Aveda

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Viivi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 610
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 12:39

Aveda

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Onko kenelläkään kokemusta Avedasta? Mua kiinnostaisi ainakin Shampuren shampoo ja hoitis. Niitä on aika paljon hehkutettu ulkomaisissa lehdissä ja shampookin on jo jonkin aikaa keikkunut LF:n TOP10:ssä kolmantena...
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.
Nove

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Nove »

Multa löytyy Damage Remedy Intensive Resctructing Treatment ja Sap Moss hoitoaine. Ihan ok tuotteita kummatkin. Enemmän kuitenkin tuosta tehiksestä tykkään, hoitoaine ei siloita riittävästi.

Tuoksut noissa on tosin vähän omituiset, varsinkin tuossa Sap Mossissa. Mulle tulee siitä mieleen märän mullan ja yrttien sekoitus.
silkkitukka

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja silkkitukka »

Mulla on Avedan Shampure shampoo, tosin en ole käyttänyt sitä vähään aikaan. Ihan kiva perusshampoo, mutta ei mitenkään "erityinen" mielestäni. Shampure hoitoainetta en ole kokeillut.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mulla on kokemusta sap mossin pre wash -hoidosta, shampoosta ja detanglerista.

Ihan kivat, mutta haju oli tosiaan aika kummallinen. Noita kun käytti, niin tukka haisi ihan sammaleiselta mutanaamiolta. Toinen ikävä puoli oli detanglerin silikonisuus: Poishuuhtomisen jälkeen suihku oli aina hengenvaarallisen liukas... :-\

Kosteutusteho oli kyllä hyvä, että sikäli voin suositella.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Ippa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 476
Liittynyt: 14 Maalis 2006, 20:06

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Ippa »

Mulla on kanssa tuo Shampure-shampoo, jonka tilasin taannoin LF:stä ihan silkasta uteliaisuudesta, kun tuntuvat sitä niin hehkuttavan ja sillä listallakin se keikkuu jatkuvasti.

Shampoo tuntuu itse asiassa aika hyvältä, mutta tuoksusta on pakko vähän tilittää. En ole yleensä hiusjuttujen hajujen suhteen kovin nöpönuuka, jopa O&H:n intensiivisestä maustearomista olen oppinut pitämään. Tuo Shampuren
"tuoksu" on kuitenkin melkoisen järkky. Ekaksi mietin, että jännän yrttinen, mutta nyt se on lähes sietämätön. Sellainen partavesimäinen, ummehtunut katku... ??? Välttelenkin jo sen käyttöä ja voi olla, että puteli siirtyy vähin äänin miehen treenikassiin ;D
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

sipe kirjoitti: Mulla on kokemusta sap mossin pre wash -hoidosta, shampoosta ja detanglerista.
Ihan kivat, mutta haju oli tosiaan aika kummallinen. Noita kun käytti, niin tukka haisi ihan sammaleiselta mutanaamiolta.
Mun mielestä taas Sap Moss -tuotteiden tuoksu on ihana! :D Varsinkin kesällä mökillä saunoessa tulee käytettyä noita, koska niissä on mun mielestä jotenkin ihanan luonnonläheinen ja tunnelmallinen tuoksu. No, ehkä olen mieltynyt noihin maanläheisiin hajuihin kun olen kotoisin niin metsästä. ;D

Puggie

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Puggie »

Mun mielestä Shampure on myös ihan perusshampoo, johon mulla on aikas neutraali suhtautuminen. Voisin ostaa uudelleen, sillä puhdisti hyvin ja vaahtosi kivasti. Tuoksu oli tosiaan aika "mielenkiintoinen", koska yksi ostokriteeri sille oli nimenomaan tuo kovasti kehuttu tuoksu. Huomasin tosin, että siihen kasvoi ajan myötä ja jossain vaiheessa se oli jo aika hyväkin! :D

Tykkäsin myös Cherry/Almond Bark -hoitoaineesta. Tuoksu on aika voimakas kirsikka-manteli, mutta ei sentään ihan päänsärky-tasoa. Toimi hyvin lyhyellä vaikutusajalla, mutta myös pidemmällä tehohoidon tapaan. Aveda Beautifying Composition Oil toimi myös hyvin hiuksissa ja iholla. Pohja on jojobaöljyä ja se sisältää mm. rosmariinia, laventelia ja erilaisia sitrusöljyjä. Sikamaisen kallista, mutta pari tippaa riittää, joten se on todella riittoisaa. Toimii erityisen hyvin lämmitettynä.

Jätettävä hoitoaine Elixir oli taas ihan surkeaa. Varmaan huonoin jätettävä, mitä olen kokeillut. Ei hoitanut ollenkaan, jätti hiuksiin muovisen, likaisennäköisen tunnun ja tuoksui tosi pahalle.

Sap Mossit ja tuo Deep Penetrating Hair Revitaliser kiinnostaisi seuraavaksi..
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Todia »

Lettu, kaipailisn tietoja avedan black malva hoitiksesta, voisitko hieman valottaa kokemuksiasi siitä? aikomuksena olisi hankkia sitä. Miten voimakkaasti vaikuttaa väriin?
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Minako
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 572
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 13:31

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Minako »

Mulla on käytössä Shampure sh + hoitis (lisäsin hoitoaineen INCI:n FAQ-ketjuun). Nuo on ihan OK/peruskamaa, en oo huomannut mitään tuuheuttavaa/jämäköittävää tms. vaikutusta. Shampoo pesee ja vaahtoaa ihan kivasti, muttei karheuta kuitenkaan. Hoitis on aika kevyttä mutta selvittää kohtuullisesti, ehkä vaikutukseltaan samantapainen kun L'anzan Dry Hair Detangler.

Koostumus shampoossa on läpinäkyvä geelimäinen ja hoitiksessa ohut ja maitomainen. Tuoksu on molemmissa sama, yrttimäinen/kasvimainen ja todella voimakas, ehkä vähän makea. Tuoksu on tavallaan ihan OK, mutta siinä on jotain todella etovaa samalla, vaikea selittää. Hiuksia pestessä meinaa henki salpautua ja tuoksu myös jää leijailemaan hiuksiin, tosin ei yhtä voimakkaana ;D Käytän kyllä pullot loppuun mutta uusia en taida ostaa...
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Kokeilin tänään Avedan Damage Remedy Intensive Structure Treatment -tehistä, ja lopputulos on muuten hyvä, sileä ja kiiltävä, mutta jostain syystä päänahkaani kutisee nyt oudosti ja tuntuu kuin siitä irtoaisi pieniä "rakeita", mitä sitten ovatkin...  En tiedä huuhtelinko liian vähän aikaa vai mistä tuo voisi johtua. Täytynee testailla myöhemmin uudelleen kun tuo saamani näytepakkaus on sen verran iso (50 ml) etten viitsi sitä heti poiskaan heittää. Tietääkö joku mitkä aineet tuollaista kutinaa voivat aiheuttaa?

Edit: silikonia tuossa on jonkin verran (incin loppupäässä), mutta mitkään paljon pahemmat silikonipommit eivät ole aiheuttaneet minulla päänahan kutinaa, joten kyseessä on jokin muu syy.
Viimeksi muokannut Huuhkaja, 12 Marras 2006, 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Triina »

Tilasin puhtaasta uteliaisuudesta Shampure-shampoon LF:stä. Jännää nähdä millainen tulos tulee tähän päähän. Pihka, en olisi kyllä tarvinnut yhtään mitään, parikymmentä shampoota ennestäänkin... ::)
Iiris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1260
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 19:25

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Iiris »

Hui, olin aikeissa tilata tuota Shampurea, kun kaipailin jotain neutraalia ja "hyvää tekevää" shampoota päivittäiseen pesuun, mutta enpä ole näiden teidän kommenttienne jälkeen enää varma.  :o Kuvaukset vaihtelevat mullasta miesten partaveteen, joten ei ehkä ole se mieto ja neutraali shampoo, jota etsin.  :D
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Rosemary Mint -shampoo ja -hoitis ovat ihania! :-*  Tutustuin näihin hotellillamme Reykjavikissä, ja otin muutaman miniputelin sieltä mukaan (kun joka päivä tuotiin huoneeseen uudet vaikka entisiä oli vielä jäljellä). Pesutulos on kerrassaan loistava, päällimmäisenä jää puhtauden ja raikkauden tuntu, ja hiukset on helppo selvittää ja ne pysyvät sileinä ja ilmavina ilman mitään ylimääräisiä aineita. Ostan näitä isot putelit sitten kun tällä hetkellä käytössä oleva shampoo ja hoitis loppuvat, loppuvuodesta varmaan.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Osaiskos Huuhkaja kertoa kiinnostuneelle vähän lisää noista Rosemary & Minteistä?  :)

Oliko shampoo kovin pesevää? Katselin INCIä Drugstore.comin sivuilta, ja näytti aika hellävaraiselta. Hoitista mainostetaan erittäin kevyenä, mutta riittäisköhän se kosteutta janoavalle laineikkaalle tukkarukalle? Mun pitää kyllä saada joku purkki tyhjäksi ennen kuin nämä hommaan...  :P
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Aveda

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

^Rosemary Mint -shampoo on pesevää (mutta hellävaraista), ja siitä jää päänahkaan ja koko hiuksiin ennen kaikkea puhdas tunne. Samantyyppisen tuloksen olen saanut esim. Philip B. Peppermint & Avocado -shampoolla, (joka on yksi ikisuosikkejani, mutta sitä pitää tilata ulkomailta, joten se hieman kirpaisee).

Hoitis on tosiaan melko kevyttä, mutta lisää kosteutustehoja saa sekoittamalla siihen pari tippaa jotain öljyä (itse olen miksaillut siihen avokadoöljyä). Käytän näiden lisäksi kyllä sitten muita hoitavampia ja kosteuttavampia tuotteita silloin kun tukka niitä tuntuu tarvitsevan.

Nämä Rosemary Mintit ovat mielestäni sellaisia "huolettoman tyypin hiustuotteita", koska niillä saa hyvän tuloksen vaikka ei tuntikausia muhittelisikaan. Itse käytän näitä aina kuntosalilla kun ei ole paljoa aikaa pesutoimenpiteen suorittamiseen.
Vastaa Viestiin