Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
hampputukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 81
Liittynyt: 07 Touko 2012, 20:24

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Viesti Kirjoittaja hampputukka »

Äitillä on ohut tukka, iskän suvusta olenkin perinyt paksut hiukset... :) Isoveljelläni on aivan kihara, karhea ja paksu tukka, hänne hiuksensa tuntuvat ihan hevosenharjalta. Pikkuveljellä taas on suorat hiukset, minulla hieman taipuisat.
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=848478#p848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.
-JI-

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Viesti Kirjoittaja -JI- »

Äidin äidillä mustat, äidillä tumman ruskeat, isän isällä mustat, isällä punertavat tummat.
sweet jane
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3044
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 10:41

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Viesti Kirjoittaja sweet jane »

Iskällä mustat (nyt harmaat), äidillä ja isosiskolla ohut blodi/maantie ja pikkusiskolla paksu blodutukka. Mulla on paksut tummanruskeat hiukset.
Kirppu
Haiven
Haiven
Viestit: 39
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 13:53

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Mun on vaikea muistaa minkä väriset hiukset mun isälläni oli tarkalleen ottaen, kun sillä on aina ollut ihan lyhyt tukka (paitsi 60-80 -luvulla, veikkaan  ;D) ja lisäksi nykyisin sillä on harmaata hiuksissa. Mut aika tummilta ja suorilta ne on aina näyttäneet, eikä kauheen paksuilta. Mun äitini taas on aina värjännyt hiuksiaan ja harmaata pukkaa mutta ruskeat ne on olleet, varmaan jotain 6-tasoa, ja taipuisat/laineikkaat. Mulla on kaksi siskoa joista toisella on aika ohuet hiukset, taipuisuudesta en ole varma kun se aina föönaa ne suoriksi, ja väri on muistaakseni vaaleampi ruskea. Toisella siskolla on paksut hiukset ja saman väriset kuin mulla ja äidillä, mutta suorat. Mulla taas on pikkusen ohuemmat hiukset kuin tuolla paksuhiuksisella siskolla, mutta taipuisat.
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus
La

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Viesti Kirjoittaja La »

Mun isällä ja veljellä on aivan pikimustat ja paksut hiukan laineikkaat hiukset. Äidillä, minulla ja siskollani on oljenkeltaiset hiukset, mutta erona on, että siskoni ja äitini hiukset ovat kauniin laineikkaat ja taipuisat kun taas minun ovat aivan suorat ja taipumattomat. ;D
Olen hiukan kateellinen veljeni mustille hiuksille, koska minusta olisi ollut todella hauskaa omata luonnostaan musta tukka, varsinkin, koska näytän aivan eloveenatytöltä jo ilman näitä hiuksia. Ja toisekseen vaikka meillä molemmilla on paksut hiukset, ovat veljeni hiukset silti ns. kestävemmät, eli eivät vaurioidu tai haaroitu kuten minulla, siskolla ja äidilläni.  >:(
Noh, kyllähän nämäkin kelpaavat tietenkin. ;D
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Viesti Kirjoittaja nima »

Isällä ja koko isän puolen suvulla lähes mustat (osalla onkin ihan mustat) ja karheat hiukset. Äidin puolella kaikki ovat paksutukkaisia,mutta maantienvaaleita. Äidillä on pehmeät ja taipuisat tummanvaaleat hiukset. Veljellä samanlaiset. Itsellä tukka on piikkisuora, karhea ja jäykkä, mutta paksu se ei ole. Tosin paksuus ei ole tässä tapauksessa perintötekijä, vaan liittyy ihan omiin elämäntapoihin ja hormoneihin, yms. Väriltään hiukseni ovat tummemmat kuin muilla, mutta vaaleammat kuin isällä.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Isällä on musta, ohut, kihara.

Äidillä superpaksu ja jäntevä, suora maantieväri.

Omaani on äidiltä peritty tuuheus ja väri, isältä taipuisuus ja tyypillinen kiharan hiuksen tuntuma.

Siskoilla kutakuinkin sama kuin minulla, joskin minä taidan olla siskoja hiukan vaaleampi ja kiharampi.
Nakke N.

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Viesti Kirjoittaja Nakke N. »

Isällä maantienvärinen, äidillä ruskeahko maantienvärinen, veljelläni tummahkonruskea ja minulla ihan ohut ja ihan vaalea. Kuka ei kuulu joukkoon ::)  Meillä kyllä äidin suvussa on muitakin "albiinoja". Pomppii jotenkin oudosti nuo geenit.
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Minkälaiset hiukset perheelläsi on?

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Vähän sama juttu täällä, tosin ei värin vaan hiuslaadun suhteen. Isällä on paksut, tummanruskeat (olisinpa saanut itselleni saman värin) ja selkeästi taipuisat hiukset. Äidillä keskiruskeat, ohuet ja selvästi kiharat hiukset. Veljellä melko tummat, vahvasti kihartuvat hiukset. Mulla sitten taas piikkisuorat, lasimaiset ja ohuehkot. Oma väri sellainen keskiruskea, mutta selvästi ennemmän sävyä maantie kuin äidillä. Huvittavaa kyllä, että itsellä on näin suorat hiukset, mutta kuulemma suoratukkaisia on ollut ainakin isän puolella jonkin verran.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
Vastaa Viestiin