun läikkään kasvoikin ihan valkoista hiusta, ja annoin äidille ehdottoman värjäyskiellon ettei se raita katoa(äidin vakikampaaja on samaa mieltä).

Molemmat vanhemmat myös innostui mun äidille antamasta luomupalashampoosta ja niiden päänahan kunto on kuulema parantunut huomattavasti :)

Veljen hiuksistosta taas ei ole mitään tietoa. Yhtä tummat hiukset sillä on kuin isällä, ja parin sentin siiliä se pitää. Sillä tosin oli joitain vuosia sitten melkein olkamittaiset, voimakkaasti laineikkaat hiukset, mutta armeija tuli ja meni, eikä se oo enää kasvattanu niitä takas .______.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 17 Syys 2011, 11:05
Kirjoittaja Sassy
Äitini hiukset ovat n. 5 asteiset ruskeat, jotka taittavat varsinkin talvella hieman punaiseen. Hius on laadultaan piikkisuora, hento, silkkinen ja niitä on paljon. Tukka tuntuu liiankin pehmeältä, jopa hieman tahmelta, vaikka hän ei käyttäisi lainkaan mitään hoitoainetta. Paksuudeltaan normaali luokkaa.

Isäni hiukset olivat lähes mustat nuorena, mutta hän alkoi vaaleta vanhemmiten ja nykyään on lähinnä vaaleanruskea. Ennen hiuksia oli paljon ja ne olivat jäykkiä sekä luonnonkiharaa oli jonkun verran, mutta hän valitettavasti kaljuuntui jo n. 30- vuotiaana ja siitä lähtien on pitänyt kaljua. Onneksi kalju sopii hänelle todella hyvin, ja on lähinnä jo osa persoonaa. Itse siis en ole koskaan isääni nähnyt hiuksilla, niin että muistaisin.

Siskoni hiukset ovat luonnonkiharat, mutta laadultaan ohuet sekä pehmoiset, aivan kuten äidilläni. Paksuus on myös jotain normaalin luokkaa. Väri kai 6-7 asteinen nykyään, aivan kuten itsellänikin. Sisko oli nuorena vaaleampi kuin minä, mutta nykyisin aika samoissa mennään. Hän vaan on värjännyt hiuksiaan jo melkein 10 vuotta, että harvemmin mitään omaa väriä näkee.

Itse olen aika lähellä siskoani, mutta laatu on ihan erilainen, ei kova, mutta hiuksen todella tuntee sormissa pyöritellessä. Samaa meissä kaikissa taitaa olla myös että hiukset haaroittuvat suht helposti, itselläni kai vähiten. Omat hiukseni myös kasvavat nopeiten, siskoni on kasvattanut lähes koko elämänsä pitkää tukkaa, itse olen mennyt hänen "ohi" jo ainakin 3 kertaa ja palannut taas lyhyeen. Uskon että äitini ja siskoni todella hento ja takkuuntuva hiuslaatu vaikuttaa siihen etteivät latvat "kestä" yli BSL-mittaista hiusta, vaan alkavat tulla terminaalipituuteen ja haaroittua reippasti.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 17 Syys 2011, 12:23
Kirjoittaja funky_chicken
Isällä on ollut tummat, paksut, laineikkaat ja karkeat hiukset. Nyt ne ovat hopeanharmaat ja vain vähän kaljuuntuneet pään päältä. Veljeni on perinyt hänen hiuksensa, vaikkakin nykyään ajelee kaikki pois.

Äidillä taasen on ohut ja hento hiirenharmaanruskea tukka, mitä hän on blondauttanut jostain 80-luvun lopulta asti (kellertävä blondi) ja välillä on ollut permistäkin. Hiusmalli on lyhyt, mutta pitkähkö, jonka hän kähertää ilmakirhartimella ja tupeeraa turhan isoksi ;D Mä olen koittanut monta kertaa ehdottaa, että leikkaisi ihan lyhyeksi kuten yhdellä siskoistansa, niin hius ei näyttäisi niin ohuelta.  Mulla on tällä hetkellä turhan paljon samannäköinen tukka kuin äidillä, kun kampaaja jätti mulle viimeksi niskatukkaa...  :-X

Mä siis olen varmaan tuosta isän ja äidin välistä: hiuslaadun olen perinyt isältä, vaikkakaan se ei ole yhtä karkea ja taipuisa ja väri taasen on saatu äidiltä.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 18 Loka 2011, 18:13
Kirjoittaja Halina
Isällä luonnostaan mustat ja todella paksut hiukset, äidillä tummanruskeat omalta väriltään ja melko ohuet.
Mulla sitten ihan normaali paksuiset ja mikä hassuinta, vaikka molemmilla on tumma luonnollinen väri, isällä mustakin niin minulla on vaaleanruskea, joistakin kohdista jopa blondi väri luonnostaan. Isällä myös vähän kiharat ja äidillä tikkusuorat, oman ovat lähinnä vain taipuisat, mutteivat onneksi kiharat  :)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 22 Loka 2011, 13:24
Kirjoittaja RockQueen
Mun porukoilla on kyllä aika erilaiset hiukset kuin mulla. Mulla on siis paksut hiukset, sekaisin on suoria ja kiharoita hiuksia (myös ihan afrokikkaroita). Oma väri on vaaleanruskeahko maantienvärinen, aika epämääräinen. Värjään punaiseksi.

Isällä on superohuet ihan blondit hiukset, joten siltä en ole perinyt mitään tukkageenejä (onneksi).
Äitillä taas on piikkisuora ja tosi paksu tukka, ja aivan sama millä mäntysuovalla se sen pesee niin aina on hyvä. Teininä sillä oli punertava tukka, mutta iän myötä on taittanut maantienruskeaksi. Äiti on 58-vuotias eikä harmaita ole ollenkaan, moni kadehtii hänen hiustenväriään.

Sukuni naisilla ja miehillä ei onneksi ole paljon hiusten ohentumista tai kaljuuntumista iän myötä tullut, joten saan pitää varmaan hiuspehkoni mummoksi asti ;D

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 24 Loka 2011, 21:28
Kirjoittaja naapio
Äidillä on ollut nuorempana keskiruskea tukka, suora ja hento ja lisäksi kaksi voimakasta pyörrettä takaraivolla. Niin kauan kuin muistan se on ollut mustaksi tai mustanruskeaksi/mahongiksi tms. värjätty, lyhyt ja tiukasti permanentattu. Nyt eläkkeelle jäätyään äiti on antanut tukan venähtää rumasti, se on haalistuneen viininpunainen pitkällä, lähes valkoisella juurikasvulla ja pisimmilllään leukaan asti.

Isällä on ohut, lasimainen ja vaalea tukka, joka on vanhemmiten tullut maantienvaaleasta enemmän harmaaseen päin, mutta jossa on edelleen kellertävä vivahde.

Siskolla on luonnostaan keskiruskea ja suora tukka, hän pitää sitä n. olkapäämittaisena. Minulla on vaalea, tikkusuora ja lasimainen tukka ja olen perinyt vielä äidiltä karmivat pyörteet. Pidän omaa reuhkaani n. 10 cm olkapäitä pitempänä eli aika samoissa pituuksissa mennään siskon kanssa. Kummallakaan meistä ei ole ollut radikaaleja hiusvaiheita, joissa väri tai malli olisi paljonkaan eronnut luonnollisesta.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 27 Loka 2011, 20:12
Kirjoittaja deko
Äidillä tummanruskea, vähän ohimoilta harmaantunut, ohuehko.

Isällä maantienvärinen keskiosasta kaljuuntuva, ei merkittävästi harmaita (ajan sileäksi parin viikon välein koneella)

Siskolla (40v) harmaantunut, alunperin tummanruskea. Raskas työ luultavasti harmaannuttaa jo tuossa iässä. Värjäyttää punaiseksi kuukausittain.

Itsellä keskipaksu pitkä maantienvärinen, ei ainakaan tyvessä havaittu harmautta, kasvatan omaa väriä ensi vuodesta lähtien eli liu'utan hennapunaista ruskean kautta omaan 6-7 tasoon. Taidan olla perinyt isäni puolelta hiuslaadun. Onneksi maantienvärisessä harmaat raidat eivät loista kovinkaan pahasti.

Jos kasvava pituus on harmaaraitainen niin saa olla ihan vapaasti.  En ole enää kaksikymppinen (huoh) eikä ole tarvetta tukan värillä sitä muuksi muuttaa. Harmaantukoon. Suoraväreillä sitten piristellään jos tulee sellainen fiilis.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 28 Loka 2011, 09:26
Kirjoittaja Belle
Mua ja veljeäni on paiskattu aivan surkeilla hiusgeeneillä ::). Molemmilla vanhemmilla on ohuet, hennot ja suorat hiukset, isällä tummat, 4-5- asteiset (vaikea arvioida suttuisista valokuvista kun isä on nykyään harmaa + kaljuuntunut) ja äidillä perus maantie-7, kylmällä vivahteella.

Turha kai sanoakaan, että hennot hiukset löytyy siten myös jälkikasvulta, mä olen lämpöinen seiska ja veljeni hitusen vaaleampi ja noin 8. Harmi, ettei isän ruskeat silmät ja tummat hiukset periytyneet meille kummallekaan vaan tulimme äitimme villasukkaväreihin ja näin ollen mä olen värjäilyn orja ;D.

Isäni alkoi kaljuuntua jo alle kolmekymppisenä ja valitettavasti myös veljelläni on nähtävissä hiusten ohenemista tietyssä paikassa :(. Kalju kutsuu kuulemma sitten, kun alkaa selkeästi päälaki paistaa.

Miesystäväni vetäisi keväällä itsensä kaljuksi, koska hiusraja on kohonnut eli jos mä hänen kanssaan lisäännyn niin näillä meidän mahtavilla geeneillä lapsista tulee varmaan vaaleahkoja, heillä on noin 2 karvaa ristissä ja 25-vuotiaana ei enää niitäkään...

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 29 Loka 2011, 08:32
Kirjoittaja kleio
Äidillä on maantienruskeat, nykyisin osittain jo kai harmaantuneet hyvin ohuet ja hienot hiukset. Äidillä oli nuorena pitkät ja paksut, mutta leikkasi joskus parikymppisenä ja sitten ne jossain vaiheessa alkoivat oheta, ilmeisesti lasten synnyttyä. Isällä on myös ollut nuorena vaaleahkot, pitkät hiukset, aika paksuhkotkin kuvien perustella, mutta alkoi kaljuuntua melko varhain. Isä on kaljuuntunut silleen hyvin tyylikkäästi ja arvokkaasti, eli sitä kaljuuntumista ei tavallaan edes huomaa, kun se sopii niin hyvin.

Veljilläni on kaikilla ohentuva tukka ja muutenkin heidän hiuslaatunsa on melko ohut ja hauras. Kahdella vanhimmalla on keskiruskea tukka, toisella niistä vielä melko tuuhea eikä juurikaan ohentunut (27 v) ja toisella alkaa ohentua aika reilusti jo (23? v). Nuorin veli (22? v) on aivan eri maata hiustensa suhteen, hänellä on lähes oljenvaalea todella runsaasti ohentuva tukka, oikeastaan aika samanlainen kuin isällä. Sopii myös hänelle hyvin. Yleisesti ottaen veljilläni on kaikilla niin kaunis päänmuoto, että paljas päälaki sopii heille kaikille. Se on aikamoinen siunaus se.

Itse en ole tullut yhtään perheeseeni hiusteni suhteen. Luulen että olen perinyt isän äidin hiukset, jotka olivat tuuheat ja paksut hänen kuolemaansa saakka. Olen tullut tähän mummooni mielestäni muutenkin jotenkin kummalla tavalla, vaikkemme varsinaisesti ole kovinkaan saman näköisiä.


Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 29 Loka 2011, 09:00
Kirjoittaja Strix
Isä harmaantui kohtuullisen nuorena ja nykyään ne ovat aivan täysin valkoiset. Nuorena miehenä hänellä oli tapa sportata aikansa pitkää tyylitukkaa a la Jim Morrison, mutta vanhempana tämä ryhtyi tositoimiin. Hirvittävänä elokuvafriikkinä tämä halusi muistuttaa Christopher Leetä Sarumanina ja kasvatti hiuksensa takapuoleen saakka. Laatu välimereläisen karkea, mutta ainakin se kasvaa!

Äidillä on taas hyvin lasimaiset ja ohuet luonnolliselta väriltään punertavat. Tuuheudesta on kaiketi eniten pulaa kun sen puutteesta kuulen eniten kommenttia. Hiukset on tosi pehmeät ja kiiltävät laadultaan, mutta kantajansa mielestä jopa liikaa. Yksittäinen hius on melko ohut, mutta niitä on paljon.

Pikkuveljellä on ihan mieletön tukka silloin kun antaa sen kasvaa. Ennen armeijaa tällä oli hartioille ulottuva käsittelemätön tukka, Väri oli ihana suklaanruskea, paksu, tuuhea ja huippukiiltävä. Toivon en niin salaa että tämä kasvattaisi uusiksi. Kiharoilta se on onnistunut välttymään ja ne onkin selkeästi minun ilona hänen sijaan. Aina kun omat hiukset lannistavat (mikä on nykyään onneksi harvemmin), muista ajatella veljen kuontaloa ja kuinka hyvältä se näytti ilman että sitä kokeili "piristää" jollain käsittelyllä.

Ollaan veljen kanssa kumpikin saatu aika hyvin best of both worlds. Minun luonnonkiharuuteni ollen se suurin ero. Laatu kuitenkin kärsii herkästi jos sitä alkaa käsittelemään turhan päiten, parhaimmillaan se on kun antaa olla. Tahtoisin kyllä itsekin harmaantua (valkaistua?) niin päheesti. Valkoinen pitkä tukka on aika huippuihana.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 05 Marras 2011, 20:08
Kirjoittaja Neve
Äidillä on vaaleaksi värjätyt lapaluihin ylettyvät hiukset.(nuorena oli ihan platinablondit iän myötä tummuneet) Ne on niin ihanan paksut ja jäntevät! Rakastan aina hipelöidä niitä ja laitella erilaisia kampauksia. Kiukuttaa kun en ole perinyt hänen tukkageenejään, vaan ne on menneet veljelleni.

Isoveljellä on paksut ja suorat lyhyet hiukset. Väri on aika tumman ruskea. Ei koskaan värjää niitä, tai laita mitenkään.

Isällä taas on vähän hennompi tukka, vähän taipuisuutta (kuten minullakin) Leikkauttaa aina hillityn takatukan, mutta jos totta puhutaan, se sopii iskälle :D Nuorempana iskää sanottiin MacGyveriksi.. On kyllä samaa näköä edelleen ;)
Väri on keskiruskea, vähän harmaantunut.



Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 30 Marras 2011, 13:17
Kirjoittaja chai
Äidillä on piikkisuorat, ohuet ja hennot hiukset, jotka hän pitää aivan lyhyenä ja värjää tummaksi. Nuorempana hänellä oli platinanvaaleat hiukset, mutta lasten saamisen myötä hiukset tummenivat ja ovat oikeasti luultavasti suunnilleen seiskatasoiset.

Isällä pn paksuhkot, mustat ja taipuisat hiukset. Vanhemmiten tukka on ohentunut ja vähän harmaantunut ja myös taipuisuus on lisääntynyt. Isä on hellyttävän tarkka hiuksistaan ja hoitaa niitä huolella.

Veljellä on paksuimmat hiukset, mitä olen ikinä kellään nähnyt: haroessa hiuksia sormilla päänahka ei käytännössä tunnu ollenkaan. Hiukset ovat pitkähköt, pisimmät ulottuvat hartioille. Hiuslaatu on melko karhea ja taipuisa. Hoidossa olisi vielä vähän petrattavaa ja saattaa olla, että joulupukki tuo hänelle hiustenhoitotuotteita.  ;)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 02 Joulu 2011, 00:19
Kirjoittaja Jenje
Äidillä (ja äidin äidillä) on samanlainen hiuslaatu kuin mulla, eli ohut, lasimainen ja piikkisuora. Molemmilla hiukset ovat myös selvästi iän myötä ohentuneet ja sama odottaa varmaan muakin. :( Tajusinpa, ettei mulla ole hajuakaan äidin hiusten luonnollisesta väristä, kun sillä on ollut hiusväri päässä tyyliin aina. Nykyisin sen omat hiukset onkin varmaan jo harmaat.

Isällä taas on ihan erilaiset hiukset kuin mulla: paksut, karheat ja taipuisat. Nyt 56 vuoden iässä sen tumman ruskea väri on alkanut ohimoilta harmaantua, mutta kaljuunnu tuo ei varmaan koskaan. Veli on sitten tietenkin perinyt isältä tuon paksun hiuslaadun, mutta väri on aika sama kuin mulla luonnostaan, eli sellainen likaisen harmaan ruskea.

Miehekkeellä on paksut nätin ruskeat hiukset (ja pidemmätkin kuin mulla :P), joten jos joskus lisäännytään, niin toivon että sen hiusgeenit taistelisi itsensä jatkoon.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 16:15
Kirjoittaja Crysania
Molemmilla vanhemmillani on vaaleanruskeat hiukset, joissa on ihan kevyesti punertavuutta isällä. Kai noita voisi sanoa myös maantienruskeiksi. Luulen, että hiusten värissä ja laadussa olen tullut enemmän isääni, sillä isällä yksittäinen hius on todella jämäkkä ja itsepäinen kun taas äidillä ne ovat hyvin hennot ja ryhdittömät ilman käsittelyä. Isällä hiuksia on paljon, mutta äidillä niitä on määrässäkin todella vähän. Äidillä myös toisella puolella kasvaa vähemmän hiuksia kuin toisella minkä olen tietenkin hyvällä tuurillani perinyt.

Pikkuveljelläni on vaaleat hiukset myöskin kuten itselläni ja luulen että minulla ja veljellä alkaa hiukset iän myötä tummumaan, sillä isä on ollut myös vaaleatukkainen nuorena. Minulla on hiuksissa selvästi myös hieman punaista pigmenttiä, mutta pikkuveljellä hiukset ovat selvästi kylmemmän sävyiset. En tosin tiedä, että kuinka paljon hiusten pesuun käytetty vesi vaikuttaa, sillä minullakin tuo hyvin kevyt punertavuus ja lämmin sävy ovat tulleet vasta muutettuani pois kotoa.

Meidän perheessä ei kukaan värjää tällä hetkellä hiuksia. Äiti värjää välillä hiuksiaan tummemman ruskeiksi sävytteillä, mutta koska on tosi herkkäihoinen niin jatkuva värjäys ei sovi hänelle. Tosin harrastaa myös hiusten permanettausta välillä ja olenkin pohtinut, että onkohan tuo vaikuttanut pitemällä aikavälillä hiusten laatuun, sillä alle parikymppisenä otetuissa kuvissa hiukset näyttävät paljon paksummilta. Toki kyllä varmaan iänkin myötä hiukset ohenevat, mutta äidillä on ollut tuollainen ohuehko haperotukka varmaan kolmekymppisestä.

Miehellä on tummanruskeat ja luonnonkiharat hiukset mitkä on omasta mielestä tosi kivat&nbsp; <3 Tosin huomaa kyllä, että niihin saa holvata ihan eri tavalla hoitoaineita kuin itsellä ja pystyn heivaamaan aina itselle liian tujakat hoitoaineet melko näppärästi hänelle. Tosin kyllä ajoittain närkästyttää tuon hiustenhoitorutiinit, vaikka välillä koittaakin skarpata niiden kanssa enemmän, mutta välillä menee siihen ettei tuo kurja käytä hoitoainetta ollenkaan, ärh.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 16:19
Kirjoittaja Tiusku
Kaikilla melkoiset vahvat ja runsaat hiukset. Äidillä taipuisat, muilla suorat. Isäni on yli 70v. eikä hiusraja ole vetäytynyt yhtään, saati että olisi kaljua päälaella. :)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 22:03
Kirjoittaja sweet jane
Äiti ja siskot ovat olleet blondeja, nykyisin kaikilla taitaa olla maantieksi tummuneet hiukset, mutta blondaavat. Iskällä ja sen sisaruksilla oli mustat hiukset, mutta ovat kaikki jo harmaantuneet. Muiden hiusten paksuudesta en oikein osaa sanoa, kun että isosiskolla on tosi ohut tukka ja mulla taas liian paksu (päänahka kärsii) ja mun tukan väri on aika tumma.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 01:49
Kirjoittaja catjuska
isälläni on kohtalaisen paksu, mutta ohimoilta hieman harventunut tukka, joka oli kauan tummanruskea kunnes viiskymppisten jälkeen alkoi harmaantua teräksen/hopeanharmaaksi. äidilläni on luonnostaan maantienharmaa, blondannu ja permanentannu koko ikänsä. äidilläni on HYVIN ohuet ja harvat hiukset, päälaki paistaa aivan kirkkaasti läpi koko matkalta, niskassa sitten paksumpaa. ja mun tuurilla vaikea arvata kummalta tän "paksuuden" oon periny.. ;( isän vanhemmilla oli molemmilla erittäin paksut hiukset, äidin puolelta en tiedä. velipoika pitää kaljua, mutta nuorempana valokuvissa sillä oli viljanvaalea tukka.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 04:46
Kirjoittaja versicolori
Isällä on kuiva, ohut ja luonnonkihara/lainehtiva hiuslaatu ja hiusväri on ollut keskiruskea, sittemmin harmaantunut. Äidillä paksu, voimakkaasti taipuisa ja lainehtiva tummanruskeaksi tummentunut hius (nuorena oli vaalea), jota tykkää raidoittaa vaaleaksi. Näiden kahden jälkikasvu on suoratukkaista ja vaaleanruskeaa&nbsp; :D&nbsp; veli pitää hiuksia yleensä niin lyhyinä, että vaikea sanoa onko tummempi kuin minä, mutta samoilla tummuusasteilla liikutaan. Siskopuoli peri vaaleuden ja taipuisuuden, mutta värjää tummaksi ja pitää polkkamitassa tai korkeintaan hartiamitassa.
Lähisuvussa porukka ei ole kaljuuntumaan taipuvaista.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 20:56
Kirjoittaja daffodil
Mulla on ihan onnettomat hiusgeenit.

Iskän hiukset ovat ohuet ja niitä on harvassa, nykyään on jo päälaelta kaljuuntunut. Väri on se perinteinen suomalainen, mutta iän myötä jo vähän harmaantunut. Nyt iskä on onneksi jo monta vuotta pitänyt hiuksiaan sängellä; ei häiritse toi kaljuus ja sopii sille oikeasti tosi hyvin.

Äidin hiukset ovat myös tosi ohuet ja harvat, päälaki paistaa joka kohdasta ihan selvästi. Väri silläkin ihan perinteinen. Aiemmin piti hiuksissa aina permanenttia, mutta nyt on käyttänyt jo kymmenisen vuotta peruukkia/hiuslisäkettä (sellainen aidoista hiuksista tehty, mikä tulee klipseillä kiinni omiin hiuksiin, näyttää kyllä hyvin aidolta). Äidin suvun puolelta myös tädillä ja mummolla on huonot hiukset, eli ihan geneettistä taitaa olla.

Veljen hiukset ovat nekin väriltään perinteiset, mutta määrällisesti niitä on enemmän kuin mulla (ei paista nahka päälaelta läpi).

Eli onnea vaan mulle... :P

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 23 Tammi 2012, 11:09
Kirjoittaja keesha
Siis mun äidillä on paljon upeampi kutristo kuin mulla! ;D Ja se on kuitenkin 55+. Sillä vaan kasvaa ja kasvaa hiukset ja ne onkin jo yli bsl-mitan. Äitillä on vakio tummanruskea pohja, johon se vaihtelee aina lilaa, punaista tai vaaleaa raitaa. Sillä on samoin todella paksu hiuslaatu, joten sieltä on omakin tukka peritty. Olen kyllä kateellinen, mutta tietysti iloinen äidin puolesta, hänellä ei ole ollut nuorempana koskaan oikeasti pitkää tukkaa. :)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 13:15
Kirjoittaja Varjotar
Mutsilla on tummanruskeat ja suorat, paksut hiukset. Sille sopi voimakkaat, suuret kiharat aivan mahtavasti.
Faijalla on suht ohut "ei-minkään- värinen" maantienharmaa.
Systerillä on suora, puolipaksu tummanruskea hius.

Mä olen meidän perheen ainoa pitkäletti :l

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 22:03
Kirjoittaja julietjones
Äitilläni on tummanvaalea, 7-tasoinen tukka, on raidoittanut/vaalentanut ja permanentannut niin kauan kuin muistan. Oon jopa kateellinen, äitin hiukset vain "parantuvat" permanentista, mun hiukset kuolee samantien. Joku laatuero siis oltava.

Isälläni oli suht tumma taipuisa tukka, sieltä oon vissiin normivärini perinyt. Eli 5/6-tasoinen tummahko tuhka. Mulla kasvaa seassa myös hopeisia ja punertavia hiuksia. Välillä harmittaa kun aikanaan aloin värjäämään... Omat hiukseni ovat ohuet mutta niitä on paljon. Taipuisat ja kestävät värjäystä hyvin, permanenttia ei yhtään.

Veljelläni on perusmaantie, vahva hiuksisto, suora. Kerran veli vaalensi, näytti kuin olisi kärväyttänyt naamansa. On sen jälkeen pitäytynyt omassa värissään.

Kaljuuntumista ei oo näköpiirissä, suvun 90-vuotiaillakin on oma tukka päässä, harmaantuneet vasta viime vuosikymmenillä. :)

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 23 Huhti 2012, 14:33
Kirjoittaja Punajuuri
Äitini on värjäillyt tukkaansa niin paljon,etten ole varma oikeasta väristä. Vanhemmista kuvista näyttää lainekkaalta vaaleamman ruskealta. Nykyään on aina lyhyt malli ja täti-ihmisille tyypillistä punaista purkista. Itse puhuu aina maantienharmaista, josta en ole kyllä ihan vakuuttunut. Isällä taas on ollut tummat hiukset ja jossain nuoruuskuvissa näyttää melkein mustalta ja paksulta. Kaljuuntuminen on alkanut jo varhain.
Siskolla ja minulla on ihan erilainen hiuslaatu sekä väri. Sisko on paljon vaaleampi jo luonnostaan ja on nyt värjännyt muutaman vuoden vielä vaaleammaksi. Hänellä on myös oman värin kasvatus menossa, joka muuten aloitettiin samaan aikaan toisistamme tietämättä.&nbsp; :D Mielenkiintoista nähdä, millaiset hiukset meillä oikeasti. Kymmenisen vuotta ollaan molemmat oltu värjäyskierteessä. Meillä on kaikenlisäksi sama kampaaja, joka aina jaksaa ihmetellä, miten voi olla niin erilainen hiuslaatu. Mulla on suora ja liukas, siskolla taas karheampi ja taipuisampi. Veljen hiuslaatu ja värikin on ainakin teininä ollut lähellä omaani.
Mielenkiintoista on nähdä, jos omia lapsia siunantuu, millaiset hiukset heille tulee. Mun miehellä on ihanat oljen väriset ja paljon omia hiuksiani vahvemmat.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 08 Touko 2012, 21:17
Kirjoittaja hampputukka
Äitillä on ohut tukka, iskän suvusta olenkin perinyt paksut hiukset... :) Isoveljelläni on aivan kihara, karhea ja paksu tukka, hänne hiuksensa tuntuvat ihan hevosenharjalta. Pikkuveljellä taas on suorat hiukset, minulla hieman taipuisat.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 07 Tammi 2013, 19:27
Kirjoittaja -JI-
Äidin äidillä mustat, äidillä tumman ruskeat, isän isällä mustat, isällä punertavat tummat.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 08 Tammi 2013, 09:44
Kirjoittaja sweet jane
Iskällä mustat (nyt harmaat), äidillä ja isosiskolla ohut blodi/maantie ja pikkusiskolla paksu blodutukka. Mulla on paksut tummanruskeat hiukset.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 14 Tammi 2013, 14:21
Kirjoittaja Kirppu
Mun on vaikea muistaa minkä väriset hiukset mun isälläni oli tarkalleen ottaen, kun sillä on aina ollut ihan lyhyt tukka (paitsi 60-80 -luvulla, veikkaan&nbsp; ;D) ja lisäksi nykyisin sillä on harmaata hiuksissa. Mut aika tummilta ja suorilta ne on aina näyttäneet, eikä kauheen paksuilta. Mun äitini taas on aina värjännyt hiuksiaan ja harmaata pukkaa mutta ruskeat ne on olleet, varmaan jotain 6-tasoa, ja taipuisat/laineikkaat. Mulla on kaksi siskoa joista toisella on aika ohuet hiukset, taipuisuudesta en ole varma kun se aina föönaa ne suoriksi, ja väri on muistaakseni vaaleampi ruskea. Toisella siskolla on paksut hiukset ja saman väriset kuin mulla ja äidillä, mutta suorat. Mulla taas on pikkusen ohuemmat hiukset kuin tuolla paksuhiuksisella siskolla, mutta taipuisat.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 15 Maalis 2013, 18:19
Kirjoittaja La
Mun isällä ja veljellä on aivan pikimustat ja paksut hiukan laineikkaat hiukset. Äidillä, minulla ja siskollani on oljenkeltaiset hiukset, mutta erona on, että siskoni ja äitini hiukset ovat kauniin laineikkaat ja taipuisat kun taas minun ovat aivan suorat ja taipumattomat. ;D
Olen hiukan kateellinen veljeni mustille hiuksille, koska minusta olisi ollut todella hauskaa omata luonnostaan musta tukka, varsinkin, koska näytän aivan eloveenatytöltä jo ilman näitä hiuksia. Ja toisekseen vaikka meillä molemmilla on paksut hiukset, ovat veljeni hiukset silti ns. kestävemmät, eli eivät vaurioidu tai haaroitu kuten minulla, siskolla ja äidilläni.&nbsp; >:(
Noh, kyllähän nämäkin kelpaavat tietenkin. ;D

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 13:47
Kirjoittaja nima
Isällä ja koko isän puolen suvulla lähes mustat (osalla onkin ihan mustat) ja karheat hiukset. Äidin puolella kaikki ovat paksutukkaisia,mutta maantienvaaleita. Äidillä on pehmeät ja taipuisat tummanvaaleat hiukset. Veljellä samanlaiset. Itsellä tukka on piikkisuora, karhea ja jäykkä, mutta paksu se ei ole. Tosin paksuus ei ole tässä tapauksessa perintötekijä, vaan liittyy ihan omiin elämäntapoihin ja hormoneihin, yms. Väriltään hiukseni ovat tummemmat kuin muilla, mutta vaaleammat kuin isällä.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 16 Tammi 2014, 12:07
Kirjoittaja bubbs
Isällä on musta, ohut, kihara.

Äidillä superpaksu ja jäntevä, suora maantieväri.

Omaani on äidiltä peritty tuuheus ja väri, isältä taipuisuus ja tyypillinen kiharan hiuksen tuntuma.

Siskoilla kutakuinkin sama kuin minulla, joskin minä taidan olla siskoja hiukan vaaleampi ja kiharampi.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 18 Tammi 2014, 13:09
Kirjoittaja Nakke N.
Isällä maantienvärinen, äidillä ruskeahko maantienvärinen, veljelläni tummahkonruskea ja minulla ihan ohut ja ihan vaalea. Kuka ei kuulu joukkoon ::)&nbsp; Meillä kyllä äidin suvussa on muitakin "albiinoja". Pomppii jotenkin oudosti nuo geenit.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Lähetetty: 21 Tammi 2014, 07:13
Kirjoittaja Shirley
Vähän sama juttu täällä, tosin ei värin vaan hiuslaadun suhteen. Isällä on paksut, tummanruskeat (olisinpa saanut itselleni saman värin) ja selkeästi taipuisat hiukset. Äidillä keskiruskeat, ohuet ja selvästi kiharat hiukset. Veljellä melko tummat, vahvasti kihartuvat hiukset. Mulla sitten taas piikkisuorat, lasimaiset ja ohuehkot. Oma väri sellainen keskiruskea, mutta selvästi ennemmän sävyä maantie kuin äidillä. Huvittavaa kyllä, että itsellä on näin suorat hiukset, mutta kuulemma suoratukkaisia on ollut ainakin isän puolella jonkin verran.