Aveda

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
meriucha

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja meriucha »

Aveda shampure hoitoaineessa on kamala voimakas tuoksu ja meikäläisen päässä ainakin jättää jonkin verran takkuun. Mutta toisaalta, suomalainen hius onkin erilainen joten voi se niillä ulkomaalaisilla oikeasti toimiakin. Ja miksei myös suomalaisilla, riippuu niin paljon siitä mistä roikkuu  ;D
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Sain edelliset hiushärpättimet loppumaan ja vierailin Avedan liikkeessä. Ostin aiempien suunnitelmieni mukaisesti Rosemary mint -shampoon, jota edelleen fanitan, mutta käytettyäni ne em. Rosemary Mint -hoitisnäytteet loppuun, tulin siihen tulokseen, että hoitis on kuitenkin sen verran kevyt, että se ei ainakaan itselleni sovi pitkäaikaiseen käyttöön, sillä tuntuu että kosteutustehot eivät riitä (voisin korkeintaan vuorotella tuota kosteuttavampien tuotteiden kanssa).Ostin sen sijaan Color Conserve -hoitiksen, joka on täyteläisempi ja kosteuttavampi. Pari kertaa olen sitä jo kokeillut ja hiuksiin tulee ainakin mieletön kiilto ja hiusten selvittäminen pesun jälkeen on helppoa. :)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Mistä olette tilailleet Avedan tuotteita edullisimmin? Kiinnostuin Black Malva-tuotteista luettuani MUA'n arvioita, joissa eräs fysiologian tohtoriksi valmistuva ihonhoitoguru hehkuttu niitä kovasti  :D Hiukseni eivät ole edes samanlaiset kuin hänellä, mutta hän kehui niitä tehokkaan sävyttäviksi, joten siinä voisi olla sopivasti lisähehkua ruskeisiin luonnollisiin hiuksiin. Ellei hinta sitten ole aivan kammottava..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Mä tilasin äskettäin Scalp Benefits sh+ha lookfantasticilta. Se on aavistuksen halvempi kuin HQhair. Jenkeistä kai saisi halvemmallakin, mutt mä olen tullut hieman vainoharhaiseksi tullurajojen kanssa.

Voisin tässä samalla raportoidakin.

Scalp Benefits shampooKirpeänraikas yrttimäinen tuoksu, keskivoimakas ja jää hiukseen. Pesee hyvin jo yhdellä kerralla, vaahtoaa kohtuullisesti. Huuhtoutuu hyvin. Hiukset on jo shampoon jäljiltä melko pehmoiset, ei jätä takkuun. Mulla on herkkä ja kuiva päänahka mutta tähän tavaraan se ei reagoinut negatiivisesti. Toisaalta kesällä on aina helpompaa, talven pakkasjakso näyttää kuinka hyvin tämä rauhoittaa päänahkaa.

Scalp Benefits hoitoaineIhana vetiverin tuoksu, I'm in lööööve.  :-* Jää hiuksiin, mutta ei haittaa, koska tuoksu on niin ihq. Hoitaa hyvin jo minuutin vaikutusajalla ja jos viitsii jättää vartiksi, tulos on superpehmeä ja kiiltävä. Tulos kuivana kiiltävä, siloinen ja ilmava. Sopii ainakin mulle loistavasti, koska mulla on herkkä ja kuiva päänahka, joka kuitenkin sitten ohimoilta ja niskasta rasvoittuu pikana. Ei ehkä ihan HG, mutta erittäin hyvä tuote kuiteskin. Sanoisin, että rauhoittavaa vaikutusta on myös havaittavissa, päänahka kutiaa n. 30% vähemmän kuin normaalisti. Sopii myös hennolle ja pitkälle hiukselle hyvin, just tuon ilmavan lopputuloksen takia. Hyvin huonokuntoiselle hiukselle en suosittelisi yksikseen, veikkaan että tehot ei riitä vaan tarvii jätettävän lisäksi.
Viimeksi muokannut Hentoinen, 20 Kesä 2008, 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Black Malva Conditioneria olen nyt testaillut kerran, ja se on todella pigmenttistä ainetta. En kuvittele kaiken olevan täysin luonnonmukaista perua, INCIstä löytyy useita väriaineita loppupuolelta... Mutta pääasia, että tekee tehtävänsä ja taittaa punaista sävyä pois.
Mustaa mönjää saa levittää huolella, että kylppärin kaakelit eivät saa tahroja. Käytin muovihanskoja, sillä en halua ärsyttää ihoa/ saada tahroja, mutta tämän pitäisi kyllä lähteä helposti  iholta huuhdeltaessa MUA'n arvioiden mukaan.
Kovin hoitavaa tuo ei ole yksinään, joten kannattaa ehkä yhdistää tehohoitoon / käyttää erillistä tehistä. Omat hiukseni olivat aika takussa tuon jälijtä, mutta onneksi löytyi jätettäviä (Nexxuksen Luxxtress oli nyt paikallaan!), joilla sai takkupallon selväksi.
Käytän tätä ehkä joka toinen pesu tästä eteenpäin, saa nähdä. Kovin tummennetun ja värjätyn näköistä kuontaloa en kuitenkaan halua... Sävyä tuli sen suositusajan (5 min.) muhittelulla jonkin verran, joten kyllä tämä toimii. Tuoksu on vahva, yrttimäinen, ei todellakaan mikään ällömakeaan viittavakaan.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Ostin ebaysta Shampure sh+ha matkakokopaketin ja olen nyt pessyt sillä 3 kertaa. Tuoksu on aika erikoinen, täytyy myöntää. Muistuttaa hieman Kevin Murphyn Regular.Rinse:n tuoksua, mutta on jotenkin raskaampi ja makeampi. Seksikkäämpi, ikäänkuin.  ;D Se ei ole ihan sellainen tuoksu, mihin mä olen aiemmin törmännyt, mutta pidän siitä mitä enemmän tuoksuttelen. Itse shampoo pesee aika tujusti, hiukset tuntuu jotenkin kankeilta huuhtelun jälkeen. Hoitis on hyvä peruspikahoitis, muhittelin kolmisen minuuttia joka kerralla, mutta täytyy kokeilla vielä vartin vaikutusaikaa pullonpohjilla. Hoitis on sikäli outo, että märkänä hiukset tuntuu todella kankeilta ja latvoista jopa korppuisilta, mä olin alkuun että voi apua.  :o Mutta kun tukka on kokonaan kuiva, hiukset on ilmavat, kiiltävät ja silkkiset. Mä havaitsen myös sitä Minakon kaipaamaa jämäköittävyyttä, hiukset on tukevamman tuntuiset kuin normaalisti.

Kokeilin myös juureskaupan kautta Black Malva conditioneria. Siitä ei ole kuin yksi kokeilu, mutta antoi se jotain osviittaa. Tuoksu on tujakka ja musta hieman pistäväkin, yrttimäinen. En haistelisi ihan pelkästään omaksi iloksi. Onneksi tuoksu ei jää kovin voimakkaana hiukseen pesun jälkeen. Tavara on voimakkaan pigmenttistä ja jää helposti kynsiin, kandee käyttää hanskoja! Iholta ja kaakeleilta lähti helposti huuhtelemalla. Annoin vaikuttaa 5 min. ja havaitsin että auringon haalistamat päällyshiukset on selvästi tummemmat. Kiilto on aika normaali, mutta muuten hiukset jää kyllä kivan ilmaviksi. Mäkin laitoin perään jätettävää, sillä detangler-ominaisuutta tavarassa ei selvästikään ole.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Black Malva-hoitoaineesta on nyt ehtinyt kerääntyä enemmän kokemuksia, ja tämä on todella tummaa sävyä syventävää ainetta. Joka pesussa en viitsi käyttää, sillä liian tummalta en halua näyttää - pääasia, ettei hiuksiani enää vahingossakaan kuvailla 'vaaleanruskeiksi'.  ;)  ;D

Tämä ei todellakaan ole mikään selvittävä tai silottava hoitis, eikä myöskään mikään kiiltoa antava, joten kiillon saamiseksi on käytettävä lisäksi muita aineita, naamioita tms.  Sävyttäjänä Black Malva puolestaan on erittäin tehokas! Käytän tätä maksimissaan joka toinen kerta suklaanruksean sävyn ylläpitoon. Todella tummaa jälkeäkin tällä kyllä saisi, mutta sitten tulos ei enää näytä luontevalta.

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

^Mielenkiintoista. Mä saan tällä kyllä ihan kiitettävän kiillon ja selvittääkin ihan ok, joskin parempiakin selvittäviä on. Mulla on nyt 4:sta päässä, joten minkä verran sitten tummentaa, en osaa sanoa. Pitää kuitenkin hyvin sävyn neutraalina.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Caudealis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 636
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 12:31

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Caudealis »

Tietääkö kukaan, onko  Rosemary Mint-shampoossa ja -hoitoaineessa silikonia? Entä Avedan tuotteissa yleensä?
Mischa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 286
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 09:55

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Mischa »

Caudealis kirjoitti: Tietääkö kukaan, onko  Rosemary Mint-shampoossa ja -hoitoaineessa silikonia? Entä Avedan tuotteissa yleensä?
Noissa kummassakaan ei ole.
Lisäsin Rosemary Mint -shampoon INCI-ketjuun, hoitoaine löytyikin sieltä jo.

1b M ii
Caudealis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 636
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 12:31

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Caudealis »

Tilailin tuossa Avedan tuotteita Lookfantasticista ja olen nyt ehtinyt niitä jo vähän testailemaan.

Kamomillashampoo vaaleille hiuksille tuoksuu mun nenään hyvältä (kirsikkaa ja karvasmantelia?) ja pesee hyvin. Miinusta silikoneista, jotka eivät kuitenkaan vielä ole kutitelleet päänahkaa mitenkään. Shampoo vaahtoaa hyvin ja on mulle sopivan pesevää. Ehkä vähän vaikuttaa väriinkin.

Kamomillahoitsikka vaaleille hiuksille ei tunnu yhtään hoitavalta, joten ei missään nimessä riittäisi ainoaksi hoitoaineeksi pesun yhteydessä. Tätä onkin tarkoitettu varmaan käytettäväksi enemmän nimenomaan värin syventämiseen, eikä joka pesun jälkeen. Näin ainakin itse järkeilin. Mielestäni hiuksista tuli kultaisemmat tätä käytettäessä.

Damage remedy intensive restructuring treatment-hoitoaine tuntui jämäköittävän hiuksia, vaikka ei tätä mitenkään voi Lanzan rekkuun varmaan verratakaan. Täytyy katsoa pidemmällä tähtäimellä, miten vaikuttaa.

Yleisesti ottaen hiukset kyllä näyttävät hyvältä näitä käyttäessä. Sulkevana hoitsikkana olen kyllä käyttänyt lisäksi Tigin Dumb Blondea. Hiuksistoni taitaa hieman kaivatakin silareita, kun lopputulos on kyllä niiden kanssa parempi, kuin ilman. Shampooseen en tosin niitä haluaisi, hoitoaineissa ei haittaa yhtään.
Caudealis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 636
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 12:31

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Caudealis »

(En muokkaa edellistä kirjoitustani, vaan kirjoitan uuden, jotta ketju nousisi ylöspäin.)

Yksinpuhelua harrastan näköjään Avedan tuotteista.  ;D Mulla on kestänyt tuo kamomillashampoo vajaan vuoden (vähän on vielä jäljellä), ja nyt tilasin uuden, kun pidän siitä niin paljon ja hintakin on kohdallaan! Silarit eivät todellakaan kutitelleet päänahkaa, ilmeisesti niitä on aika vähän siinä. Shampoo vaahtoaa hyvin ja pesee mukavasti, kaiken kaikkiaan mun mielestä hyvää ainetta!

Sen sijaan hoitoainetta en enää tilannut (vaan sen sijaan Bumble&Bumblen hoitsikan vaaleille hiuksille), enkä tuota "rekkuakaan" enää osta, vaikka se onkin toiminut ihan suht hyvin. Sen jäljiltä hiukset ovat jääneet ihan jämäkän ja pehmeän tuntuisiksi, mutta ei se mitään ihmeitä tee kuitenkaan.
sonjis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 133
Liittynyt: 10 Tammi 2011, 22:10

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja sonjis »

Caudealis kirjoitti: (En muokkaa edellistä kirjoitustani, vaan kirjoitan uuden, jotta ketju nousisi ylöspäin.)

Yksinpuhelua harrastan näköjään Avedan tuotteista.  ;D Mulla on kestänyt tuo kamomillashampoo vajaan vuoden (vähän on vielä jäljellä), ja nyt tilasin uuden, kun pidän siitä niin paljon ja hintakin on kohdallaan! Silarit eivät todellakaan kutitelleet päänahkaa, ilmeisesti niitä on aika vähän siinä. Shampoo vaahtoaa hyvin ja pesee mukavasti, kaiken kaikkiaan mun mielestä hyvää ainetta!

Sen sijaan hoitoainetta en enää tilannut (vaan sen sijaan Bumble&Bumblen hoitsikan vaaleille hiuksille), enkä tuota "rekkuakaan" enää osta, vaikka se onkin toiminut ihan suht hyvin. Sen jäljiltä hiukset ovat jääneet ihan jämäkän ja pehmeän tuntuisiksi, mutta ei se mitään ihmeitä tee kuitenkaan.
Kiitos raportoinnista tuon "rekun" suhteen, mulle tänään kampaaja suositteli sitä (kävin Aveda-salongissa Madridissa kun en löytänyt täältä yhtään ekokampaamoa, oli muuten elämäni ehkä kauhein kampaamokokemus!) kun oli sitä mieltä että hiukseni kaipaavat kevyttä proteiinilisää. Onneksi maltoin mieleni (31 e hintalapulla oli osuutta asiaan) ja ajattelin, että voin yhtä hyvin ostaa 2 eurolla täysmaitojogurttia kaupasta ja tehdä itse proteiinipitoisia hiusnaamioita...

Mutta olisiko kenelläkään kokemusta Avedan Be Curly -sarjan tuotteista (joita mulle myös suositeltiin kampaamossa tänään)? Pikaisen INCI-vilkaisun perusteella vaikutti tosin siltä, että Avedan tuotteet ei ole ihan niin ekoa kuin mitä yleensä käytän, mutta noissa ei kampaajan mukaan pitänyt olla silikoneja tai parabeeneja, tiedä häntä oliko tyyppi tosin kovin hyvin asiasta perillä...
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Löytyihän täältä Aveda-ketjukin :)

En ole koskaan aiemmin Avedaa käyttänyt, mutta kun sain 25 millin pienen tuubin Dry remedy moisturizing treatment masquesta, niin innolla kokeilin. Tuoksu yrttimäinen (yyh), huuhtelun jälkeen hiukset oli aika helppo kammata. Kuivumisen jälkeen, saman päivän aikana, ei hiukset vielä tuntuneet kovin erityiseltä, mutta seuraavana päivänä pituudet ja latvat tuntuivat tosi hyviltä, pehmeiltä ja näyttivät aika kiiltäviltäkin. Ikävä yllätys oli kuitenkin todeta täysikokoinen tuubi hyvin hintavaksi (n. 40 euroa), joten se jarruttelee ostohaluja.

Samalla huomasin Avedalla olevan pari muutakin kiinnostavaa naamiota: After sun ja Smooth infusion -sarjoista. Eli jos noista on kellään nykyään kokemusta, niin olisi kiva kuulla esim. onko nuo tuoteperheet yhtä yrttisiä tuoksultaan.
Vastaa Viestiin