Sivu 1/1

KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 17:14
Kirjoittaja pöwwö
En löytänyt haulla mitään kyseisestä väristä, onko jollain kokemusta? Lähinnä kiinnostaa että vastaako nuo värit tummuudeltaan ja intensiivisyydeltään yhtään esim markettien värejä?

http://www.miraculos.fi/four-reasons-take-away-color-hellavarainen-kestosavyte-kotikayttoon Näistä siis kyse.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 19:24
Kirjoittaja Amilo
Taitaa olla vielä sen verran uusi, ettei moni ole välttämättä vielä ehtinyt kokeilla.

Itse olen kokeillut väriä 6.4 ja olin kyllä oikein positiivisesti yllättynyt. Peitti hyvin tyvikasvun ja väristä tuli tasainen.
Tuo kokeilemani sävy oli ehkä hiukan tummempi kuin 6 aste, mutta parissa pesussa korjaantui.
Kesti varmaan saman verran kuin esim. Lorealin casting tai joku muu vastaava kevytväri

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 20:10
Kirjoittaja Ilyasviel
^ Olisiko sulla kuvia tuolla värillä värjätyistä hiuksista, kiinnostaa nimittäin minuakin :D

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 22:03
Kirjoittaja eveleen
Värjäsin viime kuun alussa vähän aiemmin käyttämäni ja vähän hailakan sekä epätasaisen lopputuloksen jättäneen Herbashinen 800:n päälle Four Reasonsin sävyllä 7.35. Väristä tuli ensin vähän seiskatasoa tummempi mutta vaaleni pesun tai parin jälkeen oikein kivaksi ja kävin viime viikolla ostamassa uuden paketin kun juuri alkaa pukkaamaa esiin.

Toivottavasti väri tarttuu myös maantienväriseen seiskatason juureeni, viimeksi tosiaan oli alla toinen väri eikä omanväristä juurta näkynyt. Kestävyys on mielestäni ollut vähintäänkin samaa tasoa Castingien kanssa (olen käyttänyt ko. sarjasta sävyä 801 supervaaleaan pohjaan päästäkseni ultravaaleasta vähän lähemmäs omaa maantienväriä).

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 17 Maalis 2011, 09:35
Kirjoittaja Salamanteri
Meillä on koulussa käytössä KC:n värit ja nämä kotipaketit ovat sisällöltään samaa tavaraa kuin KC:n Velvet-kevytvärisarja. Hapetteen voimakkuus on 3% ja värin ja hapetteen suhde paketissa on 1:1,5. Velvetiä voi sekoittaa hapetteen kanssa kaikkea väliltä 1:1 ja 1:2, yleisohje on 1:2 mutta pienemmällä suhteella väristä tulee ns. "kevytkestoväri" eli on pigmenttirikkaampi ja näin ollen pysyvyys voi olla parempi. Itse olen huomannut että tämä velvet kevytvärisarja pysyy jopa paremmin kuin Ultimate kestovärisarja (tietysti riippuen hiusten kunnosta, huokoisemmassa hiuksessahan kevytvärit tahtovat pysyä paremmin muutenkin) ja lopputulos on yleensä hyvin lähellä jos ei täysin sama kuin kartan tupsu lupaa. Velvetin myyntiargumentti on "kuulakkaan luonnolliset lopputulokset" eli yleensä sävyvaihtoehdot eivät ole intensiivisen kirkkaita vaan enemmän semmoisia luonnollisia, Ultimatessa taas on sitten niitä räväkämpiä sävyvaihtoehtoja.

Tuo 7.35 sävy Velvetissä on paljon käytetty, se on hieman semmoinen frendien rachel-tyyppinen sävy ja toimii hyvin vaalennetun hiuksen päälle tummemmaksi värjätessä (kaikki velvetin .35 sävyt on tehty niin että ei pitäisi joutua esipigmentoimaan vaalean päälle värjätessä). Tässä vähän infoa jos jotain kiinnostaa :)

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 17 Maalis 2011, 17:11
Kirjoittaja pöwwö
^Kiitos kattavasta vastauksesta!  :) Vielä kun joku olisi kokeillut sitä punaista ( 7.46R ) ja kertoisi tai vielä parempaa laittaisi kuvan minkä punainen siitä tuli.  :ts

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 17 Maalis 2011, 19:43
Kirjoittaja Amilo
Ilyasviel kirjoitti: ^ Olisiko sulla kuvia tuolla värillä värjätyistä hiuksista, kiinnostaa nimittäin minuakin :D
Yritin etsiä, mutta en löytänyt kuin yhden kuvan ja siinä väri näytti väärältä :(

Mutta tuossa on aavistuksen sellainen mahonkinen vivahde, eli ei ole kovin punainen, vaikka päävivahde onkin kupari.
Jos tästä nyt mitään apua on.


Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 21 Kesä 2011, 15:59
Kirjoittaja Kevätperhonen**
Tänään tarkoitus laittaa tyvikasvuun sävyä 5.35 Brownie - Lämmin syvä ruskea, kampaaja neuvoi laittamaan tyveen 20 minuutin ajaksi ja pituuksiin 5-10 minuuttia ettei vedä liian tummaksi.  Laitan sitten illalla tietoa minkälainen tulos tuli  ::)

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 21 Kesä 2011, 17:25
Kirjoittaja Belle
Kiinnostaisi sävyt 7.35 ja 7.43. Onko tuo 7.35 kuinka punertava? Tällä hetkellä mulla on hiuksissa Lorkun Ferian 7.4 ja mielestäni on liian räikeä oranssi, kaksi viikkoa sitten olen värjännyt eikä ole mainittavasti haalistunut joten ei mene sen suoravärinkään piikkiin...

Tuo 7.35 voisi olla nyt hyvä tähän päälle tasoittelemaan räikeyttä, jos sitten jatkossa käyttäisi sävyä 7.43. Ei haittaa, jos himppasen tummenisi, mutta mitään tunkkaista 6-asteista en haluaisi kun viimeinkin oon saanut hiukset raidoittelulla sopivaan vaaleusasteeseen.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 21 Kesä 2011, 17:37
Kirjoittaja Salamanteri
7.35 ei ole punertava, vähän sellainen kullantoffeinen vaaleanruskea, paras kuvaus värille on jennifer aniston-tyyppinen. Ei ole käytössä ikinä vetäissyt tummemmaksi vaikka valkaistuunkin hiukseen olen käyttänyt.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 21 Kesä 2011, 17:54
Kirjoittaja Belle
^ Kiitos tiedosta :). Luonnollisempaa ja kultakuparista sävyä nyt tavoittelen eli kuulostaa sopivalta tähän päälle tasoittelemaan. Oranssisuus varmaan vähän kuultaa läpi, joten ei tarvinne pelätä että olisi liian ruskehtava.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 21 Kesä 2011, 20:02
Kirjoittaja Salamanteri
Uskon että kuultaa, siinä kun ei ole mitään joka taittaisi sitä oranssia. Voihan se heti tuoreena olla ruskeampi mutta kevytväri kun on, päästää kyllä pesuissa intensiivisyyttään. Muutenkin nämä sarjan kevytvärit ovat "luonnollisia ja kuulaan pehmeitä".

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 09:46
Kirjoittaja Kevätperhonen**
Nyt on kokeiltu tätäkin sarjaa ensimmäistä kertaa, sävynä toimi 5.35, lämmin syvä ruskea. Juurikasvulle annoin vaikuttaa n. 20 minuttia ja pituuksiin maksimissaan 5 minuttiia. Lopputulos on onnistunut, ei vetänyt mustaksi vaikka märkänä hiukset näyttivätkin mustilta :D. Jos ollaan pilkun tarkka niin tyvikasvusta erottaa tuosta otsan jakauksen kohdalta hieman vaaleamman ruskeaa juurta, mutta sitä pitää todella katsomalla katsoa että näkee  ;D. Varmaankin vikana se, että väri ei ehtinyt etuhiuksissa vaikuttaa niin kauaa kuin takaosassa, kampaajanani toimi poikaystäväni joten siirtyminen hiusten takaosista etuosaan vei odotettua enemmän aikaa enkä uskaltanut värin antaa vaikuttaa takaosiin tuntikaupalla  ;D. Hieman pelotti mitä lopputuloksesta tulee mutta olen kyllä tyytyväinen  :ts
Koostumukseltaan tämä väri oli tosi miellyttävä, ei haissut tai tuoksunut omaan nenääni millekään ja oli sopivan geelimäistä. Voisin kyllä joskus kokeilla uudestaan!

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 11:37
Kirjoittaja lumimansikka
Mistä tuota saa ostaa?

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 12:55
Kirjoittaja Salamanteri
Jotkut parturikampaamot myy ja esim Hairlekiini-ketju!

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 13:03
Kirjoittaja Belle
Sitruunassakin olen näitä nähnyt  :).

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 04 Heinä 2011, 18:47
Kirjoittaja riikkanen_
Minua kiinnostaisi nuo ihan vaaleimmat sävyt 913 Vanilla sky ja 10.01 ice ice blondy. Pitäisi varmaan ensiksi vaalentaa juurikasvu ja sitten vasta laittaa tuo väri päälle? Tuo ei varmaan vaalenna vai miten? Kun mulla on juurikasvu monta astetta tummempi ja nämä vaaleat hiukset on kai jotain 10 asteen luokkaa :)

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 04 Heinä 2011, 18:59
Kirjoittaja Salamanteri
riikkanen_, näissä väreissä on 3% hapete, eli vaalennustehoa ei ole hirmuisesti. Jos oma väri on useamman asteen tummempi, ensin vaalennus ja sitten väri päälle.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 04 Heinä 2011, 22:00
Kirjoittaja riikkanen_
Kiitos neuvoista Salamanteri :) Pitää kokeilla tuota joskus kohan tässä seuraavan kerran värjäilen.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 09 Elo 2011, 13:07
Kirjoittaja Vivianna
Käytin aamulla vaalennettuun hiukseen KC:n maskia sävyssä Caramel ja Lanzan kosteuttavaa hoitista ja annoin vaikuttaa vähän alle tunnin. Kiva hieman tummempi luonnollinen toffee/hunaja sävy tuli hiuksiin :ts. Olen kyllä välillä ajatellut pysyvästi tummentaa 8 asteiseen, vaikka raidoilla, mutta toistaiseksi tyydyn suoraväreihin. Kiinnostaisi vielä kokeilla Garnier Nutrisse 8.31 väriä tai CCG Glossy Blondes väriä 8.01 tai 8.304.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 11 Elo 2011, 11:40
Kirjoittaja Kitkat
Vivianna, ite värjäsin hiusten alaosan joku aika sitten tuolla CCG 8304-sävyllä. Alkuun en tykänny yhtään, mutta parin pesun jälkeen se on asettunu aika kivaksi. Tällä värjäisin varmaan koko pään, jos haluisin oman värin takas..en oo vaan vielä uskaltautunut moiseen. 801-sävy on ihana, peitti jopa oranssin värinpoiston jälkeen. Tuhkaisuus tosin haalistuu parissa viikossa pois. Noista Four reasons-väreistä kiinnostaisi kovasti 8.3-sävy.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 11 Elo 2011, 13:08
Kirjoittaja Vivianna
Millainen sävy 8304 tuli? Entä 801? En kyllä kaipaa kovin tuhkaista sävyä, vaan jotain lähellä Jennifer Anistonin sävyä. Hunajan, hiekan tai beigen eri sävyjä. KC:n maskilla Caramel kyllä saa ihan kivan tummemman sävyn ja on kaukana keltaisesta. Laitoin taas eilen saunaan muhimaan Caramel mask sävyn ja Crestolin vaaleaa beigeä ja kiva hunajan säväys tuli taas hiuksiin. Kerrohan kokemuksista Kitkat ;).

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 11 Elo 2011, 13:37
Kirjoittaja Kitkat
801 tulee mulla just sellaiset hiekan sävyiset, peittää keltaisuuden ja punaisuuden, mutta ei kuitenkaan ole harmaa. Tuhkantaitto ei siis tosiaan ole kovin vahva tuossa. Mulla ainakin toimii täydellisesti vahvan punapigmentin kanssa. Pesujen myötä sävy muuttuu lämpimämmäksi, mutta ei sekään ole paha  :)

Tolla 8304 tuli oikeestaan just sen sävyinen kuin näytetupsussa oli. Aluksi toi kupari puski jotenkin kauheasti esiin, mutta nyt se on tasoittunut enemmän kultasävyisemmäksi jossa hieman punertavaa. Ideana mulla olikin, että ois aika samaa sävyä kuin oma niin ei tartteis alle enää väriä laittaa.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 11 Elo 2011, 14:42
Kirjoittaja Vivianna
Kiitos kaunis Kitkat :). Vaikuttaa tosi lupaavalta varsinkin toi 801. Voisin seuraavaksi kokeilla sitä testiraidan kanssa ja jos näyttää hyvältä, niin voisin ottaa vaikka raitoja, jos en koko hiuksiin laita.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 11 Elo 2011, 23:04
Kirjoittaja PlatineBlond
Itse värjäsin eilen 8.3 sävyllä. Lähtötilanne oli kellertävän vaalea ja lopputulos harmaanvihreäbeige? Sain kyllä vähän tuota vihertävyyttä pois syväputsarilla, mutta en kokonaan. Muuten tää on lähes täydellinen väri(todella lähellä omaa väriä), mut tosiaan toi pieni vihreä sävy häiritsee. Tosin se ei näy kuin tietyissä valoissa, mutta kuitenkin. No eiköhän se parilla sp- ja öljymuhittelulla lähde!

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 05 Syys 2011, 11:01
Kirjoittaja tuiala
Kokeilin viikko sitten sävyä 7.43 marmalade. Alla oli 10-aseteiseksi vaalennettu hius, joka oli ensin värjätty Garnierin 7.64 punakuparilla. Tuosta garnierista tuli omaan makuun liian kylmänpunainen, joten vaalentelin sitä oliiviöljyllä pari päivää ja sitten tökkäsin tuon kc:n päähän. Väristä tuli alla olevan värin takia ehkä aavistuksen tummempi kupari kuin tuo marmalade oikeasti on, mutta toisaalta nyt väri taittaa kauniisti lämpimään kultaan kylmän punaisen sijaan. Tukkaakin kehuttiin kovasti :).

Kaiken lisäksi aine ei haissut lupausten mukaisesti miltään eikä mieskään (jota hiusvärien ammoniakin haju yleensä ahdistaa)  ollut moksiskaan. Mulla on pitkät hiukset ja väriaine myös riitti tosi hyvin koko päähän. Ihan varmasti käytän jatkossa tätä värin ylläpitoon kc color maskin lisäksi... tästä väristä tuli kyllä hetkessä mun lemppari! Ei lorkun värejä mulle enää kiitos.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 05 Loka 2011, 21:27
Kirjoittaja MarlaS
Laitoin tänään päähän tuon 8.3 vaalean hunajan sävyn. Yllätyin positiivisesti lopputuloksesta, sillä lähtökohtana oli keltaisenvaaleanpunertava sekava väri aivan vaalealla tyvikasvulla, punaisiin hiuksiin tehdyn värinpoiston jäljiltä. Hieman tuo punaisuus tunkee läpi ja tyvi jäi hinansa vaaleammaksi, mutta eipä se minua haittaa.
Ilmeisen hellävaraista päänahalle, sillä vastikään värinpoiston yhteydessä erittäin kärsinyt omani ei ottanut tuosta nokkiinsa. Hintakin on sopiva, eli takuulla tulen jatkossakin käyttämään tuota sarjaa. :)

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 22 Loka 2011, 20:35
Kirjoittaja naapio
Mulla on KC:n color maskeina hunaja ja caramel, niitä miksailen ja mielestäni harmahtavan vaaleaan piilopunapigmenttiseen tukkaan tulee nätti punertava hunajasävy. Seuraavaksi ajattelin ostaa Sokoksen hiustenhellimispäiviltä purkin väriä mandarin, siitä saisin ehkä sellaista toivottua kuparisävyä että lopputulos olisi lähellä strawberryblondia.

OMG! Iskin päähän suurin piirtein 3/5 mandarin + 1/5 honey + 1/5 caramel -sekoutuksen siksi aikaa kunnes sain sen levitettyä kaikkialle. Siinä vaiheessa kädet oli jo aivan oranssit enkä uskaltanut pitää väriä pitempään, vaan sukelsin suihkuun huuhtomaan sen pois. Nyt odottelen miltä näyttää kuivuttuaan, märkänä on hurja kuparinen ja tumma väri, iik! Turkasen paljon enemmän pigmenttiä mandarinissa kuin noissa kahdessa muussa, joita on saanut käyttää huoletta.

Edit. No vaaleampi etuosa tuli aika oranssiksi, latva ja takaosa sai jännän harmahtavan oranssin sävyn. Taidan pesaista syväpuhdistavalla, laittaa kultahoitiksen päähän ja toivoa parasta, huomenna pitäisi olla edustava ja ammattimaisen näköinen asiakastapaamisissa ja kovin oranssi kuontalo ei sovi siihen suunnitelmaan.

Peräkkäiset viestit yhdistetty.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 27 Loka 2011, 17:20
Kirjoittaja Kitkat
Mä sain osan hiuksistani melkein kirkuvan punaisiksi tuolla mandarinilla, vaikka ei ollut päässä kuin 5 minuuttia. Tarkoitus oli saada punertaviin kultakupari hiuksiin vain hieman kuparia lisää. Haalistui viikossa onneksi pois. En tiedä mikä mun hiuksissa on vikana, kun sain myös aikoinaan blondeihin hiuksiin muutaman punaisen raidan color maskin caramelilla. Nyt oon käytelly tota mandarinia pois pari kertaa viikossa shampooseen sekoitettuna ihan tosi pienen määrän ja sillä saan ylläpidettyä just sopivan kuparin vivahteen ja väri on  luonnollisen punainen. Jatkossa aion kyllä käyttää crestoleja.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 28 Loka 2011, 10:38
Kirjoittaja naapio
Hyvä vinkki toi shampooseen laimentaminen, sitä taidan kokeilla seuraavaksi. Kaksi syväputsaripeua ja kultahoitiksella muhittelu auttoi ja nyt tukassa on nätti punertava blondi väri, eli jatkan vielä kokeiluja.

I'm in luuuuuuv! Sekoitin shampooseen tipan eikä tullut liian oranssi vaan täydellinen kultainen strawberryblonde!

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 06 Maalis 2012, 19:59
Kirjoittaja witura
Onko joku kokeillut enemmänkin noita uudistuneita color maskeja? Kaipailisin Goldwellin vaahtovärille 6MB vastaavuutta hoitismaisissa suoraväreissä, olisiko joku color maskeista kylmähkö ruskea? Joku seiska- tai kutosasteinen kylmäruskea siis hakusessa..  :) Tuo goldwell olisi kyllä ihan ok, hivenen liian tumma kyllä, mutta menettelee. En vain tykkää sen kuivattavuudesta, joten siksi olisi hakusessa hoitismaisempi väri.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 14 Helmi 2013, 13:28
Kirjoittaja Vivianna
Mun täytyy kehaista nyt color maskia sävyssä caramell. Se on mulle kyllä nappisävy :ts.
Laitan sen yleensä saunaan vaikuttamaan, jotta lämpö tehostaa sitä ja sekaan laitan myös Joicon IH:ta ja latvoihin laitan vielä IHerbin milk creek rekkua ja hiukset tykkää ja kiiltää :-*.
Tuo väri voisi olla vielä intensiivisempi, kun laittaisi vaan pelkästään color maskia. Mulla on vaalennetut hiukset ja hiuksista tulee juuri sopivan vaaleen toffeen väriset ja jos laitan pelkästään, niin uskon, et vielä tummenis vähän enemmänkin.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 24 Helmi 2013, 15:12
Kirjoittaja naapio
Caramel oli kyllä hyvä sävy, mun vanha pulloni loppui ja kun menin ostamaan uutta jouduinkin miettimään mikä vastaa uusissa tuubimuotoisissa pakkauksissa sitä. Päädyin valitsemaan Latten, siinä on minusta vähemmän punaista kuin vanhassa Caramelissani oli mutta toivottavasti se on tarpeeksi lämmin kuitenkin.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 24 Helmi 2013, 15:53
Kirjoittaja Salamanteri
Uusissa tuubeissa on edelleen sama sävy caramel saatavilla.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 24 Helmi 2013, 16:08
Kirjoittaja Vivianna
Mulla on juuri se uudessa tuubissa oleva caramel sävy ja tosiaan aivan sama sävy mikä siinä vanhassa.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 21:29
Kirjoittaja naapio
Mä en nähnyt kaupassa Caramelia ollenkaan, pahus. No itse asiassa olen nyt hiukan hämilläni muutenkin, Caramel oli minusta punertava toffee, mutta jonkun lukemani sivun mukaan se olisi viileä beige ja tuo ostamani Latte lämmin beige.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 21:06
Kirjoittaja Jennq
Taisin värjätä blondin raitani Vanilla Skylla, tai oikeastaan sen juurikasvun. Väri ei kuitenkaan tarttunut juuri ollenkaan, vaikka eikös värjäämättömän hiuksen pitäisi vaalentua ilman värinpoistoa? Näin minä ainakin luulin, tuli hieman paniikki kun värjäys oli vain paria päivää ennen yo-juhliani... :) en ole enää kokeillut.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 10 Maalis 2013, 21:20
Kirjoittaja Aridith
Siis jos omaa väriä vaaleampaa väriä yrität saada, se vaatii aina jonkun sortin vaalentamista / vaalentavia ominaisuuksia väriltä / ihan vaalennuspesua ymmärtääkseni. Ihan laittamalla pelkkä omaa väriä vaaleampi väri ei taida riittää, jos sitä nyt yrität.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 19:28
Kirjoittaja Jennq
^On mulla ainakin muut vaaleat värit vaalentaneet omaa hiusväriäni, vaikka eivät ole olleet värinpoistoja. Olen myös lukenut, että vaalean värin pitäisi vaalentaa hius, jota ei ole koskaan värjätty? Ja lisäksi kampaajaystäväni suositteli väriä :D olin ihan ymmälläni lopputuloksesta.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 21:34
Kirjoittaja Mimi
Jennq kirjoitti: ^On mulla ainakin muut vaaleat värit vaalentaneet omaa hiusväriäni, vaikka eivät ole olleet värinpoistoja. Olen myös lukenut, että vaalean värin pitäisi vaalentaa hius, jota ei ole koskaan värjätty? Ja lisäksi kampaajaystäväni suositteli väriä :D olin ihan ymmälläni lopputuloksesta.
Riippuu oman värin tummuudesta ja värissä olevasta hapete vahvuudesta. Kattelin tossa että se on kestosävyte joka peittää harmaat 70% eli maksimissaan veikkaan että 3%hapete (yleensä jos halutaan 100% harmaat piiloon käytetään 6% hapetetta)  ja  jos oma tukka on tumma niin ei se vaalenna kuin hiukan jos sitäkään, mutta jos väri olisi vaikka vaalennusväri (vaikka polycolorilta) niin siinä on tujakampi hapete 6-9% niin varmasti vaalenee se oma värikin.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 22:28
Kirjoittaja Jennq
..hapetteet menee minulta vähän yli ymmärryksen, sori :D en ole koskaan opiskellut kunnolla tätä "värioppia", mutta siis oman hiukseni väri on sellainen maantieharmaa, ehkä hieman tummempi mutta vaaleanruskea kuitenkin. Ja ihmettelen kyllä miksei tämä Vanilla sky vaalentanut vaikka muut vaaleat värit ovat kyllä vaalentaneet juurikasvuni, vaikkei niissä käsitykseni mukaan ole ollut värinpoistoa... en sitten tiedä  ::)

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 12 Maalis 2013, 23:08
Kirjoittaja Mimi
^
Millä oot aikaisemmin värjännyt? Selventääköhän yhtään  :D Siis mitä miedompi eli matalampi hapete niin sitä vähemmän se vaalentaa pohjaa. Vaaleissa kestoväreissä ja kevytväreissä ja siis jotain sävyä (värinpoisto on vaalennusainetta ei väriä niin kuin kestovärit ym) ja mitä enemmän se väri sen purkin kyljessä olevan kuvan mukaan vaalentaa (tai kuinka tummalle hiukselle väriä suositellaan) sitä isompi on värissä oleva hapete vahvuus. Hapete siis vaalentaa itsessään jonkin verran (mitä vahvempaa sitä enemmän) ja jos siis laitat vaikka ferian erittäin kirkkaan tuhkan vaalean tyveesi (siinä on vahvempi hapete kuin vanilla skyssä) se siis vaalentaa enemmän, mutta se tuhkan vaalea sävy värissä ei välttämättä tule esiin samalla tavalla kuin vaalemalla pohjalla koska hapete ei vaalenna pohjaa tarpeeksi.

Siinä vanilla skyssä on liian matala hapete niin se ei vaalenna tarpeeksi "liian tummaa" juurikasvuasi vaan on tarkoitettu enemmänkin kirkastamaan/taittamaan valmiiks vaalennuttua hiusta, joka on siis vaikka jäänyt hieman liian keltaiseksi.

Oon väsynyt toivottavasti tästä saa jotain tolkkua

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 13 Maalis 2013, 00:12
Kirjoittaja Jennq
^Aivan, nyt ymmärsin :) en tarkalleen muista millä värillä olen juurikasvuni vaalentanut, sillä siitä on niin kauan aikaa jo, mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna arvelisin että hapete vahvuus on ollu isompi siinä entä Vanilla skyssa. Ainakin jokin Loreal paris preference se oli... hmmm.. pitäisi melkein nähdä se paketti, ennen kuin muistan kunnolla :D kiitos selvennyksestä!

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 15 Maalis 2013, 18:36
Kirjoittaja miolla
^ Tyydyn komppailemaan Mimiä hyvin pitkälti ja lisäämään, että L'Orealin blondiväreissä hapate on yleensä kai vähintään sen 6%, joissain tosiaan 9%.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 01 Kesä 2014, 13:34
Kirjoittaja AnnIIlona
Onko kukaan kokeillut tota take away colorin sävyä 5.1? Ostin kokeeksi kun markettiväreistä ei Suomessa löydy sitten millään viileänsävyisiä ruskeita, vaaleissa löytyy tuhkaa ja helmiäistä mutta heti kun mennään ysi-tai kasitasoa tummemmaksi on vain luonnonsävyjä ja lämpimiä...  >:( Jatkuvasti saa sitten kikkailla suoravärien yms. kanssa.

Mistään en ole löytänyt kokemuksia tästä sävystä vielä, mutta ainakin 3 % hapete kuulostaa hyvältä kun en halua tukkaa enempää rasittaa. :)

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 05 Elo 2014, 13:19
Kirjoittaja Lullah
Nyt on KClta tullu color mask sarjaan sävyttävät shampoot: pearl, beige, brown ja red. Pearl oli sit VIOLETTI et pitäs aikamoinen taittovoima olla siinä. En ole kokeillut, mutta palaan asiaan kunhan on väri siinä kunnossa että sitä pitää ylläpitää.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 21 Elo 2014, 21:13
Kirjoittaja Vivianna
Tänään ohimennen näin noita värishampoita Emotionissa, mutta en ehtinyt sen kummemmin kyselemään niistä.
Onko kukaan vielä testaillut? Beige erityisesti kiinnostuksen kohteena :).

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 04 Syys 2014, 15:20
Kirjoittaja Vivianna
Ostin sitten Color mask shampoon pearl värisenä, kun myyjä minulle tuota suositteli.
Sain -20 % alennuksen etusetelillä.
Ilmoittelen sitten tarkemmin, kuin tuo shampoo toimi mun hiuksissa.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 29 Joulu 2014, 20:15
Kirjoittaja Vivianna
Tuo Pearl shampoo on muuten tosi hyvä.
Nyt on tullut uusi Color mask Pearl.
Kuulemma vanillaa parempi ja antaa helmiäishohdetta ja vie keltaisuuden tehokkaasti.
Mulla lähti se mukaan, mutta en ole vielä ehtinyt testaamaan.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 21 Tammi 2015, 19:21
Kirjoittaja Kevätperhonen**
^Oletko jo testannut naamiota? Tuliko millainen lopputulos? Kiinnostaisi kokeilla,mutta en halua pinkin sävyistä "strawberry blond" lookia hiuksiini  ;D

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 22 Tammi 2015, 11:46
Kirjoittaja eivor
Minullakin on nyt hankittuna tuo Pearl-naamio, mutta en ole vielä testannut. On myös silveriä, jota joskus aikaisemmin olen käyttänyt, mutta muistaakseni sillä ei mitenkään kovin merkittävää muutosta sävyyn saanut aikaan. Mutta hoitavaa se silti on  :ts
Nyt kyllä kovasti kiinnostaisi myös tuo Pearl-shampoo, taittaako kuinka tehokkaasti keltaisuutta pois? Olen käyttänyt Inebryan hopeashampoota tähän asti, sillä saa letin joskus ihan tunkkaisen harmahtavaksi... Voisi välillä kokeilla jotain muuta :)

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 22 Tammi 2015, 15:37
Kirjoittaja Vivianna
Olen tosiaan testannut Pearl color maskia jo moneen kertaan ja kiva sävy tulee hiuksiin.
Mulle jo kehuttiinkin sitä sävyä.
Aika hankala kuvailla, kun riippuu hiusten omasta sävystä tai jos on vaalennetut hiukset entisestään, mutta keltaisuus on ainakin tipotiessään. Riippuu myös vaikutusajasta.
Itse käytän sitä aina saunassa hoitoaineen kera ja annan vaikuttaa about 15-20 minuuttia.
Mulla on vaalennetut hiukset, mutta nyt en ole enää vaalentanut pitkään aikaan ja olenkin käyttänyt noita maskeja sävytttämään/tummentamaan hiuksia.
Milloin haluan toffeen sävyä tai hunajan sävyä, olen käyttänyt toffee, latte ja caramel maskeja sekoittaen ne keskenään ja välillä pearl maskikin mukaan tai sitten pelkästään pearl maskia.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 23 Tammi 2015, 11:09
Kirjoittaja Marie Corelli
Minulla on luonnonvaaleat hiukset ja pidin toisella kerralla Pearl-naamiota 5 minuuttia, mutten huomannut juurikaan muutosta hiusten sävyssä. Keltaisuuteen ei mielestäni hyvin paljoa vaikuttanut. Pitäisi testata, toimiiko se violetimpi naamio paremmin. Minulla on ollut pieni tuubi sitä kaapissa pyörimässä, mutten ole uskaltanut kokeilla  ::).

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 30 Tammi 2015, 21:52
Kirjoittaja caessa
Vinkki! Tammikuun ajan Color Maskit on -40%.

http://kcprofessional.fi/ajankohtaista/tammikuun_color_mask_-kampanja.476.news

Satuin löytämään tämän tiedon, kun olen kuukausi tolkulla harkinnut Color Maskin ostoa, mutta en ole raaskinut. Tänään sitten urheasti päätin ostavani sen ja kappas -40% hintalapussa, mikä ajoitus!

Huomenna siis viimeinen päivä käydä noukkimassa Color Maskia alennuksen kera!

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 03 Huhti 2015, 15:48
Kirjoittaja Sinimusta
Värjäsin kirkkaanpunaisen päälle 4 asteisella ruskealla. Se punaisuus ei peittynyt. Peittäisiköhän tuo KC:n Colormask Coffee punaisuutta siihen asti kun laitan seuraavan kerran kestoväriä?

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 05 Huhti 2015, 19:50
Kirjoittaja Marie Corelli
Onko näissä tuotteissa niitä samoja herkistäviä aineita kuin kestoväreissä ja sävytteissä?

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 10 Huhti 2016, 16:44
Kirjoittaja elly
Löytyykö mistään tarkempaa kuvailua Color Maskien sävyistä? Etsin lämpimän sävyistä vaaleanruskeaa tai keskiruskeaa, mutta KC:n sivujen mukaan kaikki sävyt Caramelista Blackiin on tarkoitettu ruskeille hiuksille.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 10 Huhti 2016, 21:47
Kirjoittaja karpalo
Sinimusta kirjoitti: Värjäsin kirkkaanpunaisen päälle 4 asteisella ruskealla. Se punaisuus ei peittynyt. Peittäisiköhän tuo KC:n Colormask Coffee punaisuutta siihen asti kun laitan seuraavan kerran kestoväriä?
Coffee on taittanut mulla hyvin punertavuutta 4. asteisessa ruskeassa. Olen käyttänyt sitä noin joka 4. pesussa ja punaisuus on pysynyt poissa.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 21 Huhti 2016, 22:27
Kirjoittaja Mini-Me
Kokeilussa maskit. Grafiten avulla sain sinivivahteisen grannyn kun laitoin noin ysi asteiseen kuivaan blonditukkaan 45 min vaikutusajalla. Koska olen havitellut grannya jo pitkään lopputulos on toivottu. ❤️❤️❤️😍 Kun tämä lähtee haalistumaan kokeilen platinumia jos sillä saisi vielä vähän kirkkaamman lopputuloksen.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 21:11
Kirjoittaja elly
Ostin tänään Color Mask Toffeen, kun oli -40 % alennuksessa. Yritän hakea oman väriseen hiukseeni pientä sävyä ja syvyyttä. Tuoksu ainakin on mieto ja miellyttävä, joten plussaa siitä. Osaako joku muuten kertoa mistä nämä INCI:ssä olevat värit, kuten Basic Blue 99, tulevat? PPD:tä näissä ei taida olla. Mulla tosin on huono INCI:n lukutaito, joten korjatkaa jos olen väärässä.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 15:19
Kirjoittaja Mini-Me
Platinum shampoossa ei riittänyt puhti mun 9 asteen tukan vetämiseksi harmaaksi (tunnin annoin muhia). Koska Graphite oli liian sininen mun makuun laitoin cutrinin hopeashampoon tunniksi ja sen jälkeen Pearl maskia puoleksi tunniksi. Nyt on ihanan harmaa pää. Tuo platinium on varmasti hyvä tämän ylläpitoon.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 21 Touko 2016, 17:04
Kirjoittaja Mini-Me
Värjäsin KC 10.1 Ice Ice b ekaa kertaa. Olipa ihana kun ei tuoksunut eikä 'sattunut'. Eihän se ihan suoraväriä ole koska siinä on mieto kehite mutta esim lorealin casting sarjaan verrattuna todella hellävarainen. Väri on ihanan harmaa/hopea. Suosittelen.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 27 Loka 2019, 20:50
Kirjoittaja Neve
Four Reasons color maskit ja sävyteshampoot ovat uudistuneet. Onko joku vikkelä ehtinyt jo testaamaan jotain uutuussävyistä? Itseäni kiinnostaa ottaa kokeiluun maskeista ainakin rose gold. Bronzeen tutustunen myöhemmin kun omaa väriä on päässä enemmän.

https://fourreasons.fi/tuotteet/color-m ... -treatment

https://fourreasons.fi/tuotteet/color-m ... ng-shampoo

Olispa nuo shampoot muuttuneet uudistuksen myötä vähemmän takuttaviksi  ::)

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 28 Loka 2019, 19:44
Kirjoittaja Morrigan
^Aika kiinnostavia uutuuksia. Oma kokemukseni noista vaaleammista maskeista on että täytyy olla todella vaalea pohja ennen kuin niillä saa aikaan mitään sävyä. Shampoissa on vähän enemmän potkua (ja takkua :P) eli sinuna panostaisin ennemmin rose shampooseen kuin maskiin. Mihin tahansa päädytkin, kerro kokemuksia sitten.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 28 Loka 2019, 21:22
Kirjoittaja Neve
^Mulla on omaa väriä sellaset 12cm ja loput blondia (vaaleaa+vaaleampaa raita), joten näihin pituuksiin tarttuu maskitkin :) Tosin totta tuokin, että nuo shampoot on tehokkaampia. Pearl shampoo veti helposti osioita jopa hennon vaaleanpunaisiksi, kun taas saman sävyn maskia muhitin eilenkin saunassa pidemmän tovin ja sain "vain" kauniin helmiäisvivahteen (ja ihanan hoidetun tukan).

Löysin myös hyödyllisen kirjoituksen, jossa kuvaillaan tarkemmin noiden maskien/shampoiden vivahteita ja ohjeistetaan sävyvalinnoissa. Kaikille kiinnostuneille kätevä opas  :)

https://nordichairhouse.com/blogs/blogi ... hiusvariin

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 13 Touko 2020, 16:00
Kirjoittaja Morrigan
Huutelisien näiden four reasons uutuusvärien kokemuksien perään, onko kukaan kokeillut ja kuinka toiminut?  Sokoksen hiustenhellimisviikoilla hinta olisi jo erittäin houkuttava. Kiinnostaisi erityisesti kokemukset bronzesta ja rose goldista.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 26 Heinä 2020, 19:42
Kirjoittaja Jessie
Morriganin tavoin tulen minäkin huutelemaan samaa kysymystä, tosin mua kiinnostavat sävyt ovat Apricot, Caramel, Toffee ja Chocolate.
Oma hius on käsittelemätöntä, vaaleusasteeltaan jotain 6 ja 7 väliltä.

Edit: Tässä on alun perin Ultan sivuilta löydetty värikartta noita sävyjä koskien. Mua kiinnostaisi, taittuuko Apricot tummemmassa hiuksessa näkyvästi kultaisempaan, vai onko se sama ottaa noista Caramel tai Toffee, ja tehdä vaikka sekoitus Apricotin kanssa lämpimämmän ruskean aikaansaamiseksi.

Kuva

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 30 Heinä 2020, 14:41
Kirjoittaja Liane
Pakko muuten kehaista Four Reasonsin verkkokauppaa, postitusvahvistus tuli alle kahdessa tunnissa tilaamisesta. EDIT: Ja nyt tuli saapumisilmoitus. Jee!

En kylläkään tilannut noita uutustuotteita (sori ;D) vaan alennuksesta KC Professional -brändin alla olevan vanhan Platinum-shampoon ja Four Reasons -hopeashampoon.

Uusi Rose-shampookin näyttää kyllä aivan taivaalliselta... Jos pinkki tukka olisi yhtään oma juttu niin hankkisin <3 Näistä kuulisi kyllä mielellään kokemuksia jos päädytte hankkimaan.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 06 Elo 2020, 21:29
Kirjoittaja Neve
Rose gold mask testattu. Ekalla muhituksella (n. 10min) sain vaalennettuihin latvoihin/pituuksiin todella hentoa ruusukullan vivahdetta. Toisella kerralla väri hiukan syveni, muttei mitään dramaattista eroa. Nätti sävy, ei siinä, mutta odotin enemmän :P Täytyy testata vielä pidempää vaikutusaikaa ja muhittelua saunassa. Sarjan tehokkaammin sävyttäviä shampoita en viitsi ostaa pituuksien takia.

Edit. Luonnonvalossa hiuksissä näyttää olevan pinkihtävää raitaa ruusukullan seassa. Huokoisemmat kohdat imeneet enemmän väriä, mikä ei yllätä. Suurin osa pituuksista on kuitenkin niin hyvässä kunnossa, ettei yhtä innokkaasti tarraa kiinni.

Bronze odottaa vielä korkkamista, tulen sitten raportoimaan kun pässyt testiin :)

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 07 Elo 2020, 13:28
Kirjoittaja Arnella
Rose gold olisi kyllä kiva testata, mutta valitettavasti Four Reasons verkkokauppa näyttää toimittavan vain Suomeen. Pearl varastotkin alkaa olemaan lopussa, kun ei ole päässyt matkustamaan Suomeen. :-\

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 10 Elo 2020, 09:56
Kirjoittaja Sagu
Jessie kirjoitti: Morriganin tavoin tulen minäkin huutelemaan samaa kysymystä, tosin mua kiinnostavat sävyt ovat Apricot, Caramel, Toffee ja Chocolate.
Oma hius on käsittelemätöntä, vaaleusasteeltaan jotain 6 ja 7 väliltä.

Edit: Tässä on alun perin Ultan sivuilta löydetty värikartta noita sävyjä koskien. Mua kiinnostaisi, taittuuko Apricot tummemmassa hiuksessa näkyvästi kultaisempaan, vai onko se sama ottaa noista Caramel tai Toffee, ja tehdä vaikka sekoitus Apricotin kanssa lämpimämmän ruskean aikaansaamiseksi.
Mä kokeilin Apricotia seiska-kasitasoiseen kupariin, ei tapahtunut yhtään mitään. Veikkaan että jotain mansikkablondia sillä voisi saada aikaiseksi ihan tosi vaaleaan tukkaan, mutta pigmenttiä siinä on niin vähän että hukkaostos oli ainakin mulle.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 10 Elo 2020, 22:11
Kirjoittaja Morrigan
Jessie kirjoitti: Morriganin tavoin tulen minäkin huutelemaan samaa kysymystä, tosin mua kiinnostavat sävyt ovat Apricot, Caramel, Toffee ja Chocolate.
Oma hius on käsittelemätöntä, vaaleusasteeltaan jotain 6 ja 7 väliltä.
Mulla on ollut caramel ja toffee. Latvat olivat vaalennettua 7-8 tasoa, enkä huomannut ihmeempää vaikutusta.

Bronze mulla on ostettuna, mutta ostoksen jälkeen olen kahdesti vaalentanut hiuksiani, joten se ei ole enää ajankohtainen sävy, vaan odottelee kaapissa taas tummempaan väriin siirtymistä. Tosin mikäli se on yhtään samaa tasoa kuin nuo aiemmat kokeilemani, en usko että kokeilusta katastrofia tulisi. Shampoilla saa jo näkyvämpää sävyä.

Vs: KC Professional - Four Reasons

Lähetetty: 15 Elo 2020, 11:36
Kirjoittaja Neve
Tuli eilen testattua Bronze. Muhitin n. 20min, josta osan aikaa saunassa. Vaalennetut latvat saivat hivenen metallista häivähdystä, mutta niin hienovaraista, ettei sitä edes huomaisi, jos ei tietäisi.